abonnement Unibet Coolblue
pi_57866764
Titel topic: eRepublik

Ik speel het spel eRepublik. Het principe van het spel is vrij simpel: “vestig je in een land en draai mee in de economische en politieke ontwikkelingen van dat land om zo een grote speler op de wereldmarkt te worden.”

Het spel is nog in de betafase en er worden nog steeds spelers gezocht om het spel verder te ontwikkelen. Ondanks deze betafase, biedt het spel je toch meerdere mogelijkheden, te weten:

- een gesimuleerde economie: je gaat als werknemer aan de slag bij een bedrijf om geld te verdienen en kunt uiteindelijk doorgroeien naar algemeen directeur van een bedrijf
- een democratisch politiek systeem: je kunt lid worden van een politieke partij en kunt het via die weg schoppen tot president of congreslid van een land
- een militair systeem: je kunt jezelf als militair trainen en aan de slag gaan voor je land. Het wordt binnenkort mogelijk om de oorlog te verklaren aan andere landen en gebieden in te nemen


Als eNederlanders zouden wij graag nieuwe eNederlanders verwelkomen. Waarom?

Omdat eNederland een visitekaartje is van Nederland. Omdat wij actiever en beter georganiseerd zijn dan enig ander land, maar door gebrek aan inwoners toch de toekomstige oorlogen gaan verliezen. Om daar verandering in te brengen ben ik hier gekomen op dit forum om jullie te vragen. Te vragen om inwoner te worden van eNederland om zo gezamelijk te bouwen aan een groot en machtig eNederland.


Hoe word je inwoner?
Helaas is het nog in zijn bèta, waardoor het aantal mensen dat toegelaten wordt via de hoofdpagina van het spel beperkt is. Echter, via uitnodigingen die spelers om de zoveel tijd krijgen om te verspreiden, kunnen wij je wel meteen het spel binnen krijgen! Ben je dus geïnteresseerd, stuur mij dan een PM of mail met je mailadres en wij zorgen ervoor dat je direct die dag nog een Invite in je mailbox hebt!
(met je e-mail adres wordt uiterst vertrouwelijk om gegaan en wordt enkel gebruikt om een invite voor het spel te sturen)

Indien je nog twijfelt en jezelf afvraagt of het spel wel wat voor jou is, geef ik hieronder een link naar een quick tour van het spel, gemaakt door één van de makers van het spel zelf en daaronder een uitgebreider verslag van het spel, gemaakt door één van de actievere leden van eNederland


Quick tour eRepublik: nl.youtube.com/watch?v=FMiThA61HKo

eRepublik wiki: wiki.erepublik.com/

Wat valt er allemaal te doen?
door RazingMandre, inwoner en congreslid eNederland
Je kunt je in principe in elk land vestigen, al juichen wij als eNederlanders het natuurlijk toe als je je ook in ons kikkerlandje komt vestigen. Daar aangekomen kun je op zoek naar een baantje en een politieke partij. Met alleen die twee dingen ben je al een speler en draag je bij aan de spelontwikkeling zoals deze bezig is. Elke dag hoef je dan slechts twee keer te klikken om zowel in werk-skill te groeien als je strength te verhogen in het leger. Dat is het, dan ben je klaar….

Echter, dit is de basisvorm van het spel. Je hoeft niet meer te doen, maar het kan wèl! Sterker nog, er zijn opties te over! Allereerst kun je actief worden binnen je politieke partij. Elke maand zijn er drie verkiezingen: een voor de burgemeesters van de vier steden in eNederland, een voor het herkiezen van partijleiders (waar iedereen, dus ook nieuwelingen, zich beschikbaar voor kunnen stellen) en een voor de landelijke verkiezingen, waarin de partijen met elkaar met pen en woord de strijd aangaan. Binnen de politiek kun je het uiteindelijk dus tot President van eNederland schoppen!

Hiernaast kun je je eigen bedrijf starten. Altijd al willen voorzien in de wensen van e-burgers online? Start dan een voedselbedrijf, een giftshop, een wapenzaak, een ziekenhuis-bouwbedrijf of een transportbedrijf. Neem mensen aan die voor je komen werken, betaal hun loon uit en verkoop je nieuwe artikelen aan de Nederlandse burger! Met de winsten koop je weer exportlicensies, waarmee je over de grens je entrepreneursschap kunt testen en je economische invloed vergroot!

Voor de mensen die in zichzelf het schrijversbloed voelen stromen, is er voor iedereen de mogelijkheid gratis een krant te starten en heel eNederland en de eWereld op de hoogte te houden van alles wat jij nodig acht. Dit kan over het spel zelf en al haar ontwikkelingen gaan, maar mag ook over eigen gekozen onderwerp. Zolang jij het belangrijk vind, mag het gepubliceerd worden en is het voor iedereen te lezen. De kunst is zoveel mogelijk lezers aan te spreken en hierdoor abonnees te vergaren, wat je mediakracht vergroot!

We hebben zojuist, op 1 april, de laatste verkiezingen gehad en daarmee is een nieuwe President gekozen, alsmede een nieuwe verdeling in het Parlement. Vanuit deze partij is het idee voor recruitment van buitenaf gekomen, de reden ook dat dit schrijven nu hier voor jou te lezen valt!

Kom ons helpen eNederland sterk te maken op eRepublik, reageer nu!

Een link naar eRepublik

[ Bericht 6% gewijzigd door Gatenkaas op 06-04-2008 12:58:03 ]
Burning bridges gives you so much more
pi_57871842
klinkt wel lagge
pi_61422571
Ik speel het ook, het spel is wel lachen.
Some people think im crazy, but thats not true. I have a heart of a small little boy. It's in a glass yar on my desk.
pi_61500093
Ik heb de invite aangevraagd
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_61502332
Als jullie mij een emailtje sturen dan kan ik jullie inviten . Meer kans dat je in het spel komt.
Some people think im crazy, but thats not true. I have a heart of a small little boy. It's in a glass yar on my desk.
pi_61504653
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:41 schreef Rush_RepsaJ het volgende:
Als jullie mij een emailtje sturen dan kan ik jullie inviten . Meer kans dat je in het spel komt.
Zonder e-mail adres in je profiel, en zonder pm, word dat vrij lastig, denk je niet?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_61507943
Ja inderdaad, mijn fout. rush.repsaj@gmail.com. En ik ga nu ook even mijn profiel editen
Some people think im crazy, but thats not true. I have a heart of a small little boy. It's in a glass yar on my desk.
pi_61568335
Ik heb een invite, en ben ermee begonnen In NL natuurlijk
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_61568372
You have successfully joined FOK! Party.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_71076769
Zijn hier nog mensen die Erepublik spelen of misschien willen gaan spelen. Ik zal even een overzicht maken wat er in de tussentijd is gebeurd en waar Nederland nu staat (compilatie van mijn en Jazar's posts op Tweakers.net).

De V1 (Versie 1) werd gelanceerd op 14 oktober 2008.
Het spel heeft in de loop van tijd vele ontwikkelingen meegemaakt. Zo werd er een oorlogsmodule geïntroduceerd, trivia werden tijdelijk een belangrijk onderdeel voor het trainen (is verwijderd), werken en vechten, grondstoffen werden toegevoegd aan het spelsysteem en met V1 werd de complete look van de website veranderd.

26 maart 2009:
Er zijn geruchten dat The United Kingdom Nederland wilt aanvallen. Echt veel informatie is er niet over, maar het is misschien vanwege onze high-grain regions alsmede het uitbreiden van UK's grondgebied.

05 april 2009:
De geruchten dat eUK eNederland wilt aanvallen zijn nog niet waar gebleken. Wel heeft eSpanje een takeover gedaan op eBelgie. Dat wilt zeggen dat ze bij de verkiezingen ervoor hebben gezorgd dat zij de touwtjes in handen hebben gekregen, door met veel mensen op elkaar te gaan stemmen. Gelukkig is er een splitsing tussen congress- en presidentsverkiezingen en was er nog een belgische president. Omdat er grote kans was dat bij de komende presidentsverkiezingen er ook een spaanse president zou komen heeft eBelgie ervoor gekozen om bij eNederland te gaan. Op dit moment is dit al afgerond en heeft eNederland er 3 regios bij + de gezellige eBelgen.

Het enige wat nog misschien een probleem wordt is dat de eSpanjaarden Nederland nu willen gaan overnemen, maar gelukkig zijn we zelf ook met best veel. Verder zullen we eraan moeten werken dat de economie en politiek met zoveel nieuwe spelers positief blijft.

08 mei 2009:
De eSpanjaarden hebben eNederland (tegenwoordig De Verenigde Nederlanden (eVNL)) niet proberen over te nemen. Vanaf de merge is de samenwerking goed gegaan tussen de Belgen en de Nederlanders, maar op dit moment is er een nieuwe groep begonnen. Via een of ander forum is een hele stapel franse belgen begonnen met Erepublik. Van de ene kant geen probleem, maar van de andere kant doen ze alleen maar wat ze zelf willen op dit moment. Er zijn ook geruchten dat ze eVNL willen overnemen bij de volgende verkiezingen. Deze geruchten zijn ontstaan, omdat ze op hun eigen forum er een aantal keer over gehad hebben. Het hoeft niet waar te zijn eventueel, maar we blijven toch op onze hoede. Mogelijk is het alleen maar grootheidspraat van een groep die nog niet zoveel ervaring met dit spel hebben, want zo'n kleine groep heeft niet echt kans om te overleven, omdat andere landen veel groter zijn. We zijn het kijken wat precies de wensen van deze groep is, zodat we misschien wel gewoon samen kunnen werken.

Verder gaan de oorlogen tussen de alliances Atlantis en Peace gewoon door. Elke dag is er wel een gevecht te vinden in de eWereld. Op dit moment zijn er ook trainingswars bezig om de mensen die niet willen verhuizen ook een kans te geven om te trainen in battles.

16 juni 2009
- De vijandelijke alliantie (Atlantis) is uiteengevallen
- Ze waren toch al geen echte alliantie (de ego's van alle landen pasten niet in dezelfde alliantie )
- Zweden en Polen vielen hun medelid Duitsland aan, met steun van Kroatie, Zweden, Noorwegen, Finland lid aan
- De andere allies lieten Duitsland in de steek, alleen Canada hielp Duitsland (en Turkije en Japan, leden van onze alliantie (PEACE Global Community) )
- Nadat ze klaar waren heeft onze alliantie in de vorm van Frankrijk, Italie en Hongarije ze mooi weer terug naar hun nest gejaagd

23 juni 2009
Prachtige actie vandaag. Hongarije (uit onze alliantie PEACE GC) heeft (met behulp van gezamenlijke troepen, maar ook zeker dankzij hun supersterke bevolking) 10 landen gezamenlijk verslagen in een battle.

Dat betekent dus dat Hongarije en alle soldaten op hun grondgebied hebben gewonnen van een groot aantal vrij sterke landen gezamenlijk, zijnde Kroatie (het land dat Servisch gebied bezet wat wij willen bevrijden) gesteund door hun alliantie (die vanaf eigen grondgebied met het hele volk kon verdedigen) Spanje, VS, Finland, Zweden, Polen, Roemenie, Zwitserland, Israel en Griekenland.

23 juni 2009
DE AMERIKANEN VALLEN AAN!

Ondanks veel relaxte spelers is er een grote groep geindoctrineerde Amerikaanse zombies. Zij proberen nu de Unie tussen Nederland en Belgie te verbreken en de voormalig Belgische regios af te scheiden.

Heden
Op dit moment zijn er een aantal gevechten bezig tussen PEACE en oud Atlantislanden. De grootste reden voor deze aanval is om een rekening te vereffenen vanwege de gecombineerde aanval van Atlantis een tijd geleden. Verder is USA continu uit de hoogte het doen dat ze alles zijn en iedereen aankunnen. Mede omdat USA ons ook heeft aangevallen doen wij lekker mee Atlantis heeft trouwens wel nog een aantal vriendschappen met landen die aan hun kant meevechten.

Verder hebben we nu een belgische president van het kamp waar we eerst een beetje sceptisch over waren. Achteraf blijken de meeste gewoon goede gasten en met ThomasRed (president) is goed samen te werken. De officiële taal van the United Netherlands is op dit moment wel engels geworden, zodat we gemakkelijker kunnen communiceren. Niet elke franse belg kan nederlands en omgekeerd is dat ook zo. Er zijn wel nog een aantal plekken waar gewoon lekker nederlands gepraat kan worden

Heb je vragen dan kan je ze altijd stellen aan mij of op http://www.enetherlands.nl/index.php (het officiële forum van eUNL). Wil je eens komen kijken in het spel zelf dan kan je jezelf direct aanmelden via www.erepublik.com. Ook is het mogelijk om dit via een referral te doen (in mijn geval http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart), maar dit is alleen handig voor mij. Je kunt dus zelf kiezen hoe je jezelf aanmeld
De wereld draait, maar je merkt het alleen als je zat bent.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:56:48 #11
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_71120796
Net aangemeld!

Ontzettend vet spel. Echt precies wat ik al JAREN zocht.
pi_71123794
Ontzettend vet vind ik zelf dan weer overdreven
Het moet je liggen of niet, maar ik (en toch wel velen met mij) heb er zeker wel plezier mee.

Trouwens, aan het begin moet je misschien een beetje doorbijten, want niet alle features zijn direct beschikbaar. Je krijg ze vanzelf als je level up gaat: http://www.erepublik.com/en/career-path Maar er is altijd nog gezelligheid en discussie te vinden op het forum (http://www.enetherlands.nl).

