abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:08:15 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58847800



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD (kies de stable of beta, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 71% gewijzigd door Bart op 23-05-2008 17:32:16 ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58847811
    Kijk daar hoopte ik al op. Wist niet zeker of ik het nieuwe topic moest maken of dat jij dat zou doen (wat je normaal wel doet volgens mij )
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:10:25 #3
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58847840
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:08 schreef stbabylon het volgende:
    Kijk daar hoopte ik al op. Wist niet zeker of ik het nieuwe topic moest maken of dat jij dat zou doen (wat je normaal wel doet volgens mij )
    Nou ja, normaal doet...
    Bij mijn weten is het het gebruik op fok dat de topicsluiter ook het nieuwe deel aanmaakt, maar maakt op zich natuurlijk geen moer uit
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58847952
    Punt is, jij kan makkelijk jouw post uit deel 21 editen, kopiėren en plakken. Wordt voor mij iets lastiger... wacht.. quote... kut.... sorry.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:21:09 #5
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58848028
    Ook hier lees ik weer mee
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:25:24 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58848128
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:17 schreef stbabylon het volgende:
    Punt is, jij kan makkelijk jouw post uit deel 21 editen, kopiėren en plakken. Wordt voor mij iets lastiger... wacht.. quote... kut.... sorry.
    Jij kan ook makkelijk een nieuwe OP maken, want onderaan staat een link naar een txt-file die je zo kan copy-pasten...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58848268
    Ja, ik had em door. Nog niet helemaal wakker denk ik

    Maar goed, ik had dus een hoogtekaart van Nederland neer geplempt:
    http://www.ahn.nl/demo/ahn-nederland1.jpg
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:34:30 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58848328
    Alleen is dat volgens mij niet het formaat dat OTTD kan lezen, die zijn altijd met grijswaardes...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58848453
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ook hier lees ik weer mee
    Een mod die een tvp plaatst, foei toch
    Ik lift met je mee
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:41:49 #10
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_58848508
    Oy na een maand internetloos te zijn geweest heb ik sinds kort weer internet en kom ik dus ook weer spelen
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_58848611
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:34 schreef Merovingian het volgende:
    Alleen is dat volgens mij niet het formaat dat OTTD kan lezen, die zijn altijd met grijswaardes...
    Openen in fotosoep, opslaan in grijswaardes, klaar?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:51:00 #12
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58848729
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:46 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    Openen in fotosoep, opslaan in grijswaardes, klaar?
    Ik vraag me af of dat dan goed gaat, maar probeer het eens zou ik zeggen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58849063
    Met wat voor soort map wordt er op de Fokserver gespeeld eigenlijk?
    (verkapte tvp)
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 10:09:19 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58849184
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Met wat voor soort map wordt er op de Fokserver gespeeld eigenlijk?
    (verkapte tvp)
    Random map van 2048x2048. Telkens weer anders dus.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58851984
    onverkapte tvp...
      vrijdag 23 mei 2008 @ 12:09:32 #16
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_58852521
    hey, hier ook een teeveepee
    Blimps are pretty pimp!
      vrijdag 23 mei 2008 @ 12:19:36 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58852770
    299 tvp's en het topic is weer vol
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58853874
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:25 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Jij kan ook makkelijk een nieuwe OP maken, want onderaan staat een link naar een txt-file die je zo kan copy-pasten...
    op een site die het tijdelijk ff niet deed? kan ik geen OP halen anders had ik hem allang aangemaakt
    Redacted
      vrijdag 23 mei 2008 @ 13:03:37 #19
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58853917
    Mero, de server is down?

    Misschien leuk om de volgende keer een ander landschap te pakken? artic ofzo..
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:19:54 #20
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_58857914
    He, die nieuwere versie van OTDD is 20 mei toch gereleased? Het is geen stable versie, maar toch... Is er trouwens een mogelijkheid om meer opties te krijgen bij de 'kies patches' optie? Want hoe meer functies van dingen die je kan aanzetten en uitzetten, hoe beter!

    Ik zit nu niet in NL, maar over een maandje ben ik weer in Nederland en dan zou ik graag eens mee willen spelen en kijken hoe jullie al die netwerken aanleggen. Ik gebruik nu alleen nog dezelfde systemen die de compu normaal ook gebruikt met 2 treinen, 1 spoor en wissels in het midden. Ik ben op dat gebied nog echt een rookie.. Zijn er ook ingewikkelde systemen voor wegvervoer, of is dat gewoon zoals het is, 1 station ene stad, andere in andere stad, weg bouwen en rijden maar?

    Trouwens, ik speel nu een 2048x2048 map en ben net begonnen, en ik probeer voor elke buslijn die ik aanleg een nieuwe groep aan te maken, maar na een tijdje en 200 groepen verder is de discipline er niet meer .. Wat is nou echt het grote voordeel van die groepen, behalve dat je een overzicht hebt en makkelijker kunt vervangen etc? Wat betreft die server, hoe gaat dat in zijn werking, julllie starten allemaal samen op een dag, of nacht?

