abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_61496905
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk zijn allerlaatste
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:56:07 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_61502753
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Sampres moet zijn record blijven houden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61502970
Matig inkomen ook zal het zijn geweest

Ben wel blij dat hij gewonnen heeft, die Murray moet ik niet zo.
Genieten is toegestaan!!!
pi_61503000
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sampres moet zijn record blijven houden.
Sampras heet de beste man .

Fed heeft 'm iig geëvenaard met prijzengeld.
sig verwijderd door FA
pi_61504305
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

- Een GS,
- een gouden medaille in de dubbel
- twee GS-finales en een GS-halve finale
- twee finales in Masterstoernooien
- een halve finale in een Masterstoernooi
- twee kwartfinales in een Masterstoernooi en een op de OS
- en twee kleinere toernooioverwinningen.

Dramatisch inderdaad.
Hij heeft zijn standaard dan ook erg hoog gezet. En zoals Roddick al zei, er zijn genoeg tennissers die zo'n 'matig' seizoen willen hebben.

Maar in ieder geval tof dat hij de US Open heeft gewonnen.
pi_61504550
Tis eigenlijk best een relaxed leventje, lekker tegen de bal meppen en ondertussen miljoenen verdienen. Zal best het een en ander zijn dat niet zo jofel is maar verder een leuke baan
Genieten is toegestaan!!!
pi_61547492
slechts 3 sets verloren op de US Open oude tijden herleven.
pi_61600619
Federer US Open road trip commercials:


http://www.vimeo.com/1684055 (een goede challenge )
http://www.vimeo.com/1684055

Een aantal andere vind je er ook.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:20:44 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_61600902
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Sampras heet de beste man .
quote:
Fed heeft 'm iig geëvenaard met prijzengeld.
Ja, al zegt dat niet zo heel vind ik. De prijzengelden zijn nu veel hoger dan tien jaar geleden.

Vind ik ook met films. Dan wordt er gezegd dat een film van nu de bezoekersaantallen van een film uit 1980 heeft overtroffen. Dan denk ik 'Ja, maar toen waren er veel minder mensen. '
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61601630
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]


[..]

Ja, al zegt dat niet zo heel vind ik. De prijzengelden zijn nu veel hoger dan tien jaar geleden.

Vind ik ook met films. Dan wordt er gezegd dat een film van nu de bezoekersaantallen van een film uit 1980 heeft overtroffen. Dan denk ik 'Ja, maar toen waren er veel minder mensen. '
Ja maar toen kon je nog geen films downloaden
  zaterdag 13 september 2008 @ 16:03:19 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_61601680
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:00 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja maar toen kon je nog geen films downloaden
Ja, maar toen was de welvaart ook lager, dus konden minder mensen zich bioscoopkaartjes veroorloven dan nu.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61653052
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:03 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, maar toen was de welvaart ook lager, dus konden minder mensen zich bioscoopkaartjes veroorloven dan nu.
Maar toen waren de kaartjes ook goedkoper
pi_61653704
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:03 schreef TheGeneral het volgende:
Federer US Open road trip commercials:


http://www.vimeo.com/1684055 (een goede challenge )
http://www.vimeo.com/1684055

Een aantal andere vind je er ook.
Wanneer kunnen weer een schitterende Federer compilatie tegemoet zien? ;-)
rogerfederer.nl - De fansite van Roger Federer
  vrijdag 19 september 2008 @ 07:14:06 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_61749492
Ik realiseer me net dat Federer vanaf 6 oktober vier toernooien achter elkaar speelt.

06.10.08
Stockholm Open
IS Stockholm (SWE) hard [i]

13.10.08
Mutua Madrilena Masters Madrid
MS Madrid (ESP) carpet [i]

20.10.08
Davidoff Swiss Indoors
IS Basel (SUI) hard [i]

27.10.08
BNP Paribas Masters
MS Paris (FRA) carpet [i]

Bron: www.rogerfederer.com, onder de link 'Schedule'

Da's aardig wat. Hopelijk wint hij ze alle vier.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61756791
Niets voor Federer, zo'n druk schema. Ben benieuwd
pi_61761270
Mjah, hij heeft de punten nodig, en nog een hoop te verdedigen. Vorig jaar speelde hij zo weinig dat hij niet eens zijn 5 normale toernooien volkreeg. Bovendien is het eigenlijk alleen maar Stockholm dat erbij komt in zijn programma....
pi_61854187
quote:
Oberwil, zijn escargots, zijn Federer
Walter Wauters ging op zoek naar de roots van Roger Federer, de beste tennisser ter wereld

Willem Tell kan het schudden. Roger Federer is de moderne Zwitserse held. En, ook al verhuisde hij afgelopen zomer naar Wollerau, het Monaco van Zwitserland, Oberwil is zijn stad.

Oberwil is een slaapstad van Basel. Een sjieke slaapstad, idyllisch gelegen op de flanken van het Leimental. 'Veel groen, geen industrie en op tien minuten tram van Basel-centrum', weet Paul Scharp van het immokantoor Gema. Troeven die zich vertalen in de prijs. 'De vierkante meter grond mag je op 850 euro rekenen. Een woning op 3.760 euro de vierkante meter. Als we het over een villa hebben, gaat het al snel over een miljoen. Oberwil is zeer geliefd bij de hogere kaders van de farmaceutische industrie, waarvan Basel het centrum is. Met als bijkomend voordeel: de belastingen liggen hier zo'n 30 procent lager dan in Basel-centrum.'

Het waren niet in de eerste plaats de taksen die Roger Federer naar Oberwil lokten. Aan de andere kant van de berg ligt Münchenstein, het dorp waar hij opgroeide. Net als de voetballende broertjes Yakin overigens. Zijn ouders wonen nog altijd in Münchenstein. Oberwil is dus thuis voor Federer.

Niet onbelangrijk voor iemand die constant de hort op is. De lage taksen waren een leuke bonus. Die hem niet onberoerd laten, blijkbaar, want hij verhuisde naar Wollerau, het Monaco van Zwitserland. 'In Zwitserland verschillen de taksen van kanton tot kanton', aldus nog Scharp. 'Wollerau is bekend voor zijn lage taksen.' Vandaar dat ook Formule 1-rijders Kimi Raïkkönen en Felipe Massa er wonen.

Restaurant Rössli

Federer kocht er in juli een appartement op de vierde verdieping met uitzicht op het meer van Zürich. Een stap die hem niet in dank werd afgenomen door zijn thuiskanton. Vooral niet omdat het voor het geld was.

'Het was niet voor het geld', verdedigt Roland Herren zijn vriend. Roland is chef van het restaurant Rössli, waar Federer een regelmatige klant was. 'Mirka (Federers vriendin, red.) komt uit die buurt. Zij wou graag dichter bij haar familie en vrienden wonen.' Misschien klopt dat ook. Federer heeft nog een pied-à-terre in Dubai. Waar je nul procent belastingen betaalt. Als taksen zijn prioritaire zorg waren, kon hij zich beter in Dubai laten domiciliëren.

Federer behield wel zijn woning in Oberwil. De weg is niet moeilijk te vinden. Bij het begin van de straat heeft een fan 'King Roger' op de muur gespoten. Met nog een kroontje erbij. De Bruderholzstrasse klimt naar de bossen buiten het centrum. Het nummer 150 is het laatste huis in de straat.

Rustig, met riant zicht over het centrum aan de ene kant en de bossen aan de andere kant. Maar het is geen villa. Wel een modern, recent woonblok, met een tiental appartementen. Federer bewoonde het penthouse. Of bewoont? 'Ik heb vanochtend Mirka nog gezien', zegt Jakob Ulm, een buurman. 'Misschien kwam ze iets ophalen, misschien verblijven ze hier af en toe nog altijd. Kan best, want zelfs toen Roger hier woonde, was hij hier niet zo vaak. Af en toe zagen we hem met zijn auto passeren. Op weg naar de luchthaven of op weg naar de stad. Contact hadden we niet. Toen hij zijn eerste Grand Slam won, speelde mijn vrouw met het idee een cake te bakken en te gaan afgeven. Maar we hebben het uiteindelijk niet gedaan. We wilden hem vooral niet storen. Je zag hem ook niet in de winkels of zo. Hij ging wel geregeld eten in restaurant Rössli. De uitbaters zijn vrienden.'

Wirtschaft zum Rössli. Het beste restaurant van dit 10.000 inwoners grote stadje. Pal in het centrum. Het is namiddag en Roland en Elisabeth Herren zitten op hun gemak een wit wijntje soldaat te maken. De naam Roger Federer doet de legendarische Zwitserse discretie smelten als sneeuw voor de zon.

'De eerste keer dat Roger hier kwam, was voor zijn eerste Wimbledon', herinnert Elisabeth zich. 'Ik weet nog dat we hem het gastenboek wilden laten tekenen. Maar we hebben het zo gelaten. Drie weken later was hij hier terug en toen hebben we het wel aangedurfd. De kans is groot dat het de enige Wimbledon-winnaar is die we over de vloer krijgen, vond mijn man. Hij stond erop dat we hem met Roger en jij aanspraken. Sindsdien kwam hij hier geregeld over de vloer.'

Slakkendorp

Oberwil heet het Schleckendorf . Naar de plaatselijke culinaire specialiteit, escargots. Maar dat is niet de favoriete schotel van Federer.

'Hij wisselde Wurstsalat af met cordon bleu', aldus Roland, de chef die Federer ook beter leerde kennen. 'Ik heb Roger nog bezig gezien als ballenjongen op het tornooi van Basel. En ik ben een sportliefhebber. Ik kende Roger dus wel. Maar niet persoonlijk. Dat veranderde toen hij hier kwam wonen, een jaar of vijf geleden. Rond Oberwil liggen er nog veel bossen die eigendom zijn van de gemeente. De burgemeester decreteerde dat Roger voor elke Grand Slam die hij won, één stère hout zou krijgen. Dat is ongeveer één kubieke meter. Ik ging dat hout ten huize Federer afleveren. Samen met de burgemeester. We werden er altijd goed onthaald met wat drankjes en hapjes. Maar het probleem was dat hij niet kon volgen met het opstoken van het hout. Hij was niet vaak genoeg thuis en hij won te veel Grand Slams. En zoveel stapelruimte is er ook niet in dat penthouse. Het laatste jaar hebben we het hout dan ook naar zijn ouders gebracht. En zo heb ik ook hen leren kennen.'

Zijn ouders wonen nog altijd in Münchenstein, op een steenworp van Oberwil. Moeder Lynette komt uit Zuid-Afrika, maar ze zat net als haar toekomstige echtgenoot in de farma-industrie. Ze leerden mekaar kennen op een zakentrip. Zijn ouders zijn nog altijd heel erg betrokken bij de carrière van hun beroemde zoon. Mika Vavrinec, een voormalige tennister van Slovaakse komaf, is tegelijkertijd vriendin en manager. Zij reist met Federer de wereld af. Op het thuisfront nemen de ouders geregeld de zakelijke belangen van hun zoon waar. 'Ik heb hem eens een villa te koop aangeboden', aldus Paul Scharp. 'En toen was het zijn moeder die in zijn naam optrad. De villa kostte ongeveer 2,5 miljoen euro. Hij heeft ze niet genomen. Niet wegens de prijs, neen. Maar omdat ze te ver van de luchthaven lag.'

Koffiemachines

Roger Federer is ondertussen de spil van een volwassen zakenimperium. Alleen aan prijzengeld streek hij al 30 miljoen euro, maar de zakelijke deals vertegenwoordigen ongetwijfeld een veelvoud. Roger Federer is een begeerd uithangbord, want hij wint en straalt ook nog eens klasse uit.

