abonnement Unibet Coolblue
pi_59726556
Vergeet ok niet dat het gewonnen prijzengeld van de boete werd afgetrokken. Of andersom, dat weet ik niet meer, maar netto hebben ze een stuk minder betaald
pi_59727123
ja, maar als je uitgaven opeens 50 miljoen hoger zijn en je inkomsten 50 miljoen lager (of wat de verhouding dan ook was), sta je nog steeds 100 miljoen in de min tov je budget.
pi_59727237
Als ze 100 in de min staan ga je er vanuit dat ze een nauwsluitend budget hadden. Volgens mij staat er gewoon -100milj op de begroting maar hebben ze genoeg over om alles nog van te betalen
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:25:20 #208
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59727260
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:58 schreef Ared het volgende:

[..]

sorry, smiley vergeten aan het eind van m'n post.

Eigenlijk ben ik wel onder de indruk dat ze de resources hebben om zulke grote projecten te beginnen. Vrijwel alle andere teams hebben al moeite genoeg om met de auto van dit jaar en volgend jaar tegelijk bezig te zijn, en McLaren zou ondanks die boete naast de auto van dit jaar zelfs met twee auto's voor volgend jaar bezig zijn. Wow.
Dat dus

Al denk ik dat de basis (chassis en motor) voor beiden gelijk zal zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:27:01 #209
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59727316
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:20 schreef Ared het volgende:
ja, maar als je uitgaven opeens 50 miljoen hoger zijn en je inkomsten 50 miljoen lager (of wat de verhouding dan ook was), sta je nog steeds 100 miljoen in de min tov je budget.
Eerlijk gezegd denk ik dat McLaren de begroting pas opmaakt na het seizoen. Dus effectief zullen ze de boete missen in het budget van dit jaar (tenzij DC is bijgesprongen).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59730732
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:27 schreef sanger het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat McLaren de begroting pas opmaakt na het seizoen. Dus effectief zullen ze de boete missen in het budget van dit jaar (tenzij DC is bijgesprongen).
bij zo'n grote onderneming is het ondenkbaar dat je pas in october of november de begroting voor het volgende jaar gaat samenstellen. Je wilt toch vantevoren weten hoeveel man je kunt aannemen voor een seizoen, hoeveel je voor je rijders en motoren kunt betalen, wanneer je hotelreserveringen voor je testteam moet maken, of je je windtunnel of supercomputer kunt upgraden enzovoort.

Overigens heeft McLaren zich (volgens insiders) tot over de oren in de schulden gestoken om het Technology Centre te kunnen bouwen, en hebben ze zich in een waanzinnig korte periode schuldenvrij gemaakt. De omzet is volgens Dennis 450 tot 500 miljoen per jaar, dus waarschijnlijk zullen ze het tekort gewoon met reserveringen opvangen en uitsmeren over een aantal jaar.

Maar dan nog blijft staan dat het ongelovelijk is hoe ze ondanks een tegenvaller van 100 miljoen zo sterk kunnen investeren in volgend jaar. Je zou verwachten dat ze dan even een paar jaar rustig aan zouden moeten doen, en dat McLaren wat meer dan anders regels om de kosten te drukken zou steunen. Je hebt echt wel een goede organisatie als je een tegenvallertje van 20% van je omzet kunt opvangen en probleemloos door kunt investeren.

Heeft Dennis nog leuke dochters van tussen de 18 en 38?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:16:13 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_59754044
quote:
FIA introduceert per 2009 verstelbare voorvleugels
Coureurs kunnen volgend jaar voorvleugel platleggen

[28-06] Volgend seizoen krijgt de Formule 1 te maken met een opvallende noviteit. De voorvleugels van de auto’s kunnen per 2009 vanuit de cockpit worden versteld, zodat inhalen makkelijker wordt.
Volledig artikel op Formule1 racerport.nl.

