Volledig mee eens. Ik heb zelf op dit moment een HP Compaq (zo'n business notebook). Deze voelt zeer degelijk aan in tegenstelling tot een Asus die ik ooit heb gehad. Asus is goedkoop in verhouding tot wat je krijgt (processor, videokaart, geheugen). Maar de kwaliteit van het geheel laat te wensen over.quote:Op maandag 14 april 2008 10:43 schreef Armageddon het volgende:
Mijn beste ervaringen zijn met HP en Toshiba en Lenovo (vroeger IBM) laptops. Compaq is opgegaan in HP trouwens.
Waarom? Omdat ik jaren op een technische dienst heb gewerkt waar ik die krengen repareerde. En inderdaad, Acer is bagger en Packard Bell zet zoveel software op een pc dat het ding niet meer vooruit te branden is.quote:Op maandag 14 april 2008 10:48 schreef brando het volgende:
En waarom?
Het punt is, ik ga een laptop kopen, maar er is gewoon teveel aanbod.
Ik wil me dus in eerste instantie even beperken tot 1 of 2 merken. Ik heb altijd een Packard Bell desktop pc gehad, en die leverde gewoon bagger-software erbij. Van iemand anders hoorde ik dat er bij Acer heel snel technische mankementen (knoppen los etc) zijn.
Zulk soort dingen dus...
Heb ik ook. Was 1 week na de garantie kapot. DVD rom niet meer herkend. Haarscheurtjes in het moederboard waardoor de usb conflicten opleverde (alles bevroor). Dus USB uitgeschakeld en hij doet het weer. Maar ja geen USB en DVDquote:Op maandag 14 april 2008 11:13 schreef Repeat het volgende:
deze modellen van HP dus, heb ik zelf ook. Die zijn goed.
[ afbeelding ]
De Pavilion of Compaq lijn is imo al minder.
Ik heb een Acer gehad waarbij ik zelf de voedingsadapter kapot heb weten te krijgen op het moederbord (vraag me niet hoe want dat weet ik niet... ben er wel trots opquote:Op maandag 14 april 2008 10:57 schreef plakkert- het volgende:
Acer zou ik zeer zeker niet doen, al is het maar om hun service. Die is echt om te huilen zo slecht.
Stuur je je laptop op met defect A, krijg je hem terug met defect B, enzovoorts.
Weet niet hoe het nu is maar een paar jaar geleden voelde het bij mij aan als brakjes. Die paarse VAIO modellen. Net speelgoed.quote:Op maandag 14 april 2008 11:15 schreef brando het volgende:
Kijk!
Hier kan ik dus wat mee![]()
Geen Acer, geen Asus.
Wat vinden we van Sony?
Bij mij is ook een aantal weken terug het moederbord vervangen ivm steeds vaker vastlopen bij het opstarten.quote:Op maandag 14 april 2008 11:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Heb ik ook. Was 1 week na de garantie kapot. DVD rom niet meer herkend. Haarscheurtjes in het moederboard waardoor de usb conflicten opleverde (alles bevroor). Dus USB uitgeschakeld en hij doet het weer. Maar ja geen USB en DVD
mijn ervaring is dat alles wel kapot gaat bij mij![]()
Maar dan is HP/compaq idd wel degene die het langst volhoudt
netjesquote:Op maandag 14 april 2008 11:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bij mij is ook een aantal weken terug het moederbord vervangen ivm steeds vaker vastlopen bij het opstarten.
3 jaar garantie erbij, had em binnen een week weer terug, gemaakt, scherm gepoetst, toetsenbord gepoetst, toetsen van touchpad vervangen ivm beetje slijtage etc. Topservice.
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.quote:Op maandag 14 april 2008 11:18 schreef Patjakker het volgende:
Sony maakt over het algemeens prima laptops, wel wat prijzig vaak.
Een MacBook is niet zo gek duur hoorquote:Op maandag 14 april 2008 11:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.
Welke mongool gaat er nou met een laptop in de jungle zitten.quote:Op maandag 14 april 2008 11:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
netjes![]()
Viel dat binnen je garantie ? Ik heb altijd zoiets van "ik kan hier nog op werken en als hij het echt begeeft dan koop ik wel een nieuwe"
Mijn vorige Compaq had ik 2 weken in de Jungle mee gezeten. Na 1 maand thuis bleek dat er allemaal insecten erin waren gaan wonenOok maar weggegooit. Ze zien je al aankomen bij de repair service
quote:Op maandag 14 april 2008 11:33 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Welke mongool gaat er nou met een laptop in de jungle zitten.
Design waarover is nagedacht...quote:Op maandag 14 april 2008 11:28 schreef DroogDok het volgende:
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.
Dan moet je een Toughbook hebben, geen gewone laptop...quote:Op maandag 14 april 2008 11:43 schreef Buschetta het volgende:![]()
Ik had in mijn contract op laten nemen dat ik Youtube filmpjes moest kunnen kijken voordat ik uberhaupt in de Jungle ging zitten![]()
Je moet eens National Geographic kijken. Al die gasten hebben laptops bij zich
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |