abonnement Unibet Coolblue
pi_73106683
Controlebeginselen

Bedankt voor de tips Daph. Wij oefenen inderdaad ook wekelijks klassikaal. Enige rottige is dat wij de eerste lichting van het nieuwe curiculum zijn, voor de rest zitten we allemaal tussen mensen van het oude curriculum. En dat wat zij in de voorgaande jaren hebben gehad verschilt dus soms van hetgeen wat wij hebben gehad. Soms zijn zij wat dieper op een onderwerp in gegaan, soms wij.

Maar het komt vast goed
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:50:44 #227
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73108612
Ah, schrok al. Dacht dat ik een compleet onderdeel gemist had

Inderdaad mooie tips Heb dat boek 'succesvol studeren' ook. Erg makkelijk om te lezen en staan ook goede tips in voor het examen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_73109012
Momenteel zit ik in 5 VWO. Ik heb het een en ander uitgezocht wat betreft vervolgstudies. En nu lijkt mij het het leukst om meteen na het VWO aan het werk te gaan. Omdat accountancy mij tof lijkt, wil ik proberen bij een groot accountantskantoor aan de slag te komen in het nivra-nijenrode traject. Dit omdat ik werken ook leuk vind en nog eens 5-6 jaar puur studeren niet echt zie zitten.

Nou heb ik een paar vragen. Hoe zit het momenteel met de vraag naar die direct van het VWO afkomen? En hoe kom je dan het makkelijkste binnen bij een kantoor (solliciteren uiteraard, maar ik vroeg me af of het slimmer is om naar een beurs te gaan ofzo) en is het dan zaak om nu al te solliciteren of kan je beter wat langer wachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Borrelbal op 25-09-2009 21:45:21 ]
pi_73124392
Nijenrode organiseert elk jaar zo'n open dag voor geinteresseerden in het vwo-accountancy traject. Schrijf je daar even voor in, de Big4 loopt daar rond en geeft presentaties over wat zij van je verwachten en wat ze willen zien in het interview. Met die kennis op zak heb je een kleine voorsprong op de rest.
Oh really?
pi_73125964
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:04 schreef Borrelbal het volgende:
Momenteel zit ik in 5 VWO. Ik heb het een en ander uitgezocht wat betreft vervolgstudies. En nu lijkt mij het het leukst om meteen na het VWO aan het werk te gaan. Omdat accountancy mij tof lijkt, wil ik proberen bij een groot accountantskantoor aan de slag te komen in het nivra-nijenrode traject. Dit omdat ik werken ook leuk vind en nog eens 5-6 jaar puur studeren niet echt zie zitten.

Nou heb ik een paar vragen. Hoe zit het momenteel met de vraag naar die direct van het VWO afkomen? En hoe kom je dan het makkelijkste binnen bij een kantoor (solliciteren uiteraard, maar ik vroeg me af of het slimmer is om naar een beurs te gaan ofzo) en is het dan zaak om nu al te solliciteren of kan je beter wat langer wachten?
De vraag naar Vwo-ers neemt een beetje af, maar niet heel erg veel. Dit komt voornamelijk omdat tijdens vorige crises de accountantskantoren bijna niemand meer aannamen en daardoor een heel groot gat tussen verschillende functieniveaus ontstond/is ontstaan. Dit is lastig voor de bezetting, waardoor nieuwe mensen veel werk boven hun niveau(en mensen die al langer in dienst zijn wel doorgroeien in functie, maar hetzelfde werk moeten doen). Hier is nu dus minder sprake van, maar het is wel belangrijk heel erg op tijd te beginnen met solliciteren. Dit wil dus zeggen, als je in de 6e zit, dan in november ongeveer.

Het is verstandig om is een dagje mee te lopen bij een kantoor. Bij de meeste kantoren kan dit als je een mailtje stuurt naar de recruitment-afdeling. Hier krijg je een beter beeld bij dan je bij de open dagen van (Nivra-)Nyenrode krijgt.

Het kan een beetje raar klinken op deze plek, maar bedenk wel heel goed waar je mee begint. De opleiding is echt heel gemakkelijk(gepimpde HBO-opleiding, dit zowiezo tijdens je Bachelor, maar ook een groot deel van master en post-master). Er stoppen niet heel erg veel mensen tijdens het eerste jaar, maar de mensen die stoppen hebben gewoon verkeerd gekozen. In het tweede jaar is echt een heel groot gedeelte van mijn klas gestopt(waaronder ik), omdat er weinig uitdaging meer is na 1.5 jaar en de opleiding geen diepgang heeft.

Dit is mijn eerlijke visie op de zaken, als je meer wilt weten kan je me pm' en. (mijn vriendin is wel verder doorgegaan en bijna RA, dus weet ook hoe het gaat als je doorgaat).
pi_73137251
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:25 schreef Hap_Slik het volgende:
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:02 schreef Matthijs- het volgende:...
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me in ieder geval opgeven voor de open dag op 21 november. Goede tip!

Als iemand nog suggesties, tips heeft zijn ze welkom!
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:13:54 #232
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73215333
Morgen een tussentoetsje in accountancy. Heb nog wat vragen. Niet zulke belangrijke vragen, maar vroeg het me af.

1. Geldt de IFRS die de IASB publiceert ook voor de VS of wordt alles daar enkel gebaseerd op de US GAAP?

2. Is het gebruikelijk dat bedrijven activa waarderen via de ex ante-benadering? Ik vind de ex post-benadering eigenlijk veel logischer.

3. Is het gebruikelijk binnen Nederland dat bedrijven het resultaat bepalen op basis van het substantialisme?

[ Bericht 41% gewijzigd door Matthijs- op 29-09-2009 17:19:32 ]
Oh really?
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:51:31 #233
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73224117
Oef, kom op de valreep ook nog even een belangrijke vraag tegen.

Wat is nou het wezenlijke verschil tussen de vervangingswaarde en de directe opbrengstwaarde? Is het zo dat bij de directe opbrengstwaarde de verkoopkosten ervan afgetrokken worden, en bij de vervangingswaarde er juist bij op? En indien je die verkoopkosten niet meerekent heb je de fair value?
Oh really?
pi_73378594
Van het NIVRA duale traject weet ik wel dat het bestaat. Maar heeft de NOvAA ook zo iets voor mensen die van de HAVO afkomen?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_73398524
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:18 schreef Jetfly het volgende:
Van het NIVRA duale traject weet ik wel dat het bestaat. Maar heeft de NOvAA ook zo iets voor mensen die van de HAVO afkomen?
Niet van NOvAa zoals het NIVRA dat heeft, wel kan je 'gewoon duaal' studeren aan wat hbo's. Hier werk je wel 3 dagen per week en studeer je 2 dagen per week. Schooldagen krijg je niet betaald(tenminste was altijd zo), maar je hoeft dan ook niet te komen als je geen school hebt..
pi_73400239
En hoe moet je dat dan regelen als je duaal wilt gaan studeren? Natuurlijk via de Hogeschool gaat het gewoon normaal maar hoe moet je dat met de werkgever regelen? Je weet eigenlijk (in het begin) niet echt hoe en wat een accountant allemaal doet, tenminste je weet het misschien wel maar je beheerst dat allemaal nog niet. Hoe wil je dat dan allemaal zo goed mogelijk uitvoeren?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_73406187
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:16 schreef Jetfly het volgende:
En hoe moet je dat dan regelen als je duaal wilt gaan studeren? Natuurlijk via de Hogeschool gaat het gewoon normaal maar hoe moet je dat met de werkgever regelen? Je weet eigenlijk (in het begin) niet echt hoe en wat een accountant allemaal doet, tenminste je weet het misschien wel maar je beheerst dat allemaal nog niet. Hoe wil je dat dan allemaal zo goed mogelijk uitvoeren?
Je volgt het eerste jaar meestal fulltime-studie. Daarna gaat het traject pas in, dus je kunt je dan ook nog bedenken en toch fulltime blijven studeren. Daarnaast weet je vanaf het VWO(dus NIVRA-traject) ook totaal niet wat een accountant doet, maar dit pik je erg snel op. De verbanden en dergelijke leer je later wel zien, maar het werk wat je uit moet voeren is niet moeilijk. Iedereen kan handtekeningen op facturen zien staan en dat aftekenen in excel, iedereen kan saldo op dagafschriften afstemmen met saldibalans etc etc. Je moet je ook bedenken dat je in het eerste jaar eigenlijk nooit alleen zal zitten bij een klant en normaal gesproken altijd met 2 of 3 andere mensen.

Verder moet je zelf een bedrijf vinden waar je gaat werken, daar ondersteunt HBO wel in, maar verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.
pi_73409689
Kijk anders eens op www.aa-worden.nl
pi_73538695
Ik had een vraagje. Ik heb dit jaar waarschijnlijk mijn HBO Informatica opleiding afgerond, maar ik zie het niet echt zitten om nu aan de slag te gaan als bijv een programmeur met een startsalaris van rond de 2000 euro. Ik ben net 21 geworden dus ik ben ook niet te oud om door te studeren.

Zelf wil ik het liefst wel zo snel mogelijk geld verdienen, maar ik heb voor mezelf gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de opleiding Accountancy of Projectmanagement misschien meer bij mij past. Ik ben nu alleen aan het kijken welke opties er zijn voor bijv Accountancy en wat ik het beste kan doen volgens jullie?

Zijn er bijvoorbeeld regelingen die een HBO/Master Accountancy opleiding versoepelen voor mensen die al een afgeronde HBO opleiding hebben bijvoorbeeld? Daarmee bedoel ik dus de duur van een opleiding onder andere.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:31:20 #240
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73539644
Je hebt HBO al binnen dus mag toch gewoon naar WO? Begin dan lekker met duaal Nyenrode Accountancy WO. Je begint wellicht niet op 2000 euro, maar daar eindig je ook niet om het zo maar te zeggen.
Oh really?
pi_73543909
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:42 schreef Hafez het volgende:
Ik had een vraagje. Ik heb dit jaar waarschijnlijk mijn HBO Informatica opleiding afgerond, maar ik zie het niet echt zitten om nu aan de slag te gaan als bijv een programmeur met een startsalaris van rond de 2000 euro. Ik ben net 21 geworden dus ik ben ook niet te oud om door te studeren.

Zelf wil ik het liefst wel zo snel mogelijk geld verdienen, maar ik heb voor mezelf gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de opleiding Accountancy of Projectmanagement misschien meer bij mij past. Ik ben nu alleen aan het kijken welke opties er zijn voor bijv Accountancy en wat ik het beste kan doen volgens jullie?

Zijn er bijvoorbeeld regelingen die een HBO/Master Accountancy opleiding versoepelen voor mensen die al een afgeronde HBO opleiding hebben bijvoorbeeld? Daarmee bedoel ik dus de duur van een opleiding onder andere.
Het hangt er erg vanaf welke kant je op wilt binnen de accountancy. Wil je echt de financiële kant op? Of trekt het it-gedeelte je ook nog wel en zal je liever op dat vlak bezig zijn binnen de accountancy? Indien je echt de financiële kant op wilt, vrees ik dat je niet in aanmerking komt voor vrijstellingen en daarom dus ook niet een pre-master traject in kan, maar dit zal je natuurlijk moeten bespreken met de uni naar keuze.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:36:27 #242
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73590400
Even een vraagje tussendoor

Ik ben nu bezig met een opgave waar de tijdstipmethode wordt toegepast. De vraag is: bereken een balans om van een buitenlandse valuta naar euro's.

Opzicht niet zo'n groot probleem, maar ik vraag mezelf af of ik de theorie nu goed toepas.. heb ik het goed begrepen als ik zeg:

  • Monetaire posten worden tegen de actuele koers omgerekend
  • Niet-monetaire posten worden tegen de historische koers omgerekend

  • Voorraden worden gewaardeerd tegen de actuele koers bij lifo
  • Voorraden worden gewaardeerd tegen de historische koers bij fifo
  • Voorraden worden gewaardeerd tegen de gemiddelde koers bij de ijzeren voorraad

    Of moet ik echt bij de voorraden kijken naar wanneer ze zijn ingekocht?

    Met name bij de voorraden twijfel ik heel erg...

    In mijn boek staat hier niks over, dus ik hoop dat jullie dit weten
  • Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 18 oktober 2009 @ 15:55:14 #243
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73807911
    Vraagje externe verslaggeving (ze worden alhier niet vaak beantwoord maar wie niet waagt die niet wint ):

    Waarom zou je een voorziening aantreffen voor verlieslatende contracten? Deze verliezen worden al verwerkt in de resultatenrekening. Is het dan niet een beetje dubbel om er ook nog eens een voorziening voor aan te treffen (ook al gaat dat enkel boekhoudkundig ten laste van het resultaat en niet ten laste van je liquide middelen)
    Oh really?
    pi_73820321
    Ik ben benieuwd naar de mening van anderen:

    Ik ben 17 jaar, ben afgelopen jaar geslaagd op het VWO (heel makkelijk, nooit ene flikker hoeven doen) en per 1 september begonnen aan de accountancy opleiding via het NIVRA. Ik werk bij Grant Thornton (voorheen AGT). Tot nu toe zijn m'n werkdagen op zich heel leuk geweest, heb toffe collega's en ook m'n studiedagen zijn erg gezellig, leuke medestudenten en goede sfeer.

    Toch twijfel ik of ik wel de goede keuze heb gemaakt. Toen ik vorig jaar de keuze maakte voor deze opleiding stond ik er helemaal achter, ik vond de meeloopdagen etc erg leuk en ik dacht dat het echt wat voor mij was. Echter ben pas 17 en ik moet dus ook altijd alles met het OV doen (wordt in mei pas 18 en moet dan nog gaan lessen, dus een leasebak zit er voorlopig nog niet in). Verder hoor ik ook allemaal verhalen van mensen om me heen die normaal studeren en enorm veel vrije tijd hebben. Logisch dat ik daar verlekkerd tegenaan kijk, want hoewel ik nog genoeg tijd heb naast m'n studie kan ik natuurlijk niet 2 of 3 avonden in de week gaan stappen. Verder is de combinatie toch een stuk zwaarder dan ik dacht, vooral de lange werkdagen ben ik totaaaal niet gewend.

    Eigenlijk zou ik me geen zorgen moeten maken erover, ik kan altijd nog stoppen natuurlijk, maar ik heb helaas de pech dat ik wel alles moet terugbetalen. Sinds vorig jaar en ook dit jaar zijn er steeds meer bedrijven die dit als clausule in je contract/studieovereenkomst zetten, omdat er te veel mensen zijn geweest die het puur een jaar gaan doen voor het geld. Zou ik als ik het echt niet meer zie zitten een compromis kunnen sluiten met het bedrijf of zeggen jullie, dat is in deze branche of in het algemeen een no-go?

    Nou kan ik genoeg sparen en als ik dat goed doe kan ik alles denk ik terugbetalen zonder studieschuld, maar zou dit eventueel zinvol zijn? Ik ben namelijk pas 6 weken bezig en misschien moet ik wel heel erg wennen aan de manier van doen. Ik was op het VWO immers gewend om geen flikker uit te voeren en uit m'n neus etend voor alle vakken een 7 te halen. Dat is hier echt niet meer het geval en bij andere studies natuurlijk ook niet, maar je hebt wel veel minder tijd ervoor naast je werk dan bij een normale studie.

    Verder liggen mijn interesses op zowel economisch als technisch (ICT!) vlak, maar omdat ik geen wiskunde B heb gevolgd zit een opleiding als technische informatica er voor mij niet in (of is dit wel mogelijk om dit later nog in te halen?). (Bedrijfs)economie aan het Erasmus is natuurlijk ook altijd nog een optie, maar ik heb twee gasten in m'n college zitten die dit ook hebben gedaan en juist NIVRA zijn gaan doen omdat ze er niets aan vonden. Dus dat zou ik ook niet zeker weten.

    Wat denken jullie ervan? Ik wil het sowieso nog wel even aankijken natuurlijk, maar informatie inwinnen kan nooit kwaad.

    [ Bericht 3% gewijzigd door stalckx op 18-10-2009 21:15:27 ]
      zondag 18 oktober 2009 @ 21:14:38 #245
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73820669
    Bedrijfseconomie aan Erasmus is gaaf. Maar je kan hier natuurlijk ook de BSc Economics & ICT gaan doen.

    Edit: Zie net op de site van Erasmus dat die bachelor net veranderd is. Je krijgt je BSc in economie & informatica van de Universiteit Leiden, maar alle economische vakken worden nog steeds verzorgd in Rotterdam.
    Oh really?
    pi_73833903
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 21:09 schreef stalckx het volgende:
    Ik ben benieuwd naar de mening van anderen:

    Ik ben 17 jaar, ben afgelopen jaar geslaagd op het VWO (heel makkelijk, nooit ene flikker hoeven doen) en per 1 september begonnen aan de accountancy opleiding via het NIVRA. Ik werk bij Grant Thornton (voorheen AGT). Tot nu toe zijn m'n werkdagen op zich heel leuk geweest, heb toffe collega's en ook m'n studiedagen zijn erg gezellig, leuke medestudenten en goede sfeer.

    Toch twijfel ik of ik wel de goede keuze heb gemaakt. Toen ik vorig jaar de keuze maakte voor deze opleiding stond ik er helemaal achter, ik vond de meeloopdagen etc erg leuk en ik dacht dat het echt wat voor mij was. Echter ben pas 17 en ik moet dus ook altijd alles met het OV doen (wordt in mei pas 18 en moet dan nog gaan lessen, dus een leasebak zit er voorlopig nog niet in). Verder hoor ik ook allemaal verhalen van mensen om me heen die normaal studeren en enorm veel vrije tijd hebben. Logisch dat ik daar verlekkerd tegenaan kijk, want hoewel ik nog genoeg tijd heb naast m'n studie kan ik natuurlijk niet 2 of 3 avonden in de week gaan stappen. Verder is de combinatie toch een stuk zwaarder dan ik dacht, vooral de lange werkdagen ben ik totaaaal niet gewend.

    Eigenlijk zou ik me geen zorgen moeten maken erover, ik kan altijd nog stoppen natuurlijk, maar ik heb helaas de pech dat ik wel alles moet terugbetalen. Sinds vorig jaar en ook dit jaar zijn er steeds meer bedrijven die dit als clausule in je contract/studieovereenkomst zetten, omdat er te veel mensen zijn geweest die het puur een jaar gaan doen voor het geld. Zou ik als ik het echt niet meer zie zitten een compromis kunnen sluiten met het bedrijf of zeggen jullie, dat is in deze branche of in het algemeen een no-go?

    Nou kan ik genoeg sparen en als ik dat goed doe kan ik alles denk ik terugbetalen zonder studieschuld, maar zou dit eventueel zinvol zijn? Ik ben namelijk pas 6 weken bezig en misschien moet ik wel heel erg wennen aan de manier van doen. Ik was op het VWO immers gewend om geen flikker uit te voeren en uit m'n neus etend voor alle vakken een 7 te halen. Dat is hier echt niet meer het geval en bij andere studies natuurlijk ook niet, maar je hebt wel veel minder tijd ervoor naast je werk dan bij een normale studie.

    Verder liggen mijn interesses op zowel economisch als technisch (ICT!) vlak, maar omdat ik geen wiskunde B heb gevolgd zit een opleiding als technische informatica er voor mij niet in (of is dit wel mogelijk om dit later nog in te halen?). (Bedrijfs)economie aan het Erasmus is natuurlijk ook altijd nog een optie, maar ik heb twee gasten in m'n college zitten die dit ook hebben gedaan en juist NIVRA zijn gaan doen omdat ze er niets aan vonden. Dus dat zou ik ook niet zeker weten.

    Wat denken jullie ervan? Ik wil het sowieso nog wel even aankijken natuurlijk, maar informatie inwinnen kan nooit kwaad.
    Heb precies hetzelfde gehad als jij nu hebt. Ik heb het zo'n 2 jaar in totaal aangekeken en ben toch econometrie gaan studeren. De lange dagen daar wen je wel aan, maar deNIVRA-studie is echt . Hele slechte docenten, weinig diepgang in de stof etc etc. Ik had dan wel het geluk dat ik goed gekeken had naar terugbetalingsregeling, dus dat moest pas na 2 jaar(wat ik dus niet heb gered). Ik denk dat je gewoon je hart moet volgen, maar bedenk wel dat het gras altijd groener lijkt aan de overkant ..
      maandag 19 oktober 2009 @ 09:13:16 #247
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_73834000
    Wat versta je onder te weinig diepgang? Zo vreemd is het toch niet dat in de eerste jaren eerst de 'basis' uitgelegd wordt aangezien niet iedereen een economische achtergrond heeft? Je kan pas rennen als je weet hoe je moet lopen Of zie ik het verkeerd?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_73838068
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 09:13 schreef Maraca het volgende:
    Wat versta je onder te weinig diepgang? Zo vreemd is het toch niet dat in de eerste jaren eerst de 'basis' uitgelegd wordt aangezien niet iedereen een economische achtergrond heeft? Je kan pas rennen als je weet hoe je moet lopen Of zie ik het verkeerd?
    Het is maar wat je onder basis verstaat. Je begint met beginselen boekhouden wat gewoon goed is. Maar daarna krijg je vakken als beginselen accountancy (wat heeft dit te maken met accountancy?!), Comptabele aspecten Financial Accounting(weinig uitbreiding van stof beginselen boekhouden). Dan krijg je vakken als beginselen Recht(haalde een voldoende terwijl ik 1 college gevolgd, omdat iemand vlak voor het tentamen uitlegde hoe die bundel werkte en ik daardoor alles op kon zoeken), belastingrecht LB/OB(totaal geen diepgang, bijna alles staat gewoon in de belastingbundel die je erbij mag houden, moet je maar is naar een tentamen kijken). En dan als klapper erachteraan; Statistiek. Je maakt een formuleblad met alle typevragen van de afgelopen 3 jaar met antwoorden, volgt geen enkel college en haalt een 7. Niemand snapt er wat van, maar ach wat boeit het, je weet hoe je het toe moet passen .. Zo kan ik nog wel even door gaan. Master en Post-master van hetzelfde laken een pak.

    Maar goed, in mijn ogen is accountancy ook echt geen wetenschappelijk vakgebied, maar dat is weer een andere discussie...
    pi_73857839
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 11:56 schreef Hap_Slik het volgende:

    [..]

    Het is maar wat je onder basis verstaat. Je begint met beginselen boekhouden wat gewoon goed is. Maar daarna krijg je vakken als beginselen accountancy (wat heeft dit te maken met accountancy?!), Comptabele aspecten Financial Accounting(weinig uitbreiding van stof beginselen boekhouden). Dan krijg je vakken als beginselen Recht(haalde een voldoende terwijl ik 1 college gevolgd, omdat iemand vlak voor het tentamen uitlegde hoe die bundel werkte en ik daardoor alles op kon zoeken), belastingrecht LB/OB(totaal geen diepgang, bijna alles staat gewoon in de belastingbundel die je erbij mag houden, moet je maar is naar een tentamen kijken). En dan als klapper erachteraan; Statistiek. Je maakt een formuleblad met alle typevragen van de afgelopen 3 jaar met antwoorden, volgt geen enkel college en haalt een 7. Niemand snapt er wat van, maar ach wat boeit het, je weet hoe je het toe moet passen .. Zo kan ik nog wel even door gaan. Master en Post-master van hetzelfde laken een pak.
    Doet jij mij eens even uitleggen dan hoe de bundel werkt, ik begin volgende week vrijdag aan beginselen Recht en Belastingrecht.
    CAFA is bij ons echt drama, hoop dat het echt op beginselen boekhouden lijkt, anders heb ik een probleempje. BACC prima te volgen, goede docent, Financiering idem dito.

    Vandaag bij klant geweest en moet zeggen dat het vandaag wel weer erg interessant en best leuk was. Ook gesproken met m'n vader gisteravond over het hele verhaal, volgens hem moet ik het gewoon lekker op me af laten komen, niet over nadenken en pas tegen half volgend jaar kijken wat ik wil, hij zegt dat je altijd minimaal 3 tot 4 maanden moet wennen voordat je je ergens op je gemak voelt en realistisch kan oordelen of je het leuk vindt of niet. Misschien wel verstandig!
    pi_73858732
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 20:43 schreef stalckx het volgende:

    [..]

    Doet jij mij eens even uitleggen dan hoe de bundel werkt, ik begin volgende week vrijdag aan beginselen Recht en Belastingrecht.
    CAFA is bij ons echt drama, hoop dat het echt op beginselen boekhouden lijkt, anders heb ik een probleempje. BACC prima te volgen, goede docent, Financiering idem dito.

    Vandaag bij klant geweest en moet zeggen dat het vandaag wel weer erg interessant en best leuk was. Ook gesproken met m'n vader gisteravond over het hele verhaal, volgens hem moet ik het gewoon lekker op me af laten komen, niet over nadenken en pas tegen half volgend jaar kijken wat ik wil, hij zegt dat je altijd minimaal 3 tot 4 maanden moet wennen voordat je je ergens op je gemak voelt en realistisch kan oordelen of je het leuk vindt of niet. Misschien wel verstandig!
    Zit je bij Ronnie T. uit N. in de groep? Zo niet pm me even voor de beste samenvattingen ooit..

    [ Bericht 0% gewijzigd door Hap_Slik op 20-10-2009 13:25:26 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')