abonnement Unibet Coolblue
pi_58357940
Laatste post uit vorige topic.
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Als je een 39-er als binnenblad hebt moet je bij iets boven de 30km/u al gaan schakelen naar het buitenblad om geen idiote kettinglijn te krijgen. Dat is erg vroeg. Bij een triple voor algemeen gebruik rij je vrijwel alles op het middenblad. Het buitenblad of het binnenblad gebruik je alleen in extreme omstandigheden. Een 40 (toer) of een 42 (race/snel toeren) is dan handiger. Zou ik ooit weer eens de Mersey 24 rijden dan maak ik me zelfs een speciale triple met 36/44/52 en een compact blokje achter. Veel fabrikanten maken een triple echter zo dat ze een standaard dubbel crankstel pakken en er een binnenblaadje aanplakken. Dan gebruik je een triple niet optimaal.
Ben ik het mee eens. Meestal rijd je op het vlakke ergens tussen de 28 en 32, dus 42-16/17/18/19 met een vrij rechte ketting. Met een 39 zit je dan al op de 14/15/16, ketting staat schuiner. Je moet ook idd te snel naar het buitenblad, waar de ketting dan ook weer te schuin staat.
in a crowd you lose humanity
pi_58376201
Heb vorige week ook een racefiets gekocht. Tiagra afgemonteerd, goed genoeg voor een beginner lijkt mij toch. In ieder geval voor een redelijk prijs.

Maar van zulk soort verhalen begrijp ik nog geen fuck . Ik zit nog wel vaak te kutten met m'n versnellingen. Blijf nog wel wat uitproberen.
pi_58377034
quote:
Op maandag 28 april 2008 13:13 schreef Wombcat het volgende:
Laatste post uit vorige topic.
[..]

Ben ik het mee eens. Meestal rijd je op het vlakke ergens tussen de 28 en 32, dus 42-16/17/18/19 met een vrij rechte ketting. Met een 39 zit je dan al op de 14/15/16, ketting staat schuiner. Je moet ook idd te snel naar het buitenblad, waar de ketting dan ook weer te schuin staat.
Naar het buitenblad heeft inderdaad geen zin bij die snelheden. Maar met een (normale) cadans van 100 rijd je op de 39/14 al ruim 35 km/u, qua kettinglijn nog wel te doen vind ik met een standaard 12-23 blokje. Heb je een 42, dan rijd je op de 42/19 nog altijd 27.8 km/u. Als wielertoerist zak je daar vaak genoeg onder (wind tegen bijv.) en dan heb je de 42/21 nodig met als gevolg een vrij schuine kettinglijn. De voordelen van een 42 boven een 39 zijn dus discutabel voor iemand die niet super getraind is. Kun je natuurlijk een 40 monteren, misschien het beste compromis, maar dat zal niet elke fietsenboer gratis doen en dan wegen de kosten niet op tegen de baten. Een 39 of 40 als middenblad is echt geneuzel in de marge t.o.v. de abominabele wielset die in die fiets zit
pi_58377230
Ik heb nu een Giant (50?-39 / 12-28) 18 versnellingen, maar ik wil graag een andere fiets om de wat serieuzere klimmen aan te kunnen. Ik ga eens even rondbellen of een fietsenmaker een leuk tweedehandsje heeft staan, maar ik heb ook deze fiets gezien: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2008/road/1_series/12/

Da's 50-39-30 / 12-26 (8-speed). Boek ik dan veel winst, of kan ik dan maar een paar tandjes lichter (vooral vanwege de 26 tov de 28). Die trek kost in Nederland ongeveer 600 euro. Natuurlijk een budgetmodel, en volgens mij heb ik nu een Giant die toen 'ie nieuw was zeker geen budgetfiets was (Peloton 8400).

Wat denken jullie, verder kijken of is die Trek 1. beter en kan ik er 2. een stuk lichter mee fietsen?
pi_58377549
Met een 30/26 fiets je een stuk lichter dan met je oude 39/28, maar Shimano Sora is niet bepaald een goede groep. Ik zou zeker nog eventjes doorsparen, voor zo'n 900 euro vind je een veel betere fiets met Tiagra of 105 groep, bijvoorbeeld van Bulls/Stevens/Cube/Red Bull.
pi_58377593
Ik heb er nu een van de 105-groep op zitten, dus die Giant zal dan inderdaad wel een stukje beter zijn. Dan wordt het toch een tweedehandsje want 900 euro vind ik wat veel.
pi_58380056
Op de Trek 1200 (2005) zit Shimano Tiagra en 105-spul:
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2005/archive/1200

Dit lijkt me beter dan de 1.2. Kan ik er eventueel ook nog een grotere cassette op laten zetten?

Ik heb ook een fiets gezien met Campagnolo Xenon-groepen. Ik geloof dat dat de goedkoopste groepen zijn van Campagnolo. Ver van weg blijven?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2008 14:14:37 ]
pi_58400044
tvp
  FOK!fotograaf woensdag 30 april 2008 @ 17:02:26 #10
73911 ultra_ivo
pi_58400219
Oeps, helemaal vergeten een nieuw topic te openen en dit topic helemaal gemist
  zaterdag 3 mei 2008 @ 14:04:56 #11
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58453903
Hoera. Sinds een half uur heb ik een fiets. Gemonteerd bij Tromm, bijna alles is 105 en ik ga er morgen voor het eerst mee rijden (en oefenen met klikpedalen). Enige nadeel is dat ik m iedere keer drie trappen op moet slepen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 15:52:18 #12
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58455366
Gefeliciteerd
En het is mooi fietsweer
in a crowd you lose humanity
pi_58455986
Vandaag zo'n 90 km gefietst... heerlijk fietsweer, echt top! Paar kleine klimmetjes tussendoor, de rest vlak (dijken etc.) gemiddelde van 26.3, terwijl ik eigenlijk vrijwel nooit fiets... (leen de fiets altijd van een maat, die was nu op vakantie).....
Love is in the air!
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:59:02 #14
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58456172
Welke klimmetjes? Utrechtse heuvelrug of zo?
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:08:49 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_58513136
Na een lang weekend in de Elzas te hebben vertoefd leek het mij en mijn vriendin leuk om te gaan beginnen met fietsen naast het hardlopen. De bedoeling is om op een lekker tempo eerst in Nederland te oefenen en om op termijn ook af en toe de Ardennen of zelfs de Alpen aan te doen. Nu heb ik natuurlijk een paar tips nodig.

Ik wil een 2dehands fiets kopen (wegens budgettaire redenen), waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n fiets? Is het slim om eerst een echt goedkoop dingetje te kopen om te kijken of het iets voor me is of kan ik beter meteen een wat betere kopen? Wat voor budget heb ik nodig (excl. kleding)? Wat voor extra accessoires heb je altijd nodig? Zijn er handige internetsites die ik moet checken?

Alle hulp is welkom
pi_58517531
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:08 schreef Blik het volgende:
Na een lang weekend in de Elzas te hebben vertoefd leek het mij en mijn vriendin leuk om te gaan beginnen met fietsen naast het hardlopen. De bedoeling is om op een lekker tempo eerst in Nederland te oefenen en om op termijn ook af en toe de Ardennen of zelfs de Alpen aan te doen. Nu heb ik natuurlijk een paar tips nodig.

Ik wil een 2dehands fiets kopen (wegens budgettaire redenen), waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n fiets? Is het slim om eerst een echt goedkoop dingetje te kopen om te kijken of het iets voor me is of kan ik beter meteen een wat betere kopen? Wat voor budget heb ik nodig (excl. kleding)? Wat voor extra accessoires heb je altijd nodig? Zijn er handige internetsites die ik moet checken?

