abonnement Unibet Coolblue
pi_58761384
Uit het verleden kan ik me herinneren dat het soms idioot lang duurt als je iets overmaakt tussen een bank en de postbank (giro). Maar wat is dit tegenwoordig?

Vanochtend een nogal dringende overschrijving gedaan vanaf ABN naar Postbank ..was nieuwsgierig hoe lang dat tegenwoordit duurt eer dat het aan de "andere kant' binnen is?
  maandag 19 mei 2008 @ 14:16:01 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58761438
Niet langer of korter dan normaal volgens mij, maar ik heb er weinig ervaring mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58761535
alle nederlandse banken behalve de postbank zitten aangesloten bij een soort clearing house voor banken (voor heen interpay). Ze hebben daar allemaal een rekening bij de nederlandse bank, waar verrekeningen tussen elkaar plaats vinden.

alles wat niet intern bij de bank afgewikkelt kan worden, wordt door dit clearinghouse gedaan, dit gaat snel binnen 12-16 uur is alles verwerkt, ook internationaal.

bij postbank moet er iedere keer dat er een interbancaire tranactie plaats vind , toestemming gevraagd worden aan de postbank, dit gebeurd handmatig. Het kan real-time, maar doen ze niet om die tijd te gebruiken voor valutering, om zo de kosten te drukken van het proces.nl

door dat postbank nog steeds zo eigenwijs is om zich niet aan te sluiten, duurt dit proces erg lang (2-3 werkdagen)

[ Bericht 25% gewijzigd door morpheus_at_work op 19-05-2008 14:27:36 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 15:04:45 #4
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_58762301
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..] duurt dit proces erg lang (2-3 werkdagen)
Dat was vroeger (lees: jaren geleden) inderdaad het geval. Tegenwoordig geldt: voor 12.00 uur overmaken en dan staat het bijna altijd dezelfde dag nog op de andere bankrekening. En anders uiterlijk de volgende dag.

Andersom (bank->giro) geldt dat het dezelfde dag op je girorekening staat.
pi_58762586
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:04 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dat was vroeger (lees: jaren geleden) inderdaad het geval. Tegenwoordig geldt: voor 12.00 uur overmaken en dan staat het bijna altijd dezelfde dag nog op de andere bankrekening. En anders uiterlijk de volgende dag.

Andersom (bank->giro) geldt dat het dezelfde dag op je girorekening staat.
hej..dat is goed nieuws! Thanks
pi_58763572
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:04 schreef Dlocks het volgende:
Dat was vroeger (lees: jaren geleden) inderdaad het geval. Tegenwoordig geldt: voor 12.00 uur overmaken en dan staat het bijna altijd dezelfde dag nog op de andere bankrekening. En anders uiterlijk de volgende dag.
Helaas, paar maanden geleden nog de proef op de som genomen: betaling van postbank naar ABN Amro duurde ruim 2 werkdagen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_58766769
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:16 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Helaas, paar maanden geleden nog de proef op de som genomen: betaling van postbank naar ABN Amro duurde ruim 2 werkdagen.
Nou, ik ontvang regelmatig geld van bank (Rabo) op mijn giro en dat duurt maximaal 1 dag.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 19 mei 2008 @ 19:39:12 #8
7912 Untouchable
nobody catch me alive
pi_58766869
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:16 schreef Jace_TBL het volgende:

Helaas, paar maanden geleden nog de proef op de som genomen: betaling van postbank naar ABN Amro duurde ruim 2 werkdagen.
Dan was de Abn dus erg traag met die boeking.

Het is idd voor 12 uur overgemaakt dezelfde dag nog binnen. Na 12 uur de volgende werkdag
life's a risk
pi_58767143
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:04 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dat was vroeger (lees: jaren geleden) inderdaad het geval. Tegenwoordig geldt: voor 12.00 uur overmaken en dan staat het bijna altijd dezelfde dag nog op de andere bankrekening. En anders uiterlijk de volgende dag.

Andersom (bank->giro) geldt dat het dezelfde dag op je girorekening staat.
helaas zat dit in praktijk altijd nog minimaal 1-2 dagen duren, er zit een andere partij tussen welke voor vertaging kan zorgen. vraag het desnoods zelf na bij Equens, deze zal eerlijker antwoord geven dan de postbank
pi_58767355
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:39 schreef Untouchable het volgende:
Dan was de Abn dus erg traag met die boeking.
Tja sorry ik verzin het ook niet, maar diezelfde dag waren er ook wat transacties van andere bankrekeningen gedaan (SNS, Rabo, en een andere ABN Amro rekening) naar dezelfde ABN Amro rekening, en die waren er wel allemaal de volgende ochtend.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')