abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 10:01:25 #76
45833 crew  Fogel
pi_63926575
Eten, Michelin gids...
1 of 2 = 1 ster
3 of 4 = 2 sterren
5 of 6 = 3 sterren

Daar gaat je budget (als je al op korte termijn een tafel besteld krijgt bij een 2 of 3 sterren restaurant)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 10:46:30 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63927753
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:48 schreef Fogel het volgende:


Zal ik Google Earth met alle info-layers weer eens aanslingeren?
Voor welke omgeving wil je nog input?
Het gebied binnen Lyon - Briançon - Marseille - Millau - Aurillac - Clermont-Ferrand - Lyon ongeveer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 11:03:30 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63928164
Het één en ander is natuurlijk makkelijker met een begrijpelijk overzichtskaartje dat ik voor jullie in elkaar heb gezet:



Aangezien we met de auto van costadibalkoni gaan, kunnen we natuurlijk ook wel wat onderweg naar Lyon doen met de dobbelsteen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 11:09:52 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63928307
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:55 schreef Re het volgende:
er moet natuurlijk ook gegeten worden daar toch?

een zoektocht naar een zeer speciaal lokaal gerecht?
Ben ik altijd voor te vinden. Welke speciale streekgerechten ken je in die buurt?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 11:13:39 #80
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63928401
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:01 schreef Fogel het volgende:
Eten, Michelin gids...
1 of 2 = 1 ster
3 of 4 = 2 sterren
5 of 6 = 3 sterren

Daar gaat je budget (als je al op korte termijn een tafel besteld krijgt bij een 2 of 3 sterren restaurant)
Heb jij een Michelingids bij de hand? Zo ja, mag je van mij wel in elke sterrencategorie een restaurant in de buurt van de aangegeven route opgeven. Dan kunnen we altijd zien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 11 december 2008 @ 16:10:26 #81
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_63936029
quote:
Op donderdag 11 december 2008 08:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Jij low tech???

Je weet toch wel dat ik als bijrijder in een auto in Frankrijk het beste functioneer met het Michelin-wegenboek op m'n schoot hè? Ik moet niets weten van tomtom's en dergelijke.
Da's prima, dan zetten we het navigatiesysteem gewoon uit. Dat natuurlijk onder de voorwaarde dat je beter kan kaartlezen dan mitaä, maar dat is ook niet zo heel moeilijk.
...Die Antwoord...
  donderdag 11 december 2008 @ 17:07:14 #82
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63937425
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ben ik altijd voor te vinden. Welke speciale streekgerechten ken je in die buurt?
Marseille: Bouillabaise natuurlijk
Pastis, schijnt de drank van de Province te zijn

En verder:
quote:
Aïoii is the accent of Provençal cuisine. It is a mayonnaise made with olive oil and generously seasoned with crushed garlic. It is an accompaniment to vegetables and fish.

Anchöiade is an anchovy and garlic purée typical to the south of France. It is usually served on toast or with raw vegetables, known as crudités. The recipe varies from region to region, and from family to family.

Bouillabaisse is a renowned Marseilles fish soup whose special taste is made from a mixture of Mediterranean fish: scorpion fish, mullet, monkfish, conger eel, spider crab and. It is usually served with a traditional spicy sauce, known as rouille.

Catigau is a fricassée (a dish consisting of fish or meat cut into pieces and cooked in gravy) made from grilled or smoked eels fished directly from the Rhône River.

Loup is the Mediterranean name for sea bass, and is delicious grilled over a barbecue or in the oven. It can be stuffed with fresh fennel or simply prepared with olive oil and a sprinkle of fresh herbs de Provence.

Pistou is a basil, garlic and olive oil condiment. It is similar to the Italian pesto, but is made without the pine nuts. The basil leaves are crushed or pounded with a mortar and pestle (or a food processor in most cases these days) before being added to the olive oil. The word itself is derived from the Provençal word 'pestare' which means to pound. Many claim the only way to retain the bright green color from the basil is by pounding it the old way, with a mortar and pestle.

Ratatouille is a delicious vegetable stew composed of peppers, courgettes (zucchini), aubergines (eggplant), tomatoes and onions, all prepared with olive oil. Eaten cold as a starter or hot as an accompaniment to fish or meat, ratatouille is an excellent addition to any Provençal meal.

Rouille is a type of mayonnaise sauce that consists of either olive oil with bread, or breadcrumbs with spices (in which case it iss usually highly spiced with chile peppers). It is usually served with fish and fish soup dishes. The actual name comes from the French word for rust, hence the color of the sauce.

Sisteron lamb are fed on wild thyme and rosemary, which is what makes this dish so tasty. Not every palate can distinguish the difference, though a delicate palate will certainly be able to pick up on these aromas once the meat is served.

Tapenade is a purée of olives crushed with a mortar and pestle and mixed with garlic, capers and anchovies. It can be eaten simply with a slice of grilled bread, or served as an accompaniment to fish or meat.
http://www.frenchentree.c(...)Article.asp?ID=17274

Jammer... had toch gehoopt dat er op z'n minst een lekker stuk orgaanvlees tussen zou staan.
(Kwam gisteren "Penis" als recept tegen in de Dikke van Dam ).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 17:48:15 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63938517
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:10 schreef costadibalkoni het volgende:
Da's prima, dan zetten we het navigatiesysteem gewoon uit. Dat natuurlijk onder de voorwaarde dat je beter kan kaartlezen dan mitaä, maar dat is ook niet zo heel moeilijk.
Mijn kaartleeskwaliteiten doen voor geen ander onder. Mits m'n boek op m'n schoot blijft liggen tijdens het rijden en ik niet naast één of andere wannabe rallyrijder zit natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 17:51:25 #84
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63938602
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:07 schreef Hik het volgende:

[..]

Marseille: Bouillabaise natuurlijk
Pastis, schijnt de drank van de Province te zijn

En verder:
[..]

http://www.frenchentree.c(...)Article.asp?ID=17274

Jammer... had toch gehoopt dat er op z'n minst een lekker stuk orgaanvlees tussen zou staan.
(Kwam gisteren "Penis" als recept tegen in de Dikke van Dam ).
Dat zijn voornamelijk gerechten uit (het zuiden van) de Provence. Kun je ook wat vinden voor het Centraal Massief en de Franse Alpen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 11 december 2008 @ 19:10:37 #85
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_63940458
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Mijn kaartleeskwaliteiten doen voor geen ander onder. Mits m'n boek op m'n schoot blijft liggen tijdens het rijden en ik niet naast één of andere wannabe rallyrijder zit natuurlijk.

Ok dat word dus rijden alsof mijn oma ook in de auto zit
...Die Antwoord...
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 13:31:45 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64029604
Maak ik een mooi overzichtskaartje van de te volgen route, reageert niemand er op. Dan maar een mooi plaatje van een Renault Laguna uit 2008:

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 december 2008 @ 13:33:39 #87
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64029653
mooie auto

Je overzichtskaartje is ook leuk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 13:38:22 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64029753
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:33 schreef Sjeen het volgende:
mooie auto
Ik had hem nog niet gezien en ik moet zeggen, hij is zeker niet lelijk.
quote:
Je overzichtskaartje is ook leuk
Dank je! Zoals je kan zien staat La Magnanerie de la Roque te Molezon als interessante optie aangegeven op de kaart. Wel enigszins van de route af, maar wel midden in het groen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 december 2008 @ 13:41:48 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64029823
Nice! Ik hoop dat het jullie gaat lukken daar ook te gaan kijken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 15 december 2008 @ 23:22:08 #90
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_64045343
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:31 schreef UIO_AMS het volgende:
plaatje
euh ik rij in een estate he, dus...




maar dan in het zilver
...Die Antwoord...
pi_64046035
quote:
Op maandag 15 december 2008 @ 13:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Maak ik een mooi overzichtskaartje van de te volgen route, reageert niemand er op. Dan maar een mooi plaatje van een Renault Laguna uit 2008:

[afbeelding]
Ik zie geen plaatje
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 11:41:10 #92
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64053124
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:22 schreef costadibalkoni het volgende:
euh ik rij in een estate he, dus...

[ afbeelding ]

maar dan in het zilver
Ziet er ook goed uit. En ruimte zat voor genoeg tassen vol met souvenirs.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 11:50:28 #93
45833 crew  Fogel
pi_64053370

Deze er bovenop en je kan nóg meer souvenirs mee krijgen naar huis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_64053422
En deze erachter natuurlijk!

pi_64053430
even is skibak
oneven is caravan

  dinsdag 16 december 2008 @ 17:55:22 #96
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_64063894
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:52 schreef DutchTrain het volgende:
En deze erachter natuurlijk!

[ afbeelding ]
De trekhaak op mijn auto is alleen bedoeld voor de trailer van mijn boot, zeker niet voor een caravan.

En dan nu weer ontopic.
...Die Antwoord...
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 18:02:20 #97
45833 crew  Fogel
pi_64064066
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb jij een Michelingids bij de hand? Zo ja, mag je van mij wel in elke sterrencategorie een restaurant in de buurt van de aangegeven route opgeven. Dan kunnen we altijd zien.
http://www.missethoreca.n(...)elinFrance2008EN.pdf

Aangezien het op gebiednummer gaat, misschien eerst maar eens dobbelen voor welk gebied? Daarna dobbelen voor een restaurant binnen dat gebied? Grof gezien lijkt het erop dat de volgende gebieden binnen je route vallen, en maar meteen aan een oog gelinked:
1: 07
2: 13
3: 69
4: 84
5: 26
6: 30

Gelukkig voor je staan er zowel sterrenrestaurants als bib gourmand bij, kan veel schelen voor je budget

[ Bericht 15% gewijzigd door Fogel op 17-12-2008 11:18:35 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:57:22 #98
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64065446
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat zijn voornamelijk gerechten uit (het zuiden van) de Provence. Kun je ook wat vinden voor het Centraal Massief en de Franse Alpen?
Ik heb op de plaatsen gezocht die jij noemde. Marseille, Avignon, daaromtrend. Dan kom ik die gerechten tegen.

Nu niet ineens mijn Boullabaise gaan afzeiken hè?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 19:01:29 #99
45833 crew  Fogel
pi_64065555
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:55 schreef costadibalkoni het volgende:

[..]

De trekhaak op mijn auto is alleen bedoeld voor de trailer van mijn boot, zeker niet voor een caravan.

En dan nu weer ontopic.
Ik vond net nog een foto van je vouwwagen, inderdaad geen caravan

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:37:01 #100
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_64075070
Dan weer even on topic (en nee, niet low tech gevonden zoals ik eerder gezegd had, sorry).
Over eten
quote:
The food of the Massif Centra
Don't expect anything very refined from the cuisine of the Auvergne and Massif Central: it's solid peasant fare as befits a poor and rugged region. The best-known dish is potée auvergnate, basically a kind of cabbage soup. It's easy to make and very nourishing. The ingredients – potatoes, pork or bacon, cabbage, beans, turnips – though added at different intervals, are all boiled up together. Another popular cabbage dish is chou farci, cabbage stuffed with pork and beef and cooked with bacon.
Two potato dishes are very common – la truffade and l'aligot. For truffade, the potatoes are sliced and fried in lard, then fresh Cantal cheese is added; for an aligot, the potatoes are puréed and mixed with cheese. Less palatable for the squeamish, there's tripoux, usually a stuffing of either sheep's feet or calf's innards, cooked in a casing of stomach lining. Fricandeau, a kind of pork pâté, is also wrapped in sheep's stomach.

By way of dessert, clafoutis is a popular fruit tart in which the fruit is baked with a batter of flour and egg simply poured over it. The classical fruit ingredient is black cherries, though pears, blackcurrants or apples can also be used.

The Auvergne and the Ardèche in the east produce some wines, though these are not of any great renown. Cheese, however, is a different story. In addition to the four great cow's milk cheeses – St-Nectaire, Cantal, Fourme d'Ambert and Bleu d'Auvergne – this region also produces the prince of all cheeses, Roquefort, made from sheep's milk at the edge of the Causse du Larzac.
via http://www.france-for-vis(...)-massif-central.html
...Die Antwoord...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')