abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:03:33 #201
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_58790295
quote:
Op zondag 18 mei 2008 20:42 schreef Blik het volgende:
Hebben jullie fietskaarten thuis liggen ofzoiets dergelijks om een mooie route uit te stippelen, of rijden jullie altijd dezelfde route als training? En hoe doe je dat als je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Limburg, de Ardennen, Alpen met een route uitstippelen?
Ik ben erg enthousiast over m'n gps-apparaat. In vreemde gebieden kun je voor zowel race als mtb de mooiste routes downloaden en in je gps laden. Scheelt je een hoop gezeur met stoppen en op de kaart speuren. Twee weken geleden ook een prachtige route voor de racefiets gedownload. Was in een voor mij onbekend gebied in de Ardennen, maar ik vermoed dat elke mooie klim in de omgeving wel is aangedaan. Vooraf de route op de computer bekijken en achteraf lekker freaken met hoogteprofielen, stijgingspercentages enz.

Je kunt ook je eigen route samenstellen uit verschillende tracks. Tijdje terug ook een mooie route gemaakt door Zuid-Limburg en de Voerstreek, samengesteld uit tracks van verschillende cyclo's. Bijkomend voordeel is dat je vooraf op de kilometer nauwkeurig kunt bepalen hoeveel je die dag wilt fietsen.

In mijn eigen omgeving is alles even beroerd (omgeving Den Haag), dan ben ik al blij als er een kilometer zonder stoplichten te vinden is .

[ Bericht 11% gewijzigd door Trainspotter op 20-05-2008 22:10:41 ]
pi_58790556
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:03 schreef Trainspotter het volgende:
In mijn eigen omgeving is alles even beroerd (omgeving Den Haag), dan ben ik al blij als er een kilometer zonder stoplichten te vinden is .
De duinen in man Dat stuk weg loopt door tot minimaal aan Zandvoort met een drie of viertal onderbrekingen.

Welk GPS apparaat heb je? Sowieso is het met mijn wegvind-capaciteiten wel handig om een GPS mee te nemen. Met hardlopen kom ik nooit zo ver van huis en weet ik de weg nog terug te vinden maar met fietsen is dat al lastiger
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf dinsdag 20 mei 2008 @ 22:24:03 #203
73911 ultra_ivo
pi_58790891
Een probleem met de meeste GPS apperaten voor mij is dat de accu's te snel leeg zijn voor mijn tochten. Er zijn organisatoren die rabiaat tegen die dingen zijn, ik heb er geen probleem mee, sterker nog, ik heb zelfs een vrijwilliger op voorraad die van mijn routebeschrijvingen GPS-tracks maakt die ik aan de aanstaande deelnemers rondstuur.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:25:24 #204
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58790926
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn organisatoren die rabiaat tegen die dingen zijn,
Waarom dat dan?
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 20 mei 2008 @ 22:34:27 #205
73911 ultra_ivo
pi_58791197
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom dat dan?
Vanwege het risico dat mensen gaan afsnijden als ze een GPS gebruiken. En omdat volgens hen het routelezen ook tot de kunst van het randonneuren hoort. Die organisatoren kom je trouwens vaker in Duitsland tegen, daar wil men nog wel eens roomser dan de paus zijn.
Ik schrijf mijn routes zo dat er weinig af te steken valt, tenminste afsteekjes waar je wat aan hebt. Als je de routebeschrijving niet ver van te voren geeft gaan mensen die een GPS gebruiken alleen de controleposten in de GPS invoeren en gaan ze toch rijden waar je ze niet hebben wilt, over de handigste route voor automobilisten. Door een voorgekookte route te laten samenstellen ondervang ik dit probleem, ik reken op een stukje luiheid bij de deelnemers .
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:48:13 #206
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58791602
Moet je de loacties van de controleposten niet aankondigen.
En idd als je een voorgeprogrammeerde route gebruikt, ondervang je waarschijnlijk een groot deel van het probleem.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:01:51 #207
199288 De_Slagert
Je weet zelluf
pi_58792076
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:03 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik ben erg enthousiast over m'n gps-apparaat. In vreemde gebieden kun je voor zowel race als mtb de mooiste routes downloaden en in je gps laden. Scheelt je een hoop gezeur met stoppen en op de kaart speuren. Twee weken geleden ook een prachtige route voor de racefiets gedownload. Was in een voor mij onbekend gebied in de Ardennen, maar ik vermoed dat elke mooie klim in de omgeving wel is aangedaan. Vooraf de route op de computer bekijken en achteraf lekker freaken met hoogteprofielen, stijgingspercentages enz.

Je kunt ook je eigen route samenstellen uit verschillende tracks. Tijdje terug ook een mooie route gemaakt door Zuid-Limburg en de Voerstreek, samengesteld uit tracks van verschillende cyclo's. Bijkomend voordeel is dat je vooraf op de kilometer nauwkeurig kunt bepalen hoeveel je die dag wilt fietsen.

In mijn eigen omgeving is alles even beroerd (omgeving Den Haag), dan ben ik al blij als er een kilometer zonder stoplichten te vinden is .
Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden hoor, meestal rijd ik een rondje Westland, dat is 50km met bijna geen stoplichten. Gewoon via Wateringen richting Schipluiden, Maassluis langs de waterweg naar Hoek van Holland en via de duinen naar Kijkduin. Ook kan je via de duinen heen en weer naar Zandvoort. En je kan het groene hart in
Oi! Acóplese donde están los bitterbals de mierda?
pi_58792435
Friesland ftw.
Dat het er vlak is en dat je af en toe een bejaarde moet ontwijken zijn de enige nadelen.
Harde wind is er wel overal en daar word je sterk van
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:50:49 #209
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_58803861
Ik heb een Campagnolo Mirage 9-speed groepset met voor een 39/53 en geen idee wat ik achter heb (hoe kan ik dat zien?). Ik heb 5 april jongstleden de RVV gefietst en kon op de steile geasfalteerde klimmen alleen boven komen op kracht. Dat gold met name voor de Wolvenberg. Op de kasseihellingen was het onbegonnen werk vanwege de regen en modder. Kon geen krachtzetten omdat het achterwiel dan ging slippen en voor soepeltjes draaien had ik niet juiste verzet. Iedere kasseihelling steiler dan 12% - dat zijn ze allemaal met uitzondering van de Oude Kwaremont - moest ik dus deels te voet nemen.

Wat voor cassette kan ik achter monteren zodat ik de heuvels in Limburg en Vlaanderen wat fatsoenlijker kan nemen (lees: op een lichter verzet).

Als de tijd zover is zal ik wel een nieuwe fiets kopen met een wat betere groep en dan ook letten op de versnellingen maar aan m'n huidige fiets wil ik niet teveel geld besteden, een andere cassette lijkt mij een betaalbare oplossing. Suggesties?
That's...Montgomery Clift, honey!
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:55:21 #210
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58803943
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:50 schreef Bismarck het volgende:
Ik heb een Campagnolo Mirage 9-speed groepset met voor een 39/53 en geen idee wat ik achter heb (hoe kan ik dat zien?).
Tandjes tellen
quote:
Ik heb 5 april jongstleden de RVV gefietst en kon op de steile geasfalteerde klimmen alleen boven komen op kracht. Dat gold met name voor de Wolvenberg. Op de kasseihellingen was het onbegonnen werk vanwege de regen en modder. Kon geen krachtzetten omdat het achterwiel dan ging slippen en voor soepeltjes draaien had ik niet juiste verzet. Iedere kasseihelling steiler dan 12% - dat zijn ze allemaal met uitzondering van de Oude Kwaremont - moest ik dus deels te voet nemen.

Wat voor cassette kan ik achter monteren zodat ik de heuvels in Limburg en Vlaanderen wat fatsoenlijker kan nemen (lees: op een lichter verzet).
13-26 of 13-29.

Met regen is het trouwens erg lastig om kasseienklimmen op te komen, zelfs als je een licht verzet hebt.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2008 @ 16:47:29 #211
73911 ultra_ivo
pi_58804928
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:48 schreef Wombcat het volgende:
Moet je de loacties van de controleposten niet aankondigen.
In ieder geval de plaatsnamen van de controles moeten op de controlekaarten staan. En liefst ook een preciezere locatie. Meestal zit er ook niemand van de organisatie op een controle, geheime controleplekken uitgezonderd.
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:41:40 #212
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58824928
Vanmiddag training op de Posbank. Nog meer fietsertjes in die buurt vandaa ?
pi_58826666
Vanavond kijken of de 62cm Bulls Harrier hoog genoeg is voor mij. Dan wachten tot het Fietsplan geregeld is en dan heb ik over een week of twee een fiets Als de 62cm net te laag is dan komt er over een paar weken ook een 63cm binnen maar dat zal wel niet zo veel uitmaken.

Na wat overleg met de FM hier was de conclusie dat er voor mij geen betere prijs/kwaliteits verhouding meer staat. Ik heb de 105 set nodig ivm veel rijden en na de Harrier zit er nog een gat van 200,- naar de eerst volgende fiets met 105. Dat schiet niet op

Is het trouwens niet eens een keer tijd voor een Wielren-meet bij Arnhem of in Limburg of weet ik wat. Mannetje of tien, huisje, vrijdagavond aankomen, BBQen, zaterdag fietsen in de omgeving, zaterdag pasta en BBQ en zondag weer fietsen en dan zondagavond weer naar huis
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 15:54:30 #214
73911 ultra_ivo
pi_58826904
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:46 schreef FJD het volgende:
Is het trouwens niet eens een keer tijd voor een Wielren-meet bij Arnhem of in Limburg of weet ik wat. Mannetje of tien, huisje, vrijdagavond aankomen, BBQen, zaterdag fietsen in de omgeving, zaterdag pasta en BBQ en zondag weer fietsen en dan zondagavond weer naar huis
Het probleem is dat een aantal mensen een nogal druk seizoen hier hebben. Zou dus alleen lukken aan het eind van het seizoen denk ik zo, maar weer voordat het schaatsseizoen begint. Indien in Limburg kan ik wel een greep in mijn routebestand doen.
pi_58827061
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Het probleem is dat een aantal mensen een nogal druk seizoen hier hebben. Zou dus alleen lukken aan het eind van het seizoen denk ik zo, maar weer voordat het schaatsseizoen begint. Indien in Limburg kan ik wel een greep in mijn routebestand doen.
Zou ook in combinatie kunnen met bv. een cyclo maar laten we anders gewoon eens wat animo en agenda's checken. Kijken wie het een leuk idee lijkt, wat een leuk idee is, kijken wat iedereen aankan (qua afstand), kijken wie wanneer kan.

Zo heb ik bv. geen flauw idee over wanneer het seizoen afloopt en het schaatsseizoen begint Zijn schaatsen-wielrennen sporten die je in het verlengde van elkaar kan doen? Ik meen dat het voor een del ook kan met hardlopen-wielrennen maar dat er toch nog wel wat verschil is.

[ Bericht 20% gewijzigd door FJD op 22-05-2008 16:22:20 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:32:55 #216
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58827872
Je moet 't zo zien: niet iedereen heeft zin om in de winter door te trainen. Schaatsen en wielrennen komen aardig overeen. Beiden krachtuithouding en duur en een min of meer gesloten keten (geen impact zoals hardlopen). Niet iedereen kan schaatsen (ondergetekende ) en gaan dus hardlopen als het niet te harden is om te fietsen. Maar ik mag sowieso graag hardlopen .
Als je een beetje fatsoenlijk aan het seizoen wil beginnen heb je echter weinig keus. Komende winter zal ik veel meer op de fiets zitten dan afgelopen winters.

Een gezamelijke tocht lijkt me leuk hoor .

Posbank training is gecancelled. Ik ben blijven plakken voor de Giro . Dan vanavond maar beetje lostrappen en morgen knallen.
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 19:06:57 #217
73911 ultra_ivo
pi_58831197
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:00 schreef FJD het volgende:

[..]

Zou ook in combinatie kunnen met bv. een cyclo maar laten we anders gewoon eens wat animo en agenda's checken. Kijken wie het een leuk idee lijkt, wat een leuk idee is, kijken wat iedereen aankan (qua afstand), kijken wie wanneer kan.
Even de regionale agenda checken

Augustus

vr 1 Heerlen Fietsvierdaagse kantine VV Heerlen Sport 40, 60 en 100km
za 2 Limbourg Eifel Trophy Dolhain 43, 85 en 150km
zo 3 Alsdorf Sommer RTF Gustav Heinemann Gesamtschule 45, 79, 115 en 155km
za 16 Mönchengladbach Findelkindtour Schulzentrum MG-Hardt 42, 71, 113 en 151km
za 23 Ougrée Memorial Prédazer Maison des Jeunes 50, 80 en 110km
za 23 Eschweiler Eschweiler RTF Schule Paternhof 43, 75 en 112km
za 30 Limbourg Les 3 bornes Dolhain 55, 85 en 105km
zo 31 Bassenge la Toto Detilloux Salle la Passarelle 30, 60, 70, 75 en 110km

September

wo 3 Boncelles La Magree Le Boncelles 55km
zo 7 Partij Mechelen-Francorchamps Age Wienhoes 51, 116, 150 en 180km
za 13 Jemeppe Les Etangs Au qautre Vents 55 en 78km
za 20 St. Geertruid Mergelheuvelland 2 daagse Libeek 90, 120 en 160km
zo 21 St. Geertruid Mergelheuvelland 2 daagse Libeek 70 en 120km

Mechelen-Francorchamps is een verdomd mooie tocht. Alleen geef ik dat weekend de voorkeur aan Parijs-Maubeuge.
quote:
Zo heb ik bv. geen flauw idee over wanneer het seizoen afloopt en het schaatsseizoen begint Zijn schaatsen-wielrennen sporten die je in het verlengde van elkaar kan doen? Ik meen dat het voor een del ook kan met hardlopen-wielrennen maar dat er toch nog wel wat verschil is.
Het fietsseizoen loopt eind september zo'n beetje op z'n end. Voor velen is de Mergelheuvelland 2 daagse de laatste serieuze rit. Half oktober/begin november begint het schaatsseizoen.
pi_58832890
Tjezus Ga je die allemaal fietsen of dat niet? We zouden iig een keer moeten gaan trainen of een leuke tocht doen, maar dan ga ik eerst even flink oefenen...

Ik heb zojuist m'n Bulls Harrier gekocht Jammere van dat NFP is dat ik nu moet wachten tot de administratie rond is terwijl m'n fiets nu al staat te glimmen in de winkel

Wat een verschil trouwens met wat ik gewend ben. M'n wielrenervaring komt niet verder dan een ragbakkie zonder op frame maat te letten en dan is dit wel een verschil zeg Overigens snapte ik vandaag pas voor het eerst hoe het schakelsysteem werkt Nooit geweten dat je ook met de remhendel schakelde, had alleen dat zwarte pookje gezien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 20:20:57 #219
73911 ultra_ivo
pi_58833220
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:08 schreef FJD het volgende:
Tjezus Ga je die allemaal fietsen of dat niet? We zouden iig een keer moeten gaan trainen of een leuke tocht doen, maar dan ga ik eerst even flink oefenen...
Nee, helemaal niet. Deze tochten zijn me wat te kort. Dit komt uit een overzicht wat ik voor de zomertraining van de schaatsploeg heb opgsteld. Mijn schema ziet er wat anders uit:

24/25 mei 400km BRM Allenes-le-Marais
1 juni 175km Fête du Vélo, BBC Oupeye
7/8 juni 600km BRM Allenes-le-Marais
22 juni individuele trainingsrit
4 juli 1200km RM Vologda-Onega-Ladoga
zo 10 augustus Dortmund marathon
za 23 augustus 300km BRM Allènes-le-Marais
7 september Paris-Cambrai
13 september 400km BRM Allenes-le-Marais
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:23:26 #220
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58833300
Pff je doet je naam eer aan ultra_ivo. Ik moet er niet aan denken 400km te fietsen. Maar goed, die ultratochten zijn ook weer een heel andere discipline dan koersen .
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 20:25:33 #221
73911 ultra_ivo
pi_58833361
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:23 schreef Asics-DS het volgende:
Pff je doet je naam eer aan ultra_ivo. Ik moet er niet aan denken 400km te fietsen. Maar goed, die ultratochten zijn ook weer een heel andere discipline dan koersen .
Waar denk je dat ik m'n nick vandaan heb?
Maar je hebt gelijk, koersen en ultrarijden is tegenwoordig niet te vergelijken. Je moet er andere dingen voor beheersen. In een koers zou ik in de eerste ronde al uit de wielen gereden worden. Vroeger was dat een andere zaak, toen was 400km een normale koersafstand voor een prof.
pi_58833655
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Waar denk je dat ik m'n nick vandaan heb?
Maar je hebt gelijk, koersen en ultrarijden is tegenwoordig niet te vergelijken. Je moet er andere dingen voor beheersen. In een koers zou ik in de eerste ronde al uit de wielen gereden worden. Vroeger was dat een andere zaak, toen was 400km een normale koersafstand voor een prof.
Misschien een rare vraag, maar ben je een prof of zo niet ben je weleens gescout (hoe gaat dat met het wielrennen?) door een profploeg?

Iets heel anders.
Ik ben dus pas begonnen met wielrennen. Weet iemand een goed trainingsschema of een site waar dit allemaal opstaat?
Mijn doel is om in de lente/zomer een aantal tochten/wedstrijden te rijden, maar dan wel lange afstanden (150 +)

Afgelopen week Ebay afgestruind en heb al mooie spullen kunnen kopen zoals shirts en shorts.

Nonstop Ciclismo
http://stores.ebay.com/NO(...)ZQ2d33QQftidZ2QQtZkm

Erg goedkope winkel op Ebay, let wel op het zijn dollarprijzen dus er gaat nog flink wat van af

Nog een aantal andere Ebaywinkels

Timbos bikes and entertainment
Deze persoon is erg goedkoop qua shirts en bib shorts

http://stores.ebay.nl/Tim(...)3amefsQ3amesstQQtZkm

Allcycling
http://stores.ebay.nl/all(...)3amefsQ3amesstQQtZkm

It's all for sports
http://stores.ebay.nl/Its(...)3amefsQ3amesstQQtZkm

Radsport4allshop
http://stores.ebay.nl/rad(...)3amefsQ3amesstQQtZkm

Er zullen ongetwijfeld nog meer winkels te vinden zijn, maar hier alvast een aantal
pi_58833759
Waar woon je? Ik vind het nml. wel leuk om met een klein groepje te fietsen bv.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:56:59 #224
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58836991
Vandaag in tien minuten twee keer lekgereden (allemaal kutsteentjes bij Abcoude). Maar nu wel op hardhandige wijze geleerd hoe je snel een achterband verwisselt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_58837077
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vandaag in tien minuten twee keer lekgereden (allemaal kutsteentjes bij Abcoude). Maar nu wel op hardhandige wijze geleerd hoe je snel een achterband verwisselt.
Ik kan het nu binnen 5 minuten ongeveer
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 22:05:35 #226
73911 ultra_ivo
pi_58837470
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:35 schreef ole_ole het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar ben je een prof of zo niet ben je weleens gescout (hoe gaat dat met het wielrennen?) door een profploeg?
Dergelijke lange afstanden worden al lang niet meer in profverband gereden. Er is een heel klein aantal profs dat wedstrijden als de Race Across America rijdt. Maar in de categorie waar ik rij, randonneurs, zijn er totaal geen profs en zijn er geen sponsorgelden.
pi_58838441
@ ole_ole:

Rustig opbouwen, begin gewoon met zo rond de 50 km. En dan steeds wat opbouwen. Eten en drinken niet vergeten, zeker niet bij langere afstanden. Zorg ervoor dat je een beetje een licht verzet rijdt, anders verzuur je zomaar.
pi_58838565
Oke,
Ik ga morgenochtend een rondje rijden in de buurt van Nijmegen / Berg en Dal
Je kan daar zo heerlijk fietsen
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:29:55 #229
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_58838609
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:01 schreef De_Slagert het volgende:
Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden hoor, meestal rijd ik een rondje Westland, dat is 50km met bijna geen stoplichten. Gewoon via Wateringen richting Schipluiden, Maassluis langs de waterweg naar Hoek van Holland en via de duinen naar Kijkduin. Ook kan je via de duinen heen en weer naar Zandvoort. En je kan het groene hart in
Het was gechargeerd natuurlijk. Met wat goede wil zijn er best wat mooie routes te maken inderdaad. Rondje Hoek van Holland, rondje Noordwijk, om de Rottemeren, Midden-Delfland en met al die viaducten over de verschillende snelwegen kun je nog best een behoorlijke klimtraining doen ook .
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FJD het volgende:
Welk GPS apparaat heb je?
De Garmin 60x. Lomp ding, maar werkt prima (mits je de batterijen stabiliseert met wat extra rubberplaatjes). Denk erover om nog eens een Garmin edge aan te schaffen, die heeft wat meer fietspecifieke features.

[ Bericht 18% gewijzigd door Trainspotter op 22-05-2008 22:37:39 ]
pi_58839859
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef ole_ole het volgende:
Oke,
Ik ga morgenochtend een rondje rijden in de buurt van Nijmegen / Berg en Dal
Je kan daar zo heerlijk fietsen
Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens door
pi_58851248
Ik zoek de snelste en racefietsvriendelijkste route van Roermond naar het zuiden (ten eerste Sittard, daarna verder). Weet iemand waar ik die kan vinden?
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:37:50 #232
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_58851604
Dat ligt eraan wat je einddoel is. Richting Maastricht, richting Heelen, richting Heuvelland, richting Duitsland?
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_58855085
Ik heb even een vraagje over 2e hands racefietsen.

Ik ben het een en ander aan het bekijken en heb de mogelijkheid om een fiets uit 2004/2005 aan te schaffen afgemonteerd met Ultegra (met stalen frame en 32 spaaks wielen) - lijkt me wel zo handig aangezien ik ~105kg ben.

En ik heb de mogelijkheid om een fiets uit 2007 te kopen met 105, voor 125 euro meer dan bovenstaande.

Is de 105 serie uit 2007 vergelijkbaar met de Ultegra uit 2004/5? Ik had namelijk van de regionale FM gehoord dat vorig jaar de series zijn verbeterd.

Alvast bedankt
hoi
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:41 #234
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58856682
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens door
90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.
De meeste snelheid haal je immers op een zwaar verzet met veel omwentelingen p/m.
Je moet een proberen bepaalde stukken op de 19 of 17 te rijden. Als je dan weer zwaarder schakelt krijg je het idee dat je toch wat zwaar trapt. Voor je het weet trap je standaard 100-110 (of meer) omwentelingen per minuut.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:40:17 #235
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58856784
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:45 schreef robertoo het volgende:
Ik heb even een vraagje over 2e hands racefietsen.

Ik ben het een en ander aan het bekijken en heb de mogelijkheid om een fiets uit 2004/2005 aan te schaffen afgemonteerd met Ultegra (met stalen frame en 32 spaaks wielen) - lijkt me wel zo handig aangezien ik ~105kg ben.

En ik heb de mogelijkheid om een fiets uit 2007 te kopen met 105, voor 125 euro meer dan bovenstaande.

Is de 105 serie uit 2007 vergelijkbaar met de Ultegra uit 2004/5? Ik had namelijk van de regionale FM gehoord dat vorig jaar de series zijn verbeterd.

Alvast bedankt
Elk jaar komen fabrikanten met 'verbeteringen'. Zie het liever als veranderingen om de verkoop te stimuleren. Trap niet in geintjes als: 'nu nog stijver' 'nu nog lichter' 'nu nog duurzamer'. Dit jaar komen ze met hetzelfde op de proppen. Hoewel er wel wat aardige veranderingen aankomen moet je ze niet altijd zien als verbeteringen.
Neem nu het Ultra Torque systeem van Campa. Ten opzichte van het vierkante as systeem is dit niet zozeer een verbetering. Eerder een verandering. Iets nieuws verkoopt, en helemaal als de pro's ermee rijden.....
  FOK!fotograaf vrijdag 23 mei 2008 @ 15:58:25 #236
73911 ultra_ivo
pi_58858984
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:24 schreef jorryt het volgende:
Ik zoek de snelste en racefietsvriendelijkste route van Roermond naar het zuiden (ten eerste Sittard, daarna verder). Weet iemand waar ik die kan vinden?
De racefietsvriendelijkste route is via België langs de Zuid-Willemsvaart. Dan kom je uit in Maastricht maar sla je Sittard over.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:04:25 #237
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58859148
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:40 schreef Asics-DS het volgende:
Ten opzichte van het vierkante as systeem is dit niet zozeer een verbetering. Eerder een verandering. Iets nieuws verkoopt, en helemaal als de pro's ermee rijden.....
Is wel flink lichter volgens mij. Niet dat dat een reden is om de hele boel te veranderen.
Oude as+crankstel van Campa was nl. zwaarder dan Shimano, nu zijn ze weer lichter.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:18:13 #238
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58866182
Klopt, maar daar staat wel tegenover dat het lang niet altijd probleemloos loopt (stroef lopende lagers), meer slijtage van de lagers, meer vuil door dat ze 'buitenboord' liggen. Een vierkante as monteer je goed, draait als een idioot en je hebt er 20.000 km geen omkijken naar.
Het gewichtverschil is geloof ik 50 gram . Dat is wel 1 seconde op Alpe d'Huez
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:10:27 #239
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58873190
Sowieso is het moderne materiaal veel slijtage- en storingsgevoeliger dan het spul van 20 jaar geleden.
Overigens als een nieuwe as van Campa niet probleemloos loopt, is 'ie (volgens mij) waarschijnlijk niet goed gemonteerd. Dat had je 20 jaar geleden ook, toen moest je nog losse cups monteren en goed afstellen. Later met de bracketcartridges kon iedereen makkelijk een as monteren. Wat dat betreft wordt nu dus weer een stap terug gezet (toen Shimano hun nieuwe (huidige) bracketsysteem introduceerde werd daarover ook opgemerkt dat het meer afstelling en nauwkeuriger montage vereiste).
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:04:16 #240
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58875877
Ik heb er geen problemen mee hoor, maar je leest verhalen..... Bij mij is alles perfect gemonteerd. Belangrijk is gewoon om het bracket netjes af te vlakken. Als die cups maar een fractie scheeft zitten krijg je gedonder. Ik ben tevreden hoor met dat Ultra Torque Maar je hebt gelijk dat alles veel gevoeliger is dan vroeger. Hoewel ik 'vroeger' niet mee gemaakt heb is staal veel robuuster en sterker dan carbon, alu en titanium. Kwestie van prioriteiten stellen. Zo denk ik dat ultra_ivo met materiaal rijdt wat comfortabel, duurzaam en sterk is. Zelf rijd ik met licht en aero materiaal omdat ik zo snel mogelijk van A naar B wil.
pi_58877197
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:36 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.
De meeste snelheid haal je immers op een zwaar verzet met veel omwentelingen p/m.
Je moet een proberen bepaalde stukken op de 19 of 17 te rijden. Als je dan weer zwaarder schakelt krijg je het idee dat je toch wat zwaar trapt. Voor je het weet trap je standaard 100-110 (of meer) omwentelingen per minuut.
Okay, thnx