    BF
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:22:12 #21
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58857989
    Ja server is down, over anderhalf uur doet ie het weer. Vandaar dat ook de OP dood is...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:28:12 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58858139
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 15:19 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    He, die nieuwere versie van OTDD is 20 mei toch gereleased? Het is geen stable versie, maar toch... Is er trouwens een mogelijkheid om meer opties te krijgen bij de 'kies patches' optie? Want hoe meer functies van dingen die je kan aanzetten en uitzetten, hoe beter!
    De nieuwst RC bevat geen extra opties t.o.v. de laatste stable. Vandaar dat ik ook nog onder de stable draai, de RC biedt weinig nieuws onder de zon. En er is nog geen copy-paste build beschikbaar voor de laatste RC.
    quote:
    Ik zit nu niet in NL, maar over een maandje ben ik weer in Nederland en dan zou ik graag eens mee willen spelen en kijken hoe jullie al die netwerken aanleggen.
    In het buitenland hebben ze ook internet...
    quote:
    Ik gebruik nu alleen nog dezelfde systemen die de compu normaal ook gebruikt met 2 treinen, 1 spoor en wissels in het midden. Ik ben op dat gebied nog echt een rookie.. Zijn er ook ingewikkelde systemen voor wegvervoer, of is dat gewoon zoals het is, 1 station ene stad, andere in andere stad, weg bouwen en rijden maar?
    Met ctrl-wegbouwen kun je eenrichtingsverkeer-wegen maken. Maar complexer dan dat wordt het niet.
    quote:
    Trouwens, ik speel nu een 2048x2048 map en ben net begonnen, en ik probeer voor elke buslijn die ik aanleg een nieuwe groep aan te maken, maar na een tijdje en 200 groepen verder is de discipline er niet meer .. Wat is nou echt het grote voordeel van die groepen, behalve dat je een overzicht hebt en makkelijker kunt vervangen etc?
    Bij mijn weten is dat het wel zo'n beetje met de voordelen. Ik gebruik ook nooit groepen, mij teveel werk.
    quote:
    Wat betreft die server, hoe gaat dat in zijn werking, julllie starten allemaal samen op een dag, of nacht?
    edereen logt in wanneer ie zin heeft. De server is 95% van de tijd online (nu toevallig even niet). Als er geen spelers ingelogd zijn op de server staat ie op pauze, als er 1 of meer zijn ingelogd gaat de tijd gewoon lopen. Als jij niet online bent, rijden je treinen dan dus gewoon door en blijf je geld verdienen (of verliezen). Eens in de zoveel tijd wordt de map gereset.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:37:22 #23
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_58858407
    M.B.T. dat internet, ik zit in Zuid-Afrika en wanneer ik online ga met mijn laptop slurpen servers mijn databundel leeg (ja ze hebben hier nog datalimieten). En aangezien ADSL hier supernieuw is, kost dat de nodige knaken.. daarom wacht ik ook ff totdat ik weer in NL ben o daar lekker soepel over breedband te spelen want stabiel is het hier ook zeker niet..

    Ik neem aan dat er altijd wel een soort van vaste groep is op de Fok! server, ik neem aan dat de optie om een ander bedrijf over te kopen uitstaat? Of is er een ongeschreven regel dat je dat gewoon niet doet? Met hoeveel companies spelen jullie op een map?

    BF
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:55:17 #24
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58858884
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 15:37 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    M.B.T. dat internet, ik zit in Zuid-Afrika en wanneer ik online ga met mijn laptop slurpen servers mijn databundel leeg (ja ze hebben hier nog datalimieten). En aangezien ADSL hier supernieuw is, kost dat de nodige knaken.. daarom wacht ik ook ff totdat ik weer in NL ben o daar lekker soepel over breedband te spelen want stabiel is het hier ook zeker niet..
    OpenTTD gebruikt hoogstens 1kB/s bij multiplayer, ik weet niet hoe hoog je datalimiet is, maar het kost je dus circa 3,5MB aan upload voor een uurtje online spelen. Reken maar uit of dat eruit kan...
    quote:
    Ik neem aan dat er altijd wel een soort van vaste groep is op de Fok! server, ik neem aan dat de optie om een ander bedrijf over te kopen uitstaat?
    Kan niet eens in multiplayer.
    quote:
    Of is er een ongeschreven regel dat je dat gewoon niet doet? Met hoeveel companies spelen jullie op een map?
    Maximaal 8 companies.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 17:06:13 #25
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58860819
    Ik weet niet of iemand die vadaline (ofzoiets) ooit bereikt... maar die vent is wel 90% van de tijd online en niet spelende, wat het spel niet leuker maakt
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')