abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:25:24 #76
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58555577
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:54 schreef Photodude het volgende:

niet dat ik enig idee heb wie jullie zijn maar dat is weer een andere zaak.
Volgens mij weet ik wel wie jij bent :p

Nja ik leef grotendeels in Finland en Zweden tegenwoordig... daar zijn andere bands groot dan hier
Als ik hier vertel dat ik een fotosessie gedaan heb met andy Mccoy kijkt 99% me aan van who the fuck is.... maar in het noorden is ie de wereldberoemde gitarist van Hanoi Rocks en sommigen zullen m ook kennen van zn tijd met iggy pop....

T is maar net wat voor muziek je zelf leuk vind natuurlijk :p
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:15:07 #77
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58559626
Tsja. Wat is een grote band. Het is grotendeels belangrijker wat je zelf leuk vindt om op de foto te zetten. Ik hoef niet zo graag naar Marco Borsato of Beyonce. Vindt de kleine zaaltjes vaak juist leuker om te fotograferen. Hen je tenminste ook niet te maken met "3 nummers en dan weegwezen" .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_58566238
grote bands.... ik denk dat je dan moet kijken naar bands die optreden in zalen als de Heineken Music Hall en stadions enzo. Als je iig 5000 fans zo gek kunt krijgen een kaartje te kopen ben je al een behoorlijke spekkoper denk ik.

Die 3 nummers regel is soms weleens heel vervelend, soms maakt het niet zo vreselijk veel uit. Als een band veel mooie plaatjes op kan leveren is het balen. En helemaal erg is het als het licht na de drie nummers opeens wel goed is. Aan de andere kant, je staat wel in de weg meestal bij de security of in kleinere zalen ook voor het publiek dus ik snap het wel. Hoewel ik meestal ook langer blijf staan hoor. Soms als je een band goed kent lukt dat ook wel...
  vrijdag 9 mei 2008 @ 00:04:53 #79
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58566392
Ik kan me vergissen, maar is het niet wat makkelijker om dichtbij het podium te mogen komen om foto's te maken bij de kleinere bandjes en zaaltjes? Ik kan me zo voorstellen dat in de HMH niet zomaar elke hobbyfotograaf bij iemand als Marco of Kane of wie dan ook die daar speelt mag fotograferen.

En die kleine bandjes lijken mij ook prima om op te oefenen , voor die keer dat je dan wel bij een bekende band mag fotograferen dat het dan ook goed gaat.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 01:26:20 #80
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58567663
Tsja, ik kom wel eens bij een optreden en dan hebben de gehele eerste en 2de rij wel een 350D of D40 in hun klauwuh om foto's te schieten. Kan me voorstellen dat een band dan zegt dat er geen camera's meer de zaal in komen (alleen dan staat nog steeds de helft met z'n mobieltje omhoog ...).
Kleine bandjes zien het ook als gratis reclame. Grote bands lopen alleen maar inkomsten mis en laten niemand meer de zaal in behalve de pers in de pit voor 1 foto (en dan is de 2, 3 nummer regel voldoende ..). Als liefhebber/kunstenaar is het dan gewoon jammer maar helaas. Ik wil ook niet alleen maar een kop hier en daar erop zetten, maar ik fotografeer meer in series die het verhaal van het optreden vertellen. Dan is 2 á 3 nummers weer nix.
Maar toegegeven, ik zou best Dave Grohl en Tayler Hawkins nog eens op de foto willen zetten (en Bruce D. en Till L. ..). Fotopitje voor Pinkpop please
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 9 mei 2008 @ 01:40:52 #81
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58567776
Hmzz. om even ontopic te blijven nog een paar van 5 mei (Zwolle) genomen met de Fuji F30 of Fuji S100 FS:

Alain Clark:

Di-Rect:

Di-rect 2:

Leaf:

Leaf 2:

Krezip:

2:

3.

4 Heay Bram . ok deze is gewoon fun (niet goed).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:58:30 #82
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_58569117
Zag ik jou gisteren nou bij Room Eleven in Eindhoven?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:41:08 #83
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58569776
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:58 schreef didotcicero het volgende:
Zag ik jou gisteren nou bij Room Eleven in Eindhoven?
Moi? Uhmm nee. Ik kom niet zo snel meer in Eindhoven. überhaupt de laatste keer dat ik in Brabant was was met Cult & Tumult, maar dat terzijde ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:55:08 #84
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_58570025
Dan is het maar goed dat ik je niet aangesproken heb
pi_58587079
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 00:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik kan me vergissen, maar is het niet wat makkelijker om dichtbij het podium te mogen komen om foto's te maken bij de kleinere bandjes en zaaltjes? Ik kan me zo voorstellen dat in de HMH niet zomaar elke hobbyfotograaf bij iemand als Marco of Kane of wie dan ook die daar speelt mag fotograferen.

En die kleine bandjes lijken mij ook prima om op te oefenen , voor die keer dat je dan wel bij een bekende band mag fotograferen dat het dan ook goed gaat.
Ik ben ooit begonnen met een bevriende coverband op de foto te zetten in de meest trieste zaaltjes qua licht (en ruimte), je leert het er wel door iig.

De grotere zalen laten zowieso geen mensen toe met professionele camera's, soms zijn zelfs compact camera's verboden (overigens zijn die nog veel storender omdat iedereen die boven het hoofd houdt) en ik weet dat er bij een concert van Bauhaus in Haarlem zelfs mobieltjes met camera zijn ingenomen bij de ingang.

Hoe kom je dan toch aan die felbegeerde fotopassen? Tsja, vaak een kwestie van geluk. Bij een webzine of magazine werken, een band zelf kennen, mensen bij een zaal overtuigen dat je voor hun foto's moet maken. Soms gebeurt dat heel snel soms duurt het heel lang. En helaas heeft kwaliteit er weinig mee te maken... je kan nog zo goed zijn, als niemand je een kans wil geven heb je pech.

Ik mag inmiddels regelmatig naar grotere bands, maarhet gaat ook nog regelmatig niet door. Gelukkig maar dat ik reletief vaak geluk heb bij artiesten die ik zelf graag zie Dus aanstaande zondag maar weer afreizen naar Landgraaf voor Roger Waters. Als ik de foto's heb zal ik weleens wat posten hier.
pi_58589774
Coverbands.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:19:38 #87
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58591248
als ze met coverband nu eens een band bedoelen die veel op magazine-covers staat ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_58596848
In dit geval was de benaming tribute band meer op zijn plaats geweest trouwens... alleen maar Bryan Ferry en Roxy Music nummers en dan akelig in de buurt komend van het origineel.

Van die bruiloft en partijbandjes loop ik ook niet echt warm moet ik zeggen, en de meeste tribute bands doen me ook niet zo veel. Maar deze was erg goed en het waren al snel vrienden van me dus, dan blijf je meer voor de gezelligheid gaan.
pi_58614925
De bands uit het voorprogramma van Danko Jones:

Die Mannequin

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.



El Guapo Stuntteam

1.


2.


3.


4.


5.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:19:13 #90
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58617035
nr 6 is mooi!
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_58670442
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef Photodude het volgende:

[..]

Ergens hoop je natuurlijk ooit zo'n klein bandje in hun beginperiode op de foto te zetten waarna ze enorm groot worden

Ik heb het al wel meegemaakt dat een band steeds groter werd en dat er geboden werd op mijn archief van die band. Alleen voor de prijs die ze ervoor wilden betalen en welke rechten ze allemaal wilden voor dat geld.... no way!
Nee dat niet maar ik vind het gewoon leuk om te oefenen..Ooit wil ik wel eens naar grotere zalen gaan(013 bijv) maar dat zie ik allemaal nog wel.
Cupid shot me..
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:57:09 #92
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58674916
Ik heb eens ff mn 85mm uitgetest...

Artistic Fusion


Natha Lee


Dark Roses


I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_58676916
Nice Sabine!

Artistic Fusion heb ik ook nog onbewerkte foto's van liggen. Which reminds me dat ik nog 16gb aan foto's van de popacademie-bandjes heb liggen die ik moet uitzoeken en bewerken. Of naja.. Ik ben al halverwege
pi_58677727
de 85mm is altijd een fijne lens om te hebben bij alle zalen, behalve misschien de HMH en de stadions. Die lens van Nikon die ik heb is onovetroffen qua scherpte en je kan bij slecht licht vaak net even wat meer.

De foto's zelf zijn helaas niet echt heel bijzonder vind ik, maar ja het is moeilijk te zeggen of je er überhaupt iets beters van had kunnen maken natuurlijk. Zo te zien was het licht iig zwaar kl*te, beetje wit licht van voren en dan wat kleur dat op het podium schijnt, daar kun je ook niet veel mee beginnen op zich...
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:04:14 #95
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58680868
lokale bandwedstrijd... ik kan er niet onderuit om daar te fotograveren... :p Voor wie de zaal kent... het is De gooth in Ridderkerk
maar die lens ben ik wel helemaal dol op Lekker snel en precies goed voor mijn helsinki en göteborg avonturen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:46:35 #96
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58689133
lol. de Gooth . Over donkere gaten gesproken
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:50:05 #97
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58689222
Ik kom er ook echt 2 keer per jaar.. LOL met grote prijs en met goothstock... (daar heb ik jou toen ooit eens gezien met Gre Li geloof ik...)
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:03:55 #98
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58689487
zeker wel. en 88 circles above en san andreas
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_58698777
Eigenlijk is dat natuurlijk geen excuus voor zo'n zaaltje ... een beetje dmx aangestuurde verlichting met LED par lampen is tegenwoordig helemaal niet zo duur meer (vanaf 60 euro per stuk, 16mio kleuren). Dus koop er een stuk of 10 en voor 600 euro hebben ze zelfs in zo'n klein hol een bak met licht. Ik heb thuis twee van die lampen hangen en ik kan ermee 1 kamer helemaal volgooien met een kleur.

Maar ja, veel van dat soort zaaltjes willen graag donker en smoezelig zijn, anders zijn ze dalijk niet meer genoeg underground ofzo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:00 #100
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58708415
Nou... in het geval van de gooth kan ik me de situatie voorstellen. In principe is de zaal geen eigendom van hun, het is soort van bruikleen. en 600 euro is al een hoop geld die ze liever besteden aan leuke bandjes voor goothstock...

hoewel men daar toch meestal meer belangstelling heeft voor kleine bands.... Ik kan me Gorefest herinneren die toch voor een eng lege zaal stond, terwijl de kleine zaal helemaal uitpuilde :p
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')