Ik ben erg enthousiast over m'n gps-apparaat. In vreemde gebieden kun je voor zowel race als mtb de mooiste routes downloaden en in je gps laden. Scheelt je een hoop gezeur met stoppen en op de kaart speuren. Twee weken geleden ook een prachtige route voor de racefiets gedownload. Was in een voor mij onbekend gebied in de Ardennen, maar ik vermoed dat elke mooie klim in de omgeving wel is aangedaan. Vooraf de route op de computer bekijken en achteraf lekker freaken met hoogteprofielen, stijgingspercentages enz.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:42 schreef Blik het volgende:
Hebben jullie fietskaarten thuis liggen ofzoiets dergelijks om een mooie route uit te stippelen, of rijden jullie altijd dezelfde route als training? En hoe doe je dat als je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Limburg, de Ardennen, Alpen met een route uitstippelen?
De duinen in man Dat stuk weg loopt door tot minimaal aan Zandvoort met een drie of viertal onderbrekingen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:03 schreef Trainspotter het volgende:
In mijn eigen omgeving is alles even beroerd (omgeving Den Haag), dan ben ik al blij als er een kilometer zonder stoplichten te vinden is .
Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn organisatoren die rabiaat tegen die dingen zijn,
Vanwege het risico dat mensen gaan afsnijden als ze een GPS gebruiken. En omdat volgens hen het routelezen ook tot de kunst van het randonneuren hoort. Die organisatoren kom je trouwens vaker in Duitsland tegen, daar wil men nog wel eens roomser dan de paus zijn.quote:
Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden hoor, meestal rijd ik een rondje Westland, dat is 50km met bijna geen stoplichten. Gewoon via Wateringen richting Schipluiden, Maassluis langs de waterweg naar Hoek van Holland en via de duinen naar Kijkduin. Ook kan je via de duinen heen en weer naar Zandvoort. En je kan het groene hart inquote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:03 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik ben erg enthousiast over m'n gps-apparaat. In vreemde gebieden kun je voor zowel race als mtb de mooiste routes downloaden en in je gps laden. Scheelt je een hoop gezeur met stoppen en op de kaart speuren. Twee weken geleden ook een prachtige route voor de racefiets gedownload. Was in een voor mij onbekend gebied in de Ardennen, maar ik vermoed dat elke mooie klim in de omgeving wel is aangedaan. Vooraf de route op de computer bekijken en achteraf lekker freaken met hoogteprofielen, stijgingspercentages enz.
Je kunt ook je eigen route samenstellen uit verschillende tracks. Tijdje terug ook een mooie route gemaakt door Zuid-Limburg en de Voerstreek, samengesteld uit tracks van verschillende cyclo's. Bijkomend voordeel is dat je vooraf op de kilometer nauwkeurig kunt bepalen hoeveel je die dag wilt fietsen.
In mijn eigen omgeving is alles even beroerd (omgeving Den Haag), dan ben ik al blij als er een kilometer zonder stoplichten te vinden is .
Tandjes tellenquote:Op woensdag 21 mei 2008 15:50 schreef Bismarck het volgende:
Ik heb een Campagnolo Mirage 9-speed groepset met voor een 39/53 en geen idee wat ik achter heb (hoe kan ik dat zien?).
13-26 of 13-29.quote:Ik heb 5 april jongstleden de RVV gefietst en kon op de steile geasfalteerde klimmen alleen boven komen op kracht. Dat gold met name voor de Wolvenberg. Op de kasseihellingen was het onbegonnen werk vanwege de regen en modder. Kon geen krachtzetten omdat het achterwiel dan ging slippen en voor soepeltjes draaien had ik niet juiste verzet. Iedere kasseihelling steiler dan 12% - dat zijn ze allemaal met uitzondering van de Oude Kwaremont - moest ik dus deels te voet nemen.
Wat voor cassette kan ik achter monteren zodat ik de heuvels in Limburg en Vlaanderen wat fatsoenlijker kan nemen (lees: op een lichter verzet).
In ieder geval de plaatsnamen van de controles moeten op de controlekaarten staan. En liefst ook een preciezere locatie. Meestal zit er ook niemand van de organisatie op een controle, geheime controleplekken uitgezonderd.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:48 schreef Wombcat het volgende:
Moet je de loacties van de controleposten niet aankondigen.
Het probleem is dat een aantal mensen een nogal druk seizoen hier hebben. Zou dus alleen lukken aan het eind van het seizoen denk ik zo, maar weer voordat het schaatsseizoen begint. Indien in Limburg kan ik wel een greep in mijn routebestand doen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:46 schreef FJD het volgende:
Is het trouwens niet eens een keer tijd voor een Wielren-meet bij Arnhem of in Limburg of weet ik wat. Mannetje of tien, huisje, vrijdagavond aankomen, BBQen, zaterdag fietsen in de omgeving, zaterdag pasta en BBQ en zondag weer fietsen en dan zondagavond weer naar huis
Zou ook in combinatie kunnen met bv. een cyclo maar laten we anders gewoon eens wat animo en agenda's checken. Kijken wie het een leuk idee lijkt, wat een leuk idee is, kijken wat iedereen aankan (qua afstand), kijken wie wanneer kan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Het probleem is dat een aantal mensen een nogal druk seizoen hier hebben. Zou dus alleen lukken aan het eind van het seizoen denk ik zo, maar weer voordat het schaatsseizoen begint. Indien in Limburg kan ik wel een greep in mijn routebestand doen.
Even de regionale agenda checkenquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Zou ook in combinatie kunnen met bv. een cyclo maar laten we anders gewoon eens wat animo en agenda's checken. Kijken wie het een leuk idee lijkt, wat een leuk idee is, kijken wat iedereen aankan (qua afstand), kijken wie wanneer kan.
Het fietsseizoen loopt eind september zo'n beetje op z'n end. Voor velen is de Mergelheuvelland 2 daagse de laatste serieuze rit. Half oktober/begin november begint het schaatsseizoen.quote:Zo heb ik bv. geen flauw idee over wanneer het seizoen afloopt en het schaatsseizoen begint Zijn schaatsen-wielrennen sporten die je in het verlengde van elkaar kan doen? Ik meen dat het voor een del ook kan met hardlopen-wielrennen maar dat er toch nog wel wat verschil is.
Nee, helemaal niet. Deze tochten zijn me wat te kort. Dit komt uit een overzicht wat ik voor de zomertraining van de schaatsploeg heb opgsteld. Mijn schema ziet er wat anders uit:quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:08 schreef FJD het volgende:
Tjezus Ga je die allemaal fietsen of dat niet? We zouden iig een keer moeten gaan trainen of een leuke tocht doen, maar dan ga ik eerst even flink oefenen...
Waar denk je dat ik m'n nick vandaan heb?quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:23 schreef Asics-DS het volgende:
Pff je doet je naam eer aan ultra_ivo. Ik moet er niet aan denken 400km te fietsen. Maar goed, die ultratochten zijn ook weer een heel andere discipline dan koersen .
Misschien een rare vraag, maar ben je een prof of zo niet ben je weleens gescout (hoe gaat dat met het wielrennen?) door een profploeg?quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik m'n nick vandaan heb?
Maar je hebt gelijk, koersen en ultrarijden is tegenwoordig niet te vergelijken. Je moet er andere dingen voor beheersen. In een koers zou ik in de eerste ronde al uit de wielen gereden worden. Vroeger was dat een andere zaak, toen was 400km een normale koersafstand voor een prof.
Ik kan het nu binnen 5 minuten ongeveerquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vandaag in tien minuten twee keer lekgereden (allemaal kutsteentjes bij Abcoude). Maar nu wel op hardhandige wijze geleerd hoe je snel een achterband verwisselt.
Dergelijke lange afstanden worden al lang niet meer in profverband gereden. Er is een heel klein aantal profs dat wedstrijden als de Race Across America rijdt. Maar in de categorie waar ik rij, randonneurs, zijn er totaal geen profs en zijn er geen sponsorgelden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:35 schreef ole_ole het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar ben je een prof of zo niet ben je weleens gescout (hoe gaat dat met het wielrennen?) door een profploeg?
Het was gechargeerd natuurlijk. Met wat goede wil zijn er best wat mooie routes te maken inderdaad. Rondje Hoek van Holland, rondje Noordwijk, om de Rottemeren, Midden-Delfland en met al die viaducten over de verschillende snelwegen kun je nog best een behoorlijke klimtraining doen ook .quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:01 schreef De_Slagert het volgende:
Er zijn nog wel genoeg mogelijkheden hoor, meestal rijd ik een rondje Westland, dat is 50km met bijna geen stoplichten. Gewoon via Wateringen richting Schipluiden, Maassluis langs de waterweg naar Hoek van Holland en via de duinen naar Kijkduin. Ook kan je via de duinen heen en weer naar Zandvoort. En je kan het groene hart in
De Garmin 60x. Lomp ding, maar werkt prima (mits je de batterijen stabiliseert met wat extra rubberplaatjes). Denk erover om nog eens een Garmin edge aan te schaffen, die heeft wat meer fietspecifieke features.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:12 schreef FJD het volgende:
Welk GPS apparaat heb je?
Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens doorquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef ole_ole het volgende:
Oke,
Ik ga morgenochtend een rondje rijden in de buurt van Nijmegen / Berg en Dal
Je kan daar zo heerlijk fietsen
90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij is zo rond de 90 omwentelingen per minuut bij de meeste mensen het best. Ik zou zeggen; lees deze reeks eens door
Elk jaar komen fabrikanten met 'verbeteringen'. Zie het liever als veranderingen om de verkoop te stimuleren. Trap niet in geintjes als: 'nu nog stijver' 'nu nog lichter' 'nu nog duurzamer'. Dit jaar komen ze met hetzelfde op de proppen. Hoewel er wel wat aardige veranderingen aankomen moet je ze niet altijd zien als verbeteringen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:45 schreef robertoo het volgende:
Ik heb even een vraagje over 2e hands racefietsen.
Ik ben het een en ander aan het bekijken en heb de mogelijkheid om een fiets uit 2004/2005 aan te schaffen afgemonteerd met Ultegra (met stalen frame en 32 spaaks wielen) - lijkt me wel zo handig aangezien ik ~105kg ben.
En ik heb de mogelijkheid om een fiets uit 2007 te kopen met 105, voor 125 euro meer dan bovenstaande.
Is de 105 serie uit 2007 vergelijkbaar met de Ultegra uit 2004/5? Ik had namelijk van de regionale FM gehoord dat vorig jaar de series zijn verbeterd.
Alvast bedankt
De racefietsvriendelijkste route is via België langs de Zuid-Willemsvaart. Dan kom je uit in Maastricht maar sla je Sittard over.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:24 schreef jorryt het volgende:
Ik zoek de snelste en racefietsvriendelijkste route van Roermond naar het zuiden (ten eerste Sittard, daarna verder). Weet iemand waar ik die kan vinden?
Is wel flink lichter volgens mij. Niet dat dat een reden is om de hele boel te veranderen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:40 schreef Asics-DS het volgende:
Ten opzichte van het vierkante as systeem is dit niet zozeer een verbetering. Eerder een verandering. Iets nieuws verkoopt, en helemaal als de pro's ermee rijden.....
Okay, thnxquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:36 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
90 omwentelingen is (voor mij) echt een noodoplossing als ik een enorme hongerklop heb, dan wil het gewoon niet sneller. Je moet een bepaalde beensnelheid ontwikkelen om hard en toch soepel te fietsen. Hier kun je simpel op trainen door blokken in te bouwen waarin je met 110-120 omwentelingen per minuut gaat rijden.
De meeste snelheid haal je immers op een zwaar verzet met veel omwentelingen p/m.
Je moet een proberen bepaalde stukken op de 19 of 17 te rijden. Als je dan weer zwaarder schakelt krijg je het idee dat je toch wat zwaar trapt. Voor je het weet trap je standaard 100-110 (of meer) omwentelingen per minuut.
1x ging het bijna fout toen er een bejaarde op mijn weghelft zat (in een bocht ) dan merk je wel dat het vervelend is om vast te zitten maar verder is het wel fijn, je kunt altijd vol aanzettenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:57 schreef Asics-DS het volgende:
En... heb je het overleefd?
Da's idd niet aan te bevelen. Het is mij eens overkomen dat een auto opeens het fietspad overstak terwijl ik op 10 meter afstand was. Ben toen vol op die auto geknald (reed tegen de 40). De fiets was er ernstig aan toe, ik had zelf vrijwel niets.quote:Op zondag 25 mei 2008 01:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik had echt zin een flinke deuk in die auto te rijden, ware het niet dat ik geen zin heb een nieuw voorwiel te kopen
Met hardlopen 1x last van gehad maar toen liep ik ook veel verder dan m'n trainingsschema kon rechtvaardigen. Ik ga maar eens kijken naar wat oefeningen en ondertussen de fietstochtjes wat aan de lage kant houdenquote:Op zondag 25 mei 2008 14:11 schreef Asics-DS het volgende:
Krachttraining voor buik en (onder)rug is echt aan te bevelen. Zowel voor hardlopen als wielrennen.
quote:Op zondag 25 mei 2008 15:35 schreef Asics-DS het volgende:
Grondoefeningen voor de rug kan ik zo niet bedenken.
Klopt. Je moet je materiaal kiezen naar je gebruiskdoel. Wil je in de koers bij de kopgroep zitten dan is het snelste van het snelste prima, moet net niet kapot gaan. Wil je bij baggerweer PBP rijden dan is gewoon duurzaam nog neit duurzaam genoeg. Ik ben daar zelfs overgestapt op buiscommandeurs omdat de Ergopowershifters tijdelijk problemen gaven.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:04 schreef Asics-DS het volgende:
Ik heb er geen problemen mee hoor, maar je leest verhalen..... Bij mij is alles perfect gemonteerd. Belangrijk is gewoon om het bracket netjes af te vlakken. Als die cups maar een fractie scheeft zitten krijg je gedonder. Ik ben tevreden hoor met dat Ultra Torque Maar je hebt gelijk dat alles veel gevoeliger is dan vroeger. Hoewel ik 'vroeger' niet mee gemaakt heb is staal veel robuuster en sterker dan carbon, alu en titanium. Kwestie van prioriteiten stellen. Zo denk ik dat ultra_ivo met materiaal rijdt wat comfortabel, duurzaam en sterk is. Zelf rijd ik met licht en aero materiaal omdat ik zo snel mogelijk van A naar B wil.
Ik kan een heel goedkoop huisje regelen in Vielsalm, dus vandaar eigenlijk de vraag of Vielsalm een goede uitvalsbasis is om een paar klimmetjes te verkennen. Zonder dat je de auto nog in moetquote:Op donderdag 29 mei 2008 06:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Rochefort is ook een mooie standplaats.
Vielsalm is prima te doen. Je zult hier de wat onbekendere klimmen tegenkomen. Ook de langere varianten zijn binnen een dag prima te doen. Vooral het stuk van St. Vith naar Dasburg is mooi en zwaar. Hier heb ik nog een uitgetekende route van (onderdeel van mijn 600). Daarnaast is het mogelijk om eerst een stuk de trein te nemen naar het noorden en dan via een mooie route terug te fietsen naar Vielsalm.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan een heel goedkoop huisje regelen in Vielsalm, dus vandaar eigenlijk de vraag of Vielsalm een goede uitvalsbasis is om een paar klimmetjes te verkennen. Zonder dat je de auto nog in moet
In principe is het maar 10 km fietsen naar Trois Ponts, en dan zit je zo in Stavelot of La Gleize waar je volgens mij de Rosier hebt. Een weekend in een appartementje voor 80 euro kom je niet vaak tegen. Dus ik denk dat ik dat maar gewoon moet gaan doen. Station is inderdaad ook in de buurt dus dan zou je zo ook een flink stuk kunnen fietsenquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vielsalm is prima te doen. Je zult hier de wat onbekendere klimmen tegenkomen. Ook de langere varianten zijn binnen een dag prima te doen. Vooral het stuk van St. Vith naar Dasburg is mooi en zwaar. Hier heb ik nog een uitgetekende route van (onderdeel van mijn 600). Daarnaast is het mogelijk om eerst een stuk de trein te nemen naar het noorden en dan via een mooie route terug te fietsen naar Vielsalm.
Zojuist het artikel over het ultrafietsen in het laatste nummer van Fiets gelezen, waar in o.a. jij aan het woord komt. Leuk artikel wat een goed kijkje in de keuken van het ultrafietsen geeft. Het ultrafietsen an sich spreekt me na het lezen van het artikel echter minder aan. 's Nachts cols opfietsen (en afdalen ) of doorfietsen totdat je niet meer kunt om hallucinerend in een bushokje een uiltje te knappen (ik overdrijf enigzins) sluiten niet bij mijn belevenis van een leuke fietstocht cq. leuke fietsvakantie aan.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Via Lierneux heb je ook een hele mooie opgang naar de Baraque Fraiture. Kun je mooi een rondje maken via La Roche en Ardenne en Bastenaken.
En uiteraard de Haute Levee, Wanne en Stockeuquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:23 schreef Blik het volgende:
[..]
In principe is het maar 10 km fietsen naar Trois Ponts, en dan zit je zo in Stavelot of La Gleize waar je volgens mij de Rosier hebt. Een weekend in een appartementje voor 80 euro kom je niet vaak tegen. Dus ik denk dat ik dat maar gewoon moet gaan doen. Station is inderdaad ook in de buurt dus dan zou je zo ook een flink stuk kunnen fietsen
Shit, m'n privacy!quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:18 schreef DennisF het volgende:
Alloha,
Na een tijdje dit topic te hebben gevolgd en hier en daar al wat bekenden te hebben gesignaleerd (Hallo IR ) spring ik ook maar even in de discussie. Vorige maand heb ik nadat ik samen met IR een aantal ritten op een leenfiets heb gedaan ook een racefiets gekocht. Inmiddels staat er een 500km op en zit ik bij de fysio wegens een knie die dat niet zo leuk vond.. Dan maar er een beetje over posten en hopelijk tot binnenkort eens in de buurt van A'dam.
Fietsende politicoloog met een groot hart voor Martin Verkerk zeker?quote:
Niet zeuren, in driekwart van Nederland kun je niet zo leuk trainen als daar.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:30 schreef Asics-DS het volgende:
Het is goed trainen op de Posbank, maar die Lange Juffer en Zijpenberg ken ik inmiddels wel .
Goedkoper kan wel, maar dan zit je of verder in het naseizoen of op een camping. Voor augustus is het zeer schappelijkquote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:30 schreef Asics-DS het volgende:
Weekendje Ardennen wil ik ook nog doen. Even een stevig trainingsweekend inbouwen, maar ¤120 is nog best prijzig voor een weekendje.
Da's niet zo mooi, sterkte ermeequote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:22 schreef horstjan het volgende:
Mijn hele planning valt in duigen, teruggeroepen van rit naar Santiago wegens familieomstandigheden en ook mijn deelname aan de tour de France moeten afzeggen.
