abonnement Unibet Coolblue
pi_58349150
Ik ben voorbereidingen aan het maken voor het verbouwen van de woonkamer, en heb aan jullie twee vraagjes!

De eerste: Ik heb al een ge-spacheltelputzte wand (hoop dat ik het goed spel!)......hier wil ik in gaan frezen voor electraleidingen etc.
Als de leidingen erin zitten, moet dan plaatselijk de sleuven dicht gezet worden....of moet heel de wand weer vlak gezet geworden, voordat de hele wand voorzien word van nieuwe spachtelputz?
Of te wel kan je spachtelputz over spachtelputz aanbrengen zonder de complete wand weer vlak te zetten?

Dun tweede: Ook wil ik een tegelvloer aanbrengen.
De plinten wil ik ook van de tegels maken.....

Wat is de goede volgorde: eerst de tegelvloer met tegelplinten aanbrengen en daarna de spachtelputz laten smeren??? of andersom?

Het is maar dat ik een mooie aansluiting krijg tussen de (getegelde) plint en spachtelputz.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
photographic art
  zondag 27 april 2008 @ 23:33:41 #2
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58349744
ik denk wat jij denkt ook. Maar dit is eigenlijk een tvp
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 28 april 2008 @ 09:03:36 #3
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58353240
Volgens mij kunnen allebei de volgorden.
Ik zou zelf denk ik kiezen voor eerst spachtelputz en dan de plinten.
Maar als die plinten er nou al op zaten kan het ook andersom dus.

Reken er trouwens maar op dat alles qua spachtelputz opnieuw moet na dat frezen. Of was dat sowieso al de bedoeling?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_58353739
Eerste: Fijne korrel (1 a 1.5 mm) kan over elkaar heen.
Tweede: Tja, tegelplinten plakken over spachtelputz krijg je een naad die je moet dichtkitten. Spachtelputz op tegelplint zit het meteen dicht. Bij deze optie wel heel goed je vloer afdekken.
pi_58355822
Eerst de muren, dan de vloer.
  maandag 28 april 2008 @ 20:23:07 #6
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_58366142
Een nieuwe laag spachtelputz kan over de oude heen. Maar het mooiste resultaat verkrijg je denk ik wel door eerst de muur opnieuw glad te stucen en vervolgens weer spachtelputz er overheen te plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')