abonnement Unibet Coolblue
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 april 2008 @ 15:34:59 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58304434
Autostoeltjes
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:28 schreef jellyrose het volgende:
kickje..

Binnenkort zal Ethan een nieuw stoeltje nodig hebben - wat zijn ondertussen de ervaringen met de diverse grp1 stoelen? De keuze voor een grp0 was een stuk makkelijker
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef marit1978 het volgende:
*ik kom meelezen*

wil morgen naar prénatal maar zie door de bomen stoeljes het bos juiste stoeltje niet meer
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tipje... ga naar Baby Planet op woonboulevard II, fijne zaak en je kunt de stoeltjes ook in de auto proberen voor je koopt

Overigens zijn wij al ruim drie jaar erg tevreden met de Römer Duo plus (Isofix)...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58304685
ik hoopte al dat je in auto kon passen ja !
goede tip..dank
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:02:42 #3
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58304969
Wij twijfelen tussen de Kiddy infinity pro of een MC Tobi of Priori - grote verschil tussen de eerste en die andere twee is dat de eerste geen isofix achtig iets heeft (en dus minder scoort qua stabiliteit), maar wel weer beter scoort qua bots-veiligheid. Hmmmmmmmmmmmmm.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:45:16 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_58306896
Ik ben me steeds meer aan het orienteren op de Storchenmuhle Starlight XP. Het trekt me erg aan dat deze gewoon groep 1 2 en 3 is Maarja, gaat zo'n stoeltje zolang mee?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:42:05 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58309616
In de gebruiksaanwijzing van de MaxiCosi Priori staat dat het niet aan te raden is een stoeltje langer dan 5 jaar na aankoop nog te gbruiken, Troel. Maar daar staat geen duidelijke reden bij.

En ik was dus die handleiding aan het lezen op zoek naar een antwoord op m'n eigen vraag, maar dat vond ik dus nergens. Misschien dat iemand hier het weet.

We hebben dus een Priori, geschikt voor kindjes tot 18 kg. Maar nu hoorde ik een collega van de week zeggen dat ze een nieuw zitje gaat kopen omdat haar dochter met d'r hoofd zowat boven het zitje uit komt. Geldt die regel niet alleen voor de draagbare Maxi Cosi voor baby's? Ik dacht dat de later categoriën zitjes allemaal op gewicht gaan en niet meer op lengte.
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:08:12 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58311945
ordinaire tuvupuh.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 26 april 2008 @ 07:59:44 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_58316136
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:42 schreef Jojogirl het volgende:
In de gebruiksaanwijzing van de MaxiCosi Priori staat dat het niet aan te raden is een stoeltje langer dan 5 jaar na aankoop nog te gbruiken, Troel. Maar daar staat geen duidelijke reden bij.

En ik was dus die handleiding aan het lezen op zoek naar een antwoord op m'n eigen vraag, maar dat vond ik dus nergens. Misschien dat iemand hier het weet.

We hebben dus een Priori, geschikt voor kindjes tot 18 kg. Maar nu hoorde ik een collega van de week zeggen dat ze een nieuw zitje gaat kopen omdat haar dochter met d'r hoofd zowat boven het zitje uit komt. Geldt die regel niet alleen voor de draagbare Maxi Cosi voor baby's? Ik dacht dat de later categoriën zitjes allemaal op gewicht gaan en niet meer op lengte.
Het verhaal gaat dat het plastic door de zon enzo achteruit zou gaan in kwaliteit. Maar het zou ook dondersgoed een verkooppraatje kunnen zijn. Overigens is dat een specifiek MaxiCosi verhaal, als dat voor de STM ook zo zou zijn, waarom zouden ze dan uberhaupt van die dingen verkopen?

Wat betreft dat hoofd boven het zitje, het kan best zijn dat je door het uitsteken meer kans hebt op letsel, omdat ze tegen de rand van het stoeltje aanknallen met hun hoofd? Wellicht een mailtje naar maxi-cosi sturen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58316173
In de test van volgens mij de ANWB stond dat van die combizitjes eigenlijk altijd verliezen in kwaliteit. Ze zijn het voor elke groep nét niet. Maar op welke punten ze dan nét niet zijn weet ik niet meer, misschien heeft iemand hier de test nog?
pi_58316193
Handig topic... overigens dit weekend bij prenatal 25% korting op alle (volgens mij) autostoelen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_58317467
Waarom verkopen ze het stoeltje van Romer Duo plus nou niet in de webshop van prenatal Dan kon ik nu gewoon met korting bestellen zonder eerst weer naar die stomme winkel te moeten

Ze verkopen wel de Maxi Cosi Tobi en aangezien we tussen die 2 twijfelden, is het nu deze geworden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Stiemie op 26-04-2008 12:13:54 ]
pi_58319741
Wie weet of er ook groep 1 stoeltjes bestaan vanaf 7 of 8 kilo?

Pepijn is nu 7,8 kilo, en haalt de 9 kilo voorlopig dus echt nog niet. We gaan begin juni naar frankrijk. Dan is Pepijn ruim 11 maanden oud, maar echt nog geen 9 kilo.
Alleen Pepijn vind de maxi cosi echt NIET meer leuk. Het gaat redelijk als we autoritten plannen tijdens tijdens zijn slaapjes, maar dat is voor een weekendje frankrijk niet echt een optie.

Bestaat zoiets? Of heeft Pepijn pech?
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:04:16 #12
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58320002
P-iglet wij hebben destijds voor Emma eenstoeltje gekocht bij de hema, daar kon ze inhet begin achteruit in zitten met verkleiner. Ik ben verder niet zo enthousiast over het stoeltje, een van de bevestigingsclips is kapot en ook al zit er een nieuwe in (service van hema) die is ook niet goed genoeg om het stoeltje aan de andere kant van de auto te plaatsen.
Ik wil dus graag een ander stoeltje. Maar dan wel een waar Emma ook eigen gordels heeft en de autogordel niet in een keer het stoeltje én kind vast maakt. Het zal best wel veilig zijn maar ik vind het é cht niet handig. Nou heb ik zoiets gezien bij de Hema maarja die kwaliteit vertrouw ik dus niet meer.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58320199
P_iglet, bij Babypark in Gouda zag ik gister stoeltjes staan zoals wij er een bij mijn moeder hebben gezet (die kwam van het kruidvat). Ik ben niet kapot over de kwaliteit, hij is niet zo makkelijk in het gebruik als een maxi cosi, maar hij kan wel achteruit.

Op zich twijfel ik niet aan de veiligheid bij een botsing, maar het is allemaal net even wat minder practisch en gelikt.

Voordeel is wel dat ze goedkoop zijn dus als tussenoplossing voor een enkele vakantie misschien weer wel geschikt zijn. Hij is overigens wel gewoon goedgekeurd volgens ECE 44/03

Op de site van babypark.nl is het Autostoel travel basic mira, ¤40,-

De Besafe Izi Combi kan ook tegen de rijrichting in. Prijzig, maar wel goed van kwaliteit volgens mij.
*hier* te koop


Wat is het eigenlijk dat hij niet meer leuk vind aan de maxi cosi? Het klemzitten of het achteruit rijden?
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:27:24 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58320380
babywalz:

tot 10 kilo tegen de rijrichting in

[edit] dit lijkt trouwens precies dezelfde als die van HEMA!! maf. zal wel van dezelfde fabriek zijn.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:09:38 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_58322938
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 08:12 schreef owlet het volgende:
In de test van volgens mij de ANWB stond dat van die combizitjes eigenlijk altijd verliezen in kwaliteit. Ze zijn het voor elke groep nét niet. Maar op welke punten ze dan nét niet zijn weet ik niet meer, misschien heeft iemand hier de test nog?
Dan wordt het dus gewoon elke keer een nieuwe stoel kopen.

En dat kan ik dan het beste dit weekend doen gok ik, want zo snel krijg je niet weer 25% korting
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 april 2008 @ 17:15:10 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58323013
Hier staan de resultaten van de kinderzitjestest 2007 misschien dat jullie daar nog wat aan hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:26:08 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_58323181
Hmm, jammer dat de Romer King Plus daar niet bij staat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 26 april 2008 @ 18:05:58 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58323802
Ik heb vanmiddag een MC Tobi gescoord bij de Prénatal, voor 190 euro, in de hippe kleuren aqua en blauw .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58324833
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:17 schreef owlet het volgende:

Wat is het eigenlijk dat hij niet meer leuk vind aan de maxi cosi? Het klemzitten of het achteruit rijden?
Het liggen icm het achteruit rijden... hij is 68cm en 7,8 kilo. Dus klem zit hij nog echt niet. Want we hebben een maxicosi cabrio, dus eentje die tot 13 kilo moet kunnen officieel.

Die hema en gelijkende stoeltjes, tsja het is een optie. Mijn schoonvader heeft er 1 dus die zouden we kunnen gebruiken die week.

Ik ga eens rondkijken. Die besafe izi combi ziet er erg goed uit. Ze verkopen die ook bij de babyrent zag ik op de website. Ga wel eens informeren of ze die ook verhuren. Zou wel een goede oplossing zijn voor die ene week vakantie.
Dan gaat Pepijn daarna maar mooi nog wat maanden in de maxi-cosi. We gebruiken die toch maar hooguit 3x per maand ofzo.

Vivi... heeft Dean tot nu toe in de maxi-cosi gezeten dan??
  zaterdag 26 april 2008 @ 19:45:15 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58325526
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 19:07 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Het liggen icm het achteruit rijden... hij is 68cm en 7,8 kilo. Dus klem zit hij nog echt niet. Want we hebben een maxicosi cabrio, dus eentje die tot 13 kilo moet kunnen officieel.

Die hema en gelijkende stoeltjes, tsja het is een optie. Mijn schoonvader heeft er 1 dus die zouden we kunnen gebruiken die week.

Ik ga eens rondkijken. Die besafe izi combi ziet er erg goed uit. Ze verkopen die ook bij de babyrent zag ik op de website. Ga wel eens informeren of ze die ook verhuren. Zou wel een goede oplossing zijn voor die ene week vakantie.
Dan gaat Pepijn daarna maar mooi nog wat maanden in de maxi-cosi. We gebruiken die toch maar hooguit 3x per maand ofzo.

Vivi... heeft Dean tot nu toe in de maxi-cosi gezeten dan??
Yep, dat ging nog prima, sowieso hoeft ie niet veel in de auto te zitten (alles is hier op loop/fiets afstand) en die ene keer in de twee weken dat we met de auto ergens heen gingen was het tot nu toe goed te doen.

Ik heb ook de MC Cabrio btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58325794
aha ok beetje hetzelfde als hier dus...
pi_58354627
ikke doe even TVP.. Chris zit nog redelijk in de maxicosi.. Maar dat zal niet zo lang meer duren. Qua lengte gaat het nog wel prima. hoofdje zit nu bijna tegen de bovenkant aan. Maar de breedte wordt toch wel krapjes. Tijd om alvast wat rond te kijken..
pi_58354815
Wij zijn hier al aan het bepraten geweest hoe we het gaan doen als Gwen uit de maxicosi moet volgend jaar. We wilden eigenlijk niet weer gaan investeren in nieuwe groep 1 stoeltjes maar zijn toch wel bang dat we dat moeten doen. Merlijn weegt nu met 2 jaar en 4 maanden nauwelijks 11 kg dus ik geloof niet dat hij volgend jaar als hij 3 jaar is naar de volgende groep autostoeltjes kan. Dit zouden we het liefst doen maar meneer weegt de komende jaren denk ik echt nog geen 15kg en veiligheid gaat voor alles. Zelfs als we Gwen zouden rekken in de maxicosi zou het nog niet haalbaar zijn denk ik.
  maandag 28 april 2008 @ 17:55:18 #24
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58363040
Heeft er nog iemand een tip voor kleine binkies/muppies die zelf de gordels de hele tijd los maken tijdens het rijden? Is daar iets voor?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58363405
Rock, volgens mij heb ik ergens eens een soort stekelig dingetje gezien wat je op het knopje van de gordel kan plakken en waar kindjes meer last van hebben dan grote mensen... maar waar dat was... volgens mij was het een soort ruw klittebandkantje, maar het zal wel iets stekeliger zijn denk ik...?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_58363497
Die bedoelde ik inderdaad owlet
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:21:29 #28
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58461727
Wij zijn er voorlopig uit. Ik was vandaag bij de babydump en daar stond een mooie MC Priori SPS Enzo (rood) voor 129 euro. geen uitzonderlijk lage prijs maar laag genoeg om hem mee te nemen
Emma is nu 11 kilo en ze kan er tot 18 kilo in, dat duurt nog wel een jaar of twee gok ik zo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 4 mei 2008 @ 00:44:34 #29
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58464086
quote:
Ah, ik lees het nu pas. Ik ga kijken of dat werken gaat op de onze want die is anders als dat het plaatje aangeeft (aan de bovenzijde een drukknop ipv aan de voorzijde).

Bedankt

[ Bericht 12% gewijzigd door RockabeIIa op 04-05-2008 00:50:06 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 4 mei 2008 @ 10:14:46 #30
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58467495
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met dat Isofix?
Wij hebben Isofix in de auto dus dat leek me makkelijk. Maar dan moet je alsnog zo'n EasyBase of EasyFix geval hebben om je maxicosi vast te zetten? En wat is dan het verschil tussen de EasyFix en de EasyBase?
En heb je die alleen nodig voor de Maxicosi of ook voor peuterzitjes?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58472007
Ik heb vorige week een Maxi Cosi Toby gekocht bij de ANWB, want daar was hij in de aanbieding Gewoon zwart want dat past het beste bij de auto .....

Voor in mijn eigen auto heb ik een Maxi Cosi Priory gekocht. Tweedehands, maar in goede staat.
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 5 mei 2008 @ 10:42:25 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_58486989
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:14 schreef texelonia het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met dat Isofix?
Wij hebben Isofix in de auto dus dat leek me makkelijk. Maar dan moet je alsnog zo'n EasyBase of EasyFix geval hebben om je maxicosi vast te zetten? En wat is dan het verschil tussen de EasyFix en de EasyBase?
En heb je die alleen nodig voor de Maxicosi of ook voor peuterzitjes?
Bij de cabrioFix kun je kiezen uit de Easyfix en de Easybase. Dit heb je niet nodig, maar het kan handig zijn (zeker bij een driedeursauto). De Easyfix zet je vast op de isofix in de auto, waardoor uiteindelijk de maxicosi dus vastgezet wordt zonder de gordels, maar desondanks beter vast zit dan met gordels. Met de Easybase gebruik je wel de gordels en geen isofix van de auto.
Je moet bedenken dat de Easyfix en Easybase zo'n 150 euro kosten, naast de maxi-cosi
Bij de peuterzitjes kan zoiets ook bij De Maxi Cosi Priori, maar ook dan moet je dat ding apart kopen (of in combinatie met de priori. De combinatie kost 300 euro, de Priori alleen is een stuk goedkoper.

Mijn idee: als je een driedeursauto hebt en je moet dus elke keer jezelf compleet in de kreukels vouwen om je kind in de auto te krijgen, ga voor een hulpstuk. Heb je isofix in de auto, neem dan de easyfix, anders de base.
Overigens hadden wij de fix niet genomen bij een auto met ook deuren achterin
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 mei 2008 @ 11:09:22 #33
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58487454
Maar je kan dus niet als je Isofix in je auto hebt, alléén een Isofix geschikt autostoeltje gebruiken? Je hebt altijd de Easyfix of Easybase nodig?

Ik vind die prijzen echt belachelijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 5 mei 2008 @ 11:14:28 #34
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58487529
easyfix of easybase is toch echt alleen voor een maxi cosi cabrio (die babyschelpjes), en niet voor de andere maxi cosi autostoeltjes?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 5 mei 2008 @ 11:32:22 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_58487848
Bij maxicosi wel ja

Je hebt ook wel stoeltjes waar de isofix al aan zit, maar dat zijn meer de stoeltjes voor de andere groepen. De Bij de babystoeltjes haal je het ding namelijk vaak uit de auto, dan is het heel onhandig om het zo star vast te hebben zitten

maar je HOEFT zoiets niet te gebruiken, isofix HOEFT niet, het kan Gordels werken ook prima
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 mei 2008 @ 11:40:08 #36
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58487982
Ja ik weet het, maar ik weet nog dat toen Noah wat groter en vooral zwaarder was ik enorm liep te zeulen met de maxi-cosi. Het leek me dus wel makkelijk met dat Isofix. Met die hele kleine babietjes is het misschien wel makkelijker met maxicosi en al eruit te halen, maar als ze wat groter worden leek het me makkelijker als je de maxicosi in de auto kan laten. Maar als je dan 2 van die dure dingen aan moet schaffen weet ik niet of ik het dat wel waard vind
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 5 mei 2008 @ 11:40:58 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_58488001
Ja, maar als je de maxicosi in de auto wilt laten, kan je toch ook gewoon de gordels gebruiken? De maxicosi werkt prima met alleen de gordels
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 mei 2008 @ 11:45:53 #38
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58488096
Ja da's waar

"Probleem" opgelost
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Moderator maandag 5 mei 2008 @ 18:40:40 #39
45833 crew  Fogel
pi_58495460
We hebben dit weekend een Britax Hi-Way gekocht. Heb de stoel nog niet goed bevestigd, dus of het kind er blij mee is weet ik nog niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 19 mei 2008 @ 06:55:00 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58755364
Ik heb ff een vraagje. Eli is bijna uit de cabriofix gegroeid, en we moeten dus over naar een grotere. punt hierbij is dat we twee auto's hebben (ik breng naar het kdv, PR haalt van het kdv, dus beide auto's worden dagelijks gebruikt om Eli te vervoeren) en schoonmoeder heeft eli ook nog 1 dag per week, waarbij ze in de auto boodschappen doet.

hebben jullie 2 (of meer) groep 1 stoeltjes gekocht? (het is een dure grap, namelijk, maar je koopt wel rust...)
en wat heeft opa/oma? hebben die zelf een stoeltje mogen kopen of wordt de sttoelis wel iedere keer overgezet?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58755394
Wij hebben in iedere auto 1 stoeltje voor Merlijn. Opa en oma zijn gastouders voor verschillende kindjes en hebben zelf een stoeltje in de auto. Evenals de tante die weleens oppast. Het is een dure grap en als Gwen uit de maxicosi is gegroeid gaan we het weer doen want dan moet er een stoel voor Gwen bij. Merlijn is nog te klein voor de volgende fase.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:00:53 #42
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58756932
Davinia we hebben laatst toen er zo'n 25% kortingsactie was bij Prenatal een Maxi Cosi Toby gekocht. We gebruiken echter alleen nog steeds de gewone maxi cosi want daar past ze nog prima in. Opa en Oma hebben een eigen groep 1 stoeltje dat ze van een goede kennis gekregen hebben toen haar kindje er niet meer in pastte.

Bij opa en oma zit ze trouwens wel al in die groep 1-stoel want de gordels achterin zijn te kort voor de gewone maxi cosi

Volgens mij zijn die groep 1 stoelen trouwens best zwaar dus overzetten lijkt me een heel gedoe.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:29:49 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58757416
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:00 schreef Stiemie het volgende:
Davinia we hebben laatst toen er zo'n 25% kortingsactie was bij Prenatal een Maxi Cosi Toby gekocht. We gebruiken echter alleen nog steeds de gewone maxi cosi want daar past ze nog prima in. Opa en Oma hebben een eigen groep 1 stoeltje dat ze van een goede kennis gekregen hebben toen haar kindje er niet meer in pastte.

Bij opa en oma zit ze trouwens wel al in die groep 1-stoel want de gordels achterin zijn te kort voor de gewone maxi cosi

Volgens mij zijn die groep 1 stoelen trouwens best zwaar dus overzetten lijkt me een heel gedoe.
Dat is idd voornamelijk het punt waar we mee zitten.

Zijn er ook andere merken groep 1 stoeltjes, die wel veilig zijn, maar minder duur? (Anders jaag ik de schoonouders ook zo op kosten... )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58757541
De hema, gamma, halfords etc hebben stoeltjes vanaf een euro of 70/80 geloof ik.

Wij zijn uit nood nu ook over op een groep 1 stoel. Ondanks dat Pepijn eigenlijk nog te licht is.

Maar na 2x een autorit van 1,5uur waarbij Pepijn aan 1 stuk door hysterisch gekrijst heeft alsof hij vermoord werd, zagen wij niet echt een andere oplossing meer.

We zijn uitgebreid stoeltjes wezen passen. En voor de maxi cosi toby is hij zeker lang genoeg. De gordeltjes kunnen zo goed aangetrokken dat de veiligheids indicator echt groen word en hij dus goed vast zit.

Afgelopen weekend 2x 1,5 uur en 2x een uur gereden. En wat een verademing. hooguit 5 minuten huilen als hij moe is om in slaap te komen. En verder is hij rustig, kijkt rond, speelt wat en is hij het zat dan is hij nog rustig te houden door liedjes zingen ofzo. Dat was in de maxi cosi echt niet.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:45:46 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58757700
Ik heb nu een stoeltje van de Hema toch weer nieuw gekocht. Die heeft zelf gordels, maar kan ook met de driepuntsgordel gebruikt worden en daarna nog weer als zitverhoger. Op zich is zo'n stoel niet meer nodig voor Bram. Máár: achterin hebben wij maar twee driepuntsgordels en een heupgordel. En nu vind ik dat een vervelend idee. (hoe kies je wie er "onveilig"in de heupgordel moet: jij luisterde vandaag zo slecht? '

Dus dit stoeltje vastgesnoerd met sjorbanden en de heupgordel, zit Bram ook met veilige gordels vast. Maar om een lang verhaal nog langer te maken
Die stoel was niet zo heel erg duur. Toen alleen nog online te bestellen.
deze
Hij bevalt ons zeer goed. En als opa en oma m kopen kunnen ze er even mee vooruit....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58757812
Hier laat ik de opa's en oma's gewoon ons autostoeltje gebruiken dan weet ik tenminste zeker dat hij veilig in de auto zit. Is dat bij jullie geen optie?

Het overzetten vind ik helemaal geen probleem. Wij hebben een Römer King ts plus en die is best zwaar maar wel makkelijk te tillen. En vastzetten is binnen een minuut gedaan.
  maandag 19 mei 2008 @ 20:38:14 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58767814
Ja, op zich is het wel een optie om steeds dat ding heen en weer te sjorren, maar we zijn ook een beetje lui en zeker als het iedere week is...

nu vinden we op internet van alles over een kiddy infinity pro, maar die lijkt me niet fijn met zo;n warm tafeltje ervoor.

bij de babydump is een romer 169 euro, terwijl hij bij de prenatal 239 euro is Niet normaal wat een verschil...

en bij de tests van de anwb en consumentengids test de tobi weer slecht, de priorifix staat er niet bij, maar de priori zonder isofix weer wel... jeumig wat een zoektocht dreigt dit te worden

Maarrrr, nu eerst HNTM kijken en dan zien we wel weer verder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 19 mei 2008 @ 23:17:44 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58770911
Ik heb me er dus een paar weken geleden in verdiept en de toby kwam als "redelijk" uit de testen in plaats van "goed" omdat dat gebeuren met isofix enzo stabieler is, behalve dan weer bij een botsing van opzij. Dus vergeleken daarbij is de toby een mindere keuze.

Omdat wij geen eigen auto hebben, maar gebruik maken van Green Wheels is zo'n isofix voor ons niet handig en dus was de toby een goede optie
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:19:52 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58775407
er zijn een paar mensen hier die het HEMA stoeltje hebben he?
ik vind dat max zo achterover zit in de auto. is dat bij jullie ook zo?

zondag zaten we bij yppy in de auto, anna zat naast max, maar die zat veel hoger en recht-opper ( )
of doe ik gewoon iets verkeerd?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:05:01 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58776110
stond Max z'n stoeltje niet gewoon in de ligstand?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:10:51 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58776186
nee dat heb ik nog nagekeken! hij stond gewoon op zn rechtopst.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:40:21 #52
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58776698
Het stoeltje wat wij hebben van de hema is heel erg rechtop. Maar dat is dus ook zo'n doorgroeistoel.
Van die andere weet ik het niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58811966
Wij hebben de stoeltjes bij www.kinderstoeltje.nl gekocht. En dan een van de goedkoopsten de maxi cosi priori sps. Doen we de volgende keer ook weer denk ik, scheelt toch wel wat in de kosten.
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:54:59 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_58812107
Vandaag was in het nieuws dat kids het veiligst zitten in het midden van de auto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 mei 2008 @ 23:00:02 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58812185
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:54 schreef Troel het volgende:
Vandaag was in het nieuws dat kids het veiligst zitten in het midden van de auto
Kan ik me iets bij voorstellen, maar daar zit bij ons geen Isofix en de middengordel komt van het dak van de auto dus niet direct geschikt om een stoeltje mee vast te zetten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58815737
Dat midden in de auto zetten van een stoeltje, dat gaan we volgende week naar vakantie eens uitproberen.
Dan moeten we met Pepijn + 4 volwassenen van Den Haag naar zuid limburg.

Voor mensen die een goedkoop autostoeltje zoeken voor gebruik bij opa/oma etc. In de karwij folder stond een stoeltje, vanaf 9 maanden, voor 25 euro.
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:40:37 #57
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58828050
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kan ik me iets bij voorstellen, maar daar zit bij ons geen Isofix en de middengordel komt van het dak van de auto dus niet direct geschikt om een stoeltje mee vast te zetten...
Dat stond ook in het artikel inderdaad. Dat veel ouders de stoel daar niet plaatsen omdat daar geen driepuntsgordel zit
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:30:49 #58
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58835799
Ik kreeg vandaag trouwens een mailtje van Bugaboo dat ze vanaf nu ook autostoeltjes verkopen. Ik vind ze zelf nogal op de maxi cosi lijken maar dan met gekleurde details en een gekleurde Bugaboo-kap
pi_58919945
Ik ben ook wat aan het rondkijken, denk dat het een maxicosy priori XP gaat worden. Straks eens even bij een prenatal/halfords langs om het stoeltje live te zien.. En een kleurtje uit te zoeken. Bestel hem wel bij kinderstoeltje.nl. Voor de kinderwagen en maxicosy cabriofix een snelle probleemloze levering..
Wij hebben wel een driepuntsgordel in het midden. Nog wel even een achteruitkijkspiegeltje regelen..
Mag ik eindelijk weer voorin de auto zitten
pi_59093201
Zo, de maxicosy priori XP squirl is zojuist bezorgd.. Dat ding zit als een fauteuil
Zaterdag een langere rit, dus eens kijken hoe dat gaat, op de achterbank, vooruitkijkend...


Nu alleen nog wachten totdat ze de papilon versie komen ophalen (verkeerde kleur geleverd).
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:29:22 #61
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59111287
Ik heb een prangende vraag. De kat heeft over de Maxi Cosi gekotst . en nu heb ik dat er wel afgepoetst, maar ik wil het eigenlijk even in een soppie gooien. Nu kreeg ik alles los, behalve het laatste stukje aan de onderkant, waar de gordels door de ronde stelknop moeten. Het hele gedoe blijft daar aan de gordels hangen, ook als ik de knop zelf los heb gemaakt.

Het lijkt mij dat het wel los moet kunnen, want anders zou je de rest ook niet zo makkelijk los kunnen maken. Iemand een tip, behalve de gordel doorknippen op de stiksels?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:33:17 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59111389
Bij onze maxi cosi kon het allemaal los. Zit de voering met een soort lipje door de stoel heen en dan over een pinnetje aan de onderkant. Zo ook bij de sluiting. Ik snap misschien niet helemaal wat je bedoeld dan. En ik bedenk me dat ons ding al oud is Ze veranderen vast het één en ander.

Dus alle goeie bedoelingen ten spijt denk ik niet dat dit echt heeft geholpen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 4 juni 2008 @ 11:34:29 #63
45833 crew  Fogel
pi_59111409
Bij alle stoelen die ik heb (gehad) kan je aan de achterkant of onderkant van de stoel de gordels losmaken. Die zitten met een soort van lus in een stuk metaal vast. Ze gaan er vrij moeilijk uit (gelukkig maar), maar het kan wel.
Gordel doorknippen nooit doen in ieder geval.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:37:47 #64
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59111489
Ja, dat bedoel ik! Die lus aan dat metaal. Hoe werkt dat???
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59111508
Kim ik heb dat probleem ook gehad!

