abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:17:50 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58797318
vervolg van Zwanger... en dan gaat het mis (4)

Laatste post van miss_sly:
quote:
Thanks lieve meiden

Het gaat, niet al te best, zeker niet nu mijn temperatuur vanochtend laag bleek. Stiekem had ik toch gehoopt dat het deze keer gelukt was, maar dat is ook niet. Beetje dubbel verdrietig vandaag dus. De dag dan ook begonnen met een huilbui en de tranen zitten nog hoog.

Ik ben wel gaan werken, maar vanmiddag als Schaap ook klaar is, hebben we vrij en gaan we iets doen samen. Misschien naar Scheveningen, even wandelen langs zee en ergens lekker eten. In ieder geval lekker samen zijn, daar heb ik wel behoefte aan nu.
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:20:27 #2
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58797378
'geniet' van elkaars gezelschap vandaag miss.. lekker uitwaaien aan het strand lijkt me een heel goed plan
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 21 mei 2008 @ 11:29:09 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58798855
miss_sly...
***
pi_58803344
miss_sly, hopelijk hebben jullie vanavond samen nog een gezellig avond!
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:00:22 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58804048
Miss_Sly, heel veel sterkte vandaag, ook voor je vriend/man

Ik hoop echt voor je dat het maar snel raak mag zijn voor jou/jullie
(En de rest van de meiden die in de MMM zitten, maar daarvoor is dit het verkeerde topic)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator woensdag 21 mei 2008 @ 21:17:09 #6
5428 crew  miss_sly
pi_58809795
Een nieuw topic...ik hoop dat het weer gauw heel ver omlaag gaat en voor niemand nodig is.

Vandaag is op zich redelijk gegaan. Begonnen met een huilbui heb ik er kennelijk meteen het ergste uitgegooid. Daarna een paar uur gewerkt, tot schaap ook klaar was met zijn afspraken. Helaas was het te laat om naar Scheveningen te rijden, in de spits is dat niet zo leuk. Dus zijn we bezig geweest met iets wat zeker in onze toekomst ligt: ons nieuwe huisje. Vanmiddag hebben we bij verschillende winkels 3 nieuwe kastjes besteld. Was toch wel erg prettig om mee bezig te zijn.
Daarna hebben we heerlijk rustig tapas gegeten. Fijn gepraat over van alles, ook over deze datum en alle pogingen.

Misschien was het wel goed om weer even emotioneel met dit alles bezig te zijn. Ik heb het gevoel dat ik er weer tegenaan kan. En nog steeds, ondanks alles, ben ik heel blij voor die kostbare ervaring van deze korte zwangerschap!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:20:42 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58809912
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende:

En nog steeds, ondanks alles, ben ik heel blij voor die kostbare ervaring van deze korte zwangerschap!
Pffff, nu schiet ik vol.
Het is ook zó bijzonder...
Ik hoop met alle andere posters (en lurkers...) mee voor jou en de vele andere dames die zo graag moeder willen worden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:01:03 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_58812200
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:20 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pffff, nu schiet ik vol.
Het is ook zó bijzonder...
Ik hoop met alle andere posters (en lurkers...) mee voor jou en de vele andere dames die zo graag moeder willen worden.
Ja, dat is precies wat deze lurker hoopt, vandaag heel erg voor jou miss-sly
maar ook voor alle andere wachtenden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:22:17 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58812794
Ook een hele dikke knuffel van mij Miss_Sly
Ik vind het zo bewonderenswaardig hoe je hiermee omgaat, echt!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator donderdag 22 mei 2008 @ 09:10:24 #10
5428 crew  miss_sly
pi_58817401
Thanks
Mijn vriendinnetje zei gisteren nog: je lijkt wel een strohalmpje. Wat er ook gebeurt, je veert altijd weer terug en dan gaat het weer goed met je.

Vond ik erg lief, en ik denk dat het misschien wel zo is. Maar ja, ik zou niet weten hoe het anders moet...

Ik verhuis weer terug naar het andere topic. Ik wilde dat niet 'vervuilen' met deze gevoelens en dit dipje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58847510
Ik deel de bewondering voor jouw optimistische aard en de manier waarop je hiermee omgaat. Het fijne voor mij is dat je het met ons deelt, want dan kan ik er een graantje van mee pikken.

Door deze zin van jou:
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende: En nog steeds, ondanks alles, ben ik heel blij voor die kostbare ervaring van deze korte zwangerschap!
ben ik me er inderdaad ineens weer van bewust dat het ook heel fijn was, zo kort als het duurde. Dat gevoel wil ik koesteren, niet vergeten en weggedrukt laten worden door het verdriet. Dankjewel.
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 09:12:48 #12
5428 crew  miss_sly
pi_58847877
sombie, wat vind ik het fijn om dat te horen! Ik pink er een traantje om weg. Ik deel het omdat ik het kwijt moet, maar ik vind het echt heel erg fijn dat jij er wat mee kan!

Sterkte, meid
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58856052
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:47:47 #14
100412 mefke79
komt goed!
pi_60132800
Ooo, hier is het topic! Ik had wel een gesloten deel 4 gevonden, maar geen deel 5 meer. Het zou ook mooi zijn als dit topic er niet hoefde te zijn, maar toch.

Misschien kan een andere ervaringsdeskundige mij verder helpen? Ik heb drie weken geleden een curretage gehad ivm een missed abortion. Ik heb meer dan een week niet gevloeid en toen ineens wel. Op zich niet veel meer de laatste dagen, maar zo af en toen nog wat slijmig en wat oud bloed. Kan dit ook het gevolg zijn van een (te) goed doorbloede baarmoedermond??
En heeft iemand hier na een mk of curretage nog zwangerschapstesten gedaan om te zien of ze negatief waren? Ik heb bij mijn huisarts gevraagd of ze het hcg gehalte wilden testen, maar dat doen ze niet zelf en dus zou ik ervoor terug moeten naar het ziekenhuis. Daar heb ik nu nog even geen zin in.

En speciaal voor Mijsje: Veel succes morgen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:51:05 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_60132882
Miss_sly: ik wou dat ik er net zo positief over kon zijn als jij. Rationeel is het heel makkelijk: het kindje was niet goed, dus dit is goed. Alleen, ik heb helemaal niet genoten van mijn zwangerschap. Heb constant het gevoel gehad dat er iets niet goed was, een beetje alsof ik op de vlucht moest slaan (tja, lastig uitleggen zo). Volgens de vk is dat juist een teken geweest van mijn lichaam om aan te geven dat het dus ook niet goed was. Ik hoop zo dat ik dat de volgende keer dus niet heb, dat ik dan wel kan genieten....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 23:23:15 #16
5428 crew  miss_sly
pi_60133751
mefke, ik vrees dat je voor het hcg-gehalte toch echt naar het ziekenhuis moet voor bloedonderzoek. het hcg dat eventueel achterblijft als de miskraam niet volledig is, is volgens mij veel te weinig om te testen met een zwangerschapstest. Het kan dan echt gaan om maar een heel klein beetje weefsel en dat geeft gewoonweg niet voldoende hcg af om in urine te zien.

Wat ik begreep van mijn arts is dat het vloeien (af en aan) wel een aantal weken kan duren.

en mefke, in de eerste periode na de miskraam was ik ook niet positief hoor! Dat rationiele wat jij hier nu neerzet, dat kan ik niet eens bedenken, daar wil ik niet eens aan. Ik hou het maar op de 'vette pech' zoals de arts zei. Ik heb gelukkig wel (niet constant maar toch zeker echt) kunnen genieten van de zwangerschap en daar ben ik echt heel blij om. Het moment dat ik misschien wel onder ogen moet zien dat het voor ons niet is weggelegd, komt snel dichterbij en dus probeer ik maar het positieve te halen uit dat wat ik wel heb mogen ervaren.

Sterkte iig Als ik zo hoor wat een nare mensen je tegen het lijft loopt met hun vervelende opmerkingen, heb ik bewondering voor het feit dat je niet al eens heel erg vreselijk uitgevallen bent tegen iemand
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60137114
Ik heb twee weken erna een test gedaan thuis en die was duidelijk negatief.
Het bloedverlies durf ik je niet te zeggen, ik heb dat een week gehad en toen was het weg, cyclus duurde wel wat langer, maar kwam snel weer op gang.

Ik zal je zeggen dat bij een volgende evt. zwangerschap het lastig genieten is. Ik heb er nu moeite mee, ben heel voorzichtig, heb een hartje zien kloppen, maar durf het nog steeds niet te geloven. Mijn man gelukkig wel, dus die haalt af en toe de negativiteit wat omlaag. Maar het is moeilijk.

Veel sterkte!
  Moderator woensdag 16 juli 2008 @ 08:20:08 #18
5428 crew  miss_sly
pi_60137208
Ik kan het me voorstellen Koningin. Ik heb me voorgenomen (en in hoeverre dat gaat lukken, zie ik dan wel) om de volgende keer nog meer vanaf het begin heel bewust proberen te genieten. Ondanks alles vond ik de zwangerschap een geweldige ervaring en die wil ik eigenlijk niet laten overheersen door angst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:25:45 #19
100412 mefke79
komt goed!
pi_60151975
Miss_Sly: ik hoopte dat de huisarts het ook kon prikken. Begreep dat die dat ook soms doen. Vandaar. Maar ja, ik moest daar eerst even gaan uitleggen wat hcg was, dusseh...dat zou het ziekenhuis worden. En dat is het me nog niet waard. Ik kan altijd nog een urinetest doen. Al heb ik het idee dat mijn cyclus al weer op gang is.

Ik ben juist erg rationeel geweest, al vanaf het begin. Zodra ik wist dat het vruchtje niet meer leefde en ik er al drie weken meer rondgelopen had, kon ik alleen maar denken: weg ermee. Had er ook helemaal niets mee. Tuurlijk, de klap kwam daarna en ik vind het nog steeds lastig als ik dikke buiken zie of als ik iemand hoor met ongeveer dezelfde datum als ik had. Maar wat me nog het meeste is tegengevallen is dat ik het zo niet zag zitten tijdens de zwangerschap zelf. Ik heb nooit een roze flardje gehad, laat staan een roze wolk. Terwijl ik toch echt heel graag een kindje wil. Dus ik hoop maar dat ik de volgende keer een beetje roze wolk meekrijg, al zal het inderdaad erg spannend zijn, die eerste weken. En dat ik een beetje kan genieten...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_60152752
weet wat het is ,heb 6 zwangerschappen gehad waarbij 5x een miskraam in 4e maand van de zwangerschap.heb een cromosomentest laten doen in het ziekenhuis en bleek dat de setjes om het zo maar te zeggen door elkaar zaten de zgn translocatie.heb wel een mooie dochter nu en 3 prachtige kleinkids,goed zoals je ermee om gaat en laat de rest maar lullen hoor met uitspraken als ;je bent nog jong ect.je verliest wel je kindje want dat is het voor jou hoe klein ook.
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_60367878
Anderhalve week geleden heb ik te horen gekregen dat ik inmiddels 10 weken zwanger ben. Dit is naast mijn mirena gebeurt ( erg zeldzaam dus ) en deze wordt aankomende woensdag verwijderd. Nu heb ik sinds een aantal dagen bloedverlies en is dit de afgelopen uren ineens verergerd. Sinds die tijd verlies ik ook bloedstolsels waarvan er eentje erg groot was en leek op vruchtzakje ( weet het niet zeker ). Inmiddels heb ik de dokter al gebeld en volgens hem is het goed mogelijk dat het een miskraam is. Ik zal sowieso tot woensdag moeten wachten voor ik het zeker weet maar het rare is dat ik helemaal geen pijn heb gehad. Terwijl dat bij de meeste vrouwen wel zo is. Ik vraag me nu af of dit vaker voorkomt of niet? Wil iemand zijn ervaringen met mij delen?
  zondag 27 juli 2008 @ 12:28:54 #22
218802 bigger-than-others
pregnant for the first time
pi_60375622
@ danya: ik heb het gevoel gehad dat ik bij mijn mirena even zwanger ben geweest, maar dat dat mis is gegaan. Ik was nl. bijna nooit ongesteld door de Mirena, ineens voelde ik me 'anders' en net toen ik een test ging kopen had ik wat jij had, met die stolsels, had ik normaal nooit. Ik had ook geen pijn. Waaraan ik het merkte was dat ik me heel anders voelde dan normaal, en daarna intens intens verdrietig was en me heel leeg voelde(terwijl ik toen nog geen echte kinderwens had). Dus mijn gevoel gaf het eerder aan dan fysiek. Ik denk dat ik ongeveer 6 weken zwanger was. Mijn huisarts vond het onwaarschijnlijk maar ik weet het bijna zeker.

@miss sly: bovenstaande is mijn ' mini' ervaring in vergelijking met wat jij doormaakt, ik vind het heel mooi dat je aangaf de korte zwangerschap te willen koesteren ipv te focussen op het negatieve. Ik wou dat ik me dat toen gerealiseerd had en ik wens je alle goeds toe. Ik vind het super hoe je ermee omgaat!

