abonnement Unibet Coolblue
pi_58806309
Is het mogelijk om voor 2 verschillende uitzendbureaus te werken

De ene op maandag t/m donderdag en de andere op vrijdag, zaterdag

Kan je veel problemen krijgen met de belastingdienst, loonheffing etc.
Dat je ook minder krijgt uitbetaald bij je 2e 'baan'
pi_58806585
Dat kan. Sta zelf ingeschreven bij drie geloof ik (of misschien wel meer).
Werk onregelmatig voor twee verschillende.

Hoe het met loonheffing zit weet ik niet precies. Overal wel ingevuld. Geldt volgens mij alleen bij het uitzendbureau waar je het meest voor werkt.
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:23:52 #3
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_58806609
Ah, lekker 50% afdragen aan ome belasting. 16 Uur werken en voor 8 uur betaald krijgen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:24:25 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58806620
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:01 schreef seetjai het volgende:
Is het mogelijk om voor 2 verschillende uitzendbureaus te werken

De ene op maandag t/m donderdag en de andere op vrijdag, zaterdag

Kan je veel problemen krijgen met de belastingdienst, loonheffing etc.
Dat je ook minder krijgt uitbetaald bij je 2e 'baan'
Waarom zou je problemen krijgen met de belastingdienst? Beide werkgevers houden als het goed is de loonheffing in. En als je uurloon bij beide gelijk is, krijg je niet minder betaald.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:25:06 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58806633
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:23 schreef Xebrozius het volgende:
Ah, lekker 50% afdragen aan ome belasting. 16 Uur werken en voor 8 uur betaald krijgen.
ONZIN! Tenzij je meer dan ¤ 50.000 verdient.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58806655
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:23 schreef Xebrozius het volgende:
Ah, lekker 50% afdragen aan ome belasting. 16 Uur werken en voor 8 uur betaald krijgen.


bullshit
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:27:30 #7
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_58806675
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

ONZIN! Tenzij je meer dan ¤ 50.000 verdient.
Oh, ik ging ook uit van mijn eigen situatie.
pi_58806681
Dat is helemaal geen probleem.
Een uitzendbureau is gewoon een werkgever en het is niet verboden om voor meerdere werkgevers te werken. Sterker nog: je ziet het steeds vaker.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58829853
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom zou je problemen krijgen met de belastingdienst? Beide werkgevers houden als het goed is de loonheffing in. En als je uurloon bij beide gelijk is, krijg je niet minder betaald.
Als beide werkgevers loonheffing inhouden, hou je van je brutoloon minder nettoloon over dan wanneer een van de twee wg de loonheffingskorting toepast.
NB slechts 1 werkgever tegelijk kan loonheffingskorting toepassen. Daarom moet je een loonheffingsverklaring tekenen bij indiensttreding.

Overigens vraag ik me af of TS beide uitzendbureaus wel heeft geinformeerd over zijn twee baantjes.
Het uitzendbureau zal bij indiensttreding vragen naar het arbeidsverleden van de potentiele uitzendkracht.
Het opgeven van onjuiste gegevens omtrent het arbeidsverleden kan voor het uitzendbureau grond zijn het dienstverband te beeindigen.
Veritas - Aequitas
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:51:41 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58830857
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:01 schreef Leekster het volgende:

[..]

Als beide werkgevers loonheffing inhouden, hou je van je brutoloon minder nettoloon over dan wanneer een van de twee wg de loonheffingskorting toepast.
NB slechts 1 werkgever tegelijk kan loonheffingskorting toepassen. Daarom moet je een loonheffingsverklaring tekenen bij indiensttreding.

Overigens vraag ik me af of TS beide uitzendbureaus wel heeft geinformeerd over zijn twee baantjes.
Het uitzendbureau zal bij indiensttreding vragen naar het arbeidsverleden van de potentiele uitzendkracht.
Het opgeven van onjuiste gegevens omtrent het arbeidsverleden kan voor het uitzendbureau grond zijn het dienstverband te beeindigen.
Nogmaals de vraag: waarom zou je een probleem kijgen met de belastingdienst?

En voor wat betreft het bruto-netto verhaal: juist omdat je twee werkgevers hebt, hou je meer netto loon over dan hetzelfde brutoloon bij één werkgever. Daarom moeten de meeste mensen met meerdere werkgevers aan het eind van het jaar ook bijbetalen op hun aangifte IB.
Vandaar ook mijn oplossing door niet bij de meest verdienende werkgever maar bij de minst verdienende werkgever de loonheffingskorting te laten toepassen.

(Eén en ander is uiteraard afhankelijk van het totaal fiscaal loon per jaar en is niet op iedere situatie van toepassing.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58840869
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nogmaals de vraag: waarom zou je een probleem kijgen met de belastingdienst?

En voor wat betreft het bruto-netto verhaal: juist omdat je twee werkgevers hebt, hou je meer netto loon over dan hetzelfde brutoloon bij één werkgever. Daarom moeten de meeste mensen met meerdere werkgevers aan het eind van het jaar ook bijbetalen op hun aangifte IB.
Vandaar ook mijn oplossing door niet bij de meest verdienende werkgever maar bij de minst verdienende werkgever de loonheffingskorting te laten toepassen.

(Eén en ander is uiteraard afhankelijk van het totaal fiscaal loon per jaar en is niet op iedere situatie van toepassing.)
Je krijgt mi geen probleem met de belastingdienst.

Tenzij je onder "probleem" verstaat dat je bij de aangifte IB moet bijbetalen.

Over de loonheffingskorting staat op de site van de belastingdienst het volgende:
quote:
Werknemers met meer dan 1 werkgever of uitkeringsinstantie

De loonheffingskorting mag maar bij 1 werkgever of uitkeringsinstantie worden toegepast. De werknemer moet een schriftelijk, gedagtekend en ondertekend verzoek bij u doen als hij wilt dat u de loonheffingskorting toepast.

Als de werknemer/uitkeringsgerechtigde de loonheffingskorting niet bij u laat toepassen, dan mag u met geen enkele heffingskorting rekening houden. In afwijking van deze regel mag u altijd de jonggehandicaptenkorting toepassen als u een Wajong-uitkering (door)betaalt.

Als de werknemer meerdere werkgevers of uitkeringsinstanties heeft, dan is het mogelijk dat hij niet de volledige loonheffingskorting kan verrekenen. Ook is het mogelijk dat de werknemer ervoor kiest om de loonheffingskorting bij geen enkele werkgever of uitkeringsinstantie te laten toepassen. In deze situaties kan de werknemer na afloop van het kalenderjaar teruggaaf vragen via het aangiftebiljet inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Een verzoek om voorlopige teruggaaf van de loonheffingskorting is niet mogelijk.
Volgens mij ontstaat het "probleem" van een nabetaling van loonheffing, alleen maar wanneer iemand bij twee werkgevers/uitkeringsinstanties tegelijk loonheffingskorting laat toepassen.

Als je slechts bij 1 werkgever/uitkeringsinstantie de loonheffingskorting laat toepassen, krijg je mi geen problemen met nabetalingen. Het verschil tussen toepassing door de werkgever waar je het minder verdient en de werkgever waar je meer verdient, is dat de belasting een percentage van je loon is.
Hoe meer je verdient, hoe meer belasting je dus betaalt en hoe minder nettoloon je overhoudt.
Als je echter niet meer dan een X-bedrag verdient, krijg je alle betaalde belasting en premies terug en heb je dus niets om je zorgen over te maken.

Als je het veilig wil doen laat je nergens loonheffingskorting toepassen en doe je een verzoek voorlopige teruggaaf.
Veritas - Aequitas
  vrijdag 23 mei 2008 @ 07:39:56 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58846784
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:14 schreef Leekster het volgende:
Volgens mij ontstaat het "probleem" van een nabetaling van loonheffing, alleen maar wanneer iemand bij twee werkgevers/uitkeringsinstanties tegelijk loonheffingskorting laat toepassen.
Dat is niet waar. Het probleem ontstaat ook wanneer je het fiscaal loon van beide werkgevers optelt en het dan blijkt dat je in de volgende belastingschijf terecht komt. Dan zul je zien dat er te weinig loonheffing als voorheffing is ingehouden en je dus moet bijbetalen op je aangifte IB.

Reken het voor de grap maar na voor bijvoorbeeld de volgende situatie.
1 werkgever waarbij je 40.000 verdient of 1 werkgever waarbij je 30.000 verdient en 1 waarbij je 10.000 verdient.

En voor de duidelijkheid: ik heb nergens gezegd dat je twee maal de loonheffingskorting moet laten toepassen. Ik geef als voorlopige oplossing alleen dat je de loonheffingskorting bij de minstverdiende werkgever laat toepassen. (Deze oplossing is in ieder geval makkelijker dan geen loonheffingskorting laten toepassen en een voorlopige teruggave vragen op basis van een schatting.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58860833
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:01 schreef Leekster het volgende:
Overigens vraag ik me af of TS beide uitzendbureaus wel heeft geinformeerd over zijn twee baantjes.
Het uitzendbureau zal bij indiensttreding vragen naar het arbeidsverleden van de potentiele uitzendkracht.
Het opgeven van onjuiste gegevens omtrent het arbeidsverleden kan voor het uitzendbureau grond zijn het dienstverband te beeindigen.
Waarom? Het is toch niet verboden baantjes te verzwijgen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_58866231
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:07 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Waarom? Het is toch niet verboden baantjes te verzwijgen?
Nee. Volgens mij is de voornaamste reden dat uitzendbureau's naar het arbeidsverleden vragen gewoon dat ze niet willen dat hun klanten in problemen komen. Ze zijn dan ook vooral geinteresseerd in wat je de laatste drie maanden hebt gedaan (en daarvoor, als het eind in die laatste 3 maanden zit). De regeling dat het vierde contract een contract voor onbepaalde tijd is, geldt namelijk ook voor uitzendwerk.
pi_58867774
Nee. De voornaamste reden is dat ze verplicht zijn naar je arbeidsverleden te vragen. Bij de meeste uitzendbureaus moet je er ook voor tekenen dat wat je hebt doorgegeven correct is.

Waarom zou je überhaupt verwijzen dat je twee baantjes hebt? Het uitzendbureau zal je er niet uit gooien, hoor. Ze verdienen teveel aan je
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58869708
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:25 schreef Seventees het volgende:
Nee. De voornaamste reden is dat ze verplicht zijn naar je arbeidsverleden te vragen. Bij de meeste uitzendbureaus moet je er ook voor tekenen dat wat je hebt doorgegeven correct is.
De enige keer dat ik er zelf echt mee te maken had, vonden ze het niet erg dat ik niet meer precies wist hoe en wat met vakantiewerk zo'n 7 jaar daarvoor.
pi_58890726
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:19 schreef Light het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij is de voornaamste reden dat uitzendbureau's naar het arbeidsverleden vragen gewoon dat ze niet willen dat hun klanten in problemen komen. Ze zijn dan ook vooral geinteresseerd in wat je de laatste drie maanden hebt gedaan (en daarvoor, als het eind in die laatste 3 maanden zit). De regeling dat het vierde contract een contract voor onbepaalde tijd is, geldt namelijk ook voor uitzendwerk.
Even de dingen op een rijtje!
De regel van artikel 7:668a BW (3 om 3 om 3-regel) is van driekwart dwingend recht. Dit betekent dat er bij CAO of standaardregeling van afgeweken mag worden. Zowel bij de ABU CAO als bij de NBBU CAO voor uitzendkrachten wordt van deze regel afgeweken. In de eerste CAO is er een drie-fasen-syteem(A,B en C) in de tweede is sprake van een vier-fasen-systeem(1,2,3 en 4).

Zowel bij ABU als bij NBBU geldt dat wanneer de uitzendkracht in de eerste fase zit, de telling overnieuw begint wanneer hij, kortgezegd, drie maanden niet als uitzendkracht heeft gewerkt. Zit je in een "hogere" fase dan wordt die termijn langer.

Als je met klanten de inlener bedoelt, kan ik je redenering niet volgen. Het is mij niet duidelijk hoe de inlener in problemen komt als een uitzendkracht aan het uitzendbureau onjuiste of onvolledige informatie geeft over zijn arbeidsverleden.

Stel dat een uitzendkracht op grond van zijn arbeidsverleden in een fase zit waar hem een contract voor onbepaalde tijd zou moeten worden aangeboden, dan is de enige die gebonden zou kunnen zijn het uitzendbureau. De uitzendkracht heeft immers geen arbeidsrechtelijke verhouding met de inlener.

Wel is het zo dat het ub, wanneer ze erachter komen dat je niet volledig of te kwader trouw hebt gehandeld, je arbeidsovereenkomst op die grond kan beeindigen(zowel ABU als NBBU).
Veritas - Aequitas
pi_74460367
IK heb een vraag...

Ik verdien zo'n 1400 per maand en krijg per week uitbetaald.
Ik werk voor tempoteam en werk 6 dagen(48 uur) en ben daarna 4 dagen vrij.
Dat betekent dus dat ik niet iedere werkweek hetzelfde aantal dagen werk,en dus ook iedere week een ander loon op me rekening staat.
Ik val dus niet iedere week in dezelfde belastingschaal.
Ik krijg dus een zeer onregelmatig loon ( in het voordeel van oom belastingdienst)

Toen ik me voor het eerst inschreef bij tempo-team had ik aangegeven dat ze de loonbelasting moesten inhouden.

(dit is toch hetzelfde als loonheffingskorting toch?zo niet..kan iemand me dan eens uitleggen het verschil ervan want ik snap er soms de ballen niet van)

Het punt is nu,dat ik een bijbaan ga zoeken (bij een ander uitzendbureau) om wat bij te verdienen en hopelijk de belasting te slim af te zijn.Maar hoe pak ik dat aan??

Bij welke werkgever kan ik nu het beste loonbelasting laten inhouden wanneer ik dat bijbaantje heb??

Bij mijn huidige baan waar ik veeel uren draai en 1400 verdien?
of bij mijn toekomstige bijbaan waar ik hoogstwaarschijnelijk minder (per uur) zal verdienen en minder uren zal draaien?
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:12:32 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74461127
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:48 schreef magneto1983 het volgende:
IK heb een vraag...

Ik verdien zo'n 1400 per maand en krijg per week uitbetaald.
Ik werk voor tempoteam en werk 6 dagen(48 uur) en ben daarna 4 dagen vrij.
Dat betekent dus dat ik niet iedere werkweek hetzelfde aantal dagen werk,en dus ook iedere week een ander loon op me rekening staat.
Ik val dus niet iedere week in dezelfde belastingschaal.
Ik krijg dus een zeer onregelmatig loon ( in het voordeel van oom belastingdienst)

Toen ik me voor het eerst inschreef bij tempo-team had ik aangegeven dat ze de loonbelasting moesten inhouden.

(dit is toch hetzelfde als loonheffingskorting toch?zo niet..kan iemand me dan eens uitleggen het verschil ervan want ik snap er soms de ballen niet van)

Het punt is nu,dat ik een bijbaan ga zoeken (bij een ander uitzendbureau) om wat bij te verdienen en hopelijk de belasting te slim af te zijn.Maar hoe pak ik dat aan??

Bij welke werkgever kan ik nu het beste loonbelasting laten inhouden wanneer ik dat bijbaantje heb??

