abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:47:37 #51
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65309857
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:17 schreef MouzurX het volgende:
Nou wat een tester .. hij heeft het de hele tijd over grinden, wat je dus niet moet doen.

Ja je kan wel een magic spell de hele tijd de lucht in casten maar je kan bij WoW ook in de bossen lvl 1 boars killen ....En er is verteld dat een "stad" bouwen enorm veel kost, en je dus met de hele clan een maand of 2 resourcen voor moet bij elkaar schrapen. En de stamina voor blocken kan nog verlaagd worden.
Ik zie nou geen enorme niet-fixbare dingen maarja.

Maarja goed om ook zo'n geluid te horen, vooral het feit dat ze veel dingen nog niet hebben aangezet, zoals anderen ook al zeiden.
Nuja, hij is vrij kritisch hoe het te werk gaat, ook in combat en de enorme prijzen voor een item/spell. Als je uren dagen weken maanden moet grinden om dingen te kopen is de lol er gauw af denk ik.

Voorlopig wacht ik even af tot de reviews als het gereleased is. Heb niet echt veel zin om geld neer te leggen voor een grindfest.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_65310680
Maarja je kan ook spells leren van andere spelers wordt er gezegd.
Gewone items zou je wel `makkelijk` van mobs kunnen krijgen trouwens, die dragen ook gewoon armor.

Volgens mij heeft hij nou ook niet echt grote gevechten gedaan waar het toch eigenlijk wel om draait, clan tegen clan 30 tegen 30 bijv.
Dan kan je niet meer dodgen enz, maarja we zullen zien idd.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65321158
Ik vind negatief commentaar prima, iedere mening moet gehoord kunnen worden. De fixatie op negatief is natuurlijk begrijpelijk omdat het bepaalde ideeen tegenspreekt.
Hierbij een link naar een site waar veel beta testers hun zegje over vanalles doen, als tegengewicht op Elegy's post
http://darkfallleaks.blog(...)ter-n-dah-house.html

edit: de website kan als spoiler ervaren worden!

[ Bericht 6% gewijzigd door NDAsilenced op 22-01-2009 16:20:10 ]
pi_65366074
Hierbij nog een interessante link, een officiele help/handleiding voor darkfall!
http://www.eu1.darkfallonline.com/help/
pi_65374646
nog een extra updateje:

De laatste geleakte screenshot die ik kon vinden laat de venieuwde user-interface zien:


Voor de liefhebber ook nog even een nieuwe ingame screenshot van de wereldkaart met daarop ook informatie over het weer per lokatie: (klik om te vergroten)

een high-res versie: rechter-muisknop->opslaan als
  zondag 25 januari 2009 @ 01:03:56 #56
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_65374786
tvp. interessant pvp systeem.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:00:43 #57
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_65387621
Jullie ook last van de fora die down zijn? Kom er al n dag of 2 neit meer op =(
Die van Darkfall online dan.
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_65388703
klopt, schijnt een ddos aanval op meerdere sites wo darkfallonline plaats te vinden, of dat nu nog steeds aan de gang is of dat de site offline is gehaald weet ik niet.
quote:
First wave of Invites - Thursday January 22 2009
Posted by Darkfall News on January 22, 2009 20:36


This is an update about what is happening today:

We have sent out the first wave of invites to clans and individual testers. We will send more waves of invites within a few hours. Invited players will be able to download the Darkfall installer.

We are applying the latest patch, and players will be able to start patching soon, and entering the game.

We are spacing out the invites in order to facilitate the download of the client and patching. We will continue sending out more invites every day until we reach our capacity.

Since this first phase has to do with stress testing the servers, and doing final testing on features, we are not lifting the NDA until this testing is concluded.

We apologize for the problems with the forums and the website today, we have been experiencing denial of service attacks, and we are working to resolve them.


[ Bericht 38% gewijzigd door NDAsilenced op 25-01-2009 16:35:56 ]
pi_65395416
Hij was een paar uur online ongeveer 12 uur na het begin van de ddos attacks.
Maar nu dus blijkbaar niet meer.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65396820
quote:
For all those of you who have concerns about Darkfall's world feeling small, here's something that should cheer you up. According to the latest beta leak, it takes about 35 minutes to run from one capital city to the next. Based on this information, some kind soul has made a comparison of the size of Kalimdor (WoW) to the main continent of Agon. Check it out:
Ik denk zelf dat het ietsjes overdreven is.
pi_65396946
Overdreven ja
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:29:33 #62
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_65397450
Is er al iets bekend over de systeemeisen? Je moet er zeker weer zo'n supercomputer voor hebben
pi_65399096
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:29 schreef Motorhoofd het volgende:
Is er al iets bekend over de systeemeisen? Je moet er zeker weer zo'n supercomputer voor hebben
De leaker WeEzy had daarop het volgende te zeggen:
quote:
I was able to play the game for a few hours after I downloaded that patch in the screen shot.

Please refer to me as "WeEzy"

My impressions of the game are as follows:

When I first started the game, I decided to start off with the polearm starter weapon being that MMO's these days don't even have a polearm as an option. I noticed the huge advantage of the length of the polearm as soon as I started meleeing goblins. Definitley something a lot of MMO's today are missing. Leveling up melee skills isn't nearly as a long process as magic is. Magic skills level up at a slower pace than every other skill in the game. The new UI is much more professional and clean than the previous build.

I'm in the US (east coast) and I was getting 90ping, which is pretty fantastic. The game client is very stable. I was getting around 100 FPS. If you have a computer that you bought in the past 4-5 years, you should be able to get at least 50FPS. The character customization is pretty well done, however, I don't think that skin tones are in yet. The current build is much higher than the most recent patch notes you guys recieved, however the newer ones aren't avaible to us yet.

I noticed a huge increase in the amount of NPC spawns throught-out the world, so the worry of the world being empty could be put to rest. It's 3AM here, and I'm very tired. I'll post some more info on a daily basis as long as the servers are up.
Dus ik denk niet dat je daar druk over hoeft te maken
  zondag 25 januari 2009 @ 21:30:29 #64
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_65399539
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:17 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

De leaker WeEzy had daarop het volgende te zeggen:
[..]

Dus ik denk niet dat je daar druk over hoeft te maken
Mooi zo Dan ga ik het spel ook proberen.
pi_65407141
Heb me net aangemeld voor de beta.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_65407866
Ik denk dat je het beste over een half jaar ofzo kan beginnen met spelen ( is bij alle mmos eigenlijk wel zo)
Maarja eigenlijk zo snel mogelijk he, ookal zitten er waarschijnlijk in het begin nog bugs in enzo
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65410588
het klinkt nog altijd leuk; maar toch nog maar eventjes afwachten of kijken of ik mee kan in die Beta

//edit: Crap, kan iemand niet effe een DXdiag filetje maken? Dan kan ik me tenminste hier op mijn werk inschrijven voor die beta

[ Bericht 53% gewijzigd door Ssswing op 26-01-2009 09:23:18 ]
pi_65434496
quote:
Op maandag 26 januari 2009 01:37 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat je het beste over een half jaar ofzo kan beginnen met spelen ( is bij alle mmos eigenlijk wel zo)
Maarja eigenlijk zo snel mogelijk he, ookal zitten er waarschijnlijk in het begin nog bugs in enzo
als het kon was ik nu al aan het spelen haha, inderdaad ik wil er zosnel mogelijk in !!

Dit spel geeft mij zo erg het UO gevoel... ben benieuwd !
pi_65436106
Een impressie van een leaker zojuist gepost:
quote:
New leaker here, sorta. I originally released the high def map and other tester comments to faithkiller.

First thing: as it stands, it looks like I will be buying DF.