@ oa mefke en koningin: ik ben zooo opgelucht dat ik dit van jullie lees. Ben nu 27 weken zwanger en naast de roze wolk waar ik me gelukkig regelmatig op bevind, maak ik me ook regelmatig zorgen. In het begin kon ik het amper geloven, ik was ' medisch' dus ben gelukkig verwend met heel veel echo's, en ik was iedere keer zo opgelucht. Zat morbide op sites over miskramen me maar alvast ' voor te bereiden'...Terwijl ik (durf het uit bijgeloof amper op te schrijven) dus alleen een soort ' onbewuste' miskraam had gehad, maar wel heel veel slecht nieuws over mijn vruchtbaarheid. Kan me dat gevoel dus zo goed voorstellen.
Ik heb er dus helaas geen advies in, ik doe zelf maar me onverantwoord voor de geest halen dat ik op een crisisafdeling heb gewerkt. Prostituerende, verslaafde en zichzelf uithongerende dames kregen daar soms geweldig gezonde kinderen, terwijl die kans van 1 op een miljoen hadden op uberhaupt een zwangerschap gezien hun medische achtergrond. Niet het beste voorbeeld, maar meer om mezelf moed in te praten.
pi_61786623
Ik heb 11 september een miskraam gehad. Verloor bloed vanaf het weekend ervoor en zou donderdag (de 11e) afspraak hebben bij de vk voor een echo.
2 uur voor mn afspraak ben ik het vruchtje verloren, heb het gelukkig op kunnen vangen en we hebben het begraven. Dat voelt wel fijn, echt een beetje afscheid kunnen nemen voor mn gevoel.
Het vloeien is voorbij, dus ik denk dat alles ook echt weg is.
Volgens de vk was er geen reden (lichamelijk gezien) om te wachten om weer te proberen zwanger te worden.
Aan de ene kant heb ik zoiets van, misschien kunnen we beter een menstruatie afwachten, dan weet je tenminste weer een beetje of je cyclus weer enigzins op de rit is...
Aan de andere kant wil ik er ook wel weer voor gaan. Maar ja, waar ga je dan van uit qua cyclus...
En loop je niet de kans dat je vals positief test omdat misschien de HCG nog niet uit je lijf is?
Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe dat werkt en ook vergeten aan de vk te vragen. Die zei dat het wel 4-6 weken of nog wel langer voor er weer een menstruatie zou komen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61790103
Nijna, ik heb op een gegeven moment gewoon een zwangerschapstest gedaan om te kijken of die negatief was. Nog nooit zo blij geweest met een negatief resultaat. En die ene cyclus wachten heeft echt alleen maar t maken met het feit dat je dan beter kunt berekenen hoe ver je bent. Mijn gyn zei tegen me dat ik daar echt niet op hoefde te wachten. Je lichaam wordt toch niet eerder zwanger dan dat het weer kan.
Over die vier tot zes weken...dat klopt. En is eigenlijk ook wel biochemisch te verklaren. Het hcg gehalte moet dalen tot niveau 'niet zwanger' en dan moet je cyclus weer op gang komen. Dalen hcg duurt even en een cyclus duurt ook vier weken, zo komen ze op die vier tot zes weken. Mijn lichaam pakte vrolijk mijn 'oude' cyclus op van voor de zwangerschap. En dat duurde 5 weken.
Veel succes komende tijd, hopelijk ben je snel weer zwanger!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_61793969
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik er dan misschien voor mn eigen idee toch een testje tegenaan ga gooien met hopelijk een negatief resultaat .
Morgen maar ff in buurdorp naar de drogist . Ik durf hier niet zo goed, bang dat ik een bekende tegenkom .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61817471
Ik heb geen test gedaan meer. Maar gewoon op de cyclus gewacht en dat kwam al na 5 weken. Daarna was het gelijk 4 weken, dus dat ging gelijk prima.
Naar mijn idee is het gewoon wachten op de cyclus.
pi_61825347
Testje gedaan, zo negatief heb ik em nog nooit gezien . Dus dat lijkt me ok.
Heb ook het gevoel alsof er alweer een ei op springen staat.... misschien wel vlot, maar zo voelde het een paar maand terug ook nou ja... dat leverde dus een zwangerschap op .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61856426
He Nijna, fijn! Leuk he, een negatieve test en er dan nog blij mee zijn ook! En hopelijk is dat wat je voelt idd je eisprong, dan is alles weer goed op gang. Lekker snel ook!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_61857868
Nijna, ik hoop dat je gevoel klopt!
Ik heb 1 september miskraam gehad, en wekelijks word mijn HCG geprikt. Vlak voor de operatie was die 4000 (deze waarde loopt op met de zwangerschapsduur volgens mij), 1 week na de operatie was die nog 2400, 2 weken 2000 en de uitslag van deze week heb ik nog niet. Het duurt dus echt wel een tijd (misschien afhankelijk van de zwangerschapsduur, dat weet ik niet) voor het echt uit je bloed is.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61860007
Misschien verschilt het ook wel per persoon, ik weet het niet... We zullen het wel zien. Waarom moet je eigenlijk steeds je HCG laten prikken?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:56:18 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61860158
Volgens mij is dat om zeker te weten dat de hele vrucht uit je systeem is dat er niet nog ergens iets groeit.

Maar ik weet het niet zeker, hoor!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61860376
Maar ik hoefde helemaal niet te laten prikken, dus t is vast niet standaard dat ze dat doen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61861747
Ehm, Lishe, jij had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap toch? Dan prikken ze het inderdaad wel, juist om te kijken of er nog niet ergens wat 'materiaal'(klinkt zo stom) groeit. Bij een 'gewone' miskraam kijken ze met een echo en als dat dan goed is, dan hoef je niet te prikken. Tenzij je natuurlijk pijn blijft houden of blijft vloeien, dan wel mag je je weer melden. Volgens mij is dat het verschil en zijn wij daarom niet geprikt en wordt Lishe wel geprikt. Sterker nog, ik heb gevraagd of ik geprikt mocht worden, maar daarvoor zou ik terug moeten naar het ziekenhuis want de huisarts doet het niet (bij ons dan).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_61864640
De huisarts doet dat ook niet, en de bbz (alsof ik expert ben ) is inderdaad de reden. Maar ik nam eigenlijk aan (misschien dom?) dat de HCG waarde bij elke miskraam op ongeveer een gelijke manier zakt?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61871137
Ik heb er werkelijk geen idee van eigenlijk hoe snel dat zakt en of dat bij iedereen ongeveer gelijk is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_63820170
Het is alweer 5 maanden geleden, maar toch wil ik er nog een keertje over schrijven.
Ik ben 26 en moeder van een meisje van bijna 4.
Ik heb nu bijna 2 jaar een nieuwe relatie met een fijne man.
sinds de geboorte van mijn dochter droeg ik een spiraaltje Mirena.
ik was er ontzettend blij mee omdat je haast geen bloedverlies meer hebt bij je menstruatie.
Achteraf heb ik meer bijwerkingen moeten verduren dan dat ik er profijt aan had,
ik had namelijk ontzettend last van onderrug pijn, ontstekingen op mijn rug en depressieve klachten.
Op een gegeven moment hield het lichte bloedverlies een maandlang aan, dat was vreemd,
en het begon heviger te worden. Ook was ik constant doodmoe. pas toen ik me misselijk begon te voelen begreep ik het. Volgens mij ben ik zwanger, maar dat kan toch helemaal niet? Toen ik de test ging doen wist ik het eigenlijk al zeker. En ja hoor, in verwachting, een grote schrok voor mij en mijn vriend. Ik kan amper financieel rondkomen en heb al weinig energie en tijd voor mijn kind. Laat staan nog een baby erbij. Mijn vriend is net klaar zijn studie, en begint volgend jaar weer met een nieuwe zware studie. Hij was er dus ook helemaal niet aan toe. Dus beide willen we niet een baby, maar wij zijn ook beide tegen een abortus. De keus die ons werd opgelegd was zo ontzettend zwaar.
Twee dagen later gingen we op vakantie, tijd genoeg met elkaar om er over te praten.
Die week erop zaten we op een terras, en ik voelde dat ik wat verloor, dus ging ik naar het toilet en vond ik een bloedprop, denkende dat het onze baby was. Wat als een opluchting voelde. We hadden al een afspraak gemaakt bij de gynaecologe voor een curettage en verwijdering van het spiraal. Daar vertelde ik hun het verhaal van mijn bloedprop en besloten ze een ego te doen. Daar bleek mijn vruchtje n og gewoon aanwezig te zijn. het was erg zwaar om het hartje te zien kloppen. De dokter vertelde dat het vruchtje waarschijnlijk al aan het afsterven was aangezien ik zoveel last had van bloedverlies, dat was een soort van steun omdat de natuur het toch niet had toegelaten. De behandeling werd onder volledige narcose verricht, toen ik wakker werd bleek er iets goed fout te zijn gegaan, ik had erg veel bloed verloren. De dokter had moeite het bloeden te stoppen. Had ik een liter extra verloren dan was mijn leven in kritieke toestand geweest. Het duurde fysiek nog drie weken voordat ik me weer de oude voelde. En mentaal zijn we er beide stuk van geweest, ookal was het nog geen kind, de band is er meteen. Een leven, deel van mij en een deel van mijn partner, iets wat we moeten koesteren.
  zondag 7 december 2008 @ 11:21:04 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63820230
Tja, kut voor je maar wat moeten andere users hier mee?
Goede post voor op een blog of dagboek.

Of het kon gewoon hier bij: Zwanger.... en dan gaat het mis #5
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63820290
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:21 schreef E.T. het volgende:
Tja, kut voor je maar wat moeten andere users hier mee?
Goede post voor op een blog of dagboek.

Of het kon gewoon hier bij: Zwanger.... en dan gaat het mis #5
Tja, kut voor jou dat jij er niks mee moet, en misschien sta ik inderdaad niet goed hier, maar ja, ach ja.
Maar misschien kunnen dames met een Mirena gewaarschuwd zijn, zorg dat je jezelf goed controleert als je er ook 1 hebt.
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 11:31:00 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_63820364
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:26 schreef danya_rachel het volgende:

[..]

Tja, kut voor jou dat jij er niks mee moet, en misschien sta ik inderdaad niet goed hier, maar ja, ach ja.
Maar misschien kunnen dames met een Mirena gewaarschuwd zijn, zorg dat je jezelf goed controleert als je er ook 1 hebt.
hoe moet je in vredesnaam controleren of het ding ook werkt
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Vis een optie? zondag 7 december 2008 @ 11:41:07 #40
70532 loveli
N
pi_63820508
Weet niet wat de exacte cijfers zijn, maar tot 15%!! van de vrouwen met de Mirena kunnen toch een eisprong hebben.

Door een hormonaal middel met oestrogeen en progestageen te gebruiken (combinatiepil), is de hormoonspiegel constant zo hoog dat het lichaam zelf geen hormonen aanmaakt. De Mirena is een hormonaal middel zonder oestrogeen, waardoor de hypofyse seintjes kan blijven geven dat het lichaam zelf oestrogeen moet aanmaken. Progestageen remt de eisprong, oestrogeen stimuleert het.
In de gevallen dat er een eisprong is zijn er andere mechanismen die een zwangerschap vookomen, maar de kans voor deze groep is natuurlijk groter. Je kunt bijvoorbeeld door te temperaturen checken of je een eisprong hebt. Echt ideaal is het niet, maar het is een optie.
crap in = crap out
  zondag 7 december 2008 @ 11:49:17 #41
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63820638
Ik vind het heel botte reacties, meiden. Kan echt wel wat meer gevoel bij hoor. Kijkende naar het postaantal, komt ze hier niet zo vaak blijkbaar. Dus tsja. Ze wilde ook gewoon haar verhaal kwijt. Dat het misschien beter in een ander topic kan: ja, misschien. Het had ook net zo goed in het mirenatopic gekund, wellicht had ze daar meer sympathie gekregen.

danya, wat rot voor je dat zo gelopen is. Ik kan me voorstellen dat je ons wilt waarschuwen. Ik heb zelf ook een Mirena. Ik heb ook wel een paar keer een test gedaan omdat de bijwerkingen op symptomen van een zwangerschap leken. Ik controleer ook de duur van mijn cyclus en of ik de draadjes nog voel.
Sterkte met de verwerking
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63820747
Valse bitches in de ochtend
  zondag 7 december 2008 @ 13:01:20 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63821851
het verhaal staat al twee keer op fok Mogelijke miskraam? en het topic dat ik eerder postte..

Hoe rot het ook is.. het hoeft niet 3x wmb
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 13:03:51 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_63821908
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:57 schreef Raamkonijn het volgende:
Valse bitches in de ochtend
dat zijn de beste
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 7 december 2008 @ 13:14:29 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63822187
Zelfs IK vond het bot .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 13:24:47 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_63822395
ik vraag me nog wel af hoe je dat zou kunnen controleren, dat is toch niet te doen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_63822970
Je kan je zelf controleren door met je vingers in je vagina te voelen of je de touwtjes nog voelt zitten. Doe dit net na je menstruatie, dus voor je ovulatie.
pi_63822990
Ik vond het ook behoorlijk ongevoelloos die reacties.
Drie keer geplaatst of niet, het verhaal blijft hetzelfde en behoeft dan niet ineens een botte reactie.

Ik kan me goed voorstellen dat je je zwaar klote voelt als je een kindje in je schoot geworpen krijgt waar je niet voor kunt zorgen. En dan dat twee strijdige gevoel van wel een band voelen maar ook opluchtig als de natuur ingrijpt. Sorry meis voor de botteriken onder ons. sterkte.

(zijn jullie irl. ook zo grof? of is het de anonimiteit die jullie makkelijker zo laat reageren? )
The waves you made will always be
pi_63823028
quote:
Op zondag 7 december 2008 13:01 schreef E.T. het volgende:
het verhaal staat al twee keer op fok Mogelijke miskraam? en het topic dat ik eerder postte..

Hoe rot het ook is.. het hoeft niet 3x wmb
Laat mij gewoon lekker mijn verhaal nog een keer doen, als je er last van hebt, blijf dan uit deze topic!
  zondag 7 december 2008 @ 14:01:17 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63823148
Ik ben een keer zwanger geraakt door mijn pil heen ( marvelon ) en kreeg toen bij de echo ook te horen dat het vruchtje al aan het afsterven was.
Dat maakte de curretage wel dragelijker trouwens.

Het is sowieso een dubbel gevoel, aan de ene kant is het onbeschrijfelijk het gevoel wat je hebt als je een vruchtje ziet zitten, aan de andere kant was ook voor mij dat kind niet gepland en dus was ik er eerlijk gezegd wel opgelucht over, dat de natuur al had ingegrepen.

Maar weet je, je zegt zelf al dat je in een beroerde financiele situatie zit en je relatie is natuurlijk nog heel vers.
Het is niet erg om er verdrietig over te zijn, logisch..zeker omdat je al mama bent. Maar het is wat het is.
En idd, ook met anti-conceptie moet je waakzaam zijn, niemand heeft 100% garantie.

Waarom heb je trouwens voor Mirena gekozen? Ik ben nu zelf aan het rondloeren voor nieuwe anti-conceptie, maar als ik de horror verhalen over de Mirena lees dan is dat wel het laatste wat ik overweeg.
  zondag 7 december 2008 @ 14:01:38 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63823155
Sorry, maar ik ga het toch echt op slot doen.
De reacties hier zijn nou niet echt iets om trots op te zijn, maar idd heb je je verhaal al eens eerder gepost en gaf je toen zelf aan dat je door zou gaan in het miskraam topic.
Ik kan me voorstellen dat je zo tegen het eind van het jaar wat meer na gaat denken over de dingen die er gebeurd zijn maar dit is niet helemaal de juiste plek ervoor en dat kan dus ook in dat topic.

Als je mensen trouwens wilt waarschuwen tegen/voor de Mirena zou ik niet in OUD posten maar in LIF of in SEX, grotere kans dat je daar mensen vindt die hem gebruiken.

Verder dus in Zwanger.... en dan gaat het mis #5

Er is trouwens een Mirena-topic in SEX, daar zou je verhaal iig ook gepost kunnen worden: [Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 9

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 07-12-2008 14:07:57 ]
***
  zondag 7 december 2008 @ 14:03:44 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63823201
Ik vraag wel even een merge aan.
***
  zondag 7 december 2008 @ 15:06:53 #53
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63824571
Maargoed, wel rot dat je er nu nog steeds zo mee rondloopt. Het zal zo met de feestdagen ook wel gevoelens oproepen, hé? Geniet maar van het meisje dat je hébt en geef haar extra veel knuffels, misschien helpt het.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63837571
he gatver wat een nare ervaring moet dat zijn geweest en ik begrijp die tegenstrijdige gevoelens best hoor, gevoelens kan je niet uitschakelen ook al wil je dat nog zo graag
Mama van Isa en Ties
pi_65765478
Nou, zoals ik dus in Z&G al heb gemeld weten we sinds vandaag definitief weten dat het mis is gegaan. Helaas moeten we nog even wachten voor we echt uit kunnen kijken naar ons eerste kindje. Wel hebben we goede hoop dat we opnieuw zwanger zullen worden. We moeten gewoon nog even geduld hebben en dan komt onze tijd ook.

Ik had eigenlijk vanaf mijn 1e positieve test (en enige want nog een keer testen durfde ik niet.. wat overigens ook geen zin zou hebben gehad, want mijn hcg werd gewoon nog aangemaakt) had ik er al geen goed gevoel over. Maar toch na de eerste echo zat er toch echt iets in mijn buik, ook de 2e echo liet een duidelijke groei van het vruchtzakje zien. Toch bleef het aan me knagen dat het vruchtje niet echt goed zichtbaar was en een hartslag was uberhaupt niet te besporen.

De gyn gaf aan dat ik misschien nog minder ver was en dat we na een week nogmaals zouden kijken (dat was dus vanmorgen). Maar afgelopen week was me wel duidelijk geworden dat het bijna onmogelijk was dat we ernaast zaten met de datum. Vandaag was ik dus 7w4d maar helaas geen voldoende ontwikkeld vruchtje dus een bevestiging van de miskraam.

Omdat mijn lichaam zich nog wel gewoon zwanger voelt, mijn vruchtzak nog groeit en het hcg gehalte nog wel 5 weken kan blijven toenemen heb ik er voor gekozen om pillen te nemen om de afdrijving op te wekken. Een curretage meteen durfde ik niet i.v.m. het (slechts kleine maar toch..) risico van Aschermann (beschadiging baarmoeder met als gevolg onvruchtbaarheid). Mochten de pillen niet helpen dan is curretage uiteraard de enige uitkomst, maar dan heb ik er in ieder geval alles aangedaan.

Dan het bizarre verhaal van vanmorgen. Na de constatering en de daaropvolgende bloedafname (ivm vaststelling bloedgroep etc.) konden we bij de poli gyneacologie de pillen ophalen. De gyn had uitgelegd dat ik 4 pillen vaginaal moest inbrengen. Werkt het niet binnen 24 uur, moet ik dezelfde procedure morgen weer herhalen. Prima. Wij hebben de pillen meegekregen en eenmaal thuisgekomen pak ik de pillen uit de doosjes.

Er blijken 2 x 2 pillen in te zitten. Dit vind ik vreemd want ik zou 2 x 4 pillen meekrijgen (voor vandaag en voor morgen). Ik bel het zh op omdat ik het niet vertrouw en de assistent zegt dat mijn gyn in consult zit dus ik word teruggebeld. Prima.

Klein uurtje later, nog niet gebeld, dus ik bel wederom het ziekenhuis. Ik krijg de assistent die de pillen ook voor me heeft gepakt en ik leg het nogmaals uit dat ik dus 2x4 pillen verwacht en er maar 2x2 heb gekregen. Na overleg met de gyn is de boodschap 'ja we hebben hier maar voor 1 dag, als het niet goed gaan vandaag kun je morgen de volgende 4 pillen in Delft ophalen'. Ok, dus gewoon alle 4 innemen vraag ik nog?? Ja, wordt bevestigend geantwoord.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik ga boven de pillen inbrengen en neem plaats op de bank en wacht af wat gaat komen, want na een half uurtje zou ik wat gaan merken.

Na ca. 20 minuten gaat de telefoon. Assistente van het zh in Voorburg waar ik onder behandeling ben, aan de telefoon. 'U heeft de verkeerde pillen ontvangen' is het bericht. Mijn man had de vrouw aan de telefoon (ik zat net emotioneel met mijn moeder aan de telefoon) en schrok nogal aangezien ik net die pillen had ingebracht. Hij vraagt de gyn aan de telefoon want nu willen we het zeker weten hoe het nu zit. Blijk ik dus van de assistent de verkeerde pillen (die voor oraal gebruik zijn!!!) te hebben gekregen en of ik ze weer kan verwijderen. Pfffff... het is nog niet heftig genoeg allemaal.

Ze hebben de pillen dus niet meer in Voorburg en we worden naar Delft verwezen om de andere (nu de goede) pillen op te halen. Daar worden we verwezen naar de afdeling Gyneacologie, waar ze nergens vanaf weten. Na alles te hebben uitgelegd, gaan ze toch maar bellen met Voorburg om te checken. Ik weet ook van niets dus wordt nogal onzeker. Uiteindelijk moeten we van de afdeling Gyneacologie naar de Verloskamers waar ze er wel vanaf schijnen te weten. Daar aangekomen heeft de mevrouw 4 pillen voor me en maakt een gebaar van 'innemen door de mond'. Ik zeg 'Nee... ik moet pillen voor vaginaal inbrengen en ook 2 x 4 pillen want het is mogelijk voor 2 dagen. Weer beraad en ze gaan weer bellen. Zucht....

Uiteindelijk hebben we de goede pillen, 1000 maal excuus en zijn we gerustgesteld, maar dit zijn geen avonturen die je op zo'n moment wil meemaken.

Ik zit nu rustig op de bank te wachten wat komen gaat. Heb nu zo'n anderhalf uur geleden de pillen ingebracht, heb wat lichte kramp, maar ik heb geen idee waar ik me op voor moet bereiden.

Sorry voor het lange relaas, maar het is fijn om het even van me af te schrijven...
pi_65767013
Oo..happy, dat wil je er echt niet ook nog eens bij hebben! Domme dozen in dat ziekenhuis. Pas goed op de jezelf de komende dagen en laat je lekker verwennen. Heel veel succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:42:45 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65767162
Jeetje, happy, wat een verhaal!

Heel veel sterkte iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65767510
Happy, wat goed dat je het van je afschrijft. Succes bij wat komen gaat. En sterkte. Het klinkt alsof je alles heel beuwst ervaart, dat helpt misschien straks. Hoop ik.
En met dat mensen in zulke situaties op de verlosafdeling helpen moeten ze echt eens mee ophouden. Of op z'n minst eens over nadenken.
Toen ik geopereerd moest worden stond in nota bene voor de verloskamer waar Lena een jaar eerder geboren werd. Om woest van te worden. (Nouja, dat vind ik, maar ik denk er misschien teveel over na.) Ik haat dat deel van het 'moeilijk zwanger worden/blijven.' Incl. alle posters over borstvoeding, en voorlichtingsavonden over bevallen. Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65767734
happy, ik heb die pillen indertijd ook gehad en geprobeerd. ik kreeg krampjes en begon behoorlijk veel bloed en dingen te verliezen. helaas niet het vruchtje bleek. toen nogmaals geprobeerd, nog steeds wel veel bloed niet het vruchtje, en toen dus toch een curretage. schrik niet va de hoeveelheid bloed, maar hou wel bij hoeveel het is, en als jij het gevoel hebt dat het teveel is, of dat je duizelig bent of je om welke reden dan ook niet ok voelt moet je direct bellen. ik kreeg toen een nummer mee van het ziekenhuis om te bellen mocht er iets niet goed gaan, met de boodschap dat ik echt niet moest aarzelen om te bellen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65767750
Nou, Lishe, inderdaad waren we heel bewust van de huilende babies die je hoorde en zwangere vrouwen die daar rondliepen. Ik snap dat ook niet helemaal. Maar proberen je verstand op 0 te gooien en zo snel mogelijk weer wegwezen (maar daar helpt onze ervaring niet bij...)

Ik maak het inderdaad redelijk bewust mee. Komt denk ook omdat ik in mijn hoofd al een week afscheid aan het nemen was en het dus niet helemaal een verrassing was.

Dit maakt het verdriet er overigens niet minder om en ik heb echt wel een berg tranen gelaten en er zou ook nog wel wat kunnen komen, maar toch, ik zie het nu iets waar ik doorheen moet zodat we weer vooruit kunnen kijken.
pi_65767753
en heel veel sterkte. *knufs* en *troost*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65767777
Jemig Happy... wat een gedoe zeg. Je krijgt al geen fijn nieuws en dan lopen ze ook nog te prutsen met die pillen...
Sterkte en pas goed op jezelf
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_65767871
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:59 schreef simmu het volgende:
happy, ik heb die pillen indertijd ook gehad en geprobeerd. ik kreeg krampjes en begon behoorlijk veel bloed en dingen te verliezen. helaas niet het vruchtje bleek. toen nogmaals geprobeerd, nog steeds wel veel bloed niet het vruchtje, en toen dus toch een curretage. schrik niet va de hoeveelheid bloed, maar hou wel bij hoeveel het is, en als jij het gevoel hebt dat het teveel is, of dat je duizelig bent of je om welke reden dan ook niet ok voelt moet je direct bellen. ik kreeg toen een nummer mee van het ziekenhuis om te bellen mocht er iets niet goed gaan, met de boodschap dat ik echt niet moest aarzelen om te bellen.
Dank je simmu. Ik heb inderdaad ook een nummer meegekregen dat ik kan bellen. Ik vind het nu nog moeilijk te bepalen wanneer het 'te veel' zou zijn, maar ik denk dat mijn gevoel dat wel zal aangeven. Duizeligheid of als het langs de benen wegloopt zijn denk wel goede indicatoren.

Nu (na 2,5 uur) heb ik wel wat krampen maar verder nog niet. Ik ga zo weer 1000 mg (mag 4x p.d.) paracetamol innemen en over een uurtje ook nog 800 mg ibuprofen (mag 3x p.d.).

Ik vind het wel een beetje angstig, maar ik wilde het toch proberen om mogelijk een risico te vermijden.

Hoe ver was jij in de zwangerschap?
pi_65768031
Lishe, ik sluit me helemaal bij jou aan. Niet iedereen die op de poli gyn komt is daar voor zwangerschap. En toch hangt het vol met kaartjes, met posters en andere dingen die je soms niet wilt zien. Ook zoiets, er komen voor een afspraak voorafgaand aan de curretage en dan aan het einde van het zwangerenspreekuur gepland zijn. Zit je daar met al die buiken.
Gelukkig heb ik over de mensen op onze poli weinig te klagen gehad...

Happy, wat Simmu zegt, als je het echt niet trekt, bellen! Uiteindelijk viel mij de curretage erg mee. Ik had meer last van de ruggeprik dan van mijn buik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65768172
Happy, ik denk dat het bewust meemaken misschien wel juist zorgt voor veel tranen. Wat weer oplucht, verwerkt. Dat vind ik fijn om te lezen.
En net zo goed als dat je voelde dat het mis was, weet je ook wanneer je teveel bloed verliest. Het komt goed, het is alleen wel erg spannend en eng.

Mefke, ergerlijk en verdrietig. Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65768347
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:08 schreef mefke79 het volgende:
Happy, wat Simmu zegt, als je het echt niet trekt, bellen! Uiteindelijk viel mij de curretage erg mee. Ik had meer last van de ruggeprik dan van mijn buik.
Ik zie ook niet zo op tegen de curretage an sich, dat had ik eigenlijk 'het liefst' gedaan. Maar het risico wat daar aan zit wil ik gewoon niet lopen als het niet noodzakelijk is. Uiteraard bel ik direct als het fout gaat, want mijn gezondheid staat voorop.
pi_65768354
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:04 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dank je simmu. Ik heb inderdaad ook een nummer meegekregen dat ik kan bellen. Ik vind het nu nog moeilijk te bepalen wanneer het 'te veel' zou zijn, maar ik denk dat mijn gevoel dat wel zal aangeven. Duizeligheid of als het langs de benen wegloopt zijn denk wel goede indicatoren.

Nu (na 2,5 uur) heb ik wel wat krampen maar verder nog niet. Ik ga zo weer 1000 mg (mag 4x p.d.) paracetamol innemen en over een uurtje ook nog 800 mg ibuprofen (mag 3x p.d.).

Ik vind het wel een beetje angstig, maar ik wilde het toch proberen om mogelijk een risico te vermijden.

Hoe ver was jij in de zwangerschap?
met 14 weken zagen ze dat het niet goed was. ik kreeg op maandag de eerste batch pillen, op donderdag keken ze wat er gebeurd was en kreeg ik een nieuwe batch mee. de maandag erna weer controle en toen de curretage. wellicht handig om te weten: je kan bij de tweede batch vragen of je bij de daarop volgende controle direct geholpen kan worden mocht het nodig zijn (dan moet je dus wel nuchter daar komen dan). ik dacht dat die pillen per keer een 80% kans hebben om te werken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65768479
Die cijfers heb ik ook gelezen simmu. Ik heb 2 batches meegekregen. Mag morgen gelijk weer als het vandaag niet op gang komt. Dinsdag om 14.50 uur is dan de controle en dan kort daarop evt. een curretage (al denk ik niet dat dat nog dezelfde dag zal zijn) maar anders bel ik maandag naar het zh als ik weet hoe het met de pillen is afgelopen.
pi_65768504
oh, en happy: laat je niet overdonderen hoor! ik kreeg ineens een kluster coassistenten om me heen met mijn benen in de beugels terwijl ik daar huilend lag in een echokamertje achteraf met oude vlekken op de vloer. dat hoeft dus niet. gewoon om de echte dokter vragen als je geen coassistent wil!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65769156
thanks voor de tip!
pi_65769626
Och Happy, wat verdrietig. En dan ook nog van die stomme fouten in het zkh.
Veel sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65770228
Oooh, happy, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat erg dat ze dan ook nog zo lopen te klooien met die pillen, alsof het niet al erg genoeg is... Heeeeel veel sterkte!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65770343
Happy, dikke voor jou, sterkte!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65772529
Happy, wat een dag heb je achter de rug zeg. Hopelijk heb je snel een beetje rust. Dikke kus voor jou en je man.
Niet mieten! Door gieten!
pi_65772614
Bedankt!

Een uurtje terug belde de gyn nog even om te kijken hoe het met me gaat. En om nog een keer haar verontschuldigingen aan te bieden. Dat stelden we toch wel heel erg op prijs dat ze belde, dat hadden we niet verwacht.

Ik hing overigens net boven de pot dus mijn man had haar aan de lijn. Ze zei nogmaals dat ik echt moest bellen als er iets was.