Alle hulp is welkom
Ik heb afgelopen zomer mijn eerste racefiets gekocht. een nieuwe racefiets van raleigh, deze koste maar 500 euro.
Alles aluminium en afgemonteerd met shimano. gewicht is iets meer dan 10 kg. Vrij veel voor een racefiets maar als wielertourist is het prima.

Kleding is een eenmalige investering, ik kocht alles tijdens mijn vakantie in frankrijk bij de decathlon.
Alles bij elkaar was dat zo'n 250 euro.
Hiervoor had ik een helm, schoenen, klikpedalen, sokken, korte broek met bretels, shirt, fietshandschoenen en kilometerteller.

Dus totaal was het zo'n 750 euro maar wel in één keer klaar.

Ik zou gewoon even informeren bij de locale fietsenmaker, hij zal ongetwijfeld wat hebben voor een laag budget.
pi_58517562
En anders kan je altijd nog even op marktplaats kijken
pi_58518574
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:08 schreef Blik het volgende:
Na een lang weekend in de Elzas te hebben vertoefd leek het mij en mijn vriendin leuk om te gaan beginnen met fietsen naast het hardlopen. De bedoeling is om op een lekker tempo eerst in Nederland te oefenen en om op termijn ook af en toe de Ardennen of zelfs de Alpen aan te doen. Nu heb ik natuurlijk een paar tips nodig.

Ik wil een 2dehands fiets kopen (wegens budgettaire redenen), waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n fiets? Is het slim om eerst een echt goedkoop dingetje te kopen om te kijken of het iets voor me is of kan ik beter meteen een wat betere kopen? Wat voor budget heb ik nodig (excl. kleding)? Wat voor extra accessoires heb je altijd nodig? Zijn er handige internetsites die ik moet checken?

Alle hulp is welkom
Als je denkt dat dit een hobby is waar je wat langer door mee gaat zou ik geen prul kopen. Als je wat beters koopt (300 euro +) bespaar je jezelf een hoop geld. Als je doorgaat zal dat prul immers al snel niet meer voldoen.

Ik heb overigens nog wel een mooie fiets te koop .
pi_58519077
Ik heb eerst een oude racefiets voor 75 euro gekocht, toen was ik 17 ofzo, na 4 jaar begon ik me echt te ergeren en heb ik op markplaats voor 250 euro een 'nieuwe' 2e hands gekocht. Zit niet de beste groep op, maar het bevalt enorm zeker gezien mijn budget.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:20:40 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_58519449
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je denkt dat dit een hobby is waar je wat langer door mee gaat zou ik geen prul kopen. Als je wat beters koopt (300 euro +) bespaar je jezelf een hoop geld. Als je doorgaat zal dat prul immers al snel niet meer voldoen.

Ik heb overigens nog wel een mooie fiets te koop .
quanta costa?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:36:59 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58522355
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 14:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Enige nadeel is dat ik m iedere keer drie trappen op moet slepen.
Waarom denk je dat al die wielrenners zo obsessief bezig zijn met het gewicht van hun fiets?


Damn wat heb ik trouwens zondag lekker gefietst zeg. 120 km, over de heuvelrug, op de grote plaat de Amerongseberg op.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:59:31 #23
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58525860
Gisteren 70km gereden, en ik krijg langzaam iets meer handigheid in het omhoog tillen van m'n fiets (nadeel: ik deed nu beneden m'n schoenen uit, maar nadat ik die fiets naar boven heb moet ik dus weer naar beneden lopen om m'n schoenen op te halen. Supervermoeiend, ouwe).

Grootste ergernis van gisteren was dat ik in een grote groep reed die niet zo hard ging, maar ik per ongeluk m'n bidon náást de houder probeerde te zetten. Gevolg: bidon kwijt -> niet kunnen vinden -> groep ervandoor -> kwartier onvrijwillige tijdrittraining. Donderdag moet ik dan toevallig wel een tijdrit van 6km rijden, maar toch maar toch maar toch.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:32:49 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_58526469
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:20 schreef Sloggi het volgende:
http://link.marktplaats.nl/166125811

Shimano 105 rocks .
frame is helaas te hoog, moet een 56 hebben (of misschien zelfs een 54)
pi_58526695
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waarom denk je dat al die wielrenners zo obsessief bezig zijn met het gewicht van hun fiets?


Damn wat heb ik trouwens zondag lekker gefietst zeg. 120 km, over de heuvelrug, op de grote plaat de Amerongseberg op.
Leuk hoor, 'm op de grote plaat laten liggen, maar met welke snelheid en cadans en kettinglijn en heb je nu nog knieën over? En ook niet onbelangrijk is van welke kant je 'm neemt Welke molshopen heb je nog meer meegepakt? Gewoon uit interesse
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:52:48 #26
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_58526858
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 08:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gisteren 70km gereden, en ik krijg langzaam iets meer handigheid in het omhoog tillen van m'n fiets (nadeel: ik deed nu beneden m'n schoenen uit, maar nadat ik die fiets naar boven heb moet ik dus weer naar beneden lopen om m'n schoenen op te halen. Supervermoeiend, ouwe).
Och ja, je zou het klitterband van je schoenen om je frame kunnen bevestigen zodat je in één keer je schoenen en je fiets mee omhoog neemt.
quote:
Gevolg: bidon kwijt -> niet kunnen vinden -> groep ervandoor -> kwartier onvrijwillige tijdrittraining. Donderdag moet ik dan toevallig wel een tijdrit van 6km rijden, maar toch maar toch maar toch.
Het is een open deur, maar toch, maar toch. "Bodily exercise, when compulsory, does no harm to the body; but knowledge which is acquired under compulsion obtains no hold on the mind."
That's...Montgomery Clift, honey!
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:15:28 #27
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58528422
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Leuk hoor, 'm op de grote plaat laten liggen, maar met welke snelheid en cadans en kettinglijn en heb je nu nog knieën over? En ook niet onbelangrijk is van welke kant je 'm neemt Welke molshopen heb je nog meer meegepakt? Gewoon uit interesse
De noordkant geloof ik. 52/19 bij 26 km/uur ofzo is ook weer niet zo indrukwekkend natuurlijk, maar het voelde gewoon lekker

Verder nog die hellingen bij de Kaapse Bossen, de Koeheuvel..... weet eigenlijk niet hoe ze allemaal heten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58528619
Vanmiddag maar ff richting VAM-berg
pi_58529075
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

De noordkant geloof ik. 52/19 bij 26 km/uur ofzo is ook weer niet zo indrukwekkend natuurlijk, maar het voelde gewoon lekker

Verder nog die hellingen bij de Kaapse Bossen, de Koeheuvel..... weet eigenlijk niet hoe ze allemaal heten
De noordkant is de 'goede' natuurlijk, al is lekker afdalen ook wel leuk Koerheuvel in Rhenen pak ik ook vaak mee.
pi_58531190
Toch blijft dit rondje favoriet bij mij:
http://www.bikely.com/maps/bike-path/posbank

Al ging het laatst bijna mis bij een haarspeldbocht bij de afdaling van de Emmapyramide, hoewel ik die toch echt vaker heb gefietst.... Zat niet helemaal op te letten, dus ik vloog met 55 per uur op die bocht af, en toen moest ik wel heel erg vol in de remmen...

Maar echt heerlijk fietsen daar tussen de bomen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_58532141
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Cootz het volgende:
Toch blijft dit rondje favoriet bij mij:
http://www.bikely.com/maps/bike-path/posbank

Al ging het laatst bijna mis bij een haarspeldbocht bij de afdaling van de Emmapyramide, hoewel ik die toch echt vaker heb gefietst.... Zat niet helemaal op te letten, dus ik vloog met 55 per uur op die bocht af, en toen moest ik wel heel erg vol in de remmen...

Maar echt heerlijk fietsen daar tussen de bomen.
Zeker ja, mooi strak asfalt ook op de meeste plaatsen. Heerlijk! Ik ben er zondag nog naartoe gereden (is niet echt naast de deur helaas). Ging toen toevallig ook bijna mis in de afdaling, vanaf de Zijpenberg naar het westen, een van de bochten naar links remde ik niet genoeg af en toen moest ik bijremmen in de bocht om niet het bos in te vliegen, kort blokkerend achterwieltje nog Best een kunst, dat goed remmen, zeker met hoge snelheden en redelijk wat massa
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:29:01 #32
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58534104
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef eentwee het volgende:
Ging toen toevallig ook bijna mis in de afdaling, vanaf de Zijpenberg naar het westen, een van de bochten naar links remde ik niet genoeg af en toen moest ik bijremmen in de bocht om niet het bos in te vliegen, kort blokkerend achterwieltje nog Best een kunst, dat goed remmen, zeker met hoge snelheden en redelijk wat massa
Da's ook de lastigste bocht (er is maar één bocht naar links in die afdaling). Is precies na het steilste stuk, en het is een scherpe (en steile) haarspeldbocht.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 15:56:14 #33
73911 ultra_ivo
pi_58534708
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 08:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gisteren 70km gereden, en ik krijg langzaam iets meer handigheid in het omhoog tillen van m'n fiets (nadeel: ik deed nu beneden m'n schoenen uit, maar nadat ik die fiets naar boven heb moet ik dus weer naar beneden lopen om m'n schoenen op te halen. Supervermoeiend, ouwe).
Schoenen weer in de pedalen vastklikken voordat je naar boven loopt.
pi_58537297
Nog even een kort verslag van mijn weekje ardennen ( 25-04 tot 02-05)

De 25e was een reisdag, we kwamen pas 23:00 aan. Dat betekende dat we de volgende dag natuurlijk meteen wilden fietsen.

Ik was echter mijn fietsschoenen vergeten dus met casual schoenen eerst 25 kilometer naar Malmedy moeten fietsen om een fietsenzaak te vinden

Uiteindelijk bovenstaande fietsschoenen aangeschaft en nog wat rondgefietst, zo'n 50 kilometer uiteindelijk maar wel met wat bekende heuveltjes.

De volgende dag de Haute Levee beklommen, daar in de kant gaan zitten en leuk naar LBL zitten kijken.

Moreau op achterstand en met z'n tong uit z'n bek is altijd een mooi gezicht


De dag daarna regende het constant dus noodgedwongen onze rustdag gepakt.

De dag daarna hetzelfde beeld, maar toch maar heen en weer naar La Roche en Ardenne gereden. Zo'n 100 kilometer door de regen.


De dagen daarna met wisselvallig weer nog een paar bekende cols gedaan zoals de Stockeu en Rosier, verder wel vrij aardig in de omgeving gebleven, het is immers ook het mooiste fietsgebied van Belgie daar


nog twee foto's



En deze om te bewijzen dat ik echt wel m'n best heb gedaan om hard te fietsen



Conclusie: het was een mooie week, het weer was niet slecht maar kon beter en zo ook mijn vorm
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:14:39 #35
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58537624
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:55 schreef thettes het volgende:
De dag daarna regende het constant dus noodgedwongen onze rustdag gepakt.
Pussy
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58540252
Weet iemand hier nog leuke routes rond Enschede? Elke keer hetzelfde rondje door de polder word je wel eens zat...
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:44:54 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_58540561
Zijn dit een beetje kwalitatief goede fietsen qua prijs/kwaliteit voor een beginner (ongeveer 700 euro)? Is van beide merken het goedkoopste model.