Je kan hem wel losmaken maar het is gewoon heel lastig te zien!
Je moet op het punt waar het vast zit even het gordeltje samenknijpen, dan kan je hem er zo uithalen.Het zit namelijk vast tussen 2 pinnetjes/uitsteeksels.
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:42:49 #66
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59111623
Verrek. Ik ga gelijk kijken als ik thuis ben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59125242
Is het nog gelukt k_i_m? Handige plek had de kat uitgekozen om te kotsen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 9 juni 2008 @ 13:45:36 #68
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59245684
Bij de Dirx drogist hebben ze nu een stoeltje in de aanbieding voor 49,95:



Zie voor meer info dirx.nl
pi_59245835
Weet iemand of er badstofhoezen verkrijgbaar zijn die op de Römer King TS passen?
  maandag 9 juni 2008 @ 13:51:24 #70
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59245858
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:42 schreef Nijna het volgende:
Is het nog gelukt k_i_m? Handige plek had de kat uitgekozen om te kotsen...
Ik ben vergeten te kijken .

de katten kotsen het liefst op stof. Dus op de bank, op ons bed, in de box, op het enige stuk vloerbedekking wat we nog in huis hebben, en dus ook de Maxi Cosi .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 9 juni 2008 @ 14:01:25 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_59246131
Hier kan de stof er vanaf
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:04:16 #72
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59876145
En nog steeds geen beslissing gemaakt over een nieuw autostoeltje... we hebben geen isofix in de auto dus dat zou de keuze al makkelijker moeten maken, maar hoe meer ik me in die dingen verdiep op hoe meer problemen en klachten ik stuit - geen enkel merk / model lijkt echt de overgrote winnaar te zijn. De MC Tobi heeft riempjes die of niet aan te sjorren zijn of waar kinderen zich uitwurmen, de Kiddy is onhandelbaar en instabiel en de Romer King heeft scherpe onderdelen en te stugge sluitingen Heeft er iemand ook nog positieve verhalen over zijn/haar autostoeltje??
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:52:48 #73
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59877133
Wij hebben de Maxi Cosy Toby Squirl (wat een naam ) en die bevalt eigenlijk prima. Hij is alleen nogal zwaar en da's minder als je zelf geen vaste auto hebt (we hebben Greenwheels) want dan sjouw je je een breuk... Maar de gordeltjes kunnen we gewoon a la maxi cosi die we eerst hadden losser en strakker doen hoor. Linde zit er lekker hoog in. Kan ze mooi naar buiten kijken.
pi_59877373
Ik heb een Romer King Ts en ben er super tevreden over. Zou niet weten waar de scherpe onderdelen zouden moeten zitten? De sluiting stug, ik heb er zelf niet veel problemen mee maar hij gaat niet érg makkelijk open. Ik vind het juist wel fijn. Damian probeert zichzelf namelijk zelf vaak los te maken maar het is hem tot nu toe nog niet gelukt!
En in en uit de auto in nog geen minuut!
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:03:01 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59877411
Verhaal getypt.. Weg.
Wij hebben MC PrioriFix en ik ben er erg tevreden over

Zo, korte versie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:06:32 #76
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59877503
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Verhaal getypt.. Weg.
Wij hebben MC PrioriFix en ik ben er erg tevreden over

Zo, korte versie


Wij ook de Römer King TS. Ook tevreden genoeg. Had alleen wel graag de volgende versie willen hebben waar die bandjes gelijk openstaan ipv dat ik em er eerst altijd op zet en dan de riempjes onder hem vandaan moet trekken en wurmen...

En morgen wil ik graag een extra stoeltje voor oma en opa kopen. Lijkt me wel handig zo nu en dan. De andere opa en oma hebben er ook 1. En dat komt vaak heel makkelijk uit. Alleen wil ik niet zo'n dure meer maar aan de andere kant wil ik wel veiligheid voor alles...
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:42:20 #77
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59882366
Openstaande bandjes zijn dus handig.. check!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 juli 2008 @ 09:46:06 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59882422
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]



Wij ook de Römer King TS. Ook tevreden genoeg. Had alleen wel graag de volgende versie willen hebben waar die bandjes gelijk openstaan ipv dat ik em er eerst altijd op zet en dan de riempjes onder hem vandaan moet trekken en wurmen...

En morgen wil ik graag een extra stoeltje voor oma en opa kopen. Lijkt me wel handig zo nu en dan. De andere opa en oma hebben er ook 1. En dat komt vaak heel makkelijk uit. Alleen wil ik niet zo'n dure meer maar aan de andere kant wil ik wel veiligheid voor alles...
Als het goed is, heb je aan de zijkanten (op de armleuning zeg maar) een elastiekje zitten. Als je daar de sluiting onderduwt als je Brent uit het stoeltje pakt, dan hoef je niet meer te wurmen als je hem er weer inzet

En tegen dat ze wat groter zijn, hoef je alleen nog maar de gordel dicht te klikken. de rest doen ze zelf
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_59882447
Wij hebben de priorifix. En die bevalt prima. Chris zit erin alsof hij een koning op een troon is
De gordels kun je achter haakjes hangen, dus dan hoef je ze niet onder je kind vandaan te plukken. En verder kun je de gordels netzo verstellen als de MC.
Hij staat hier wel standaard in de auto, dus geen ervaring met verhuizen. maar installeren is zo gedaan.
pi_59883535
Ik ben wat aan het rondkijken, maar ben er nog niet uit. We hebben ook geen haast.
Denk dat het Römer of MC gaat worden, maar welke dan...
Je leest zo verschillende gebruikerservaringen als je gaat lezen op internet. Ik vindt het lastig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:10:24 #81
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59884113
Wat is eigenlijk 'beter'. Zonder isofix in het midden(laatst begreep ik dus dat dit de veiligste plek is, we hebben daar dus gelukkig een mooie driepuntsgordel ) of met isofix links of rechts in de hoek?

Een ander punt van overweging is ook dat de auto's van beide grootouderparen niet over isofix beschikken, dus dan is het qua overzetten misschien handig om toch voor een autostoeltje te kiezen wat vastgezet kan worden met de driepuntsgordel. Dan kan hetzelfde stoeltje ook met opa en oma mee.

Wat is wijsheid in deze?
pi_59884287
Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat Isofix vooral makkelijk is dan een driepuntsgordel. Niet perse veiliger. In dat geval zou het midden van de auto met een driepuntsgordel me de veiligste plek lijken.
En kan niet elk stoeltje sowieso vast gezet worden met de driepuntsgordel naast isofix?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 juli 2008 @ 11:18:22 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59884350
De Romer Duo Plus in elk geval wel, die hebben we bij opa en oma altijd gewoon met de gordel vastgezet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_59884450
Klopt het veiligst is in het midden van de auto met de 3 punstsgordel
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:25:13 #85
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59884585
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef owlet het volgende:
Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat Isofix vooral makkelijk is dan een driepuntsgordel. Niet perse veiliger. In dat geval zou het midden van de auto met een driepuntsgordel me de veiligste plek lijken.
En kan niet elk stoeltje sowieso vast gezet worden met de driepuntsgordel naast isofix?
Geen idee. We hebben sinds gisteren een nieuwe auto, dus ik ben me er vandaag pas in gaan verdiepen.

Ik heb wel begrepen dat Mazda (het is een Mazda 2) ook autostoeltjes heeft, met Mazda-logo. Maar die zullen wel helemaal schofterig duur zijn, zo met logo. Best wel jammer eigenlijk. (Ik ben nogal een Mazda-fan. )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 juli 2008 @ 11:43:00 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59885080
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:21 schreef lxa het volgende:
Klopt het veiligst is in het midden van de auto met de 3 punstsgordel
Mits je een auto met een fatsoenlijke middengordel hebt. Bij ons komt de driepuntsgordel in het midden van het dak ipv de bank. Daar heb ik persoonlijk niet echt vertrouwen in wat betreft stoeltje vastzetten... Dus hier fijn achter de bestuurder met de isofix. En een extra spiegeltje aan de voorruit
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:44:58 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_59885145
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef owlet het volgende:
Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat Isofix vooral makkelijk is dan een driepuntsgordel. Niet perse veiliger. In dat geval zou het midden van de auto met een driepuntsgordel me de veiligste plek lijken.
En kan niet elk stoeltje sowieso vast gezet worden met de driepuntsgordel naast isofix?
Een stoeltje links of rechts is met isofix veiliger,vanwege de koppeling met de carrosserie. in het midden zit geen isofix, dus dat voordeel ben je dan kwijt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59887062
Maar je verliest weer veiligheid door het verkleinde risico op zijschade, bij een stoeltje in het midden.
Ik weet het niet hoor, er zal wel geen absolute veiligste plek zijn want het blijft allemaal kansberekening.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:10:26 #89
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59887463
Zijn er nog links naar Duitse winkels die up-to-date zijn? De beide links die ik in deze topics hier vond, werken niet of zijn in onderhoud. Ik zou echt niet weten wat het Duitse woord voor kinderstoeltje is...
pi_59891177
wij hebben de MC tobi, op zich wel een mooi stoeltje
Ik vind alleen dat hij niet erg ver achterover kan
Af en toe valt ze in de auto in slaap, en dan knikkert haar hoofdje zo voorover
Als ik dan even stop en haar koppie een duwtje geef gaat het wel weer goed.
Ik krijg het stoeltje niet verder achterover, dit schijnt de slaapstand te zijn?
En ik vind de bandjes losser zetten ook een drama trouwens
Mijn vriend doet het zo, maar ik niet....ben gewoon geen handige harry
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59893606
Ik lees over MC tobi niet hele lovende recensies...
Ik zou dan geloof ik voor de SPS of de XP gaan.
En van Römer zag ik dat die DUO (ook wel weer een dure gelijk) goed uit de test kwam, maar waar kan je die kopen (online heb ik em wel gevonden, maar gewoon in een winkel kom ik tot nu toe de King steeds tegen (die stond niet in de test van de ANWB).

Hoe zit het trouwens als je het stoeltje met de driepuntsgordel vastmaakt, heb je daar net zoveel gordel voor nodig als voor het maxicosi bakje of minder? Want wij moeten de gordel eerst achter het bakkie langshalen voordat we 'em vast kunnen doen. Anders hebben we niet genoeg lengte om het ding er nog achterlangs te halen (Mazda 3). Als dat met een vervolgautostoeltje ook zo is dan ga ik denk ik toch kijken naar iets wat ook met isofix te bevestigen is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_59893813
minder, Nijna. Over het algemeen gaat de gordel achter door de stoel, niet er helemaal om heen zoals bij de kleinere stoeltjes.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 juli 2008 @ 17:35:13 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59893831
Nijna, over twee kilo heb ik een Romer Duo plus in de aanbieding
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_59894562
Lol over 2 kilo . Heb je er ook enige indicatie qua tijd bij?
Ik denk dat we nog wel even met het bakkie toe kunnen hoor, want ze heeft nog wel een paar cm, dus wellicht is het wel een optie als je em kwijt wilt... (zal het ook ff met lief overleggen voordat ik vanalles loop te roepen waar hij zich niet in kan vinden )
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:11:35 #95
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59905514
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:16 schreef owlet het volgende:
Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat Isofix vooral makkelijk is dan een driepuntsgordel. Niet perse veiliger. In dat geval zou het midden van de auto met een driepuntsgordel me de veiligste plek lijken.
En kan niet elk stoeltje sowieso vast gezet worden met de driepuntsgordel naast isofix?
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Een stoeltje links of rechts is met isofix veiliger,vanwege de koppeling met de carrosserie. in het midden zit geen isofix, dus dat voordeel ben je dan kwijt.
Wat Troel zegt idd.
ISOfix is voornamelijk makkelijker in gebruik maar testen hebben bewezen dat het idd ook veiliger is.
quote:
ISOfix in steeds meer nieuwe auto’s
ISOfix is een nog relatief nieuw bevestigingssysteem dat nog lang niet alle auto’s hebben. Nieuwe auto’s worden inmiddels wel steeds vaker met ISOfix-bevestigingspunten opgeleverd. Een mogelijke reden daarvoor is dat auto’s met ISOfix-bevestigingspunten een hogere score voor de bescherming van kinderen krijgen bij de EuroNCAP-crashtest (zie ook de crashtests) De Europese Commissie wil autofabrikanten vanaf 2009 verplichten om achterin nieuwe modellen auto’s Isofix-bevestigingspunten aan te brengen.
Het is niet altijd even goed zichtbaar of een auto ISOfix-bevestigingspunten heeft. Bij de ene auto zijn de bevestigingspunten beter te zien dan bij andere. Soms is de plek van het bevestigingspunt aangeduid door middel van een labeltje of een knoopje.
Bron
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:54:41 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_60002221
Volgens Maxi-Cosi is het tijd om van stoel te wisselen als het hoofdje boven de bekleding uitkomt. Jullie raden het al, dat is een kwestie van een centimeter
Ruben is nog geen 6 maanden en kan in mijn ogen (en ik neem aan dat iedereen dat met me eens is) gewoon echt nog niet in een stoel zitten. Hartstikke leuk voor hem dat hij het voor elkaar krijgt om te zitten en dan best lang kan zitten, maar dit is wel even wat anders (meneer kan zelfs vanuit ligstand in de wipper gaan zitten tegenwoordig, maar plat op de grond in zitstand lukt nog niet).
Maarja, ik kan me ook zo voorstellen dat het op een gegeven moment toch echt zal moeten om hem over te zetten in de volgende autostoel. We hebben de Tobi al wel binnen, hij heeft er ook wel even ingezeten, maar ik vind het gewoon nog te vroeg daarvoor. Maar hoe zit het met andere lange kindjes? Gewoon in de Cabriofix blijven proppen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 juli 2008 @ 19:12:39 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60002596
Is hij al 9 kilo? Voor die tijd zou ik er sowieso niet aan beginnen, eerlijk gezegd... Dan maar proppen. Wel een kindje met een lang bovenlijf, die Ruben... Nu al bij het randje. Voor zover ik me kan herinneren, haalde Isa dat met een jaar nog niet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:19:00 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_60002747
Nee, dat is nou juist het mooie. Qua lengte zit hij boven het gemiddelde, qua gewicht er ver onder. Hij is nu een kleine 6,5 kilo en boven de 70 centimeter (mijn centimeter is niet langer dan dat en hij steekt uit).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60008354
Wat een lang end Troel! Maar lastig met je maxicosibakje...
Ik denk dat we hier nog vrij lang gebruik kunnen maken van de maxicosi. Mirte is nu 68,5 cm. Maar ze heeft nog wel een paar cm over aan de bovenkant. Missschien heeft Ruben een lang bovenlijf?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_60008885
In de Romer Babysafe paste Juliette wel wat langer dan 70cm. Misschien kun je zien of je zo eentje ergens op de kop kunt tikken? (staat voor 50 euro op marktplaats bijv.. die van ons staat al op uitleennominatie)
Ik zou iig een babystoel blijven gebruiken. Voor zover ik weet moet het hoofd goed opgevangen kunnen worden, en mag max de bovenrand vd oren er bovenuit steken.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:28:19 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_60008973
Volgens de site van Maxi-cosi is het de kruin die binnen de kuip moet blijven, wat dus neerkomt op het hoofdje en het einde van de bekleding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60009229
hoe hoog is de binnenhoogte van de MC dan? evt wil ik morgen de Romer wel opmeten voor je.

Klinkt overigens alsof de eisen strenger zijn geworden sinds 2005 en met Juliette hebben we dat hele probleem niet gehad.

/ edit Ik heb hun curves erbij gepakt; Myrthe was met 1 jr ca 78 cm, Juul ws ca 76 cm.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:41:14 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_60009270
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:39 schreef poemojn het volgende:
hoe hoog is de binnenhoogte van de MC dan? evt wil ik morgen de Romer wel opmeten voor je.
Kan dat morgen wel eens opmeten. Romer opmeten mag, maar ik denk niet dat ik een ander stoeltje nog aan zou schaffen, dan maar opgepropt

(En, ook erg leuk, we gebruiken de maxi-cosi ook achterop de fiets met de baby-mee en in een fietsstoeltje zitten gaat natuurlijk al helemaal niet )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:29:16 #104
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_60675152
Mijn vrouw heeft dat hier net ook gelezen en nu wil ze ook zo'n römer...
Morgen wil ze er ene halen en ik moet mee

Merci allemaal!
Lijepa li si !
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:22:06 #105
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60684461
Hoe is jullie ervaring met de hoes voor over de MC tobi? Ik vind het maar een onding, die flap gaat telkens los en frommelt dan op achter de rug.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60709327
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_61786443
Vraagje aan mensen die ook een Romer King stoeltje hebben.
Ik heb vandaag maar eens de "grote stoel" in de auto gezet. Het heupgedeelte van de gordel om de stoel vast te zetten zit prima, maar het schouderstuk (wat dus terug naar boven loopt) gaat niet helemaal netjes langs de geleider, het zit wat dubbel aan de onderkant. Hoe moet ik dat nou goed uitleggen...
Stoeltje lijkt verder wel goed vast te zitten als ik eraan sjor, maar het zit niet helemaal netjes naar mijn idee. Ik heb vanalles geprobeerd, maar krijg het niet op een andere manier dat het wel helemaal netjes zit. Is dat erg?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61787715
loopt dat bij jou niet door de geleider?
plaats anders eens een foto
pi_61788421
Zal morgen even kijken of ik een foto kan maken, wel een goed idee. Kan ook even kijken of ik het kan tekenen... als het lukt kom ik zo nog wel ff posten, ik ga sowieso morgen wel even een foto maken als ik eraan denk!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61788577


Heel simpel getekend... maar goed. Het zwarte is de gordel, het rode rondje is de plek waar hij wat dubbel zit. Dat is de plek waar hij over de geleider loopt, maar het lijkt alsof die te hoog zit voor de gordel zeg maar. Ik maak morgen even een foto, dat is toch wat duidelijker denk ik .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61794279


Fotootje is misschien toch duidelijker ...
Volgens mij heb ik het volgens de beschrijving bevestigd, maar de riem zit wat dubbel...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61825368
ZIt het zo nou goed (zie bovenstaande foto) of moet ik het toch op de een of andere manier zien te veranderen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61825470
Geen idee, wij hebben een oudere stoel denk ik, iig zit dat uitstekende deel er bij onze stoel niet op.
Zit de gordel aan de andere kant wel hoog genoeg? Dus laat je hem daar door dat rode gedeelte lopen?

Anders kun je misschien beter eens langs de Prenatal oid rijden, en vragen of zij even willen kijken.
pi_61825510
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:28 schreef Troel het volgende:
Volgens de site van Maxi-cosi is het de kruin die binnen de kuip moet blijven, wat dus neerkomt op het hoofdje en het einde van de bekleding
Ik dacht dat er hier werd geroepen dat ze als ze met de oren bij de rand zitten ze er ook nog wel in konden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61825981
Poemojn, de gordel loopt met het schoudergedeelte boven wel door die geleider waar je 'em vast moet klikken. Overigens zit 'ie daar ook wat vreemd, alsof er wat gordel over is zeg maar bovenaan. Geen foto van... Ik ga het denk ik ook nog maar eens aan de andere kant in de auto proberen, misschien zit het daar beter... je weet maar nooit... En komend weekend moet de stoel nog een keer in een andere auto, kan ik gelijk ff kijken of het daar misschien beter zit...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 22 september 2008 @ 17:40:59 #116
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_61829755
Ik ga zo ook nog ff voor je kijken bij die van ons Nijna - volgens mij zit het anders, maar ik heb er eigenlijk nog nooit echt goed naar gekeken
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_61835740
Ik ga er morgen nog maar eens mee aan de schuif. Het zit gewoon niet naar mn zin. Lijkt verder wel vast te zitten enzo, maar toch... En anders ga ik maar eens even terug naar waar we hem gekocht hebben, of ze ff willen helpen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:04:46 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62071649
Ik heb een vraagje.
Heb gisteren een Romer King Plus gekocht en in het boekje staat dat hij ook op de passagiers-stoel mag als er geen airbag in de auto zit.
Ik gelijk blij, want dan kan hij dus naast mij zitten als we met mijn auto gaan.

Maar... is het niet stiekem toch veiliger om hem achterin te doen? Weet iemand dat?
Maakt het uit? Want anders gaat hij gewoon achterin namelijk.
***
pi_62072403
Persoonlijk vind ik het fijner om het stoeltje zo te plaatsen dat je je kindje goed kunt zien. Ik denk dat beide manieren, voor- of achterin, veilig zijn.
pi_62073876
Ik dacht dat middenachterin het veiligst was..
Voorin zit je met een groot raam wat kan breken, of waar iets door naar binnen kan vliegen. Aan ze zijkanten (voor en achter) kan een andere auto "makkelijk" naar binnen rijden.
Bij onze auto mag de stoel niet in het midden, dus hij staat nu achter de passagiersstoel. Dan kan de bestuurder de kleine zien via een spiegeltje, maar ook snel even wat geven. Achter de bestuurder moet je zo raar krom met je armen
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 13:24:13 #121
45833 crew  Fogel
pi_62075152
Tegen de rijrichting in is altijd veiliger dan met de rijrichting mee. Middenachterin is het veiligst, daarna achter de chauffeur, dan aan de passagierskant achterin en als laatste op de passagiersstoel.
Dit alles uitsluitend indien het zitje goed geinstalleerd is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:27:09 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62075251
Thanks!
Middenachterin kan niet, mag alleen met 3-puntsgordel. Ik denk dat hij dan toch achter de (lege) passagiersstoel komt te staan, dan kan ik er idd bij.
***
pi_62075275
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een vraagje.
Heb gisteren een Romer King Plus gekocht en in het boekje staat dat hij ook op de passagiers-stoel mag als er geen airbag in de auto zit.
Ik gelijk blij, want dan kan hij dus naast mij zitten als we met mijn auto gaan.

Maar... is het niet stiekem toch veiliger om hem achterin te doen? Weet iemand dat?
Maakt het uit? Want anders gaat hij gewoon achterin namelijk.
Het is zowiezo altijd veiliger om achterin te zitten. Hoe meer crashzone je om jje heen hebt hoe beter en dan zelfs ook nog liever de kinderstoel achter de bestuurder zetten.

Waarom? Dit heb ik van een ervaren directiechauffeur met beveligiingstraining voor hoge politici, staatshoofden etc....je moet achter de bestuurder zitten omdat de bestuurder altijd instinctief zichzelf zoveel mogelijk van het gevaar, wat het ook mag zijn, zal houden. In een panieksituatie zal de chauffeur/bestuurder echt niet denken, oh rechtsachter moet ik zorgen voor maximale veiligheid. Bij mij zit de kleine dus achter mij. Ik heb zowiezo zolang mogelijk gebprobeerd om de kleine in de draagstoel te houden, maar mijn ega wilde perse een stoeltje. Dus we zijn 2 cm te vroeg overgestapt. Terwijl in de rijrichting zitten de maximale veiligheid biedt, veel minder kans op hoofd,nek of rugletsel. Eerder een gebroken been dan een gebroken nek en bij een verplcihte keuze kies ik het 1e.

Verder heb ik net een Tobi gekocht, puur uit financiele redenen, want volgens mij maakt het bijna geen drol uit welke je kiest, zijn allemaal goed en een crashtest is zelden een natuurgetrouwe weergave vd werkelijkheid. Wati k belangrijk vond, prijs, gebruiksgemak, en veiligheid, in die volgorde. Nou de sluitknop bij de tobi is meer dan prima, kan ik makkelijk bij en opent heel snel.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:29:27 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62075335
Ik heb gisteren de stoel op impuls gekocht, want wmb blijft Sasha nog wel even in de cosi idd, maar de prenatal had verhuis-opruiming en voor 50% korting kon ik hem toch niet laten staan.

Bedankt voor je uiteenzetting over waarom achter de bestuurder, da's wel een slimme idd.
Hmmm...
***
pi_62075937
BE, dat is nog eens een leuke korting .
Ik heb Mirte achter de bijrijdersstoel. Wist wel dat achter de chauffeur het veiligste is, maar eigenlijk wil ik haar ook graag kunnen zien. In het midden kan niet in onze auto.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:08:23 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62076503
Nijna, ben je nog langs de winkel eweest?
Zou het helpen als je de stoel wat meer richting de deur doet, dus wat verder van de gordelsluiting af?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62078311
Ik heb Römer gemaild met foto en die zeiden dat het geen kwaad kan. Het is zo gemaakt dat het in de meeste auto's goed past. In die van ons dus niet helemaal naadloos. Maar dat kon verder geen kwaad, als het stoeltje verder stevig vast zit. Ik heb al geprobeerd met schuiven heen en weer, maar ook dat leek weinig effect te hebben.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:05:17 #128
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_63589615
WIj hebben sinds kort...gisteren eigenlijk, de Römer King Plus in de auto. Op zich een mooie stevige hstoel, netjes en veilig..denk ik..

Éen minpuntje, en misschien doe ik wel wat verkeerd, maar al sik de kleine erin zet, de gordeltjes vast gesp, moet je daarna het koord bij het voeten eind aantrekken opm de gordeltjes op maat te maken...maar dit gaat zo zwaar...ik red het, maar ik denk dat mijn vriendin er moeite mee gaat krijgen...is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd????
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_63591535
Is het niet zo dat je ze eenmalig op maat maakt en dan zo laat zitten?
Net zoals bij de maxi cosi?
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:37:02 #130
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_63592083
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:17 schreef mrien het volgende:
Is het niet zo dat je ze eenmalig op maat maakt en dan zo laat zitten?
Net zoals bij de maxi cosi?
nope...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:17:32 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63593156
Ik trek zeker niet elke keer aan dat koord om de gordels op maat te spannen.. ik verstel dat alleen als ze een andere jas aan hebben of als het niet meer past.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:11:49 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63596062
Wij hebben een MC Tobi, daarvan trek ik wel elke keer het koord aan, anders zit Simon niet goed vast.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63596570
Forrest dat gaat hier ook erg zwaar. Als de gordeltjes te los zitten dan trek ik ze aan die spanner wat aan als ik ze nog niet vast heb en gesp ze dan vast, dat gaat een stuk beter. Ik heb in de auto ook niet genoeg ruimte om die spanner recht naar voren te trekken, maar zo lukt het ook, al moet ik ze dan soms ook weer wat losser maken omdat ik het tever heb aangetrokken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_64038168
Vraagje: Onze R. wordt volgens mij te klein voor de MC ( hoort bij Quinny kinderwagen).

Wij hebben al een groter stoeltje gekregen maar hebben geen idee hoe je hem bevestigd in de auto.
Kan zo'n stoeltje ook achterstevoren geplaatst worden of niet?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_64039072
Ligt eraan wat voor stoeltje het is flowerbox...
Heb je geen gebruiksaanwijzing? Of misschien een merknaam ofzo? Dan kan je misschien op internet zoeken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_64039921
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:06 schreef Nijna het volgende:
Ligt eraan wat voor stoeltje het is flowerbox...
Heb je geen gebruiksaanwijzing? Of misschien een merknaam ofzo? Dan kan je misschien op internet zoeken.
Tweedehands dus geen gerbuiksaanwijzing (meer). Er staat op: safety baby voorop. Verder geen merkje te ondekken.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_64043698
Geen idee dan... en je kan het niet navragen aan de vorige eigenaar?
Of eens zoeken op het internet of je iets soortgelijks kan vinden?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:16:46 #138
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_64051031
Misschien kun je hier een foto plaatsen??

Overigens...betreft mijn Romer King PLus en het zware vastmaken...ik vertrouw op het "click-klak" geluid waarvan Romer zegt dat ie dan goed vast zit en dat zit het wel goed en valt de zwaarte wel mee....
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_64052023
Flowerbox, safety baby is een merk autostoeltje. Ik heb even snel wat gegooglet en zag dat ze soms bij de halfords te koop zijn. Misschien kun je daar eens navragen?

Heeft deze variant wel eigen gordels voor de baby? Of zit de baby vast in de autogordel? dat laatste is vaak niet zo veilig voor jonge kindjes (volgens het onderzoek van de consumentengids)
pi_64054543
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Flowerbox, safety baby is een merk autostoeltje. Ik heb even snel wat gegooglet en zag dat ze soms bij de halfords te koop zijn. Misschien kun je daar eens navragen?

Heeft deze variant wel eigen gordels voor de baby? Of zit de baby vast in de autogordel? dat laatste is vaak niet zo veilig voor jonge kindjes (volgens het onderzoek van de consumentengids)
Ik heb zelf ook even gegoogled en het schijnt niet zo'n goed merk te zijn volgens ANWB-test 2006 .
Er zitten trouwens gewoon gordeltjes in het stoeltje zelf.
Op de zijkant staat ook een soort instructie-sticker maar die vind ik niet heel duidelijk.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65215377
Wij hebben strax een auto met isofix, maar is het de moeite waard om een autostoeltje groep 1 te nemen voor isofix?
En wat moet je dan nog aanschaffen om te monteren in de auto zelf?
Ja ik ben een nitwit op gebied van autostoeltjes.

P.s. die van Safety baby gaan we dus toch maar wegdoen aangezien er ook een paar essentiele onderdelen al waren afgebroken van het plastic...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65216892
Amber begint zo ondertussen uit de Tobi te groeien dus het is tijd voor een nieuwe stoel.
We hebben deze op het oog:
http://www.kinderstoeltje(...)i2009-art-13290.htm#
krijg \m niet als plaatje
Het is een Romer Kid Plus.
Iemand hier ervaring mee?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 januari 2009 @ 18:47:57 #143
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65217818
En zijn er al mensen die dit stoeltje gekocht hebben?

Maxi-Cosi introduceert 'n nieuwe autozitje met een revolutionair design: de roterende Maxi-Cosi Axiss. Ouders hoeven zich niet meer in moeilijke bochten te wringen om hun kind comfortabel in het autozitje te zetten: de Axiss draait namelijk eenvoudig naar je toe!

Met de Maxi-Cosi Axiss behoort dat gehannes om je kind in zijn/haar autostoeltje te plaatsen to de verleden tijd. De Axiss is zo ontworpen, dat het kind met het grootste gemak en comfort, voor zowel ouder als kind, in het autozitje kan worden gezet. Het roterende autozitje is een ware doorbraak in baby- en kindervervoer.



Het klinkt wel superhandig .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65219020
kost dat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:38:46 #145
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65224928
300 nog wat euro. Toevallig eergisteren naar staan kijken. Toen ik de prijs zag bedacht ik me dat ik wel gewend was aan de onhandige manier en dat dat best nog een kind kon.
Lekker douchen!
pi_65225461
ik vind 300 euro echt te zot. Ik doe de onhandige manier wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:18:33 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65226735
Zo onhandig vind ik het niet. kwestie van gewenning. En ik vind het maar eng, weer iets wat kapot en los kan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:45:30 #148
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65227966
Maar niemand heeft hem dus geprobeerd .


Sjak, jij hebt hem wel in het echt gezien, zag het er wel een beetje stevig uit allemaal? Of laat ik het anders vragen; Als geld niet uitmaakt en je had geen stoeltje gehad, zou je deze dan overwegen t.o.v. bijvoorbeeld een Römer stoel??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65234808
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:20 schreef Vicky het volgende:
Amber begint zo ondertussen uit de Tobi te groeien dus het is tijd voor een nieuwe stoel.
We hebben deze op het oog:
http://www.kinderstoeltje(...)i2009-art-13290.htm#
krijg \m niet als plaatje
Het is een Romer Kid Plus.
Iemand hier ervaring mee?
zit daar ook een leeftijd of lengte aan gebonden?
wij zitten met een klein probleempje met de autostoeltjes.

wij hebben een BeSafe iZi autostoel voor de oudste. de jongste zit nog in de mc. maar de oudste komt bijna met haar hoofd boven uit en de jongste kan bijna in de oudste haar autostoel.
ik zie daar wel een gewichtsklasse staan maar geen lengte of leeftijd.
in duitslang heb je de romer al voor 89 euro, als de oudste in de romer kan gaan wij hem in duitsland halen.
mama van 3 kids!
pi_65234902
Wij hebben pas voor Ronja een maxi cosi rodi XR gekocht. Net zoals de römer hierboven eigenlijk voor iets oudere kindjes maar qua gewicht en lengte zit ze er wel goed in.
We moesten een nieuwe stoel hebben en om nou helemaal een nieuwe priori of vergelijkbaar iets te kopen terwijl ze maar hooguit een keer in de maand een kort ritje in de auto zit en die stoel na een jaar werkeloos zou staan...
pi_65236179
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:46 schreef Popples het volgende:

[..]

zit daar ook een leeftijd of lengte aan gebonden?
wij zitten met een klein probleempje met de autostoeltjes.

wij hebben een BeSafe iZi autostoel voor de oudste. de jongste zit nog in de mc. maar de oudste komt bijna met haar hoofd boven uit en de jongste kan bijna in de oudste haar autostoel.
ik zie daar wel een gewichtsklasse staan maar geen lengte of leeftijd.
in duitslang heb je de romer al voor 89 euro, als de oudste in de romer kan gaan wij hem in duitsland halen.
ik kan niet zien of er een lenge/leeftijd aan gebonden zit, alleen va naf 15 kilo.
Amber zit niet goed meer in de gordels van de Tobi.
Hebben ze de Kid Plus Heidi ook in Duitsland? Ik kan op internet helemaal niets vinden namelijk.. maar 89 euro is 50 euro goedkoper dan in nl..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65236427
vicky ik durf niet zeker te zeggen of ze die daar hebben. wij gaan eens in de zoveel tijd boodschappen doen in duitsland en daar hadden ze ook autostoelen van romer en nog wat merken.
als ik er ben zal ik eens opletten. manlief wil zaterdag eens gaan kijken denk ik.
ik denk dat ik even met het cb overleg donderdag dan moet ik toch voor de jongste er naar toe.
kunnen we eventueel zaterdag nog gaan halen of die van mijn nicht moet nog goed zijn.
hun jongens zijn er uit.
mama van 3 kids!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:38:55 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65240575
Kim, ik had al een maxi-cosi priori voor Jetske waar ik erg tevreden mee ben. Nadat ik de prijs van de axiss zag heb ik die stoel uit mijn hoofd gezet en mijn zinnen op de priori stone gezet voor Stijn. Die kost momenteel 99 euro bij de babydump
Als het geld je echt niet uitmaakt dan zou ik het misschien wel doen. Al vraag ik me af hoe vaak je die stoel gaat draaien. Want dat is weer een handeling terwijl je met kinderen soms al tijd tekort hebt. Ik denk wel dat ze in de axiss wat minder vaak last zullen hebben van een hoofd dat tegen de deur aanstoot
Lekker douchen!
pi_65241462
Gelijk even gekeken bij de babydump, scheelt wel heel veel geld zeg!
Goede tip Sjak
pi_65243147
Vanaf wanneer gingen jullie kindjes in een groep 2 autostoeltje? Sara weegt dik 16 kg, is bijna 1 meter lang, maar zit nog in de maxi cosi priori. Ze lijkt er ook nog prima in te zitten trouwens.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:59:11 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65243358
Het lijkt mij echt superhandig dat draaien. Zeker als je kindje nog regelmatig in slaap valt in de auto enzo. Toch makkelijker eruit halen recht voor je dan er zijwaarts uit draaien/rollen/trekken.
Maar ik vind het echt te veel geld.
***
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:05:41 #157
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65243627
Wij hebben een stoeltje bij de karwei vandaan, lekker licht makkelijk in een andere auto te zetten.
de stoel hiervoor daar haalde ze haar armen uit de gordel, haar benen zaten klem achter lief zijn stoel.
Alleen bij lange ritten halen we die wel tevoorschijn, ze slaapt daar makkelijker in alhoewel ze dan nergens haar benen kwijt kan.
pi_65243767
Mijn auto heeft toch maar 2 deuren, dus dat draaien heeft helemaal geen voordeel voor mij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:12:14 #159
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65243899
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:54 schreef Fuente het volgende:
Vanaf wanneer gingen jullie kindjes in een groep 2 autostoeltje? Sara weegt dik 16 kg, is bijna 1 meter lang, maar zit nog in de maxi cosi priori. Ze lijkt er ook nog prima in te zitten trouwens.
Een priori is toch een groep 2? Groep 1 is volgens mij de maxicosi. In groep 3 gaan ze volgens de beschrijvingen vanaf 3,5 jaar.
Lekker douchen!
pi_65243994
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:12 schreef sjak het volgende:

[..]

Een priori is toch een groep 2? Groep 1 is volgens mij de maxicosi. In groep 3 gaan ze volgens de beschrijvingen vanaf 3,5 jaar.
Ik dacht dat de maxicosi een groep 0 is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65255167
quote:
De Maxi-Cosi Cabriofix is een autostoel uit de groep 0+ en dus geschikt voor baby’s vanaf 0 tot 9 maanden of tot 13 kilo.
quote:
De Maxi-Cosi Priori SPS is een autostoel uit de groep 1 en dus geschikt voor kinderen vanaf 9 maanden tot 4 jaar of van 9 tot 18 kilo
quote:
De Maxi-Cosi Rodi SPS is een autostoel uit de groep 2/3 en dus geschikt voor kinderen vanaf 4 tot 12 jaar of van 15 tot 36 kilo.
pi_65257830
of die nieuwe stoel van maxi cosi veilig is? Praktijk ervaring nee, maar ik weet toevallig hoe goed die dingen getest moeten worden voordat ze de fabriek uit komen. Ze gaan er echt hun reputatie niet op wagen, dus die stoel is gekeurd door allerlei instanties voor ie op de markt komt. Mij lijkt het me heel handig, maar ja, ik moet eerst maar eens -hopelijk over een maandje of drie - gaan nadenken over een groep 0+ stoel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65285118
hah die priori tot 18 kilo of 4 jaar, als emma 4 is is ze waarschijnlijk net 14 kilo.Dan hoop ik dat ze niet heel hard de lengte ingaat zo dat we hem nog even kunnen gebruiken... Of Onsje moet dan al zo groot zijn dat hij uit de cosi moet want dan schuift Emma wel een stoeltje op...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:51:34 #164
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65286579
ik kan toch gewoon de autospullen gebruiken van Thijs???

of is zoiets jaar gebonden?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65286681
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:51 schreef _Bar_ het volgende:
ik kan toch gewoon de autospullen gebruiken van Thijs???

of is zoiets jaar gebonden?
Nee hoor kan prima, tenzij je een keer een ongeluk ermee hebt gehad....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:30:29 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65287922
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:13 schreef Jelief het volgende:
hah die priori tot 18 kilo of 4 jaar, als emma 4 is is ze waarschijnlijk net 14 kilo.Dan hoop ik dat ze niet heel hard de lengte ingaat zo dat we hem nog even kunnen gebruiken... Of Onsje moet dan al zo groot zijn dat hij uit de cosi moet want dan schuift Emma wel een stoeltje op...
Hou je er wel rekening mee dat die 15 kilo de ondergrens is omdat dat nodig is om de gewone gordel te laten blokkeren? Als de gordel niet blokkeert is het zitje waardeloos
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65288226
Ik wil sowieso een autostoeltje met eigen gordels voor het volgende stoeltje. Ze zijn moeilijk te vinden maar bestaan wel. Zo'n los ding met de gordel van de auto voor het kind vind ik drie keer niks,al is het maar omdat het zo ontzettend kl*te vast te maken is over je kind heen. maar desondanks bedankt voor de waarschuwing!
Mijn moeder roept ookal steeds dat Emma straks wel op zo'nklein verhogertje kan... Nee mam,ze gaat gewoon inde stoel zolang ze daar in past. En neeik vind het ook niet goed als ze een heel klein stukje op schoot gaat, ja jullie rijden voorzichtig maar de buurman misschien niet... En ja ik ben ook groot geworden zonder stoeltje en los op een kussen op de achterbank, maar ja dat was toen hè.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65288843
Bar, maxicosi adviseert om het na 5-6 jaar te vervangen. Daarna kan het kunststof teveel achteruitgaan.
pi_66119753
Troel, hoe heb jij het maxi cosi probleem uiteindelijk opgelost met Ruben?
Zijn jullie toch vervroegd over gegaan naar een volgend stoeltje?

Ik heb momenteel vooral het probleem met uitstekende voetjes die dus tegen de bank aankomen. Lijkt me ook niet echt veilig in geval van een ongeluk..Ik stop haar er zo hoog mogelijk in, maar de voeten blijven uitsteken

Ik ben overigens ook aan het kijken naar de Maxi-Cosi Priori SPS

[ Bericht 9% gewijzigd door mrien op 16-02-2009 14:50:31 ]
  maandag 16 februari 2009 @ 15:21:00 #170
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66121148
Ik heb afgelopen week de Maxi Cosi Axiss kunnen bepotelen .

Maar wat ik nou niet zo goed snap; Er zit een slaapstand op. Nu schijnt dat wel op meer stoeltjes te zitten, maar wtf is een slaapstand? Maak je daar gebruik van? Is het nodig? Handig?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66121393
Slaapstand steld niet veel voor. Je kindje "ligt" dan iets meer achterover gekanteld. Wij hadden toen we de stoel net in gebruik namen steeds op slaapstand staan om Mikael zo aan de stoel enzo te laten wennen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66121550
Ik vind de slaapstand wel handig.. Als Chris in de auto slaapt in de meest rechte stand, dan bungelt zijn koppie soms voorover. In de slaapstand valt zijn hoofd niet zo snel naar voren.
En voor het wennen aan de grote stoel vond ik het ook fijn, omdat Chris vroeg (9 maanden) over ging naar de priori.
Onze stoel heeft trouwens 4 standen. Maar we gebruiken er maar 2, rechtop, en de middelste ligstand..
  maandag 16 februari 2009 @ 15:35:01 #173
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66121734
Hoe moet ik dat voor me zien? Schuift ie dan naar beneden? Ik was zo afgeleid door het draaien dat ik helemaal vergeten ben naar de andere features te kijken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 16 februari 2009 @ 15:57:22 #174
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_66122581
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:35 schreef k_i_m het volgende:
Hoe moet ik dat voor me zien? Schuift ie dan naar beneden? Ik was zo afgeleid door het draaien dat ik helemaal vergeten ben naar de andere features te kijken .
Hij kantelt dan. Dan komen de voetjes naar voren, net als jij nu een beetje naar beneden glijdt op de stoel. En dan kom je dus achterover te liggen, niet languit, maar gewoon onderuitgezakt achterover
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_66123101
Hij kantelt. Dus het hoofdeinde gaat wat omlaag, en het voeteneind omhoog. Dan lijkt het meer op standje maxi-cosi..
Bij de priori zit er een simpele grijpknop aan het voeteneind van het zitgedeelte waarmee je de stand kunt verstellen.

Lijkt die draaifeature jou nuttig?
pi_66123532
Slaapstand... tja... ik zou het meerdere standen noemen, want bij slaapstand stel ik me wat platters voor. Maar inderdaad wat gekanteld en soms lijkt het net ff comfortabeler dan helemaal rechtop.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 februari 2009 @ 16:53:29 #177
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66124822
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Hij kantelt. Dus het hoofdeinde gaat wat omlaag, en het voeteneind omhoog. Dan lijkt het meer op standje maxi-cosi..
Bij de priori zit er een simpele grijpknop aan het voeteneind van het zitgedeelte waarmee je de stand kunt verstellen.

Lijkt die draaifeature jou nuttig?
Ja, dat bedoelde ik! . Kantelen! .

Ja, die draaifunctie lijkt mij zeker nuttig. We hebben geen superhoge auto, en ik ben lang en ik heb snel last van mijn rug. En ik heb altijd haast. En ik ben heel onhandig . Ik merk nu al dat ik mijn hoofd stoot (of die van Lilah . ) als ik de MC in de auto laat staan en haar over moet tillen uit de wandelwagen.

Daarom hebben we ook gelijk een priorifix bij de MC gekocht, omdat we geen zin hadden om half bukkend in de auto met gordels te klooien. En elke keer dat ik de MC bij mijn moeder in de auto moet proppen kan ik wel huilen van geluk dat we toch dat ding hebben gekocht, want hij is elke cent waard geweest!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66125345
Amber zit ondertussen al weer een paar weken in de Romer Kid Plus en dat gaat hartstikke goed.
En ik ben ook super blij met die stoel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66192022
Die draaifunctie zou voor in mijn auto toch al onhandig zijn (3 deurs auto). Kan me in jouw geval wel voorstellen dat je hem nuttig vind k_i_m, maar dan is het nog veel geld

Wel fijn om te lezen trouwens dat de slaapstand wat weg heeft van standje maxi-cosi, ik gok namelijk dat wij ook wel wat eerder over zullen moeten en dan is dat wel beter voor haar
pi_66246152
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef mrien het volgende:
Troel, hoe heb jij het maxi cosi probleem uiteindelijk opgelost met Ruben?
Zijn jullie toch vervroegd over gegaan naar een volgend stoeltje?

Ik heb momenteel vooral het probleem met uitstekende voetjes die dus tegen de bank aankomen. Lijkt me ook niet echt veilig in geval van een ongeluk..Ik stop haar er zo hoog mogelijk in, maar de voeten blijven uitsteken

Ik ben overigens ook aan het kijken naar de Maxi-Cosi Priori SPS
Beetje late reactie, maar liever een gebroken beentje dan een gebroken nekje, om het cru te stellen.
Zolang hun hoofdje niet boven de rand uitkomt of ze de gewichtscategorie niet overschrijden, blijven ze best in de maxi-cosi.
Hier was dat tot +- 1 jaar en ze zat toen al ruim lang met haar voetjes tegen de bank. (ze kwam toen overigens ook niet echt boven de rand uit en 't is nochtans een gemiddelde meid qua lengte)
Tegen de rijrichting in is gewoon veiliger...

Zo'n draaistoel leek me ook wel handig maar ben 'm niet tegengekomen in de winkel waar we nog cadeaubonnen voor hadden (maar waar we niks anders meer mee wisten te kopen dan een autostoel), had tot voor kort ook geen idee hoeveel meer dat dan kost.
We hebben een maxi cosi priori en die kostte al best veel (rond de 200 euro) vond ik.
Het lukt hier dus best zonder draaistand. En die slaapstand, die stelt inderdaad niet veel voor. Ze zitten iets onderuit gezakt maar het is lang niet te vergelijken met de houding die ze in de maxi-cosi (of een ander groep 0 autostoeltje) aannemen.
pi_66247131
Die voeten gaan in een groep 1 stoeltje ook weer uitsteken, omdat de benen dan nog te kort zijn om met gebogen knieën in zo'n stoeltje te zitten. Ik ben het verder wel met Iksje eens.
pi_66250123
Het is ook niet zo dat ik haar nu al over wilde doen naar een andere stoel hoor, het was meer ter orientatie en vroeg me af hoe dat met de benen zat
pi_67000457
Ik mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken en dat wordt een avensis. Omdat ik nog wat leasebedrag over heb, overweeg ik om als assecoire het autostoeltje van 9-18 kg erbij te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet of dit een goed stoeltje is?

edit: accessoire natuurlijk
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:33:49 #184
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67000520
Kiepie wat voor merk dan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67000549
Tsja, dat weet ik niet, ik dacht een eigen toyota-merk. Ik bel wel even met de dealer.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:38:43 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_67000668
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef mrien het volgende:
Troel, hoe heb jij het maxi cosi probleem uiteindelijk opgelost met Ruben?
Zijn jullie toch vervroegd over gegaan naar een volgend stoeltje?

Ik heb momenteel vooral het probleem met uitstekende voetjes die dus tegen de bank aankomen. Lijkt me ook niet echt veilig in geval van een ongeluk..Ik stop haar er zo hoog mogelijk in, maar de voeten blijven uitsteken

Ik ben overigens ook aan het kijken naar de Maxi-Cosi Priori SPS
Late reactie: wij zijn eerder overgestapt naar het grotere stoeltje ja. Hij had qua breedte zat ruimte over, qua gewicht ook, maar qua lengte echt niet. Overigens vond ik de voeten nog niet het ergste uitsteken, maar dat koppie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67001293
Zucht, dealer gebeld:
- "wat is het merk?"
- ISOfix mevrouw
- "nee dat is de bevestiging, wat is het merk?"
- Ik bel u terug!
- dat is Römer
(en toen durfde ik niet meer naar het type te vragen)
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:30:51 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67002485
hahaha kiepe, zou mij kunnen overkomen.

Wij zijn ook al een beetje aan het kijken, Nika is 8 maanden en gaat steeds meer zelfstandig zitten, dus denk niet dat ze nog maanden in de cosi kan.
Demi weget nu 14 kilo en is bijna 4 jaar, het stoeltje waar ze in zit zit nu erg krap met een jdikkejas aan ( drukt op haar schoudertjes), met een dunne jas of zonder jas lukt het wel dus ze kan deze nog wel even gebruiken denk ik.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_67004156
Romer isofix is prima. Wij zijn zo aan ons babystoeltje voor Juliette gekomen. Konden toen kiezen uit of 1 isofix-babystoeltje, of 1 gewoon babystoeltje met 1 stoeltje va 15kilo. Bij ons was het trouwens een cadeautje vd dealer omdat we de auto bij hem afnamen; niet eigen leasebedrag dus. Misschien kun je nog onderhandelen over zoiets.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:40:58 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67334322
Mijn ouders zijn op zoek naar een autostoeltje voor Linde. Nu hebben ze bij de praxis autostoeltjes in de aanbieding. Is dit wat? Of kan je toch beter gaan voor de bekende merken zoals Maxi Cosi?
pi_67335279
Stiemie, je zou eens op kunnen zoeken wat voor keurmerk die dingen tegenwoordig hebben en kijken of dat ook op die praxis stoeltjes zit. Als ze goedgekeurd zijn dan denk ik dat je wel aan kan nemen dat ze ok zijn qua veiligheid. Gebruiksgemak heb ik geen idee van, ben toch zelf altijd wel geneigd om te kiezen voor de bekendere stoelen... stom eigenlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_67335422
Een kinderzitje moet voldoen aan Europese normen voor veiligheid. Het keurmerk hiervoor is ECE R44/03. Een goedgekeurd zitje herken je aan de oranje keurmerksticker. In Nederland worden de autostoeltjes getest door onderzoeksbureau TNO.

Van o.a. deze site
En als je op de site van veiligverkeernederland bij zoek en vraag, zoekt op autostoel kan je ook een stukje vinden over autostoelen en veiligheid.

44/04 kan ook lees ik in dat stukje van vvn
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 23 maart 2009 @ 20:12:02 #193
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67335502
Dankjewel Nijna! Ik ga morgen even langs de praxis om te kijken of dat keurmerk eropzit!
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:19:47 #194
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67691589
Morgen even kijken hoe die Römer Duo Plus stoelen eruit zien bij Babydump. Na alles een beetje naast elkaar te hebben gelegd zijn we op dit type uitgekomen oa vanwege de ISOfix
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:49:07 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67698213
O ja nog even een kleine update.

Mijn ouders hebben het Praxis stoeltje gekocht. Het was een minder luxe uitvoering van de Maxi Cosie Tobi zeg maar. Veiligheidssticker met keurmerk zat er op. En ik had nog een bon voor 10 euro korting bij aankoop voor meer dan 50 euro, dus nu hebben ze voor maar 59 euro een prima stoeltje!
pi_67708316
Vandaag even bij de BabyDump geweest om naar de autostoeltjes te kijken
We gingen in eerste instantie voor de Maxi Cosi Priori SPS, maar hebben die niet gekocht.
Uiteindelijk hebben we de Romer King Plus Bastian (Highline) gekocht

Vonden we er wat beter en steviger uitzien dan de Priori
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:25:30 #197
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67713245
Wij hebben vandaag ook de knoop doorgehakt en tóch de MC Axiss gekocht .



Ik ben er nu al blij mee .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:46:43 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_67715508
Is dat die draaibare? Actiefoto's! Werkt het ook echt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67715565
Owja, die hadden ze daar ook staan, maar niet in werking gezien. Vroeg me wel af waar ik die naam ook al weer van kende, maar nu valt het kwartje
pi_67739005
Mrien, die hebben wij ook, kleur dario. Heerlijk stoeltje!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 5 april 2009 @ 22:15:07 #201
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67742457
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:46 schreef Troel het volgende:
Is dat die draaibare? Actiefoto's! Werkt het ook echt?
Ja, ik heb haar "recht" in de stoel gezet en "opzij". En bij opzij hoef je je hoofd niet helemaal in de auto te steken . Ik had geen deurpost in mijn nek iig, en daar ging het om. Ik zal binnenkort wel even foto's maken .

Oja, ik vond dat hij verrassend makkelijk te installeren was. Is dat met alle stoeltjes zo? Het was echt binnen een paar minuten gepiept!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_70639211
Onze jongste is nu 6 maanden, 66cm en bijna 7,5kg. Voorlopig past hij dus nog wel in het 0+ autostoeltje, zeker omdat die van ons een langere rugleuning heeft dan een maxi-cosi, maar ik denk dat hij de 15 maanden (volgens het stoeltje dat wij hebben gaat het tot 13kg - 15 maanden) er zeker niet in gaat redden. Nu is onze oudste wel al bijna 3 jaar, maar zo'n vlieggewicht, dat hij zelfs in de komende 2 jaar de 15kg echt niet zal gaan halen.

Het probleem: tegen de tijd dat de jongste dus naar een groep 1 stoeltje zal moeten, zal de oudste nog te licht zijn voor een groep 2 stoeltje...

Nu las ik hier meerdere verhalen van mensen die tegen hetzelfde probleem al zijn aangelopen en zou graag willen weten wat zij uiteindelijk hebben gedaan: nog een 2e groep 1 stoeltje erbij gekocht, of een groep 1+2 stoeltje (laatste zijn volgens mij toch weer een stukje duurder en uiteindelijk minder veilig dan een 'gewoon' groep 1 stoeltje - las ik o.a. hier)?

Wat betreft het overstappen naar een ander stoeltje in het algemeen: Dit moet niet alleen als de gewichtsgrens wordt overschreden of de kruin boven de rand uitsteekt, maar ook als de schouderbandjes (op de hoogste stand) ònder schouderhoogte komen te zitten! - Onze oudste paste qua gewicht en lengte met 15 maanden nog wel in het groep 0+ stoeltje, maar we zijn toen toch overgestapt op een groep 1, omdat hij met z'n schouders naar voren kon, doordat de schouderbandjes dus echt achter z'n schouders uit het stoeltje kwamen, i.p.v. er net boven of tot oorhoogte...

Groetjes van een emigrant
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:02:18 #203
105850 Fuente
mamamuts
pi_70639408
Ik zou dan nog een groep 1 stoel kopen, dat lijkt me het veiligst!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:34:24 #204
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70644061
Ja, ik zie het probleem ook niet. Gewoon kopen wat je op dat moment nodig hebt. Het gaat tenslotte om de veiligheid van je kind en niet om je portemonnee. Dan eet je toch een paar weekjes wat minder op je boterham (oid)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70648274
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, ik zie het probleem ook niet. Gewoon kopen wat je op dat moment nodig hebt. Het gaat tenslotte om de veiligheid van je kind en niet om je portemonnee.
Daar ga ik verder niet op in. Veiligheid gaat boven alles, maar wat er niet is, is er gewoon niet en wie altijd al spaarzaam leeft, heeft ook weinig om verder nog op te bezuinigen (ja, bij ons zit er al niet veel op het brood en wij drinken bijna uitsluitend thee en (heel erg aangemaakte) aanmaaklimonade! - ben ik er toch op in gegaan... )

Maar het gaat me er ook niet zozeer om dat een 1+2 stoeltje wat duurder is dan een groep 1 stoeltje, maar meer dat ik vrees dat we - als we eerst nog een groep 1 erbij kopen (hebben nu een Römer (was aanbieding) en wil dan toch ook wel weer iets goeds) - na korte tijd (dus al na 1-2 jaar) alsnòg een groep 1+2 kunnen kopen, omdat zoonlief dan nog steeds te licht is voor een groep 2, maar inmiddels wèl te lang voor een groep 1 (zag vanmiddag dat hij nog zo'n 2-3cm heeft tot de rand). Dan koop ik liever gelijk een 1+2 stoel, ben je toch wel met me eens, denk ik...!

Vandaar gewoon de vraag hoe het degenen is gegaan, die al eens voor deze beslissing hebben gestaan (en natuurlijk weet ik dat elk kind in een ander tempo groeit, maar ergens een bèètje vergelijkingsmateriaal als houvast zou gewoon fijn zijn).
  zondag 5 juli 2009 @ 21:42:09 #206
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70681592
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 5 juli 2009 @ 21:44:43 #207
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70681696
Ik zag bij Halfords dat de stoeltjes in de aanbieding waren. oa.
Romer Kid van 119,99 voor 89,99
Maxi-cosi Rodi XR 139,99

Tevens ben ik voor op zoek naar een stoel 15-36 kg, zal even terug lezen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 5 juli 2009 @ 21:48:00 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70681854
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Bar, maxicosi adviseert om het na 5-6 jaar te vervangen. Daarna kan het kunststof teveel achteruitgaan.
Ook als hij tussentijds niet gebruikt is?
dus alleen ten tijde van Thijs.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:25:17 #209
164988 SoaringCondor
in liefdevolle herinnering
pi_70683345
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:48 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ook als hij tussentijds niet gebruikt is?
dus alleen ten tijde van Thijs.
wat denk je zelf ? .........


|

[ Bericht 4% gewijzigd door SoaringCondor op 05-07-2009 23:32:41 ]
"Sommige mensen leven liever met een prettige leugen dan met een lastige waarheid"
  maandag 6 juli 2009 @ 08:36:13 #210
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_70690075
Bar, die 5-6 jaar heeft te maken met de achteruitgang van het plastic.MC kan niet garanderen dat het plastic de klap nog goed op kan vangen na die tijd.
Dat gebeurd ook als het ding op zolder staat..
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:46:58 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_70774943
Ik geloof wel dat er een verschil is tussen gebruiken en niet gebruiken. Het plastic gaat voornamelijk achteruit door de invloed van de zon en dergelijke in de auto. Als je het ding dus uit het uv-licht hebt staan, zal dat een stuk minder zijn dan als je hem gewoon 6 jaar gebruikt hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:54:06 #212
45833 crew  Fogel
pi_71521817
Ik heb net 3 Britax Two-way Elite stoelen gekocht, 2 ter vervanging van de HTS combi X1 stoelen (en een extra voor in auto nr2). Deze stoelen zijn een stuk langer in de rug en kunnen tot 25kg mee, zitten de kinderen de komende 2-3 jaar weer prima
Prijs viel ook erg mee, 230¤ per stuk en omdat ik er 3 tegelijk kocht, kreeg ik 10% korting.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:56:28 #213
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_71532111
Wat zijn die stoeltjes GROOT allemaal zeg!

Wij zijn ons nu aan het orienteren omdat Tjibbe nu bijna 7 maanden, ongeveer 8 kg is. Onze MaxiCosi CabrioFix zal het nog wel even doen, maar ik verwacht binnen een maand of 3 wel dat hij met z'n kruin boven de rand gaat komen.

Gezien de test van de ANWB en onze voorkeur voor een stoel met ISOFIX hebben we inmiddels de keuze beperkt tot de MaxiCosi PrioriFix, de Chicco Key1 en de Romer DuoPlus.
Van die heeft de Romer de voorkeur omdat die 'slechts' 8,5 kg weegt, de Chicco is 13 kg en de MaxiCosi is zelfs 14 kg... en we willen de stoel enigszins handig kunnen omzetten tussen onze auto's.

Gisteren bij Halfords de niet-ISOFIX uitvoeringen van de MaxiCosi en de Romer gezien... maar wat zijn ze groot zeg! De Romer had wel flinke hoofdzijsteunen, kan je kind nog wel wat naar buiten kijken?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 11:11:04 #214
45833 crew  Fogel
pi_71532338
Het probleem met isofix is dat stoelen die dat hebben maar tot max 18kg goedgekeurd zijn (in ieder geval voor stoelen die tegen de rijrichting in staan). Stoelen zonder isofix kunnen tot 25kg gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71532609
Hier een Romer stoel, bevalt helemaal prima en volgens mij kan er ook nog best naar buiten gekeken worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:30:24 #216
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_71532688
OK, maar de volgende stoel moet toch een groep-I stoel worden, dat is nou eenmaal maar tot 18 kg.
Daarna zien we wel weer verder...

@Nijna: thanks! Was jouw kind ook inderdaad ongeveer 9-11 maanden toen je de stoel in gebruik nam?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_71532937
Hier de priori. Wel zonder isofix trouwens.
Die stoel bevalt ook prima. Mijn zoontje zit er vanaf 9 maanden in, en zat er goed in. Een paar goede zit-lig standen, goede gordels, mooi strak te zetten. Eigenlijk geen problemen mee.
En inmiddels kan ik de stoel ook wel in 5 minuten in de auto zetten met de gordels..

Ik hoor wel vaak dat je de kleine eigenlijk even in de stoel moet proberen. Want sommigen zitten beter in de romer, anderen weer in de priori.
pi_71533101
Worteltaart, ze was meer richting 11 maand dan 9 mnd. Maar prima bevallen. Wij hebben zonder isofix overigens, hij staat ook prima in de gordel.
Wij zijn in de winkel eens even gaan proefzitten. Want je kan het heel mooi uitzoeken, maar als je je kind erin zet kan je ook zien of het wat lijkt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:18:51 #219
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_71533625
Goede tip om in de winkel 'proef te zitten'!
Maar ik ben me nu gaan afvragen of ISOFIX nou echt veel toevoegt... de Romer King Plus heeft bijvoorbeeld geen ISOFIX maar lijkt verder dezelfde te zijn als de DuoPlus. Maar is volgens de ANWB even veilig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_71534127
Ik denk dat doorsnee stoeltjes met isofix wel iets veiliger zijn dan zonder, simpelweg omdat ze steviger in de auto staan bij een ongeluk. Maar veiligheid hangt ook nog van andere dingen af, zoals het zitcomfort, de gordels voor het kind, het gebruikte materiaal etc.
Dat betekend dus dat een stoeltje zonder isofix, maar met de andere dingen allemaal wel goed + een goede methode om de stoel vast te zetten, ook gewoon veilig kan zijn. Daarvan zal de romer king plus er eentje zijn.
Of een stoeltje met isofix kan ook slecht zijn, als de gordels voor het kind bijv zouden snijden bij een ongeluk..

Wij hebben destijds gekozen voor een stoeltje zonder isofix, omdat we nog niet wisten of onze nieuwe auto isofix zou hebben.
pi_71536085
Met isofix is veiliger. Ik vond het voor de babystoel erg handig, en voor de 15+ stoel ook, voor de tussenstoel lijkt het me wel beter maar we hadden die al zonder isofix. Zonder isofix schuift Myrthe's stoel wat mee in de bochten, met isofix staat hij wel stevig vast. Juliette heeft een Romer King TS Plus zonder isofix en die blijft wel heel stabiel staan. Zonder isofix omdat we dat niet nodig hadden toen we die kochten (2005). De vervolgstoel vanaf 15 kilo wordt sowieso wel een isofixstoel, vanwege de stabiliteit en omdat die heel lang gebruikt zal worden.
pi_71850730
We hebben bij de kinderwagen (Maxi Cosi Mura) een gratis autostoeltje gekregen: Safety 1st One Safe.

Wie heeft ervaring met deze? Is het ook mogelijk deze te bevestigen met het Isofix systeem?
Bedankt!
pi_71943564
Weet niemand bovenstaande?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 05:16:07 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_72000358
Op internet is er niets over te vinden, dus ik denk het haast niet. Maar ik neem aan dat jullie ook een boekje gekregen hebben bij de autostoel, daar kun je het natuurlijk ook in vinden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72000709
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

Gisteren bij Halfords de niet-ISOFIX uitvoeringen van de MaxiCosi en de Romer gezien... maar wat zijn ze groot zeg! De Romer had wel flinke hoofdzijsteunen, kan je kind nog wel wat naar buiten kijken?
jayden en alicia hebben alletwee in een priori gezeten, jayden hebben we vorige week een nieuwe stoel 'kado' gedaan omdat de priori toch best wel een babystoel gevoel opriep en hij dat ook wel te horen kreeg van klasgenoten (maar hij wordt dan ook over twee weken 5).

De priori hebben we dus erg lang gebruikt in verschillende auto's en er zaten dus ook auto's bij waarbij het voor hem veel lastiger was om echt naar buiten te kijken en meer te zien dan een stuk lucht. Dus niet alleen proefzitten met een stoeltje in de winkel is handig, maar proefzitten met kind en autostoeltje in je auto, dan weet je of het naar buiten kijken echt gaat lukken.

ze zitten hier nu alletwee in een romer kidfix.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:38:41 #226
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_72106461
Knorretje, bedankt! Beetje late reactie, maar nu pas net terug van vakantie

Ze hebben nu bij de BabyDump de MaxiCosi Priori (niet-ISOFIX) in de aanbieding van 189 voor 99 euro, daar gaan we straks eens even kijken en proefzitten. En even kijken of we hem even in de auto mogen vastzetten om met eigen ogen te zien of het goed gaat. Wel een mooie stoel geloof ik.

Als Jayden tot bijna 5 in de stoel past valt dat niet tegen, officieel gaat-ie tot ongeveer 4 jaar geloof ik, afhankelijk van hoe groot je kind is?

Ben benieuwd, zal laten weten of het 'm geworden is
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_72106704
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:38 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als Jayden tot bijna 5 in de stoel past valt dat niet tegen, officieel gaat-ie tot ongeveer 4 jaar geloof ik, afhankelijk van hoe groot je kind is?
Kwa grootte had jayden nog langer er in gekunt (hoofd mag niet boven de zijsteunen uitkomen, en de gordeltjes moeten netjes over de schouders lopen (en boven de schouders beginnen), ook kwa gewicht. Maar het was puur dat de kids bij hem op school het een beetje raar vonden dat hij nog steeds in zo'n (baby)stoeltje zat (en hij is groot genoeg om over te mogen stappen dus vandaar de overstap.) Als hij nog niet schoolgaand was geweest dan had hij er nog ingezeten.
(Jayden is volgende week dus 5, een krappe meter groot en weegt schoon aan de haak nu 14,8 kilo)
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:44:09 #228
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_72113238
En jawel, het is de priori geworden
Mooi stoeltje, in grijs/zwart. Meteen een bijbehorende zomerhoes erbij omdat jr. nogal snel zweet, en een verkleiner voor het hoofdje.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:55:33 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73526226
zo, wij zijn ook naar een maatje groter gegaan! max is nog net geen 15 kilo, maar hij past er wel in.
t is deze geworden:



romer kid robbie trendline. wat een naam
hij heeft alleen niet echt hoge flappen aan de zijkanten, maar dit is de enige die niet te groot was

Mja, hij wil dus niet meer in zn 'oude' stoeltje! die is teveel naar achteren gekanteld, hij houdt zich echt naar voren, waardoor ik de gordels niet kan aantrekken dus whoppa
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73526620
Is een fijne stoel pinq!
Wij hebben de romer kid plus heidi trendline
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:11:47 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73526672
t enige wat me steeds opvalt wat zo anders is aan bijna alle andere stoeltjes is dat andere stoeltjes veel grotere 'flappen' hebben aan de zijkanten

kijk; dit is t nieuwe model denk ik?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73526725
Geen idee of dat de nieuwe is
weet alleen het verschil tussen se kid en de kid plus. De plus heeft een verstelbare zitting.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:18:51 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73526836
ah! wat kan je verstellen dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73526891
Zitvlak kan je breder maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73537681
Volgens mij werkt alleen de gordelbegrenzer niet goed als hij nog geen 15 kilo is. Ik begreep iig altijd dat het dan mogelijk is dat kind+stoeltje samen niet zwaar genoeg zijn om bij plotseling remmen de gordel te laten blokkeren (waardoor ze dus tegen je stoel aan kunnen vliegen).
Als 't nog erg weinig scheelt zal het wel meevallen, maar er zijn ook ouders die graag zsm overstappen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:16:18 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73541933
hmm ok. ik wil t nou ook weer niet uitproberen maar misschien wacht ik nog even dan.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73549005
Even een tvp omdat we ons ook voor een autostoel aan het orienteren zijn voor Mila...
pi_73549775
Ik heb voor Amber eerst de Tobi gehad. Is ons supergoed bevallen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73553216
Beetje domme vraag misschien, maar weet iemand of je ook van die onderstellen (waar je het autostoeltje alleen op hoeft te klikken) hebt voor auto's die je met de 3 punts gordel kan vastzetten? Dus waar je niet van die haken voor in je auto hoeft te hebben? En zo ja, hoe heet deze dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer
pi_73553853
Easyfix heet dat volgens mij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73559206
Happy, dat kan met de easybase van maxi-cosi! Alleen, let op, die past ook niet in alle auto's en dat moet je dus controleren op de site van maxi-cosi of navragen in de winkel. En volgens mij past op zo'n base alleen een stoel groep 0 (de maxi-cosi dus) en geen vervolgstoelen. Dat kan wel met die nieuwe base, de familyfix. Tis ook lastig uitvinden allemaal, wij doen het nu gewoon met gordel want een easybase vonden we 1) wel erg duur en 2) past maar in 1 van onze twee auto's.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:51 #242
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73570254
Thanx! Net even besproken, maar denk dat wij ook gewoon gaan voor een maxi cosi die met de gordel vast kan. Voor die paar maanden is het wel een duur grapje inderdaad.
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:29:29 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73572510
Wij zijn ons ook aan het orriënteren voor de autostoeltje. Maarten zit nu nog in de maxi cosi en dat past in principe ook nog wel qua lengte (zijn oren steken nog niet over de rand heen), alleen qua gewicht zal hij nu wel zo rond de 9 kilo zijn. Is dan de maxi cosi meteen niet meer veilig als hij te zwaar is of kunnen we het nog even aanzien?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73572716
maxi cosi is tot 13 kilo,
vervolgstoeltjes zijn vanaf 9 kilo.
Dus je hebt nog wle even overlap.
pi_73572835
Marie79, een autostoeltje groep 0 van maxi cosi kan je gebruiken tot het in de lengte niet meer past of als je baby 13 kilo weegt.
Met 9 kilo zit hij er dus nog ruim van die grens af. Het blijft dus veilig.
Een autostoeltje tegen de rijrichting in is het veiligst, dat hou je zo lang mogelijk aan (er zijn weinig groep 1 -stoeltjes die deze optie hebben)

Wij zijn overgegaan met 13 maanden ongeveer. Ze woog toen 9.5 kg en was ongeveer 77cm groot. Tot haar 14 maanden heeft ze er sporadisch nog in gezeten (als bvb grootouders haar in de opvang gingen ophalen)

Ondertussen is ze 25 maanden, weegt 12 kg en kruipt ze er nog wel eens in (maxicosi is nu voor broertje, alleen past het nu niet meer in de lengte natuurlijk
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:47:32 #246
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73573069
O kijk, dat scheelt dat die overlap er is. Nou ja, kunnen we nog even rustig rondkijken her en der in autostoeltjes-land
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:47:21 #247
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_73576983
Ligt ook een beetje aan je kind zelf... onze zoon zou met zijn nu 9 kilo nog in de CabrioFix mogen, maar hij vond het niet leuk meer: hij probeerde zich los te wurmen om vooral rechtop te mogen zitten. Daarom zijn we bij hem eerder overgegaan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_73578529
worteltjestaart, dat probeert mijn zoon van 5, 5 maand ook al hoor en toch zal hij nog behoorlijk wat tijd in de maxicosi moeten slijten
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:21:50 #249
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73589406
Maarten blijft ook nog lekker in de maxi cosi. Hij zit er toch het veiligste in denk ik...
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:49:02 #250
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73714639
Heeft iemand hier ervaring met de autostoeltjes van de Hema?? Wij hebben een Römer King, maar we willen er eigenlijk nog eentje bij, omdat ik geen zin heb om elke morgen als ik Lennon wegbreng te gaan slepen met de stoel.

Ik bedoel deze:



HIj is nu in de aanbieding voor een leuke prijs.... en ziet er veel mooier uit dan onze Römer, die ik nog van Twan had
pi_73715395
Mijn ouders hebben ook die van de hema voor Mikael toen gekocht. Ik hoor ze er niet over klagen en Mikael heeft er altijd goed in gezeten. Als ze niet goed zijn mogen ze ook niet verkocht worden denk ik dan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73716333
Dat denk ik ook MeNicole.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:38:45 #253
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73716499
Dat dacht ik ook ja. Maar ik heb hem volgens mij een keer in een test gezien dat ie minder was, maar dan zou hij toch ook niet goedgekeurd mogen worden. Ik ga eens even terugzoeken.
pi_73716580
Ook wij zijn aan het orienteren, Guus is 8 maanden en 8,5 kilo, dus dat gaat binnenkort wel lukken.
Heb me eigenlijk al bedacht dat ik wel die maxi cosi priori SPS of XP ga nemen, maar is zo'n hoofdverkleiner echt nodig?? Of is dat maar iets van een paar weken?
pi_73716704
Klopt van die test. Op basis van die tests heb ik hem toen dus niet gekocht.
Er is een minumum om door de tests heen te komen daar voldoen die van de hema net aan.
Ze zijn door de tests dus maar het kan absoluut beter ik zal ook even zoeken
pi_73716832
Ja dat zou zo kunnen van die test ja. maar dat was volgens mij alweer tijdje terug toch?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:47:45 #257
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73716837
Ik vind ze allemaal zo belachelijk duur... en ik wil er gewoon eentje voor erbij eigenlijk. Al is de Römer ook alweer 6 jaar oud.
pi_73716878
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:47 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind ze allemaal zo belachelijk duur... en ik wil er gewoon eentje voor erbij eigenlijk. Al is de Römer ook alweer 6 jaar oud.
Ach en de auto waar je het vaakst Lennon en hebt zet je gewoon de goeie in.

Hmm wat staat vaakst raar
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73716912
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja dat zou zo kunnen van die test ja. maar dat was volgens mij alweer tijdje terug toch?
Dat waren dezelfde stoeltjes al die er nu zijn
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 17:45:10 #260
45833 crew  Fogel
pi_73720733
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:48 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ach en de auto waar je het vaakst Lennon en hebt zet je gewoon de goeie in.

Hmm wat staat vaakst raar
Ja, want als het maar af en toe is maakt de veiligheid van het kind natuurlijk niets uit...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73739727
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:45 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, want als het maar af en toe is maakt de veiligheid van het kind natuurlijk niets uit...
De stoel is wel goedgekeurd dus je kind is echt wel veilig hoor
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:21:09 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73739841
Diaan je mag ook de mijne overkopen das het model van voor dit model. gnorf
Ik vond hem alleen wel vrij schuin staan. (dus niet recht-op) Als ik nu deze maat nodig had zou ik m wel weer kopen denk ik. baal dan eigenlijk ook dat deze folder net te laat kwam heb net vorige week een nieuw stoeltje gekocht
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73739928
Volgens mij zijn die van de Hema ook prima Ze zien er best goed uit
Wij hebben afgelopen maandag de MC Tobi gekocht. Ik twijfelde tussen de MC en de Romer. Maar Seb is maar een dun manneke en hij zat mij wat te ruim in de Romer, in de MC Tobi zat hij volgens mij lekkerder dus vandaar de keus. Kwa prijs maakt het niet zo heel veel uit maar met de mamamaandag toch een mooie korting
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73745989
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:40 schreef Koningin het volgende:
Ook wij zijn aan het orienteren, Guus is 8 maanden en 8,5 kilo, dus dat gaat binnenkort wel lukken.
Heb me eigenlijk al bedacht dat ik wel die maxi cosi priori SPS of XP ga nemen, maar is zo'n hoofdverkleiner echt nodig?? Of is dat maar iets van een paar weken?
Ik heb de MC Priori SPS zonder hoofdverkleiner gekocht.
Je moet gewoon zorgen dat je Guus goed vastzet, strak genoeg, dan is er niks aan de hand.
Lianne vind het prima zo, en als ze in slaap valt dan zakt haar hoofd iets verder opzij dan dat hij dat zou doen met een stoelverkleiner, maar dat is maar zo'n klein stukje, als ze goed vast zit, zit ze zo ook nog prima.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:32:24 #265
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73747133
Ik heb net even bij de Hema gekeken en hij ziet er best leuk/goed uit. Ik vond hem qua gewicht wel een stuk lichter dan de Römer King die wij hebben. Je kunt hem in min. 2 standen zetten zag ik zo snel. Het lukte me niet om het te doen in de winkel.

Pinquit, met de hartjeskorting is ie nog goedkoper nu hè? Opsturen van jouw stoel zou in totaal nog bijna duurder uitkomen, denk ik.
pi_73754391
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:40 schreef Koningin het volgende:
Ook wij zijn aan het orienteren, Guus is 8 maanden en 8,5 kilo, dus dat gaat binnenkort wel lukken.
Heb me eigenlijk al bedacht dat ik wel die maxi cosi priori SPS of XP ga nemen, maar is zo'n hoofdverkleiner echt nodig?? Of is dat maar iets van een paar weken?
Wij hebben de priori XP, maar nooit een hoofdverkleiner gehad. Chris is er met 9 maanden (en 11 kilo) overgegaan. We hebben nog wel 1a2 maanden het stoeltje in slaapstand gezet, zodat het nekje iets werd ontlast (meer ondersteuning van achteren).
Heel af en toe deden we nog een hydrofiele luier naast zijn koppie, maar dat was alleen als hij in zijn slaap erg lag te knikkebollen. Meestal lag hij wel netjes in de slaapstand.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:06:35 #267
45833 crew  Fogel
pi_73760284
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:15 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

De stoel is wel goedgekeurd dus je kind is echt wel veilig hoor
Maar natuurlijk, een Suzuki Alto uit 1990 mag je ook de weg op als die door de APK heen is, maar toch zit ik liever in een grotere, nieuwere, veiligere auto.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:25:03 #268
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73760970
Wij zijn ook op zoek naar een autostoeltje maar met de tests kom ik er niet uit.
Ik zie dat de maxi cosi priori maar 100 euro is en de maxi cosi tobi 200. Ik zie het verschil niet echt buiten de automatische gordels. In de verschillende tests komt er niet 1 als uitstekend uit, alleen de hema stoel scoort minder dan de overige bekende autostoeltjes.

Keuzes, keuzes...
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:35:13 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73765597
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:32 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb net even bij de Hema gekeken en hij ziet er best leuk/goed uit. Ik vond hem qua gewicht wel een stuk lichter dan de Römer King die wij hebben. Je kunt hem in min. 2 standen zetten zag ik zo snel. Het lukte me niet om het te doen in de winkel.

Pinquit, met de hartjeskorting is ie nog goedkoper nu hè? Opsturen van jouw stoel zou in totaal nog bijna duurder uitkomen, denk ik.
haha inderdaad, ik meende het eigenlijk ook niet serieus
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73765813
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:25 schreef Grasjes het volgende:
Wij zijn ook op zoek naar een autostoeltje maar met de tests kom ik er niet uit.
Ik zie dat de maxi cosi priori maar 100 euro is en de maxi cosi tobi 200. Ik zie het verschil niet echt buiten de automatische gordels. In de verschillende tests komt er niet 1 als uitstekend uit, alleen de hema stoel scoort minder dan de overige bekende autostoeltjes.

Keuzes, keuzes...
Er zit wel wat verschil in. o.a hoofsteun en idd de gordels.
Ik heb mijn Tobi voor 150 gekocht nieuw.
Ik vind/vond mijn dame in de tobi iets fijner zitten
pi_73765903
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:25 schreef Grasjes het volgende:
Wij zijn ook op zoek naar een autostoeltje maar met de tests kom ik er niet uit.
Ik zie dat de maxi cosi priori maar 100 euro is en de maxi cosi tobi 200. Ik zie het verschil niet echt buiten de automatische gordels. In de verschillende tests komt er niet 1 als uitstekend uit, alleen de hema stoel scoort minder dan de overige bekende autostoeltjes.

Keuzes, keuzes...
Het verschil tussen die 2 is dat de Tobi meerdere slaapstanden heeft tov de priori en dat de Tobi een hoofdverkleiner heeft. En dat met die gordels. In de winkel zeiden ze dat de Tobi nieuwer op de markt is en dat dat de doorontwikkelde versie van de priori is.
Ik heb zelf die priori gekocht, vond het prijsverschil wel erg groot voor die paar kleine verschillen. Die hoofdverkleiner vind ik niet nodig en qua slaapstanden, ach, de priori heeft 4 slaapstanden en de Tobi volgens mij 7. Maar liggen kun je in beide stoeltjes toch niet, dus ach..
De Tobi is wel in mooiere kleuren beschikbaar!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:33:42 #272
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73767866
Voor de priori is ook een hoofdverkleiner te koop en dan blijft die toch goedkoper dan de tobi.
Pvoess, waar heb jij de Tobi vandaan voor 150 euro?

Ze zit niet zoveel in de autostoel. Het meeste doen we namelijk lopend dus lange stukken waarbij ze een uurtje slaapt zijn er vrijwel niet.

Thnx meiden! Jullie maken de keuze al makkelijker
pi_73768020
Van babypark.nl. En op de prenatal mamadagen heb je ook 20% korting
Ja maar de priori g\hoofdverkleiner is anders het is een heel systeem wat je kan schuiven etc.
pi_73833550
Ik ben ook voor de priori gegaan, zonder verkleiner (dank voor jullie tips), met een ligstand gaat het de komende tijd nog wel prima.
Moet alleen nu nog op het stoeltje wachten, snap niet dat als ze iets in de aanbieding hebben, ze het niet op voorraad hebben. Tis wel een lokale winkel, misschien daarom.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:30:57 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73879340
We hebben een Safety 1st gekregen van familie die nog nieuw in de doos zit en die ben ik zojuist eens gaan passen in mijn auto (Renault Megane Break uit 99) Maar dan een bordeaux rode

De stoel is gepast op de rechter achterbank zit, zodat ik over mijn schouder naar de kleine kan kijken. De bijrijders stoel moet helemaal naar voren omdat de stoel er anders niet inpast Maar als ik hem dan vastzet krijg ik de stoel helemaal niet stevig, hij glijdt zo onderuit zodat het kind totaal op de rug komt zodat ie zn benen in zn gezicht geslingerd zou krijgen.

Nu doe ik vast iets fout, maar wat? De lange gordel doe ik achterlangs in het gleufje dat er voor bestemd is. De stoel staat tegen de rijrichting in en de korte gordel gaan weer over de daarvoorbestemde gleuven over de benen langs.

Iemand die me helpen kan?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:49:21 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73879900
heeft de stoel meerdere standen? bij mijn oude autostoel zit onderaan een soort standaard die je in 3 standen kan zetten, los; schommelstand, zitstand en rechtopzitstand. in de auto moest ie in een bepaalde stand staan, misschien is dat bij deze ook?>
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:57:06 #277
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73880127
Nee, het is gewoon een standaard achterbank. Die kan alleen plat, zodat we grote dingen kunnen vervoeren, maar speciale dingen kunnen we er verder niet mee
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:58:28 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73880166
nee ik bedoel het autostoeltje. sorrie
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:59:37 #279
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73880207
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:57 schreef Vlindur het volgende:
Nee, het is gewoon een standaard achterbank. Die kan alleen plat, zodat we grote dingen kunnen vervoeren, maar speciale dingen kunnen we er verder niet mee
pinq bedoelt het autostoeltje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:00:45 #280
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73880236
Dat is een gewone babyversie



Edit: Net zoals een MaxiCosi, maar dan een ander merk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73880258
En past ie niet op de voorstoel? Of heb je airbag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:03:17 #282
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73880316
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:01 schreef Ticootje het volgende:
En past ie niet op de voorstoel? Of heb je airbag?
ik weet het niet 100 procent zeker, maar volgens mij heb ik voor een airbag die niet uitkan.
Mijn vriend heeft een airbag in zijn 107 die wel uitkan, dus daar zullen we geen probleem hebben.

Maar hij past dus wel, maar hij glijdt gewoon onderuit. En ik snap dus niet wat ik fout doe..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:06:34 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73880399
oh en het hengsel? die moest bij mijn stoeltje tegen de rugleuning van de stoel zitten, zodat ie 'klem' zat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73880532
ja die beugel naar achter klappen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:11:54 #285
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73880564
Oh tering Wat ben ik dom
Ik had de gordel verkeerd om. Ik had het lange deel waar de korte moest en anders om
Ik ben nog een keer gaan passen en nu past hij wel goed en stevig..

* Vlindur zoekt even een steen op Toch bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:16:08 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73880698
vlindur!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73880768
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Oh tering Wat ben ik dom
Ik had de gordel verkeerd om. Ik had het lange deel waar de korte moest en anders om
Ik ben nog een keer gaan passen en nu past hij wel goed en stevig..

* Vlindur zoekt even een steen op Toch bedankt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:32:36 #288
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73883638
Vlindur Gebruiksaanwijzing niet gelezen??

Wij gaan waarschijnlijk toch ook voor een MC Priori SPS, het prijsverschil met die van de Hema is niet immens en voor mn gevoel vind ik een MC toch wat betrouwbaarder.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:35:45 #289
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73883749
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Diaan73 het volgende:
Vlindur Gebruiksaanwijzing niet gelezen??
Jawel, maar dat was een spiegelbeeld plaatje En toen deed ik gewoon heel dom Ik vind het zo stom van mijzelf
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:41:38 #290
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73883950
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Jawel, maar dat was een spiegelbeeld plaatje En toen deed ik gewoon heel dom Ik vind het zo stom van mijzelf
Ach kan gebeuren toch? Het is ook best ingewikkeld als je het voor het eerst doet. Ik heb het Peace ook een paar keer uit moeten leggen....
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:52:06 #291
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_73884291
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:41 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ach kan gebeuren toch? Het is ook best ingewikkeld als je het voor het eerst doet. Ik heb het Peace ook een paar keer uit moeten leggen....
Ik hoop dat ik het mijne maar 1 keer hoef uit te leggen Maar die laat mij het gewoon elke keer doen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73885911
Volgens mij moet die draagbeugel juist omhoog in de auto, als extra bescherming wanneer de auto over de kop gaat...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:44:16 #293
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73885997
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Diaan73 het volgende:
Vlindur Gebruiksaanwijzing niet gelezen??

Wij gaan waarschijnlijk toch ook voor een MC Priori SPS, het prijsverschil met die van de Hema is niet immens en voor mn gevoel vind ik een MC toch wat betrouwbaarder.
Die hebben wij ook en bevalt erg goed. Omdat we snel daarna nog een autostoel nodig hadden en ik een goedkopere had gezien hadden we eerst die gekocht, maar die haalde het niet bij de MC Priori SPS, dus hebben we die terug gebracht naar de winkel en (met kleine bijbetaling) ingeruild voor een MC Priori SPS. Geen moment spijt van. Zit comfortabel en heeft genoeg standen. Volgens mij heb ik ooit eens in een prijsvergelijkding gelezen dat het veiligheidsniveau gemiddeld was. Zoek je één met een hoog veiligheidsniveau dan betaal je ook meteen een stuk meer. Althans, dat was een half jaar geleden zo, misschien dat het inmiddels alweer anders ligt.
pi_73917975
Wij zijn ook op zoek naar een auto stoel.
Maakt het nog wat uit als je een tweede hands stoel koopt.
Of moet je met auto stoelen tweede hands uitkijken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 oktober 2009 @ 16:18:33 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73918027
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:17 schreef Joshua. het volgende:
Wij zijn ook op zoek naar een auto stoel.
Maakt het nog wat uit als je een tweede hands stoel koopt.
Of moet je met auto stoelen tweede hands uitkijken.
t is gevaarlijk als er een ongeluk mee gebeurd is, dan moet hij vervangen worden en niet meer gebruitk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73918098
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

t is gevaarlijk als er een ongeluk mee gebeurd is, dan moet hij vervangen worden en niet meer gebruitk
Hoe kom je daar achter wij vinden ze best nog wel prijzig.
pi_73918315
Je kunt het vaak niet zien. Maar als er een miniscuul klein scheurtje in het plastic zit, dan kan het bij een 2e botsing beteken dat het stoeltje echt kapot gaat en niet meer beschermd. Of zelf gevaarlijk wordt.
Dus als je 2e hands wil kopen, moet je echt afgaan op de woorden van de verkoper..
pi_73918456
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Je kunt het vaak niet zien. Maar als er een miniscuul klein scheurtje in het plastic zit, dan kan het bij een 2e botsing beteken dat het stoeltje echt kapot gaat en niet meer beschermd. Of zelf gevaarlijk wordt.
Dus als je 2e hands wil kopen, moet je echt afgaan op de woorden van de verkoper..
In ieder geval bedankt voor je antwoord dan toch maar voor de veiligheid een nieuwe kopen.
pi_73955986
We gaan dit weekend een autostoeltje scoren maar mijn god zeg, wat zijn die dingen duur, zeker als je ze met zo'n isofix systeem wil

-edit- Het is geworden: Maxicosi priorifix blackreflection.

[ Bericht 13% gewijzigd door Raissa op 24-10-2009 12:38:41 ]
  maandag 28 december 2009 @ 11:41:56 #300
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76134290
Wij zijn op zoek naar een autostoeltje groep 0 die vast te maken is met een 2 punts gordel,we hebben een bus (Hyundai H300) maar kunnen geen geschikt autostoeltje vinden.Iemand iedeen/tips?
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 12:01:58 #301
45833 crew  Fogel
pi_76134930
Misschien een stoel die je op zo'n "basis" vast moet klikken? Dat de basis dus in de auto blijft en goed vastzit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')