abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_58118322
Welkom bij The Last Shadow Puppets deel 2!

Wie zijn The Last Shadow Puppets?
The Last Shadow Puppets bestaat uit Alex Turner, Arctic Monkeys, en Miles Kane, The Rascals. Deze laatste band was de support van Arctic Monkeys op hun tour in 2005 en 2007, en daarbij werden de heren goede vrienden. Ze hebben een gemeenschappelijke liefde voor oudere muziek, zoals David Bowie, en wilden hier zelf ook iets mee gaan doen. Aangezien de muziek niet past tussen de muziek van hun eigen band hebben ze dit project opgestart. Hun eerste album komt 21 april uit.


Alex links en Miles rechts

Discografie

Singles
14 april 2008 - The Age of the Understatement


CD
1. The Age Of The Understatement
2. Two Hearts In Two Weeks
3. "Wondrous Place
7"
1. The Age Of The Understatement
2. Two Hearts in Two Weeks
7"
1. The Age Of The Understatement
2. In The Heat Of The Morning

TBA - Standing Next to Me

Albums
21 April 2008 - The Age of the Understatement


1. The Age Of The Understatement
2. Standing Next To Me
3. Calm Like You
4. Separate and Ever Deadly
5. Chamber
6. Only The Truth
7. My Mistakes Were Made For You
8. Black Plant
9. I Don't Like You Any More
10. In My Room
11. Meeting Place
12. The Time Has Come Again

Plaat is tot stand gekomen met behulp van:

* Alex Turner - Vocals, Guitar, Bass
* Miles Kane - Vocals, Guitar, Bass
* Owen Pallett - Conducting the 22-piece London Metropolitan Orchestra
* James Ford - Production, Drums

Youtube






Vorige topic:
The Last Shadow Puppets #1

OP 1.0 by AMDB - OP 2.0 by jakkop - Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 25% gewijzigd door belsen op 17-04-2008 19:53:41 ]
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_58118817
Goed album. Black Plant is awesome.
  Moderator donderdag 17 april 2008 @ 19:54:11 #3
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_58119550
Jullie houden wel van lange OP's, ey.

Morgen zou ie volgens Plato waarschijnlijk in de schappen liggen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_58119687
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:54 schreef belsen het volgende:
Jullie houden wel van lange OP's, ey.
Ik had er graag nog wat linkjes andere dingen bijgezet, maarja...
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_58120231
Aaaaaaahh, ik wil dat het de 21ste is
  Moderator donderdag 17 april 2008 @ 20:21:53 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_58120328
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:18 schreef Lauriette91 het volgende:
Aaaaaaahh, ik wil dat het de 21ste is
Waarschijnlijk al morgen, dus.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_58121840
Hoezo morgen al?
pi_58122196
Tja, ik heb hem via cd-wow besteld, maar die leveren pas maandag
  donderdag 17 april 2008 @ 22:48:26 #9
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58124442
Als ik eerlijk ben vind ik hem een beetje tegenvallen. The Age Of The Understatement vind ik veruit het beste nummer en ik had de hoop dat de rest van het album gelijkwaardig zou zijn. Mijn tweede favoriete nummer is Wondrous Place, wat een B-side van TAOTU is en geen eens een albumtrack.
2000 light years from home
pi_58125270
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:48 schreef Merkie het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik hem een beetje tegenvallen. The Age Of The Understatement vind ik veruit het beste nummer en ik had de hoop dat de rest van het album gelijkwaardig zou zijn. Mijn tweede favoriete nummer is Wondrous Place, wat een B-side van TAOTU is en geen eens een albumtrack.

The Age is denk ik ook wel wat anders dan de andere tracks die er op staan. Vind het zelf ook wel een van de betere. Is ook een van de 'hardere', samen met I dont like you anymore.
Dus ik kan begrijpen dat je er zo over denkt, helemaal als je de muziek van Monkeys erbij in ogenschouw neemt
  donderdag 17 april 2008 @ 23:33:10 #11
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58125717
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:13 schreef JeroenV het volgende:

[..]


The Age is denk ik ook wel wat anders dan de andere tracks die er op staan. Vind het zelf ook wel een van de betere. Is ook een van de 'hardere', samen met I dont like you anymore.
Dus ik kan begrijpen dat je er zo over denkt, helemaal als je de muziek van Monkeys erbij in ogenschouw neemt
Mwoah, het hoeft niet persé harder, maar ik had het wat bombastischer verwacht.
2000 light years from home
pi_58125954
Ik moet dit draadje ook weer eens volgen .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_58127174
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:54 schreef belsen het volgende:
[..]

