abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_58306405
registreer om deze reclame te verbergen
Dat las ik op de eurolines site.
Ik doe het niet expres.

(Wel de moeite waard om er nog eens naar te kijken)
pi_58306662
Eurolines is zowat de duurste busonderneming daar. Zoek eens naar de sites van de busstations in Riga of Tallinn.
pi_58317116
Доброе утро!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:23:58 #29
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_58318485
Mogguh! kak dela?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_58321453
Mogguh of met name Goeie morgen kun je in Rusland beter niet hardop zeggen..
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:51:47 #31
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_58321738
ik zei laatst pizda tegen mijn Russische vriendinnetje, die was helemaal gechoqueerd

nee, niet tegen haar, maar over de voetballers van ADO Den Haag

ik houd het maar bij blin
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zaterdag 26 april 2008 @ 20:17:20 #32
68591 twentemeisje
nu ook als mama!
pi_58326129
Vandaag hotel en vlucht naar St. Petersburg geboekt, 6 dagen in september .

Eens even checken hoe het precies met dat visum zit.
pi_58335050
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:51 schreef Reddiablo het volgende:
ik zei laatst pizda tegen mijn Russische vriendinnetje, die was helemaal gechoqueerd

nee, niet tegen haar, maar over de voetballers van ADO Den Haag

ik houd het maar bij blin
Ik hou het meestal op 'bljad' als stopwoordje. Als er dan mensen omheen zijn die het verstaan kun je het altijd in 'bljaha' corrigeren.. erg handig
pi_58339389
Een maandje geleden ben ik er een week geweest. Omgeving Moskou, Sergiyev Posad, Dmitrov. Erg leuk eigenlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_59045991
Wat zijn nou interessante dagtochten vanuit Moskou behalve de Gouden Ring?
pi_59622899
Andere vraag: hoe lang zijn tegenwoordig de rijen bij de Russische ambassade te Den Haag, nu ook op dinsdag en donderdag kan worden langsgegaan voor een visum?
  maandag 23 juni 2008 @ 13:32:12 #37
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_59624604
Geen idee, ik probeer het via een bureautje te regelen.

Komende zomer hopelijk naar Moskou en Novosibirsk/Altai gebergte. Ontzettend veel zin in het avontuur. Op 1 augustus is er in Siberië een gehele zonsverduistering te zien. Als je in de buurt bent de moeite waard natuurlijk.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_59625843
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:18 schreef jeoren het volgende:
Andere vraag: hoe lang zijn tegenwoordig de rijen bij de Russische ambassade te Den Haag, nu ook op dinsdag en donderdag kan worden langsgegaan voor een visum?
Volgens mij valt het nu wel mee. De laatste keer dat ik er was, was ik de eerste, en toen ik klaar was stonden er maar 3 of 4 buiten te wachten...Het scheelt echt enorm dat ze nu elke dag open zijn, en van 9 tot 1 geloof ik
  maandag 23 juni 2008 @ 14:41:10 #39
202348 Susi
Temple of Love
pi_59626109
Ik ga over 3 weken eindelijk heen. Kijk er heel erg naar uit. Eerst naar Moskou vliegen, om vervolgens ruim 17 uur in de trein te zitten naar Izhevsk. Alles is geregeld, alleen de visa nog niet.. Uitnodigingen zijn nog niet binnen
pi_59627934
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:32 schreef Ooster het volgende:
Komende zomer hopelijk naar Moskou en Novosibirsk/Altai gebergte.
Altaj is super. Let wel op met de bureaucratie daar. Toen ik er was eiste de OVIR in Gornij Altajsk een officieel verzoek van de OVIR uit de stad waar de uitnodiging vandaan kwam om mij te registreren. Voordeel is weer wel dat je in de Altaj je kunt laten registreren zonder een vast adres op te geven in de republiek. Dat kan ook in ieder districtscentrum.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:17:24 #41
69066 cohen
immer 2.
pi_59628511
Ik ga 6 juli naar Moskou. Hier blijf ik een week en ga dan met de trein naar St Petersburg (iemand een idee hoelang deze reis ongeveer duurt???) Dan blijf ik een week in St Petersburg. Erg veel zin in! Ik ga straks de Capitool-boekjes van deze 2 steden halen. Zullen vast goede tips in staan. Wel dure hotels daar hoor! Ik heb maar een hostel geboekt
wie zaait zal oogsten.....
  maandag 23 juni 2008 @ 20:34:25 #42
157786 Ooster
pi_59634859
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Altaj is super. Let wel op met de bureaucratie daar. Toen ik er was eiste de OVIR in Gornij Altajsk een officieel verzoek van de OVIR uit de stad waar de uitnodiging vandaan kwam om mij te registreren. Voordeel is weer wel dat je in de Altaj je kunt laten registreren zonder een vast adres op te geven in de republiek. Dat kan ook in ieder districtscentrum.
Daar word ik bij voordat toch wel een beetje horendol van. Je moet bij het aanvragen van je visum al opgeven waar je naartoe gaat. Gedaan-> nu plannen veranderd en geen tijd/geld/zin om een nieuw visum aan te vragen. Ik denk dat ik het er maar op aan laat komen. Dan maar geen stempeltje uit Jekatarinenburg. Verder ga ik (als het allemaal goed gaat) een trektocht te paard maken. Niet echt een vast adres dus.

Als ik na half juli een jaar lang geen berichtje meer op FOK! heb geplaatst weten jullie waar ik zit .

@cohen. Volgens mij kan je daar in elke prijsklasse iets vinden. Van extreem duur tot bijna voor niets. Dat hoeft niet persé een hostel te zijn. Ik ga overigens wel voor het hostel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ooster op 23-06-2008 20:48:31 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 20:45:36 #43
68591 twentemeisje
nu ook als mama!
pi_59635139
Misschien een stomme vraag, maar kan ik wanneer ik de uitnodiging van het hotel binnen heb rechtstreeks naar de Russische Ambassade in Den Haag gaan voor het visum? En hoe lang duurt dat dan?
pi_59636254
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:34 schreef Ooster het volgende:

[..]

Daar word ik bij voordat toch wel een beetje horendol van. Je moet bij het aanvragen van je visum al opgeven waar je naartoe gaat. Gedaan-> nu plannen veranderd en geen tijd/geld/zin om een nieuw visum aan te vragen. Ik denk dat ik het er maar op aan laat komen. Dan maar geen stempeltje uit Jekatarinenburg. Verder ga ik (als het allemaal goed gaat) een trektocht te paard maken. Niet echt een vast adres dus.

Als ik na half juli een jaar lang geen berichtje meer op FOK! heb geplaatst weten jullie waar ik zit .
Mwah, zo precies moet je het niet nemen met de stempeltjes. Je moet van ergens een stempeltje hebben. Behalve dan de speciale gebieden. Autonome Republieken mogen namelijk op een aantal terreinen hun eigen wetten maken. De Republiek Altaj doet dat driftig. Met een aantal positieve en negatieve punten.
Die trektocht, heb je die via een buro geregeld of gewoon ter plekke?
  maandag 23 juni 2008 @ 21:45:01 #45
157786 Ooster
pi_59636882
Punt is dus dat ik juist naar de republiek Altai wil. Eerst naar Moskou en daar een stempel halen, In Moskou maar even verder vragen.

De trektocht gaat niet via een reisbureau. Ik heb me aangemeld als couchsurfer en via dat project zocht iemand reisgenoten. Diegene kende weer mensen ter plaatse........ Klink vaag maar dat deel van de reis vertrouw ik wel.Het gaat ook ook niet om gigantische bedragen. Dit in tegenstelling tot het aanschaffen van ticket. Vooral het stukje Moskou - Novosibirsk is een serieuze investering voor een student.

Ik hoop echt dat er niet te veel gedonder komt met de papieren. Het einddoel van de trektocht is de eclips op 1 augustus . Hoewel je natuurlijk overal naar boven kan kijken, Het gaat om het idee.
pi_59638247
Je hebt dus je uitnodiging uit Moskou? Dan is het handigst dat de uitnodigende instantie ff contact opneemt met de OVIR in Gornij Altajsk. Kwestie van je papieren van tevoren op orde hebben. Echt moeilijk is het niet, je moet ze alleen de tijd gunnen.
Hoe ga je dan naar Novosibirsk dat dit zo duur is? Mij kostte het bar weinig met de trein. Terug vanaf Omsk gevlogen, dat was toen zo'n 100 Euro (en iets an 25 Euro voor overgewicht).
  maandag 23 juni 2008 @ 23:00:37 #47
157786 Ooster
pi_59639053
Ik dacht dat het handig was het via een bureau te laten regelen. www.visumwinkel.nl. Ik heb geen idee wat heet meest handig is, het is allemaal nieuw voor mij.

Met het vliegtuig. Ik zou wel met de trein willen maar Moskou - Novisibirsk is me een beetje te ver voor de tijd dat ik ga (drie weken). Een enkeltje binnenlandsevlucht is 170 euro wat ik bekeken heb.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ooster op 23-06-2008 23:10:34 ]
pi_59652339
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:45 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar kan ik wanneer ik de uitnodiging van het hotel binnen heb rechtstreeks naar de Russische Ambassade in Den Haag gaan voor het visum? En hoe lang duurt dat dan?
Dat kan, als je alle benodigde papieren hebt.

Ik had visumaanvraagformulier, voucher waarop staat dat alles betaald is, voucher met verblijfslocatie, nog half jaar geldig paspoort, pasfoto en bewijs ziektenkostendekking voor Rusland en dat was genoeg.

Ik stond vandaag om 9.15 uur voor de deur en toen was er maar 1 persoon als rij. Om 9.30 uur was de rij inmiddels 10 personen lang.
pi_59652681
En er zijn verschillende kosten verbonden aan hoelang je wil dat 't duurt. Zou je even op de website van t consulaat moeten kijken. Hoe sneller, hoe duurder.

Even een andere vraag; uiteraard is reizen in Rusland per trein/vliegtuig vrij makkelijk, maar hoe zijn de (grote) wegen? Bijvoorbeeld tussen Moskou-Novosibirsk? Lijkt me ook wel wat om dat 's zomers een keer te doen.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:32:48 #50
157786 Ooster
pi_59654805
Zelf had ik ook zoiets in gedachten maar wegens te weinig belangstelling toch maar wat anders...
quote:
Hello,

I'm planning a trip to Russia and one the things I read is that their will be an eclipse this summer in some parts of Russia.

I would love to see it and travel by car from Yekaterinburg throw the swamps of Siberia to Nizhnevartovsk.The eclipse won't be 100% in Yekaterinburg and the roadtrip to Nizhnevartovs should be unforgettable!

Which native Russian or traveler would like to rent a car (share costs ), buy gasoline and make this (about 5 days, 2*1000km) roadtrip to one of the most special treasures of nature?

The eclipse will be august the 1st so we should leave Yekaterinburg in the morning of july the 30th to be on time I guess!

Please respond as soon as possible when you're interested, even if you're not sure to join the trip!

Greetings,
Benzine kost er in ieder geval geen cent....
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')