Ik dacht dat 90 rpm gemiddeld was zeg maar. Ik zit er zelf ook wel overheen, ook eerder richting de 120 pm.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:44:07 #242
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58877360
Lekker weertje, wel wat veel wind. Ruim 3½ uur gefietst 110 km.
in a crowd you lose humanity
pi_58877733
Heb m'n Harrier Na wat gevogel was het toch mogelijk om de fiets nu alvast mee te nemen. Nu meteen een tocht naar m'n ouderlijk huis, hopen dat ik de weg niet kwijt raak

Ow ja en allemaal vingers kruisen dat ik niet op m'n bek ga als ik vergeet m'n voet uit het pedaal te halen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:57:13 #244
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58883732
En... heb je het overleefd?
pi_58884617
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:57 schreef Asics-DS het volgende:
En... heb je het overleefd?
1x ging het bijna fout toen er een bejaarde op mijn weghelft zat (in een bocht ) dan merk je wel dat het vervelend is om vast te zitten maar verder is het wel fijn, je kunt altijd vol aanzetten

Ging van Den Haag naar Rozenburg toe, 40km. Eerste keer door Monster gefietst en toen door Naaldwijk en weet ik wat nog niet meer. Dan merk je pas hoeveel stoplichten er eigenlijk zijn in Nederland Terug eerst naar Hoek van Holland gestoken en toen recht om hoog door de duinen. Theorie was goed, praktijk ook met als kleine kanttekening dat ik 20km lang 4/5bft recht in m'n bek had staan

Heen weg wilde m'n GPS nog niet echt meewerken (en was ik te ongeduldig om te wachten) maar terug heb ik gem 33km/u geklokt naar Hoek v Holland en dat laatste stuk iets van 24 a 25km/u.

Wel erg gaaf iig Fietsje staat nu te glimmen in de woonkamer Nu even wat inlezen over onderhoud e.d.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58888881
Kut tegenwind .
pi_58891338
Ik had de wind mee

100 km gedaan in iets meer dan 3 uur.
Ik blijf me toch ergeren aan al die bejaarden enzo. Bellen en tring tring roepen helpt bij sommige mensen ook echt niet. Of mensen die hun auto bij het oversteken zonder te kijken het fietspad opgooien
Ik had echt zin een flinke deuk in die auto te rijden, ware het niet dat ik geen zin heb een nieuw voorwiel te kopen
Verder een heerlijke tocht gehad.
  zondag 25 mei 2008 @ 10:31:30 #248
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58893534
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik had echt zin een flinke deuk in die auto te rijden, ware het niet dat ik geen zin heb een nieuw voorwiel te kopen

Da's idd niet aan te bevelen. Het is mij eens overkomen dat een auto opeens het fietspad overstak terwijl ik op 10 meter afstand was. Ben toen vol op die auto geknald (reed tegen de 40). De fiets was er ernstig aan toe, ik had zelf vrijwel niets.
Gekke was, voorwiel was nog perfect rond, de voorvork had de klap opgevangen. Normaal gesproken staat de voorvork in een hoek naar voren. Nu stond 'ie in eenzelfde hoek naar achteren.
Is trouwens netjes opgelost door de verzekering van de auomobiliste
Ik zei overigens wel dat ik zelf vrijwel niets had, wat wel klopte, maar er kwam wel vrij veel bloed aan te pas, omdat ik een sneetje in mijn gezicht had. Da's gehecht en niets meer van te zien. (En ik had een blauw oog).
in a crowd you lose humanity
pi_58893557
Andere verkeersdeelnemers hebben echt geen flauw idee hoe hard een wielrenner rijdt. Misschien moeten we maar een boombox met het geluid van een opgevoerde scooter mee nemen ofzo

Ik kijk net eens online voor een fietsbroek, ik had al een klein beetje een vermoeden dat de prijzen bij de FM wel erg hoog lagen en dat blijkt. Voor 28,- heb je al een broek waar de goedkoopste bij de FM 50,- was. Fijn dat ik dat niet gedaan heb. Nu maar even shoppen. Misschien ook even voor een zadel want dit zadel is idd niet heel erg fijn maar dat kan ook komen doordat ik geen fatsoenlijke broek aan had.

Ow ja en ik heb net echt pijn in m'n onderrug gekregen. Nergens last van gehad totdat ik even bukte voor de koelkast en *pats* Heb ik gisteren dan gewoon teveel gefietst? Kan ik dit ook voorkomen door wat krachttraining te gaan doen voor m'n onderug/bovenlichaam?

[ Bericht 30% gewijzigd door FJD op 25-05-2008 13:01:16 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 25 mei 2008 @ 14:11:30 #250
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58897716
Krachttraining voor buik en (onder)rug is echt aan te bevelen. Zowel voor hardlopen als wielrennen.
pi_58898917
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:11 schreef Asics-DS het volgende:
Krachttraining voor buik en (onder)rug is echt aan te bevelen. Zowel voor hardlopen als wielrennen.
Met hardlopen 1x last van gehad maar toen liep ik ook veel verder dan m'n trainingsschema kon rechtvaardigen. Ik ga maar eens kijken naar wat oefeningen en ondertussen de fietstochtjes wat aan de lage kant houden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 25 mei 2008 @ 15:35:23 #252
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58899519
Grondoefeningen voor de rug kan ik zo niet bedenken. In de sportschool kun je wel perfect hyperextensions doen.
Buik lukt altijd wel
  zondag 25 mei 2008 @ 15:39:13 #253
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58899609
quote:
Op zondag 25 mei 2008 15:35 schreef Asics-DS het volgende:
Grondoefeningen voor de rug kan ik zo niet bedenken.


