abonnement Unibet Coolblue
pi_66845762
quote:
Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef Impry het volgende:
(ervaringen hier tussen vergelijk vliegen/treinen?)
Van tevoren plannen is makkelijker en goedkoper, maar dat moet je wel aanspreken. Het idee van Interrail is juist dat je vandaag niet weet waar je morgen bent. Maar dat verschilt voor iedereen. Als het goedkoop moet ga je in februari of oktober een rondje door Europa vliegen.
quote:
Het zal dan een reis van dik 14 dagen worden, dan moet je aan die 10 reisdagen wel genoeg hebben denk ik. (of denk ik nu fout?)
Dat is behoorlijk veel. Maar ligt er ook helemaal aan wat je wilt zien, in welk tijdbestek; een stad als Rome wil je wel 3 dagen zijn, maar aan Bologna heb je aan een avondje genoeg. Wil je een dagje naar het strand of een dag wandelen door de bergen, dan is het handig als je er tenminste twee nachten in de buurt blijft. Ga je voor het uitgaan en overdag in de trein slapen, dan ziet je reis er heel anders uit.
quote:
Wat zijn een beetje aantrekkelijke routes als je het over ±14 dagen hebt?
Zie de tips in dit topic
quote:
Dan nog even aantal losse/korte vraagjes:
Heeft het reizen met 3 personen veel nadelen tov bijv. 2 of 4 personen? (bijv. met slapen?)
Als je in hostels wilt slapen niet, in hotels soms wel.
quote:
Overnachtingen; kom je bij de keuze tussen kamperen of hostels.
Bij interrailen blijf je toch veel in de grote steden lijkt me, dan is kamperen niet zo toegankelijk toch?
Voor het verschil in kosten hoef je het bijna niet te doen. Dus de keuze is meer op wat je zelf leuk vindt.
quote:
Hoe zit het met de hitte in treinen? In Zuid-Europa kan het erg warm zijn, maar is het dan een beetje uit te houden in de trein, of zijn hier nog tips voor?
Treinen hebben daar airconditioning, dus neem een warme trui mee in de trein.
quote:
Tot zover even een aantal dingen waar ik nu aan denk, ga weer even verder googlen en houd dit topic zeker in de gaten!
pi_66846528
Kijk eens aan Thanks voor de snelle reactie in ieder geval.
Met de reisdagen doelde ik er meer op dat als we het ticket kopen voor 10 dagen treinen dan moet dat wel genoeg zijn voor dik twee weken rondreizen toch? Je gaat tenslotte niet elke dag reizen.

Onze vakantie-indeling zal voornamelijk toch steden bekijken zijn, dagje strand, keertje een avondje uit, maar niet dag-in-dag-uit tot 5 uur 's ochtends stappen.

Airco klinkt goed Heb in NL wel eens een keer in een trein gezeten waar letterlijk het zweet van m'n voorhoofd liep, terwijl ik normaal bijna nooit zweet.
Nogmaals bedankt voor de info en ik zoek nog even verder.
pi_66846900
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:10 schreef Impry het volgende:
Kijk eens aan Thanks voor de snelle reactie in ieder geval.
Met de reisdagen doelde ik er meer op dat als we het ticket kopen voor 10 dagen treinen dan moet dat wel genoeg zijn voor dik twee weken rondreizen toch? Je gaat tenslotte niet elke dag reizen.
Ik bedoelde dat 10 reisdagen in 14 dagen wel erg veel is. Maar je kan natuurlijk ook als je weer terug thuis bent, het weekend erna nog even een dagje Brussel of Keulen doen
pi_66847652
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:24 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat 10 reisdagen in 14 dagen wel erg veel is. Maar je kan natuurlijk ook als je weer terug thuis bent, het weekend erna nog even een dagje Brussel of Keulen doen
Ahja, op die manier, ik snap hem.
Maar qua ticketopties kom je dan toch al snel uit op de 10-dagen optie, anders loop je weer het risico dat je te weinig reisdagen in je ticket hebt.
  maandag 9 maart 2009 @ 03:13:13 #255
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_66848854
Na het lezen van dit topic ben ik van plan in de zomer ook eens de stoute schoenen aan te trekken en in m'n eentje 22 dagen Europa onveilig te maken.

