abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:49:27 #126
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60678376
Wij hebben de Mutsy single spoke met 4 wielen.
Doet het prima in het bos en is lekker stevig en stabiel.

Gisteren de buggy binnengekregen: de Maclaren Quest Sport in citrus/lime/black.
Wat een heerlijke wagen! Inklappen, verstellen, ermee manouvreren... erg fijn
Straks even uittesten met kind erin.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:14:09 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60828364
Ik heb een Quinny Buzz vraagje. Aangezien Lilah steeds met haar hoofd omhoog komt in de wandelwagenbak en ze 5 maanden is, heb ik net de wandelwageninzet eens op de wagen gezet om te kijken hoe dat werkt. Maar, ik heb een onderdeel wat ik niet helemaal kan plaatsen .

Ik heb even snel op de site van Quinny gekeken, en die hadden wel een handleiding, maar daar kon ik het niet in terugvinden. Het is een soort hoes voor in de wandelwageninzet. Alleen zitten er drukkers aan en klittenband, dus ik weet niet hoe ik deze goed vast moet maken, afgezien van de gordels door de gaatjes halen . Anyone? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60963910
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een x-adventure triple swivel of een Topmark Motion Black. Deze zijn in de aanbieding bij Baby Max. Het zijn niet de bekendste Topmerken denk ik. Maar dat betekent niet, dat zij per se slecht zijn. Ik ben dankbaar voor elke reactie van ervaren gebruikers.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:13:47 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60995844
Tinuviel, zoals je weet heb ik een bugaboo, dus geen ervaring.

Het belangrijkste bij een wagen (m.i.) is om te bedenken wat je ermee wilt gaan doen en daar dan je keuze op afstemmen. Een paar overwegingen in willekeurige volgorde
1. Waar sla je hem op? Hebben jullie een berging waar hij zou kunnen staan, en dan met beeb in delift naar boven, of wil je de wagen naar boven nemen en dan ingeklapt in de babykamer zetten? (Jullie hal is te smal om de wagen te zetten)
2. Als jullie naar het buitenland gaan, doe je dat dan per auto of per trein. Als je regelmatig met de auto met de kinderwagen gaat, moet hij goed inklapbaar zijn, dat het in de achterbak past. als je voornamelijk met de trein gaat, is die ene keer dat het ding wordt ingeklapt minder relevant, lijkt me.
3. Hoe wil je hem gaan gebruiken? Vooral in de stad of ook op ruwer terrein? In hoeverre telt dat mee in je overwegingen?
4. Hoe soepel stuurt hij? Wat is je draaicirkel en grootte/breedte van je wielbasis? wel handig om te weten voor gebruik in winkels. of je moet kiezen om de wandelwagen in principe niet te gebruiken bij winkelen / boodschappen doen, dan telt dit minder mee.
5. Is hij een beetje schoon te houden. Kots en etensresten komen overal, kan de hoes / bekleding er makkelijk van af?
6. Misschien een beetje stom, maar ik zou bij het uittesten iets zwaars erin leggen. Ik vind de bugaboo zonder iets erin minder lekker rijden dan met eli erin. het gewicht wordt ineens anders verdeeld.
7. Zeker niet onbelangrijk: past de maxi-cosi erop? zo nee, zijn er geschikte adapters voor? en hoeveel kosten die dan??

hopelijk heb je hier iets aan.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61002382
Goede tips Davinia

Andere dingen waar wij nog rekening mee hebben gehouden zijn:

  • Hoe groot is de kinderwagenbak? (Als je zelf allebei lang bent is de kans op een lange baby zeker aanwezig en dan is het fijn als hij/zij wel een tijdje in de kinderwagenbak past. Nu zijn wij niet lang, maar ik wilde wel graag dat Linde er een tijdje in zou passen)

  • Hoeveel weegt de wagen en kan je 'm makkelijk met kind erin optillen? Zeker handig als je alleen met de trein gaat bijvoorbeeld. Ik zie soms moeders op het station staan die niet zonder hulp de trein in of uit kunnen en dat is echt niet praktisch want soms helpen mensen gewoon niet.

  • Is de kinderwagenbak echt een aparte bak of alleen een frame? Wij hebben niet veel bergruimte en dan is het handig als je een kinderwagen neemt waarvan je het frame van de kinderwagenbak gebruikt om een buggy-inzet van te maken (Bugaboo) Zo hoef je alleen het omhulsel van de kinderwagenbak een plekje te geven in plaats van zo'n hele bak.

    Hopelijk heb je er wat aan Tinuviel
  •   donderdag 21 augustus 2008 @ 10:17:09 #131
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_61002614
    Ook iets om mee te nemen in de overweging is of de kinderwagen-inzet op 2 manier kan, kind vooruitkijken en kind naar je toe.
    Niet alle wagens kunnen dat en dit is iets dat ik hier een aantal keer voorbij heb zien komen als een minpunt van sommige wagens.
    ***
    pi_61037079
    Wij hebben een Bugaboo Cameleon en willen deze de eerset periode ook als wieg gebruiken om het kindje bij ons op de slaapkamer te laten slapen. We hebben geen losse wieg en ik lees overal dat het fijn is om de eerste periode het kindje niet in zijn eigen kamer te hebben in het ledikantje, maar bij ons. (rooming in)

    Nou vroeg ik me af of het dan verstandig is om voor de bugaboo een extra matrasje te kopen om er bij in te leggen zodat het allemaal wat zachter is. Of is het bugaboo matrasje dik genoeg om een kindje wat vaker in te laten slapen. Heeft hier iemand ervaring mee of een mening over?
    pi_61037576
    Volgens mij is het bugaboomatrasje stevig en ademend genoeg, maar dan moest je volgens mij wel het hoesje er af halen en er een los lakentje (en eventueel molton) om doen
    Heel veel zachtheid hebben ze nog niet nodig, ze wegen niet veel en een te zacht matrasje geeft een groter risico op wiegendood.
    pi_61216604
    Effuh een schopje... Ik heb een tweelingwagen van xadventure en ik krijg in geen mogelijkheid dat babynestje op dat ding. Ik heb em te leen van het gastouderbureau en ik had al gebeld of ze er een handleiding bij hadden.
    Op de site staat geen handleiding, alleen hoe ik de wielen moet verwijderen en hoe ik gordels moet gebruiken.
    Iemand die deze wagen heeft of weet hoe ik dat babynestje erop krijg?

    Het gaat om deze wagen:
    pi_61218080
    LL, geen ervaring met die wagen. Het ziet eruit alsof je het er zo inzet...? Kan de rugleuning niet helemaal plat, dat dan dat babynestje erin past?
    Mama van 2 lieve meiden :)
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:55:48 #136
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_61218235
    Bij mijn TFK zit een 'opvulkussentje' om de buggy-zit vlak te maken en daarbovenop zet je gewoon het babynestje. Zit verder niet vast ofzo.
    Zo te zien, moet hier het babynestje ook gewoon 'los' op de buggyzit gezet/geschoven worden
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 31 augustus 2008 @ 19:06:06 #137
    102757 EdvandeBerg
    LETS GO BRANDON!
    pi_61271636
    Heb nog gebruikte Quinny te koop! Iemand interesse? Niet duur!

    [TK] Kinderbuggy Quinny Millenium met kiddyboard



    Scratch a liberal and you will find a fascist
    pi_61302317
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 18:49 schreef DolleMina het volgende:

    Ja, maar zit daar dan ook een maxi cosi cabrio fix bij? Ik heb niets vergelijkbaars kunnen vinden iig.
    Voor 399,- heb je die wagen en zitbak... Voor 150,- maxi cosi, totaal dus op 5 euro goedkoper dan de Duitse, alleen de luiertas ontbreekt
    Lijkt mij erg rot met garantie als je het niet dichtbij besteld hebt, tenzij je natuurlijk dichtbij de Duitse grens woont is het wel makkelijk.

    En ik heb hem ergens als complete set gezien, voor 538,-
    Alleen niet genoteerd waar, want ik kijk alleen verder voor 4-wielers en dan nóg is het aanbod groot.
    Ik zal eens kijken of ik het kan vinden...

    [ Bericht 6% gewijzigd door Carmella op 02-09-2008 00:38:54 ]
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:06:11 #139
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_61310426
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:40 schreef Carmella het volgende:

    [..]

    Voor 399,- heb je die wagen en zitbak...
    Die 399 is een Duitse prijs, die heb ik niet in Nederland kunnen vinden, daar zat ik zo rond de 460? Kun je me anders de link geven?
    quote:
    Voor 150,- maxi cosi, totaal dus op 5 euro goedkoper dan de Duitse, alleen de luiertas ontbreekt
    Vergeet de voetenzak niet, die zit er ook bij. Die is ook goed voor een eurootje of 60 of 70. Verzorgingstas is goed voor 40 a 50 euro. Als combi misschien samen 100 euro extra.
    quote:
    Lijkt mij erg rot met garantie als je het niet dichtbij besteld hebt, tenzij je natuurlijk dichtbij de Duitse grens woont is het wel makkelijk.

    En ik heb hem ergens als complete set gezien, voor 538,-
    Alleen niet genoteerd waar, want ik kijk alleen verder voor 4-wielers en dan nóg is het aanbod groot.
    Ik zal eens kijken of ik het kan vinden... Zal anders verder posten in het kinderwagen-topic
    Zat er bij die set ook Maxi Cosi Cabrio Fix?

    En ook als je in Duitsland zit zul je het moeten opsturen oid. Dat maakt niets uit, of het nu een Nederlandse of Duitse webshop is.
    pi_61311139
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:06 schreef DolleMina het volgende:


    Die 399 is een Duitse prijs, die heb ik niet in Nederland kunnen vinden, daar zat ik zo rond de 460? Kun je me anders de link geven?
    Babymax heeft die 2 samen voor 399,-

    En over die gehele set. Ik weet niet welke maxi cosi erbij zat. Alleen dát er eentje bij zat. Ook dat die voetenzak erbij zat. Alleen die luiertas niet, maar ik twijfel erover.
    Ik kan helaas die aanbieding niet meer vinden, bepaalde winkels wisselen ook weer net maandelijks van aanbieding.
    quote:
    En ook als je in Duitsland zit zul je het moeten opsturen oid. Dat maakt niets uit, of het nu een Nederlandse of Duitse webshop is.
    Ik hoorde bij bepaalde winkels, dat als je iets langsbrengt het supersnel gaat mocht er iets vervangen worden.
    Een goedkope aankoop is leuk, maar als er iets fout gaat verkies ik dan toch langsbrengen ipv opsturen. Lijkt me een drama. Dan maar iets meer betalen
    Maar dat is geheel persoonlijk
    Zijn er trouwens geen verzendkosten als je iets uit die Duitse shop bestelt?
    pi_61312063
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:06 schreef DolleMina het volgende:


    Zat er bij die set ook Maxi Cosi Cabrio Fix?
    Toch nog even doorgezocht voor die set van 538,- en ik heb hem gevonden
    Babysuperstore

    Op blz 4:
    http://www.babyentiener.nl/download/folder_w35.pdf

    Reiswieg, wandelwageninzet... gratis maxi cosi cabriofix en voetenzak voor de cabriofix.
    En voetenzak voor wandelwagen staat zonder sterretje.
    Kan niet zo snel vinden wat de sterretjes inhouden en of er nog een addertje onder het gras zit Maar het is bedtijd voor mij
      dinsdag 2 september 2008 @ 09:04:55 #142
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_61313957
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 02:05 schreef Carmella het volgende:

    [..]

    Toch nog even doorgezocht voor die set van 538,- en ik heb hem gevonden
    Babysuperstore

    Op blz 4:
    http://www.babyentiener.nl/download/folder_w35.pdf

    Reiswieg, wandelwageninzet... gratis maxi cosi cabriofix en voetenzak voor de cabriofix.
    En voetenzak voor wandelwagen staat zonder sterretje.
    Kan niet zo snel vinden wat de sterretjes inhouden en of er nog een addertje onder het gras zit Maar het is bedtijd voor mij
    Even heel offtopic: die kinderkamer 'Nienke' is echt mooooiii!
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      dinsdag 2 september 2008 @ 09:41:33 #143
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_61314553
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 09:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

    [..]

    Even heel offtopic: die kinderkamer 'Nienke' is echt mooooiii!
    dat ligt aan de naam
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 2 september 2008 @ 10:03:59 #144
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_61314900
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 09:41 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    dat ligt aan de naam
    Ongetwijfeld
    Een kinderkamer met de naam Kendahl is vast ook heel stoer
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
    pi_61451611
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 09:01 schreef Beaker het volgende:
    Diaan73 die is leuk

    Wij rijden nu al enkele maanden met de Bugaboo Classic en het is een geweldige wagen om mee te rijden
    Ik ben blij wat dat we hem toch hebben kunnen overnemen voor een prikkie!
    De Esprit blijft staan voor de 2e ( eventueel ) want die vond ik als kinderwagen helemaal fijn en leuk, want dat vind ik nog steeds!
    Hoi Beaker

    Weet jij toevallig hoe hoog de duwstang van de Bugaboo Classic zit? Wij hebben vandaag geinformeerd en er werdt ons gezegd dat je bij de Bugaboo Classic de stang niet in hoogte kan verstellen. Mijn man is bang, dat hij dan niet lekker rijdt met de wagen. Bedankt voor de hulp.
    Carpe Diem- Pluk de Dag
    Life is unfair and then you die
    Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
    pi_61540727




    http://elinhuijboom.punt.nl/
    wanna rub mah puppeh?!
      zondag 14 september 2008 @ 22:20:44 #147
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_61632438
    Ik vind die Maxi Cosi echt helemaal het einde!! Geweldig leuk!

    Heeft iemand hier ervaring met de Mutsy Slider kinderwagen? Ben echt heel erg benieuwd hoe hij bevalt.
    Wij hadden ons ook eerst laten vallen op de Buggaboo Cameleon maar wij zijn groot en deze wagen is best laag. Nu zag ik vandaag in de Prenatal de Mutsy Slider staan. Deze lijkt best op de Buggaboo maar is een stuk hoger!!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Fruppel op 15-09-2008 09:10:27 ]
    pi_61635737
    Ik heb mijn oog ook al wel eens op die Mutsy Slider laten vallen. Ziet er heel comfi uit. Ben ook benieuwd naar evt ervaringen. Joolz vind ik ook nog steeds erg mooi! Ik houd het gewoon allemaal in de gaten... de huidige wagen die ik heb, voldoet voor mij niet meer.
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
    pi_61638722
    het lijkt wel of de mutsy slider geen luchtbanden heeft, maar massieve wielen
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      maandag 15 september 2008 @ 16:49:19 #150
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_61649230
    Dat probeerde ik idd ook uit te vinden maar ik kon het zo snel niet teruginden ook niet op de site.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')