abonnement Unibet Coolblue
pi_58783301
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:34 schreef ASroma het volgende:

hieronder het nieuwe stadion van coventry city
[ afbeelding ]
Gaan we het nu ook al hebben over stadions die er al een aantal jaren staan?

Twente lijkt vanaf de buitenkant niet meer op te schieten zeg, maar schijnt toch echt over een kleine 3 maanden speelklaar te zijn. Ik moet het nog zien..
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_58783360
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:23 schreef planethugo het volgende:
ziggenmufter is gewoon lachwekkend, en de onderbouwing daarvoor (die hij zo graag wil) die geeft ie zelf in al z'n posts
Het stomme is dat hij nu alleen belachelijk wordt gemaakt, terwijl er wel natuurlijk een nieuw stadion komt, ook al is het met 80.000 plaatsen. Hij schiet dus zijn doel voorbij. Ziggenmufter blaast nog hoger van de toren dan dat de verhaaltjes van de Feyenoord-leiding sterk zijn. Hij verkloot er bovendien een topic mee, maar daar is geloof ik niet iedereen het mee eens.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_58788091
in Oekraïne zijn ze ook lekker bezig met oog op Euro 2012. FC Dnipro met een nieuw stadion.

en hier Shakhtar:





  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:55:38 #154
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58788450
Shahktar ziet er echt gigantisch uit, maar ik geloof wel dat het een mooie stadion word.

[ Bericht 36% gewijzigd door RayMania op 21-05-2008 00:08:41 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:00:25 #155
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58792032
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:55 schreef _Mike_ het volgende:
Ja Ziggenmufter je hebt je punt wel gemaakt, zonder Rotterdammers is Nederland niets.
Uit alles voel je toch wel een beetje de angst van "wat als het wel doorgaat en het stadion echt een succes zou gaan worden? Kunnen wij (Ajax en PSV) dan inpakken?"
pi_58793293
Graag vanaf nu in deze reeks weer posten waar het topic voor bedoeld is; nieuwsberichten, bouwplannen, foto's, etc van stadions. Topic wordt opgeschoond, maar met de traagte gaat het niet zo snel .

Oh, en een apart topic over 'de nieuwe Kuip' is best de moeite waard. Er is blijkbaar veel gesprekstof over. Dan raakt hier niet alles ondergesneeuwd.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:47:34 #157
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_58795621
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:08 schreef RayMania het volgende:
Graag vanaf nu in deze reeks weer posten waar het topic voor bedoeld is; nieuwsberichten, bouwplannen, foto's, etc van stadions. Topic wordt opgeschoond, maar met de traagte gaat het niet zo snel .

Oh, en een apart topic over 'de nieuwe Kuip' is best de moeite waard. Er is blijkbaar veel gesprekstof over. Dan raakt hier niet alles ondergesneeuwd.


De Grolsch Veste wordt lekker hoog en schiet al mooi op! En op de achtergrond is nog net een stukje te zien van de nieuwe ijsbaan.


Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_58796969
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:47 schreef Dr.Aart het volgende:

[..]



De Grolsch Veste wordt lekker hoog en schiet al mooi op! En op de achtergrond is nog net een stukje te zien van de nieuwe ijsbaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er al erg goed uit! Ben wel benieuwd of ze op tijd klaar zijn.
It Never Hurts To Help!
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:03:17 #159
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_58796991
Denk het wel, het gaat naar mijn idee erg snel, het business gedeelte zal misschien nog niet klaar zijn, maar de tribunes sowieso wel.
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_58797108
Jammer dat het zolang duurt voordat de rest van het stadion ook is uitgebreid. Volgens mij zou Twente op dit moment ook 32.000 o.i.d. uitverkopen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_58802652
Dat lukt inderdaad makkelijk David. Het blijft toch een dure aangelegenheid.
That's all folks!
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:44:43 #162
39793 Moody
el moody
pi_58808010
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 10:08 schreef koningdavid het volgende:
Jammer dat het zolang duurt voordat de rest van het stadion ook is uitgebreid. Volgens mij zou Twente op dit moment ook 32.000 o.i.d. uitverkopen.
Twente wil wel, maar de infrastructuur (en dus de gemeente) laat het nog niet toe.
De vergunning is aangevraagd en de verwachting is we het eind 2010/ half 2011 op 42.000 plaatsen zitten.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:37:23 #163
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58811685
quote:
Akkoord over nieuw NAC-stadion

NAC Breda en de projectontwikkelaars HEJA en Hofwegen hebben woensdag een akkoord gesloten over het Stadionkwartier. Het NAC-stadion wordt vergroot naar 20.000 plaatsen en rond het stadion komen een megasuper, kantoren, een school en een hotel.

Het Rat Verlegh-stadion ondergaat de komende jaren een grondige facelift. In het hoofdgebouw komen er meer ruimtes voor de sponsors en ook het aantal plekken voor de supporters in het stadion wordt uitgebreid van 16.500 naar 20.000 zitplaatsen. Daarvoor worden zullen de lege ruimtes boven de grachten slim worden ingevuld.

In het plan voor het stadionkwartier worden er direct naast het stadion ook winkels en een mega-supermarkt gebouwd. Verder verrijzen er kantoren, een school en een hotel. Nu NAC een akkoord heeft bereikt met de projectontwikkelaar, betekent dat dat de club af is van haar schuld van 5 miljoen euro. Bovendien kan de begroting worden opgeschroefd van 12 naar 17 miljoen euro. Het hele project kost 148 miljoen euro.

De Bredase gemeenteraad moet binnenkort nog definitief toestemming geven voor de plannen van het stadionkwartier.

Voor audio klik hier.
Voor video klik hier.

Bron: Omroep Brabant
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:01:37 #164
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_58814251
Hier een stukje van het Enschede-stad forum:


Hee mensen,

Ik lees al geruime tijd mee hier op t forum en vandaag maar besloten om lid te worden (welk een heugelijke dag ). Mijzelf kennende ben ik niet 24/7 actief met het forum en het posten van updates e.d. ,maar de volgende bijdrage leek me wel zinvol

Vandaag heb ik met een kleine groep een rondleiding gehad door de in aanbouw zijnde Grolsch Veste cq Arke Stadion. Nou, vooral t nieuwe gedeelte, dus laat ik t maar bij de Grolsch Veste houden...

Ik had helaas geen goede camera tot mijn beschikking, maar hopelijk voldoen de volgende telefoonfoto's.

1) Beginnend met de buitenkant. De gevel word grotendeels glas, de twee trappenhuizen komen tegen een schoonmetselwerk muur (zie het zwarte stuk wat eerder hier voorbij kwam).



2) Dan naar binnen. Dit is de gang op de 4e verdieping, daar waar de trappenhuizen uit zullen komen en waar de supporters hun weg vinden naar de tribunes op de tweede ring. Rechts is al de indeling van de winkels/taps/toiletten zichtbaar. De 2e (restaurant/bars) en 3e (skyboxen) verdieping zijn allemaal ingericht voor de TOS (Twentse Ondernemers Society). Onder de korte zijde houden de 1e en de 2e verdieping op. De korte zijde blijft vooralsnog leeg, er hebben zich echter al ondernemers gemeld die ruimte willen huren onder het stadion, dus waarschijnlijk zal er in juni begonnen worden met de invulling onder de korte zijde.




3) Dan weer naar buiten Op de nieuwe treden op de oude ring, dus voor de skyboxen. Zicht op de steigerconstructie die het oude dak ondersteunt. Ik ben vergeten te vragen hoe dat opgelost wordt, maar ik denk dat t opgehangen gaat worden aan de afsluiting van de nieuwe tribune Enfin...




4) Een verdieping hoger, in de bocht waar nu nog geen stadiondelen liggen. De skyline van Enschede is mooi zichtbaar De laatste twee lichtmasten gaan pas op het laatst weg. Dat ze weg gaan was overigens een eis van de gemeente. Op het bestaande dak komt nu een constructie van ca. 9mtr hoog om de nieuwe lampen op te hangen.




5) En nog een stukje tribune. Mooi is om te zien dat alles voorbereid is en prima past, de pre-fab betonstukken liggen in feite los op de staanders. Aanstaande maandag om 6u worden de eerste dakdragers geplaatst op de lange zijde. De dragers voor het dak (met een overspan van 52m) zijn in het beton verankerd met 42m bouten, gigantische dingen die laten zien hoeveel kracht erop komt te staan.



6) De tribune is toch steiler dan op de foto's lijkt. De paraboolvorm is inderdaad nog niet zichtbaar in de betondelen. Dit wordt uiteindelijk gerealiseerd door de stoeltjes op verschillende hoogtes te monteren. Dus beneden aan de 2e ring zit je lager bij de grond dan bovenin. Dit ivm ideale zichtlijnen.



7) Een blik in de bovenste gang, niet toegankelijk voor het publiek. De gang biedt plaats aan een hele hoop machines. Ze zijn nog even van buiten zichtbaar



8) Tot slot nog een paar uitzichtjes. De Universiteit.




9) Enschede Stad




10) Twentekanaal en vuilverbranding Hengelo




En nu heel toepasselijk: Champions League kijken :beer:

PS: de eerste wedstrijd van Twente is op 25 augustus. Er was afgesproken dat Twente op 12 september weer kon spelen, nu is dus gevraagd of dat eerder kan. Dit is nog niet zeker, het hangt vooral van de plaatsing van de dakconstructie af...
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_58814796
Ach die nieuwe Kuip. Het is al een aantal keren aangehaald maar ik vind het wel een mooi argument. Toen in 1937 de Kuip werd geopend had het een capaciteit van 65.000 op minder dan 10 miljoen Nederlanders. Dat is 0,65%. Op dit moment zijn er bijna 17 miljoen Nederlanders. Volgens dat percentage zou je op 110.500 plaatsen uitkomen dus zo'n hele rare gedachte is het nou ook weer niet.

Al moet je wel in ogenschouw nemen dat toendertijd de overige clubs natuurlijk veel kleiner waren dus de markt is wat dat betreft wel verkleind maar aan de andere kant waren de mensen toen veel minder mobiel en moesten de clubs het vooral hebben van de lokale bevolking. Tegenwoordig komen ze net zo makkelijk uit Groningen of Maastricht richting Rotterdam.
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:32:15 #166
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_58814905
Dr. Aart, mooi foto's! Had ze nog niet gezien!
Enschede, onze stad! ons domein!
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:26:13 #167
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_58821734
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:26 schreef EnactedChaos het volgende:
Ach die nieuwe Kuip. Het is al een aantal keren aangehaald maar ik vind het wel een mooi argument. Toen in 1937 de Kuip werd geopend had het een capaciteit van 65.000 op minder dan 10 miljoen Nederlanders. Dat is 0,65%. Op dit moment zijn er bijna 17 miljoen Nederlanders. Volgens dat percentage zou je op 110.500 plaatsen uitkomen dus zo'n hele rare gedachte is het nou ook weer niet.

Al moet je wel in ogenschouw nemen dat toendertijd de overige clubs natuurlijk veel kleiner waren dus de markt is wat dat betreft wel verkleind maar aan de andere kant waren de mensen toen veel minder mobiel en moesten de clubs het vooral hebben van de lokale bevolking. Tegenwoordig komen ze net zo makkelijk uit Groningen of Maastricht richting Rotterdam.
Maar aan de andere kant weer totaal niet vergelijkbaar vanwege de opkomst van live-tv, supportersgeweld, groeiende populariteit van andere sporten, en tig andere zaken die in meer of mindere mate invloed hebben op stadionbezoek.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook mooi vinden als er in Nederland een stadion met een capaciteit van 110000 komt te staan. Ik denk alleen dat het zo weinig vol zal komen dat het financieel geen succes zal zijn - terwijl dat nou juist de insteek van een groter stadion is bij Feyenoord.
pi_58822313
O
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 12:26 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant weer totaal niet vergelijkbaar vanwege de opkomst van live-tv, supportersgeweld, groeiende populariteit van andere sporten, en tig andere zaken die in meer of mindere mate invloed hebben op stadionbezoek.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook mooi vinden als er in Nederland een stadion met een capaciteit van 110000 komt te staan. Ik denk alleen dat het zo weinig vol zal komen dat het financieel geen succes zal zijn - terwijl dat nou juist de insteek van een groter stadion is bij Feyenoord.
Ook bovenstaande komt er nog bij ja, maar ik gaf zelf ook al aan de de vergelijking mank ging.