Vind 't wel een mooi idee eigenlijk, ben benieuwd hoe dit uitpakt
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_59754089
Ik las het ook al ja. Ik ben ook zeer benieuwd.
pi_59754480
Krijgen ze dan een knuppel ipv een stuur
Where facts are few, experts are many.
pi_59754845
Ja misschien een goed iets ik weet het niet.
Als het maar niet na een jaar weer wordt verboden omdat het ineens onveilig is als de Force India's daadwerkelijk gaan opstijgen
pi_59758629
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:01 schreef Trystar het volgende:
Ja misschien een goed iets ik weet het niet.
Als het maar niet na een jaar weer wordt verboden omdat het ineens onveilig is als de Force India's daadwerkelijk gaan opstijgen
De Air Force India's
Ik vind het wel een goed idee, als idd het niet na een poosje weer wordt afgeschaft, laten ze eerst goed testen!
pi_59759048
Inhalen Anno 2012

Where facts are few, experts are many.
pi_59759290
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:42 schreef Atreidez het volgende:
Inhalen Anno 2012

[ afbeelding ]
  maandag 30 juni 2008 @ 08:53:05 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59786688
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:41 schreef Ared het volgende:

[..]

bij zo'n grote onderneming is het ondenkbaar dat je pas in october of november de begroting voor het volgende jaar gaat samenstellen. Je wilt toch vantevoren weten hoeveel man je kunt aannemen voor een seizoen, hoeveel je voor je rijders en motoren kunt betalen, wanneer je hotelreserveringen voor je testteam moet maken, of je je windtunnel of supercomputer kunt upgraden enzovoort.
Ik heb het uiteraard over de definitieve begroting. Niet over de forecast.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_59796507


Een bull run in Pamplona
Where facts are few, experts are many.
pi_59796754


pi_59797475
Trappen ze die auto aan het einde ook in elkaar?
pi_59799950
Nee, deze keer won de bull
Where facts are few, experts are many.
pi_59813904
quote:
[28-06] Volgend seizoen krijgt de Formule 1 te maken met een opvallende noviteit. De voorvleugels van de auto’s kunnen per 2009 vanuit de cockpit worden versteld, zodat inhalen makkelijker wordt.
Zo nieuw zijn die verstelbare vleugels niet. Al in de jaren '60 werd er mee gereden. Ze zijn toen afgeschaft omdat de constructies in die tijd de hoge krachten die op de vleugels werden uitgeoefend niet aankonden en regelmatig afbraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 01-07-2008 16:17:50 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_59814647
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo nieuw zijn die verstelbare vleugels niet. Al in de jaren '60 werd er mee gereden. Ze zijn toen afgeschaft omdat de constructies in die tijd de hoge krachten die op de vleugels werden uitgeoefend niet aankonden en regelmatig afbraken.
Zie Verstelbare voorvleugels in 2009 Laatste alinea.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59817129
quote:
Het team van Force India heeft vorige week een nieuw aërodynamisch en mechanisch pakket getest, dat komend weekend voor het eerst zal worden gebruikt in een raceweeekend. Op de VJM01-bolide zijn tijdens de Britse Grand Prix onder meer nieuwe sidepods, nieuwe bargeboards, een nieuwe motorkap, een nieuwe voorvleugel, nieuwe inertiedempers en een nieuwe wielophanging te zien.

Teambaas Colin Kolles hoopt dat de introductie van de nieuwe onderdelen een stap voorwaarts zal betekenen. "In Frankrijk hebben we laten zien dat we betrouwbaarder zijn geworden. Voor het eerst sinds Bahrein kwamen we weer met twee wagens aan de finish", zei Kolles. "Nu is het tijd om competitiever te worden en mensen achter ons te laten in de races. We hebben hiervoor aërodynamische en mechanische upgrades ontwikkeld, die we in Silverstone voor het eerst zullen gebruiken. Ik verwacht dat we hiermee dichter bij onze rivalen zullen komen."

"We staan nu, halverwege het seizoen, ongeveer waar we dachten dat we zouden staan", vertelde Gascoyne. "In de races zijn we competitief en kunnen we vechten met de teams voor ons, met Monaco als voorlopig hoogtepunt. We hebben veel progressie geboekt sinds vorig jaar, maar helaas is de Formule 1 dit jaar zeer competitief en zijn de resultaten hierdoor niet beter geworden. We hebben nu echter een positieve test achter de rug, waarin we drie dagen lang met onze nieuwe aërodynamische en mechanische configuraties hebben gereden. De coureurs waren zeer positief. De grip en de downforce zijn verbeterd, evenals de stabiliteit onder het remmen."
Bron: GPUpdate.net

Toch ben ik bang dat het ze niet veel zal brengen. Het zelfde was vorig jaar met de B-spec Spyker, die viel ook tegen. Maar laten we het hopen
pi_59819672
quote:
Toyota zal tijdens de Britse Grand Prix van komend weekend The Dark Knight promoten, de nieuwe Batman-film die deze zomer uitkomt. Het team uit Keulen heeft hiertoe een samenwerkingsdeal gesloten met filmproducent Warner Bros.