Buiten dat ik een paar dagen in Glasgow wil verblijven heb ik nog geen idee hoe of wat.
Al denk ik misschien dit jaar Sziget aan te doen.

Wegens beperkt budget wil ik ook nog weten hoe duur het ongeveer zal zijn.
Prijzen van de ticket is al vaststaand, maar komen er nog extra kosten bovenop zoals reserveringskosten?
Hostelprijzen zijn ook niet zo duur heb ik gezien en kosten voor eten en drinken heb ik ook geen idee van.

Ik ben in het bezit van zo'n '2 second tent' die ik wil gebruiken om her en der te gaan wildkamperen.

Is zoiets makkelijk mee te nemen in een trein? Is het überhaupt praktisch om met zo'n ding rond te baggeren of is het makkelijker op lokatie een hostel te regelen?

In ieder geval lijkt het me enorm leuk om te doen.
pi_66945111
Ik heb alvast even zitten kijken naar de route, ik heb hieronder al een lijstje gemaakt met een idee voor onze vakantie.



Er zijn een aantal puntjes van aandacht.

- Het eerste deel tot aan Madrid heb ik samengesteld n.a.v. tips op WorldOnRails.nl.

- Is Valencia de moeite waard om als tussenstap tussen Madrid en Barcelona te doen, of is het beter om rechtstreeks Madrid - Barcelona te doen?

- Welke van de vier genoemde steden is het leukst om na Barcelona naartoe te gaan? Monaco lijkt me sowieso gaaf om te zien, maar hoe past dit in een treinreis?

- Vanaf Milaan is het allemaal nog niet heel zeker wat we gaan doen.
Direct door naar Venetië, of eerst nog richting Rome?
De omweg is wel 4 + 6 uur reistijd extra. Terwijl rechtstreeks van Milaan naar Venetië een stuk korter is. (3 uur volgens deze kaart)
Is Rome die extra reistijd + dagen wel waard? (je zou bijna zeggen dat het een retorische vraag is)

- Vanaf Venetië kunnen we ook meerdere kanten op.
  • Venetië -> Wenen -> Praag -> Berlijn -> NL -> Den Bosch
  • Venetië -> München -> Berlijn -> NL -> Den Bosch
  • Venetië -> München -> Frankfurt -> NL -> Den Bosch

    Aangezien we in 2007 Praag al helemaal gezien hebben zou ik optie 1 eigenlijk laten vallen, maar dan mis je dus Wenen. Is dat een heel groot gemis? Het is wel weer een stuk verder omreizen.
    Een andere optie is dat we van Venetië naar München en dan naar Berlijn gaan.
    Of dat we voor een korte route kiezen en Berlijn overslaan, nl. München -> Frankfurt -> NL. Frankfurt lijkt ons namelijk ook wel mooi, zeker vanwege de architectuur (een van de weinige steden in Europa met veel wolkenkrabbers) Daarnaast denk ik dat die laatste optie qua reisdagen ook wel goed uitkomt.
    Wat raden jullie hierin aan? Is er wat te doen in München?

    - Natuurlijk zijn er nog heel dat dingen die we duidelijk moeten krijgen, o.a. met hoe lang we ongeveer kwijt zijn per stad.
    Misschien trekken we het wel niet om in ±14 dagen al die steden aan te doen (en moeten we bijv. Rome/Berlijn schrappen).
    Maar dat is allemaal weer de volgende stap.
  •   zaterdag 14 maart 2009 @ 20:12:32 #257
    170734 Lemjur
    Hjallrawr.
    pi_67049148
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:20 schreef Lemjur het volgende:
    Amsterdam-Berlijn Kopenhagen-Malmö-Poznan-Warschau-Krakow-Wenen-Bratislava-Budapest-Belgrado-"Boekarest" -Sofia-Plovdiv-Istanbul hier. 30 dagen. Moet nog even berekenen wat goedkoper/gunstiger is. Losse kaartjes of pass.

