abonnement Unibet Coolblue
pi_58381746

http://www.darkfallonline.com

Introductie:
-The bad
Darkfall is een MMORPG wat al een aardige tijd in ontwikkeling is, de fout is in het verleden al gemaakt door dit spel al in 2001 aan te kondigen. Na een reorganisatie en een complete redesign leven we ondertussen alweer in 2008 en zodanig wordt het ontwikkelingsteam regelmatig geplaagd door niet geheel onterechte kritieken dat het allemaal veels te lang duurt.
-The good
Daar komt binnenkort verandering in, op 11 april jl. is de status van Darkfall namelijk 'feature-complete' verklaard en is een interne betatest in de tussentijd opgezet. Betekend dat er geen Open Beta voor de spelers zal zijn? Jawel, maar deze beta zal zo dicht mogelijk het eindproduct moeten voorstellen als het kan. Dit betekend dat na de open beta een release niet lang op zich zal wachten.
Nou, wanneer is die Open-Beta dan...? Soon (een inside-joke van darkfall fans)
huh? ja.. laten we het op de retoriek houden zoals we ook van Blizzard gewend zijn, en eigenlijk elke andere gamedeveloper zo langzamerhand.
Mischien maakt deze citaat het wat duidelijker:
quote:
it's conceivable that we may be further along in development than several games in beta, or with announced release dates. So why don't we announce a date already? It's because there's no way we'll miss a release date and we're not going to just set a date as a goal, and either postpone or be forced to release something unfinished. We resolve to stick with our release date because we know how people tend to plan around this as far as organization, time and hardware goes when they're looking to make a commitment to an MMORPG, especially a competitive one like Darkfall.
De gameplay:
De gameplay is waar het allemaal om draait, en deze belooft revolutionair te worden. Darkfall leent elementen zoals we die kennen uit andere MMORPG's maar geeft er vervolgens een eigen draai aan.
Het grootste verschil is misschien wel dat het spel geen levels kent, je leest het goed. De filosofie is dan ook dat de competitie moet voortkomen uit de gebruikte tactiek van de speler zelf, en niet de level van zijn character. On ojah, je naam staat niet groot in het groen boven je hoofd, verstop je dus maar alvast in de struiken.
Is er dan helemaal geen progressie in je karakter? Jawel, de ontwikkeling van je karakter zit hem in de skills die je hem of haar leert. Van swordmanship tot een bepaalde magische stroming, van zwemmen tot klimmen en nog vele andere, deze skills worden beter naarmate je ze meer gebruikt.

Maar ik ga alweer te snel, lat ik het enigzins gestructureerd houden. De algemene features:

-Speel tegelijkertijd met 10.000 anderen in Agon, één van de grootste MMORPG werelden to-date.
-Vorm een clan, verover land, dorpen en steden en in belasting over alle transacties die in jouw Kingdom plaatsvinden, en/of vindt één van de honderd bouwplaatsen om zelf een dorp of stad te designen en bouwen.
-Vertel als clan de city-guards wie jouw vijanden zijn, wees zo (on)diplomatiek als je wilt.
-Handel dat het een lievelust is, huur zonnodig computergestuurde spelers (npc's) in om voor jou grondstoffen te gaan verzamelen en/of om jou te beschermen tijdens je reizen, dit kost uiteraard (ingame) goud.
-Bouw een schip voor snellere transport over zee of team up met andere om deze als piraten juist onveilig te maken.
-Maak gebruik van de 1st person view om je pijlen en vuurballen zo accuraat mogelijk af te vuren. Speel het spel als een FPS.
-Bevecht je vijanden altijd en overal, riskeer een bandietenstatus met je ras of verklaar oorlog met een andere clan. mounted combat!
-Real physics, chargeer met je raiding party te paard door de linies van de vijand, hak en druk ze uit de weg.
-Roof alle spullen van je zojuist gedode vijand, maar let wel, hetzelfde lot kan jou ook overkomen.
-500 skills en 500 spells wachten in Darkfall om ontdekt en geleerd te worden, geen classes maar kies de skills die bij je passen (maximaal 100)
-Verken een wereld vol met PvE content, non-instanced dynamische dungeons en tegenstanders geven je een unieke ervaring.
-Geen Epics, het itemsysteem is niet als andere mmo's, alles is door spelers maakbaar. Verschil in kwaliteit bestaat maar geven relatief minder voorsprong op je tegenstander.
-En zo kan ik nog wel even doorgaan,

Meer features
voor een grotere featurelist verwijs ik je graag naar de officiele site:
http://www.darkfallonline.com/features/
Begin dit jaar was er artikel in de PC Gameplay, deze had ik vertaald naar het engels en de feiten eruit gestipuleerd
Bekijk deze lijst hier:
http://forums.darkfallonline.com/showpost.php?p=1127285&postcount=135

Overzichterlijke Lijsten die zijn opgemaakt door anderen 'fans':
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=16052
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=43318

voor een selectie van de pve vijanden zie deze link:
http://df.warcry.com/content/monsters/index.php

Beweginsvrijheid:
Om je te verplaatsen binnen Agon kan je de volgende middelen tot je beschikking krijgen:
-Te voet
-Op een Mount (kan van je afgenomen worden, of pak er zelf één af!)
-Per schip
-magische portalen (staan een paar in de gehele wereld van Agon)
-teleport, er bestaan scrolls die je naar een vaste plek toe sturen, kan niet vaak gebruikt worden
-Summoning, onbekend nog hoe dit precies werkt.
Het idee is om het je niet al te gemakkelijk te maken om overal te komen, grote kans dat je na een paar maanden spelen nog (lang?) niet de hele wereld hebt, dit alleen al gezien de grote ervan. Dit stimuleert de ontwikkeling van communities binnen de wereld en een realistischer, diepgaande economie.


Developer Journals
Varieerend van één week tot twee weken, wordt door de developers een Journal uitgebracht, hier wordt ingegaan op het werk wat ze op dat moment doen of worden vragen beantwoord van de fans. Onderaan deze post zal ik alle laatste journal plaatsen.

Artwork:


Officieel filmpje uit januari 2007




Zes rassen, drie facties:
http://www.darkfallonline.com/races/


Alfar of Nagast (dark elves):
Geen spoor van vrede en vriendelijkheid bestaat in de wereld van de Alfar, voor hen is het veroorzaken van pijn en lijden bij de ander een bron van genot.
God-koning Melek is de oorzaak van de ernstig vervormde geest van de Alfar en de enige die nog sturing kan geven aan dit volk.
Woonachtig: Zuiden van Agon met als hoofdstad Shoal.
Mount: Shulgan Drake.
Specialiteit: Magie, veel magie
Vriendelijk met: De Alfar is met iedereen vijandig en daarom een factie apart.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/alfar/index.html



Dwarves of Dvergheim:
Als lawines met bijlen stormen zij over Agon's slagvelden, geen getreuzel of rust voordat de overwinning zeker is. Op elk moment in een gevecht, hoe belachelijk laag de kansen ook maar mogen zijn, geloven de Dwarves -met ongeevenaarde zekerheid- in de overwinning, met hun superieure skill, lijfkracht en dapperheid.
Kinderen van de bergen, geleid door de profetie van de mythische meestersmid Ymir, wachten zij op de overlevering van de laatste paginas van het heilige boek der instructies.
Woonachtig: Noorden van Agon met als hoofdstad Ymir's Tear.
Mount: Garmir Ox
Specialiteit: Crafting/blacksmithing
Vriendelijk met: De Dwarves maken onderdeel uit van de factie met de Humans en de Mirdain(elves).
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/dwarves/index.html



Humans of Mercia:
De aarde schudde door de staal-beslagen hoeven; een glinsterende zee van zwaarden, allen hooggeheven richting de hemel; Spandoeken welke de kracht en invloed verzoekt van Auros, god van de middagzon. De ridders van Mercia rijden af en aan de wijde wereld in, vastbesloten om de wereld te belichten en te verhelpen van alles wat duister is en in de schaduw bevindt.
Woonachtig: Zuid-Oosten van Agon met als hoofdstad Sanguine.
Mount: Paard
Specialiteit:
Vriendelijk met: De Humans maken onderdeel uit van de factie met de Dwarves en de Mirdain(elves).
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/humans/index.html



Mahirim of the Tribelands:
Bij het licht van de Maangeest en godin Theia, halen hordes Mahirim hard uit, diep in het gebied van hun vijand, plunderend en moordend zonder genade. Zij verdwijnen net zo snel als dat ze gekomen zijn, verwoesting achterlatend in de geul van hun blikseminvallen.
Woonachtig: Zuid-Oosten van Agon met als hoofdstad Sanguine.
Mount: geen, door hun eigen skill kunnen zij, wanneer op vier poten, snel genoeg.
Specialiteit: Gerucht van extra kracht bij volle maan
Vriendelijk met: De Mahirim maken onderdeel uit van de factie met de Orks.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/mahirim/index.html



Mirdain of Mirendil (elves):
De Mirdain zijn een ontwikkeld en cultureel volk, zij preferen diplomatiek boven oorlog, en verfijning boven brute kracht. Hun rijk is er één van invloed en handel, van informatienetwerken die zich als takken vanuit een bosrijk leefgebied over de wereld verspreiden.
Woonachtig: Westen van Agon met als hoofdstad Charybdis.
Mount: Aerdin Cat
Specialiteit: Magie en handigheid met de boog
Vriendelijk met: De Mirdain maken onderdeel uit van de factie met de Humans en de Dwarves.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/mirdain/index.html



Orks of Morak:
Marcherend onder de vlag van de Fire Dragon, de legers van de Orks zijn constant in beweging, altijd op zoek naar dorpen en steden om te plunderen, koninkrijken om te overmeesteren en de inwonders op te offeren of the slaaf te maken. Mocht dit als blind geweld klinken, niet is minder waar want de Orks geloven heilig in de terugkeer van de Fire Dragon en zien het hun taak om schoon ship te maken in de wereld in afwachting van de 'Big Burning'.
Woonachtig: Noordoosten van Agon met als hoofdstad .
Mount: Death Pig
Specialiteit: Fysieke kracht, melee combat, doorbreekt alle linies.
Vriendelijk met: De Orks maken onderdeel uit van de factie met de Mahirim.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/orks/index.html



Wereldkaart:

Om van de ene kant rennend naar de andere kant te kunnen komen zou dat volgens een developer 8 uur lang moet duren.


Screenshots:










Meer screenshots:
http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals
http://www.darkfallonline.eu/darkfall-bilder/main.php


Filmpjes: (Veel bewegend beeldmateriaal is minstens 1 a 2+ jaar oud, houd daar rekening mee)
Officieel filmpje uit januari 2007
Mirdain(elf) op een Aerdin Cat mount
Ork op een warpig mount
Darkfall - Key Features
Intro van rassen
Mooie edit van filmpjes en screenshots
'Darkfall is coming' compilatie van features met beelden


Warcry bi-weekly Developer Journals:
Darkfall Developer Journal #1: About Adventurine
Darkfall Developer Journal #2: The Video
Darkfall Developer Journal #3: Artifical Intelligence
Darkfall Developer Journal #4: Odds & Ends
Darkfall Developer Journal #5: A Look Under The Hood
Darkfall Developer Journal #6: Hacker, Beta and Screenshots!
Darkfall Developer Journal #7: The Mirdain
Darkfall Developer Journal #8: The Sands of Rubaiyat
Darkfall Developer Journal #9: The Beta Question
Darkfall Developer Journal #10: State of Development
Darkfall Developer Journal #11: Aerdin Cat Gameplay Video
Darkfall Developer Journal #12: Progress Update!
Darkfall Developer Journal #13: Development Update
Darkfall Developer Journal #14: Progress Report
Darkfall Dev Journal #15: A Visit From a Fan
Darkfall Dev Journal #16: The Details
Darkfall Dev Journal #17: Business Models & Clan Cities
Darkfall Dev Journal #18: Economy, Prestige Classes & More
Darkfall Dev Journal #19: A Round-Up
Darkfall Dev Journal #20: Fan Answers & Three Screenshots
Darkfall Dev Journal #21: Summary Status
Darkfall Dev Journal #22: Community Q&A
Darkfall Dev Journal #23: Tasos Answers 29 Fan Questions
Darkfall Dev Journal #24: Full Freedom Gameplay and Substance
Darkfall Dev Journal #25: Philosophy

Officiele forums:
http://forums.darkfallonline.com/index.php
Veel vragen worden hier beantwoord, mocht je een account willen aanmaken, let dan wel op dat je voor de eerste 3 dagen alleen toegang zal krijgen tot de newbie forum, daarna heb je volledige acces.
TheHardProblem is mijn nick daar, ik zou het leuk vinden als je mij zou opgeven als referral.


Wat nu?:
Mochten mensen door dit topic enthousiast over dit spel geworden zijn, dan is mijn eerste doel in ieder geval gehaald. Daarnaast wil ik natuurlijk antwoord geven op al je vragen. Een groot onderdeel van Darkfall is het clansleven, en als je na je enthousiasme besluit om de open-beta of zelfs release te willen gaan spelen in een clan, post het hier dan spreken we erover, ik ben voorbereidingen aan het treffen om er zelf één op te richten.
Misschien wordt dit topic wel de eerste in een reeks, wie weet.
pi_58381828
-Speel tegelijkertijd met 10.000 anderen in Agon, één van de grootste MMORPG werelden to-date.

Dat wil ik zien

WW2 online : Battleground Europe
Heeft namelijk op een schaal van 1:2.....
(het land binnen de vierkanten ... geen laadtijden zeg maar)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58381939
ja ww2 online, voor als je eindeloze lege vlaktes land wilt overbruggen. Darkfall is niet van die orde van groote, maar heeft wel content op elke vierkante meter bij wijze van spreken.
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:37:27 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_58383065
hmm, interessant....
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 30 april 2008 @ 16:42:41 #5
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58399978
Klinkt zeker interessant, is er een beta?
pi_58400094
Ik heb het geloof in het uitkomen van dit spel 2 jaar geleden al laten varen
pi_58411864
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:53 schreef Xith het volgende:
Ik heb het geloof in het uitkomen van dit spel 2 jaar geleden al laten varen
Infidel!

geef toe dat het spel er sinds dat moment er weer een beetje anders eruit ziet. Ach ikzelf geef de schuld aan de teamgroote waarmee ze begonnen zijn, en de doelstellingen die ze zelf gesteld hebben.
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:35:05 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58412709
Er is slechts één of andere 'clan' beta
pi_58412866
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:35 schreef RickoKun het volgende:
Er is slechts één of andere 'clan' beta
Single players laten ze ook toe, is alleen nog geen inschrijving voor geopend. Hou dit topic in de gaten zo af en toe, ik zal melden wanneer het zover is.
pi_58415484
Opzich ziet het in je OP er wel mooi uit, maar als ik dan dit op de officieele site zie:

laat ik hem toch liever aan mij voorbij gaan
pi_58416962
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:03 schreef SG-sam het volgende:
Opzich ziet het in je OP er wel mooi uit, maar als ik dan dit op de officieele site zie:
[ afbeelding ]
laat ik hem toch liever aan mij voorbij gaan
Veel screenshots uit 2006 vind ik persoonlijk nog best meevallen. Ik vind het raar dat je aan de hand daarvan 'hem toch liever aan je voorbij laat gaan'. Wat is er mis met die screen

Voor jou een gemiste kans
pi_58417663
Dat spel komt niet uit... en de engine komt uit 1999 ofzo, dus nee qua graphics zal het ook geen indruk maken...

jammer, want de gedacht om ergens in het landschap met een groep vrienden een stuk grond te bezetten en af en toe met je boot wat piraterij doen en deze schatten verstoppen in je huis leek me erg gaaf
pi_58591128
Gisteren was er weer een nieuwe Developer Journal uitgekomen, deze keer een Q&A.
Link: http://www.warcry.com/art...nal-26-Questions-Answered

eerst: "during a planning meeting we determined that our launch date will be inside 2008, with the public beta preceding it by a few weeks. This is official and internally we're a lot more specific, but pending an announcement"

Een aantal andere dingen die genoemd worden:
- Binnenkort een nieuwe video (yay)
- NPC guards binnen clan cities zullen geen racial enemies aanvallen, wat men eigenlijk wel een beetje mag verwachten.
- Loot deletion, het zal niet zo makkelijk worden om loot weg te gooien. Dit was een zorg bij mensen die verwachten dat spelers simpelweg hun spullen zouden weggooien(vernietigen) vlak voordat ze gedood worden, als een soort "als ik het niet mag houden, dan niemand niet" actie.
-en ook belangrijk:
"There's concern by the community that mega-clans will form and own cities in all areas of the world. Size presents serious management problems, but also in Darkfall, the more you own, the more you have to lose. All things considered equal, a compatible race clan can have an advantage over an all race clan. "
pi_61236709
Snel even een korte post:
Het is al eventjes 'stil' geweest wat betreft nieuwswaardigheid in de ontwikkeling van Darkfall, maar nu is er dan toch een mijlpaal bereikt. Er is een gloednieuw gameplay filmpje online gezet met het allerlaatste en een Beta inschrijving voor iedereen!

Beta Inschrijving:
http://www.darkfallonline.com/beta/
Als je een nieuw forum account maakt zou ik het erg op prijs stellen als je mij zou opgeven als refferal, mijn nickname is daar TheHardProblem, bedankt!

Het filmpje:
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=64217

[ Bericht 6% gewijzigd door NDAsilenced op 31-08-2008 22:04:12 ]
pi_61269876
Heb me opgegeven voor de Beta, het spreekt me wel aan. Alleen ik hoop echt dat ze nog wat aan de graphics gaan sleutelen, want het ziet er nog slechter uit dan WoW.....
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:28:04 #16
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_61270900
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:43 schreef Cybernick het volgende:
Heb me opgegeven voor de Beta, het spreekt me wel aan. Alleen ik hoop echt dat ze nog wat aan de graphics gaan sleutelen, want het ziet er nog slechter uit dan WoW.....
Het gaat hierook niet om de grapihcs maar om de gameplay... wat mij toch iets belangrijker lijkt
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_61271407
Al heeft Bartisik natuurlijk helemaal gelijk wat gameplay over graphics betreft, de bedoeling van de developers was (en is) om dit spel, met zijn enorme battles, voor iedereen speelbaar te houden. Zulk soort confrontaties met realtime collision-detection, waar in wow je gewoon door elkaar heen loopt, heeft simpelweg zijn technische beperkingen. Laat ik daarnaast ook nog maar even noemen dat de beelden met een medium-setting zijn opgenomen, dus als je denkt dat je pc het aankan, niemand zal je letten om alles op 'high' te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat het grafische geen probleem zal vormen.
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:15:33 #18
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_61273389
Ik heb me ingeschreven voor de beta.. we zien het wel
------------------
pi_61273608
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:28 schreef Bartisik het volgende:

[..]

Het gaat hierook niet om de grapihcs maar om de gameplay... wat mij toch iets belangrijker lijkt
Maar dat betekent niet dat je een game hoeft te maken met graphics die 5 jaar geleden al achterhaald waren?

Ik weet dat dat gameplay filmpje op medium was en niet in HD, dus wellicht dat het er een stuk beter uit ziet met alles op High @ 1680*1050
pi_61386262
Nieuwe fan-made trailer, gemaakt door een bekende trailer-maker binnen de Darkfall-community:

640x480: http://files.filefront.co(...)85287;/fileinfo.html
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:32:28 #21
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61414022
Als het goed is gaat mijn guild hier ook aan meedoen, en ik ook. Lijkt me erg tof
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61586168
Vijf nieuwe screenshots!





  vrijdag 12 september 2008 @ 22:49:36 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_61589923
hmm, ziet er wel strak uit eik
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:22:07 #24
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61590966
Strak? Tis best een stevige dame zo te zien
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61592189
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:22 schreef Elegy het volgende:
Strak? Tis best een stevige dame zo te zien
'T is een Dwarf vrouwtje
pi_61602962
Oficieel nieuwsbericht en aankondiging van een follow-up trailer:
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=68539
pi_62475419
Nou closed en open beta komen eraan .. open beta zal begin december klaar zijn dus half november ofzo kunnen we toch wel een open beta verwachten. Release in december als het goed is.

Nieuwe filmpjes:(in high quality kijken)













site met de 2 nieuwste videos
Beta inschrijven:
http://www.darkfallonline.com/beta/

En over de graphics: volgens mij gaan die er best mooi uit zien, op veel filmpjes denk je zo van: mja tis niet echt lelijk maar echt mooi is het niet, maar in sommige filmpjes ziet het er best heel mooi uit.(mooier dan wow etc)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64707755
22 januari release

Fok! kasteel oprichten?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_64708189
Als er genoeg animo is wel ..

Je zal wel toch echt 100 man nodig hebben om een kasteel bij te kunnen houden hoor.

Ik ga vanaf de start bij een clan genaamd basterds disquised as sailors

Maarja er zitten wat gasten bij waar ik ook in andere games mee game dus dat is wel handig.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:30:40 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_64709033
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:14 schreef MouzurX het volgende:
Als er genoeg animo is wel ..

Je zal wel toch echt 100 man nodig hebben om een kasteel bij te kunnen houden hoor.

Ik ga vanaf de start bij een clan genaamd basterds disquised as sailors

Maarja er zitten wat gasten bij waar ik ook in andere games mee game dus dat is wel handig.
Met zulk engels taalgebruik zul je dan ook vast wel de echte pro's aan de haak slaan
pi_64709805
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:14 schreef MouzurX het volgende:
Als er genoeg animo is wel ..

Je zal wel toch echt 100 man nodig hebben om een kasteel bij te kunnen houden hoor.

Ik ga vanaf de start bij een clan genaamd basterds disquised as sailors

Maarja er zitten wat gasten bij waar ik ook in andere games mee game dus dat is wel handig.
hmm eerst maar eens zien of er wel 100 spelers zullen zijn

Begin ik maar met een huisje, geen zin gedomineerd te worden door een of andere clan leader
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_64709952
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:46 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

hmm eerst maar eens zien of er wel 100 spelers zullen zijn

Begin ik maar met een huisje, geen zin gedomineerd te worden door een of andere clan leader
Goh er staan wel minstens 5000+ spelers op deze game te wachten.
10.000 per server zal het worden.

908 mensen online op de officiele forums 288,730 geregistreerden (alhoewel zegt dit niet zoveel maar dit is de laatste maanden wel geskyrocketed.
Om maar iets te noemen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64710580
Moet je trouwens het spel kopen of alleen per maand betalen?
Wil het graag proberen maar ga zeker geen 60.- betalen.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  maandag 12 januari 2009 @ 01:07:03 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64936549
ff TVP
gisteren gepreordered
Ik ben inmiddels overleden
pi_64940132
Ik weet niet hoe het zit met de kosten, is nog niet bekend volgens mij.
Zal waarschijnlijk zoals bijna alle MMO's zijn.. dat je eerst de game moet kopen (30 euro ofzo) en dat je dan per maand moet betalen.

Er komt wel nog een open beta aan dus die ga ik eerst proberen voordat ik hem koop enz.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64966239
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:07 schreef Enchanter het volgende:
ff TVP
gisteren gepreordered
waar?
  maandag 12 januari 2009 @ 21:23:47 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64966439
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:19 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

waar?
www.dimensionplus.nl

graag gedaan
Ik ben inmiddels overleden
pi_64968055
Hoe kan je het nu kopen als het niet eens Boxed verkocht gaat worden
Darkfall zal digitaal verspreid worden. Een Boxed editie staat voorals nog niet op de planning.
Volgens een Mod op Darkfall forums.
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=103303
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  maandag 12 januari 2009 @ 23:03:33 #39
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64972029
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:54 schreef Ame_thyst het volgende:
Hoe kan je het nu kopen als het niet eens Boxed verkocht gaat worden
Darkfall zal digitaal verspreid worden. Een Boxed editie staat voorals nog niet op de planning.
Volgens een Mod op Darkfall forums.
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=103303
Oh , lekker dan

Zal wel lekker soepel verlopen als iedereen ineens tegelijk wil gaan downloaden
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 12 januari 2009 @ 23:26:06 #40
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_64973191
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Oh , lekker dan

Zal wel lekker soepel verlopen als iedereen ineens tegelijk wil gaan downloaden
Usenet.. <3
------------------
pi_64973415
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Oh , lekker dan

Zal wel lekker soepel verlopen als iedereen ineens tegelijk wil gaan downloaden
Er is nu al een open beta waar steeds meer mensen bij mogen en ik denk dat ze dit net voor de release helemaal opengooien dus dan zal je denk ik dan wat problemen hebben maar tijdens de release niet meer zo.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65154452
"Release is nu de 25ste en de 22ste is er een grote beta maar niet voor iedereen en als je pre-ordered (dat kan vanaf half februari) dan kom je als eerste aan de beurt de 25ste.

Ze hebben nogal problemen met de vraag ... sinds augustus is het aantal forumaccounts met 600% gestegen

Terwijl ze het eigenlijk stil wilde houden zodat de playerbase geleidelijk aan kon opbouwen."
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65170765
uh het spel komt 22 januari uit en 25 februari kan je pre-orderen. Wat klopt er niet
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_65171179
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:34 schreef Ame_thyst het volgende:
uh het spel komt 22 januari uit en 25 februari kan je pre-orderen. Wat klopt er niet
Alles, het spel komt 25 februari uit en op 22 januari kan je een trial van de release candidate gratis downloaden en spelen. Midden-februari kan je pre-orderen.
pi_65171209
ah okey, helder
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_65192213
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:46 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Alles, het spel komt 25 februari uit en op 22 januari kan je een trial van de release candidate gratis downloaden en spelen. Midden-februari kan je pre-orderen.
Dat zeg ik
Als je pre-ordert kom je wel eerder aan de beurt om het de 25ste te downloaden ofzo toch?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65283879
Nee ik zei het toch verkeerd
Ik dacht dat de release 25 januari was maar het is dus pas 25 februari
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_65287851
Hier is wel te lezen dat "January 22nd" de gratis beta begint. Hopelijk spelen we morgen Darkfall
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  donderdag 22 januari 2009 @ 07:44:06 #49
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65306374
Een wat minder hosanna geluid:
quote:
"...... I'm brought back to foretell some warnings about the current state of DF if they do in fact plan to release it within the next few months.
I've been in the beta for a few months now, and if anything I am thoroughly disgusted with the state of the game, the next to useless developers, and I find it hilarious that they've wasted 6 years worth of time and money to develop a resource harvesting grindfest.
My big gripes:
The world isn't that big, despite the fact that your character jogs at a rather slow pace for most of the time, unless you simply macro devour food and stam pots to regain stam as fast as you lose it, it only takes about 35-45 minutes to go from capital to capital, most of the space inbetween is for the most part completely empty except for trees, and other nice little decorations such as rocks and the like, any ruins or structures either denote hamlets, city sites, or mob spawns.
To cross the main continent from end to end takes about 1.5 hours if you take the flattest paths possible.

The combat is pretty bland, your characters attacks range from one to three moves based on the weapons your using, and they are basically overhead chop, left and right swing. You have no direct control over your basic attacks...
Blocking is pretty much useless, sure it reduces damage but it consumes so much stamina in the process that you would be better off simply dodging and running around out of the path of the opposing swings then by trying to block anything.
2h weapons cannot block, if they are supposed to do so they either don't or don't mitigate any damage.
As of the last build I recall playing (high 60 or low 70), stats weren't implemented yet so weapon damage didn't vary a great deal unless if you found some nice high multiplier weapons off of some nice mobs somewhere.
Archery was pretty much all I used for PVP, hitting someone in the back causes increased damage, and while bows have a ballistic trajectory over greater distances, it's not too hard to get accustomed to using them. So with a basic crap bow and a ton of arrows I would run around jacking people in the back for anywhere between 8-15 damage a shot, all the while kiting them and their buddies across the continent.
Skill progression is grindtastic, Lineage II players will feel right at home, after grinding magic for about a week (by shooting my useless magic missiles into the sky in the middle of nowhere) I had about 50 Magic Skill and could use a small slew of new spells if I could somehow afford them from the vendors in town. the devs never helped us with this so if you didn't want to macro fish and sell the 9000 fish you could catch over the course of a good 12 hour afk macro session, to maybe make half of the 15000 gold required to learn the magic skill then w00t. I don't know of many people that macro'd magic to the extent that I did and I certainly couldn't find a way to buy all the spells that I wanted to test.
Most ranged spells are slow....so slow that they are mostly useless in PVP unless the guu really really isn't paying any attention and moves into the patch of the spell...to compensate for their slowness they all have an AOE range to some effect, with the beefier versions of mana missile having a larger range and doing more damage...but it's still mostly useless in PVP because they will have ample time to simply move out of the way.
Clans and Stones, heres how they work:
It costs about 2k gold to get a clan charter from an NPC, theres no size minimum for starting one but you will need a few people to help you grind mobs to get the 2k gold in the first place since most gold comes from selling loot.
For another 2k or so (I can't remember) you can buy a Clan Shard, which is a small blue rock that allows anyone with General or Higher standing to claim clan stones, this works by simply walking near the stone and double clicking the Clan Shard, it took the beta server about 4 hours to figure this out despite being given pretty direct instructions in the beta forum. The person who claims that town becomes the Mayor, currently you can't remove or change mayors because they haven't fixed it yet, what good the mayor is or does I don't know as we never had enough time to build up a town to actually find out.
Now you have to grind resources to build little building templates that you use to build basic structures for your clan city, this requires a skill that costs a ton of gold and each template requires about 300 gold and about 5-10 pieces of wood and has a 66% chance fail rate, each template weighs a damn lot, but you only need to drag it to a bank and then have a guildmember pull it out of a wilderness bank by your city and relay the crap until you use it to facilitate building something.
This is really all there is to the game I've read what people have posted about 'sieging' and whatnot but I've never heard of any sieges going on while I was bothered enough to actually play the beta, and I'd be suprised if the mechanic was even activated to begin with. They didn't activate the clanstones until about two weeks before Christmas, and they claim that the game was already "tested by professional testers" that managed to miss all the major bugs and massive design flaws with the beta versions 56-68.
So heres my predictions as a pragmatic player of loads of MMO's over the years.
Adventurine has stated that they will be doing a competitive 'pre-order' process that will allow people with preorders to play exclusively on the main Euro server for about a week before DF's release, they've stated that they will not wipe this progress whatsoever.
I believe they are doing this in order to attempt to provide additional funding for more serves in the EU for localization purposes, and because they want to make a slight return on their game before the ghost is out of the bag that it is mostly lacking the gameplay part of any game and is a massive resource grinder...which will drive people away from their release but as long as they are paying a 50+ euro preorder for it they won't much care.
I speculate that DF won't have much of an open beta before they finally decide to release the game whenever they actually do that, because it WILL hurt sales.
I predict that DF will ship and sell to some extent but I feel that the 'shadowbane effect' will occour again and 1/2 the purchasing population will stop playing within the first three months of the game, which would probably cancel Adventurine's ideas of a North American release, which I would wait for since I prefer to stomp the NA guilds, and typically NA mmo servers are more competitive...."
schaamteloos van tweakers gejat
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_65308991
Nou wat een tester .. hij heeft het de hele tijd over grinden, wat je dus niet moet doen.

Ja je kan wel een magic spell de hele tijd de lucht in casten maar je kan bij WoW ook in de bossen lvl 1 boars killen ....En er is verteld dat een "stad" bouwen enorm veel kost, en je dus met de hele clan een maand of 2 resourcen voor moet bij elkaar schrapen. En de stamina voor blocken kan nog verlaagd worden.
Ik zie nou geen enorme niet-fixbare dingen maarja.

Maarja goed om ook zo'n geluid te horen, vooral het feit dat ze veel dingen nog niet hebben aangezet, zoals anderen ook al zeiden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')