abonnement Unibet Coolblue
pi_58642230
Ik wil deze zomer samen met mijn vriendin een beetje gaan campinghoppen in Frankrijk. Dit met de bedoeling om ergens aan zee een weekje te blijven om te leren golfsurfen.

Nu vroeg ik me af, kan ik het beste nu al een cursus zoeken en boeken ? Of zijn er ter plaatse ook mogelijkheden genoeg om dit te doen? Dit doe ik liever want dan kunnen we vertrekken wanneer wij willen en zitten we niet vast aan een datum.

Iemand tips ?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_58643973
Ik ben vorig jaar in frankrijk voor t eerst gaan golfsurfen, en ik heb n week lang s'ochtend les gehad.
Ik raad het je ook wel aan, na die week kun je zelf verder klooien en oefenen,(je krijgt ook uitleg van de kustwacht over zee gezien de sterke stroming), maar dan heb je tenminste een goede basis. Alle spullen (verschillende types boards, wetsuits en lycra's) kregen we ook via dat kamp/camping. Daar hoorde dan ook meteen vervoer, tent en eten bij.
In die plaats (mimizin-zuid frankrijk) zelf kon je ze niet los ergens huren zonder daar ook te verblijven zeg maar..

check www.breakloose.nl

Wat je wel kan doen (dat doe ik dit jaar), is alleen een plek huren op een camping, en rest zelf doen (geen les, eigen boardspullen, eigen tent,eigen vervoer), alleen dan in noord spanje.

Tot nu toe zijn dus elke keer de spullen verbonden aan de camping waardoor je toch aan een bepaalde datum of boeking vastzit. Als je eenmaal je eigen board heb kun je gaan en staan waar je wilt..

Overigens kun je tussen de 50 en 80 euro ook een dagje golfsurfen in Nederland, zodat je iig een stukje basis hebt.

succes
pi_58648001
Aangezien ik een newbe ben in golfsurfen is les toch wel handig.

Nadeel van trips is dat je reis er ook meteen bij zit. Je krijgt dan wel korting als je met eigen vervoer gaat maar goed voor die prijs rijd ik zelf niet naar Frankrijk toe. En in een bus zitten doe ik NOOIT meer na een tripje naar Argeles sur Mer ( 28 uur bussen met files en pech onderweg)

Misschien toch maar eens kijken dan voor een combi camping plus surfen en dan met eigen vervoer
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:31:09 #4
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_58703721
TVP'tje,.. ts brengt me op een goed idee! wellicht probeer ik in het begin v/d zomer ook ff een weekje LaFrance te pakken.

p.s. Mimizan is buiten dat het wel een goede surfspot is ook wel een leuk plaatsje met een actiever nachtleven.
pi_58711683
Weet iemand trouwens ook of biarritz een leuk plaatsje is waar je ook goed kan stappen? Ga daar namelijk heen via breakloose, uiteraard ook golfsurfen..
pi_58711901
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:16 schreef kurk_droog het volgende:
Weet iemand trouwens ook of biarritz een leuk plaatsje is waar je ook goed kan stappen? Ga daar namelijk heen via breakloose, uiteraard ook golfsurfen..
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=biarritz+night+clubs&meta=

Google is your friend
pi_58720115
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:25 schreef RoaRRR het volgende:
Aangezien ik een newbe ben in golfsurfen is les toch wel handig.

Nadeel van trips is dat je reis er ook meteen bij zit. Je krijgt dan wel korting als je met eigen vervoer gaat maar goed voor die prijs rijd ik zelf niet naar Frankrijk toe. En in een bus zitten doe ik NOOIT meer na een tripje naar Argeles sur Mer ( 28 uur bussen met files en pech onderweg)

Misschien toch maar eens kijken dan voor een combi camping plus surfen en dan met eigen vervoer
Je kunt ook bij een locale club aanmelden. Deed ik vorig jaar in Portugal, paar kwamen uit Engeland, paar uit Spanje (:9 leuke meiden waren dat, beetje dom alleen) en wat uit andere landen. Heb me goed vermaakt .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')