abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 april 2008 @ 18:10:54 #1
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57961985
Tja. Wat zal ik zeggen. Ze staan op Roadburn.

Een powertrio dat in de jaren 70 een paar mooie albums heeft afgeleverd. Bluesrock maar niet die van het standaardtype. Ook voor de stoner zit er genoeg leuks in deze muziek. Dat ze op Roadburn staan zegt al genoeg.

http://www.myspace.com/tonymcpheethegroundhogs




Tracklisting:
quote:
1. Split-Part One
2. Split-Part Two
3. Split-Part Three
4. Split-Part Four
5. Cherry Red
6. Year In The Life, A
7. Junkman
8. Groundhog
Previous episodes:
Stoner Central #1: Behind the Wall of Sleep
Stoner Central #2: Blues For the Red Sun
Stoner Central #3: To the Center
Stoner Central #4: In search of...
Stoner Central #5: Dopesmoker
Stoner Central #6: Sea of Tranquillity
Stoner Central #7: Jalamanta
Stoner Central #8: Slave of Satan
Stoner Central #9: Thieving from the House of God
Stoner Central #10: F*cking 2 years!
Stoner Central #11: Phase 3 - Thrones and Dominions
Stoner Central #12: Master of Brutality
Stoner Central #13: Roadburn 2007 - Sleeping with lions
Stoner Central #14: Heavy Rocks
Stoner Central #15: Busse Woods
Stoner Central #16: Death is this Communion
quote:
Call It whatever you like - stoner rock, desert rock, doom rock, just plain old rock and you come up with the best rock and roll created by the best bands currently busting their ass to bring you their sounds. This music is a blend of the best of 70\'s rock and roll with modern experimental riffs and beats. This is what makes \'stoner/doom rock\' the best underground music scene since the \'Seattle\' scene hit.

Pic Fanny (c) www.stonerrock.com

[ Bericht 1% gewijzigd door nipeng op 10-04-2008 18:17:07 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 18:28:37 #2
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57962364
D'r wordt op sommige fora aardig gebitched over Enslaved op de Burn.

Mij kan het niet boeien. Enslaved is een uitstekende band en genoeg mensen zullen het kunnen waarderen. Qua uitvallers lijkt dit jaar een teleurstellend jaar voor de organisatie. De "invallers" zijn wel van erg hoge kwaliteit.
  donderdag 10 april 2008 @ 18:45:10 #3
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_57962714
Vrijdag 16 mei:
Black Cobra + Saviours


Vrijdag 20 juni:
Masters of reality


Beide in 013
O)))
  † In Memoriam † donderdag 10 april 2008 @ 18:46:22 #4
159966 lifeblind
pi_57962735
Hehe, leuke TT gezien de huidige situatie van Celtic Frost ^^

Mja, de laatste plaat van Enslaved blijf ik nog steeds goed vinden en is regelmatig in mn CD speler te vinden. Gezien hun nieuwere werk is 't eigenlijk ook niet zo heel vreemd dat ze op Roadburn kunnen spelen (Eigenlijk hetzelfde als met Celtic Frost aan de hand is). Veel mensen zien Enslaved nog als een black/viking metal band terwijl ze in mijn ogen daar toch niet zomaar in vallen.

Het zijn dit jaar ook niet echt de kleinste bands die uitvallen op Roadburn (OM, Celtic Frost om maar ff wat te noemen). Maar ach, zolang ik 't meeste maar kan zien ben ik al blij hoor, er zal genoeg zijn wat ik nog niet ken en misschien wel gaaf vind.
  donderdag 10 april 2008 @ 18:53:45 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57962893
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:45 schreef arucard het volgende:
Vrijdag 16 mei:
Black Cobra + Saviours
[ afbeelding ]
Black *raggen* *raggen* Cobra
quote:
Vrijdag 20 juni:
Masters of reality
[ afbeelding ]

Beide in 013
Oke
  donderdag 10 april 2008 @ 18:56:27 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57962965
Luister dit maar eens. Vooral "Turn Away" is tof. Als ze zo gaan spelen gaat het erg gaaf worden.

