abonnement Unibet Coolblue
pi_57965357
16 April ga ik met m'n vriend naar Les Miserables. Ik heb de musical niet eerder gezien en weet niet zo veel over de achtergrond, dus ik ben heel benieuwd hoe het zal worden. Ik heb er veel zin in.

Wie gaat er nog meer, heb je Les Mis al eens gezien, wat verwacht je en vast dé vraag voor als ie eenmaal draait, wat vond je ervan? =)
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 11 april 2008 @ 02:33:27 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57973594
Ik ga ook de 16e



Ik heb hem ook nog nooit eerder gezien. Ben nu in het boek bezig en heb al een paar dagen de Franse, Engelse en Zweedse CD opstaan. Ik heb er heel veel zin in, ben vooral erg benieuwd naar Wim van den Driessche als Javert.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57979225
Nou, jij weet tenminste een beetje wat je kan verwachten dus. Eigenlijk zou ik het boek ook nog wel willen lezen maar daar heb ik momenteel toch geen tijd voor...

Waar zit je? Ik helemaal vooraan precies in het midden op het balkon, dus ik heb goed zicht. We hebben daar ook gezeten toen Youp van 't Hek speelde. Met Evita zaten we beneden, gewoon ergens midden in de zaal. Volgens mij maakt het in het Luxor nauwelijks uit waar je zit, je hebt denk ik altijd wel goed zicht. Vind het wel een fijne zaal in ieder geval.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:18:10 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57986345
Rij drie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57993749
Oeh, rij 3, dat is vooraan want rij 1 en 2 zijn eruit vanwege de orkestbak enzo...

Ik ga 19 april en ik heb er zin in!!! Dan zit ik op rij 4 overigens.
Verder ga ik ook nog op 25 mei, met de kids (mijn dochter was bijna een kleine Cosette geworden, dus die moet sowieso ook gaan kijken hè), en ook nog eens op 28 juni (met een vriendin).
Overigens zal het daar niet bij blijven

Jullie alvast veel plezier op de allereerste R'damse try out!
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:35:19 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58012061
Ik heb zo het idee dat het een show zal ijn die ik vaker wil zien, maar aangezien ik niet in Nederland woon, gaat dat niet lukken Hopen dat ie in oktober nog speelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58014533
Voor zover ik heb gehoor speelt hij zeker tot aan januari 2009...
  zondag 13 april 2008 @ 01:16:02 #8
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58014660
Ik heb hem gezien in London in Nederland en in Parijs. In totaal een keer of 15 denk ik. De beste versie was die van 1985 in London met Colm Wilkinson als Jean Valjean Daar is naderhand ook nog een concertante uitvoering van geweest die ik gelukkig op beeld heb. De versie in Nederland vond ik ook goed. Hoewel Ernst Daniel Schmidt me totaal niet kan bekoren (arrogante kwast).

Het mooiste nummer vind ik 'Look Down' en verder is natuurlijk 'One day more' een echte tranen trekker. Qua solonummer is 'On my own' wel het mooiste wat mij betreft.

Het toneelbeeld is erg mooi, de sfeer is enorm goed getroffen, hetgeen vooral tijdens de opstanden goed naar voren komt. Heel indrukwekkende scenes zijn dat. Er is zeker ook een komische noot. De herbergier en zijn vrouw (Monsieur en Madam Thenardier) zorgen wel voor wat vrolijkheid. Verder is het natuurlijk een dieptragisch verhaal over verloren liefdes, opoffering, rechtsongeljikheid, armoede, dood en opstand.

Ik zou zeggen, lees op zijn minst even het verhaal op internet. Als je totaal niet weet waar het over gaat is het soms wellicht wat moeilijk te begrijpen, en dat zou zonde zijn van de fantastische muziek.

Heel veel plezier alvast.

[ Bericht 4% gewijzigd door ElizabethR op 13-04-2008 01:21:48 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 13 april 2008 @ 12:22:10 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58018649
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zou zeggen, lees op zijn minst even het verhaal op internet. Als je totaal niet weet waar het over gaat is het soms wellicht wat moeilijk te begrijpen, en dat zou zonde zijn van de fantastische muziek.
Aan de andere kant, dat verhaal zou toch wel duidelijk moeten blijken uit het toneel, toch? Je vertelt een verhaal met de muziek en tekst, niet andersom

Maar ik moet zeggen, ik heb het boek nu uit en toch wel blij dat ik in ieder geval een goed idee heb, want dat revolutiegedoe is allemaal nogal vaag.

Ik ben nu al verliefd op Wim als Javert dus dat kan nog wat worden bij die laatste scene
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58026948
13 mei, rij 4.

Ik ken het verhaal ook niet, dus ik zal die link van ElizabethR wel even bekijken.
Ben erg benieuwd.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 13 april 2008 @ 22:56:31 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58032087
Weet iemand toevallig al tot hoe lang het duurt? Ik zit geloof ik een beetje met vervoer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58054686
De show duurt circa 3 uur.
  maandag 14 april 2008 @ 23:37:53 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58057156
Yeah, daar was ik al bang voor *zucht*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58087616
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:56 schreef wonderer het volgende:
Weet iemand toevallig al tot hoe lang het duurt? Ik zit geloof ik een beetje met vervoer
Waar moet je heen dan?
Sanity is (not) statistical
  woensdag 16 april 2008 @ 15:08:39 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58089212
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:51 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waar moet je heen dan?
Veenendaal.

