abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58523333
vanavond was er in het programma "Opgelicht" een thema over mensen die geen huur betaalden. Dit was een enorme strop voor de verhuurders, vaak gewone mensen die uit bittere noodzaak hun 2e huis verhuurden om zo de lasten te kunnen betalen.

Nu durf ik te zeggen (ook al door eerder eigen onderzoek) dat incassobureau's dit soort mensen in dienst heeft die continue huizen huren en niet betalen. Het is een collectief van incassobureaus die deze mensen in dienst hebben. Verhuurders komen zo weer terecht bij deze bureaus om de zogenaamde oplichter (gewoon een persoon in dienst dus) aan te manen om te betalen.

Dubbel kassa dus voor incassobureaus. Jammer dat de ogen van de gemiddelde Nederlander weer potdicht zit en zich alleen druk maakt of er 's avonds wel eten op tafel staat en of de biefstuk wel goed bereid is.

De gewone man is weer eens de dupe van conglomeraten en andere malafide instanties die achter marmeren deuren criminele activiteiten uitvoeren.

We moeten in actie komen voordat het echt te laat is!
pi_58523425
Ik heb geen medelijden met mensen die een tweede huis kunnen betalen. Beter ga je je zorgen maken over dingen die wél belangrijk zijn en aandacht nodig hebben.
pi_58523455
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:35 schreef WoefieBlaf het volgende:

We moeten in actie komen voordat het echt te laat is!
Ik sta al met mijn spandoek in Den haag!
Waar blijf je?
pi_58523515
De mensen in het voorbeeld hebben een ander huis gekocht in de hoop het huidige snel te kunnen verkopen. Die mensen kunnen het dus wel een tijdje uitzingen, maar geen jaar. Daar mag je dus best medelijden mee hebben. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik die naar de Lidl of Aldi gaan. Geen miljoenen op de bank hebben of in Mercedessen rijden. Toch wordt deze kwetsbare groep aangepakt door incasso oplichters.

Ik zou best een handtekeningen actie willen starten en deze aanbieden aan "Den Haag". Misschien dat internet inderdaad een goed medium is daarvoor. Goed idee, Godlike02!
pi_58523543
quote:
vaak gewone mensen die uit bittere noodzaak hun 2e huis verhuurden om zo de lasten te kunnen betalen.
volgens mij kan je dan beter gewoon je 2e huis verkopen?
Scheren is voor schapen!
pi_58523544
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef WoefieBlaf het volgende:
De mensen in het voorbeeld hebben een ander huis gekocht in de hoop het huidige snel te kunnen verkopen. Die mensen kunnen het dus wel een tijdje uitzingen, maar geen jaar. Daar mag je dus best medelijden mee hebben. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik die naar de Lidl of Aldi gaan. Geen miljoenen op de bank hebben of in Mercedessen rijden. Toch wordt deze kwetsbare groep aangepakt door incasso oplichters.

Ik zou best een handtekeningen actie willen starten en deze aanbieden aan "Den Haag". Misschien dat internet inderdaad een goed medium is daarvoor. Goed idee, Godlike02!
Ik doe nooit boodschappen bij de Lidl of Aldi.

Haal mij maar van de lijst!
pi_58523582
Ik denk dat mensen iets verkeerd begrijpen. De betreffende mensen wilden hun huis ook verkopen maar dat ging niet zo snel als verwacht. Vervolgens komt er een oplichter in dienst van een incassobureau die het huis gaat huren en niets betaald.
pi_58523587
Oh, en Godlike02 niet zo snel opgeven. Dat is weer typisch de Nederlandse mentaliteit hoor!
pi_58523596
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:57 schreef WoefieBlaf het volgende:
Oh, en Godlike02 niet zo snel opgeven. Dat is weer typisch de Nederlandse mentaliteit hoor!
Ik vind de Lidl en de Aldi voor paupers.
Sorry, dat vind ik al jaren dat is niet snel opgeven.
  woensdag 7 mei 2008 @ 01:04:11 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_58523662
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:35 schreef WoefieBlaf het volgende:
[..]

Nu durf ik te zeggen (ook al door eerder eigen onderzoek) dat incassobureau's dit soort mensen in dienst heeft die continue huizen huren en niet betalen. Het is een collectief van incassobureaus die deze mensen in dienst hebben. Verhuurders komen zo weer terecht bij deze bureaus om de zogenaamde oplichter (gewoon een persoon in dienst dus) aan te manen om te betalen.

Dubbel kassa dus voor incassobureaus. Jammer dat de ogen van de gemiddelde Nederlander weer potdicht zit en zich alleen druk maakt of er 's avonds wel eten op tafel staat en of de biefstuk wel goed bereid is.
[..]
No cure no pay. Daarnaast is het zo dat de de persoon die een schuld heeft de incasso-kosten moet betalen.

Kortom, geen dubbele kassa voor incassobureaus.
pi_58523786
Tuurlijk zijn de verhuurders erg de dupe als ze geen geld krijgen.
Alleen denk dat maar om super kleine groep gaat die in de problemen komt door deze wanbetalers, maar blijft natuurlijk een probleem ook al is die niet niet zo groot over alle verhuurders over het algemeen.
............................
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:39:21 #12
204633 Fred2
Kritisch
pi_58525134
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef WoefieBlaf het volgende:
Het waren anders niet bepaald standaard rijtjes huizen waar het om ging.
Waarschijnlijk hadden die mensen eurotekens in hun ogen staan toen ze hoorden hoeveel het huis op zou kunnen brengen. Al sinds 2006 staan woningen steeds langer te koop, dus dan ben je gewoon dom als je denkt dat je zo'n huis snel verkocht krijgt.
En natuurlijk zouden de verhuurders ook iets meer tijd aan screening kunnen doen, aangezien het allemaal "bekende" oploichters waren.

Bovendien, met een gewone hypotheek mág je een huis niet eens verhuren. Deze mensen moeten dus of de woningen in eigen bezit hebben óf ze moeten een aangepaste hypotheek hebben, die je alleen krijgt als je over genoeg kapitaal beschikt.
So we just called him Fred too
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:52:15 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58525192
TS, heb je ook een bron voor je mooie beweringen?

Lijkt me nogal veel gedoe en een flinke investering voor die incassobureaus, loon betalen aan iemand om ergens te gaan wonen en dan dit via de incassokosten proberen terug te halen? En wat als de huurder helemaal niet betaald? Dan kan het incassobureau fluiten naar zijn geld.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:02:56 #14
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58525254
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 01:04 schreef Dlocks het volgende:

No cure no pay. Daarnaast is het zo dat de de persoon die een schuld heeft de incasso-kosten moet betalen.

Kortom, geen dubbele kassa voor incassobureaus.
as if...

wel eens een incassoprocedure meegemaakt?
ik ben het met je eens dat het grootste deel ten laste van de huurder komt maar ik moet het eerste incassobureau nog meemaken wat het ter incasseren aangeboden bedrag ook daadwerkelijk uitkeert.

en ja, wettelijke rente etc. laat ik gemakshalve nog even buiten beschouwing, dat komt al helemaal nooit op de juiste plek terecht.
Neerkomen wel!
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:33:13 #15
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_58525502
Het is inderdaad schandalig hoelang zo'n huurder in een huis kan zitten zonder te betalen. Als hij/zij vervolgens de politie belt omdat er een cameraploeg op de stoep staat. komen ze wel..
  donderdag 8 mei 2008 @ 00:21:33 #16
18159 Dlocks
pi_58545354
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 08:02 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

as if...

wel eens een incassoprocedure meegemaakt?
ik ben het met je eens dat het grootste deel ten laste van de huurder komt maar ik moet het eerste incassobureau nog meemaken wat het ter incasseren aangeboden bedrag ook daadwerkelijk uitkeert.

en ja, wettelijke rente etc. laat ik gemakshalve nog even buiten beschouwing, dat komt al helemaal nooit op de juiste plek terecht.
Waar het om gaat is dat normaal gesproken de verhuurder ofwel de opdrachtgever van de incasso van te voren geen geld hoeft te betalen aan het incasso bureau.

Het incassobureau moet dus geld halen bij de huurder. De huurder is volgens TS echter in dienst van het incassobureau.

Kortom, nog steeds geen dubbele kassa voor het incassobureau. Sterker nog, het kost ze alleen maar geld. Ze moeten immers de huurder inhuren.
pi_58545537
Dlocks, ik heb het idee dat je geen kaas hebt gegeten van deze procedures. Er zijn genoeg bedrijven die niet werken op een no cure no pay basis. Iets waar jij automatisch wel vanuit gaat. Er zijn genoeg incasso bedrijven die vooraf geld vragen voor diensten. Daar gaat het in deze gevallen ook om.
Anders was er inderdaad geen discussiepunt geweest.
pi_58545545
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:21 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat normaal gesproken de verhuurder ofwel de opdrachtgever van de incasso van te voren geen geld hoeft te betalen aan het incasso bureau.

Het incassobureau wil zekerheid dat ze betaald krijgen en vragen aan de opdrachtgever een voorschot op de kosten. Het incassobureau zorgt eerst voor zichzelf en dan voor de opdrachtgever. En ja ik heb ooit eens een incasso procedure gestart en heb dus ook eerst een voorschot moeten betalen. Dit voorschot is later betaald door de wanbetaler, en ik heb mijn geld toen weer teruggekregen. Een normale procedure. En een logische want als iedereen een procedure wil starten en de helft wordt gehonoreerd kan het incassobureau achter hun geld van die andere helft aan die geen gelijk hebben gekregen.
Ze zijn niet gek!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  donderdag 8 mei 2008 @ 00:59:25 #19
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_58545980
Ik moest lachen om marmeren deuren

Maar echte marmeren deuren of gewoon met stickers ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:29:55 #20
18159 Dlocks
pi_58553424
quote:
Er zijn genoeg bedrijven die niet werken op een no cure no pay basis.
ik schreef ook "normaal gesproken". Daarnaast zijn er meer dan genoeg goede incassobureaus die wel op no cure no pay basis werken. Dus je bent sowieso al niet slim bezig als je met een incassobureau gaat die eerst geld wil zien.

Ik vraag mij dan af waarom je als opdrachtgever met dergelijke incassobureaus in zee gaat.

En dan nog is het een heeeeel sterk verhaal.

1. Incassobureau huurt iemand in om in een huis te gaan wonen en geeft hem/haar opdracht om geen huur te betalen (Waar vind je iemand die dat wil doen? Na afloop heb je immers een registratie bij het BKR aan je broek hangen).
2. Incassobureau gokt erop dat van de duizenden incassobureaus die er zijn in Nederland de verhuuurder juist hun bureau kiest.
3. Verhuurder moet het betreffende incassobureau inschakelen wil het incassobureau er eventueel geld aan kunnen verdienen.

Lijkt mij al met al een zeer sterk verhaal.
quote:
Nu durf ik te zeggen (ook al door eerder eigen onderzoek)
Heb je ook concrete informatie of moeten we dat gewoon maar aannemen?
pi_58557695
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:29 schreef Dlocks het volgende:

[..]

ik schreef ook "normaal gesproken". Daarnaast zijn er meer dan genoeg goede incassobureaus die wel op no cure no pay basis werken. Dus je bent sowieso al niet slim bezig als je met een incassobureau gaat die eerst geld wil zien.

Ik vraag mij dan af waarom je als opdrachtgever met dergelijke incassobureaus in zee gaat.

Een 'no cure no pay' incasso bureau kijkt wat de kansen zijn en zijn die niet groot (lees er moet wat meer werk ingestoken worden dan gewoon een dreigbriefje) verwacht dan ook niet dat ze er veel tijd in steken.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_58561098
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:59 schreef Maikuuul het volgende:
Ik moest lachen om marmeren deuren

Maar echte marmeren deuren of gewoon met stickers ?
Triest eigenlijk, dat ik weet waarom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')