Plat op de grond en schouders (evt benen) optillen


Of de superman: op handen en knieën en dan linkerbeen en rechterarm uitstrekken en omgekeerd
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 25 mei 2008 @ 15:55:08 #254
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58900014
Ja maar dan is de effectieve beweging zo kort. Dat is hetzelfde als je biceps trainen door van 180 graden (gestrekt dus ) naar 150 graden te gaan. Je brengt m liever naar een hoek kleiner dan 90 graden. Maar goed, het zal vast helpen
  FOK!fotograaf zondag 25 mei 2008 @ 19:50:39 #255
73911 ultra_ivo
pi_58904639
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:04 schreef Asics-DS het volgende:
Ik heb er geen problemen mee hoor, maar je leest verhalen..... Bij mij is alles perfect gemonteerd. Belangrijk is gewoon om het bracket netjes af te vlakken. Als die cups maar een fractie scheeft zitten krijg je gedonder. Ik ben tevreden hoor met dat Ultra Torque Maar je hebt gelijk dat alles veel gevoeliger is dan vroeger. Hoewel ik 'vroeger' niet mee gemaakt heb is staal veel robuuster en sterker dan carbon, alu en titanium. Kwestie van prioriteiten stellen. Zo denk ik dat ultra_ivo met materiaal rijdt wat comfortabel, duurzaam en sterk is. Zelf rijd ik met licht en aero materiaal omdat ik zo snel mogelijk van A naar B wil.
Klopt. Je moet je materiaal kiezen naar je gebruiskdoel. Wil je in de koers bij de kopgroep zitten dan is het snelste van het snelste prima, moet net niet kapot gaan. Wil je bij baggerweer PBP rijden dan is gewoon duurzaam nog neit duurzaam genoeg. Ik ben daar zelfs overgestapt op buiscommandeurs omdat de Ergopowershifters tijdelijk problemen gaven.
pi_58921681
Ik kon in Groningen nooit echt een adresje vinden om m'n wielerspulletjes te kopen. Bleek vlak bij de Ikea Belga fietsen te zitten. Best wel een mooie zaak met een groot aanbod en ook in alle prijsklassen. Heb een nieuw zadel en een belletje gekocht. Wel zo handig. M'n oude zadel gaat op de mtb. Daarvoor heb ik ook een paar bar ends gekocht. Het enige nadeel was dat het op merk gesorteerd lag. Dus niet echt een goed overzicht van wat er was, moest dus een paar keer op en neer lopen omdat ik beter spul gevonden had.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:35:37 #257
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58940030
Zoek naar de merken Campa, Ritchey, Specialized, Continental That's all you need
pi_58942729
Hehe

M'n studentenbudgetje staat dat niet altijd toe
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:35:17 #259
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58965585
De mijne ook niet. Gewoon prioriteiten stellen en weten wát je wáár moet kopen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:24:29 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_58976411
Wat is de beste plaats als standplaats voor een weekendje Ardennen? Vielsalm, Trois Ponts of iets anders? En iemand suggesties voor goedkope huisjes?
  FOK!fotograaf donderdag 29 mei 2008 @ 06:46:25 #261
73911 ultra_ivo
pi_58979973
Rochefort is ook een mooie standplaats.
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:47:23 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_58983036
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 06:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Rochefort is ook een mooie standplaats.
Ik kan een heel goedkoop huisje regelen in Vielsalm, dus vandaar eigenlijk de vraag of Vielsalm een goede uitvalsbasis is om een paar klimmetjes te verkennen. Zonder dat je de auto nog in moet
pi_58983228
Wat is dit nou voor weer -.-
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  FOK!fotograaf donderdag 29 mei 2008 @ 14:50:29 #264
73911 ultra_ivo
pi_58988944
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan een heel goedkoop huisje regelen in Vielsalm, dus vandaar eigenlijk de vraag of Vielsalm een goede uitvalsbasis is om een paar klimmetjes te verkennen. Zonder dat je de auto nog in moet
Vielsalm is prima te doen. Je zult hier de wat onbekendere klimmen tegenkomen. Ook de langere varianten zijn binnen een dag prima te doen. Vooral het stuk van St. Vith naar Dasburg is mooi en zwaar. Hier heb ik nog een uitgetekende route van (onderdeel van mijn 600). Daarnaast is het mogelijk om eerst een stuk de trein te nemen naar het noorden en dan via een mooie route terug te fietsen naar Vielsalm.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:23:31 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_58989776
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:50 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vielsalm is prima te doen. Je zult hier de wat onbekendere klimmen tegenkomen. Ook de langere varianten zijn binnen een dag prima te doen. Vooral het stuk van St. Vith naar Dasburg is mooi en zwaar. Hier heb ik nog een uitgetekende route van (onderdeel van mijn 600). Daarnaast is het mogelijk om eerst een stuk de trein te nemen naar het noorden en dan via een mooie route terug te fietsen naar Vielsalm.
In principe is het maar 10 km fietsen naar Trois Ponts, en dan zit je zo in Stavelot of La Gleize waar je volgens mij de Rosier hebt. Een weekend in een appartementje voor 80 euro kom je niet vaak tegen. Dus ik denk dat ik dat maar gewoon moet gaan doen. Station is inderdaad ook in de buurt dus dan zou je zo ook een flink stuk kunnen fietsen
  FOK!fotograaf donderdag 29 mei 2008 @ 17:31:30 #266
73911 ultra_ivo
pi_58992651
Via Lierneux heb je ook een hele mooie opgang naar de Baraque Fraiture. Kun je mooi een rondje maken via La Roche en Ardenne en Bastenaken.
pi_58999303
Alloha,

Na een tijdje dit topic te hebben gevolgd en hier en daar al wat bekenden te hebben gesignaleerd (Hallo IR ) spring ik ook maar even in de discussie. Vorige maand heb ik nadat ik samen met IR een aantal ritten op een leenfiets heb gedaan ook een racefiets gekocht. Inmiddels staat er een 500km op en zit ik bij de fysio wegens een knie die dat niet zo leuk vond.. Dan maar er een beetje over posten en hopelijk tot binnenkort eens in de buurt van A'dam.
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:53:53 #268
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_59000554
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Via Lierneux heb je ook een hele mooie opgang naar de Baraque Fraiture. Kun je mooi een rondje maken via La Roche en Ardenne en Bastenaken.
Zojuist het artikel over het ultrafietsen in het laatste nummer van Fiets gelezen, waar in o.a. jij aan het woord komt. Leuk artikel wat een goed kijkje in de keuken van het ultrafietsen geeft. Het ultrafietsen an sich spreekt me na het lezen van het artikel echter minder aan. 's Nachts cols opfietsen (en afdalen ) of doorfietsen totdat je niet meer kunt om hallucinerend in een bushokje een uiltje te knappen (ik overdrijf enigzins) sluiten niet bij mijn belevenis van een leuke fietstocht cq. leuke fietsvakantie aan.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_59000813
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:23 schreef Blik het volgende:

[..]