Krampen zijn de afgelopen uren sterk toegenomen en het eerste bloed en stolsels komen er nu uit. Ik hoop dat het doorzet.
pi_65773382
Happy wat ontzettend rot allemaal, ik weet nooit zo goed wat ik bij dit soort dingen moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte
Dikke knuffel voor jou!
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:05:08 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65776248
Happy, heel veel sterkte meid.
***
pi_65776358
happy, wat verdrietig is het toch. En dat geklungel kan je er dan niet bij hebben. Het blijven ook maar mensen, maar toch wil je eigenlijk dat ze dit soort fouten niet maken. Wel fijn dat de gyn nog even belde.

Hier dan een 'successtory' met die pillen. Ik kreeg ze 's ochtends in het ziekenhuis, moest tot het middaguur blijven en kreeg nog meer pillen mee voor thuis. Laat in de middag werden de krampen en het bloedverlies heel erg. Heel veel naar de wc en moeilijk aan te slepen maandverband. Eind van de avond werd het al wat minder. Daarna een paar dagen nog als een flinke menstruatie. Bij mij heeft het destijds geholpen en was alles weg en hoefde een curretage niet meer. Vond ik ook erg fijn, want ik zag daar best tegenop. Ik was overigens officieel tien weken zwanger, maar het vruchtje was gestopt met groeien bij week 6 ofzo.

Nogmaals sterkte. Beleef het bewust en helemaal zoals het voor jou goed voelt. Er is geen beste manier, alleen maar jouw manier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65776539
Happy, nogmaals een dikke
Ik hoop dat de pillen hun werk doen en dat je niet meer gecurreteerd hoeft te worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65777868
Happy, het zou fijn zijn als het zo met behulp van die pillen afgestoten wordt zodat je niet gecurreteerd hoeft te worden. Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_65778188
Ach Happy toch, ik lees je verhaal van vanmiddag nu pas daar zit je toch niet op te wachten op zo'n moment!

Hoe gaat het nu met je? Ik hoop voor je dat een curettage niet nodig zal zijn.


Ik heb in okt. een curettage gehad, vruchtje was ook na 6 weken gestopt met groeien. Ik heb er bewust voor gekozen, wilde het liefst niet wachten op een spontane miskraam, volgens de gyn kon dat nog een aantal weken duren. Vreemd genoeg heeft hij het helemaal niet over de mogelijkheid van tabletten gehad, zoals jij die nu hebt. Maar de curettage viel lichamelijk gezien erg mee. Emotioneel was dat wel anders
#geen
pi_65779200
happy... sterkte!!
pi_65782314
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:01 schreef DuchessX het volgende:
Vreemd genoeg heeft hij het helemaal niet over de mogelijkheid van tabletten gehad, zoals jij die nu hebt. Maar de curettage viel lichamelijk gezien erg mee. Emotioneel was dat wel anders
[/sub]
Ze zijn een beetje verdeeld over die pillen. Toen ik er om vroeg (vruchtje 8 weken en bijna 12 weken zwanger) kreeg ik te horen dat ze dat allleen deden bij zwangerschappen waar het vruchtje veel ouder was, denk aan boven de 12-13 weken. Dus ik had geen keuze. Achteraf gezien weet ik ook niet of ik het gewild had die pillen. Lichamelijk viel de curretage zo enorm mee en de mensen in het ziekenhuis waren zo enorm lief en aardig, dat het geen enge ervaring geweest is. Terwijl met die pillen...ik weet niet. Ik hoop nooit meer voor de keuze te komen, maar als het moet, doe ik het zo weer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65783711
Oh Happy, ik lees het nu pas. Wat vreselijk naar, heel veel sterkte.
pi_65783919
Happy woorden schieten me te kort maar ik hoop dat je weet dat ook ik met je meeleef.
Mama van Isa en Ties
pi_65785789
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:01 schreef DuchessX het volgende:
Hoe gaat het nu met je? Ik hoop voor je dat een curettage niet nodig zal zijn.
Het gaat nu weer redelijk met me. Heb het behoorlijk zwaar gehad, maar de pijn was met pijnstillers wel te dragen. Ca. een uur was behoorlijk heftig. Nu wel nog kramp en flink bloedverlies. Ik weet eerlijk gezegd niet of het voldoende is geweest.

Zal morgenochtend de gyn toch nog bellen. Misschien kan ze toch nog een echo doen om te zien of de 2e hoeveelheid cytotec nog nodig is. Ik vrees van wel, maar mocht het nodig zijn, dan kan ik dat ook nog wel trekken. Maar is het niet nodig, dan zou ik wel opgelucht zijn natuurlijk.

Nu proberen nog een beetje nachtrust te krijgen na deze heftige dag.
pi_65786266
Ik hoop dat je een beetje de slaap kan vatten Happy, al denk ik dat je vast wel een tijdje wakker zult liggen na zo'n heftige en emotionele dag
Mama van Isa en Ties
pi_65786424
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:25 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Het gaat nu weer redelijk met me. Heb het behoorlijk zwaar gehad, maar de pijn was met pijnstillers wel te dragen. Ca. een uur was behoorlijk heftig. Nu wel nog kramp en flink bloedverlies. Ik weet eerlijk gezegd niet of het voldoende is geweest.

Zal morgenochtend de gyn toch nog bellen. Misschien kan ze toch nog een echo doen om te zien of de 2e hoeveelheid cytotec nog nodig is. Ik vrees van wel, maar mocht het nodig zijn, dan kan ik dat ook nog wel trekken. Maar is het niet nodig, dan zou ik wel opgelucht zijn natuurlijk.

Nu proberen nog een beetje nachtrust te krijgen na deze heftige dag.
Ach lief meiske toch Ik zit met de tranen in mijn ogen, vind het zó kl#te voor je Ik hoop dat je ondanks alles toch een goede nachtrust hebt en neem vooral de tijd voor de verwerking van dit verlies.

#geen
pi_65786515
Happyme
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:33:32 #91
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65790779
Happyme, wat een toestanden zeg. Hopelijk is je baarmoeder toch schoon nu.
pi_65791061
Helaas... vanmorgen de gyn gesproken en vandaag toch nogmaals een dosis van die pillen. Ik weet nu wat (ongeveer) komen gaat en heb gister iets minder pijnstillers genomen dan mag omdat ik niet wist hoe lang het zou duren, dus vandaag de volledige dosis. Hopenlijk dat vandaag het zakje er echt helemaal uitkomt.

Ik ben hoopvol en voel me nu naar omstandigheden goed. Heb goed geslapen, duurde even voordat we in slaap vielen, moest er nog wel een keer uit, maar gelukkig een redelijke nacht gemaakt.
  Moderator vrijdag 6 februari 2009 @ 11:11:08 #93
5428 crew  miss_sly
pi_65793501
happy, sterkte vandaag weer. Ik hoop voor je dat vandaag alles inderdaad eruitkomt en je verder kunt met de emotionele verwerking
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:23:02 #94
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_65793799
*maffe stil is*
Sterkte happy
En Rottdog ook natuurlijk

[ Bericht 32% gewijzigd door maffemuts op 06-02-2009 15:37:40 ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:39:29 #95
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65795099
Happy en Rottdog, heel veel sterkte. Wat is het toch onwijs klote....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:17:56 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_65799660
Happy
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65807474
Nou, deze 2e dag heeft niet veel gegeven. Op een klein krampje her en der verder geen reactie op de cytotec. Ik weet niet of dat ook kan betekenen dat het al verdwenen is of dat het helaas niet komt

Ik hoop dat het misschien nog komt de komende dagen en anders afwachten wat er dinsdag op de echo te zien is. Waarschijnlijk blijft ook een curretage ons niet bespaard.
pi_65807613
Oh meis hopelijk komt het nog, heeft het gewoon even wat tijd nodig...?

Hoe voel je je verder?
#geen
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:53:44 #100
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65808737
Tja, wat zal ik zeggen. Ik voel me leeg. Wil het zo snel mogelijk afsluiten zodat we weer verder kunnen, vooruit kijken, weer hopen enzo. Ik neem de tijd en kan er gelukkig goed over praten met mijn man. Onze beide ouders hebben het meerdere keren meegemaakt dus dat helpt ook omdat ze weten wat we doormaken.

Ik vrees dat dinsdag nog wel een klap komt als blijkt dat het nog niet voorbij is. We houden er op dit moment wel degelijk rekening mee dat we er nog niet klaar mee zijn.
pi_65809052
happy
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65809076
heel veel sterkte happy.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65814033
happyme, wat een verdrietig nieuws Heel veel sterkte voor jullie

En Rottdog ook...
pi_65814214
Ik kan je niet genoeg virtueel knuffelen happy... Maar toch nog maar eens.
pi_65830451
happy
ik kreeg met mijn mk ook pillen. die moest ik vaginaal nemen ongeveer 5 uur voor de geplande tijd van de currettage. dit om weeen op te wekken en de baarmoedermond al wat te openen had de gyn gezegd. de kramp was vervelend en pijnlijk, maar qua bloeden heb ik geen verschil gemerkt, omdat ik dat al heel erg deed.
ik heb dus geen pillen gehad die de mk zelf op gingen ruimen, maar die hielpen bij de currettage. (eigenlijk dus heel anders, maar toch...)
rottdog, hoe gaat het nu met jou?
pi_65835548
Happy ik vind het echt zo sneu voor jullie!!

Neem je tijd om alles te verwerken..! Héél veel sterkte!!

Rottdog, ook voor jou heel veel sterkte Zo verdrietig, zolang moeten wachten, dan daar het wondertje/verrassing, en dan gaat het mis... Denk ook heel veel aan jou!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Jubileum moderator zondag 8 februari 2009 @ 19:59:04 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65859342
Happy en Rottdog, ik moet vaak aan jullie denken. Hoe gaat het?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 8 februari 2009 @ 20:34:47 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65860597
Met mij gaat het redelijk. Lichamelijk heb ik nog wel pijn aan mijn baarmoeder (maar pijnstillers helpen goed) en verlies nog aardig wat bloed. Vrees dat we dinsdag horen dat ik toch nog gecurreteerd wordt. Ik hoop echt dat dat niet hoeft, maar hou er rekening mee.

Emotioneel is het wel lastig. De plannetjes die we onbewust aan het maken waren gaan weer in de ijskast. Mijn moeder was hier vanmiddag met een prachtige bos bloemen en van mijn collega's kreeg ik gister een hele lieve kaart met een dinerbon voor ons tweetjes. Heel lief natuurlijk, maar het maakt we wel weer emotioneel natuurlijk. Ik zwerf hier wat in OUD maar ik hoor nergens meer thuis ofzo klinkt een beetje vreemd, maar we zitten in een soort niemandsland.

Ik moet woensdag een examen doen (ja ik heb besloten dit toch te doen, want afzeggen kan niet meer en ik moet toch verder) en tot die tijd blijf ik thuis om lichamelijk en emotioneel nog wat bij te komen, dinsdag nog naar de gyn te gaan en wat proberen te leren want daar ben ik de afgelopen weken natuurlijk ook niet aan toe gekomen (eerst door de wetenschap dat ik zwanger was en toen doordat het mis is gegaan).

Ik ben van plan (tenzij ik gecurreteerd moet worden) donderdag weer aan het werk te gaan en rustig te proberen de draad weer op te pakken.

Geen idee hoeveel lichamelijke impact een curretage nog op je heeft? Degenen die gecurreteerd zijn, hoe zwaar is die ingreep?
  zondag 8 februari 2009 @ 20:36:20 #109
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65860640
Hier gebeurt nog steeds niets
zwaard van damocles hangt er nog steeds
  zondag 8 februari 2009 @ 20:40:39 #110
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65860787
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:36 schreef Rottdog het volgende:
Hier gebeurt nog steeds niets
zwaard van damocles hangt er nog steeds
Ik denk ook veel aan jullie.

Ik hoop echt dat het snel op gang komt bij je, want dat wachten is killing.
pi_65861651
Dag Happy

mij is de curettage goed meegevallen hoor. Je voelt je er na alsof je een heel zware menstruatie hebt en blijft wrs ook wel een tijdje (heftig) vloeien. Maar het is 'te doen'.
Ik duim voor je dat die curettage niet nodig zal zijn
#geen
pi_65861683
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:36 schreef Rottdog het volgende:
Hier gebeurt nog steeds niets
zwaard van damocles hangt er nog steeds
Even een voor jou...
#geen
  zondag 8 februari 2009 @ 21:30:54 #113
100412 mefke79
komt goed!
pi_65862498
Happy, mijn curretage viel enorm mee. Ik heb daarna nog twee keer een paracetamolletje gehad en vloeide bijna niet (dat kwam een week of twee later nog wel). Wel inderdaad wat pijn in mijn baarmoeder, alsof er een wondje zat, dus geen krampen.
Waar je voor jezelf nog even moet nadenken: stel je moet die curretage, doe je em onder algehele verdoving of met een ruggeprik? Ik weet van mezelf dat ik erg ziek wordt van narcose en koos dus voor een ruggeprik. Dat is me heel goed bevallen. Je maakt het dan wel 'bewust' mee, maar ik heb niets gezien en niets gehoord, dank zij een radio op de operatiekamer. En complimenten voor iedereen die ik in het ziekenhuis tegenkwam die dag, iedereen was heel vriendelijk en bleef maar vragen of het ging. Dat maakt het natuurlijk ook al een andere ervaring.
Maar ik hoop voor je dat je de curretage bespaard blijft En emotioneel...emotioneel duurt het gewoon even, maar dat is normaal. Wees ook niet te streng voor jezelf en doe het in je eigen tempo.

