abonnement Unibet Coolblue
pi_58114559
Ik heb kort geleden de film 'An Inconvenient Truth' gezien, in welke wordt gezegd dat binnenkort de zeespiegel om 6m zou kunnen stijgen. Ik weet wel dat deze film best omstreden is, en dat Al Gore blijkbaar wel 'n beetje heeft overdreven, maar toch vond ik het 'n beest naar verhaal

MAAR ik heb de volgende link van 'n vriend ontvangen (www.wordiknat.nl) waarmee je kunt zien wat in NL zou gebeuren als de zeespiegel op verschillende hoogtes zou stijgen. Nu is het blijkbaar zo dat waar ik woon zelfs bij 'n stiging van 1m al onder water zou komen te staan. Dus, zelfs als het maar 'n beetje stijgt mag ik gaan verhuizen...

Eigenlijk heb ik twee vragen:
Denken jullie wel dat het realistisch is dat de zeespiegel binnekort om 1m stijgt?
Klopt de wordiknat site - geeft het wel goed aan tot waar het water zou komen?
  donderdag 17 april 2008 @ 16:37:11 #2
139330 TNA
For the stars that shine
  donderdag 17 april 2008 @ 16:37:14 #3
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58114839
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef G33ZA het volgende:
Ik heb kort geleden de film 'An Inconvenient Truth' gezien, in welke wordt gezegd dat binnenkort de zeespiegel om 6m zou kunnen stijgen. Ik weet wel dat deze film best omstreden is, en dat Al Gore blijkbaar wel 'n beetje heeft overdreven, maar toch vond ik het 'n beest naar verhaal

MAAR ik heb de volgende link van 'n vriend ontvangen (www.wordiknat.nl) waarmee je kunt zien wat in NL zou gebeuren als de zeespiegel op verschillende hoogtes zou stijgen. Nu is het blijkbaar zo dat waar ik woon zelfs bij 'n stiging van 1m al onder water zou komen te staan. Dus, zelfs als het maar 'n beetje stijgt mag ik gaan verhuizen...

Eigenlijk heb ik twee vragen:
Denken jullie wel dat het realistisch is dat de zeespiegel binnekort om 1m stijgt?
Klopt de wordiknat site - geeft het wel goed aan tot waar het water zou komen?
klimaatverandering is zo 2007
  donderdag 17 april 2008 @ 17:06:06 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_58115515
zoek eens op La niña. De aarde is nu aan het afkoelen. Maar dat mag je niet meerekenen van de broeikasmaffia want dat past niet in hun verhaaltje. Als El Niño er is, telt ie uiteraard WEL mee. Want opwarmen...
Nederland komt niet onderwater te staan. De zeespiegel gaat niet stijgen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:09:23 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58117056
quote:
binnenkort
Als het al gebeurd duurt het nog een paar eeuwen. En wat dan nog?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58117165
In November komt in heel Nederland de grootste rampenoefing ooit.
Word nagebootst dat heel NL onder water staat.
Life is Music
pi_58117574
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef G33ZA het volgende:
Eigenlijk heb ik twee vragen:
Denken jullie wel dat het realistisch is dat de zeespiegel binnekort om 1m stijgt?
Klopt de wordiknat site - geeft het wel goed aan tot waar het water zou komen?
Eerste vraag: binnenkort? Nee.
Tweede vraag: weet ik niet, ze zullen iig de boel niet laten overstromen hoor maak je niet druk.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:06 schreef DoctorB het volgende:
zoek eens op La niña. De aarde is nu aan het afkoelen. Maar dat mag je niet meerekenen van de broeikasmaffia want dat past niet in hun verhaaltje. Als El Niño er is, telt ie uiteraard WEL mee. Want opwarmen...
Nederland komt niet onderwater te staan. De zeespiegel gaat niet stijgen.
Het tegenovergestelde is waar. Sceptici hebben recentelijk 1998 (El Niño) met 2008 (La Niña) vergeleken en gesteld dat deze gemiddelde jaartemperaturen aan elkaar gelijk waren (incl. El Niño en La Niña dus) en dat er dus geen climate change waarneembaar was
pi_58117673
En maar klagen en kankeren met zn allen op ons Limburgers.
Als jullie natte voeten hebben en hier komen aankloppen dan is het ook tuu tuu tuu tuu he
  donderdag 17 april 2008 @ 18:49:00 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58117947
"Gaat niet stijgen" beweerders moeten een nekschot. Achterlijke mongolen zijn het!


ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_58117969
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef G33ZA het volgende:
Denken jullie wel dat het realistisch is dat de zeespiegel binnekort om 1m stijgt?
Nee, dat zal nog wel minstens een eeuw duren, zeer waarschijnlijk. Dat is niet binnenkort.
quote:
Klopt de wordiknat site - geeft het wel goed aan tot waar het water zou komen?
Nee, want er wordt geen rekening gehouden met dijken en andere ongein.
  Redactie Sport donderdag 17 april 2008 @ 22:34:39 #11
109131 crew  sportfreak
pi_58124019
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:06 schreef DoctorB het volgende:
zoek eens op La niña. De aarde is nu aan het afkoelen. Maar dat mag je niet meerekenen van de broeikasmaffia want dat past niet in hun verhaaltje. Als El Niño er is, telt ie uiteraard WEL mee. Want opwarmen...
Nederland komt niet onderwater te staan. De zeespiegel gaat niet stijgen.
Oordeel zelf :
quote:
Laatste tien jaar wereldwijd warmste ooit

21 januari 2008 - Het decennium 1998-2007 is wereldwijd het warmste sinds het begin van de waarnemingen in 1850. Ook de wereldgemiddelde temperatuur over 2007 hoort tot de toppers.

150 jaar wereldgemiddelde temperaturen (bron: Met Office Hadley Centre and UEA Climatic Research Unit)
Sinds het begin van de 20e eeuw is de wereldgemiddelde temperatuur volgens de World Meteorological Organization (WMO) met 0,74 graden gestegen. Vooral de laatste vijftig jaar was de temperatuurstijging groot, ongeveer twee keer zo groot als voor die tijd. De elf warmste jaren van de wereld maken alle deel uit van de laatste dertien jaar.

De wereld heeft er een warm jaar bij
Het Hadley Centre van de Engelse Met. Office en de University of East Anglia schatten de wereldgemiddelde temperatuur over 2007 voorlopig op +0,41 graden boven het langjarig gemiddelde over 1961-1990. Daarmee staat dit jaar wereldwijd voorlopig op de zevende plaats in de top tien van de warmste jaren. Aan top staat 1998 met een afwijking van +0,52 graden. Die recordhoge temperatuur hield verband met de zeer sterke El Niño. Het water in een deel van de Stille Oceaan langs de kust van Peru en bij de evenaar was toen een veel warmer dan normaal en dat levert een flinke bijdrage aan de wereldtemperatuur. Het afgelopen jaar was sinds april sprake van een La Niña met kouder water dan normaal bij de evenaar. Dit heeft de langzame opwarming door het versterkte broeikaseffect iets gecompenseerd, anders zou dit jaar waarschijnlijk bij de wereldwijd warmste uitgekomen zijn. Opmerkelijk is ook dat alle jaren van de 21e eeuw in de top tien van de warmste zijn terechtgekomen.

NASA: 2007 op een na warmste jaar
Volgens het Amerikaanse Goddard Institute for Space Studies van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA was 2007 op één na het warmste jaar sinds 1890. Ook hier is 1998 het recordjaar, maar komt 2007 dus iets hoger uit dan volgens de berekeningen van de Engelse instituten. De NASA maakt berekeningen op basis van weerstations en satellietmetingen en van de jaren vóór 1982 vanaf schepen. Het jaar 2007 dankt de hoge notering vooral aan de relatief grote opwarming van de Noordpool, waar in 2007 ook uitzonderlijk weinig zee-ijs was te vinden. Ook de NASA komt met een indrukwekkende recordlijst: de acht warmste jaren sinds 1890 dateren nu alle uit de periode van na 1998, de top veertien ligt volledig na 1989.
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=40101
pi_58130270
Hmm ik heb het eens een keer aan een civiel technisch docent op het HBO gevraagd. Die zei dat die 6 meter gigantische onzin is. Hij had het over 80cm tot 2100.
Echter daalt het westen van Nederland daarnaast nog. Maar dan moet je ook denken aan een halve meter tot een meter. Op zich technisch wel op te lossen zei die man. Al is er wel veel geld en ruimte voor nodig.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:58:43 #13
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58131630
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef G33ZA het volgende:
Ik heb kort geleden de film 'An Inconvenient Truth' gezien, in welke wordt gezegd dat binnenkort de zeespiegel om 6m zou kunnen stijgen.
Dat is de geschatte stijging mocht het ijs op Groenland volledig smelten. Een theoretische mogelijkheid die niet wordt verwacht door de verwachte opwarming.
Géén kloon van tvlxd!
pi_58132304
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:06 schreef DoctorB het volgende:
zoek eens op La niña. De aarde is nu aan het afkoelen. Maar dat mag je niet meerekenen van de broeikasmaffia want dat past niet in hun verhaaltje. Als El Niño er is, telt ie uiteraard WEL mee. Want opwarmen...
Nederland komt niet onderwater te staan. De zeespiegel gaat niet stijgen.
Snugger . Zelfs nu we die La niña hebben gehad warmt de aarde op. In mindere maten, dat wel. Maar dat is niet meer dan logisch. De aarde hoort dus af te koelen, maar niet is minder waar. En we gaan eens zien wat de globale temperatuur de komende jaren gaat doen, nu de La niña voorbij lijkt te zijn. Afgelopen maart was trouwens de wamste maart ooit na de maart van 2002 en 2005.

En over NL onder water... Het ijs wat nu vooral weg smelt komt van de Noordpool. En omdat dat zeeijs is zal de zeespiegel niet veel stijgen. Het wordt anders als 't ijs op Groenland of Antartica hard begint te smelten. Maar Antartica is nou één van de weinige plaatsten op de wereld die niet opwarmt.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_58138375
@ Hopsaflops

Ik vind het wel interessant wat jouw docent te zeggen had. Maar als ik het op www.wordiknat.nl bekijk, staat zelfs bij 'n stijging van een meter de grootste gedeelte van mijn stad al onder water...

Ik vraag me af hoe precies deze site is?
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:49:57 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_58139858
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:24 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Snugger . Zelfs nu we die La niña hebben gehad warmt de aarde op. In mindere maten, dat wel. Maar dat is niet meer dan logisch. De aarde hoort dus af te koelen, maar niet is minder waar. En we gaan eens zien wat de globale temperatuur de komende jaren gaat doen, nu de La niña voorbij lijkt te zijn. Afgelopen maart was trouwens de wamste maart ooit na de maart van 2002 en 2005.

En over NL onder water... Het ijs wat nu vooral weg smelt komt van de Noordpool. En omdat dat zeeijs is zal de zeespiegel niet veel stijgen. Het wordt anders als 't ijs op Groenland of Antartica hard begint te smelten. Maar Antartica is nou één van de weinige plaatsten op de wereld die niet opwarmt.
De aarde hoort helemaal niet af te koelen.
We zitten in een intergalicaal. De temperatuur hoort op te lopen.

Dat Antarctica niet opwarmt is een fikse tegenvaller voor Al Gore c.s.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_58140319
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:46 schreef G33ZA het volgende:
@ Hopsaflops

Ik vind het wel interessant wat jouw docent te zeggen had. Maar als ik het op www.wordiknat.nl bekijk, staat zelfs bij 'n stijging van een meter de grootste gedeelte van mijn stad al onder water...

Ik vraag me af hoe precies deze site is?
Ja mijn woonplaats staat dan ook onder water volgens die website. Er moet dan ook veel geinvesteerd worden. Maar als dat gebeurt hoeft het niet een groot probleem te zijn.
Zelfs als morgen de zeespiegel een meter stijgt staat niet meteen het halve land onder water als het goed is.
Misschien dat die site een berekening maakt van de hoeveelheid water die in dat geval weggepompt zou moeten worden en van de hoeveelheid die daadwerkelijk weggepompt kan worden.
Dat vermogen om weg te pompen zal dan flink af nemen alleen al omdat er minder tijd is om het water te spuien tijdens eb.

Maarja eigenlijk onzinnig zo'n website omdat als de zeespiegel stijgt er natuurlijk maatregelen genomen zullen worden.
pi_58156564
't is tot op heden nog allemaal bangmakerij, lekker de belastingen opdrijven en nieuwe vormen van belastingen verzinnen. Ik zou verhuizen naar Duitsland waar de huizen nog betaalbaar zijn, mocht dit land dan toch onder water staan (waarschijnlijk door onszelf - lees overheid.. Wieringermeer) dan zit je er toch warmpjes bij..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator zaterdag 19 april 2008 @ 12:31:26 #19
42184 crew  DaMart
pi_58156691
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef G33ZA het volgende:

MAAR ik heb de volgende link van 'n vriend ontvangen (www.wordiknat.nl) waarmee je kunt zien wat in NL zou gebeuren als de zeespiegel op verschillende hoogtes zou stijgen. Nu is het blijkbaar zo dat waar ik woon zelfs bij 'n stiging van 1m al onder water zou komen te staan. Dus, zelfs als het maar 'n beetje stijgt mag ik gaan verhuizen...

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Wij zullen het in ieder geval niet meemaken, denk ik. En dan nog, als ik die site mag geloven, houd ik zelfs met +7 nog droge voeten.... en ik woon nog wel aan de kust .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_58159891
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef G33ZA het volgende:
MAAR ik heb de volgende link van 'n vriend ontvangen (www.wordiknat.nl) waarmee je kunt zien wat in NL zou gebeuren als de zeespiegel op verschillende hoogtes zou stijgen.
Heel mijn eiland Tholen zou onder water komen te staan.
Al heb je wel plekjes dat in het groen ligt.
Ik ben blij dat het stadscentrum van Tholen grotendeels in het groen ligt.
Als er wat zou gebeuren, kan ik altijd nog naar Bergen op Zoom, dat veel hoger ligt.
Life is Music
pi_58265930
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:49 schreef DoctorB het volgende:

[..]

De aarde hoort helemaal niet af te koelen.
We zitten in een intergalicaal. De temperatuur hoort op te lopen.

Dat Antarctica niet opwarmt is een fikse tegenvaller voor Al Gore c.s.
Top op de opmerking ingegaan er totaal niet omheen gezeild man.
What Would Goku Do
pi_58265961
amersfoort aan zee is voor mij wat dichterbij dan scheveningen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58277797
de site knalt mijn browser eruit, dus ik weet niet of klopt wat ze aangeven. Wat ik wel weet, is dat Nederland niet bestand is tegen het stijgen van de zeespiegel. Ik ga zelfs een stuk verder en denk dat wij ons in de komende eeuwen beter uit de delta kunnen terugtrekken dan ons zinloos en geldverslindend moeten verzetten tegen de kracht van de natuur.
  donderdag 24 april 2008 @ 23:46:35 #24
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_58291588
We zijn een heel heel klein landje aan de gigantische zee.....waarom is het zo onwaarschijnlijk dat het gebeurt ?
Je hoeft niet bang te zijn, maar je kan het ook met de weet dat het kan gebeuren leven en niet bang zijn....

Het wordt hier een beetje als onmogelijk gezien, maar zo gek is dat niet dat hier ook een ramp kan gebeuren.

Dat vind ik persoonlijk realistisch blijven. In plaats van uitsluiten.
  donderdag 24 april 2008 @ 23:56:20 #25
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58291844
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:46 schreef Rizzy-Li het volgende:
We zijn een heel heel klein landje aan de gigantische zee.....waarom is het zo onwaarschijnlijk dat het gebeurt ?
Je hoeft niet bang te zijn, maar je kan het ook met de weet dat het kan gebeuren leven en niet bang zijn....

Het wordt hier een beetje als onmogelijk gezien, maar zo gek is dat niet dat hier ook een ramp kan gebeuren.

Dat vind ik persoonlijk realistisch blijven. In plaats van uitsluiten.
o het zou best kunnen. Maar zoals het door de klimaatlobby wordt gepropageerd gaat wel erg ver he.. zoiets dat we binnen 10 jaar Nijmegen aan Zee hebben oid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')