http://www.darkfallonline.comIntroductie:-The badDarkfall is een MMORPG wat al een aardige tijd in ontwikkeling is, de fout is in het verleden al gemaakt door dit spel al in 2001 aan te kondigen. Na een reorganisatie en een complete redesign leven we ondertussen alweer in 2008 en zodanig wordt het ontwikkelingsteam regelmatig geplaagd door niet geheel onterechte kritieken dat het allemaal veels te lang duurt.
-The goodDaar komt binnenkort verandering in, op 11 april jl. is de status van Darkfall namelijk 'feature-complete' verklaard en is een interne betatest in de tussentijd opgezet. Betekend dat er geen Open Beta voor de spelers zal zijn? Jawel, maar deze beta zal zo dicht mogelijk het eindproduct moeten voorstellen als het kan. Dit betekend dat na de open beta een release niet lang op zich zal wachten.
Nou, wanneer is die Open-Beta dan...?
Soon™ (een inside-joke van darkfall fans)
huh? ja.. laten we het op de retoriek houden zoals we ook van Blizzard gewend zijn, en eigenlijk elke andere gamedeveloper zo langzamerhand.
Mischien maakt deze citaat het wat duidelijker:
quote:
it's conceivable that we may be further along in development than several games in beta, or with announced release dates. So why don't we announce a date already? It's because there's no way we'll miss a release date and we're not going to just set a date as a goal, and either postpone or be forced to release something unfinished. We resolve to stick with our release date because we know how people tend to plan around this as far as organization, time and hardware goes when they're looking to make a commitment to an MMORPG, especially a competitive one like Darkfall.
De gameplay:De gameplay is waar het allemaal om draait, en deze belooft revolutionair te worden. Darkfall leent elementen zoals we die kennen uit andere MMORPG's maar geeft er vervolgens een eigen draai aan.
Het grootste verschil is misschien wel dat het spel geen levels kent, je leest het goed. De filosofie is dan ook dat de competitie moet voortkomen uit de gebruikte tactiek van de speler zelf, en niet de level van zijn character. On ojah, je naam staat niet groot in het groen boven je hoofd, verstop je dus maar alvast in de struiken.
Is er dan helemaal geen progressie in je karakter? Jawel, de ontwikkeling van je karakter zit hem in de skills die je hem of haar leert. Van swordmanship tot een bepaalde magische stroming, van zwemmen tot klimmen en nog vele andere, deze skills worden beter naarmate je ze meer gebruikt.
Maar ik ga alweer te snel, lat ik het enigzins gestructureerd houden. De algemene features:
-Speel tegelijkertijd met 10.000 anderen in Agon, één van de grootste MMORPG werelden to-date.
-Vorm een clan, verover land, dorpen en steden en in belasting over alle transacties die in jouw Kingdom plaatsvinden, en/of vindt één van de honderd bouwplaatsen om zelf een dorp of stad te designen en bouwen.
-Vertel als clan de city-guards wie jouw vijanden zijn, wees zo (on)diplomatiek als je wilt.
-Handel dat het een lievelust is, huur zonnodig computergestuurde spelers (npc's) in om voor jou grondstoffen te gaan verzamelen en/of om jou te beschermen tijdens je reizen, dit kost uiteraard (ingame) goud.
-Bouw een schip voor snellere transport over zee of team up met andere om deze als piraten juist onveilig te maken.
-Maak gebruik van de 1st person view om je pijlen en vuurballen zo accuraat mogelijk af te vuren. Speel het spel als een FPS.
-Bevecht je vijanden altijd en overal, riskeer een bandietenstatus met je ras of verklaar oorlog met een andere clan. mounted combat!
-Real physics, chargeer met je raiding party te paard door de linies van de vijand, hak en druk ze uit de weg.
-Roof alle spullen van je zojuist gedode vijand, maar let wel, hetzelfde lot kan jou ook overkomen.
-500 skills en 500 spells wachten in Darkfall om ontdekt en geleerd te worden, geen classes maar kies de skills die bij je passen (maximaal 100)
-Verken een wereld vol met PvE content, non-instanced dynamische dungeons en tegenstanders geven je een unieke ervaring.
-Geen Epics, het itemsysteem is niet als andere mmo's, alles is door spelers maakbaar. Verschil in kwaliteit bestaat maar geven relatief minder voorsprong op je tegenstander.