Rottdog: verdorie, dat wil je toch ook niet zo. Ik hoop voor je dat het nu toch snel doorzet. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65864345
fysiek was het probleem allemaal niet zo. wat anderen al zeggen: het viel me mee. let wel op dat je voldoende rust neemt. ik was na 3 dagen terug aan het werk gegaan en dat was achteraf te snel. het was mijn eerste (en enige) narcose ooit, en dat viel me ook mee. ik was wel al heel lang nuchter omdat we vooraf niet wisten hoelaat het zou gebeuren.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65865209
sterkte happy & rottdog.

rottdog, ik heb er toen ook voor gekozen om eerst te wachten tot het vanzelf zou gebeuren, en dat lukte ook niet zo. na 2 weken begon 't dan eens een beetje met wat bloedverlies, maar uiteindelijk moest er toch nog gecurretteerd worden. (ik kreeg trouwens wel die optie van die vaginale pillen aangeboden maar vond dat maar eng spul). ik had echter niet het gevoel dat ik al die tijd voor niks had zitten wachten. het waren ook weken waarin ik afscheid kon nemen van dat vruchtje, van de hele droom over dat kindje die ik intussen al had opgebouwd. ik vond het ergens wel fijn om 't nog een tijdje bij me te dragen. (terwijl zoiets me van te voren een luguber idee had geleken). nogmaals sterkte ermee!
  zondag 8 februari 2009 @ 23:16:13 #116
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65866487
Happy & Rottdog... Veel sterkte...
En ook voor de dames die meelezen, niet meeschrijven maar het wel nodig hebben een
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 februari 2009 @ 07:19:53 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65871026
Happy, ik had geen last van de curretage. Ben de volgende dag weer naar mijn werk gegaan. Heel veel sterkte

Rottdog, sterkte met wachten , het voelt inderdaad als een zwaard van Damocles, dat weet ik nog.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 februari 2009 @ 07:49:59 #118
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65871204
Bedankt voor de reacties. Ik ben gisteravond het vruchtzakje volgens mij helemaal verloren. Zoals ik al dacht zat het er dus toch nog. Ik heb nu goede hoop dat curretage niet nodig is.
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 08:11:30 #119
5428 crew  miss_sly
pi_65871332
happy en Rottdog een dikke
Heb niets toe te voegen, alleen dat ik aan jullie denk en het zo verdrietig vind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65873057
Happy en Rottdog, wat verdrietig. Ik kan niets zeggen alleen dat ik met jullie meeleef.
  maandag 9 februari 2009 @ 10:14:06 #121
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65873171
Knuffels voor jullie allebei...
pi_65874299
Happy ik vind het gewoon zo verschrikkelijk oneerlijk,bah! Je hebt hier zo hard voor gewerkt, echt supergemotiveerd!
* Ik ''hoop'' dat alles nu schoon is en je niet nog operatie nodig hebt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65879855
quote:
Op maandag 9 februari 2009 07:49 schreef happyme28 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben gisteravond het vruchtzakje volgens mij helemaal verloren. Zoals ik al dacht zat het er dus toch nog. Ik heb nu goede hoop dat curretage niet nodig is.
moeilijke tijd voor je!
pi_65883741
Happy en rottdog Wat een enorme rottijd voor jullie!
Happy, ik hoop enorm voor je dat je in ieder geval het "goeie" nieuws krijgt morgen dat de curretage je bespaart blijft!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 9 februari 2009 @ 16:09:37 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65883829
Ik open dit topic en zie echt heel vervelend onverwacht nieuws voor Happy en Rottdog.
Lieve meiden, heel veel sterkte.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_65883838
Pfff Happy, ik hoop maar dat het hiermee klaar is, en je niet gecurreteerd hoeft te worden.
Nogmaals sterkte....

Ook voor Rottdog, wat een rottijd zit je in nu...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65917465
Zo, net terug van de gyn. Gematigd positief. Het was nog erg onrustig daarbinnen en nog dik baarmoederslijm aanwezig. Vrucht en zakje waren wel verdwenen. Geen reden voor curretage nu vond de gyn en ze verwacht dat het de komende dagen vanzelf nog gaat komen (gepaard met krampen etc.). Ben dus nog niet klaar, maar hopenlijk komt het vanzelf goed.

Over 2 weken weer terug voor controle.
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 16:44:19 #128
5428 crew  miss_sly
pi_65918019
Inderdaad gematigd positief, happy. Fijn dat de curretage van de baan lijkt. Hopelijk over 2 weken bij de controle alles helemaal goed!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65926079
Oh Happy Idd fijn dat zoals het er nu uitziet een curretage niet nodig is.... Ik duim voor je dat over 2 weken alles goed blijkt te zijn.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Jubileum moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 20:32:33 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65926202
Ergens wel heel fijn dat een curretage misschien niet hoeft Happy. Veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65926672
Happy Hopelijk is gematigd goed nieuws nu, goed nieuws over twee weken. Sterkte de komende dagen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:49:59 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65926914
Wat fijn dat de curettage wrsch niet hoeft Happy. Sterke voor de komende dagen. Hopelijk is het allemaal niet al te pijnlijk.
***
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:17:11 #133
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66156574
Hier zijn knopen doorgehakt, aanstaande donderdag de curretage.

Nu heb ik eerst nog pilletjes mee die ik 4 uur van tevoor moet inbrengen voordat ik onder narcose ga nog een inwendige echo of het nog nodig is.
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 13:24:07 #134
5428 crew  miss_sly
pi_66156849
Jeetje Rottdog, sterkte donderdag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:27:41 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66156987
He wat jammer dat het niet uit zichzelf los gekomen is Rottdog.
***
pi_66157263
Sterkte donderdag Rottdog.
pi_66158004
sterkte Rottdog, dat is een dooddoener, ik weet het, maar toch, je gaat het nodig hebben...
pi_66158108
Rottdog,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66158120
Happy, hoe is het nu?

Rottdog, sterkte donderdag...
#geen
pi_66161101
Wat naar, Rottdog. Veel sterkte.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:56:23 #141
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66165251
Rottdog
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66166415
Rottdog balen dat het niet vanzelf is losgekomen. Ik hoop dat het meevalt donderdag!
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef DuchessX het volgende:
Happy, hoe is het nu?
Hier gaat het eigenlijk wel ok. Bloeden is ook al sinds donderdag gestopt en we hebben al weer geoefend voor een nieuwe zwangerschap zeg maar

Het is natuurlijk nog wel even afwachten. De 26e nog een echo om te zien of alles helemaal schoon is. Zou wel een mega domper zijn als het niet zo is, want ik heb het voor mijn gevoel al afgesloten. Vergeten doe je het niet, maar we kijken weer vooruit en hebben vertrouwen in de toekomst zeg maar.
pi_66167685
Rottdog, wat shit. Sterkte donderdag!
Happy...fijn dat je je al wat beter voelt. En inderdaad, vergeten doe je het nooit, maar hopelijk kan je het een goed plaatsje geven. En ik hoop ook dat je snel weer bij ons in de lijst komt
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66171324
Rottdog, sterkte donderdag

Happy, hopelijk is alles schoon de 26e!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_66214910
Rottdog heel veel sterkte morgen! Ik hoop dat het gaat meevallen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:59:53 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66214950
Rottdog, succes en sterkte morgen. Moeilijk en verdrietig. Dikke knuffel daarvoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:00:30 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66214979
Rottdog sterkte morgen. En ook voor Berkery uiteraard.
***
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:23:56 #148
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66216165
Thnx meiden

Morgen om 14.50 staat het gepland.

Ben er nu ook gewoon klaar mee vooral geestelijk wil weer verder. Wil weer van mijn meissie genieten, samen leuke dingen doen. Ze is nu alleen nog maar uit logeren geweest wel handig zo'n voorjaarsvakantie maar wil haar gewoon weer in huis in der eigen bed hebben. Heb haar wel dagelijks gezien ze slaap bij mijn ouders maar toch.
pi_66216280
Rottdog, ik snap wat je bedoelt! Ik hoop dat het morgen goed en snel verloopt, en dat je gauw de draad weer kan oppakken! Sterkte, en succes met de ingreep!
pi_66220288
sterkte morgen, rottdog!
pi_66220773
Happy bedankt voor de update, hoop je heel snel terug te zien! Goed oefenen dan maar hé..?

Nogmaals sterkte Rottdog!
De ingreep valt echt mee, maar emotioneel is het wel even zwaar hoor meis. Ik denk aan je.
#geen
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:19:43 #152
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66221065
Rottdog heel veel succes straks en hoop dat je er snel van opknapt.
pi_66224402
Rottdog, veel sterkte vandaag! Ik denk aan je.
pi_66224416
Sterkte vandaag Rottdog! Ik denk aan je!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66224429
Rottdog, heel veel sterkte vandaag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66224437
sterkte vandaag Rottdog
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66224867
rottdog sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_66224906
Rottdog
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:41:48 #159
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66225049
Rottdog, heel veel sterkte vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:31:54 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66249169
Rottdog, het is nu achter de rug. Hoe is het gegaan?

Sorry, het staat er zo stom nu... ik moest aan je denken en vroeg me af hoe het met je was, zeg maar.
***
pi_66256795
Rottdog, is het je lichamelijk meegevallen? Ik hoop dat je het emotioneel ook hebt kunnen doorstaan.
sterkte!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:30:35 #162
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66270510
Wat zijn jullie toch ook een stel lieve meiden

Het is me eigenlijk heel erg meegevallen, meldde me gisteren en mocht direct door er was ruimte tussendoor waardoor het mij weer 2 uren wachten scheelde. Na het gekke tintelende gevoel van de ruggeprik werd ik de ok binnen gebracht. Heb er bewust voor gekozen om geen roesje/narcose te nemen wordt er nl altijd zo verschrikkelijk ziek van. Ondertijds werd er mij gewoon van alles uitgelegd wat ze aan het doen waren wat ik wel prettig vond.

Tegen 6 uur was ik weer thuis, ben me eigen bed ingedoken en kom er nu net uitgerold. Nog wel wat zwabberig op de benen maar voor de rest voel ik me goed. Dan bedoel ik zowel lichamelijk als geestelijk er is een soort of rust over me heengekomen.
pi_66270575
Fijn dat het je is meegevallen Rottdog. Neem de tijd voor jezelf, als je begrijpt wat ik bedoel.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:35:01 #164
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_66270673
Fijn dat je het zo voelt nu. Sterkte meid..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:40:03 #165
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66270870
Rottdog, fijn en knap dat je je nu al berust in de situatie... Heb veel aan je gedacht de laatste dagen
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:57:05 #166
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66274587
Rottdog, fijn dat je toch een soort rust voelt. Neem je tijd
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_66275224
Fijn dat je zo goed behandelt bent rotdog, neem je rust en tijd om het allemaal te verwerken
(heb zoveel zinnen getypt maar niets dekt de lading, en al het andere stond zo vreemd)
Mama van Isa en Ties
pi_66276031
Rottdog, alles wat ik wil zeggen staat er al: fijn dat het je is meegevallen en fijn dat er een soort van rust over je heen is gekomen... maar toch meen ik het ook!
pi_66276572
Rottdog ik ben blij dat het je is meegevallen! Doe het rustig aan
#geen
pi_66283220
Rottdog. Sterke vrouw
Take it easy
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:26:21 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66284359
Rottdog
***
pi_66286861
Ik hoop dat die rust bij je blijft, Rottdog. Fijn dat het is meegevallen. Sterkte.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 08:46:03 #174
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66306590
Rottdog en Berekery, een hele dikke knuffel voor jullie Fijn dat zoiets vervelends voor je gevoel toch goed is gegaan.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:10:51 #175
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66311434
Rustig aan doen rottdog. Dikke knuffel
Niet mieten! Door gieten!
pi_66442792
Wat ons bijna overkwam geloven jullie nooit....

6 maanden geleden gingen we samen voor de eerste keer naar de gynaecoloog toen mijn vriendin 6 weken zwanger was. De gynaecoloog kon bij de interne echografie de foetus niet vinden. Ze deed nog een keer maar kon nog niets vinden. Mijn vriendin moest een paar dagen later de bloed laten afnemen om te kijken of er een stijging is in de zwangerschapswaarde.

Volgens de gynaecoloog is de zwangerschapswaarde na een paar dagen niet veel gestegen en maakte ze een afspraak om de foetus weg te halen. Alvorens mijn vriendin naar huis ging, werd ze aangehouden door de verpleegster. Ze moet een dag voor de curettage opnieuw bloed laten nemen.

Een dag voordat de curettage zou plaatsvinden werd er dus bij haar bloed afgenomen en wat bleek? De zwangerschapswaarde bleek gestegen te zijn! Ditmaal ging mijn vriendin naar een andere gynaecoloog want de eerste gynaecoloog was met vakantie. en wat bleek??? Er was toch foetus te zien!!! De cutterage is gelukkig afgelast en tot nu toe gaat alles heel goed met de baby in het buikje!

Nog steeds ben ik heel kwaad op die gynaecoloog. Hoe kan die nou niets kunnen vinden?? Sindsdien hebben we een andere gynaecoloog genomen en we zijn reuze tevreden met de andere gynaecoloog.
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:20:52 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_66442914
Bij zes weken zwangerschap hoeft er ook niet altijd wat te zien te zijn nog

In ieder geval gefeliciteerd met de zwangerschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66456377
gefeliciteerd Tennis-boy, dat was zeker schrikken!!! Fijn dat alles nu goed gaat!
pi_66473094
Vanmorgen bij de gyn geweest en alles ziet er netjes uit. Mijn baarmoederslijmvlies was zo'n 8mm (maar dat zegt mij verder niets). Helaas had/heb ik nogal last van obstipatie dus mijn eierstokken waren helaas niet goed te zien.

Het is nu dus wachten op een menstruatie en ze raadt ons aan om een cyclus te wachten dus ik ga morgen maar weer tempen om zo de eisprong te ontwijken. Nu hopen dat de menstruatie snel komt.
pi_66501614
happy, fijn dat het er weer netjes uitziet! Moet je wachten met een menstruatie, zodat het beter te berekenen is wanneer een eventueel kindje is verwekt straks?
Ik vind het knap dat je er zo mee om weet te gaan... na mijn miskraam was ik er wel lang stuk van, en kon ik er niet zo goed over praten...
pi_66505655
Happy!! Ik ben blij dat het er goed uitziet. Onze gyn gaf ook het advies een cyclus af te wachten.

Ik hoop dat ik je snel terugzie in het zwangerschapstopic
#geen
pi_66505883
happy, wat voor reden gaf je gyn voor die tip om een cyclus af te wachten? tegen mij zeiden ze juist dat dat absoluut niet nodig was, tenzij je heel graag precies de zwangerschapsduur wil kunnen bepalen als je direct weer zwanger bent (maar dat kan desnoods altijd nog met een echootje, toch?). bovendien zou je volgens die gyn direct na een currettage juist een verhoogde kans hebben om weer zwanger te worden.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 07:09:03 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66508367
Dat was ook mijn vraag, Happy. Ik ben ook eigenlijk na de curretage weer zwanger geworden en heb dus niet een menstruatie afgewacht. Die verhoogde kans ging voor mij dus wel op.

Rottdog
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66517725
Ja weet ik eigenlijk niet waarom we moeten wachten. Heb het niet echt gevraagd (stom hè), maar vind het ook eigenlijk onzin. Ik kan me ook niet iets bedenken, behalve dat om je lichaam weer wat op krachten te laten komen, maar volgens mij valt dat wel mee. DuchessX, werd er bij jou een reden voor dat advies gegeven?

Alleen hubby is bang dat mochten we wel meteen zwanger raken het dan weer mis gaat omdat we niet gewacht hebben.... dus tsja, ik wil ook niet tegen zijn gevoel ingaan.