    Amsterdam - Kopenhagen is al geboekt
    Istanbul - Londen - Amsterdam ook
    Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
    pi_67460519
    De route van ons staat nu ook redelijk vast:

    NL - Parijs
    Parijs - Milaan
    Milaan - Rome
    Rome - Venetië
    Venetië - Budapest (nachttrein)
    Budapest - Krakow (nachttrein)
    Krakow - Berlijn
    Berlijn - NL

    Ik zie nu al op tegen de lange zit tussen venetië en budapest , maar dit is zo gepland omdat we anders met de dagen dat we willen blijven in de steden in de knoop komen.. + We gaan weer terug naar Berlijn, wat een leuke stad was dat vorige keer
      vrijdag 27 maart 2009 @ 17:06:40 #259
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_67468012
    Neeeeeee!
    Het idee van Interrail is dat je lekker veel ideeën opdoet vooraf, eventueel een gidsje meeneemt en je verder een beetje laat leiden door wie en wat je onderweg tegenkomt, wat er te doen is, hoe het weer is, hoe het zit met treinstakingen, vrienden onderweg, geld, feestjes en evenementen.

    Ga je nou niet helemaal suf zitten plannen, dat is zo zonde!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_67473007
    Sommige treinen moet je wel bespreken, en ook is het wel leuk om van te voren een beetje uit te stippelen wat je wilt doen. Natuurlijk kan er iets in veranderen, maar het plannen vind ik het ook wel leuk maken.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 20:17:48 #261
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_67474124
    Tuurlijk is "een beetje plannen" leuk, maar de schema's en vragen hierboven gaan over de precieze overstap van A naar B en of dat allemaal wel past. Als je "plannen" ziet als "mogelijkheden" in plaats van "een schema" wordt zo'n reis er een heel stuk leuker op.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_67528582
    Whoopie, de definitieve beslissingen zijn hier gemaakt, dadelijk de vliegtickets boeken voor onze Italië reis komende zomer.

    In 15 dagen doen we het volgende: Milano - Rimini - Firenze - Lucca - Roma. Echt op de bonnefooi is het niet maar we zijn vier jongens van 17 jaar dus volgend jaar gaan we een Europa roadtrip doen mocht dit bevallen.

    Ik heb nog wel een vraagje, hoe bevalt boeken via Hostelworld.com? Want dat gaan we ook deze week doen. En daarnaast, omdat we nog geen 18 jaar zijn, kunnen we tegen veel problemen aanlopen?

    Alvast bedankt!
    pi_67529861
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 20:53 schreef moby92 het volgende:
    Whoopie, de definitieve beslissingen zijn hier gemaakt, dadelijk de vliegtickets boeken voor onze Italië reis komende zomer.

    In 15 dagen doen we het volgende: Milano - Rimini - Firenze - Lucca - Roma. Echt op de bonnefooi is het niet maar we zijn vier jongens van 17 jaar dus volgend jaar gaan we een Europa roadtrip doen mocht dit bevallen.

    Ik heb nog wel een vraagje, hoe bevalt boeken via Hostelworld.com? Want dat gaan we ook deze week doen. En daarnaast, omdat we nog geen 18 jaar zijn, kunnen we tegen veel problemen aanlopen?

    Alvast bedankt!
    Hostelworld heb je wel paypal of een cc voor nodig. Als je dat niet hebt wordt het mailen naar het hostel zelf. Verder altijd goede ervaringen met hostelworld.
    pi_67546280
    Woensdag vlieg ik vanaf Brussel Airport. Aangezien ik over een studenten OV (week) beschik, heb ik enkel een kaartje nodig vanaf Roosendaal (grens) naar Brussel Airport. Nu bestaat er voor internationale reizen binnen de Benelux een jongerentarief met 35% korting. Ik heb dus een kaartje aangeschaft met deze korting, maar nu staat er expliciet op dat deze doordeweeks enkel na 9.00 uur geldig is. Aangezien ik om 9 uur in Brussel wil zijn, lijkt dat niet echt te gaan werken. Ik wilde al een nieuw kaartje halen, zonder korting, maar nu hoor ik van verschillende personen dat deze beperking (enkel na 9.00 uur reizen) niet voor België geldt. Kan iemand dat bevestigen? Dan zou ik dus wel gewoon van dit kaartje gebruik kunnen maken. Alvast beankt voor de reacties.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_67571686
    Wel, de treinreiswinkel zegt het volgende: "Jongeren t/m 25 jaar krijgen 35% korting op het Basistarief, binnen Nederland op werkdagen alleen geldig na 9 uur, in juli en augustus onbeperkt." Aangezien er expliciet binnen Nederland wordt gezegd ga ik er maar vanuit dat het okay is. Vreemd dat zowel de NS-site als de Belgische Spoorwegen hier zo onduidelijk over zijn.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_67604590
    Voor de liefhebbers: zit inmiddels op Brussel Airport, dus dat is gelukt. Nog wel even discussie met de conducteur gehad, maar die gaf mij uiteindelijk gelijk. Wellicht iets om te onthouden dus.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
      maandag 6 april 2009 @ 09:51:55 #267
    234795 sezten
    El genius
    pi_67751202
    Wat is het handigste kaart om te nemen voor een reis naar Sevilla. Zeg maar heen en na 2 weken retour.
    Bedankt alvast. Ik heb nooit echt een goede treinverbinding met Sevilla kunnen vinden, misschien biedt dit uitkomst.
    Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
    Slepen ze me mee, hop naar de wc.
    Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
    pi_67790906
    Ik zit er met 3 vrienden over te denken om te gaan interrailen. Het idee is om een 10 dagen (in 22 dagen) kaart te kopen. En dan ongeveer 14 dagen te reizen. Wat vinden jullie van de volgende route:
    Arnhem> munchen nachttrein citynightline
    munchen > Budapest Railjet
    budapest > Bratislava
    Bratislava > Brno
    Brno > Praag
    Praag > Berlijn
    Berlijn > Deventer

    Ons budget is 600 euro per persoon en we willen alles vooraf boeken omdat we in het hoogseizoen reizen. Is dit realistisch? Of weet ik niet waar ik mee bezig ben;) Graag jullie mening of aanvullingen!

    Interrail kaart ¤240
    Extra trein / metro / buskaarten¤ 60 (is ruim genomen)
    slapen en eten. niet uit eten gaan, slapen op zalen ¤300

    [ Bericht 2% gewijzigd door mracers op 07-04-2009 13:10:30 ]
      dinsdag 7 april 2009 @ 15:11:58 #269
    159003 uitje4life
    www.rijnsburgseboys.nl
    pi_67795509
    Wie weet waar ik de tarieven van treinkaartjes van TER kan vinden? Ik kan namelijk alleen de tijden van de reizen vinden op hun site...

    En hoe kan ik de kaartjes voor de TALGO treinen kopen? Via de site van Renfe lukt het niet.... Op TGV-europe.com zijn de prijzen weer gelijk hoger geloof ik!

    [ Bericht 38% gewijzigd door uitje4life op 08-04-2009 10:14:55 ]
    RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
    als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
    pi_67829367
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 15:11 schreef uitje4life het volgende:
    Wie weet waar ik de tarieven van treinkaartjes van TER kan vinden? Ik kan namelijk alleen de tijden van de reizen vinden op hun site...

    En hoe kan ik de kaartjes voor de TALGO treinen kopen? Via de site van Renfe lukt het niet.... Op TGV-europe.com zijn de prijzen weer gelijk hoger geloof ik!
    Ik heb gisteren de toeslag voor de citynightline gevraagd door naar de klantenservice van interrail te mailen. Had vanochtend al antwoord. Dus probeer dat eens..
      woensdag 8 april 2009 @ 15:42:05 #271
    159003 uitje4life
    www.rijnsburgseboys.nl
    pi_67831527
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef mracers het volgende:

    [..]

    Ik heb gisteren de toeslag voor de citynightline gevraagd door naar de klantenservice van interrail te mailen. Had vanochtend al antwoord. Dus probeer dat eens..
    Maar ik wil niet met een interrail pas reizen, ik moet gewoon van Barcelona naar Les Arcs Draguignan (vlakbij Marseille). Ik heb wel een beetje uitgerekend dat dit ongeveer 115 euro kost voor 2 personen! Zo'n pas is ook niet echt voordelig voor mij denk ik. Ik moet alleen dit stuk en dan van Aix en Provence naar Leiden een weekje later!
    RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
    als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
    pi_67956494
    ow jongens hier moet ik ff tvpen hoor
    ik wil al jaren interrailen maar niemand wilde met me mee (en alleen doe ik liever makkelijk met het vliegtuig) maar ik zei net tegen mn lief ik wil interrailen! en hij toevallig ook
    nu alleen nog ff een vrije maand vinden haha

    maar iig al een enthousiaste tvp
    Women might be able to fake orgasms.
    But men can fake whole relationships
    pi_68929828
    Ik heb voor de zomer een planning gemaakt:

    Ljubljana - Zagreb
    Zagreb - Timisoara (NT)
    Timisoara - Boekarest (NT)
    Boekarest - Siubu
    Siubu - Budapest (NT)
    Budapest - Siofok
    Siofok - Bratislava
    Bratislava - Krakow (NT)
    Krakow - Warschau
    Warschau - Berlijn
    Berlijn - Amsterdam (NT)

    We willen een paar nachttreinen nemen, voornamelijk op de langste trajecten (langer dan 10 uur).
    In hoeverre moet je de nachttreinen van te voren bespreken? En zitten hier nog ristricties aan?
    Geldt voor de overige treintrajecten dat je deze niet hoeft te bespreken of is het handiger dit wel te doen?
    pi_68942888
    Ik ga ook reizen met de trein (en bus) door Europa deze zomer
    Ik vertrek 1 Juli vanuit Istanbul en eindig de 24e in Krakow, ben er nog niet precies uit waar ik heen ga maar Belgrado, Sarajevo en Praag staan sowieso op het programma.

    Ook hier een enthousiaste TVP
      dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:21 #275
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_68948947
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 09:28 schreef JeroenV het volgende:

    We willen een paar nachttreinen nemen, voornamelijk op de langste trajecten (langer dan 10 uur).
    In hoeverre moet je de nachttreinen van te voren bespreken? En zitten hier nog ristricties aan?
    Geldt voor de overige treintrajecten dat je deze niet hoeft te bespreken of is het handiger dit wel te doen?
    Nachttreinen kun je beter vooraf reserveren. Zijn ze uitverkocht dan kun je niet mee. Zeker de reis naar huis (Berlijn - Amsterdam) zou ik vooraf goed reserveren.

    Warschau - Berlijn heeft een reserveringsplicht. Heb daar afgelopen jaar een zogenaamde Bordpass voor moeten kopen omdat deze trein een bijzonder tariefsysteem heeft. Mocht je dus gebruik willen maken van de EC Berlijn - Warschau Expres dan dien je ¤4,- per persoon bij te betalen. Let op, toen ik reserveerde bij NS kreeg ik eerst een verkeerd ticket met ¤12,50 toeslag...

    Verder kun je wellicht Krakow - Warschau ook beter reserveren. Als dit een EC/IC verbinding is kan het best zijn dat dit verplicht is. Met de rest van je route heb ik geen bekendheid dus daar kan ik niets over zeggen.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')