-En zo kan ik nog wel even doorgaan,
Meer featuresvoor een grotere featurelist verwijs ik je graag naar de officiele site:
http://www.darkfallonline.com/features/Begin dit jaar was er artikel in de PC Gameplay, deze had ik vertaald naar het engels en de feiten eruit gestipuleerd
Bekijk deze lijst hier:
http://forums.darkfallonline.com/showpost.php?p=1127285&postcount=135Overzichterlijke Lijsten die zijn opgemaakt door anderen 'fans':
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=16052http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=43318voor een selectie van de pve vijanden zie deze link:
http://df.warcry.com/content/monsters/index.phpBeweginsvrijheid:Om je te verplaatsen binnen Agon kan je de volgende middelen tot je beschikking krijgen:
-Te voet
-Op een Mount (kan van je afgenomen worden, of pak er zelf één af!)
-Per schip
-magische portalen (staan een paar in de gehele wereld van Agon)
-teleport, er bestaan scrolls die je naar een vaste plek toe sturen, kan niet vaak gebruikt worden
-Summoning, onbekend nog hoe dit precies werkt.
Het idee is om het je niet al te gemakkelijk te maken om overal te komen, grote kans dat je na een paar maanden spelen nog (lang?) niet de hele wereld hebt, dit alleen al gezien de grote ervan. Dit stimuleert de ontwikkeling van communities binnen de wereld en een realistischer, diepgaande economie.
Developer JournalsVarieerend van één week tot twee weken, wordt door de developers een Journal uitgebracht, hier wordt ingegaan op het werk wat ze op dat moment doen of worden vragen beantwoord van de fans. Onderaan deze post zal ik alle laatste journal plaatsen.
Artwork:Officieel filmpje uit januari 2007Zes rassen, drie facties:http://www.darkfallonline.com/races/Alfar of Nagast (dark elves):Geen spoor van vrede en vriendelijkheid bestaat in de wereld van de Alfar, voor hen is het veroorzaken van pijn en lijden bij de ander een bron van genot.
God-koning Melek is de oorzaak van de ernstig vervormde geest van de Alfar en de enige die nog sturing kan geven aan dit volk.
Woonachtig: Zuiden van Agon met als hoofdstad Shoal.
Mount: Shulgan Drake.
Specialiteit: Magie, veel magie
Vriendelijk met: De Alfar is met iedereen vijandig en daarom een factie apart.
Meer lees je hier:
http://www.darkfallonline.com/races/alfar/index.htmlDwarves of Dvergheim:Als lawines met bijlen stormen zij over Agon's slagvelden, geen getreuzel of rust voordat de overwinning zeker is. Op elk moment in een gevecht, hoe belachelijk laag de kansen ook maar mogen zijn, geloven de Dwarves -met ongeevenaarde zekerheid- in de overwinning, met hun superieure skill, lijfkracht en dapperheid.
Kinderen van de bergen, geleid door de profetie van de mythische meestersmid Ymir, wachten zij op de overlevering van de laatste paginas van het heilige boek der instructies.
Woonachtig: Noorden van Agon met als hoofdstad Ymir's Tear.
Mount: Garmir Ox
Specialiteit: Crafting/blacksmithing
Vriendelijk met: De Dwarves maken onderdeel uit van de factie met de Humans en de Mirdain(elves).
Meer lees je hier:
http://www.darkfallonline.com/races/dwarves/index.htmlHumans of Mercia:De aarde schudde door de staal-beslagen hoeven; een glinsterende zee van zwaarden, allen hooggeheven richting de hemel; Spandoeken welke de kracht en invloed verzoekt van Auros, god van de middagzon. De ridders van Mercia rijden af en aan de wijde wereld in, vastbesloten om de wereld te belichten en te verhelpen van alles wat duister is en in de schaduw bevindt.
Woonachtig: Zuid-Oosten van Agon met als hoofdstad Sanguine.
Mount: Paard
Specialiteit:
Vriendelijk met: De Humans maken onderdeel uit van de factie met de Dwarves en de Mirdain(elves).
Meer lees je hier:
http://www.darkfallonline.com/races/humans/index.htmlMahirim of the Tribelands:Bij het licht van de Maangeest en godin Theia, halen hordes Mahirim hard uit, diep in het gebied van hun vijand, plunderend en moordend zonder genade. Zij verdwijnen net zo snel als dat ze gekomen zijn, verwoesting achterlatend in de geul van hun blikseminvallen.
Woonachtig: Zuid-Oosten van Agon met als hoofdstad Sanguine.
Mount: geen, door hun eigen skill kunnen zij, wanneer op vier poten, snel genoeg.
Specialiteit: Gerucht van extra kracht bij volle maan
Vriendelijk met: De Mahirim maken onderdeel uit van de factie met de Orks.