De wagens van Jarno Trulli en Timo Glock zullen komend weekend daarom voorzien zijn van The Dark Knight-artwork. De logo's krijgen een prominente plek op de sidepods en op de achtervleugel. Ook zal het artwork van de film te zien zijn op de racekleding van de beide Toyota-coureurs en op de motorhome van het team.

Komende donderdag zal er een spectaculaire demonstratierun op het circuit van Silverstone worden verreden, door zowel de Batmobile als de Toyota TF108.

The Dark Knight is de opvolger van Batman Begins uit 2005. De film is geregisseerd door Christopher Nolan en Christian Bale speelt opnieuw de rol van Bruce Wayne (Batman). De slechterik is deze keer The Joker, die gespeeld wordt door wijlen Heath Ledger (vooral bekend van de film Brokeback Mountain, uit 2005).
Bron: GPUpdate.net
pi_59821603
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:20 schreef Sally het volgende:

[..]

Zie Verstelbare voorvleugels in 2009 Laatste alinea.
Ik reageerde ook alleen maar op de opmerking opvallende noviteit in de quote. (Nu nog even verduidelijkt door deze bold te maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:01:48 #228
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59824632
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:00 schreef Trystar het volgende:

[..]

Bron: GPUpdate.net
Dus voor het eerst in 6 jaar tijd een potentieel interessant Toyota livery.
Er is al veel fraai artwork verschenen voor The Dark Knight, dat biedt perspectief.
Ik hoop op een op de Joker geïnspireerde 'Why So Serious' Toyota.





En de andere wagen in Batman livery!
pi_59827411
Misschien ligt het teveel voor de hand, maar kom op.. de BatMobile Aangepaste vleugels enzo, in vleermuisstyle.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:44:50 #230
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_59828148
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:07 schreef Atreidez het volgende:
Misschien ligt het teveel voor de hand, maar kom op.. de BatMobile Aangepaste vleugels enzo, in vleermuisstyle.
De laatste batmobile is te grof daarvoor.

Calm down, please!
pi_59837875
Ik heb die hele laatste batman genegeerd, dus ook dat misbaksel van een voertuig. Als ik een drama film wil zien kijk ik wel naar wat anders Hopen dat de nieuwe batman wat anders wordt...
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:50:08 #232
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59841009
Past een dergelijke promotie niet beter bij Red Bull? Toypta is eigenlijk zelfs zo ongeveer het laatste team waar ik iets dergelijks van zou verwachten. Vreemd dat men voor Toyota heeft gekozen, en ook vreemd dat Toyota een dergelijke 'klus' heeft aangenomen.
pi_59841465
Nou nou, een podium, een hippe sponsor, Glock die met een GT-One een optreden gaat maken op de 'Ring... 't wordt nog eens wat met Toyota
pi_59853671
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:50 schreef Xaobotnik het volgende:
Past een dergelijke promotie niet beter bij Red Bull? Toypta is eigenlijk zelfs zo ongeveer het laatste team waar ik iets dergelijks van zou verwachten. Vreemd dat men voor Toyota heeft gekozen, en ook vreemd dat Toyota een dergelijke 'klus' heeft aangenomen.
Toyota had al jaren een sponsor op de auto staan die kennelijk iets van doen had met die film
pi_59855578
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:49 schreef NED het volgende:

[..]

Toyota had al jaren een sponsor op de auto staan die kennelijk iets van doen had met die film
Loopt de Batmobiel op Panasonic batterijen??
pi_59859520
Nee:
quote:
De speciale livery is tot stand gekomen uit een sponsorovereenkomst met Warner Bros. Pictures, welke net als TIME Inc. onderdeel van Time Warner is. De TIME Inc. logo's zijn dan ook jarenlang terug te vinden geweest op de Toyota Formule 1 auto's maar sinds dit jaar leek het bedrijf dus afgestapt als grote sponsor maar de achterliggende reden lijkt nu dus bekend.
pi_59859712
Goeie sponsoring dan, het was me nooit opgevallen
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:10:09 #238
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_59862625
Veel regen en lage temperaturen verwacht voor dit weekend in Silverstone

Komt er nog een topique?
Nulla Tenaci Invia Est Via
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:12:33 #239
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59862687
Hahaha inderdaad. Nou, eerlijk gezegd ging bij mij wel een belletje rinkelen, maar wel pas toen ik het hoorde. Wanneer je mij vraagt naar de sponsors van Toyota, had ik TIME niet genoemd.

Verder blijft het natuurlijk wel de vraag waarom dergelijke acties niet eerder zijn gedaan. Er zijn immers in de tussentijd wel andere grote filmreleases geweest. Ik vind het nog steeds niet passen. Sowieso niet bij een automerk overigens.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:12:51 #240
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_59862691
Is er ook een race geweest Bernard0s waarbij je geen regen voorspelde??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:18:52 #241
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59862847
Volgens mij is Silverstone en regen met de zeer concrete weersverwachtingen van de komende dagen, niet zo'n heel grote gok.
pi_59863216
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:17 schreef Atreidez het volgende:
Goeie sponsoring dan, het was me nooit opgevallen
Mij ook niet
pi_59863430
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:10 schreef Bernard0s het volgende:
Veel regen en lage temperaturen verwacht voor dit weekend in Silverstone

Komt er nog een topique?
Als er morgen voor de VT1 geen topic is maak ik er altijd 1 aan, maar als je moeite wil doen staat t iedereen vrij wat in elkaar te flansen WEST en sanger zijn btje druk laatste tijd.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:06:16 #244
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_59863865
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is er ook een race geweest Bernard0s waarbij je geen regen voorspelde??
Dit jaar is bij minstens de helft van de races regen voorspeld. Dus dan meldt ik dat. Bovendien vindt ik regenraces leuk, leuker dan die optochten. Ben 2 jaar geleden bij GP van Engeland geweest, en de race op zich was wel zo grandioos saai. Vorig jaar was ik in Nurburg met die te gekke regenrace.. Gevolg van weersvoorspellingen inclusief regen betekent bij mij enthousiasme. Dus vandaar.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_59866541
Groot gelijk hoor Bernard0s, hoe vaak opperen mensen niet na een regenrace dat ze gewoon verplicht voor de race de baan nat spuiten als t droog blijft De wens is de vader van de gedachte!
Where facts are few, experts are many.
pi_59868456
quote:
Coulthard stopt na dit seizoen met Formule 1
03 juli 2008

Red Bull-coureur David Coulthard hangt na afloop van het huidige Formule 1-seizoen zijn helm aan de wilgen. Zo heeft de Schot donderdag bekendgemaakt in Silverstone, waar hij dit weekend voor het laatst zijn thuisrace zal rijden.
pi_59868946
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:55 schreef LeXX het volgende:

[..]


dus toch!

We zonde, vond het altijd wel een mooi figuur.
pi_59869175
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:55 schreef LeXX het volgende:

[..]


Ik had het een beetje verwacht, maar ja met DC weet je het nooit
pi_59869673
Ik denk dat DC echt zo'n type is die dus niet zijn helm aan de wilgen hangt, maar alleen zijn superlicentie DC zien we Le Mans nog weleens winnen, toch?
Where facts are few, experts are many.
pi_59870847
Foto's ''Batman'' livery Toyota:





Valt mij erg tegen. Wel heel erg kleinschalig, dan maar hoe Red Bull dit deed in voorgaande jaren.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:51:13 #251
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_59870851
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Dit jaar is bij minstens de helft van de races regen voorspeld. Dus dan meldt ik dat. Bovendien vindt ik regenraces leuk, leuker dan die optochten. Ben 2 jaar geleden bij GP van Engeland geweest, en de race op zich was wel zo grandioos saai. Vorig jaar was ik in Nurburg met die te gekke regenrace.. Gevolg van weersvoorspellingen inclusief regen betekent bij mij enthousiasme. Dus vandaar.
Ik ben ook voor regenraces hoor
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_59871886
DC stopt, ik kan er niet mee zitten. Natuurlijk, het is een persoonlijkheid op de grid. Maar vers bloed in de F1 is belangrijk en DC doet weinig leuke dingen meer op de baan behalve dat podium van laatst. Goodby DC. Hopen dat hij iets leuks kan doen op silverstone zondag in de regen .
's Avonds een man, overdags rustig an
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:12:12 #253
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59873517
Ik zal DC wel missen.
pi_59873716
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59876952
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:20 schreef Sally het volgende:
Even ook hier melden:

F1 manager: klaar voor een herstart
Heeft het licht een poos op rood gestaan?

Overigens, ik denk dat Toyota nog twijfelt welke auto ze gaan inzetten tijdens de GP:


Waarom Honda niet scoort: Jens rijdt het liefst achter de RB van DC tijdens een GP :


[ Bericht 7% gewijzigd door LeXX op 03-07-2008 22:51:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')