In principe is het maar 10 km fietsen naar Trois Ponts, en dan zit je zo in Stavelot of La Gleize waar je volgens mij de Rosier hebt. Een weekend in een appartementje voor 80 euro kom je niet vaak tegen. Dus ik denk dat ik dat maar gewoon moet gaan doen. Station is inderdaad ook in de buurt dus dan zou je zo ook een flink stuk kunnen fietsen
En uiteraard de Haute Levee, Wanne en Stockeu
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:26:16 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_59001482
weekendje Ardennen is geboekt. uiteindelijk toch nog 120 euro (verplichte eindschoonmaak ...) maar dat zal de pret niet drukken. binnenkort eens al die heuvels die in de buurt liggen bekijken en een paar routes maken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:47:37 #271
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59002038
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:18 schreef DennisF het volgende:
Alloha,

Na een tijdje dit topic te hebben gevolgd en hier en daar al wat bekenden te hebben gesignaleerd (Hallo IR ) spring ik ook maar even in de discussie. Vorige maand heb ik nadat ik samen met IR een aantal ritten op een leenfiets heb gedaan ook een racefiets gekocht. Inmiddels staat er een 500km op en zit ik bij de fysio wegens een knie die dat niet zo leuk vond.. Dan maar er een beetje over posten en hopelijk tot binnenkort eens in de buurt van A'dam.
Shit, m'n privacy!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_59002838
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:47 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Shit, m'n privacy!
Fietsende politicoloog met een groot hart voor Martin Verkerk zeker?


klinkt bekend
  vrijdag 30 mei 2008 @ 01:21:12 #273
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59003625
Het zal die Martin Verkerktatttoo op m'n voorhoofd wel zijn ja.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:20:32 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_59012328
Lekker kort rondje gefietst vandaag van 21 km, wel geprobeerd mijn tempo omhoog te schroeven. UIteindelijk het merendeel van de tijd 30+ gefietst. Viaductje vlakbij mijn huis heb ik zelfs bedwongen met 38 km/u. Wel kapot toen ik boven was
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:30:33 #275
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59013930
Weekendje Ardennen wil ik ook nog doen. Even een stevig trainingsweekend inbouwen, maar ¤120 is nog best prijzig voor een weekendje.
Het is goed trainen op de Posbank, maar die Lange Juffer en Zijpenberg ken ik inmiddels wel .


@DennisF: Kijk eens naar je schoenplaatjes. Dat luistert namelijk vrij nauw. Een paar mm verschil op je plaatjes scheelt zo een paar centimeter op je knie.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:45:04 #276
56724 Wombcat
rent wiel
pi_59014276
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:30 schreef Asics-DS het volgende:
Het is goed trainen op de Posbank, maar die Lange Juffer en Zijpenberg ken ik inmiddels wel .
Niet zeuren, in driekwart van Nederland kun je niet zo leuk trainen als daar.
Ik heb er ook jarenlang rondgefietst
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:08:14 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_59017166
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:30 schreef Asics-DS het volgende:
Weekendje Ardennen wil ik ook nog doen. Even een stevig trainingsweekend inbouwen, maar ¤120 is nog best prijzig voor een weekendje.
Goedkoper kan wel, maar dan zit je of verder in het naseizoen of op een camping. Voor augustus is het zeer schappelijk
  FOK!fotograaf vrijdag 30 mei 2008 @ 20:06:12 #278
73911 ultra_ivo
pi_59019428
Je kunt ook voor 2x 15 Euro in de jeugdherberg van Bouillon gaan slapen.
pi_59029422
Mijn hele planning valt in duigen, teruggeroepen van rit naar Santiago wegens familieomstandigheden en ook mijn deelname aan de tour de France moeten afzeggen.
Er zijn soms belangrijkere dingen in het [fiets]leven.
janneman
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:00:57 #280
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59030018
Dat is zeker waar horstjan.

Ik heb even een kijkje in je fotoboek genomen waar nogal wat bijzondere foto's staan. Na wat google werk zag ik dat je beroepsrenners en wereldkampioen veteranen ben geweest? Wauw.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:09:50 #281
56724 Wombcat
rent wiel
pi_59031750
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:22 schreef horstjan het volgende:
Mijn hele planning valt in duigen, teruggeroepen van rit naar Santiago wegens familieomstandigheden en ook mijn deelname aan de tour de France moeten afzeggen.
Da's niet zo mooi, sterkte ermee
quote:
Er zijn soms belangrijkere dingen in het [fiets]leven.
Idd.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 31 mei 2008 @ 18:33:05 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_59035363
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Je kunt ook voor 2x 15 Euro in de jeugdherberg van Bouillon gaan slapen.
Ben ik ook nog 90 euro kwijt voor een weekend. Dan maakt die 30 euro ook niet zoveel meer uit
pi_59042716
vandaag 135 kilometer gefietst, ik ga zowaar nog eens wennen aan 100+ km/u. Mag ook wel, volgende maand heb ik me ingeschreven voor de Jan Janssen Classic (hel van wageningen) op de 150km. Terwijl 135 nu dus maar m'n afstandsrecord is

Maar, het ging boven verwachting lekker.
  zondag 1 juni 2008 @ 10:26:08 #284
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59044234
Wennen aan 100 km/u op de fiets?

Let maar op, over een tijdje leg je ongeveer elke training 100 km af. Vorig jaar was 100+ km fietsen al een training op zich, nu doe ik mn 'oefeningen' in zo'n afstand. Dus tempo blokken, krachttraining, sprintjes etc. 4 á 5 van de 6 fietstrainingen is 100 of 100+.
Het is ook maar een uurtje of 3 trainen, perfecte afstand wat mij betreft.

Ik sta ook ingeschreven voor de JJ-classic. Vorig jaar was echt een succes. Toch 1700 hoogtemetertjes in NL Op de fiets naar wageningen, JJ-classic, en weer terug is de ultieme duurtraining voor mij. Langer moet het niet worden (283 km :| ). Bijna ultra-fietsen ivo

Ik heb je stukje gelezen in de FIETS. Erg leuk en ik heb er echt respect voor. Het heeft zeker zn charme.
  zondag 1 juni 2008 @ 12:09:08 #285
109194 Dubnobasswithmyheadman
Pardon My Freedom
pi_59045507
Gisteren voor het eerst de Holteberg over gegaan, zeg maar van Holten naar Nijverdal. Leuk stukje, wel andere koek dan ik gewend ben .

100km kom ik zelf nog niet aan , na iets meer dan een maandje fietsen zit ik nu op iets van 80km per training. 't Kost ook redelijk veel tijd, fiets meestal iets van kleine 30 per uur gemiddeld.
pi_59046135
quote:
Op zondag 1 juni 2008 02:18 schreef thettes het volgende:
vandaag 135 kilometer gefietst, ik ga zowaar nog eens wennen aan 100+ km/u. Mag ook wel, volgende maand heb ik me ingeschreven voor de Jan Janssen Classic (hel van wageningen) op de 150km. Terwijl 135 nu dus maar m'n afstandsrecord is

Maar, het ging boven verwachting lekker.
Ik wil ook meedoen aan de JJC. Twijfel nog wel over de afstand. Heb dit jaar al wel redelijk wat 100+ ritten gereden, ook een handvol keren 130-170 km. Alleen die eerste 50 km lus kan ik met m'n ogen dicht rijden dus dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde, in het 150 km parcours zitten stukken die ik nog niet ken. Maar niet de langste afstand rijden vind ik ook een beetje zwak van mezelf.. Volgende week zondag is er nog een toertocht vanuit Renkum over de Veluwe (140km), die ga ik ook rijden (ijs en weder dienende), dan beslis ik daarna wel denk ik. Wel even het aantal inschrijvingen in de gaten houden want er zijn niet zo veel plekken meer.
pi_59050555
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:26 schreef Asics-DS het volgende:
Wennen aan 100 km/u op de fiets?
Hoewel het niet zo laat was had ik wel een "paar" biertjes op, het "/u" stukje mogen jullie dus wegdenken
pi_59050712
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:25 schreef thettes het volgende:
Hoewel het niet zo laat was had ik wel een "paar" biertjes op, het "/u" stukje mogen jullie dus wegdenken
Wel mooi, dan kun je in minder dan 2 uur een etappe van de TDF uitrijden en dan in je hotelkamer kijken wie er een paar uur later 2e is geworden

Ander vraagje. Wie maakt er gebruik van een GPS op de fiets? Ik twijfel of ik het geld er aan uit wil geven maar 200,- voor een Garmin 305 met hartslag en cadans meter is niet heel slecht denk ik zo. Wat zijn nou echt functies die je veel gaat gebruiken?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf zondag 1 juni 2008 @ 19:58:36 #289
73911 ultra_ivo
pi_59054371
Net terug uit Oupeye. Daar is ieder jaar een heel mooi klimmersbrevet. Dwars door de streek waar ook een deel van m'n brevetten loopt. Nu zou je zeggen dat ik die streek goed moet kennen. Toch kreeg ik nog wat hellingen voor m'n neus geschoteld waar je U tegen zegt en die ik nog niet kende. Hoogtepunt was de klim naar de Tancrimont, wat een verschrikkelijk rotding. Om de hoek ligt de Drolenval, een beruchte helling. Maar deze is nog erger.
pi_59055470
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Wel mooi, dan kun je in minder dan 2 uur een etappe van de TDF uitrijden en dan in je hotelkamer kijken wie er een paar uur later 2e is geworden

Ander vraagje. Wie maakt er gebruik van een GPS op de fiets? Ik twijfel of ik het geld er aan uit wil geven maar 200,- voor een Garmin 305 met hartslag en cadans meter is niet heel slecht denk ik zo. Wat zijn nou echt functies die je veel gaat gebruiken?
Heb het gebruikt van Haarlem naar Cannes, werkt redelijk als je hem geleerd hebt te begrijpen.De fietsroutes sturen je nog wel eens over onnodige weggetjes die steeds weer op de doorgaande route uitkomen. Dus is het een hele toer om een leuk lopende rit uit te zetten, maar om specifieke locatie te vinden perfect.
janneman
pi_59103486
Heeft iemand hier de Jean Nelissen Classic in Luxemburg wel eens gereden? Ik heb in die omgeving vaak gefietst, dus ik ken de meeste klimmen daar wel zo een beetje. Maar hij eindigt op de Muur van Vianden, is dat dan dat kasseiweggetje omhoog het dorp in of zo'n slingerweggetje richting het kasteel? Want dat kasseiweggetje trek ik nog wel denk ik, meer moet het ook niet zijn
Sowieso is met vriendinlief besloten daar te gaan fietsen deze zomer, dus ik ben wel happy
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:03:01 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_59104070
Ik heb gelezen dat de Jean Nelissen Classic vrij zwaar is, vooral die laatste klim schijnt echt harken te zijn
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juni 2008 @ 23:06:31 #293
73911 ultra_ivo
pi_59104178
Dan vrees ik toch dat het die naar het kasteel is.
pi_59104625
Ik weet wel een weggetje naar het kasteel, maar dat is bijna niet te doen op een racefiets. Echt zo'n deels onverhard wandelpaadje. Ik las dat het 1km aan 23% is maar zou verder echt niet weten waar het precies is. Zo maar ff op google earth oid kijken. Dat kasseiweggetje beklom ik trouwens met m'n 20 jaar oude motobecane Als ik terug wou schakelen moest ik stoppen en m'n achterwiel omhoogtillen, of nog beter: voor een klim schatten welk verzet ik nodig had
  dinsdag 3 juni 2008 @ 23:47:41 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_59105257
Ja het is echt de route naar het kasteel a 23% (heb even nagechecked op wielertoerist.nl. Maar daarboven is het ook meteen afgelopen
pi_59105696
Omg, ben dat paadje opgewandeld een keer, dat was al een hele tour zeg
Je komt dan idd bij het kasteel uit.
pi_59107731
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 22:45 schreef Tommeke het volgende:
Heeft iemand hier de Jean Nelissen Classic in Luxemburg wel eens gereden? Ik heb in die omgeving vaak gefietst, dus ik ken de meeste klimmen daar wel zo een beetje. Maar hij eindigt op de Muur van Vianden, is dat dan dat kasseiweggetje omhoog het dorp in of zo'n slingerweggetje richting het kasteel? Want dat kasseiweggetje trek ik nog wel denk ik, meer moet het ook niet zijn
Sowieso is met vriendinlief besloten daar te gaan fietsen deze zomer, dus ik ben wel happy
Vorig jaar was dat laatste kimmetje vrij zwaar, velen deden hem niet en anderen moesten een stukje lopen, maar dat kwam ook door de nattigheid. Zelf deed ik 'm met 39 × 25 en dat ging maar net.

[ Bericht 0% gewijzigd door horstjan op 04-06-2008 08:16:02 ]
janneman
  zondag 8 juni 2008 @ 14:24:11 #298
56724 Wombcat
rent wiel
pi_59217998
Eindelijk zit er wat vooruitgang in mijn vorm . Deze week (donderdag en vandaag) in trainingswedstrijden 8e en 6e geworden.
A.s. zaterdag vertrek ik naar Duitsland/Italië, waar ik volgende week zondag de Berchtesgaden Radmarathon ga rijden (de 107 km, want 200 km een dag na een lange autorit leek me niet zo'n strak plan), en een week later de Marco Pantani over de Gavia en de Mortirolo
in a crowd you lose humanity
pi_59218666
Succes met de Marco Pantani !
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_59229591
Succes

Ik heb net het Kopje van Bloemendaal gedaan en vond dat toch al heel wat
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')