Maar ik heb al wat geregeld, de laatste trein die we kunnen hebben, gaat om 00:02 vanaf Rotterdam en dat redden we wel.

Als je een lang eind met een blond staartje, een rode baseballcap en een bruine motorjas ziet, mag je wel even hoi zeggen (zie ook fobo ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58090074
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Veenendaal.

Maar ik heb al wat geregeld, de laatste trein die we kunnen hebben, gaat om 00:02 vanaf Rotterdam en dat redden we wel.

Als je een lang eind met een blond staartje, een rode baseballcap en een bruine motorjas ziet, mag je wel even hoi zeggen (zie ook fobo ).
Da's inderdaad een eind fietsen.

Eh ja, ik zou wel hoi zeggen, maar ik herken mensen meestal nog niet met een naamkaartje, dus reken er niet op.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 16 april 2008 @ 16:03:18 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58090212
We merken het wel, ik heb jouw foto even bestudeerd dus misschien in de pauze of zo
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 april 2008 @ 17:41:50 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58116376
Whoooo! Hij was echt gaaf Ben heel blij dat ik hem gezien heb.

En Javert was geniaal. Ik ben verliefd

Compleet verslag op mijn blog, hij is nogal lang dus lees ze
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58118207
Hm, ik vond Javert juist een enorme mompelaar. Verder heb ik drie kwart van de liedjes niet verstaan denk ik. Dat is dan wel heel erg jammer. Ik vond ze heel erg door elkaar zingen, slecht articuleren en veel letters inslikken. Zeker die Javert dus, met z'n "dwerelnu" (de wereld nu - gok ik tenminste dat ie zei dan...) en dat soort klankcombinaties. Het hele stukje van de herbergier en z'n vrouw ontging me, dat liedje vanuit het riool ook. De enige die ik consequent goed kon verstaan was Jamai. De stukjes die tegen elkaar in gezongen werden, tussen de boze Javert en Valjean, daar kon ik echt niks mee.

Nou goed, ik heb altijd wel problemen om liedjes te verstaan, op een of andere manier kan mijn brein moeilijk onderscheid maken tussen woorden wanneer er omgevingsgeluiden zijn, maar dit was wel heel erg. Bij Evita had ik dat echt niet.

Verder ergerde ik me soms aan de rijmelarij met de vele zinnen die op "nou" eindigden. Het viel soms wel erg op.

Het decor was heel mooi, de belichting ook. Alles bij elkaar was het wel mooi gedaan en heb ik het best naar m'n zin gehad, maar van mij mogen ze iets meer articuleren dus, dat zou het een stuk leuker maken.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 17 april 2008 @ 21:20:43 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58121899
Oh ja, de vertaling "als wij staan oog in oog" Mijn god...

Ik had geen problemen met de verstaanbaarheid, zeker bij Javert niet. Maar misschien stond het geluid gewoon niet goed, dat kan. Ik hoorde alles zonder versterking vanwege de afstand.

Maar het is wel jammer dat je dan de tekst mist, aangezien dat het verhaal vertelt. Lijkt me wel een beetje wazig dan. Het enige moment dat ik miste, was het tweede couplet van Javert bij "one more day", het pauze-nummer. Die tekst was nogal belangrijk maar die ging tenonder in het geweld van het ensemble. Je moet dus maar even raden waarom Javert ineens bij de studenten zit

Zat je wel goed verder?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58122349
Balkon 1 rechts, rij 1 stoel 30 en 31. In het midden dus. Bijna recht boven Joop vd Ende en Erwin van Lambaart trouwens. Tja, misschien was het idd iets met het geluid, ik weet het niet. Ik vond soms idd de muziek wel wat te hard in vergelijking met de zang. Bij "aan het eind van de dag" was dat bijna het enige wat ik verstond (aan het eind van de dag ben je weer een dag kouder? ouder? en verder echt géén idee...). Sommige liedjes gingen beter. Het laatste lied verstond ik gelukkig, maar die kende ik nog van heeeeel lang geleden toen ze hem grijs draaiden op de radio.

Volgende keer wil ik weer dichterbij zitten, dan kan ik in ieder geval nog liplezen als het geluid problemen oplevert voor mij.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 17 april 2008 @ 21:37:56 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58122413
Ja, jammer zeg. Dat is wel een beetje een domper...

Nou ja, jij KAN in ieder geval nog een keer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_58122770
Nou ja, ik ga niet nog een keer hoor. Ik bedoel nog een keer naar een musical. Voorlopig even geen geld =)
Maar goed, misschien doe ik het wel en dan nog een keer vooraan.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:01:32 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58133231
Ow. Jammer. Ik wil best elke week
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 4 juli 2008 @ 13:50:23 #25
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_59888499
Net kaartjes gehaald voor morgenavond. Rij 7
Waarom heb ik het idee dat die musical niet heel goed loopt?

Anyway, ben een tijdje geleden al eens geweest, maar toen hadden we grotendeels de b-cast. Laten we hopen dat morgen gewoon de a-cast er staat...
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')