Federer wordt gesponsord door Nike, Rolex, Mercedes, Wilson, Gilette, maar ook een klad Zwitserse bedrijven. Zoals Emmi (zuivelgroep), Jura (koffiemachines), Swiss (luchtvaartmaatschappij) en Nationale Suisse (verzekeringen). En hij heeft ook nog eens zijn eigen parfum, RF. Een hele evolutie voor een jongeman die geen benul had van geld.

'Eén van de eerste keren dat hij hier kwam eten, waren ze met zijn vieren', graait Elisabeth met de glimlach in haar herinneringen. 'Roger, zijn vriendin Mirka, zijn zus en haar vriend. We hadden ze een discreet tafeltje in een hoek gegeven, zoals we altijd doen. Toen ze gedaan hadden met eten, hoorde ik Roger 'toevallig' vragen aan zijn gezelschap: 'Is het hier gebruikelijk dat er drinkgeld wordt gegeven. En hoeveel dan wel, want ik weet niet of ik 5 of 100 franc moet geven (3 of 60 euro, red.).' Hoeveel hij uiteindelijk gaf? Ik zou het niet weten, want ik heb niet afgerekend. Maar het tekent het personage: geld heeft geen belang voor Roger.'

Het tekent vooral ook hoe trots Oberwil is op zijn beroemde inwoner. Ook al verhuisde hij naar Wollerau, Federer blijft hier nadrukkelijk aanwezig.

Voor de plaatselijke koffiezaak hangt een poster van Federer uit die machines van Jura aanprijst. En deze week, op weg naar de Daviscup in Lausanne, werd hij nog gehuldigd in Basel voor zijn olympische dubbeltitel.

Samen met Stan Wawrinka. 'En hij stond erop dat ook Fabian Cancellara in de hulde werd betrokken', weet Roland van Rössli. 'Roger ten voeten uit: een doodgewone, zeer sympathieke jongen.'

Geen mens in Oberwil die dat gaat tegenspreken.
pi_61879107
quote:

'Roger Federer wil Darren Cahill als nieuwe coach'

- Datum: 24-sep-2008 12:46

Roger Federer (foto) is op zoek naar een nieuwe coach. Enkele dagen geleden brak hij met zijn trainer José Higueras. De Spanjaard kreeg een aanbieding om voor de Amerikaanse tennisbond te gaan werken voor. De nummer twee van de wereld heeft nu de Australiër Darren Cahill op het oog als begeleider.

Cahill was eerder verantwoordelijk voor het trainen van Lleyton Hewitt en André Agassi. Hij is op dit moment commentator bij de Australische tv-zender ESPN. In 2003 werd hij al een keer benaderd door de Zwitserse tennisser, maar toen ging hij niet op het aanbod in. Nu wil Federer graag een langdurig contract sluiten met de coach, meldt de Spaanse krant Marca. (PvW)
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_61879301
Stockholm was toch ooit een Super 9 Toernooi?

Waarom is dat eigenlijk uit die rotatie gehaald? Te weinig financiële middelen ofzo?
  woensdag 24 september 2008 @ 17:40:48 #295
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_61881826
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:52 schreef TheGeneral het volgende:

[..]


Cool. Lijkt me een goeie coach. Ben benieuwd naar de precieze reden waarom hij met hem wil samenwerken, oftewel wat hij van Cahill denkt te kunnen leren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61882667
Misschien moet hij ook maar eens wat advies aan Carlos Rodriguez vragen, die kan vast z'n backhand nog wat bijschaven
  woensdag 24 september 2008 @ 20:22:57 #297
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_61885911
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:18 schreef wimderon het volgende:
Misschien moet hij ook maar eens wat advies aan Carlos Rodriguez vragen, die kan vast z'n backhand nog wat bijschaven
Ik zou willen dat hij Gilbert als coach zou vragen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61899007
Cahil zal goede zaken doen met Fed denk ik..
fijn!
  donderdag 25 september 2008 @ 12:19:44 #299
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_61900862
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:52 schreef suus21 het volgende:
Cahil zal goede zaken doen met Fed denk ik..
Hoe bedoel je?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61900909
dat heeft ie ook met Agassi gedaan..
fijn!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')