Morgen zou ie volgens Plato waarschijnlijk in de schappen liggen.
Vrijdag ligt-ie er. Zie ook mijn gefrustreerde post eerder op de dag:
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:16 schreef Aisumasen het volgende:
Ik sneakte vanochtend snel even naar de platenzaak, om die fucking CD aan te schaffen. Eigenlijk koop ik niets op CD, alleen op LP. Maar hey, er zijn uitzonderingen.
De LP komt op een andere manier naar me toe, EN IK HOOP ZO SNEL MOGELIJK .

Hoe dan ook , ik stond in die platenzaak en vroeg om de CD.
"The Last Shadow Puppets? Kijk, dit is de CD...en dit is de LP..."
Dus ik zo van: !
"...maarrrr, we mogen 'em nog niet verkopen. Wereldwijd embargo tot morgenochtend 09:00."
Verdomme , de ultieme tease!
Helemaal frustrerend, omdat de hele plaat toch gelekt is gisteren .
Ach, nu weet ik alvast dat de CD en LP er mooi uitzien . [..]
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:18 schreef Lauriette91 het volgende:
Hoezo morgen al?
Nou ja, na een aantal keer heb je wel door dat platen die 's maandags in Engeland uitkomen al op de donderdag in de winkels liggen. Tenzij er dus een fucking embargo op zit.
pi_58127317
quote:
Hopelijk snel op YouTube:
4 Music: 4Play: The Last Shadow Puppets

Channel: Channel 4
Air date: Thu, Apr 17 2008 - 00:40
Description: Series focusing on hot new musical talent. Alex Turner of The Arctic Monkeys and Miles Kane of The Rascals reveal details of their new joint project, The Last Shadow Puppets.
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:14 schreef portie het volgende:


die is ook leuk
Dat is inderdaad snel! Hopelijk is dit niet álles wat we terugzien van de veelbesproken documentaire. Al had ik wel zoiets verwacht na de trailer-filmpjes.

De CD is trouwens een digipack. Op de voorkant zit - om de verkoop te stimuleren - een sticker met een tekst iets in de trant van "with Arctic Monkeys' Alex Turner & Miles Kane". Ik heb het boekje niet kunnen bekijken, maar de CD is wit met de titel in een cirkel als ik het me goed kan herinneren. De achterkant is zwart, met alleen de titels in het wit. Net zoals de LP.

Ik vraag me af hoe de namen van de schrijvers vermeld staan. Turner/Kane bij alle nummers? Of apart bij wie welke song geschreven heeft?

Oh ja, woensdag verschijnen ze bij Alex-groupie Zane Lowe in de studio voor een akoestische sessie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Aisumasen op 18-04-2008 02:52:38 (aanvulling) ]
pi_58128005
OOR-recensie door Erik van den Berg:
quote:
THE LAST SHADOW PUPPETS -The Age Of The Understatement (DOMINO/MUNICH)

Of er dit jaar weer een volwaardig Arctic Monkeys-album zal verschijnen is nog hoogst onzeker. En daarmee ook de vraag of ze voor de derde achtereenvolgende keer de Plaat van het Jaar volgens de Nederlandse critici gaan afleveren. Wat wél – en bij deze officieel – vaststaat is dat voorman Alex Turner weer een Vuist (let op de hoofdletter) gaat maken in die vermaledijde eindejaarslijstjes. Is ‘t niet als Arctic Monkey dan wel als Last Shadow Puppet. Want hij is ‘t die de helft vormt van dit ‘gelegenheidsduo,’ dat met The Age Of The Understatement een debuut aflevert waar je oren geleidelijk harder van gaan klapperen naarmate duidelijker wordt wat hier gebeurt, waar ‘t vandaan komt, wie erachter zitten en hoe fenomenaal het allemaal is.

Alsof ze al twintig jaar op topniveau meedraaien, sloegen Turner en boezemvriend Miles Kane (tevens zanger van The Rascals) de handen ineen om hun recentelijk gegroeide voorliefde voor zwierig georkestreerde sixtiespop – zelf noemen ze The Walker Brothers, de vroege David Bowie en grote componisten als Burt Bacharach en David Axelrod – ‘even’ om te zetten in een eigen(tijdse) interpretatie ervan. Zo gezegd, zo gedaan. Het resultaat is ronduit verbluffend. The Age Of The Understatement, opgenomen in de befaamde Black Box-studio in het Franse Noyant La Gravoyère (maar dat hoor je dus niet), staat vol tijdloze Engelse pop, die nergens verdrinkt in modieuze productietechnieken of harde gitaren, maar keurig wordt opgetuigd volgens de klassieke Britse traditie: galmend, elegant, net niet kitscherig en vooral in de gezwollen strijkersarrangementen klinkend alsof John Barry (hofleverancier van James Bond-soundtracks) om een schnabbel verlegen zat.

De werkelijkheid is prozaïscher: Turner, Kane en James Ford (drummer, lid van Simian Mobile Disco en producer van o.a. Klaxons en Arctic Monkeys) vormden als ‘bandje’ de basis en ene Owen Pallett, een Canadees die eerder met Arcade Fire werkte, ontfermde zich over de orkestarrangementen. Waarbij overigens niet alles ouderwets klinkt: een nummer als Separate And Ever Deadly had net zo goed van The Coral kunnen zijn. Hebben we hier ondertussen een fijn plaatje om de ongeduldige Arctic Monkeys-fan tevreden te houden? Ja en nee. The Last Shadow Puppets zou je immers kunnen definiëren als Arctic Monkeys-light, want de stekeligheid, onstuimigheid en gitaarmuren ontbreken. Daartegenover staat echter zóveel compositorische klasse, zeggingskracht, achteloze perfectie en zangtalent (niet alleen van Turner maar ook van de bijna identiek klinkende Kane) dat niet alleen Arctic Monkeys-fans maar simpelweg alle popliefhebbers ter wereld deze cd minstens één keer zouden moeten horen. Grootse plaat.
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:08:07 #17
192683 AMDB
Visionair.
pi_58128761
Na een paar keer luisteren ben ik tot de conclusie gekomen, dat het een briljant album is, maar dat het niet het aantal plays van mijn AM albums gaat halen. Gewoon omdat het iets minder mijn smaak is. Maar zeker een top-album. Voor mij persoonlijk de nummer 2 van het jaar tot nu toe na Consolers of the Lonely van The Raconteurs.
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:53:02 #18
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58129274
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:54 schreef Aisumasen het volgende:


De CD is trouwens een digipack. Op de voorkant zit - om de verkoop te stimuleren - een sticker met een tekst iets in de trant van "with Arctic Monkeys' Alex Turner & Miles Kane". Ik heb het boekje niet kunnen bekijken, maar de CD is wit met de titel in een cirkel als ik het me goed kan herinneren. De achterkant is zwart, met alleen de titels in het wit. Net zoals de LP.

Ik vraag me af hoe de namen van de schrijvers vermeld staan. Turner/Kane bij alle nummers? Of apart bij wie welke song geschreven heeft?

Ik heb geen sticker , de cd is idd wit met titel in cirkel. De schrijvers staan niet vermeld bij de tracks. Alleen aan de binnenkant vd cover: Written by Alex Turner and Miles Kane
pi_58136204
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:08 schreef AMDB het volgende:
Na een paar keer luisteren ben ik tot de conclusie gekomen, dat het een briljant album is, maar dat het niet het aantal plays van mijn AM albums gaat halen. Gewoon omdat het iets minder mijn smaak is. Maar zeker een top-album. Voor mij persoonlijk de nummer 2 van het jaar tot nu toe na Consolers of the Lonely van The Raconteurs.
Met zo'n beetje alles wat je zegt eens

Moet zeggen dat ie wel steeds beter wordt naarmate ik deze meer luister.

Maar heb toch meer zin in het nieuwe AM album (en eventuele singles daarvoor).
pi_58139222
Als ik zeg dat ik dit debuut beter vind dan FWN, schieten jullie me dan af?

Seriously, what the fuck. Wat een rasartiest is Alex toch (en niet te vergeten Miles)!

Heerlijk, dat zwierige. Dat James Bond-achtige. Die stijkers. Geweldig. Niet voor tien platen achter elkaar, maar zo voor 'tussendoor' is dit echt briljant.

Edit: nee, niet beter dan FWN achteraf gezien. But still fuckin' close.

[ Bericht 10% gewijzigd door =HellFire= op 18-04-2008 16:42:52 ]
pi_58139967
* Toad heeft inmiddels het album.
pi_58141348
De officiële?

Ik hoop hem maandag te krijgen... Hoop, hoop, hoop...
pi_58141448
Ja.
pi_58141624
Ik heb vanmiddag gelijk de officiële LP aangeschaft, inclusief mooie poster.

edit: Voor de oplettende lezer: Ja, het plan is gewijzigd.

[ Bericht 43% gewijzigd door Aisumasen op 18-04-2008 18:25:28 ]
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:35:26 #25
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58141994
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb vanmiddag gelijk de officiële LP aangeschaft, inclusief mooie poster.

Via hun site of in NL besteld?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')