abonnement Unibet Coolblue
pi_71748225
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:17 schreef NightH4wk het volgende:
Zooi interviews voor een stage gehad maar nog geen geluk. Eerst maar een MSc halen.
Wat voor stage's ? En ik neem aan niet alleen in Nederland? Ik zelf ga voor de zomerstage's bij verschillende banken voor de zomer van 2010. Dat is komende weken m'n cv en dergelijke opsturen, dan rond januari-maart de interviews en dan hoor je rond de eindexamens wel of je bent toegelaten. Het lijstje waar ik me voor ga inschreven had ik hier al ergens staan. Ik schat mijn kansen toch wel behoorlijk hoog in op een degelijke stage bij een uiteraard goede bank. Ben er eigenlijk wel zeker van dat ik ergens een stage krijg, het is alleen de vraag of het ook die ene bank zal worden
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71752150
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat voor stage's ? En ik neem aan niet alleen in Nederland? Ik zelf ga voor de zomerstage's bij verschillende banken voor de zomer van 2010. Dat is komende weken m'n cv en dergelijke opsturen, dan rond januari-maart de interviews en dan hoor je rond de eindexamens wel of je bent toegelaten. Het lijstje waar ik me voor ga inschreven had ik hier al ergens staan. Ik schat mijn kansen toch wel behoorlijk hoog in op een degelijke stage bij een uiteraard goede bank. Ben er eigenlijk wel zeker van dat ik ergens een stage krijg, het is alleen de vraag of het ook die ene bank zal worden
Je hoort redelijk snel of je het wordt, ga uit van maximaal 1 week na je interview. Als je het niet wordt, kun je uitgaan van een berichtje ergens in 2012

Enfin, veel succes gewenst natuurlijk. En niet te zelfverzekerd worden, dan ga je te zeker overkomen in je interview en dat is altijd "verdacht".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71755597
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wel plekken, als ik vragen mag?
Wel plekken? Er was volgens mij wel plaats. De interviews vonden wel precies plaats in de week waarin Lehman neerging, hehe.
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat voor stage's ? En ik neem aan niet alleen in Nederland? Ik zelf ga voor de zomerstage's bij verschillende banken voor de zomer van 2010. Dat is komende weken m'n cv en dergelijke opsturen, dan rond januari-maart de interviews en dan hoor je rond de eindexamens wel of je bent toegelaten. Het lijstje waar ik me voor ga inschreven had ik hier al ergens staan. Ik schat mijn kansen toch wel behoorlijk hoog in op een degelijke stage bij een uiteraard goede bank. Ben er eigenlijk wel zeker van dat ik ergens een stage krijg, het is alleen de vraag of het ook die ene bank zal worden
Ikzelf ging niet voor een zomerstage, gewoon een midden in het jaar en idd in Nederland. De grote banken hebben nml wat kleine offices in Amsterdam en dan heb je gewoon een interview met een bankier ipv gare recruiter.

Ik vermoed dat mijn stage geen doorgang vond omdat ik te jong was (20) plus ik nog geeneens een afgeronde BSc. had. Verder waren ze wel te spreken.
pi_71756084
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:41 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Wel plekken? Er was volgens mij wel plaats. De interviews vonden wel precies plaats in de week waarin Lehman neerging, hehe.
Sorry, ik bedoelde "welke".
quote:
[..]

Ikzelf ging niet voor een zomerstage, gewoon een midden in het jaar en idd in Nederland. De grote banken hebben nml wat kleine offices in Amsterdam en dan heb je gewoon een interview met een bankier ipv gare recruiter.

Ik vermoed dat mijn stage geen doorgang vond omdat ik te jong was (20) plus ik nog geeneens een afgeronde BSc. had. Verder waren ze wel te spreken.
Welke grote banken bedoel je dan in hemelsnaam? Deutsche Bank is bezig om met de restje van het Lehman kantoor in Amsterdam wat te bouwen, maar verder zit er toch echt weinig?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71756216
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde "welke".
BarCap, Lazard. Lazard natuurlijk groot op een andere manier, hehe.
quote:
[..]

Welke grote banken bedoel je dan in hemelsnaam? Deutsche Bank is bezig om met de restje van het Lehman kantoor in Amsterdam wat te bouwen, maar verder zit er toch echt weinig?
Zie hierboven.
pi_71756929
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:02 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

BarCap, Lazard. Lazard natuurlijk groot op een andere manier, hehe.
[..]

Zie hierboven.
Ah, die had ik niet meegerekend. Wat doet Barcap in Nederland, een beetje asset management ofzo? Ik zou in ieder geval bij beide altijd proberen in Londen te komen, in zo'n klein kantoor in Nederland zit je echt in isolatie, geen feest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:14:33 #157
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71772112
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:02 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

BarCap, Lazard. Lazard natuurlijk groot op een andere manier, hehe.
[..]

Zie hierboven.
Misschien iets geks, maar heb je al bij Kempen gekeken? Daar hebben ze vaak wel een aantal meeloopstages en/of afstudeerstages uitstaan.
Zelf nog even aan het wachten tot de milkrounds open gaan, heeft iemand een goede site met periodes o.i.d.? Voor de rest hard aan het werk in The Hague, zit wel aan de ops kant maar het is wel degelijk interessant om te zien hoe de andere kant van het investeren eruit ziet. Benchmarks voorbereiden, zorgen dat trades goed afgewikkeld worden voor de boekhouding e.d.. Zeker goed voor mijn technische kennis m.b.t. de financiële markten.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71772638
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:14 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Misschien iets geks, maar heb je al bij Kempen gekeken? Daar hebben ze vaak wel een aantal meeloopstages en/of afstudeerstages uitstaan.
Zelf nog even aan het wachten tot de milkrounds open gaan, heeft iemand een goede site met periodes o.i.d.? Voor de rest hard aan het werk in The Hague, zit wel aan de ops kant maar het is wel degelijk interessant om te zien hoe de andere kant van het investeren eruit ziet. Benchmarks voorbereiden, zorgen dat trades goed afgewikkeld worden voor de boekhouding e.d.. Zeker goed voor mijn technische kennis m.b.t. de financiële markten.
Ik neem aan dat je snel weer richting het buitenland wil gaan? The Hague lijkt mij ook maar 'zo - zo'.
Wat betreft die site heb ik geen idee.

En ja Drive-R ik zal mijn zelfverzekerheid wat temperen tijdens zo'n interview. Ik kom vaak te zelfverzekerd over. En professors die me dan bijv. nog niet kennen beschouwen dat nog al als arrogant. Wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik zal nog wel een lijstje met do's en dont's vragen als ik strax mn interview heb
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:43:10 #159
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71772972
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je snel weer richting het buitenland wil gaan? The Hague lijkt mij ook maar 'zo - zo'.
Wat betreft die site heb ik geen idee.
Achja, den Haag is wel aardig qua uitzicht op het strand vanaf mijn kamer op de 10e dan. Zie niet veel meer dan CS en de pauperbuurt waar ik doorheen moet om op het werk te komen .
Maar qua actie is het niet zo spannend als in Amsterdam, waar de dealingroom zit e.d. maar ik vermaak me er prima tot op heden. Ik wil idd snel weer naar het buitenland, zie dit als een opstapje. Volgens mij toch best wel belangrijk om wat werkervaring op je CV te hebben staan, en als het dan een grote naam is lijkt me dat alleen maar meegenomen. Ik schiet namelijk denk ik wat tekort qua extra curriculaire activiteiten. (alleen wat internationale business courses, wat dingen bij de plaatstelijk VV en heel wat reis/buitenlandervaring)

Oja, ook erg matig, val tegenwoordig onder een compliance regeling. Traden (en daytraden al helemaal) is uit den boze. Niet dat ik er tijd voor heb

[ Bericht 5% gewijzigd door Public_NME op 10-08-2009 21:49:26 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71773257
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Achja, den Haag is wel aardig qua uitzicht op het strand vanaf mijn kamer op de 10e dan. Zie niet veel meer dan CS en de pauperbuurt waar ik doorheen moet om op het werk te komen .
Maar qua actie is het niet zo spannend als in Amsterdam, waar de dealingroom zit e.d. maar ik vermaak me er prima tot op heden. Ik wil idd snel weer naar het buitenland, zie dit als een opstapje. Volgens mij toch best wel belangrijk om wat werkervaring op je CV te hebben staan, en als het dan een grote naam is lijkt me dat alleen maar meegenomen. Ik schiet namelijk denk ik wat tekort qua extra curriculaire activiteiten. (alleen wat internationale business courses, wat dingen bij de plaatstelijk VV en heel wat reis/buitenlandervaring)
Dat is opzich bij mij ook een probleem, als ik mijn cv vergelijk met andere top studenten van top uni's in de UK. Maar ik krijg altijd dat noodzakerige gevoel van ergens een jaartje extra bij die baan gewerkt of daar iets speciaals gedaan etc. En uiteraard alles goed uitpluizen dat ze er 1. niet achter komen en 2 mochten ze je er over vragen dat je een goed verhaal klaar hebt. Ja, het is triest ik weet het, maar het werkt vaak wel

Sommige zaken vallen nu eenmaal zo makkelijk te bedriegen. Nu niet denken dat ik het goedpraat of dit overal toepas maar zie het anderen ook wel eens doen.

En niet kunnen traden voor je zelf zuigt. Nog steeds de enige reden waarom ik niet werk voor zo'n specifieke financiele instantie. Als ik helemaal niet meer kan traden voor mezelf, moet ik gaan werken ergens.

Zat je overigens aan de UK of de USA te denken voor later in je carriere?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:13:35 #161
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71774043
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
En niet kunnen traden voor je zelf zuigt. Nog steeds de enige reden waarom ik niet werk voor zo'n specifieke financiele instantie. Als ik helemaal niet meer kan traden voor mezelf, moet ik gaan werken ergens.

Zat je overigens aan de UK of de USA te denken voor later in je carriere?
Tja, volgens mij is het zelfs company wide policy. Volgens de regels zou mijn vader zelfs niet mogen traden (ik woon sinds kort weer tijdelijk even thuis), omdat ik als stagiair daar rond loop. Nou die gaat zich echt niet aan de 30dagen holding period houden (net of ik zoveel beursgevoelige info krijg...)
Weet eigenlijk niet hoe het bij de andere grote jongens is, maar ik neem aan dat het niet veel anders is, gezien de governance hype de laatste jaren.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71775040
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Achja, den Haag is wel aardig qua uitzicht op het strand vanaf mijn kamer op de 10e dan. Zie niet veel meer dan CS en de pauperbuurt waar ik doorheen moet om op het werk te komen .
Maar qua actie is het niet zo spannend als in Amsterdam, waar de dealingroom zit e.d. maar ik vermaak me er prima tot op heden. Ik wil idd snel weer naar het buitenland, zie dit als een opstapje. Volgens mij toch best wel belangrijk om wat werkervaring op je CV te hebben staan, en als het dan een grote naam is lijkt me dat alleen maar meegenomen. Ik schiet namelijk denk ik wat tekort qua extra curriculaire activiteiten. (alleen wat internationale business courses, wat dingen bij de plaatstelijk VV en heel wat reis/buitenlandervaring)

Oja, ook erg matig, val tegenwoordig onder een compliance regeling. Traden (en daytraden al helemaal) is uit den boze. Niet dat ik er tijd voor heb
werk je voor een haags handelshuis?
pi_71795338
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:13 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Tja, volgens mij is het zelfs company wide policy. Volgens de regels zou mijn vader zelfs niet mogen traden (ik woon sinds kort weer tijdelijk even thuis), omdat ik als stagiair daar rond loop. Nou die gaat zich echt niet aan de 30dagen holding period houden (net of ik zoveel beursgevoelige info krijg...)
Weet eigenlijk niet hoe het bij de andere grote jongens is, maar ik neem aan dat het niet veel anders is, gezien de governance hype de laatste jaren.
Ik ken weinig plekken waar je niet mag traden, wel wordt het overal sterk gecontroleerd en moet je de werkgever vaker inzicht geven in je broker account. Op zich niet zo'n probleem, heb niks te verbergen en ik snap ook wel dat ze dat moeten checken. Ik moet nu ook elke trade melden, maar ze hebben hier geen direct inzicht meer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71795403
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je snel weer richting het buitenland wil gaan? The Hague lijkt mij ook maar 'zo - zo'.
Wat betreft die site heb ik geen idee.

