THX, Klassiekjesquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Paar foto's van afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
De 164 (bouwjaar 1962!!) te Aachen Hbf
[ afbeelding ]
De prachtige 1e Klasse van de 164
[ afbeelding ]
Diezelfde 164, nu in Luik
[ afbeelding ]
De 268 in LuiK
[ afbeelding ]
Uitzicht uit het raampje van het gangetje naast het hokje van de machinist van de 782, ergens in de regen tussen Vies-hé en Eijsden
[ afbeelding ]
De 782, na aankomst in Maastricht. Dit is dus de licht gepimpte versie, met een paar raampjes minder aan de kop.
Whahahaha! Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?quote:
Geen idee, schijnbaar al minstens sinds vrijdag. Werd er gisteravond over getiptquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
Whahahaha! Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?
Nee, dit weekend denk ik pas . Ik vind het wel prachtig, snap niet dat zo'n bord dubbelzijdig d'r op kan.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whahahaha! Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?
He ik vind het leuk treintjes ja! Laat mij nou ook eens een keer op iets geilen~quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh? leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
Qua treinen bedoel ik dan he! Ik geil ook wel op iets anders hoorquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt in 2010 wel weer terug op de IJssellijn en heel misschien in 2009 al wel weer, want de knoop Arnhem gaat ontward worden, waardoor er een nieuwe 3600 ontstaat die van Zwolle naar Roosendaal rijdt. Betekent wel dat deze tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein rijdt en een stukje langer onderweg is dan de oude 3600. Verder gaat deze in Zwolle weer stoppen op perron 5 om een cross-platform overstap te bieden richting Groningen en buiten de uren dat de 12500/12700 rijdt ook Leeuwarden. De 12500/12700 zal stoppen langs perron 6 in Zwolle ipv 5.
Bron: Somda
van mij mogen ze in arnhem wel een keer opschieten; er is vast een boel werk verzet, maar als ik zie hoeveel er nog moet gebeuren is dat gigantisch. (op basis van de tekeningen)quote:Op woensdag 23 april 2008 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.
Was er een paar weken terug ook. Toen ik ook bij Oosterhout of Oosterbeek was geweest toen was dat ook al.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren dat ze een soort provisorische kopspoortjes gemaakt hebben. als je van spoor 3/4 naar spoor 6/7 moet hoef je niet meer over die kutbrug, da's al iets
Lijkt me een goed planquote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:
en de nachttreinen gaan waarschijnlijk niet meer naar Den Haag CS maar naar HS. Dit vanwege werkzaamheden. Als het positief bevalt wordt het wellicht permanent.
bronnetje
Het is dan ook wel een erg debiele actie om daar te gaan staanquote:Op woensdag 23 april 2008 18:03 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: mooie picca´s wederom. Wat ik mij afvraag: toeteren de machinisten weleens bijvoorbeeld, aangezien je vaak op plekken midden in de natuur staat relatief dicht langs de baan?
Toen ik eens bij station Hilversum Sportpark stond, stond er een vrouw aan de verkeerde kant van de spoorbomen van de overweg van de Soestdijkerstraatweg, maar wel zo dat de trein er makkelijk kon (vrij grote ruimte tussen spoorboom en rails). Toch is de machinist toen vol in de rem gegaan, kwam vlak voor de overweg tot stilstand en stapte toen uit z´n locomotief. Daarop begon ´ie tegen de vrouw te schreeuwen en hij viel haar bijna aan. Na de stevige reprimande stapte ´ie weer in en reed verder.
Ach ja, als je niet zo vaak in België komt per trein hebben die dingen toch wel wat. Net als ons gezellige mat '64 overigens, daar vergelijk ik het maar mee, is even oud, lekker ouderwetse gelijkstroommotoren enzo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh? leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
heden ten dage nog een stuk of 300 klassiekjes rond...quote:Een of andere .be websste schreef het volgende:
De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro ML" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen. De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan het tempo van 5 tot 8 stellen per maand.
Zo heet nieuws is dat niet hoor, er staat al lange tijd op de PrutsRail site dat die tram eind 2008 zou gaan verdwijnen.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:En nog eens wat HOTNEWS
ProRail heeft NS geinformeerd over de werkzaamheclen voor de verdubbeling van de
spoorcapaciteit rondorn Houten. Ten gevolge van de werkzaamheden is het niet mogelijk
om in dienstregeling 2009 de tram Houten - Houten Castellum te rijden. Om de reizigers
van en naar station Houten te brengen, zet NS bussen in.
Het trammetje gaat eruit!
Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:55 schreef von_Preussen het volgende:
Bij station Deventer Colmschate ging de machinist vrij laat in de remmen, met als gevolg dat het 1e stel voorbij het perron kwam te staan. De machinist riep toen om dat we even een stukje "terug" zouden rijden, hetgeen ook na 1 minuut geschiedde. Echter zag ik geen machinist langs de trein lopen, dus is het ook mogelijk om vanuit de voorste cabine "achteruit" te rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |