FOK!forum / General Chat / Ik vs de Praxis
Hijackingdonderdag 22 mei 2008 @ 16:39
Hallo,

Vandaag was ik bij de praxis en zag ik bij de afgeprijsde artikelen een stuk gereedschap liggen wat ik wou aanschaffen ( dremel ) deze was dus afgeprijsd van 100 euro naar 50 euro. Ik wist dat er een actie liep van 15 % korting op alle producten. Maar volgens de cassière was dit niet van toepassing op afgeprijsde artikelen. Na een discussie over de voorwaarden wist zij het toen ook niet meer. Toen kwam er een andere cassière aan en die wist mij te vertellen dat het een ongeschreven regel is dat op afgeprijsde artikelen geen verdere korting gegeven kan worden , maar toen ik vertelde dat ongeschreven regels helemaal niet plaats mogen vinden binnen een bedrijf haalde ze de bedrijfsleider op. En die gaf aan ( na een kwartier discussie ) dat ik het afgeprijsde product als een kortingsbon moest zien. Na een discussie over de definitie van een kortingsbon en een bedrijfsleider die zich zelf steeds bleef herhalen heb ik maar besloten om me er bij neer te leggen.

Nu vraag ik mij af wie in deze kwestie nu gelijk heeft.


1. Stickers mogen geplakt worden op artikelen naar keuze uit het gehele assortiment.
2. Maximaal één sticker op één artikel.
3. Stickers mogen éénmaal gebruikt worden.
4. Bij aankoop van meerdere stuks van exact hetzelfde artikel geldt de sticker voor al deze artikelen.
5. Bij aankoop van een keuken, badmeubel of deur geldt de korting niet voor accessoires.
6. Stickers zijn niet geldig in combinatie met andere kortingsbonnen of Air Miles korting.
7. Maximaal één stickervel per betalende klant, dus maximaal 3 stickers.
8. Stickers zijn niet geldig voor reeds geplaatste bestellingen, diensten, boeken, tijdschriften, YourGift cards en bij aankoop van cadeaubonnen.
9. Stickers zijn geldig van maandag 19 t/m zondag 25 mei 2008.
10. Stickers worden huis-aan-huis verspreid en zijn niet verkrijgbaar in de winkel.



p.s die 7.5 euro doet mij niet zo veel maar het gaat meer om het principe .
vanalleswatdonderdag 22 mei 2008 @ 16:42
Jij! denk ik
pfefferkatzedonderdag 22 mei 2008 @ 16:43
Duh, jij hebt gelijk. Kortingsbonnen bedoelen ze die Gamma voordeelpashouderskaartjes mee, dat je bijvoorbeeld 1 euro korting krijgt.

Jij hoort gewoon 15% korting te krijgen op dat artikel.
Misstiquedonderdag 22 mei 2008 @ 16:43
Er staat geen disclaimer bij dat het niet geldt voor al afgeprijsde artikelen, dus volgens mij had jij gewoon gelijk.
admiraal_anaaldonderdag 22 mei 2008 @ 16:43
Jij hebt gelijk
chasse_frietdonderdag 22 mei 2008 @ 16:44
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:43 schreef RacerDKB het volgende:
Duh, jij hebt gelijk. Kortingsbonnen bedoelen ze die Gamma voordeelpashouderskaartjes mee, dat je bijvoorbeeld 1 euro korting krijgt.

Jij hoort gewoon 15% korting te krijgen op dat artikel.
Krijg je bij de Praxis korting met Gamma voordeelpassen ja?

Verder heb jij natuurlijk gelijk, TS!
galbrechtdonderdag 22 mei 2008 @ 16:58
Wat een leven heeft ts.. Als je dan toch zo'n principemens bent, flikker die dremel dan gewoon terug in de bak, of zeur niet zo'n om die 7.50, maar wees blij met de 50% korting die je al hebt.
Dat je er wat van zegt oke, maar bij 3 verschillende medewerkers gaan lopen janken..
Agiathdonderdag 22 mei 2008 @ 17:12
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:58 schreef galbrecht het volgende:
Wat een leven heeft ts.. Als je dan toch zo'n principemens bent, flikker die dremel dan gewoon terug in de bak, of zeur niet zo'n om die 7.50, maar wees blij met de 50% korting die je al hebt.
Dat je er wat van zegt oke, maar bij 3 verschillende medewerkers gaan lopen janken..
Inderdaad, wat een hullie
Hijackingdonderdag 22 mei 2008 @ 17:22
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:58 schreef galbrecht het volgende:
Wat een leven heeft ts.. Als je dan toch zo'n principemens bent, flikker die dremel dan gewoon terug in de bak, of zeur niet zo'n om die 7.50, maar wees blij met de 50% korting die je al hebt.
Dat je er wat van zegt oke, maar bij 3 verschillende medewerkers gaan lopen janken..
Hoezo die medewerkers namen telkens het stokje over wanneer de andere geen argumenten meer wist.
ik laat mij niet afschepen met een argument als ongeschreven regel. En volgens de voorwaarden is het van toepassing op het gehele assortiment dus waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?
DroogDokdonderdag 22 mei 2008 @ 17:32
Volgens mij heb jij gelijk.

Maarja gelijk hebben en gelijk krijgen zit nog wel een verschil tussen. Misschien kan je een leuke brief/mail naar Praxis sturen en ons op de hoogte houden?
Godtjedonderdag 22 mei 2008 @ 17:34
God wat een verspilling van je tijd om in discussie te gaan.
Hijackingdonderdag 22 mei 2008 @ 17:38
Ik heb al op de site van praxis hierover een formulier ingevuld ben benieuwd
al heb ik er zelf geen hoge verwachtingen van. Vorderingen worden gepost in dit topic
Al is dit niet iets waar ik actief mee bezig ben
Hijackingdonderdag 22 mei 2008 @ 17:40
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:34 schreef Godlike02 het volgende:
God wat een verspilling van je tijd om in discussie te gaan.
ach voor 8 euro ( pauper bijbaan ik ben student ) moet ik anders 1 uur werken en nu was ik een half uur kwijt met kans op 7,5 euro .
LordNemephisdonderdag 22 mei 2008 @ 17:43
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:38 schreef Hijacking het volgende:
Ik heb al op de site van praxis hierover een formulier ingevuld ben benieuwd
al heb ik er zelf geen hoge verwachtingen van. Vorderingen worden gepost in dit topic
Al is dit niet iets waar ik actief mee bezig ben
Jij hebt echt niks te doen hè
Hijackingdonderdag 22 mei 2008 @ 17:45
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:43 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Jij hebt echt niks te doen hè
geld gaat naar een goed doel
en ik verveel mij idd de pletter op het moment
denk dat ik maar es op het terrasje ga zitten met een paar maten
Angel_of_Dthdonderdag 22 mei 2008 @ 17:49
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:39 schreef Hijacking het volgende:
maar toen ik vertelde dat ongeschreven regels helemaal niet plaats mogen vinden binnen een bedrijf
Hoe kom je daar zo bij?
Twinkle20donderdag 22 mei 2008 @ 18:13
Vind dat de winkel/bedrijfsleider wel moeilijk doet hoor..

Ben zelf ook bedrijfsleidster en zoals ik het zie heb jij het bij het rechte eind. Vaak ga ik ook echt geen stampij staan te maken met een klant, tenzij ik iets ga doen wat ik echt niet kan maken (te hoge korting ofzo).
Praxis heeft zijn inkoopprijs allang terugverdiend.. dus snap niet helemaal waar ze moeilijk over doen.

Ik zou flink reclame gaan maken voor de Praxis (in de negatieve zin van het woord)
Agiathdonderdag 22 mei 2008 @ 18:29
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:45 schreef Hijacking het volgende:

[..]

geld gaat naar een goed doel
Yeah right
Roidonderdag 22 mei 2008 @ 18:42
Die klacht gaat regelrecht naar die vestigingsmanager he
DroogDokdonderdag 22 mei 2008 @ 19:17
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hoe kom je daar zo bij?
lijkt me toch logich, een ongeschreven regel is geen regel maar een gewoonte.
Hijackingdonderdag 22 mei 2008 @ 23:21
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:42 schreef Roi het volgende:
Die klacht gaat regelrecht naar die vestigingsmanager he
quote:
Vragen of klachten over een product en/of dienst van Praxis kunt u kenbaar maken bij de vestigingsmanager van de vestiging waar u het product en/of de dienst heeft gekocht of afgenomen. In de meeste gevallen zal de vraag of klacht op een voor u bevredigende manier worden afgewikkeld. Klik hier voor het adres van de desbetreffende Praxis vestiging. Mocht u er met de vestiging niet uitkomen, dan kunt u onderstaand reactieformulier invullen.
Angel_of_Dthvrijdag 23 mei 2008 @ 10:38
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 19:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

lijkt me toch logich, een ongeschreven regel is geen regel maar een gewoonte.
En er bestaat ook nog zoiets als gewoonterecht.
maokvrijdag 23 mei 2008 @ 11:31
Je had moeten zeggen dat het een onschreven regel is dat de klant koning is (en altijd gelijk heeft).
Bakkiolivrijdag 23 mei 2008 @ 12:33
quote:
En die gaf aan ( na een kwartier discussie ) dat ik het afgeprijsde product als een kortingsbon moest zien
Een belachelijke reactie van die bedrijfsleider.
Jij heb gewoon gelijk
Ezechielkvrijdag 23 mei 2008 @ 14:56
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:43 schreef Misstique het volgende:
Er staat geen disclaimer bij dat het niet geldt voor al afgeprijsde artikelen, dus volgens mij had jij gewoon gelijk.
Hijackingdonderdag 29 mei 2008 @ 17:21


:/ flikkers stond btw een gewone sticker op niks iets raars of speciaals
PeZudonderdag 29 mei 2008 @ 17:44
goh wat een verrassend antwoord van praxis zeg _!
__________donderdag 29 mei 2008 @ 18:12
quote:
2. Maximaal één sticker op één artikel.
Om je 15% sticker te plakken had je de 50% sticker moeten verwijderen. Er staat nergens dat die max 1 sticker om alleen die thuisbezorgde stickers gaat.

Uit de brief van die gast maak ik op dat er een 50% sticker opzat, was dat niet zo en is hij gewoon 50% afgeprijst DMV een bord boven de bak ofzo had je gewoon een sticker erop moeten jassen, foto met je camerake maken en postten hier.
Angel_of_Dthvrijdag 30 mei 2008 @ 02:48
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:21 schreef Hijacking het volgende:
[ link | afbeelding ]

:/ flikkers stond btw een gewone sticker op niks iets raars of speciaals
Dus de voorwaarden zijn wel vermeld. Op het stickervel nota bene. En netjes trouwens, jouw naam wel weg halen, maar die van de afzender niet.
Elketrazvrijdag 30 mei 2008 @ 03:01
Haha, wat een slap excuus van die Praxis lui, gaan ze nu ook stickerbonnetjes uitgeven om te bewijzen dat stickers en bonnen hetzelfde zijn?
DroogDokvrijdag 30 mei 2008 @ 07:23
Super slap van de Praxis zeg!!