Dit gaat over Enslaved he.

[ Bericht 10% gewijzigd door nipeng op 10-04-2008 19:32:31 ]
pi_57963461
Hmmmm, Masters of Reality live..... *mental note*
.
  donderdag 10 april 2008 @ 19:54:29 #8
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57964223
Oja had ik al gezegd dat ik zin heb om the heads weer eens live te zien?
pi_57964385
The Heads daar las ik vandaag nog wat over, ken het niet, wat is een tof album van hun?
  donderdag 10 april 2008 @ 20:08:10 #10
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57964669
Hey nipeng, ik zie dat The Heads weer live spelen. Zin om ze te zien?
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 10 april 2008 @ 20:22:46 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57964854
Ik wel.

Die dag gaat om de Heads heen geplanned worden.
  donderdag 10 april 2008 @ 21:16:48 #13
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_57965992
^^^ * Dejavu *

Welke dag? Roadburn of de andere keer in de 013?
O)))
pi_57966085
Geen tvp maar gelijk een aanrader:



http://yearofnolight.free.fr/

http://www.myspace.com/yearofnolight

Ze staan op roadburn
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_57975132
Oeh, Black cobra, die heb ik vorig jaar nog op dour mogen aanschouwen
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_57999797
Kent iemand hier de Japanse psychedelische noiseband Les Rallizes Denudes? Doet me heel erg aan Wooden Shjips denken.

Even een stukje gestolen van kindamusik:
quote:
Een dossier samenstellen over Japanse muziek is ondenkbaar zonder een uitgebreid verhaal over de ultra-obscure psychedelische rockgroep Les Rallizes Dénudés. Het zou hetzelfde zijn als de Bijbel opnieuw uitbrengen zonder Petrus te vermelden. Ondenkbaar, en ook al ligt het echte verhaal diep in de harten van de in mystiek gehulde leden verstopt, de muziek en de legende spreken boekdelen.

Het is namelijk niet voor niets dat Les Rallizes Dénudés anno 2007 wordt geroemd als een extremere versie van The Velvet Underground en bands als Fushitsusha, High Rise, Mainliner en Acid Mother’s Temple een voor een zijn beïnvloed door de in distortie gedrenkte psychrockmagie van de band. Het cultballetje begint te rollen als de groep, of iemand die dichtbij de groep staat, in augustus 1991 met maar liefst drie albums in zeer gelimiteerde oplages op de proppen komt. Albums voorbestemd om collector’s items te worden, check vooral eBay voor de gigantische prijzen waarvoor ze nu sporadisch geveild worden. De tientallen bootlegs die inmiddels her en der verschijnen zijn vaak sneller uitverkocht dan ingekocht en er is zelfs een dvd van het viertal verkrijgbaar. Als je snel bent…

Feedback revolutie

De Les Rallizes Dénudés-saga kent zijn oorsprong in het Japan van de jaren zestig, een land dat bezig is de verwoesting en malaise van de oorlogsjaren te verwerken en om te zetten in een groeiende economie. Kyoto is als enige van de vier grote steden aan veel van de verwoestende bombardementen bespaard gebleven en de universiteit in die stad is een broeinest voor filosofen, chemici, schrijvers, kunstenaars en…studentikoos verzet. Veel bands die rond die tijd in Tokyo ontstaan houden zich keurig aan de regels van West-Amerikaanse psychrock, al dan niet gedwongen door de belangen van grote maatschappijen.

