abonnement Unibet Coolblue
pi_58268109
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, als je King alleen atr face value mag lezen blijft er vaak alleen maar een flinterdun ongeloofwaardig verhaaltje over.
Misschien niet het juiste topic om zoiets te stellen, Mevrouw Moderator
  woensdag 23 april 2008 @ 23:40:42 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58268130
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Misschien niet het juiste topic om zoiets te stellen, Mevrouw Moderator
PI, PI, het is een hint. Ik heb bovendioen zojuist gezegd wat ik van Ben&Jerry's vond in het gelijknamige topic.
pi_58268711
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben nu op tweederde met Duma en ik moet zeggen dat bepaalde thema's wel erg vaak terug komen in de boeken. De kunstenaar met de voorspellende danwel onheil aanwakkerende gave bijvoorbeeld. Ook in de korte verhalen ben ik die al vaak tegen gekomen. Misschien dat het me nu sterker opvalt omdat ik aan Duma ben begonnen meteen nadat ik Vel over been uit had? In zijn oudere werk zie ik dat veel minder terug trouwens.
Vel over been is echt een goed verehaal . Duma heb ik nog niet gekocht. komt eraan,
Wat de politieke keuze is van de schrijver maakt me niet uit, ik lees boeken van een schrijver omdat ik de boeken goed vind geschreven, ik luister naar muziek die ik goed vind, wat die muziekanten in hun dagelijkse leven doen wil ik niet weten, om overal iets achter te zoeken gaat me te ver, iedereen heeft wel een politieke voorkeuze. die neem je mee en vergeet je ook weer. niet belangrijk om daar een boom over op te zetten.
De Puta Madre
pi_58268840
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, als je King alleen atr face value mag lezen blijft er vaak alleen maar een flinterdun ongeloofwaardig verhaaltje over.
voor mensen met geen fantasie is dat misschien ook zo. die kunnen 90 % van de bieb op de brandstapel gooien.
jammer als je daar bij hoordt.
De Puta Madre
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 april 2008 @ 09:08:44 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58271655
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, als je King alleen atr face value mag lezen blijft er vaak alleen maar een flinterdun ongeloofwaardig verhaaltje over.
Wat heeft de politieke voorkeur van de schrijver met de geloofwaardigheid van een verhaal te maken?
Zoals King zelf zegt. "Het gaat om het verhaal... Niet om de verteller."
  donderdag 24 april 2008 @ 10:39:28 #31
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_58273452
Nou ja, het is gewoon pop. Het is een graadje boven typische pulpboeken, maar geen diepzinnige literatuur. Hij heeft een ongelovelijk groot talent om te vertellen, maar voor de rest heeft hij niet zoveel te melden. Zijn boeken kun je er dan ook niet op betrappen dat ze een tweede of derde laag hebben of iets dergelijks.

Ik mag dat juist van hem, King weet heel goed wat hij wel en wat hij niet kan. Hij probeert niet verder te gaan dan een licht maatschappijkritisch sausje.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 april 2008 @ 11:56:08 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58275170
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:39 schreef desaparacido het volgende:
Nou ja, het is gewoon pop. Het is een graadje boven typische pulpboeken, maar geen diepzinnige literatuur. Hij heeft een ongelovelijk groot talent om te vertellen, maar voor de rest heeft hij niet zoveel te melden. Zijn boeken kun je er dan ook niet op betrappen dat ze een tweede of derde laag hebben of iets dergelijks.

Ik mag dat juist van hem, King weet heel goed wat hij wel en wat hij niet kan. Hij probeert niet verder te gaan dan een licht maatschappijkritisch sausje.
Dat dus. Zoals ik al zei... je kan overal wel wat achter gaan zoeken. Gaan we hierna Grisham, Brown en Koontz ontleden?
pi_58292869
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat dus. Zoals ik al zei... je kan overal wel wat achter gaan zoeken. Gaan we hierna Grisham, Brown en Koontz ontleden?
lachen, dat die pulp schrijvers in de pers meer onder de loep genomen worden als King.
De Puta Madre
pi_58294763
He, ik lees graag Grisham en Koontz! Is het hoogstaande literatuur? Niet echt nee, maar afdoen als pulp gaat me ook wat ver...

Daarbij lees ik met veel plezier ook een hoop erkende literatuur, maar ik ga daarom niet neerkijken op of me te goed voelen voor meer populair en gemakkelijk leesvoer.
  Moderator vrijdag 25 april 2008 @ 08:11:24 #35
5428 crew  miss_sly
pi_58294859
In de vakantie heb ik Mobiel en Lisey's Verhaal gelezen. Sinds lange tijd weer eens boeken van hem gekocht en gelezen. Heb al veel boeken in mijn boekenkast staan, maar was even een beetje over op andere schrijvers. Nu ik deze twee weer heb gelezen, word het toch weer tijd om nog wat missende boeken te kopen en misschien zelfs nog wel een boek te herlezen.

Mobiel vond ik erg fijn lezen. Het heeft zoals eerder gezegd wel wat van The Stand en dat vond ik een fantastisch boek! Lisey's Verhaal vond ik ook erg mooi.

Lezen jullie zijn boeken voornamelijk in het Engels of in het Nederlands?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58295000
Engels, ik lees vrijwel nooit fictie in het Nederlands.
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:50:38 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_58295290
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:39 schreef desaparacido het volgende:
Nou ja, het is gewoon pop. Het is een graadje boven typische pulpboeken, maar geen diepzinnige literatuur. Hij heeft een ongelovelijk groot talent om te vertellen, maar voor de rest heeft hij niet zoveel te melden. Zijn boeken kun je er dan ook niet op betrappen dat ze een tweede of derde laag hebben of iets dergelijks.

Ik mag dat juist van hem, King weet heel goed wat hij wel en wat hij niet kan. Hij probeert niet verder te gaan dan een licht maatschappijkritisch sausje.
ach, de meeste 'literatuur' is ook niet bijster diepzinnig...en King, zoals je zegt, weet zichzelf prima op waarde te schatten wat dat betreft...een meer dan uitstekende verhalenverteller, zonder al te veel pretenties...heerlijk!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:35:14 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_58295917
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:11 schreef miss_sly het volgende:
In de vakantie heb ik Mobiel en Lisey's Verhaal gelezen. Sinds lange tijd weer eens boeken van hem gekocht en gelezen. Heb al veel boeken in mijn boekenkast staan, maar was even een beetje over op andere schrijvers. Nu ik deze twee weer heb gelezen, word het toch weer tijd om nog wat missende boeken te kopen en misschien zelfs nog wel een boek te herlezen.

Mobiel vond ik erg fijn lezen. Het heeft zoals eerder gezegd wel wat van The Stand en dat vond ik een fantastisch boek! Lisey's Verhaal vond ik ook erg mooi.

Lezen jullie zijn boeken voornamelijk in het Engels of in het Nederlands?
Beetje fifty/fifty eigenlijk, zowel in het Engels als in het Nederlands. Het is mij om het even
disclaimer
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:30:02 #39
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58301440
Ik lees ze in het Nederlands omdat ik anders bang ben dat ik dingen mis.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_58336355
Ik lees sinds ca 8 jaar Engels en helaas heb ik nu enorme moeite om vertaalde boeken te lezen. Het is vaak zo kinderachtig geschreven of het komt zo over. Ik weet het niet. Vroeger toen ik alles nog in het Nederlands las en mijn moeder dat tegen mij zei, werd ik pissed off, maar ze heeft gelijk.

Nu heb ik dus een hele collectie Stephen King en Dean Koontz boeken in het Nederlands, want ik kocht heel veel gelijk als ze uitkwamen, die ik nooit meer zal herlezen.
Aan de andere kant, ik heb ze allemaal meer dan een keer gelezen.
  Moderator zondag 27 april 2008 @ 12:50:55 #41
5428 crew  miss_sly
pi_58336942
Toen ik begon met het kopen van boeken, las ik alles in het Nederlands. Vandaar dus ook mijn grote collectie in het Nederlands. Toen echter het nieuwe boek van mijn favo schrijver in eerste instantie alleen in het Engels uitkwam wilde ik niet wachten op de Nederlandse versie en heb toen als test voor het eerst de Engelse versie gelezen. En dat is toch eigenlijk, als je gewend bent, wel fijn, vind ik.

Aangezien mijn vriend niet veel leest, maar Stephen King wel leuk vindt in het Nederlands, heb ik vivm hem dan ook alleen maar de Nederlandse versies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58338663
Ah gelukkig Miss_sly, ik ben dus niet de enige.
Nu koop ik King zijn boeken en Koontz trouwens ook in het Engels.
heb Cell , Blaze en pas Duma key (Hardcover) gekocht.
Lisey's Story kon ik bij de bibiliotheek lenen.
pi_58338849
Bij voorkeur in het Engels. Maakt toch wel een groot verschil, helemaal met een schrijver als King. Die zo verhalend verteld, dat er in een vertaling toch een hoop verloren gaat. Alles wat ik in het NL heb heb ik sowieso ook nogmaals in het ENG gelezen en ben nu alles dubbel . aan het aanschaffen (alles wat in al in NL had in ENG erbij zetten). Nieuwe aankopen zijn wel allemaal Engels.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_58339670
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:32 schreef on_air het volgende:
Bij voorkeur in het Engels. Maakt toch wel een groot verschil, helemaal met een schrijver als King. Die zo verhalend verteld, dat er in een vertaling toch een hoop verloren gaat. Alles wat ik in het NL heb heb ik sowieso ook nogmaals in het ENG gelezen en ben nu alles dubbel . aan het aanschaffen (alles wat in al in NL had in ENG erbij zetten). Nieuwe aankopen zijn wel allemaal Engels.
Ja dat deed ik ook . Heb al wat Engelse boeken maar nu merk ik dat ik helemaal geen zin heb om ze te lezen.
Dat komt omdat sinds ik lid ben geworden van Bookcrossing ik zo veel andere schrijvers heb ontdekt en zo veel boeken er bij heb, dat ik geen zin heb in een boek wat ik al heel vaak heb gelezen. Ik heb alle King boeken minstens 2 keer gelezen , sommige zelfs 5 keer (The Stand bv)
Dus nu houd ik er mee op om te proberen alles in het Engels te krijgen. Alleen de nieuwe boeken, daar houd ik het maar bij.
pi_58340803
quote:
Op zondag 27 april 2008 15:11 schreef itsme het volgende:

[..]

Ja dat deed ik ook . Heb al wat Engelse boeken maar nu merk ik dat ik helemaal geen zin heb om ze te lezen.
Dat komt omdat sinds ik lid ben geworden van Bookcrossing ik zo veel andere schrijvers heb ontdekt en zo veel boeken er bij heb, dat ik geen zin heb in een boek wat ik al heel vaak heb gelezen. Ik heb alle King boeken minstens 2 keer gelezen , sommige zelfs 5 keer (The Stand bv)
Dus nu houd ik er mee op om te proberen alles in het Engels te krijgen. Alleen de nieuwe boeken, daar houd ik het maar bij.
Als ik ze tegen kom idd. Hoewel ik de DT reeks in de U.K. hardcover uitvoering met illustraties wil, gewoon voor de mooi en de heb.
Alle andere schrijvers en boeken... Ik kom iedere week wel met minimaal twee nieuwe aankopen thuis .
Practisch naast The American Book Centre, Selexsys en Waterstone 's wonen is niet voordelig .
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_58351656
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:50 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ach, de meeste 'literatuur' is ook niet bijster diepzinnig...en King, zoals je zegt, weet zichzelf prima op waarde te schatten wat dat betreft...een meer dan uitstekende verhalenverteller, zonder al te veel pretenties...heerlijk!
mee eens, ik voel me daar ook niet schuldig over, zou ik dat moeten? neu.
De Puta Madre
  dinsdag 29 april 2008 @ 23:09:41 #47
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_58390906
Een aanrader voor de mensen die de Donkere Toren serie erg goed vonden. De eerste graphic novel (geschreven door Peter David en Robin Furth, getekend door Jae Lee en Richard Isanove) De Jonge Jaren van de Scherpschutter, is eindelijk vertaald in het Nederlands. De cover past mooi bij de recente uitgaven van de overige Donkere Toren-boeken.


Zelf nog niet gelezen (de Engelse versie is in bestelling), maar het schijnt echt een aanrader te zijn. Voor mensen die deel 4 nog niet gelezen hebben kunnen er wat spoilers in zitten (heb ik mij laten vertellen). Ik moet nu alleen nog even deel 3 en 4 gaan lezen .
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_58463913
Alweer bij het laatste deel van de Donkere Toren aanbeland. Ben heel benieuwd naar hoe het allemaal afloopt. Ik vond het echt een hele goede reeks boeken, die heel erg veelbelovend begon maar af en toe toch niet helemaal overtuigde. Alhoewel deel IV en V wel mijn favoriete delen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu snel verder het laatste deel uitlezen!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2008 @ 08:16:19 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58466910
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:38:37 #50
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_58501357
Net The Mist uitgelezen. Best goed verhaal, alleen ik heb gehoord dat het einde in de film anders is?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')