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AERIAL_id_20885_.htm

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/2008/road/1_series/12e/
pi_58545086
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Pussy
Nee, mooi-weer fietser

maar dat viel uiteindelijk dus ook tegen de dag erna
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:26:46 #39
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_58550811
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:32 schreef De Wouzeraar het volgende:
Weet iemand hier nog leuke routes rond Enschede? Elke keer hetzelfde rondje door de polder word je wel eens zat...
http://www.bikely.com/

Hier kun je zelf mooie routes uittekenen, krijg je meteen de afstand en het hoogteprofiel erbij.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_58556998
Trouwens nog een nadeel van regenfietsen is gladheid. Op het steilste stukje Stockeu lag kutasfalt en ik stond op m'n fiets (dus weinig gewicht op het achterwiel én wat schokkerige stijl van fietsen). Gevolg? Je valt om omdat je wiel teveel wegslipt

Eerste keer dat ik ooit van de racefiets gevallen ben
  FOK!fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 16:58:30 #41
73911 ultra_ivo
pi_58557377
Groot voordeel van regenfietsen is dat je geen gebrek aan lucht hebt.
pi_58569904
Vooral vlak na een bui is het heerlijk fietsen!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:39:34 #43
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_58570954
quote:
Op maandag 28 april 2008 13:13 schreef Wombcat het volgende:
Laatste post uit vorige topic.
[..]

Ben ik het mee eens. Meestal rijd je op het vlakke ergens tussen de 28 en 32, dus 42-16/17/18/19 met een vrij rechte ketting. Met een 39 zit je dan al op de 14/15/16, ketting staat schuiner. Je moet ook idd te snel naar het buitenblad, waar de ketting dan ook weer te schuin staat.
Dat probleem hebben rijders met een dubbel dan toch ook?
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

. Een 39 of 40 als middenblad is echt geneuzel in de marge t.o.v. de abominabele wielset die in die fiets zit
Wat is er zo slecht aan de wielset dan?
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:08:38 #44
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58577679
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:39 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Dat probleem hebben rijders met een dubbel dan toch ook?
[..]
In principe wel, hoewel het bij een triple wat extremer is, want de 39 zit bij een triple verder naar buiten.
In Nederland is een 42 ook nuttiger dan een 39, ook als je een dubbel hebt.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:36:33 #45
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58579300
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In principe wel, hoewel het bij een triple wat extremer is, want de 39 zit bij een triple verder naar buiten.
Dan hebben trippelaars er toch juist minder last van?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:39:18 #46
56724 Wombcat
rent wiel
pi_58579340
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dan hebben trippelaars er toch juist minder last van?
idd
't zal de warmte zijn
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2008 @ 17:43:37 #47
73911 ultra_ivo
pi_58579409
Bij een triple heb je dan weer eerder last van een te schuine ketting als je op het buitenblad fietst. Nog een reden die voor een 42 pleit
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:47:03 #48
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58579459
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij een triple heb je dan weer eerder last van een te schuine ketting als je op het buitenblad fietst. Nog een reden die voor een 42 pleit
Da's waar.

(Ik ben ook fan van een 42 binnenblad hoor. Ook lekker om wat overlap tussen binnen- en buitenblad te hebben )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2008 @ 18:26:04 #49
73911 ultra_ivo
pi_58580049
Ik pas de bladen aan aan de situatie. Voor vakantiewerk heb ik 26/39/50, voor randonneurstochten 30/40/50. Voor snelle dagritten prefereer ik dan weer 30/42/52. En als ik weer een keer op een echt raceparcours ga rijden (Mersey 24 of Trondheim-Oslo) dan wordt 't iets van 34/44/54.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:35:04 #50
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58583313
Met een 39 kun je overal prima uit de voeten. Vooral als je wat je meer op souplesse rijdt. Met een 39/17 of 16 kun je heerlijk soepel 34 á 35 km/h rijden met een perfect rechte kettinglijn. Wil je harder pak je de 15 (nog steeds een bijna rechte kettinglijn) en gaat het nog harder pak je het buitenblad. Souplesse is the message heren .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')