abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 april 2008 @ 14:33:15 #1
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_58359347
Verkopen ze nog BB guns in duitsland, of zijn ze daar ook al verboden ?
En zo ja enig idee waar je ze kan kopen en hoe oud je moet zijn om ze tekopen .
En hoe duur zijn die dingen daar ongeveer?
  maandag 28 april 2008 @ 14:45:11 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_58359577
Luchtbuksen toch?
Waarom zou je daarvoor naar Duitsland gaan?
Je kan en mag ze gewoon in Nederland kopen hoor.
Je moet dr alleen niet in 't openbaar mee rondlopen..

edit:
Minimum leeftijd is 16 dacht ik
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_58360564
BB gun is toch gasdruk pistool? En ja, ze verkopen ze gewoon in Duitsland.
Ik weet niet waar je precies woont maar in Hertzogenrath bij Aken zit er bijvoorbeeld één.
pi_58360761
Dat is balletjes pistool, sommige zijn op gas maar meeste gewoon met een veer, zijn in NL verboden omdat zo echt lijken.
Fotootje voor de duidelijkheid:



Maar het is zeker geen speelgoed, je krijgt flinke blauwe plekken in en zijn al aardig wat mensen die hun ogen zijn beschadigd of blind zijn geworden door die balletjes.

Hoe het precies in Duitsland zit weet ik helaas niet.
............................
  maandag 28 april 2008 @ 19:38:43 #5
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_58365143
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:47 schreef sander89 het volgende:
Dat is balletjes pistool, sommige zijn op gas maar meeste gewoon met een veer, zijn in NL verboden omdat zo echt lijken.
Fotootje voor de duidelijkheid:

[ afbeelding ]

Maar het is zeker geen speelgoed, je krijgt flinke blauwe plekken in en zijn al aardig wat mensen die hun ogen zijn beschadigd of blind zijn geworden door die balletjes.

Hoe het precies in Duitsland zit weet ik helaas niet.
Ja die bedoel ik, ik had er zelf ook een uit tsjechie maar die is kapot gegaan .
En weet dat ze gevaarlijk zijn draag altijd een beschermbrilletje als ik er mee speel.
pi_58366324
Volgens mij heb ik die laatst nog in Duitsland in een speelgoedwinkel zien hangen.
  maandag 28 april 2008 @ 20:54:29 #7
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_58366847
quote:
Op maandag 28 april 2008 20:31 schreef Igen het volgende:
Volgens mij heb ik die laatst nog in Duitsland in een speelgoedwinkel zien hangen.
Hoe zag het eruit?
zag er het eruit als een echt pistool/geweer? of had het allemaal felle kleurtjes?
Was het een pistool of een geweer?
pi_58367072
Het zag net zo eruit als dat ding op het plaatje hierboven. Een helemaal zwart pistool met een heleboel kleine plastic balletjes erbij. Zonder rode markering aan de voorkant.
  maandag 28 april 2008 @ 21:09:25 #9
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58367166
Blauwe plekken van zo'n plastic balletje

Daar kill je nog geen vlieg mee man, zelfs niet op gas. Speelgoed dingen.

Koop dan een CO2 pistool met loden balletjes.
Kill the fish.
  maandag 28 april 2008 @ 21:15:53 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_58367291
Koop een Luger P-08, veel effectiever, vooral bij headshots.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_58367378
Nou goed, hier wat meer informatie:
Gericht erschwert Verkauf von Soft-Air-Waffen

"Het Oberlandesgericht Karlsruhe heeft de verkoop van zogenaamde soft-air-wapens aan banden gelegd. Volgens dit principe-oordeel is de verkoop van deze veer- of gasdrukpistolen aan minderjarigen strafbaar, wanneer de afgevuurde kogels een bewegingsenergie tussen 0,08 en 0,5 Joule bereiken. Dat komt volgens de politie overeen met een sterkte die rode vlekken en blauwe plekken - maar ook zware verwondingen veroorzaken kan. Soft-Air-wapens zijn meestal imitaties op ware grootte van echte wapens en schieten met plastic- of lichtspoormunitie met een kaliber van 5,5 of 6 millimeter.

(...) 0,5 Joule komt overeen met een gewicht van 50 gram, dat je uit een hoogte van 1 meter laat vallen."


Voorbeeldje van zo'n ding?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2008 21:22:32 ]
  maandag 28 april 2008 @ 21:26:40 #12
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_58367491
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef Igen het volgende:
Nou goed, hier wat meer informatie:
Gericht erschwert Verkauf von Soft-Air-Waffen

"Het Oberlandesgericht Karlsruhe heeft de verkoop van zogenaamde soft-air-wapens aan banden gelegd. Volgens dit principe-oordeel is de verkoop van deze veer- of gasdrukpistolen aan minderjarigen strafbaar, wanneer de afgevuurde kogels een bewegingsenergie tussen 0,08 en 0,5 Joule bereiken. Dat komt volgens de politie overeen met een sterkte die rode vlekken en blauwe plekken - maar ook zware verwondingen veroorzaken kan. Soft-Air-wapens zijn meestal imitaties op ware grootte van echte wapens en schieten met plastic- of lichtspoormunitie met een kaliber van 5,5 of 6 millimeter.

(...) 0,5 Joule komt overeen met een gewicht van 50 gram, dat je uit een hoogte van 1 meter laat vallen."


Voorbeeldje van zo'n ding?
Ze verkopen ze dus niet meer aan kinderen .
Maar denk je dat ze ze nog wel in speelgoedwinkels verkopen, of waar zou ik anders moeten kijken?
  maandag 28 april 2008 @ 21:30:03 #13
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58367565
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:26 schreef First het volgende:

[..]

Ze verkopen ze dus niet meer aan kinderen .
Maar denk je dat ze ze nog wel in speelgoedwinkels verkopen, of waar zou ik anders moeten kijken?
Wat dacht je van een wapenwinkel
Kill the fish.
pi_58368104
ik heb in oktober zo'n ding gekocht bij een duits tankstation

was ¤3,50. zat niet echt veel kracht achter, de balletjes deden geen pijn als je iemand er mee raakte zeg maar.
en hij is alweer kapot, maar dat krijg je voor die prijs

leek ook redelijk 'echt', was alleen een beetje aan de kleine kant

of ze wel krachtigere verkopen weet ik niet
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_58368272
Het feit dat je zo'n ding in Duitsland koopt maakt bezit ervan in Nederland niet minder strafbaar. Is een stukje speelgoed dat echt waard?
  maandag 28 april 2008 @ 22:11:12 #16
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58368427
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Het feit dat je zo'n ding in Duitsland koopt maakt bezit ervan in Nederland niet minder strafbaar. Is een stukje speelgoed dat echt waard?
Inderdaad.

Als je dan tóch een pistooltje wil halen, haal er dan één van metaal met loden kogeltjes (op gas). Kosten niet heel veel meer, en de boete die je krijgt is net zo hoog als voor zo'n stukje plastic. Schiet tien keer beter.

Je wil echt niet voor zo'n speelgoedje van 5 euro de wapenwet hier in NL overtreden
Kill the fish.
pi_58368604
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:11 schreef SuperShark het volgende:

[..]

Inderdaad.

Als je dan tóch een pistooltje wil halen, haal er dan één van metaal met loden kogeltjes (op gas). Kosten niet heel veel meer, en de boete die je krijgt is net zo hoog als voor zo'n stukje plastic. Schiet tien keer beter.

Je wil echt niet voor zo'n speelgoedje van 5 euro de wapenwet hier in NL overtreden
Uhm nee,,, Koop dan gewoon een legaal luchtdrukwapen, of beter nog; ga bij een schietclub en heb lol met het echte werk.
pi_58368616
Het mag in Duitsland wel, echter moet er de markering <f> op staan, dat aangeeft dat het om een nepwapen gaat. Overigens is het niet aan te raden dit soort spul mee te slepen naar Nederland, staan hoge boetes op als je ze ermee pakken.
pi_58368724
Dan kan je ook meteen een Kalasjnikov in de Oekraïne kopen. Geeft nog meer thrill denk ik.
pi_58368980
Een Kalasjnikov is ook in Oekraïne ook geen speelgoed.

En dat maakt de situatie met soft-air-dingen zo vreemd. In Duitsland wordt het als speelgoed gezien en lopen kinderen van 12 ermee rond. En in Nederland is het bezit ervan een misdrijf, zelfs als de voorkant oranje geverfd is.
pi_58369563
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:09 schreef SuperShark het volgende:
Blauwe plekken van zo'n plastic balletje

Daar kill je nog geen vlieg mee man, zelfs niet op gas. Speelgoed dingen.
Met beetje BB gun heb je zo blauwe plek door die balletjes, zelf ook aardig wat ervaring mee gehad
Die ik had was 30 euro ofzo uit Frankrijk, die viel niet meteen uitelkaar zoals de meeste.

Maar heb die dingen al jaren geleden weg gedaan omdat geen zin in gezeik had omdat ze in NL verboden zijn.
............................
pi_58369637
http://www.stormtec.com/

alles dat je ooit zou kunnen willen hebben... (natuurlijk alleen om te kijken, want hebben is strafbaar in Nederland zoals we allemaal weten)
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:10:26 #23
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58375607
gewoon illegaal dat spul, niet aan beginnen. Je kunt beter gewoon lid worden bij een schietvereniging en een jaar later je eigen AK47 ophalen bij de plaatselijke wapenhandel.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:14:37 #24
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_58375677
Ik was ook niet van plan om ze mee naar buiten te nemen ofzo, gewoon op mijn kamer als ik niet kan slapen op een papieren doelwit schieten
pi_58375969
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:14 schreef First het volgende:
Ik was ook niet van plan om ze mee naar buiten te nemen ofzo, gewoon op mijn kamer als ik niet kan slapen op een papieren doelwit schieten
Oooh...



Dit heb ik een keer op de kermis gewonnen. Gewoon in Nederland. Best leuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')