Meer lees je hier:
http://www.darkfallonline.com/races/mahirim/index.htmlMirdain of Mirendil (elves):De Mirdain zijn een ontwikkeld en cultureel volk, zij preferen diplomatiek boven oorlog, en verfijning boven brute kracht. Hun rijk is er één van invloed en handel, van informatienetwerken die zich als takken vanuit een bosrijk leefgebied over de wereld verspreiden.
Woonachtig: Westen van Agon met als hoofdstad Charybdis.
Mount: Aerdin Cat
Specialiteit: Magie en handigheid met de boog
Vriendelijk met: De Mirdain maken onderdeel uit van de factie met de Humans en de Dwarves.
Meer lees je hier:
http://www.darkfallonline.com/races/mirdain/index.htmlOrks of Morak:Marcherend onder de vlag van de Fire Dragon, de legers van de Orks zijn constant in beweging, altijd op zoek naar dorpen en steden om te plunderen, koninkrijken om te overmeesteren en de inwonders op te offeren of the slaaf te maken. Mocht dit als blind geweld klinken, niet is minder waar want de Orks geloven heilig in de terugkeer van de Fire Dragon en zien het hun taak om schoon ship te maken in de wereld in afwachting van de 'Big Burning'.
Woonachtig: Noordoosten van Agon met als hoofdstad .
Mount: Death Pig
Specialiteit: Fysieke kracht, melee combat, doorbreekt alle linies.
Vriendelijk met: De Orks maken onderdeel uit van de factie met de Mahirim.
Meer lees je hier:
http://www.darkfallonline.com/races/orks/index.htmlWereldkaart:Om van de ene kant rennend naar de andere kant te kunnen komen zou dat volgens een developer 8 uur lang moet duren.
Screenshots:Meer screenshots:http://www.darkfallonline.com/gallery/visualshttp://www.darkfallonline.eu/darkfall-bilder/main.phpFilmpjes: (Veel bewegend beeldmateriaal is minstens 1 a 2+ jaar oud, houd daar rekening mee)
Officieel filmpje uit januari 2007Mirdain(elf) op een Aerdin Cat mountOrk op een warpig mountDarkfall - Key FeaturesIntro van rassenMooie edit van filmpjes en screenshots'Darkfall is coming' compilatie van features met beeldenWarcry bi-weekly Developer Journals:Darkfall Developer Journal #1: About AdventurineDarkfall Developer Journal #2: The VideoDarkfall Developer Journal #3: Artifical IntelligenceDarkfall Developer Journal #4: Odds & EndsDarkfall Developer Journal #5: A Look Under The HoodDarkfall Developer Journal #6: Hacker, Beta and Screenshots!Darkfall Developer Journal #7: The MirdainDarkfall Developer Journal #8: The Sands of Rubaiyat Darkfall Developer Journal #9: The Beta QuestionDarkfall Developer Journal #10: State of DevelopmentDarkfall Developer Journal #11: Aerdin Cat Gameplay VideoDarkfall Developer Journal #12: Progress Update!Darkfall Developer Journal #13: Development UpdateDarkfall Developer Journal #14: Progress ReportDarkfall Dev Journal #15: A Visit From a FanDarkfall Dev Journal #16: The DetailsDarkfall Dev Journal #17: Business Models & Clan CitiesDarkfall Dev Journal #18: Economy, Prestige Classes & MoreDarkfall Dev Journal #19: A Round-UpDarkfall Dev Journal #20: Fan Answers & Three ScreenshotsDarkfall Dev Journal #21: Summary StatusDarkfall Dev Journal #22: Community Q&ADarkfall Dev Journal #23: Tasos Answers 29 Fan QuestionsDarkfall Dev Journal #24: Full Freedom Gameplay and SubstanceDarkfall Dev Journal #25: PhilosophyOfficiele forums:http://forums.darkfallonline.com/index.phpVeel vragen worden hier beantwoord, mocht je een account willen aanmaken, let dan wel op dat je voor de eerste 3 dagen alleen toegang zal krijgen tot de newbie forum, daarna heb je volledige acces.
TheHardProblem is mijn nick daar, ik zou het leuk vinden als je mij zou opgeven als referral.
Wat nu?:Mochten mensen door dit topic enthousiast over dit spel geworden zijn, dan is mijn eerste doel in ieder geval gehaald. Daarnaast wil ik natuurlijk antwoord geven op al je vragen. Een groot onderdeel van Darkfall is het clansleven, en als je na je enthousiasme besluit om de open-beta of zelfs release te willen gaan spelen in een clan, post het hier dan spreken we erover, ik ben voorbereidingen aan het treffen om er zelf één op te richten.
Misschien wordt dit topic wel de eerste in een reeks, wie weet.