Idd.quote:Er zijn soms belangrijkere dingen in het [fiets]leven.
Ben ik ook nog 90 euro kwijt voor een weekend. Dan maakt die 30 euro ook niet zoveel meer uitquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Je kunt ook voor 2x 15 Euro in de jeugdherberg van Bouillon gaan slapen.
Ik wil ook meedoen aan de JJC. Twijfel nog wel over de afstand. Heb dit jaar al wel redelijk wat 100+ ritten gereden, ook een handvol keren 130-170 km. Alleen die eerste 50 km lus kan ik met m'n ogen dicht rijden dus dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde, in het 150 km parcours zitten stukken die ik nog niet ken. Maar niet de langste afstand rijden vind ik ook een beetje zwak van mezelf.. Volgende week zondag is er nog een toertocht vanuit Renkum over de Veluwe (140km), die ga ik ook rijden (ijs en weder dienende), dan beslis ik daarna wel denk ik. Wel even het aantal inschrijvingen in de gaten houden want er zijn niet zo veel plekken meer.quote:Op zondag 1 juni 2008 02:18 schreef thettes het volgende:
vandaag 135 kilometer gefietst, ik ga zowaar nog eens wennen aan 100+ km/u. Mag ook wel, volgende maand heb ik me ingeschreven voor de Jan Janssen Classic (hel van wageningen) op de 150km. Terwijl 135 nu dus maar m'n afstandsrecord is
Maar, het ging boven verwachting lekker.
Hoewel het niet zo laat was had ik wel een "paar" biertjes op, het "/u" stukje mogen jullie dus wegdenkenquote:Op zondag 1 juni 2008 10:26 schreef Asics-DS het volgende:
Wennen aan 100 km/u op de fiets?
Wel mooi, dan kun je in minder dan 2 uur een etappe van de TDF uitrijden en dan in je hotelkamer kijken wie er een paar uur later 2e is gewordenquote:Op zondag 1 juni 2008 16:25 schreef thettes het volgende:
Hoewel het niet zo laat was had ik wel een "paar" biertjes op, het "/u" stukje mogen jullie dus wegdenken
Heb het gebruikt van Haarlem naar Cannes, werkt redelijk als je hem geleerd hebt te begrijpen.De fietsroutes sturen je nog wel eens over onnodige weggetjes die steeds weer op de doorgaande route uitkomen. Dus is het een hele toer om een leuk lopende rit uit te zetten, maar om specifieke locatie te vinden perfect.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Wel mooi, dan kun je in minder dan 2 uur een etappe van de TDF uitrijden en dan in je hotelkamer kijken wie er een paar uur later 2e is geworden
Ander vraagje. Wie maakt er gebruik van een GPS op de fiets? Ik twijfel of ik het geld er aan uit wil geven maar 200,- voor een Garmin 305 met hartslag en cadans meter is niet heel slecht denk ik zo. Wat zijn nou echt functies die je veel gaat gebruiken?
Vorig jaar was dat laatste kimmetje vrij zwaar, velen deden hem niet en anderen moesten een stukje lopen, maar dat kwam ook door de nattigheid. Zelf deed ik 'm met 39 × 25 en dat ging maar net.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:45 schreef Tommeke het volgende:
Heeft iemand hier de Jean Nelissen Classic in Luxemburg wel eens gereden? Ik heb in die omgeving vaak gefietst, dus ik ken de meeste klimmen daar wel zo een beetje. Maar hij eindigt op de Muur van Vianden, is dat dan dat kasseiweggetje omhoog het dorp in of zo'n slingerweggetje richting het kasteel? Want dat kasseiweggetje trek ik nog wel denk ik, meer moet het ook niet zijn
Sowieso is met vriendinlief besloten daar te gaan fietsen deze zomer, dus ik ben wel happy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |