Persbericht:
Baarn, 21 juli 2008.
De grootste metal-band ter wereld heeft een missie: de tot stand koming van het nieuwe album Death Magnetic dat gepland staat voor september. Fans krijgen via de website
www.missionmetallica.com de unieke gelegenheid om James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett en Robert Trujillo per direct bij dit traject te volgen.
Metallica werkt aan hun negende studio album met producer Rick Rubin. In plaats van de fans te laten wachten tot de dag van release, worden ze via
www.missionmetallica.com uitgenodigd voor een exclusief kijkje in de keuken. ‘Expierence the new album, before it’s done’ is de gedachte achter dit unieke concept waarbij de band hun fans zoveel mogelijk bij hun missie wil betrekken.
Na gratis inschrijving op de
www.missionmetallica.com website, gaat de wereld van Metallica open. Fly-on-the-wall video footage waarin de bandleden uitleg geven, geluidsfragmenten en riffs van de nieuwe nummers, exclusieve foto’s die gemaakt zijn in de studio, de mogelijkheid om mee te doen aan prijsvragen: allemaal toegankelijk na inschrijving. Het materiaal op
www.missionmetallica.com wordt continue aangevuld en is daarmee een speciale ervaring voor de Metallica liefhebber.
Voor de ‘onverzadigbare’ fan biedt
www.missionmetallica.com daarnaast de mogelijkheid om alvast het nieuwe album Death Magnetic te bestellen, en daarbij een toegangscode te verkrijgen voor het platinum gedeelte van de website. Hiermee krijgt men nóg meer mission metallica: downloads van live concerten, meer fly-on-the-wall beelden uit de studio, interviews met bandleden, foto’s, prijsvragen etcetera. Het album wordt op de dag van release thuisbezorgd en tevens ontvangt men op middernacht een download per email.
Speciaal voor de fans van het eerste uur wordt via www.missionmetallica een unieke versie van het album aangeboden, dat EXCLUSIEF via
www.missionmetallica.com in gelimiteerde oplage te bestellen is en slechts TOT DE DAG VAN RELEASE geleverd kan worden: The Box Magnetic (Death In A Coffin). Dit is het ultieme collector’s item voor de hardcore fan en bevat naast het album: een CD met de demo-versies van 10 nummers van het Death Magnetic album, een DVD met niet eerder uitgebracht “Making Of”-materiaal, opgenomen tijdens de Death Magnetic studio-sessies, een Death Magnetic T-Shirt exclusief ontworpen en alleen verkrijgbaar via deze box, een Death Magnetic vlag, een kaart met Death Magnetic gitaar plectrums, een uitklapbare poster in de vorm van een doodskist, met foto’s van alle bandleden. En dit alles wordt verpakt in een prachtige witte Death Magnetic doodskist-box.
Death Magnetic verschijnt in september in 3 configuraties:
- CD
- Download
- En als Deluxe Vinyl Box met 5 LP’s.
Metallica is sinds hun oprichting in 1981 de meest invloedrijke en succesvolle metal-band ter wereld en verkocht meer dan 100 miljoen albums. Death Magnetic is de opvolger van St. Anger uit 2003, welke in 30 landen op de eerste positie in de albumlijst terecht kwam en wereldwijd meer dan 6 miljoen keer werd verkocht.