[ Bericht 23% gewijzigd door kixtart op 19-07-2009 19:57:21 ]
De wereld draait, maar je merkt het alleen als je zat bent.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:07:28 #13
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_71125531
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:23 schreef kixtart het volgende:
Ontzettend vet vind ik zelf dan weer overdreven
Het moet je liggen of niet, maar ik (en toch wel velen met mij) heb er zeker wel plezier mee.

Trouwens, aan het begin moet je misschien een beetje doorbijten, want niet alle features zijn direct beschikbaar. Je krijg ze vanzelf als je level up gaat: http://www.erepublik.com/en/career-path. Maar er is altijd nog gezelligheid en discussie te vinden op het forum (http://www.enetherlands.nl).
Nouja. Ik maakte die post nog voordat ik werk had enzo

Nu is het idd een beeeetje stil xD


Maar ik zit Monetaire Oorlogvoering op dat forum te bedenken. Ook een leuke past-time.
pi_71387389
Leuk stukje van de admins:
http://www.erepublik.com/(...)ay-614--873324/1/all
quote:
Today we witnessed a PEACE victory on all fronts. Romania lost the highly important region of Podolia. Canada lost Alberta. And the US lost California, all this in just two hours. By far the most impressive battle was the one for California, where Indonesia fought alone against the US plus 14 allies. Indonesia managed to keep the wall at a “conquerable” level for 23 hours, which is impressive, but they conquered California with the help of the strongest soldiers of the PEACE alliance, in the last hour of battle.
eUSA die altijd stoer was het doen dat ze onoverwinnelijk waren krijgt nu de deksel op de neus
De wereld draait, maar je merkt het alleen als je zat bent.
pi_71634777
Als er nog mensen zijn die het laatste zetje nodig hebben. Nu ook een kort stukje op nujij:
http://www.nujij.nl/erepublik-babybooming-updates.6333742.lynkx

En er is een speciale site gemaakt waar je een invite via kunt ontvangen. Zodra je er een hebt wordt automatisch een coach toegewezen die je helpt bij eventuele vragen ingame: http://unl.ebabyboom.fr (gehost op een franse site, want fr, en en nl is mogelijk).

Mocht niemand interesse hebben en ik over een tijdje nog steeds de laatste poster zijn dan zal ik dit topic gelijk met rust laten
De wereld draait, maar je merkt het alleen als je zat bent.
pi_71648036
Ik zal het eens proberen
pi_71657286
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:16 schreef Eklerion het volgende:
Ik zal het eens proberen
pi_71686412
Welkom, aan het begin kan het eventueel een beetje doorbijten zijn doordat sommige onderdelen level afhankelijk zijn

Mochten jullie vragen hebben dan kan je me altijd een PM sturen ingame (http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/82852) of om hulp vragen op www.enetherlands.nl.
De wereld draait, maar je merkt het alleen als je zat bent.
pi_71688395
Wellicht dat ik er weer eens mee begin.
Burning bridges gives you so much more
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:48:42 #20
111328 cryotek
zie signature
pi_71689640
Ah, wist niet dat hier een topic over was
Speel het al een flinke tijd, vanaf 31.01.2008 volgens mijn profiel
zie ondertitel
pi_71689674
Is het echt zo dat je in de eerste dagen niet heel veel meer kan doen dan werken/trainen (1x per dag)?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:52:45 #22
111328 cryotek
zie signature
pi_71691492
Daar komt het wel op neer ja, des te verder je komt des te meer mogelijkheden je krijgt
zie ondertitel
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:54:58 #23
239775 BlazingV2
Och gut toch
pi_71740604
Ik speel het ook.
Mijn naam daar is BlazinV2.
Geef me maar een invite.
Handje tussen de benen, als ze op dat moment al nat is en je toelaat zit je goed. Als is ze nat is ze botergeil en wilt ze jouw hard kloppende vleeslolly helemaal vacuum zuigen met haar natte mossel.
pi_71741453
Speciaal gemaakte invitesite http://unl.ebabyboom.fr/. Je krijgt dan ook een coach die je helpt mocht het nodig zijn.
Of direct via mij http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart.
Gold van deze invites zal gestort worden aan ons land, dus dan ben ik niet de enige die er voordeel aan heeft

Vragen kan je altijd ingame, op het forum (www.enetherlands.nl) of op irc (irc.rizon.net - #eNederland of #eUNL) stellen.
De wereld draait, maar je merkt het alleen als je zat bent.
pi_71742750
Speel het spel al sinds beta maar ben al paar keer gestopt heb net weer me burger oplaten staan uit de dood
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')