Now... the character creator. Its a very polished looking character Creator. Better looking then WoW's for sure, and it has more customization options then WoW. It has two slider options for hair color and skin color, but atm they seem to be disabled. Other options include different faces, nose rig, earrings, lip rings, facial hair and other miscellaneous forehead ornaments. Each has around 5 to 17 different options. But don't expect a SWG-level character creator.

One cool look with Alfars are these rows of piercings that look like short fat nails that either stick out above or below the lips. Having both gives a visual affect of a mouth wide open with jagged teeth sticking out. Looks cool. Dumbest thing I saw is facial hair for Mahirim, but some of the beards look alright.

The world itself is very organic. You feel like you are in a huge world, and not a enclosed play pen. Night and day cycles, weather cycles and realistic moving moons and sun gives the world a grandiose feeling. Sun sets looks ridiculously cool. Night time in some of the Ork starter cities is creepy. Especially with the background music that sounds like it came out of silent hill.
My main gripe with look of the world is that from far away buildings and characters tend to have this cell shaded look to them. Im srue you've noticed it in the screenshots.

The ork areas are mostly empty with players. We really need more ork players. But the Human and Alfar areas are full of people. I haven't tried the other areas yet.

As for Pve, Ive only fought goblins..lots and lots of goblins. They are annoying little fuckers, that won't sit there and let you wail on them. Im sure you've heard all this before. They run away, call for back up, kite you, ect...And yes, if they are wearing it, you can loot it. Goblings usually carry a crappy bow and axe, 3-4 arrows and 5 gold. But some come with shields, some cheapy armor, a better bow or some food. And you can see the weapons and armor on them.


PVP> With full loot, FFA pvp you really can't go wrong. But I have some issues with it. Keep in mind that Im using mostly the basic stuff you come with and all of it at low skill level. I might see a little over critical, but its really not that bad.
I have played Savage 1 and 2, Jedi Academy Age of Chivlary ... pretty much any FPS game with a melee system, and in comparison DF right now is very basic. Biggest problem with it is the current 3 minute sprint and inefficient block. You've probably read what they are saying about sprint, and I agree its currently a little bit broken. But they are looking into it, and there have been many great ideas brought up by some of the testers.
But as it stands, due to the spring lasting so long, people sprint in melee constantly, so it turns into a chaotic random circling jousting match. What I have tried to do is to let them use up all their stamina running around everywhere, and then just finish them up. Melee fights are won and lost in stamina management. But what people do is run right into you full speed and swing then run another direction ( like jousting). This gives them the initiative and ping/lag advantage, which forces you to do the same. I also tried to use block/parry when they are charging with their jousting tactics, but block uses up so much stamina that i end up losing out in the stamina management department. If they just simply switched sprint and block's stamina consumption, it would go along way to improve melee fights, imo.

Archery and spells fell better. Though with the constant sprint, players can get hard to hit sometimes. With archery you can actually get quite good at hitting targets at range...but it takes practice.
A lot of people bitch about spells being way too hard to land a hit. But most players don't know how some of the spells properly. Anyone who has played tribes will know exactly what im about to describe. A Player and I got together and started ganking players in the goblin area....using the basic mana missiles at range, and then finishing them up once they closed in...or they would simply run away (again --->3 min sprint). It has significant splash. You don't try to hit the players but the ground around the players. You try to anticipate where the player is moving and hit the ground there. Again, If you have played tribes you'll be right at home.

I would write more, but my class starts in 10 minutes. I hope this was informative.
pi_65439251
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef NDAsilenced het volgende:
Een impressie van een leaker zojuist gepost:
[..]


Klinkt goed.

Waar vind je die posts?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_65443198
Filmpje van de character creation/selection!


Darkfall Race Select


[ Bericht 40% gewijzigd door NDAsilenced op 27-01-2009 05:00:08 ]
pi_65444017
Dude wat een leak

Ik kan echt niet wachten.. die transitions zien er echt heel vet uit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:38:03 #74
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_65460178
Hier een stuk van een beta tester over hoeveel het bouwen enzo kost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')