Alleen is het gewoon niet zo'n rare gedachte. Mensen die het getal 100.000 springen meteen op hun achterste poten en roepen dat het belachelijk is en dergelijke terwijl het geen getal is dat Woerts zomaar even roept. Er zit wel degelijk een gedachte achter. En we hebben het over een stadion in 2020 of ergens rond die tijd... En daarbij is Rotterdam een stad die wil groeien en vooruit denkt. Een stad die als dé sportstad van Europa bekend wil staan. Ik denk dat als de gemeetne flink gaat betalen ze dan ook echt iets speciaals willen, iets waar jaren en jaren mee vooruit kan worden gegaan. Veel mensen onderschatten dit denk ik.
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:56:37 #169
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58822415
@ Dr.Aart: mooi stuk en mooie foto's. bedankt voor de moeite
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 mei 2008 @ 12:56:43 #170
186611 Haags
pi_58822418
Ik vind die uitbreiding van het grolsch veste stadion wel wat hebben eerlijk gezegd.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:04:43 #171
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_58822603
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 12:52 schreef EnactedChaos het volgende:
O
[..]

Ook bovenstaande komt er nog bij ja, maar ik gaf zelf ook al aan de de vergelijking mank ging.

Alleen is het gewoon niet zo'n rare gedachte. Mensen die het getal 100.000 springen meteen op hun achterste poten en roepen dat het belachelijk is en dergelijke terwijl het geen getal is dat Woerts zomaar even roept. Er zit wel degelijk een gedachte achter. En we hebben het over een stadion in 2020 of ergens rond die tijd... En daarbij is Rotterdam een stad die wil groeien en vooruit denkt. Een stad die als dé sportstad van Europa bekend wil staan. Ik denk dat als de gemeetne flink gaat betalen ze dan ook echt iets speciaals willen, iets waar jaren en jaren mee vooruit kan worden gegaan. Veel mensen onderschatten dit denk ik.
Hadden we bij psv maar zo'n gulle gemeente die er in wil investeren en garant wil staan voor eventuele risico's Die willen ook als innovatief, sportief enzovoorts bekend staan, mag alleen niks kosten

Maargoed vooruit denken is OOK inzien dat het een enorm risico is wat je neemt... De gemeente Arnhem zal ook niet bij zijn met de miljoenen die ze nu verloren hebben aan het faillissement van vitesse. Ze kunnen natuurlijk zo'n voetbalclub niet zomaar laten verdwijnen; dan zit je met een ongebruikt stadion en is het financieel NOG erger.
Het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat de gemeente Rotterdam voorwaarden zal stellen waardoor het risico kleiner wordt, en dus de beoogde capaciteit zoals er in eerste instantie was (+- 80 000) eerder gelijk blijft dan naar 100 000 of hoger oploopt.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:39:27 #172
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58823395
Grolsch Veste wordt een prachtig stadion. Hopelijk breiden ze snel uit naar + 35.000.
pi_58880515
Hoe komt die hijskraan bij Shakhtar er weer uit?
pi_58880572
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:11 schreef Repsak het volgende:
Hoe komt die hijskraan bij Shakhtar er weer uit?
Rijdend, denk ik.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:48:31 #175
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_58882307
Dat plan van NAC is ook niet mis trouwens. Plaatje wat bij het bericht op OB staat had ik hier al wel een keer eerder gezien maar die bedragen... zomaar ff de begroting opschroeven van 12 naar 17 miljoen. Dat is wel een grote stap vooruit voor een club als NAC.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')