abonnement Unibet Coolblue
pi_64034068
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking in je blog tussen een hartchirurg en een fotograaf ietwat scheef gaan. Er zijn duidelijk minder hartchirurgen dan fotografen op deze aardkloot. Elke idioot met een DSLR maakt tegenwoordig overal plaatjes en denkt daar dan geld voor te moeten vragen.

Ik werk idd uit een hobby-oogpunt op dit moment en ja, ik vind het tof als er werk gepubliceerd wordt maar het hoeft gewoon echt geen geld op te leveren voor mij. Bijverdienen is leuk, maar dan moet het wel wat opleveren en niet van die kleine kulbedragen voor piepkleine fotootjes in een krantje. Geld is ook niet alles nl.
Magazines en andere media weten dit, maken dankbaar gebruik van de exposure die die hobbyisten krijgen, da`s mijn punt.
Ik snap heel goed dat het tof is dat je werk gepubliceerd word, ik weet dat het streelt .
Geld is inderdaad niet alles maar ik heb wel de sterke mening dat fatsoenlijk werk ( en dat lever je, daar streef je naar zelfs juist vanuit je hobbyisme-doe je overigens erg goed) betaald dient te worden.

De vergelijking met een hartchirurg is wellicht wat scheef maar ik denk dat er niemand is die serieus werk in een wereld die om geld en vergoedingen draait,laat verpakken in hobbyisme, hoe leuk hij of zij het werk wat ze doen ook vinden.

Ik denk dat je de hobby voorbijstreeft wanneer je gratis werk levert voor een commercïeel magazine.


.
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  Admin maandag 15 december 2008 @ 19:06:03 #227
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_64037472
Ik denk vooral dat mensen die wel geld vragen nu ageren omdat ze wellicht bang zijn voor minder inkomsten? Waarom zou een blad jouw foto's immers kopen als er honderden kwalitatief gelijkwaardige foto's voor nop aan de bladen worden aangeboden.

Ik zou het leuk vinden als mijn foto's een krant oid zouden halen en ik zal de laatste zijn die daar poen voor zou vragen zolang ik het strikt als hobby doe. Ik ben het dus nog steeds met PdeHoog eens
Had ik een foto van Maxima die op de wallen achter de ramen zit zou de privé hier wel diep voor in de buidel mogen tasten trouwens, maar da's weer een heel ander verhaal

Ow, en als je je als fotograaf vergelijkt met een hartchirurg heb je een serieus probleem
Kan me wel voorstellen dat je als professioneel fotograaf gewoon geld wil zien - daar moet je immers van rondkomen - maar ik denk dat je makkelijker opdrachten krijgt als je als beginner door je werk gratis aan te bieden je naamsbekendheid vergroot.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 15 december 2008 @ 19:19:20 #228
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64037826
als ik foto's voor mezelf heb gemaakt is het gratis (behalve als het een wel heel uitzonderlijk plaatje/ onderwerp is). Uit opdracht is weer een ander verhaal.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf maandag 15 december 2008 @ 19:23:28 #229
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64037920
Ik ben het met jullie eens dat dit een hele interessante discussie is. Maar zullen we daar in een nieuw topic over verder gaan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 15 december 2008 @ 20:06:06 #230
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64039056
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben het met jullie eens dat dit een hele interessante discussie is. Maar zullen we daar in een nieuw topic over verder gaan?
Kun je de huidige reacties afsplitsen?

Ik beschouw mezelf als een beginner qua fotografie en ook ik heb in het begin veel foto's voor niets weggegeven. Ik kreeg er wel veel voor terug in de vorm van gratis entree voor feesten en concerten inclusief drank. Maar het allerbelangrijkst is de naamsbekendheid die je opbouwt. Ik krijg de laatste tijd regelmatig de vraag of ik betaald foto's wil maken. Dat deed ik al voor persfoto's, maar nu steeds meer voor partijtjes en evenementen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:43:47 #231
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_64075258
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zondag 21 december 2008 @ 21:49:33 #232
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_64223029
Weer bij twee nieuws-items (en natuurlijk op Fok!, waar anders! [behalve eigen site natuurlijk]):

Brand legt bedrijfspand Creil in de as
Zeer grote brand in Aalsmeer

[ Bericht 14% gewijzigd door DigiPire op 21-12-2008 22:32:17 ]
The worst day diving is better than the best day working
pi_64243900
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:52 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Gave foto's, wat ben jij goed bezig!
Thanks!
Heb er weer 3 bij, en volgende maand 12 pagina's en evt cover voor Fancy!





  FOK!fotograaf donderdag 25 december 2008 @ 12:06:54 #234
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64352366
20+ foto's in het personeelsblad van mijn werk.
Werd gevraagd of ik de foto's wilde verzorgen voor dit deel. Gaat waarschijnlijk vaker gebeuren
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64352731
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:06 schreef Xilantof het volgende:
20+ foto's in het personeelsblad van mijn werk.
Werd gevraagd of ik de foto's wilde verzorgen voor dit deel. Gaat waarschijnlijk vaker gebeuren
Cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf donderdag 25 december 2008 @ 12:28:58 #236
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64352806
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Cool
Best tof ja! Dit was toch 3-4 dagen i.p.v. mijn normale werk lekker fotograferen!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64355268
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:28 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Best tof ja! Dit was toch 3-4 dagen i.p.v. mijn normale werk lekker fotograferen!
Kijk, da's beter Fotograferen en er nog betaald voor krijgen ook
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 26 december 2008 @ 04:13:35 #238
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_64370410
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Thanks!
Heb er weer 3 bij, en volgende maand 12 pagina's en evt cover voor Fancy!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hey Toeps, jij ook hier? Nice! Gaat ook lekker met je de laatste tijd
pi_64462785
In het tijdschrift Zoom.nl heb ik deze maand de openings foto.
  FOK!fotograaf maandag 29 december 2008 @ 19:16:07 #240
239270 ries89
pi_64473741
@ Kamermans: Whoow dat is vet! Heel mooi met dat spiegelgladde water en de spiegeling.

Over het betalen/niet betalen. Vaak als je veel gratis foto's levert, is het wel goed voor je naamsbekendheid. Maar je krijgt ook de naam dat je voor nop werkt, en dat word na een tijdje ook van je verwacht. Dus als je ooit door wil groeien als professional, is hel erg moeilijk om daar weer vanaf te komen. Dit zie je ook erg met startende bandjes, "hoezo 200 euro, daar en daar speelden jullie voor 2 biertjes pps".

Zelf ook al een mini publikatie, afgelopen zondag is er hier in de buurt helaas een sportzaal afgebrand (die ik zelf ook welleens afhuurde, erg zonde!) Heb foto's bij het slopen 's middags gemaakt en die staan nu op deze website.
Heb ze ook naar wat regionale kranten gestuurd, dus wie weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door ries89 op 29-12-2008 19:23:10 ]
pi_64537583
Mensen even een vraag. Ik kan mogelijk een aantal foto's verkopen aan een reis organisatie. Maar ik vraag me af wat een goede prijs is per foto/setje om te vragen. Ik ben al zeer vereerd als ze mijn foto's uberhaupt gebruiken. Maar voor niets gaat de zon op natuurlijk. Wat vragen jullie gemiddeld voor een foto?

En hoe doen jullie dat met de rechten van die foto's verkoop die volledig of behouden jullie ze. En zo ja op welke manier?
  FOK!fotograaf woensdag 31 december 2008 @ 16:53:05 #242
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_64537831
Informatief pdf-je: Richtprijzen fotografie 2008
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_64539109
Mag ik eindelijk hier posten.
Heel saai, een teamfoto van het 3de senioren team van mijn korfbalvereniging. Ze hebben een nieuwe sponsor. Ik werd gevraagd de teamfoto maken.

Maar goed, klein beginnen he.
pi_64539388
Deze Antonov (AN-2) heeft in 2007 in het Juni/Julie nummer van
het (Spotting Group Volkel) clubblad AIM gestaan ... Als een kleine zwart/wit foto.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_64540797
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:53 schreef CompuMess het volgende:
Informatief pdf-je: Richtprijzen fotografie 2008
Als ik het goed begrijp zijn de genoemde prijzen per foto?

Ik had het niet zo hoog ingeschat.
pi_64558083
Deze foto op de site van mijn voetbalvereniging (soort banner):



En deze twee hangen in een expositie van Parnassos (cultureel centrum Utrecht):



"Hoeveel jaar is een maand?"
Xbox Live gamertag: Caas69
  zondag 4 januari 2009 @ 12:56:51 #247
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_64642125
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:48 schreef PdeHoog het volgende:
Maar goed....gewoon geluk hebben om een redelijk actueel onderwerp te fotograferen en dan zo slim zijn die gasten een aardige dump te geven van de foto's Vervolgens kwamen de mailtjes vanzelf
Hoe doe je dat precies? Je foto's op een site zetten en dan alle mogelijke redacteuren van alle mogelijke bladen/kranten een mail sturen dat je daar en daar foto's van hebt gemaakt?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_64643715
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef portier het volgende:

[..]

Hoe doe je dat precies? Je foto's op een site zetten en dan alle mogelijke redacteuren van alle mogelijke bladen/kranten een mail sturen dat je daar en daar foto's van hebt gemaakt?
Nee. Ik heb daar foto's van gemaakt en op een gegeven moment kreeg ik contact met een van de deelnemers aan Rock Nation. Ik heb ze toen iets van 60 foto's in klein formaat via de mail gestuurd.

Blijkbaar hebben ze die laten zien aan journalisten. Of de journalisten hebben het artikel op 3voor12 over de finale gelezen en kwamen toen bij mij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_64643796
www.vdmfotografie.nl my very own website en ik heb in De Kunstgids Amsterdam gestaan van 2008.
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_64644083
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef paaskannekoekje het volgende:
www.vdmfotografie.nl my very own website
Om sites te showen is dit de plek
quote:
en ik heb in De Kunstgids Amsterdam gestaan van 2008.
Cool. Feli Plaatje?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')