En ja Drive-R ik zal mijn zelfverzekerheid wat temperen tijdens zo'n interview. Ik kom vaak te zelfverzekerd over. En professors die me dan bijv. nog niet kennen beschouwen dat nog al als arrogant. Wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik zal nog wel een lijstje met do's en dont's vragen als ik strax mn interview heb
Goed zo, dat komt altijd beter over. Als je arrogant overkomt, moet je daar gewoon serieus aan werken, je hebt er niks aan. Als je serieus carriere wilt maken in finance, dan moet je ook zorgen dat je de persoon bent met wie mensen graag werken. Niemand werkt graag met arrogante mensen, ook al blijkt dat niet zo bedoeld en is het slechts zelfverzekerheid. Dat moet je gewoon blijven verhullen door open te zijn, te luisteren naar mensen en altijd geinteresseerd te blijven. Zorgt ervoor dat je eerder bescheiden en leergierig overkomt. Enfin, we gaan je toch nog helemaal drillen tegen die tijd....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:17:32 #165
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71797291
We maken hier Londen nogal graag middelpunt van de discussie, maar what about New York? Als we het over financiele centra hebben.. Zijn ze daar wellicht wat minder gecharmeerd van overvliegende Europese studenten?
Oh really?
pi_71797513
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:17 schreef Matthijs- het volgende:
We maken hier Londen nogal graag middelpunt van de discussie, maar what about New York? Als we het over financiele centra hebben.. Zijn ze daar wellicht wat minder gecharmeerd van overvliegende Europese studenten?
Ja, daar is de fit gewoon minder, je past minder in het "systeem". Daar zijn ze gewend aan starters van 21 met enkel een bachelor, die na 2 jaar vertrekken om een MBA te doen en dan terugkomen als "associate". Het is wel goed mogelijk om na 2/3 jaar "analyst" te zijn in Londen, door te gaan als "associate" in NY.

Daarbij wil je echt niet starten in NY, daar zijn analisten echt voetvolk die 2 jaar lang verneukt worden. Ze weten toch al dat je daarna vertrekt, dus het heeft geen zin je veel verantwoordelijkheid en het leuke werk te geven.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:28:40 #167
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71797635
Proberen tijdens je studie een internship als summer analyst in NY te regelen raad je dan ook af denk ik?
Oh really?
pi_71797682
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:28 schreef Matthijs- het volgende:
Proberen tijdens je studie een internship als summer analyst in NY te regelen raad je dan ook af denk ik?
Proberen kan altijd. Bij de meeste banken moet je toch meerder opties opgeven, vul je gewoon Londen en New York in...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:58:50 #169
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71798421
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:17 schreef Matthijs- het volgende:
We maken hier Londen nogal graag middelpunt van de discussie, maar what about New York? Als we het over financiele centra hebben.. Zijn ze daar wellicht wat minder gecharmeerd van overvliegende Europese studenten?
Het is gewoon een stuk lastiger om als studentje om daar aan de bak te komen, mede doordat je een werkvergunning nodig hebt. Sponsoren heeft toch wel wat voeten in de aarde, en daarbij staan de top Uni's toch in de US, dus ze hebben een aardige vijver waaruit ze kunnen vissen...
quote:
werk je voor een haags handelshuis?
Nee, asset manager. Er zijn volgens mij maar 2 grote in DH, dus 50% kans
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71852687
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, asset manager. Er zijn volgens mij maar 2 grote in DH, dus 50% kans
Enkel stage?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:07:39 #171
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_71884166
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Enkel stage?
Ja, in eerste instantie wel ja. Heb toch nog wel de drive om naar London te gaan.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_71901824
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, in eerste instantie wel ja. Heb toch nog wel de drive om naar London te gaan.
Blijven proberen! Niet te lang blijven hangen, zorg daar alsjeblieft voor. Voor je het weet ziet je CV eruit alsof je het al een jaar probeert maar steeds niet slaagt, en da's nooit goed. Vol gas geven voor sollicitaties na de zomer!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72156779
Toch maar even een kick plaatsen want sta op het punt deze week mijn sollicitaties de deur uit te doen voor een aantal summer internships bij de grote investment banks. Voorkeur qua plek gaat uit naar Londen, eventueel New York, maar zag al dat GS ook plekken had in Frankfurt, en GS is toch wel prioriteit numero uno

Zijn er hier nog meer die gaan voor de internships bij de verschillende i-banks ?
I-bankers ftw!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72162421
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Toch maar even een kick plaatsen want sta op het punt deze week mijn sollicitaties de deur uit te doen voor een aantal summer internships bij de grote investment banks. Voorkeur qua plek gaat uit naar Londen, eventueel New York, maar zag al dat GS ook plekken had in Frankfurt, en GS is toch wel prioriteit numero uno

Zijn er hier nog meer die gaan voor de internships bij de verschillende i-banks ?
I-bankers ftw!
Frankfurt = Hardcore. Die kerels zijn te Duits, da's niet grappig meer...

Verder natuurlijk succes! En wie volgt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:38:28 #175
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72178502
Waar uiteindelijk allemaal gesolliciteerd SE? En houd ons op de hoogte van de afloop.
Oh really?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')