Misschien anders nog even bellen. Vind het eigenlijk gewoon zonde van de 'kans' zeg maar.
pi_66520829
Happy, in eerste instantie zei de gyn dat het beter was om te wachten, soort controle-ronde om te zien of alles nog functioneert zoals zou moeten. Maar (ik heb even met juup overlegd ik wist het niet meer precies) mocht ik toch een maand eerder weer de mmm in willen was dat uiteindelijk geen probleem omdat de curettage goed was verlopen.

Juup en ik hebben besloten om idd een maand te wachten, eerst een weekje op vakantie en daarna pas weer de mmm in. Echter was dat toen niet meer nodig, was ik spontaan zwanger geraakt, nog wel op vakantie (hoe cliché ). Godzijdank hoefde ik niet meer de mmm in en het was zo geweldig dat ik spontaan zwanger raakte!

Overigens zei de gyn dat wanneer een vrouw eenmaal zwanger is geweest, ongeacht of het eindigt in een miskraam, ze de volgende keer veel sneller zwanger is. Dat klopte dus heel erg goed bij mij

Als het goed voelt en jullie staan er achter, zou ik gewoon lekker gaan klussen hoor

#geen
pi_66528438
We hebben het nog in behandeling zeg maar ik denk dat we 'een beetje opletten' en hoe groot is de kans nou dat het meteen lukt. Ik hoop ook een beetje op die 'verhoogde kans' maar ik hou er rekening mee dat het wel weer even zal duren.

De gyn zei overigens dat als ik weer zwanger zou zijn, ik best mag bellen voor een vroege echo, dus dat ga ik zeker onthouden
pi_66528919
En happy, als je je daar goed bij voelt, bij zo'n vroege echo, moet je het ook zeker doen. Het heeft mij echt door die onzekere eerste weken geholpen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66530393
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:57 schreef DuchessX het volgende:
Overigens zei de gyn dat wanneer een vrouw eenmaal zwanger is geweest, ongeacht of het eindigt in een miskraam, ze de volgende keer veel sneller zwanger is.
Nou, dat is dus geen wet van Meden en Perzen. Bedoelde hij niet dat de kans groter is?
pi_66532834
ik denk het ook sombie, want er lopen hier ook genoeg verhalen rond (waaronder Mijsje en ikzelf) die na een miskraam er juist maanden over deden/doen om weer zwanger te raken. Niet dat ik je wil ontmoedigen Happy, maar ja, het kan zo tegenvallen als je denkt dat je snel weer zwanger zult zijn en het is dan niet zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66532999
ik heb toen na de eerste miskraam uit mezelf eventjes gewacht. die eerste keer was zo erg, ook omdat ik toen ook aan het afstuderen was. alles was zo gestresst, en ik helemaal over de rooie en doodop ook na dat afstuderen. ik had wel een knauwtje opgelopen. achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan had. ik heb na mijn afstuderen toen gewoon eventjes 3 maanden (!! luxe !!) helemaal niks gedaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66536875
inderdaad Mefke, het is per persoon verschillend of je wel of niet snel weer zwanger bent na een mk. helaas horen wij bij de groep die dus niet snel zwanger is, zowel voor als na de miskraam. en die groep is helaas ook vrij groot, ik hoor het vaker dan me lief is!
pi_66537486
Oh maar ik ga er eerder van uit dat het nog wel even zal duren hoor. Maar ik hoop natuurlijk dat het wel zo mag zijn, maar daar reken ik echt niet op. Het geeft me zowiezo rust dat ik weet dat het kan. En nu wachten we rustig af en met elke maand een beetje hoop.

Mijsje, ik hoop echt dat het voor jou ook binnenkort weer zal lukken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:50:15 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_66546234
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:06 schreef sombie het volgende:

[..]

Nou, dat is dus geen wet van Meden en Perzen. Bedoelde hij niet dat de kans groter is?
Als je het over lichamen hebt, heb je het nooit over wetten van Meden en Perzen natuurlijk Dat weet iedereen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66546361
Nee, dat weet ik, Troel. Maar het stond er nu zo alsof je per definitie snel zwanger raakt na een miskraam. Dat kan valse hoop geven. Ik heb ruim een jaar geleden een miskraam gehad en ben sindsdien, ondanks 3 IUI-behandelingen, niet meer zwanger geweest. Zo zijn er meer vrouwen.
Wat niet wil zeggen dat ik niet hoop dat het wel gebeurt bij Happy en de andere vrouwen in dit topic. En gelukkig is de kans om zwanger te raken wel groter na een miskraam.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:10:11 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_66546437
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:04 schreef sombie het volgende:
Nee, dat weet ik, Troel. Maar het stond er nu zo alsof je per definitie snel zwanger raakt na een miskraam. Dat kan valse hoop geven. Ik heb ruim een jaar geleden een miskraam gehad en ben sindsdien, ondanks 3 IUI-behandelingen, niet meer zwanger geweest. Zo zijn er meer vrouwen.
Wat niet wil zeggen dat ik niet hoop dat het wel gebeurt bij Happy en de andere vrouwen in dit topic. En gelukkig is de kans om zwanger te raken wel groter na een miskraam.
Het stond er wat krom, maar ik denk niet dat het zo bedoeld geweest is. Tja, en dan spreek ik uit eigen ervaring: zelfs al word je snel weer zwanger, dan moet het natuurlijk ook maar goed gaan natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67789851
Afgelopen donderdag is het hier ook mis gegaan.
Woensdag al een beetje 'oud' bloed verloren. Na de verloskundige geweest, echo en we konden al wat zien (was niet eens inwendig). Was dus niets aan de hand.

Donderdag om 07.00 uur stond ik op, en alles zat onder het bloed.

En nu zit ik nog steeds zeer verdrietig te wezen.
Was 5,5 niet zo heel lang, en beter vroeg dan als je 3/4 maanden bent (jaja dat weet ik nu wel)...

Maar we gaan er weer voor.
pi_67789991
ach ymme, erg is het altijd. vroeg of laat. *troost*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:31:08 #198
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67791802
Ymme, geef jezelf ook de tijd om het te verwerken. Lichamelijk kun je, hup, zo weer verder, maar geestelijk kan ik me voorstellen dat het iets langer duurt. Sterkte in ieder geval meis.

Heb je trouwens nog controle gehad of de miskraam volledig was? Weet niet of dat normaal is, want ik liep al bij de gyn en dus kwam zij zelf met de vraag om terug te komen om te controleren of het weer 'schoon' was.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 13:38:36 #199
5428 crew  miss_sly
pi_67792063
ymme, mensen zeggen dat soort dingen omdat ze niet zo goed weten hoe ze met je verdriet om moeten gaan. Ze bedoelen het goed, ze weten alleen niet hoe het voelt.

Sterkte, en inderdaad wat happy zegt: neem tijd om het te verwerken, want het is ook heel verdrietig en emotioneel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:43:49 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67792241
ymme
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_67792704
Nee ik hoef niet naar de verloskundige.

Zei heeft mij aan de telefoon versteld dat het waarschijnlijk eruit zal zien als een gewone ongesteldheid. En dat was ook zo. En ik heb een test gedaan, en er zit geen hcg meer in mijn lichaam.
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:02:05 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_67792864
* Troel vindt dit erg onwaarschijnlijk klinken, sorry. Zelfs als het lijkt op een gewone ongesteldheid en als zwangerschapstesten niet meer uitslaan, kan er weefsel achtergebleven zijn. Je verhaal wordt er met de dag meer bijzonder van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:05:44 #203
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67793018
Snapt de opmerking van Troel niet
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:07:46 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_67793114
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:05 schreef Rottdog het volgende:
Snapt de opmerking van Troel niet

Dat ik het erg onwaarschijnlijk vind dat de verloskundige niet wil controleren omdat het eruit ziet als een gewone ongesteldheid, aangezien dat niets zegt over het achterblijven van weefsel in de baarmoeder
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:07:51 #205
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67793119
Ik vind dit een nare steek, Troel. Is dat nou echt nodig?
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:09:49 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_67793200
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind dit een nare steek, Troel. Is dat nou echt nodig?
Ja, want hopelijk trekt ymme nu alsnog bij haar verloskundige aan de bel voor een nacontrole.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator dinsdag 7 april 2009 @ 14:10:42 #207
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67793227
Dan kun je dat ook wel anders formuleren lijkt me, dit is onnodig insinuerend en kwetsend.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:11:38 #208
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67793281
Als er resten achter blijven dan blijf je ook wel bloedinkies houden.

Zijn genoeg mensen die een miskraam krijgen die nooit een nacontrole krijgen of je schoon bent of niet.
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:13:39 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67793367
Laat een ander in elk geval in haar waarde ipv te roepen dat iets ongeloofwaardig is want zo ken ik er ook nog wel een paar.
En als je wat tegen Ymme persoonlijk hebt dan PM je haar lekker wat je dwars zit ipv meerdere topics te verzieken met je negatieve commentaren en korte, geirriteerde antwoorden.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:16:01 #210
100412 mefke79
komt goed!
pi_67793458
Ergens snap ik de opmerking van Troel wel, misschien niet zo handig verwoord maar toch. Tis toch ook een kleine moeite voor de vk om na te gaan of al het weefsel wel weg is? En ook als je niet blijft vloeien kan er wel degelijk weefsel zitten. Toen ik na een curretage met een 'rare' menstruatie bij de arts kwam, was het eerste dat wat ze als eerste controleerde, terwijl ik geen tussentijds bloedverlies had.
Ymme, wat Happy al zegt...lichamelijk gaat het snel beter, maar zorg dat je het ook geestelijk - op jouw manier- goed verwerkt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:19:55 #211
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67793578
Misschien heeft het te maken met de lengte van de zwangerschap? Ik was wat verder en moest wel een echo na een ruime week om even te kijken of alles weg was.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 14:21:33 #212
5428 crew  miss_sly
pi_67793624
Bij zo een vroege miskraam (die niet minder verdrietig is omdat het vroeg is) is de kans gewoon vele malen groter dat alles met de menstruatie weg is dan wanneer de zwangerschap langer geduurd heeft. Er heeft ws. nog geen innesteling plaatsgevonden en er is nog maar weinig weefsel. Daarom is een nacontrole ook niet zo nodig, zeker niet als er geen klachten blijken.


Heeel lang geleden toen ik ook een hele vroege miskraam had, hoefde ik ook niet terug te komen. De laatste keer met 10 weken wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67794169
Ik heb in 2006 een miskraam gehad en de verloskundige heb ik tijdens de miskraam zelf nog gebeld maar ze is niet langs gekomen en ook daarna ben ik niet gecontroleerd op achtergebleven weefsel. Was 6 weken zwanger toen. Maar iets minder hard tegen iemand die verdriet heeft door het verlies van een ongeboren kindje mag wel hoor.
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:42:57 #214
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67794430
Ymme, dat doe je waarschijnlijk toch wel, maar voor de zekerheid: als je menstruatie wel langer dan een week of 6 uitblijft, neem dan contact op met je huisarts. (eerst natuurlijk even een zw.testje want het zou ook goed nieuws kunnen zijn )
pi_67794687
Ik ben woensdag toen het bloeden begon naar de verloskundige gegaan.
Toen was er geen rede tot zorgen, en heeft ze een echo gemaakt.

Toen ik donderdags zoveel bloedverlies had, heb ik direct gebeld en toen zei zij mij, dat het een vroege miskraam was. En dat dit ongeveer 5 dagen zou duren (kon het vergelijken met een ongesteldheid).
Na het bloeden een test doen. Dit heb ik dan ook gedaan, en hierop was niets te zien.

Wat is hier ongeloofwaardig aan?
Troel, denk je dat ik hier gewoon over zit te liegen ofzo
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:59:07 #216
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_67795054
Troel, iedereen gaat anders met zoiets om.
Ymme, sterkte hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:00:11 #217
100412 mefke79
komt goed!
pi_67795100
Ymme, niks ongeloofwaardigs aan hoor! Maar wat ik wel een beetje raar vond is dat de vk met een uitwendige echo zoveel kon zien en vervolgens niet wil kijken als het misgaat. Nou begrijp ik van de anderen dat het te maken heeft met de lengte van je zwangerschap en daar zit iets in.
Maar wat Happy zegt, als jij het niet vertrouwd, wel aan de bel trekken. En nogmaals veel sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67795172
Ik zal volgende week eens bellen met deze vraag.
pi_67795261
Ik hoefde ook niet terug te komen, Ymme. Bij zo'n heel prille zwangerschap lost het zich bijna altijd wel zelf netjes op.

Sterkte
pi_67795496
Ach Ymme...sterkte meis en neem de tijd om alles op je eigen tempo te verwerken
#geen
pi_67796639
Ik had toen een miskraam met 12 weken en een paar dagen. De vlos hoefde me daarna ook niet meer te zien. het bloeden hield na een paar dagen gewoon op en daarna kwam er niks meer. 3 Maand later werd ik alsnog gecurreteerd omdat niet alles weg was.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:55:19 #222
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67796935
Wat Miss_sly en Owlet zeggen ja. Ik hoefde twee jaar geleden ook niet nagecontroleerd te worden. Een negatieve zw.test was voldoende informatie volgens hen. Ik was toen iets van een week of 6 ook.
Sterkte
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67797126
Ymme luister goed naar je eigen gevoel om te doen wat je denkt dat goed is. Dat is vaak het beste om te doen. (al meer gezegd hier, maar wel gemeend...)
pi_67798365
Ik heb ook geen nacontrole gehad. Moest zelf in de gaten houden, als het vloeien niet stopte of steeds weer begon of als ik me niet goed voelde moest ik het even laten weten, anders was het niet direct nodig om nog te controleren.

Ymme, neem je tijd om dit te verwerken. Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:46:29 #225
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67996638
alvast maar een tvp, straks zal ik wel willen praten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_67996833
flugeltje.........

Je kunt hier een hoop kwijt.
pi_67996896
Flugel
#geen
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:00:11 #228
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_67997035
Flugeltje
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:14:43 #229
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 10:16:12 #230
5428 crew  miss_sly
pi_67997540
flugeltje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67997583
Ach nee, er mogen hier eigenlijk geen mensen bij komen. Sterkte Flugeltje!!
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:39:19 #232
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_67998264
@ Flugeltje
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:41:53 #233
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_67998337
Fluugs.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:20:52 #235
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67999513
Wat erg, hier hoort niemand bij te komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:25:47 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67999724
Dank allemaal voor jullie lieve reacties, in het andere en ook dit topic. Ik ben nog steeds een beetje van de kaart. Weet echt niet wat ik voel of moet voelen. We zitten op een telefoontje van de VK te wachten die met ons gaat bespreken hoe we het verder aan gaan pakken. Ik voel mezelf niet anders dan vóór de echo, toen had ik al geen klachten en nu nog niet. Het vruchtje is waarschijnlijk nét na de vorige echo afgestorven, dus ergens heb ik toen blijkbaar wel goed gevoeld dat het niet lekker zat. Ik ben enorm teleurgesteld in m'n lichaam, waarom ben ik toch gaan groeien? Waarom zit dit dus nu al een week of 3 in mijn lichaam zonder dat het afgestoten wordt?

Blijkbaar zal er sowieso een nieuwe echo gemaakt gaan worden om na te gaan of deze echoscopiste het allemaal wel goed gezien heeft. Zit ik ook echt op te wachten, nóg een bevestiging dat er geen leven in me zit. Heb het werk maar even een mail gestuurd dat ik donderdag nog maar niet begin. Wat een kuteinde van een heerlijke vakantie zeg!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:29:10 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67999879
Flugel, wat ongelofelijk verdrietig zeg...
Idd moest ik ook denken aan dat jij zei dat je geen gevoelige borsten meer had enzo.
Blijkbaar is het leven, en vooral een mensenlichaam, zo gemeen dat ze het vruchtje niet per se afstoot als het niet goed gegaan is.


Naar en vreselijk oneerlijk...
***
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:45:07 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68002515
flugel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_68002752
Flugeltje...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:07:38 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_68003161
Flugel...ik herken je gevoel zoo goed. Er is een geen standaardrecept om hier snel en goed overheen te komen, doe het op je eigen manier. Tips nodig? Pm me maar, ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten vorig jaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:10:26 #241
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68003250
Flugel en Martijn, sterkte
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 13:14:00 #242
5428 crew  miss_sly
pi_68003353
flugeltje, ik vind het zo verdrietig. De hele ochtend moet ik al aan je denken, hoe je je voelt.
Heel veel sterkte, en doe het zoals het voor jou goed voelt. Dat is het enige dat je "moet"
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:50:25 #243
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_68004452
wat kun je er nog over zeggen als het meeste al is gezegd?
Flugeltje, ik vind het vreselijk voor je. Neem je tijd om ermee om te gaan zoals je zelf voelt hoe dat moet...
Heel veel sterkte, ook voor Martijn!
ook ik herken je gevoel, maar ik snap ook dat je daar nu weinig aan hebt.
Als je wil praten, dan kan dat altijd. je mag me altijd een PM sturen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:05:00 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68004803
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef mefke79 het volgende:
Flugel...ik herken je gevoel zoo goed. Er is een geen standaardrecept om hier snel en goed overheen te komen, doe het op je eigen manier. Tips nodig? Pm me maar, ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten vorig jaar begin dit jaar.
Dus dat ..

Ook voor Martijn, mijn man voelde zich zo machteloos, hij wilde van alles doen, maar kon zo weinig. Hij was vooral een luisterend oor, maar dat was zooo belangrijk voor me. Sterkte!
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:40:53 #246
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68006099
De VK heeft inmiddels contact opgenomen. Ze raadt aan om even tot donderdag af te wachten. Kan zijn dat m'n lichaam nu toch vanzelf gaat afstoten. Mocht dat niet gebeuren gaat ze donderdag bellen met de gyneacoloog voor het vervolg. De pillen waar ik hier over hoorde (van jou toch Happy?) geven ze hier blijkbaar niet, dus het zou waarschijnljk toch een curretage worden. (Hoewel ik dat liever niet wil) Ik laat Martijn dus op advies van de VK straks wat vrouwenmantelcapsules halen, wellicht helpt dat de boel op gang.

Zelf zit ik nog een beetje in een achtbaan. Het ene moment gewoon rustig en het volgende moment jank ik alles bij elkaar. Het is ook weer heel onwerkelijk, net zoals het zwanger zijn eigenlijk. Martijn is lief Heeft zelf natuurlijk ook verdriet, maar doet z'n best er voor me te zijn.

Dit gaat een fiks gevalletje uithuilen worden gok ik zo. Vorige keer was het maar 5 weken en kon ik er na een dag of wat wel weer redelijk mee omgaan, maar dit is anders. Ik had m'n planning al zo'n beetje rond. Was al een beetje gewend aan het idee. Ik zag verdorie een hartje 3 weken geleden! Dan gaat het vrijwel nooit meer mis....

Zo heel soms sucks life bigtime...

ik krabbel wel weer op hoor, maar vandaag is het een dag om te zwelgen. Ach hell, misschien zwelg ik de hele rest van de week wel.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:51:20 #247
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68006544
Nou Flugel, je was eigenlijk al zo ver hè. Poeh . Veel sterkte hoor
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:53:40 #248
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68006653
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Nou Flugel, je was eigenlijk al zo ver hè. Poeh . Veel sterkte hoor
Tien weken en drie dagen. Eigenlijk had ik vandaag op de echo een echt kindje moeten zien ipv een vruchtje van ruim 7 weken. (vorige echo was bij 7 weken, 2 dagen. dus vruchtje is vrij snel daarna afgestorven)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:54:06 #249
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_68006677
Flugel, zelg het er maar uit hoor. Mijn PM is ook beschikbaar, ook nog over een half jaar.
Ik hoop dat je het gewoon kunt laten gebeuren, die emoties. En dat de vrouwenmantel helpt. Veel sterkte, denk goed om jezelf...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_68006826
Flugel...
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:12:15 #251
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68007337
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:40 schreef flugeltje het volgende:
De pillen waar ik hier over hoorde (van jou toch Happy?) geven ze hier blijkbaar niet, dus het zou waarschijnljk toch een curretage worden. (Hoewel ik dat liever niet wil)
Klopt dat ik die pillen gehad heb (cytotec) en wat vreemd dat ze die niet voorschrijven als de patient hier de voorkeur aan geeft. Zeker als het er op lijkt dat het niet vanzelf komt. Curretage brengt toch altijd, hoe klein ook, een risico met zich mee. De pillen werken niet gegarandeerd, maar in 80% van de gevallen volgt een volledige miskraam.

Misschien toch nog eens vragen naar de reden dat ze ze niet voorschrijven. Ik vond het prettig dat ik het gewoon thuis kon ondergaan en dat als het goed zou gaan, een curretage bespaard zou blijven.

Enne... jank maar flink uit hoor en als ik jou was, zou ik deze week gewoon voor jezelf houden. Ik wilde ook weer gaan werken na een paar dagen, maar achteraf blij dit niet gedaan te hebben en even een paar dagen extra heb genomen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:27:16 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68007865
Zwelgen mag... ik zou het niet eens zwelgen noemen trouwens. Je hebt gewoon dik en heel terecht, verdriet en daar mag je jezelf best even in onderdompelen...
***
pi_68007898
Flugel, bah.
Je mag hier, via pm overal zwelgen. Ookal is het 2 weken.
Het is gewoon zo ontzettend K*T en onwerkelijk voor je op dit moment.

Mijn vriend was 1,5 week geleden (zo kort pas) ook ontzettend lief voor mij.
Daar heb je heel veel aan.
pi_68008003
Flugeltje, Nee!! Ik zit hier op mijn werk mijn tranen terug te duwen, ik vind het zo erg voor je... Het is gemeen...
Je moet echt niet te sterk willen zijn nu hoor, het is hartstikke heftig!!
Heel veel sterkte voor jou en je vriend
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_68008042
Ach fluugs, wat enorm verdrietig

Veel sterkte meis, en Martijn natuurlijk ook.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:58:50 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_68008942
Ach Flugel...
Over die pillen...ik kreeg ze ook niet. Kennelijk zijn ze het daar toch niet over eens in de medische wereld.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68009198
ik kreeg de pillen vlak voor de currettage. ik kreeg ze om alvast weeen op te wekken, zodat het afstoten tijdens de currettage makkelijker zou gaan...zei de gyn. (het was ook wel zo...) Het gaat dus inderdaad bij ieder ziekenhuis anders.
Meisje ik wil je zo graag even knuffelen...
en wat Lishe zegt, ook over een half jaar, of nog langer, staat m'n pmbox open... je vergeet dit niet!
pi_68009839
Gelukkig hoor ik hier eiegnlijk niet, maar ik lees hier wel af en toe mee en ik wil even flugel heel veel sterkte wensen...
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 16:33:32 #259
5428 crew  miss_sly
pi_68010347
flugeltje, wat jammer dat ze die pillen niet doen, als je je daar eigenlijk prettiger bij voelt. Misschien toch nog eens bespreekbaar maken of een ander gyn/ziekenhuis? Ik kreeg de keus tussen wachten, pillen of curetage. Alleen al het feit dat je zelf er iets in te zeggen hebt, hielp voor mij, zodat het niet alleen maar ondergaan was.

Heel veel sterkte, ook voor Martijn. Schaap vond het vreselijk dat hij zo weinig voor me kon doen, behalve me maar verdriet laten hebben. Ik ben erg blij dat hij dat kon, want dat was waar ik behoefte aan had. Volg je gevoel, dan doe je het altijd goed

En uiteraard, pm als je wil, post, praat, of niet
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68012429
Flugel, heel veel sterkte
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:28:16 #261
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68016027
Ik blijf in kringetjes ronddraaien, ik ben van mezelf praktisch ingesteld. Heb graag controle of wil dingen ondernemen. Nu kan ik niets. Alleen afwachten....

Vraag mezelf af wat er fout is gegaan, waarom twee keer op een rij? Is het mij dan niet gegund? Ik ben gestopt met roken, heb alles gelaten wat ik moet laten en alles gedaan wat ik kon doen. Waarom dan toch niet? En vervolgens voel ik mezelf weer schuldig omdat ik vind dat ik teveel zwelg in zelfmedelijden
Het voelt ook een beetje als een nederlaag. Mijn lichaam heeft gefaald, ik ben niet in staat gebleken om een kindje af te bakken, zelfs niet als alle tekenen gunstig zijn. (goeie echo bij 7 weken). Aan de ene kant wil ik dat de vrucht nú loskomt, aan de andere kant wil ik zelf nog niet loslaten. Het is een achtbaan en ik zit er middenin.

Lang leven de HCG die nog aanwezig is, die versterkt de emoties ook nog eens lekker.

En ja als ik realistisch ben weet ik dat er gewoon een aanlegfout is geweest, dat waarschijnlijk niemand hier iets aan kan doen en het hoogstwaarschijnlijk gewoon een pijnlijk toeval is dat het twee keer achter elkaar gebeurd. Maar ik ben even heel erg verdrietig en realisme is ver te zoeken. Ik wil in november m'n kindje krijgen en niet weer opnieuw moeten beginnen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:31:44 #262
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_68016165
Flugeltje Snap ik dat je in november gewoon je kindje wil krijgen, ik weet niet wat ik erop moet zeggen. Het lijkt me heel erg. Hoop dat je snel rust vind, doe het lekker op jouw tempo.
Niet mieten! Door gieten!
pi_68016935
He meis, ik weet niet goed wat ik nog kan zeggen, wat iets toevoegt. Maar ik wil je wel even laten weten dat ik met je meeleef en dat ik aan je denk...

Na mijn miskraam ben ik heel snel gecuretteerd; dit wilde ik zelf graag. Ik kon het niet aan om af te wachten
Mocht je willen PM'en of vragen hebben, ga je gang

Neem de tijd, rouw en huil, neem afscheid op een voor jou goede manier. Sommige mensen gebruiken daartoe een ritueel, of een symbolisch iets... Laat je steunen en wees niet zo streng voor jezelf. Je kindje verliezen is een van de verdrietigste dingen die je kan overkomen vind ik...

#geen
pi_68018514
Flugeltje...

Dit is geen goed nieuws, wat onzettend k*t voor je en voor martijn!

Hier kan ik zo boos om worden
Heel heel veel sterkte de komende dagen en laat je niet gek maken!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_68020106
Thnx voor het meeleven iedereen. Het is zwaar k*t. Uithuilen en opnieuw beginnen
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:05:01 #266
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_68024727
Flugeltje en Martijn heel veel sterkte gewenst bij het verwerken van dit alles.
Tja woorden schieten tekort ik vind dit altijd zo naar om te moeten lezen en weet eigenlijk nooit goed wat ik moet zeggen, het slaat toch altijd net de plank mis
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:15:14 #267
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68025138
flugel en martijn, het betekent zo over internet misschien weinig, maar leef mee en zou jullie echt even flink willen knuffelen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 15 april 2009 @ 04:04:28 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68029197
Dank allemaal voor de ontzettend lieve berichten die via mail, PM en in dit topic binnenvallen. Het doet me goed te weten dat er zoveel mensen met me meeleven en vooral dat ik mezelf 'dus niet aanstel' en verdrietig mág zijn. Zal jullie overigens niet verbazen dat slapen niet al te best gaat. Mannen schijnen daar trouwens iets minder last van te hebben ( ), maar dat is niet erg. Hij krijgt ook wel de complete emotionele achtbaan over zich heen, eerst bijna 3 maanden een hormonenmonster en nu het door hormonen versterkt verdriet. Als dit geen echte liefde is weet ik het ook niet meer

Het is trouwens een vreemd iets dat ik toch een beetje het gevoel heb dat verdriet niet mag omdat je 'toch weet dat het binnen de eerste 12 weken mis kan gaan'. Onzin natuurlijk, maar nu de mensen die na de goeie echo vroegen of we het wel al bekend moesten maken op een wrange manier gelijk hebben gekregen voelt het wel een beetje zo. Alsof we, arrogant en wel, gedacht hebben dat de statistieken niet voor ons gelden ofzo. (de goden verzoeken en zulksch) En nogmaals, ik weet dat het eigenlijk onzin is, maar ik zie de ironie er dan wel weer van in. De kans dat het misgaat na een kloppend hartje gezien te hebben schijnt zó klein te zijn dat zelfs de echoscopiste oprecht verbaasd was dat het alsnog mis was gegaan.

Wil de komende periode onder de dekens kruipen en er niet meer onderuit komen, wil niet graag in het middelpunt van de belangstelling. Zéker niet als het over verdrietige dingen gaat. Kan verdriet face-to-face ook niet goed tonen. Heb de neiging om dan mijn schouders te rechten en te zeggen "dat het wel goed komt"

Enfin, lang verhaal kort. Heb besloten dat ik hier niet te lang mee rond wil blijven lopen. Ga straks de VK bellen dat ik niet tot donderdag wil afwachten, maar aktie wil ondernemen. Vraag bij de Gyn overigens toch naar die pillen van Happy, wil het toch eerst (min of meer) zelf proberen.

Inmiddels heeft een verkreukelde Martijn zich bij me gevoegd. Ga zo maar weer een poging doen tot slapen. Niet slapen veranderd de uitkomst toch niet...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_68029204

mijn verloskundige zei dat de kans na een goede echo 2-3% is dat het mis gaat en dat dat de hele zwangerschap zo blijft...
Ik hoop dat de verloskundige of gynaecoloog je snel kan helpen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 15 april 2009 @ 08:10:52 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68029759
Idd Twinkly, bij mij zei ze ook na de echo met 8w5d dat de kans nog 3% was en dat ik die dus rustig mocht verwaarlozen. Zo zie je maar.

Nogmaals een dikke voor jullie beiden.
Ik snap idd ook wel wat je zegt over 'de goden verzoeken' en zeker als mensen je daarvoor gewaarschuwd hebben, maar als de vk zegt dat je je nu geen zorgen meer hoeft te maken is het toch ook niet gek dat je aan dat gevoel van euforie en blijdschap gevolg hebt gegeven?
***
  woensdag 15 april 2009 @ 13:24:22 #271
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68037741
Nou ben net terug uit het ziekenhuis, de gyneacoloog heeft gekeken en er blijkt inderdaad geen leven meer te zitten in de vrucht. De Gyn kwam ook tot een week of 7, dus het is echt nét na de vorige echo misgegaan. Hij vroeg wat ik wilde en ik heb gevraagd of ik cytotec kreeg. Eigenlijk doen ze dat liever niet bij ons op het ziekenhuis omdat ten eerste mensen vaak schrikken van het bloedverlies en ten tweede het in 50% van de gevallen toch tot een curretage leidt. Ik heb toch een beetje doorgezet omdat ik het eerst graag zo wil proberen. Bovendien is er in mijn ogen ook 50% kans dat het wél goed gaat en aangezien ik ook een 2% miskraam kans heb weten te krijgen doen we het er maar mee. (zou een staatslot wellicht een optie zijn nu ik toch de statistieken 'mee' heb?)

Enfin, cytotec it is... Heb inmiddels de pillen ingebracht en nu is het wachten op wat gaat komen. Heb van die nachtmaandverbanden gehaald, want zoals ik het beluisterde van die gyn gaat het erger worden dan Afghanistan en Irak bij elkaar.... (al vermoed ik daar wel enigzins overdrijven omdat ze het middel liever niet geven)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Jubileum moderator woensdag 15 april 2009 @ 13:28:57 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68037858
Ik kan me goed voorstellen dat je de controle weer een beetje in handen wilt krijgen Flugel, en niet wilt afwachten. Sterkte met het bloedbad wat gaat komen, en alle emoties die daarbij horen natuurlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 13:32:20 #273
5428 crew  miss_sly
pi_68037948
flugeltje, 'fijn' dat je het toch met de cytotec mag proberen. Ik vond het geen bloedbad, dat is inderdaad wat overdreven, maar het was wel een behoorlijk bloedverlies. En uiteraard is het emotioneel moeilijk.
Nog een keer sterkte op deze moeilijke middag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2009 @ 13:33:40 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68037989
Goed dat je je eigen wensen zo duidelijk kenbaar hebt gemaakt.
Een kans is een kans, hoe wrang ook, maar dat heb je idd al ondervonden...
Hopelijk komt het goed los en valt het mee met het bloed.

Heel veel sterkte meid.
***
pi_68038025
Flugeltje, idd "fijn" dat je de cytotec mag proberen! Ik hoop dat het helpt en dat je geen curretage meer hoeft.

Sterkte!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:58:27 #276
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_68038632
Sterkte Flugeltje en Martijn en wat een dapper besluit heb je genomen
Mama van Isa en Ties
pi_68038715
Flugel, heel veel sterkte.
pi_68038842
Sterkte Flugel!

(Ik heb, bijna 2 jaar geleden, ongeveer hetzelfde meegemaakt dus mocht je behoefte hebben dan mag je altijd PM-en!)

Neem in ieder geval de tijd om het te verwerken, en voel je daar alsjeblieft niet schuldig, zwak of wat dan ook over. Bij mij heeft het best lang geduurd voordat ik er over kon praten zonder te huilen, en ik ben 2 weken thuis gebleven van mijn werk. Het is toch echt wel een rouwproces waar je doorheen moet, het afscheid nemen en het opnieuw plannen maken voor de nabije toekomst.

Heel veel sterkte!
  woensdag 15 april 2009 @ 14:29:25 #279
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68039439
Flugeltje, heel veel sterkte
  woensdag 15 april 2009 @ 16:05:38 #280
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68042506
Even voor de dames met ervaring, hoe lang duurde het ongeveer tot er iets begon te gebeuren? Er gebeurt voor mijn gevoel namelijk helemaal niets. Ik voel wat druk op m'n baarmoeder (alsof ie 'hangt' zeg maar) maar dat is ook alles, geen kramp, geen bloed. En dat is vrij bizar als je zit te wachten op een voorspelde massaslachting

Ik wil overigens nog wel hulde en kuddo's uitdelen aan lieve en mooie mensen die ik vandaag tegenkwam op het ziekenhuis. Geen overdreven medeleven (of nog erger, medelijden), maar gewoon een kordate aanpak. De zaken bij de naam noemen zónder té zakelijk te worden. Begripvol, attent en ja, óók ruimte voor een geintje tussendoor.

En nog meer kuddo's voor alle mensen die me gemaild of gePMt hebben en/of me hier in het topic een hart onder de riem gestoken hebben. Dát was even heel hard nodig. Ook om te beseffen dat ik niet de eerste ben die dit overkomt en ook zeker niet de laatste zal zijn. En dat het ook allemaal goed kan komen, getuige de vele zwangeren onder de ervaringsdeskundigen.

Overigens Loïs, je zegt het precies goed. Ik heb inderdaad de controle weer teruggenomen. Zo zit ik in elkaar. Je bent controlfreak of je bent het niet (zelfs op de meest verdrietige momenten). Als het dan mis moet gaan nu, dan ook wel op mijn manier en volgens mijn voorwaarden. Het is een manier van omgang vinden. Gelukkig sta ik mezelf tegenwoordig wel toe om ook te voelen, anders had ik nu niet met van die puffige oogjes gelopen. Het is de aanleiding zo triest is, anders zou het er bijna schattig uitzien.

En zo ben ik toch weer een heel stuk verder terwijl ik alleen even wilde vragen hoe het bij anderen verliep.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 15 april 2009 @ 16:10:44 #281
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_68042689
Flugeltje een dikke knuffel voor jou...

Mijn zusje heeft ook Cytotec gehad na een miskraam en die kreeg een soort van hele lichte wee-en. Niet om weg te puffen maar wel aanwezig zo omschreef zij het. Tussen de eerste en de tweede had ze een vroege miskraam.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:11:55 #282
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68042725
Ik vind het heel goed van je hoe je er mee om gaat, flugeltje!
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 16:16:16 #283
5428 crew  miss_sly
pi_68042910
Ik werd voor een dagopname opgenomen en rond half 9 werden de eerste pillen ingebracht. Daarna moest ik een aantal uren daar blijven, om te kijken of het lichamelijk (misselijk enzo) niet te heftig zou worden. toen dat meeviel, mocht ik na het middaguur naar huis, waar ik zelf de volgende pillen heb ingebracht. Pas toen kwam de bloeding echt op gang. Die middag en avond echt heel erg heftig, de volgende dag al minder en daarna nog een paar dagen een flinke menstruatie. Qua pijn wat mij betreft ook een heel heftige menstruatie.

Ik vind het goed vna je dat je de controle teruggenomen hebt, als je je daar beter bij voelt. Ik vind ook dat je het goed goed. Een sterke meid met oprecht en terecht verdriet. Je bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn, maar op dit moment overkomt het jou en is het jouw verdriet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2009 @ 16:21:50 #284
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68043147
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:05 schreef flugeltje het volgende:
Even voor de dames met ervaring, hoe lang duurde het ongeveer tot er iets begon te gebeuren? Er gebeurt voor mijn gevoel namelijk helemaal niets. Ik voel wat druk op m'n baarmoeder (alsof ie 'hangt' zeg maar) maar dat is ook alles, geen kramp, geen bloed. En dat is vrij bizar als je zit te wachten op een voorspelde massaslachting
Ik had 2 pillen vaginaal ingebracht rond een uur of half 1, na ongeveer een half uurtje begonnen lichte krampjes, heb toen de hele dag door paracetamol afgewisseld met ibuprofen genomen. Volgens mij begon ik na een uur of 3 te bloeden, maar niet meer dan een menstruatie.

's avonds om een uur of half 7 begon de hel (liggen, staan, kruipen... sorry het is echt niet fijn, maar zeker wel te doen). Dit duurde tot een uur of 10 geloof ik. Zeker de laatste uren veel bloedverlies. Maar het moet ook niet zoveel zijn dat het langs je benen loopt hoor.

De dag erna heb ik nog 2 pillen genomen omdat de gyn dacht dat het nog niet volledig was, maar dat heeft niet veel uitgehaald. In de daaropvolgende week, heb ik nog veel 'resten' verloren en na een kleine week was ik schoon.

Ik begreep wel dat het bij iedereen anders is, dus het kan ook anders werken. Maar als het echt gaat werken, wees dan niet te zuinig met de pijnstillers.

Succes! Ik hoop echt dat het werkt bij jou!
  woensdag 15 april 2009 @ 16:27:17 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68043348
En hoeveel pillen had je gekregen miss_sly? Ik heb er tegen half twee 4 ingebracht van ieder 200mcg. Als het daar niet mee lukt krijg ik er morgen nog 4. Zelf heb ik nu dus alleen de druk op m'n baarmoedermond en héél erg licht wat druk/kramp in m'n onderbuik.

Martijn had trouwens vanmiddag broodjes filet americain en rosbief voor me gemaakt. Daar heb ik best wel van gesmuld Het is dat ie enorm bezet is anders zou ik 'm iedereen aanraden, die teerbeminde van mij
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 16:52:08 #286
5428 crew  miss_sly
pi_68044143
Ik heb volgens mij thuis nog tweemaal 2 (of 3, ik weet het niet meer) ingebracht, dus 6 in totaal. Na de tweede lading ging het echt hard.

Goed dat je ervan gesmuld hebt en lief dat ie dat voor je gehaadl heeft
Wij zijn 's middags toen we zeker wisten dat ik 2 dagen later de pillen zou krijgen samen naar een cocktailbar gegaan en daar hebben we ons een aantal cocktails lekker laten smaken onder het genot van wat sigaretten. Voor ons werkte dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2009 @ 17:00:28 #287
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68044468
Toen we bij het ziekenhuis buitenstapten en door de 'rookploeg' voor de deur moesten snijden heb ik ook een paar keer flink diep adem gehaald

Ik durf echter geen sigaret te nemen, ben nu een maand of vier gestopt en de moeite die het me gekost heeft weerhoud me ervan er nog eentje op te durven steken. Al zou ik er bijna een moord voor doen nu.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 15 april 2009 @ 17:35:41 #288
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68045466
Oe flugel, verwen jezelf gewoon lekker met filet amicain en rosbief (en niet met sigaretten )

Ik heb me trouwens vergist, ik heb ook 4 pillen gekregen de eerste dag en 4 pillen de 2e dag. Heb jij ook nog voor een 2e dag gekregen?
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 17:43:05 #289
5428 crew  miss_sly
pi_68045662
Ow, die sigaretten was ook geen aanbeveling, hoor. Het was meer om aan te geven dat ik me toen ook te goed heb gedaan aan dingen die ik al een tijdje niet had gehad. Filet en rosbief of een lekkere rode biefstuk zijn uiteraard veel gezondere verwennerijen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2009 @ 18:29:19 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68046896
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:35 schreef happyme28 het volgende:
Oe flugel, verwen jezelf gewoon lekker met filet amicain en rosbief (en niet met sigaretten )

Ik heb me trouwens vergist, ik heb ook 4 pillen gekregen de eerste dag en 4 pillen de 2e dag. Heb jij ook nog voor een 2e dag gekregen?
Nee, nog niet. Morgenochtend eerst controle en dan krijg ik nieuwe mee als het nodig is.

Miss_Sly, ik dacht ook al niet dat het een aanbeveling was hoor Maar ik heb er inderdaad ook enorm veel zin in. Je blijft er naar (willen) grijpen op moeilijke momenten...

Hier zijn de krampen inmiddels begonnen. Nog goed te doen. En gezien de kleur van de afscheiding (smakelijk eten allemaal) lijkt het erop dat ook het bloed ieder moment kan gaan komen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 15 april 2009 @ 18:33:21 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_68047018
Veel sterkte Flugeltje
  woensdag 15 april 2009 @ 19:17:52 #292
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68048434
Sterkte Flugel! Gelukkig dat er wat schot in lijkt te zitten en wat fijn dat je morgen gelijk een controle krijgt. Dat had ik toen ook wel gewild, maar hoefde pas 4 dagen later te komen.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:21:05 #293
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68050704
Nou, ik heb krampen (van het soort dat je moet blijven wiebelen op je stoel) en er is bloed. Maar ik heb toch niet het idee dat het al loskomt. Het hangt er nog zo'n beetje tegenaan zeg maar, hopelijk zet het vannacht door.

Ik duik zo in ieder geval wel m'n bed in, heb vannacht amper geslapen en kan wel wat rust gebruiken. Gelukkig ben ik al een stuk rustiger dan gisteren, dus slapen zou moeten lukken.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:24:36 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68050842
Eventueel kan je ook nog onder een lekkere warme douche gaan zitten Flugel, dat kan soms ook fijn zijn bij die krampen.
Hopelijk wordt het niet al te zwaar voor je verder.

***
pi_68052454
Flugel, sterkte. Het is te hopen dat het zo zelf op gang komt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_68053017
Dag Flugel, wat moedig dat je een besluit hebt genomen en dat je de regie weer terugneemt over je leven. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en dat een curettage niet nodig zal zijn. Ook vind ik het knap dat je hier zoveel van je afschrijft. Sterkte & liefs!!!
#geen
pi_68054499
Flugeltje.. succes en sterkte vannacht!

Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  woensdag 15 april 2009 @ 22:21:27 #298
100412 mefke79
komt goed!
pi_68055231
Flugeltje, respect hoor! Ik durfde destijds niet door te gaan over die pillen en heb dus een curretage gehad (overigens ook op mijn manier want al had ik op mijn kop moeten gaan staan, ik moest en zou een ruggeprik). Hopelijk kom je de nacht goed door
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68055386
he flugeltje wat verdrietig... sterkte ermee!
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 22:30:49 #300
5428 crew  miss_sly
pi_68055581
Hopelijk heb je een beetje een goede nacht, flugeltje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2009 @ 23:36:37 #301
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_68057916
Flugeltje
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')