abonnement Unibet Coolblue
pi_58389137
Zoals de titel al zegt zoek ik hout om een tuinhek van te maken voor in de voortuin.
Het moet wel goede kwaliteit zijn omdat het natuurlijk buiten staat.

Het moet een simpel, maar degelijk hek worden dat ongeveer gelijk wordt aan die van de buren, dus van een aantal grote vierkante palen (1 meter hoog) met aan de voorkant daarvan twee dikke (ca 3cm) brede (ca 30 cm) planken.

Nu heb ik zelf in de Gamma al gezocht naar planken, maar daar kwam ik uit op een paar honderd euro.
Dit vind ik toch wat veel voor een simpel tuinhek die ik ook nog zelf in elkaar moet zetten en schilderen.

Ik heb wel gezocht op hardhout, omdat dit volgens mij het langste meegaat, maar dus erg duur is.

Kan ik ergens anders goedkoper hout vandaan halen of is er een andere geschikte houtsoort die ik wel kan gebruiken voor mijn tuinhek?

PS. Kom niet met de oplossing dat ik een ander of geen hek moet nemen, want dat wil ik niet.
pi_58389537
Zoek een houtzagerij in de buurt, of op marktplaats. Voor de brede planken, die niet rechtstreeks in contact met de grond komen, is Douglas of Larix best geschikt - redelijk duurzaam, groeit in Nederland, niet te duur en in grotere maten te krijgen (bij die houtzagerij).

Grote vierkante palen die de grond in moeten (hoe groot) zou je het beste van robinia of eiken kunnen kopen - ook bij de houtzagerij wellicht.

Hout bij de Gamma e.d. is altijd krom en bovendien veel te duur.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_58390687
ik heb mijn tuin hek zo 5 jaar geleden gemaakt van goedkoop vurenhout.
de palen niet in de grond gezet maar in z.g.n. paalvoeten gestort in beton.
palen en hek eerst bewerkt met een impregneermiddel en afgeschildert met een goede kwalieties verf.
kijk niet op een paar centen bij de aanschaft. Als het hek goed in de verf zit en je houd het goed bij gaat het jaren mee. Zorg er wil voor dat er geen water op het hek blijf staan dus geen horizontale vlakken dus afschuinen wat ze vroeger ook deden
succes er mee
pi_58390723
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:08 schreef JurriaanK het volgende:
Zoek een houtzagerij in de buurt, of op marktplaats. Voor de brede planken, die niet rechtstreeks in contact met de grond komen, is Douglas of Larix best geschikt - redelijk duurzaam, groeit in Nederland, niet te duur en in grotere maten te krijgen (bij die houtzagerij).

Grote vierkante palen die de grond in moeten (hoe groot) zou je het beste van robinia of eiken kunnen kopen - ook bij de houtzagerij wellicht.

Hout bij de Gamma e.d. is altijd krom en bovendien veel te duur.
beste en meest verantwoorde antwoord
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_58450798
Ik heb een soort tweedehands houthandel gevonden in de buurt.
Heb nu perfect hardhout voor een hek gevonden voor 60 euro totaal (en op maat laten zagen) in plaats van een paar honderd euro bij de Gamma.
pi_58472603
Gamma (of beter gezegd bijna alle bouwmarkten) verkoopt geen hout dat recht is en wat ze wel verkopen is veel te duur. Kortom: op naar de houthandel.
pi_58474830
Gamma (of beter gezegd bijna alle bouwmarkten) verkoopt geen hout dat recht is en wat ze wel verkopen is veel te duur. Kortom: op naar de houthandel.


gelul in de ruimte ik heb ook wel eens hout van de houthandel ontvangen , waar de honden geen brood van lusten
pi_58480018
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:30 schreef klusserben het volgende:
Gamma (of beter gezegd bijna alle bouwmarkten) verkoopt geen hout dat recht is en wat ze wel verkopen is veel te duur. Kortom: op naar de houthandel.


gelul in de ruimte ik heb ook wel eens hout van de houthandel ontvangen , waar de honden geen brood van lusten
bij een houthandel kun je wel zelf selecteren
bij de gamma ook maar daar valt niks te kiezen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')