Zanger/gitarist Takashi Mizutani moet daar niks van hebben en heeft een grondige hekel aan het keurslijf opgelegd door de brave kant van de psychrock industrie. In november 1967 ontmoet hij Nakamura Takeshi (gitaar), basgitarist Hiroshi, drummer Mimaki Toshirou en vormt hij Hadaka no Rallizes (Les Rallizes Dénudés) om zo in de anti-commerciële voetsporen van The Velvet Underground te treden. Vanaf dat moment zijn de wispelturige bakken feedback van The Velvet Underground ook deel van de ondergrondse muziekcultuur in Japan. Zij het op extreem obscure schaal, zelfs in hun thuisland is Les Rallizes Dénudés altijd een ongrijpbaar fenomeen geweest, zeker in de pre-download wereld van die tijd en de drie decennia erna. Nu is het de ultieme cultlegende, een band die je onverwacht tegenkomt en op slag je leven verandert, een band die zo ver vooruit is dat populariteit eerder een belediging zou zijn. Rockisten tot de duizendste macht, jazeker, maar wel met het gelijk aan hun zijde. De tijd doet niks af aan de intensiteit van Les Rallizes Dénudés.

Vliegtuigkaping

Populariteit is nooit een ambitie van de band geweest. Idealistische motieven speelden een grotere rol. In 1969 treden ze op tijdens studentendemonstraties op de campus van de universiteit van Kyoto. Bandlid Wakabayashi is een jaar later zelfs betrokken bij de kaping van een Japans vliegtuig naar Noord-Korea, opgezet door het Japanse Rode Leger (Sekigun). Live optredens en linkse idealen vormen de drijfveren van Les Rallizes Dénudés, de band heeft een pesthekel aan studio’s en Mizutani doet er alles aan om studiotijd te vermijden en het leven van producers zuur te maken. Het enige materiaal dat in de vroege dagen van de band verschijnt is dan ook een dubbel live (compilatie)album Oz Days Live met ondermeer ook twee nummers van de Taj Mahal Travellers. De vier nummers van Les Rallizes Denudes die op het album staan typeren de band als een kruising tussen de garagerock van de eveneens Japanse The Jacks en een poppy versie van Blue Cheer, een dwingende mix van garage en psychedelica met alleen al de anderhalve introductieminuut als bewijs voor hun oorverdovende live shows.

Oorverdovend spektakel

Hoe de invloeden zo snel de grote plas konden oversteken is nog een raadsel maar feit is dat Les Rallizes Dénudés en met name voorman Takashi Mizutani hevig beïnvloed waren door The Velvet Underground en hun door Andy Warhol geinitieerde multimedia beleving The Exploding Plastic Inevitable. Liveshows zijn zowel een spektakel voor de oren als ogen. Stroboscopen, tollende discoballen en massa’s rook voorzien de band van het mysterieuze aura waar ze nu nog onder schuil gaan. Geruchten verhalen over een concert op het terrein van een middelbare school waar de band voor een dertig meter hoge muur van speakers speelt en teksten uitdeelt van Hegel, Lenin, Che Guevara en Nietzsche. Zulke geruchten zijn nauwelijks te bevestigen maar spelen een immense rol bij de cultvorming van de band.

Afgaande op een van de meest geroemde en één van de weinige officiële albums, 77 Live, wordt in ieder geval duidelijk dat het viertal bijtende gitaardistortie op oorverdovend volume tot kunst verheven heeft. Mizutani’s vocalen snijden als een ijskoude wind door die muur terwijl de onverwoestbare ritmesectie een robuuste, kalmerende kadans neerlegt die eindeloos wordt voortgezet. Het is haast onmenselijk hoe de groep een simpele maar enorm diepe bas- en drumgroove zo lang zo vitaal kan houden. Een ‘schone’ opname is het allerminst, de rauwe energie spat ervan, het is alsof Mizutani zijn gitaar letterlijk door de luidsprekers wil blazen.

