abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juli 2008 @ 23:16:58 #76
113682 WeebI
Wee Bull
pi_60256402
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:08 schreef Tim86 het volgende:
Had niet verwacht dat er Madrilenen tegen zijn komst zouden zijn eigenlijk..
Ik verwacht dat er meer tegen zijn dan voor.

En zoals ik zal vaker aangegeven heb: Ronaldo blijft alsjeblieft weg
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_60256496
Ah oke, dat wist ik niet. Ik ben zelf al fan sinds hij bij ManU kwam (en dat als Arsenal fan)..zou hem graag bij een van mijn clubs zien maar dat is niet al te realistisch
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60258951
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:30 schreef jojomen4 het volgende:
Volgens mij word Calderon hier in de maling genomen door een fake Cage van de BBC Deze ziet er toch helemaal niet uit als die van de films.
Calderon trapte er wel in
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:29:23 #79
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60278911
Erg mooi overzicht van de selectie met die provincievlaggen. Heb jij dat gemaakt, Weebl? Past natuurlijk ook goed bij het Spaanse voetbal, waar regionale sentimenten een grote rol spelen.
Casillas (ondanks zijn Baskische voornaam), Raul, Guti, Torres en De la Red zijn dus echt locals. Dat Ramos uit Andalucië komt, was sinds de EK-finale al bekend. En die wisselkeep komt gewoon uit Catalonië . Hoevaak komt het voor dat er Catalanen of Basken in het eerste elftal van Real spelen?
In die provincievlag van Higuain herken ik toch de Bretonse kleuren, maar het is een Argentijn. Heeft hij daarnaast ook Frans/Bretons bloed? Tot slot is die van Robben natuurlijk de mooiste

Aan het einde van afgelopen seizoen was ik bij Real Madrid - Athletic Bilbao. Daar zag ik een hele goede Sneijder en Robben en een 3-0 zege voor Real.
Ik vroeg me af hoe het nu precies zat met de Ultras Sur. De Spaanse vlaggen waren ver in de meerderheid. Was dat omdat de tegenstander anti-spaans is of is dat standaard? Verder spotte ik enkele horizontaal gestreepte zwart-wit-rode vlaggen. Rechts-extremisme komt toch voor bij de fanatieke Madrid-aanhang? Rood, wit en zwart waren de kleuren van het nazi-regime. Ga ik te ver door die link te leggen of wordt er wel daar naar verwezen?

Wat me verder opviel was het verschil in symbolen in de buurt van het Vicente Calderon en die op de muren bij het Bernabeu. Bij het Atletico-stadion waren de muren vooral volgekalkt met 'linkse' symboliek en bij de thuishaven van Real met 'rechtse'. Is dat ook de tegenstelling tussen de supportersgroepen van de twee grootste Madrileense clubs?

Tot slot vroeg ik me ook nog af of de kleur paars dat als accent aanwezig is in het shirt van Real verwijst naar de regio Castilië of dat het ergen anders voor staat.

En ja, ik heb een redelijk verregande interesse voor symboliek Mijn vriendin was met me mee die wedstrijd en begreep er niks van waarom ik de hele tijd de tribunes liep af te turen terwijl de voetbalsterren op slechts enkele meters afstand (had erg goede plaatsen) hun warming-up deden.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:51:26 #80
113682 WeebI
Wee Bull
pi_60279753
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:
Erg mooi overzicht van de selectie met die provincievlaggen. Heb jij dat gemaakt, Weebl?
Ja.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:
Dat Ramos uit Andalucië komt, was sinds de EK-finale al bekend.
Hoe bedoel je? Daarvoor kwam ie ook al uit Sevilla hoor.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:
En die wisselkeep komt gewoon uit Catalonië . Hoevaak komt het voor dat er Catalanen of Basken in het eerste elftal van Real spelen?
Tja, niet vaak natuurlijk. Maar Codina speelt sinds 2002 bij Real en komt van Espanyol af. Heeft de jeugd bij Real doorlopen.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:
In die provincievlag van Higuain herken ik toch de Bretonse kleuren, maar het is een Argentijn. Heeft hij daarnaast ook Frans/Bretons bloed?
Hij is in Brest geboren en heeft inderdaad Frans bloed. Die van Pepe 'klopt' trouwens ook niet natuurlijk.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:

Ik vroeg me af hoe het nu precies zat met de Ultras Sur. De Spaanse vlaggen waren ver in de meerderheid. Was dat omdat de tegenstander anti-spaans is of is dat standaard? Verder spotte ik enkele horizontaal gestreepte zwart-wit-rode vlaggen. Rechts-extremisme komt toch voor bij de fanatieke Madrid-aanhang? Rood, wit en zwart waren de kleuren van het nazi-regime. Ga ik te ver door die link te leggen of wordt er wel daar naar verwezen?
Die link is zeker wel te leggen, maar vooral richting het Franco-regime.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:
Wat me verder opviel was het verschil in symbolen in de buurt van het Vicente Calderon en die op de muren bij het Bernabeu. Bij het Atletico-stadion waren de muren vooral volgekalkt met 'linkse' symboliek en bij de thuishaven van Real met 'rechtse'. Is dat ook de tegenstelling tussen de supportersgroepen van de twee grootste Madrileense clubs?
Hoe dat precies zit weet ik ook niet
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:29 schreef Cruoninga het volgende:
Tot slot vroeg ik me ook nog af of de kleur paars dat als accent aanwezig is in het shirt van Real verwijst naar de regio Castilië of dat het ergen anders voor staat.
Eigenlijk is het een soort donkerblauw, dat ook in de vorm van een streep door het logo loopt. Vroeger liep die streep ook over de shirts. En het verwijst inderdaad naar Castilla
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:02:10 #81
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60280144
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:51 schreef WeebI het volgende:
Hoe bedoel je? Daarvoor kwam ie ook al uit Sevilla hoor.
Tijdens de bekeruitreiking liep hij met de vlag van Andalucië te paraderen, vandaar. Wordt zo'n uiting van 'regiopatriotisme' wel helemaal gewaardeerd door de centralistisch ingestelde harde kern van Madrid? Hij is toch vrij populair, volgens mij.
quote:
Die van Pepe 'klopt' trouwens ook niet natuurlijk.
Waarvan is die vlag dan? Die ken ik niet.

Bij Diarra en Opare heb je geen regiovlag gevonden, zie ik. Wordt ook wel erg lastig met Afrika. Maar die Zuid-Amerikaanse en Poolse, waar heb je die vandaan?

En van welke streek is die van Garcia?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:07:09 #82
113682 WeebI
Wee Bull
pi_60280336
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:02 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Tijdens de bekeruitreiking liep hij met de vlag van Andalucië te paraderen, vandaar. Wordt zo'n uiting van 'regiopatriotisme' wel helemaal gewaardeerd door de centralistisch ingestelde harde kern van Madrid? Hij is toch vrij populair, volgens mij.
[..]

Waarvan is die vlag dan? Die ken ik niet.

Bij Diarra en Opare heb je geen regiovlag gevonden, zie ik. Wordt ook wel erg lastig met Afrika. Maar die Zuid-Amerikaanse en Poolse, waar heb je die vandaan?

En van welke streek is die van Garcia?
Sergio is inderdaad populair, maar het feit dat hij zijn afkomst niet verloochent siert hem wel. Als ie nu uit Catalonië kwam was het een ander verhaal denk ik

De vlag van Pepe is van Alagoas in Brazilië. Het is dan ook een genaturaliseerde Braziliaan.

De vlaggen heb ik gewoon van wikipedia afgehaald, staan er genoeg op. Maar ik kon inderdaad geen Afrikaanse regiovlaggen vinden, dus ging ik er vanuit dat ze die simpelweg niet hebben.

En Javi García komt uit Murcia.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:08:43 #83
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_60280416
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
...(waaronder Raf (waarschijnlijk) en Wes, twee voetballers die ik vaak gesproken heb en dus iets speciaals mee heb) ...
Meneer Sneijder
Meneer van der Vaart voor jou he

Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:29:07 #84
113682 WeebI
Wee Bull
pi_60283765
Kan deze nog in de OP meneer mod?



nu maar hopen dat er geen Nederlanders meer bij komen
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_60284031
Kan je toch zelf toevoegen als TS?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:39:33 #86
113682 WeebI
Wee Bull
pi_60284067
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:38 schreef Tim86 het volgende:
Kan je toch zelf toevoegen als TS?
Was dat maar zo. Geldt maar voor een bepaalde tijd, en dit topic is al eeuwenoud
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_60284255
ohja..dacht dat het een relatief nieuw topic was maar dat valt tegen ja..niet zo populair deze club
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60284374
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:51 schreef WeebI het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Hoe bedoel je? Daarvoor kwam ie ook al uit Sevilla hoor.
[..]

Tja, niet vaak natuurlijk. Maar Codina speelt sinds 2002 bij Real en komt van Espanyol af. Heeft de jeugd bij Real doorlopen.
[..]

Hij is in Brest geboren en heeft inderdaad Frans bloed. Die van Pepe 'klopt' trouwens ook niet natuurlijk.
[..]

Die link is zeker wel te leggen, maar vooral richting het Franco-regime.
[..]

Hoe dat precies zit weet ik ook niet
[..]

Eigenlijk is het een soort donkerblauw, dat ook in de vorm van een streep door het logo loopt. Vroeger liep die streep ook over de shirts. En het verwijst inderdaad naar Castilla
Ik dacht dat Real bekend stond om zijn rechts-extremisme?
pi_60284879
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:51 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik dacht dat Real bekend stond om zijn rechts-extremisme?
Hij zegt toch ook dat 'die link' (tussen rood-wit-zwarte vlaggetjes bij de Ultras Sur en de kleuren van het nazi-regime) zeker wel te leggen is? En Franco zal bij dat relatief kleine groepje op Zuid (zo laat 'Sur' zich toch vertalen?) als symbool voor het Spaanse centralisme ook niet zo onpopulair zijn, inderdaad.
pi_60284994
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:18 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Hij zegt toch ook dat 'die link' (tussen rood-wit-zwarte vlaggetjes bij de Ultras Sur en de kleuren van het nazi-regime) zeker wel te leggen is? En Franco zal bij dat relatief kleine groepje op Zuid (zo laat 'Sur' zich toch vertalen?) als symbool voor het Spaanse centralisme ook niet zo onpopulair zijn, inderdaad.
Ik bedoel meer van dat het algemeen bekend was dat het een soort Lazio is (mara dan minder erg ). Het komt nogal twijfelachtig uit de mond van Weebl. Dacht dat er in het verleden wel meer rechts-extremistische vlaggen zijn weggehaald daar?

Overigens ben ik ook niet zeker dus kan maar beter m'n mond houden

[ Bericht 9% gewijzigd door De_Ananas op 23-07-2008 00:31:08 ]
pi_60285327
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik bedoel meer van dat het algemeen bekend was dat het een soort Lazio is (mara dan minder erg ). Het komt nogal twijfelachtig uit de mond van Weebl. Dacht dat er in het verleden wel meer rechts-extremistische vlaggen zijn weggehaald daar?

Overigens ben ik ook niet zeker dus kan maar beter m'n mond houden
De Ultras hebben voor zover ik weet een verbond met de kaalkopjes van Lazio inderdaad. Maar ach, zo heeft elke club wel zijn schare supporters die er andere ideeën op na houden.

Maar hoe het precies zit met de Ultras weet ik ook niet, dat interesseert me ook niet zo. Hou me meer met het voetbal bezig
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_60305457
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:29 schreef WeebI het volgende:
Kan deze nog in de OP meneer mod?

[ afbeelding ]

nu maar hopen dat er geen Nederlanders meer bij komen
Natuurlijk .

En nu kappen hè .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60305550
Dat gemiddelde van Van Nistelrooy is wel erg goed Ik wist dat die het aardig deed, maar 41 uit 61....
pi_60544985
quote:
Transfer Van der Vaart afgerond

HAMBURG - De transfer van Rafael van der Vaart van HSV naar Real Madrid is afgerond, aldus Sören Lerby, de zaakwaarnemer van de middenvelder. De onderhandelingen zijn in de nacht van zondag op maandag voltooid, de oud-middenvelder van Ajax zal een vijfjarig contract ondertekenen.

De Spaanse recordkampioen betaalt volgens Bild 13 miljoen euro voor de international. HSV zou afhankelijk van successen van Real Madrid in het komende seizoen bovendien nog een premie van 2 miljoen euro kunnen opstrijken.

Van der Vaart wordt dinsdag om 13.00 in Madrid gepresenteerd. Van der Vaart wordt na Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Wesley Sneijder en Royston Drenthe de vijfde Nederlander bij Real.

Telegraaf
Mooie transfer, zeker nu Sneijder langdurig geblesseerd is.

Wel een hoop Hollanders bij Madrid. .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:02:48 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60545069
Ik hoop dat ze een keer alle vijf zullen spelen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60545208
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:02 schreef Dos37 het volgende:
Ik hoop dat ze een keer alle vijf zullen spelen
----------------Van Nistelrooy----------------
Drenthe-------------------------------Robben
---------Van der Vaart---Sneijder----------

Zou wel tof zijn.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60545230
En dan van Barcelona verliezen zou zooooo lekker zijn.
Nu Huntelaar nog die kant (Madrid) op.

edit:
Zeer fraaie OP trouwens Weebl!! .

[ Bericht 11% gewijzigd door venomsnake op 04-08-2008 11:21:31 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:01:58 #98
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60547556
Whehe past niet meer in Weebs schema met Nederlanders
Komt trouwens goed uit nu Wesley geblesseerd is.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:06:58 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60551892
Het nieuwe Barcelona.
pi_60554404
Rafael nummer 24?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')