abonnement Unibet Coolblue
pi_58761384
Uit het verleden kan ik me herinneren dat het soms idioot lang duurt als je iets overmaakt tussen een bank en de postbank (giro). Maar wat is dit tegenwoordig?

Vanochtend een nogal dringende overschrijving gedaan vanaf ABN naar Postbank ..was nieuwsgierig hoe lang dat tegenwoordit duurt eer dat het aan de "andere kant' binnen is?
  maandag 19 mei 2008 @ 14:16:01 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58761438
Niet langer of korter dan normaal volgens mij, maar ik heb er weinig ervaring mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58761535
alle nederlandse banken behalve de postbank zitten aangesloten bij een soort clearing house voor banken (voor heen interpay). Ze hebben daar allemaal een rekening bij de nederlandse bank, waar verrekeningen tussen elkaar plaats vinden.

alles wat niet intern bij de bank afgewikkelt kan worden, wordt door dit clearinghouse gedaan, dit gaat snel binnen 12-16 uur is alles verwerkt, ook internationaal.

bij postbank moet er iedere keer dat er een interbancaire tranactie plaats vind , toestemming gevraagd worden aan de postbank, dit gebeurd handmatig. Het kan real-time, maar doen ze niet om die tijd te gebruiken voor valutering, om zo de kosten te drukken van het proces.nl

door dat postbank nog steeds zo eigenwijs is om zich niet aan te sluiten, duurt dit proces erg lang (2-3 werkdagen)

[ Bericht 25% gewijzigd door morpheus_at_work op 19-05-2008 14:27:36 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 15:04:45 #4
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_58762301
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..] duurt dit proces erg lang (2-3 werkdagen)
Dat was vroeger (lees: jaren geleden) inderdaad het geval. Tegenwoordig geldt: voor 12.00 uur overmaken en dan staat het bijna altijd dezelfde dag nog op de andere bankrekening. En anders uiterlijk de volgende dag.