Bij mijn huidige baan waar ik veeel uren draai en 1400 verdien?
of bij mijn toekomstige bijbaan waar ik hoogstwaarschijnelijk minder (per uur) zal verdienen en minder uren zal draaien?
Loonbelasting inhouden doen alle werkgevers. Bij één van de werkgevers mag je aangeven dat deze rekening mag houden met de algemene heffingskorting en arbeidskorting. Dat is de zogenaamde loonheffingskorting.
Als je bij de tweede werkgever de loonheffingskorting niet laat toepassen, is het verschil dat je moet bijbetalen of terugkrijgt bij het invullen van je aangifte inkomstenbelasting het kleinst.
Dus, bij één werkgever de loonheffingskorting laten toepassen, bij alle anderen niet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_74498939
en bij welke werkgever kan ik dat het best doen???


Bij degene waar ik de meeste uren draai? of degen waar ik de minste uren draai??

bij degene waar ik een hoog uurloon heb??? of degene waar ik een lager uurloon heb???
pi_74499050
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:25 schreef magneto1983 het volgende:
en bij welke werkgever kan ik dat het best doen???


Bij degene waar ik de meeste uren draai? of degen waar ik de minste uren draai??

bij degene waar ik een hoog uurloon heb??? of degene waar ik een lager uurloon heb???
In het kort gezegd, kan je beter geld krijgen van de belastingdienst dan dat je moet betalen. Als je moet betalen moet je er ook rente over betalen, als je krijgt, krijg je ook rente, dit is al gauw 5%, maar dan op een spaarrekening. Het bedrag dat je moet betalen valt altijd tegen en als je en geld terug krijgt is dat ook wel ff lekker.
  zondag 8 november 2009 @ 09:35:14 #22
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74500457
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:45 schreef olskie het volgende:

[..]

In het kort gezegd, kan je beter geld krijgen van de belastingdienst dan dat je moet betalen. Als je moet betalen moet je er ook rente over betalen, als je krijgt, krijg je ook rente, dit is al gauw 5%, maar dan op een spaarrekening. Het bedrag dat je moet betalen valt altijd tegen en als je en geld terug krijgt is dat ook wel ff lekker.
Ja, en je kunt het verkeerslicht beter op groen hebben staan als je door wilt rijden als op rood.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 8 november 2009 @ 09:39:19 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74500477
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:25 schreef magneto1983 het volgende:
en bij welke werkgever kan ik dat het best doen???


Bij degene waar ik de meeste uren draai? of degen waar ik de minste uren draai??

bij degene waar ik een hoog uurloon heb??? of degene waar ik een lager uurloon heb???
Wil je bij het indienen van je aangifte een beetje geld terug krijgen of wil je een beetje bijbetalen?
In het eerste geval zorg je dat je werkgevers iets teveel loonheffing inhouden door bij de werkgever waar je het minst verdient, de loonheffingskorting toe te laten passen en de werkgever met het hoogste inkomen laat je vanaf de eerste euro loonheffing inhouden.

Wil je iets bijbetalen dan laat je de loonheffingskorting toepassen bij de werkgever met het hoogste inkomen. De andere werkgevers houden dan vanaf de eerste euro loonheffing in.

Uiteraard is bovenstaande wel afhankelijk van de verschillende inkomens. Hoeveel denk je met je bijbaantje te gaan verdienen? Want misschien maakt het voor het totaal wel niets uit waar de je loonheffingskorting toe gaat laten passen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 8 november 2009 @ 10:10:31 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_74500706
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:27 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Oh, ik ging ook uit van mijn eigen situatie.
Jij werkt voor uitzendbureaus en verdient meer dan 50000?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 8 november 2009 @ 10:15:25 #25
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74500758
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij werkt voor uitzendbureaus en verdient meer dan 50000?
Je weet dat je op een post van bijna 1,5 jaar oud reageert?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')