abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:28:04 #226
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_58693814
ESB heb ik 19 dollar betaald.
Ik was om 9 uur `s morgens gegaan, toen stond er nog geen rij en kon ik meteen doorlopen.
We stonden met 4 man in de lift, en toen bleek ook nog eens dat de andere 2 personen ook NL waren.
Rond 10.15 zijn we weer naar ondergegaan en toen stond de hal bijna vol. We zijn dus op een goed tijdstip gegaan.
pi_58694397
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:30 schreef Hik het volgende:
Even nog een paar andere vragen: Ik (dame) ga alleen voor 5 dagen. Lijkt me helemaal heerlijk, maar hoe zit het met veiligheid 's avonds? Is de Times Square area een gebied waar je 's avonds alleen kunt rondlopen? Hoe zit het met de subways 's avonds?
Je zult je rondom TimesSq niet zo snel onveilig voelen als je bij de winkels blijft. Voor de rest is het vooral common sense (geen smalle straten inlopen enzo). Je zult zien dat New Yorker's eigenlijk altijd snel over straat lopen van A naar B en je dat dan zelf ook snel gaat doen.
In de metro zijn er wachtplekken voor buiten de spitsuren, waar er toezicht is.
quote:
Zijn er leuke wijken waar je 's avonds ok kunt rondslenteren voor een drankje en een hapje? (Times Square lijkt me vooral ketens en fastfood wat dat betreft, of heb ik dat verkeerd?
Er zijn tientallen buurtjes, maar Little Italy, SoHo en TriBeCa zijn denk ik het aangenaamst 's avonds. Probeer ook de omgeving van Columbia University / Amsterdam Avenue.
Wellicht dat er weer nieuwe hippe buurten zijn, ik ben er in 2005 voor het laatst geweest.
quote:
En tenslotte: wat zijn aanraders om 's avonds alleen te doen? Ik heb er niet zo'n moeite mee om alleen te eten of in een barretje wat te drinken. Vaak genoeg naar pubs geweest (in London bijvoorbeeld) waar je zo aanspraak hebt of in wat rustiger barretjes waar je ook een boekje mee kunt nemen. Maar zit dus niet te wachten op schreeuwerige tienertoestanden of überhippe chique tenten. Iemand ideeën?
Had trouwens ook in de LP wat aanraders gelezen over lezingen? Iemand dat wel eens gedaan?
Voor ideeën naar de Lastminute ticket booth (als die nog bestaat) op TimesSq voor musical tickets of concerten en sportwedstrijden. Absolute aanrader is om naar iets in MadisonSq Gardens te gaan. Ook al ben je niet geinteresseerd in de sport, dan is elke sportwedstrijd toch een belevenis en vooral een social event.
Geen van de drie keer dat ik in NY ben geweest, ben ik Europese stijl café's en bars tegengekomen. De bars waar ik ben geweest waren niet echt de gezelligste. Het leven na het diner gaat door in coffeeshops of met werk, zo lijkt het. Of je gaat naar zo'n hippe ondergrondse cocktailbar vol met Russen.... maar dat is een ander verhaal

Don't worry, waarschijnlijk ben je na een dag rondlopen (lees: shoppen) zo moe dat je de avond niet meer bewust meemaakt
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:36:38 #228
65516 gieling
Live from NYC
pi_58696851
Zit er nu al weer een maandje ondertussen, gaat enorm snel! Nu even een weekje bij kenissen in New Jersey, normaal gesproken treinen vanaf Mt. Kisco. Goed te doen!

Wel irritant dat ze hier sinds 9/11 enorm panisch voor camera's zijn geworden. Gisteren in een parkje voor een gebouw de camera op gezet, gelijk een bewaker erop af, idem op de parkeerplaats van een restaurant.

Wel gister door een elektricien van Grand Central via de service liften naar boven meegenomen om zo een schot met over de terminal te kunnen filmen, was een schitterende locatie.

Wat ik ook erg kan aanraden om een keer te proberen (als je ze tegenkomt) zijn de Dutch Moon Cookies. Een in chocolade gedipte stroopwafel, door een Nederlander bedacht. Ze zijn wat aan de dure kant maar erg lekker!

[ Bericht 38% gewijzigd door gieling op 16-05-2008 00:42:04 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:53:22 #229
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58702855
Dank voor alle tips!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_58705187
Is je rijbewijs daar ook geldig ter identificatie in de clubs en bars? Of moet dat perse met je paspoort?
Verder vroeg ik me af of ze daar ook goedkope prepaid-SIM kaarten verkopen van circa $10, heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik vertrek dan eindelijk a.s. woensdag richting NY........
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:47:27 #231
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58705400
Rijbewijs is ook goed als ID. Tenminste, bij mij deden ze niet moeilijk.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:31:30 #232
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58706387
Ik ga van de zomer (vanaf 2 juli) weer een paar dagen naar NY (en dan door naar Texas)
Het meeste toeristische heb ik uiteraard wel een keer gezien.
Maar voor mijn meisje is het de eerste keer dat ze daar naartoe gaat.
Nu wil ik eigenlijk ook wat echt romantisch doen...
Iemand nog tips?

Kan iemand mij verder vertellen waar we het beste kunnen zijn op 4 juli?
Overdag en ook 's avonds met het vuurwerk?

Alvast bedankt
pi_58706598
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:31 schreef Thierry73 het volgende:
Nu wil ik eigenlijk ook wat echt romantisch doen...
Iemand nog tips?
Met een koets door Central Park en dan eten in het boothuis aan het water?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:43:10 #234
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58706635
Eten klinkt goed.
maar misschien had ik even moeten vertellen dat ik echt een rothekel aan paarden heb :$
(ja ze zullen van me gaan houden in Texas denk ik )
pi_58706865
Je hoeft die paarden ook niet te aaien, alleen maar erachter zitten
pi_58707289
nog een paar dagen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:33:02 #237
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58707660
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:47 schreef Liejannuh het volgende:
Rijbewijs is ook goed als ID. Tenminste, bij mij deden ze niet moeilijk.
Damn... toch jammer hè, dat ze je niet meer als 20-jarige zien?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:32:17 #238
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58708735
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:33 schreef Hik het volgende:

[..]

Damn... toch jammer hè, dat ze je niet meer als 20-jarige zien?
Ach, ze wilden 'm iig zien.
Ik had me pas zorgen gemaakt als ze 'm niet eens wilden zien.
pi_58710541
Hmm, ik ga morgen naar New York. Ik ben helemaal vergeten om dollars te halen. Ik heb er wel aan gedacht, maar nooit aan toe gekomen. Kan je op Schiphol bij de GWK gewoon dollars halen of moet je die bestellen anders is er wel een atm op jfk toch?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_58710688
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:17 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hmm, ik ga morgen naar New York. Ik ben helemaal vergeten om dollars te halen. Ik heb er wel aan gedacht, maar nooit aan toe gekomen. Kan je op Schiphol bij de GWK gewoon dollars halen of moet je die bestellen anders is er wel een atm op jfk toch?
Je kan op Schiphol dollars uit de automaat halen, maar dan betaal je wel wat extra. Op JFK zijn ook genoeg ATM's
pi_58710807
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:17 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hmm, ik ga morgen naar New York. Ik ben helemaal vergeten om dollars te halen. Ik heb er wel aan gedacht, maar nooit aan toe gekomen. Kan je op Schiphol bij de GWK gewoon dollars halen of moet je die bestellen anders is er wel een atm op jfk toch?
waarom zou je in godsnaam van tevoren dollars willen hebben? je stapt het vliegtuig uit, loopt naar de eerste de beste pinautomaat en klaar is kees
pi_58711866
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:30 schreef WooZ het volgende:

[..]

waarom zou je in godsnaam van tevoren dollars willen hebben? je stapt het vliegtuig uit, loopt naar de eerste de beste pinautomaat en klaar is kees
iets met controlfreak, goed voorbereid, geen verrassingen, bang iets vergeten in te pakken of geregeld te hebben, dat soort dingen
I got soul, but I'm not a soldier
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:19:41 #243
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58715805
Hoe zit het eigenlijk met opening van musea, winkels e.d. op 4 juli?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 02:28:46 #244
65516 gieling
Live from NYC
pi_58720659
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:41 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Met een koets door Central Park en dan eten in het boothuis aan het water?
Eten daar is bagger, als je wat $$ hebt ga je naar het River Café, goed eten en een schitterend uitzicht over de skyline van Manhattan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 05:24:11 #245
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58721500
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 00:36 schreef gieling het volgende:
Zit er nu al weer een maandje ondertussen, gaat enorm snel! Nu even een weekje bij kenissen in New Jersey, normaal gesproken treinen vanaf Mt. Kisco. Goed te doen!

Wel irritant dat ze hier sinds 9/11 enorm panisch voor camera's zijn geworden. Gisteren in een parkje voor een gebouw de camera op gezet, gelijk een bewaker erop af, idem op de parkeerplaats van een restaurant.

Wel gister door een elektricien van Grand Central via de service liften naar boven meegenomen om zo een schot met over de terminal te kunnen filmen, was een schitterende locatie.

Wat ik ook erg kan aanraden om een keer te proberen (als je ze tegenkomt) zijn de Dutch Moon Cookies. Een in chocolade gedipte stroopwafel, door een Nederlander bedacht. Ze zijn wat aan de dure kant maar erg lekker!
Grappig. Ben tijdens mijn trip naar NY nog voorbij Mount Kisco gekomen. Waren uitgenodigt voor BBQ in Katonah Dat is 1 stop verder geloof ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_58725875
Ben sinds Dinsdag weer terug in Nederland na een weekje New York.

Het is raadzaam om een aantal zaken van te voren te regelen. Wij hadden de New York pass (kortingskaart) van te voren betaald en die werd thuisgestuurd. Hiermee kan je korting krijgen op een aantal uitstapjes, bezienswaardigheden en winkels (oa: Macy's) Het voordeel van het vooraf bestellen is dat je bij telefonisch reserveren het nummer van de kortingskaart kan doorgeven.

Bij aankomst (rond een 15.00 uur) koffers afgegooid in het hotel, de Milford plaza en daarna door met de metro naar het stadion van de New York Yankees. Kaarten hiervoor hadden we vooraf besteld en betaald
Dus 15.00 uur lokale tijd geland en om 19.00 uur zaten we bij ons eerste evenement. Al hou je niet van honkbal, het is een belevenis !!



De volgende dag was het prachtig weer, besloten om even langs Central Park te gaan. Wederom op loopafstand van ons hotel. Hier twee fietsen gehuurd voor ik dacht 40 dollar en twee uur door het park gefietst. Ietsje te kort maargoed zodoende konden we ons wel voorbereiden op het volgende uitstapje namelijk een uiterst romantische dinner-cruise over de Hudson rivier en langs het vrijheidsbeeld. Onderweg heerlijk gegeten, genoten van de entertainment en de mooie zonsondergang boven Manhatten. Echt een aanrader voor (verliefde) stelletjes zoals mijn vriendin en ik.
Ook dit hadden we van te voren geregeld en betaald. Prijs / kwaliteitsverhouding is uitstekend trouwens !



Op de derde dag hadden we een helicoptervlucht geboekt, ook dit weer ver van te voren besteld en evenals de dinnercruise korting gekregen met de New York pass (20 minuten vlucht voor de prijs van 15 minuten) Dit is een absolute aanrader !!!!!! Ik heb een week na dato nog kramp in mn kaak van die big smile die we tijdens de vlucht hadden. We zaten nog even in de rats omdat de heliport (pier 6) verder weg was dan we dachten en in principe te laat aankwamen, maar gelukkig was hun schema een kwartier uitgelopen zodat we toch nog mee konden. Dit hadden we namelijk niet willen missen !



De volgende dag weer een romantisch uitje ver van te voren geboekt, namelijk dineren bij Gordon Ramsay's restaurant "the London" Strak in het pak gehesen (verplicht, evenals bij de dinnercruise) dineren bij één van de beste restaurants in New York city is echt een ervaring en een streling voor je smaakpapillen kan ik je verklappen. Je portemonee denkt hier anders over maar daar zullen we het maar niet over hebben. Maar wil je indruk maken op je meissie dan is dit een leuke poging. Houd rekening met een reserveringstijd van rond de twee maanden en kom je niet opdagen dan kan je de rekening verwachten, your creditcard will be billed for 130 dollar per person ! Maargoed wij waren nét op tijd, het regende die dag in New York en er was geen taxi te krijgen.
Met een luxe wagen weer terug naar het hotel, het was op loopafstand maar gezien de regen toch maar die perperdure taxi genomen (niet de yellowcabs) startbedrag 25 dollar!!



Tussen dit alle leuks door ook nog andere dingen bezocht, zoals the Empire states building (schitterend uitzicht vanaf de 86e etage) boottocht vanaf Battery park naar miss Liberty, Times square meerdere malen bezocht (fantastisch, met open ogen en mond naar alles zitten kijken) Aldaar een chark-coal schets laten maken van mijn meisje en ik, leuke herrinering voor later. Ga ook even langs bij de M&M's store, en voor de ijs liefhebbers de Stone cold creamery (Link= review, geen website kunnen vinden). Uiteraard kon een bezoek aan de enorme warenhuizen in New York niet ontbreken, Macy's en 21th Century store (bezoek dan ook gelijk Ground Zero) en zo kan ik nog wel even doorgaan.



Neem gerust de metro in New York, het is snel, veilig en met een beetje geluk krijg je onderweg nog entertainment in de vorm van straatmuzikanten. Een weekpas voor de Metro kost 25 dollar en dat is je best bestede 25 Dollar. Gemiddelde wachttijd op de stations zijn rond de 3 minuten en afhankelijk van de lijn die je pakt ben je in een kwartiertje van uptown Manhatten naar downtown. Het is ons uitstekend bevallen.

Ondanks het goede metrovervoer is het wel aan te raden om op goede schoenen te lopen want dat je wat af zal lopen is een feit. Na een week ben je gesloopt (maar voldaan)
Voor ons was het zeker een geslaagd vakantie (geboekt bij de ANWB voor ongeveer 1050 euri PP)

Groet : Jeroen en Heidi

[ Bericht 0% gewijzigd door Imurderu op 18-05-2008 18:04:24 ]
pi_58729710
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 14:24 schreef Imurderu het volgende:
Op de derde dag hadden we een helicoptervlucht geboekt, ook dit weer ver van te voren besteld en evenals de dinnercruise korting gekregen met de New York pass (20 minuten vlucht voor de prijs van 15 minuten) Dit is een absolute aanrader !!!!!! Ik heb een week na dato nog kramp in mn kaak van die big smile die we tijdens de vlucht hadden. We zaten nog even in de rats omdat de heliport (pier 6) verder weg was dan we dachten en in principe te laat aankwamen, maar gelukkig was hun schema een kwartier uitgelopen zodat we toch nog mee konden. Dit hadden we namelijk niet willen missen !
Leuk verslag om te lezen! Ben zelf ook van plan om dezelfde helicoptervlucht te doen. Zijn jullie vanaf metrostation South Ferry gelopen? Hoe lang hebben jullie hier dan overgedaan?
pi_58737009
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:10 schreef whang het volgende:

[..]

Leuk verslag om te lezen! Ben zelf ook van plan om dezelfde helicoptervlucht te doen. Zijn jullie vanaf metrostation South Ferry gelopen? Hoe lang hebben jullie hier dan overgedaan?
Omdat we zo laat waren hebben we de taxi genomen. Even voor je op de map gekeken en zo te zien kan je inderdaad de nummer 1 metro naar south ferry nemen. Vanaf daar kan het niet meer dan 5 a 10 minuten lopen zijn.

Groet : Jeroen
  zondag 18 mei 2008 @ 10:21:59 #249
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58739062
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:24 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

iets met controlfreak, goed voorbereid, geen verrassingen, bang iets vergeten in te pakken of geregeld te hebben, dat soort dingen
Goed bezig, mijn Creditcard was bijvoorbeeld geblokkeerd (fout van bank). Gelukkig had ik nog wat pinpassen bij me, waardoor ik 1000 dollar uit de automaat moest trekken om het hotel te kunnen betalen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_58752756
zo ik ga deze treinreis maken van NY naar Washington, dit filmpje is echt te gek ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Je ziet hiet de hele trein in een vogelvlucht voorbij, zit ook een lekker muziekje bij KAN NIET WACHTEN

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')