In stilte

Het laatste teken van Les Rallizes Dénudés in actie stamt uit 1996. In Tokyo staat Mizutani met freejazzlegende Arthur Doyle op het podium. Interviews zijn nooit gegeven, geld speelde nauwelijks een rol, invloeden werden geplunderd en omgezet in pure energie. De band leeft in stilte, de legende gaat zijn eigen weg. Wacht maar tot jij hem tegenkomt.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:36:12 #17
11502 nipeng
The last ride is free
pi_58007210
Wooden Sjips gaat toch helemaal niet naar de noise en drone kant?
pi_58007310
Wooden Shjips is toch best noise-rockerig imho, vooral die tracks op de bonusdisc van hun S/T. Dat doet me echt sterk denken aan de muziek van les rallizes, en niet alleen de noise maar ook de zeer aanwezige psychedelische invloeden.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:31:25 #19
11502 nipeng
The last ride is free
pi_58008286
Vandaag wat vinyl voor een leuk prijsje opgepikt. 4 platen voor 28 euro waaronder twee dubbelaars. WE, 3Speed automatic, Roadsaw en Sgt Sunshine.
pi_58008355
Sgt Sunshine is wel dik.... Ik heb nu die Amen Ra plaat in bestelling staan; Mass III. Schijnt een hele mooie uitgave van te zijn met een zeefgedrukte poster erin. Ze zijn alleen erg moeilijk om aan te komen aangezien Amen Ra z'n spul alleen op festivals/concerten wil verkopen...
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58009095
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:34 schreef refused. het volgende:
Sgt Sunshine is wel dik.... Ik heb nu die Amen Ra plaat in bestelling staan; Mass III. Schijnt een hele mooie uitgave van te zijn met een zeefgedrukte poster erin. Ze zijn alleen erg moeilijk om aan te komen aangezien Amen Ra z'n spul alleen op festivals/concerten wil verkopen...
Toevallig heb ik dat album net aanstaan hier op mp3, en bedacht ik me dat ik 'm ook wel origineel wil hebben, op CD dat is.
Mag ik je vragen waar je die besteld hebt, en voor hoeveel ¤?
pi_58009148
Bij m'n tegenwoordig vaste platenboer Senor Hernandez in Nijmegen. Geen idee wat ie moet gaan kosten, dat zie ik wil als ze 'm binnen hebben.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:13:35 #23
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_58009178
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:34 schreef refused. het volgende:
Sgt Sunshine is wel dik.... Ik heb nu die Amen Ra plaat in bestelling staan; Mass III. Schijnt een hele mooie uitgave van te zijn met een zeefgedrukte poster erin. Ze zijn alleen erg moeilijk om aan te komen aangezien Amen Ra z'n spul alleen op festivals/concerten wil verkopen...
Ik had die gewoon besteld van hun site of label. Op de D kant staat ook zon zeefdruk.
Mass IIII komt ook binnenkort uit:
quote:
Some secrets are better left untold. Some mysteries are better left unraveled. Some dogma’s are better rewritten. The time has come to abandon all of man’s doctrines and to embrace ‘Mass IIII’, AMENRA’s sophomore full-length for Hypertension Records. 27 months of touring, aching, rehearsing and searching after their breakthrough record ‘Mass III’, AMENRA is now gearing up to unleash their latest masterpiece onto the masses. The new album benefits from the band’s primordial quality for towering, spellbinding anthems, bashed repetitive chords fused with primitive and escalating power. More focused than ever, heavier than ever, slower than ever. Recording and mastering was once again left in the trusted hands of Vince Tetaert and Zlaya Hadzic (Sonic Youth, Karate, Jaga Jazzist) Pre-orders for a limited deluxe edition of Mass IIII start late April, in the meantime make sure to check out “Razoreater” off the ir upcoming record.
www.myspace.com/amenra

Heb 2 albums van Sgt sunshine, maar alleen hun s/t vind ik goed.

Kingdom is ook vet, is een side project van Amen ra leden.

[ Bericht 26% gewijzigd door arucard op 12-04-2008 20:21:06 ]
O)))
pi_58009452
Hebben ze al wat uitgebracht onder Kingdom? Klinkt fucking lekker weer. En die limited edition moet ik echt hebben
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:35:40 #25
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_58009628
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:26 schreef refused. het volgende:
Hebben ze al wat uitgebracht onder Kingdom? Klinkt fucking lekker weer. En die limited edition moet ik echt hebben
Ja ik heb een demo van ze met 3 nummers. Maar verder niets volgens mij.
O)))
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')