Ik sta al met mijn spandoek in Den haag!quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:35 schreef WoefieBlaf het volgende:
We moeten in actie komen voordat het echt te laat is!
volgens mij kan je dan beter gewoon je 2e huis verkopen?quote:vaak gewone mensen die uit bittere noodzaak hun 2e huis verhuurden om zo de lasten te kunnen betalen.
Ik doe nooit boodschappen bij de Lidl of Aldi.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef WoefieBlaf het volgende:
De mensen in het voorbeeld hebben een ander huis gekocht in de hoop het huidige snel te kunnen verkopen. Die mensen kunnen het dus wel een tijdje uitzingen, maar geen jaar. Daar mag je dus best medelijden mee hebben. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik die naar de Lidl of Aldi gaan. Geen miljoenen op de bank hebben of in Mercedessen rijden. Toch wordt deze kwetsbare groep aangepakt door incasso oplichters.
Ik zou best een handtekeningen actie willen starten en deze aanbieden aan "Den Haag". Misschien dat internet inderdaad een goed medium is daarvoor. Goed idee, Godlike02!
Ik vind de Lidl en de Aldi voor paupers.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:57 schreef WoefieBlaf het volgende:
Oh, en Godlike02 niet zo snel opgeven. Dat is weer typisch de Nederlandse mentaliteit hoor!
No cure no pay. Daarnaast is het zo dat de de persoon die een schuld heeft de incasso-kosten moet betalen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:35 schreef WoefieBlaf het volgende:
[..]
Nu durf ik te zeggen (ook al door eerder eigen onderzoek) dat incassobureau's dit soort mensen in dienst heeft die continue huizen huren en niet betalen. Het is een collectief van incassobureaus die deze mensen in dienst hebben. Verhuurders komen zo weer terecht bij deze bureaus om de zogenaamde oplichter (gewoon een persoon in dienst dus) aan te manen om te betalen.
Dubbel kassa dus voor incassobureaus. Jammer dat de ogen van de gemiddelde Nederlander weer potdicht zit en zich alleen druk maakt of er 's avonds wel eten op tafel staat en of de biefstuk wel goed bereid is.
[..]
Het waren anders niet bepaald standaard rijtjes huizen waar het om ging.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef WoefieBlaf het volgende:
De mensen in het voorbeeld hebben een ander huis gekocht in de hoop het huidige snel te kunnen verkopen. Die mensen kunnen het dus wel een tijdje uitzingen, maar geen jaar. Daar mag je dus best medelijden mee hebben. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik die naar de Lidl of Aldi gaan. Geen miljoenen op de bank hebben of in Mercedessen rijden. Toch wordt deze kwetsbare groep aangepakt door incasso oplichters.
as if...quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:04 schreef Dlocks het volgende:
No cure no pay. Daarnaast is het zo dat de de persoon die een schuld heeft de incasso-kosten moet betalen.
Kortom, geen dubbele kassa voor incassobureaus.
Waar het om gaat is dat normaal gesproken de verhuurder ofwel de opdrachtgever van de incasso van te voren geen geld hoeft te betalen aan het incasso bureau.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:02 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
as if...
wel eens een incassoprocedure meegemaakt?
ik ben het met je eens dat het grootste deel ten laste van de huurder komt maar ik moet het eerste incassobureau nog meemaken wat het ter incasseren aangeboden bedrag ook daadwerkelijk uitkeert.
en ja, wettelijke rente etc. laat ik gemakshalve nog even buiten beschouwing, dat komt al helemaal nooit op de juiste plek terecht.
Het incassobureau wil zekerheid dat ze betaald krijgen en vragen aan de opdrachtgever een voorschot op de kosten. Het incassobureau zorgt eerst voor zichzelf en dan voor de opdrachtgever. En ja ik heb ooit eens een incasso procedure gestart en heb dus ook eerst een voorschot moeten betalen. Dit voorschot is later betaald door de wanbetaler, en ik heb mijn geld toen weer teruggekregen. Een normale procedure. En een logische want als iedereen een procedure wil starten en de helft wordt gehonoreerd kan het incassobureau achter hun geld van die andere helft aan die geen gelijk hebben gekregen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:21 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat normaal gesproken de verhuurder ofwel de opdrachtgever van de incasso van te voren geen geld hoeft te betalen aan het incasso bureau.
ik schreef ook "normaal gesproken". Daarnaast zijn er meer dan genoeg goede incassobureaus die wel op no cure no pay basis werken. Dus je bent sowieso al niet slim bezig als je met een incassobureau gaat die eerst geld wil zien.quote:Er zijn genoeg bedrijven die niet werken op een no cure no pay basis.
Heb je ook concrete informatie of moeten we dat gewoon maar aannemen?quote:Nu durf ik te zeggen (ook al door eerder eigen onderzoek)
Een 'no cure no pay' incasso bureau kijkt wat de kansen zijn en zijn die niet groot (lees er moet wat meer werk ingestoken worden dan gewoon een dreigbriefje) verwacht dan ook niet dat ze er veel tijd in steken.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:29 schreef Dlocks het volgende:
[..]
ik schreef ook "normaal gesproken". Daarnaast zijn er meer dan genoeg goede incassobureaus die wel op no cure no pay basis werken. Dus je bent sowieso al niet slim bezig als je met een incassobureau gaat die eerst geld wil zien.
Ik vraag mij dan af waarom je als opdrachtgever met dergelijke incassobureaus in zee gaat.
Triest eigenlijk, dat ik weet waaromquote:Op donderdag 8 mei 2008 00:59 schreef Maikuuul het volgende:Ik moest lachen om marmeren deuren
![]()
Maar echte marmeren deuren of gewoon met stickers ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |