abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58038719
Kun je in het algemeen iets zeggen over de meest gangbare merken laptops: Sony, Toshiba, HP, Fujitsu Siemens, Compaq, Acer?
Ik bedoel in de trant van "die-en-die is meestal nogal gammel en die-en-die levert de beste software op z'n laptops en Ik zou nooit een [...] kopen, omdat..." etc etc.
Gewoon in het algemeen dus?
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
  maandag 14 april 2008 @ 10:43:18 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58038800
Mijn beste ervaringen zijn met HP en Toshiba en Lenovo (vroeger IBM) laptops. Compaq is opgegaan in HP trouwens.
pi_58038884
En waarom?

Het punt is, ik ga een laptop kopen, maar er is gewoon teveel aanbod.
Ik wil me dus in eerste instantie even beperken tot 1 of 2 merken. Ik heb altijd een Packard Bell desktop pc gehad, en die leverde gewoon bagger-software erbij. Van iemand anders hoorde ik dat er bij Acer heel snel technische mankementen (knoppen los etc) zijn.
Zulk soort dingen dus...
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_58039026
Acer zou ik zeer zeker niet doen, al is het maar om hun service. Die is echt om te huilen zo slecht.

Stuur je je laptop op met defect A, krijg je hem terug met defect B, enzovoorts.
  maandag 14 april 2008 @ 10:58:27 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_58039040
Ik zat met het zelfde probleem maar heb echt een enorm fijne review site gevonden:

http://www.notebookreview.com/

Enorm uitgebreide onafhankelijke reviews die erg duidelijk en fijn te lezen zijn...

Stevigheid, scherm, temperatuur, degelijkheid, design, benchmarks, alles staat erin...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_58039051
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:43 schreef Armageddon het volgende:
Mijn beste ervaringen zijn met HP en Toshiba en Lenovo (vroeger IBM) laptops. Compaq is opgegaan in HP trouwens.
Volledig mee eens. Ik heb zelf op dit moment een HP Compaq (zo'n business notebook). Deze voelt zeer degelijk aan in tegenstelling tot een Asus die ik ooit heb gehad. Asus is goedkoop in verhouding tot wat je krijgt (processor, videokaart, geheugen). Maar de kwaliteit van het geheel laat te wensen over.
Lois: Stewie why don't you play in the other room?
Stewie: Why don't you burn in hell?
  maandag 14 april 2008 @ 11:08:25 #7
2964 Armageddon
pi_58039197
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:48 schreef brando het volgende:
En waarom?

Het punt is, ik ga een laptop kopen, maar er is gewoon teveel aanbod.
Ik wil me dus in eerste instantie even beperken tot 1 of 2 merken. Ik heb altijd een Packard Bell desktop pc gehad, en die leverde gewoon bagger-software erbij. Van iemand anders hoorde ik dat er bij Acer heel snel technische mankementen (knoppen los etc) zijn.
Zulk soort dingen dus...
Waarom? Omdat ik jaren op een technische dienst heb gewerkt waar ik die krengen repareerde. En inderdaad, Acer is bagger en Packard Bell zet zoveel software op een pc dat het ding niet meer vooruit te branden is.
pi_58039257
HP is goed. De zakelijke modellen dus (zwart zijn die). Erg solide.
Fujitsu Siemens heb ik ook goede ervaringen mee, zit ook goed in elkaar en doet het na jaren nog steeds.
Acer heb ik gehad, 2 keer stuk geweest, echt weken kwijt geweest naar reparatie. Veel achteraan moeten bellen en mailen, verder eigenlijk geen problemen, maar dit was flink kut natuurlijk.
pi_58039294
deze modellen van HP dus, heb ik zelf ook. Die zijn goed.

De Pavilion of Compaq lijn is imo al minder.
pi_58039296
Zelf goede ervaringen met Dell, ook met de service afdeling.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58039306
Alle merken hebben hun goede en slechte laptops, kijk naar ervaringen op het internet als je een model hebt gekozen en beslis dan of je hem alsnog wilt kopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_58039342
Kijk!
Hier kan ik dus wat mee

Geen Acer, geen Asus.
Wat vinden we van Sony?
  maandag 14 april 2008 @ 11:16:38 #13
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58039357
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:13 schreef Repeat het volgende:
deze modellen van HP dus, heb ik zelf ook. Die zijn goed.

[ afbeelding ]

De Pavilion of Compaq lijn is imo al minder.
Heb ik ook. Was 1 week na de garantie kapot. DVD rom niet meer herkend. Haarscheurtjes in het moederboard waardoor de usb conflicten opleverde (alles bevroor). Dus USB uitgeschakeld en hij doet het weer. Maar ja geen USB en DVD

mijn ervaring is dat alles wel kapot gaat bij mij
Maar dan is HP/compaq idd wel degene die het langst volhoudt
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 14 april 2008 @ 11:16:54 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58039363
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:57 schreef plakkert- het volgende:
Acer zou ik zeer zeker niet doen, al is het maar om hun service. Die is echt om te huilen zo slecht.

Stuur je je laptop op met defect A, krijg je hem terug met defect B, enzovoorts.
Ik heb een Acer gehad waarbij ik zelf de voedingsadapter kapot heb weten te krijgen op het moederbord (vraag me niet hoe want dat weet ik niet... ben er wel trots op )
Echter het was buiten de garantieperiode en ik had ook geen aankoopbewijs enzo meer.
Opgestuurd naar Acer met de vraag wat het ging kosten. Heeft wel een dikke maand geduurd, maar uiteindelijk zonder kosten teruggeleverd en zonder verdere problemen.
Dus ik kan niet zeggen dat Acerservice slecht is. Ze kunnen alleen best iets sneller in mijn beleving.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 14 april 2008 @ 11:17:16 #15
2964 Armageddon
pi_58039376
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:15 schreef brando het volgende:
Kijk!
Hier kan ik dus wat mee

Geen Acer, geen Asus.
Wat vinden we van Sony?
Weet niet hoe het nu is maar een paar jaar geleden voelde het bij mij aan als brakjes. Die paarse VAIO modellen. Net speelgoed.
pi_58039392
Sony maakt over het algemeens prima laptops, wel wat prijzig vaak.
pi_58039514
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:16 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Heb ik ook. Was 1 week na de garantie kapot. DVD rom niet meer herkend. Haarscheurtjes in het moederboard waardoor de usb conflicten opleverde (alles bevroor). Dus USB uitgeschakeld en hij doet het weer. Maar ja geen USB en DVD

mijn ervaring is dat alles wel kapot gaat bij mij
Maar dan is HP/compaq idd wel degene die het langst volhoudt
Bij mij is ook een aantal weken terug het moederbord vervangen ivm steeds vaker vastlopen bij het opstarten.
3 jaar garantie erbij, had em binnen een week weer terug, gemaakt, scherm gepoetst, toetsenbord gepoetst, toetsen van touchpad vervangen ivm beetje slijtage etc. Topservice.
  maandag 14 april 2008 @ 11:25:35 #18
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58039569
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bij mij is ook een aantal weken terug het moederbord vervangen ivm steeds vaker vastlopen bij het opstarten.
3 jaar garantie erbij, had em binnen een week weer terug, gemaakt, scherm gepoetst, toetsenbord gepoetst, toetsen van touchpad vervangen ivm beetje slijtage etc. Topservice.
netjes

Viel dat binnen je garantie ? Ik heb altijd zoiets van "ik kan hier nog op werken en als hij het echt begeeft dan koop ik wel een nieuwe"

Mijn vorige Compaq had ik 2 weken in de Jungle mee gezeten. Na 1 maand thuis bleek dat er allemaal insecten erin waren gaan wonen Ook maar weggegooit. Ze zien je al aankomen bij de repair service
pi_58039611
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:18 schreef Patjakker het volgende:
Sony maakt over het algemeens prima laptops, wel wat prijzig vaak.
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58039637
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een MacBook is niet zo gek duur hoor
pi_58039664
Sny perfect spul maar relatief duur idd.
Als je echt een stevige laptop wil die mee gaat tot 2080 zou ik IBM zeggen.

Acer troep net als packard hell en medion.

Dell vind ik de prijs kwaliteit verhoudin nog steeds goed ik zou alleen altijd voor de grotere battery gaan bij dell.
  maandag 14 april 2008 @ 11:33:22 #22
2964 Armageddon
pi_58039731
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:25 schreef Buschetta het volgende:

[..]

netjes

Viel dat binnen je garantie ? Ik heb altijd zoiets van "ik kan hier nog op werken en als hij het echt begeeft dan koop ik wel een nieuwe"

Mijn vorige Compaq had ik 2 weken in de Jungle mee gezeten. Na 1 maand thuis bleek dat er allemaal insecten erin waren gaan wonen Ook maar weggegooit. Ze zien je al aankomen bij de repair service
Welke mongool gaat er nou met een laptop in de jungle zitten.
  maandag 14 april 2008 @ 11:43:32 #23
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58039959
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Welke mongool gaat er nou met een laptop in de jungle zitten.

Ik had in mijn contract op laten nemen dat ik Youtube filmpjes moest kunnen kijken voordat ik uberhaupt in de Jungle ging zitten

Je moet eens National Geographic kijken. Al die gasten hebben laptops bij zich
  maandag 14 april 2008 @ 11:48:16 #24
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_58040058
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:28 schreef DroogDok het volgende:
Design waarover is nagedacht...

Een sony vaio zal over het algemeen niet snel oververhitten... Zeker betaal je voor het
merk, maar ook voor een degelijke betrouwbare notebook...
B-FliP Youtube Channel
  maandag 14 april 2008 @ 11:51:04 #25
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_58040121
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:43 schreef Buschetta het volgende:

Ik had in mijn contract op laten nemen dat ik Youtube filmpjes moest kunnen kijken voordat ik uberhaupt in de Jungle ging zitten

Je moet eens National Geographic kijken. Al die gasten hebben laptops bij zich
Dan moet je een Toughbook hebben, geen gewone laptop...

http://www.panasonic.com/business/toughbook/laptop-computers.asp

Deze kan blijven draaien tijdens dat er water overheen komt, kan je laten vallen
terwijl hij aanstaat zonder hem te beschadigen en is bestand tegen extreme
weersomstandigheden...
B-FliP Youtube Channel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')