abonnement Unibet Coolblue
pi_57865659
Hoe doen we dat mensen?

Gewoon een bak met water vullen daar een of andere zeep (?) in doen, dan je kleren erin dumpen, nat maken en weer uitwringen?
Iemand uitleg? whehe
Welcome down with the warrior sound!
  zondag 6 april 2008 @ 11:58:34 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_57865777
wasbord voor ultieme cleansingness!
Long live music.
pi_57866187
neem voor op de hand wassen een middel als biotex, dat werkt over het algemeen goed.
lauw water (niet te heet) in een emmer, biotex erin (let op het voorschrift op de verpakking) even roeren zodat het wasmiddel is opgelost (anders krijg je witte stipjes op je kleding) dan het kledingstuk onderdompelen en als het ware tegen zichzelf aanschuren.
dit herhaal je een aantal maal en daarna laat je het kledingstuk nog even weken.
tot slot: kledingstuk eruit halen en uitwringen, daarna goed uitspoelen met schoon (lauwwarm) water, bijvoorbeeld onder een douchekop, of in de wasbak.

laten drogen aan de lijn of in de wasdroger proppen.

succes
pi_57866230
Bak water vullen, scheutje wasmiddel erin (dosering voor handwas staat meestal wel op de fles), kleding erin en soppen, even extra goed wrijven op vlekken, stop uit de wasbak trekken en kleding goed uitspoelen tot het water helder is. Eventueel dan weer de bak vullen met water, scheutje wasverzachter erin, even soppen, en weer goed uitspoelen. En dan (voorzichtig) uitwringen.
Bij nieuwe gekleurde of zwarte kleding zou je bij het eerste sopje een scheut azijn kunnen doen voor het behoud van je kleuren.

Wat wil je met de hand wassen en waarom?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57866378
koop een wasmachine gek!
  zondag 6 april 2008 @ 12:43:36 #6
123170 alors
zlata1234
pi_57866662
Ai ai ai, moeilijk moeilijk...

Wat dacht je van een emmer met wasmiddel en een beetje rossen en je kleren in en uit het water halen met een soort draaiende beweging. Dan uitspoelen en uitwringen en daar is je schone was! Nog even ophangen om te drogen voor het ultieme resultaat
know'm sayin?
×
word? word.
pi_57867205
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:58 schreef MASD het volgende:
wasbord voor ultieme cleansingness!
Whehe. Dat heb ik toch niet man
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:19 schreef YoopY het volgende:
neem voor op de hand wassen een middel als biotex, dat werkt over het algemeen goed.
lauw water (niet te heet) in een emmer, biotex erin (let op het voorschrift op de verpakking) even roeren zodat het wasmiddel is opgelost (anders krijg je witte stipjes op je kleding) dan het kledingstuk onderdompelen en als het ware tegen zichzelf aanschuren.
dit herhaal je een aantal maal en daarna laat je het kledingstuk nog even weken.
tot slot: kledingstuk eruit halen en uitwringen, daarna goed uitspoelen met schoon (lauwwarm) water, bijvoorbeeld onder een douchekop, of in de wasbak.

laten drogen aan de lijn of in de wasdroger proppen.

succes
Dank u
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Bak water vullen, scheutje wasmiddel erin (dosering voor handwas staat meestal wel op de fles), kleding erin en soppen, even extra goed wrijven op vlekken, stop uit de wasbak trekken en kleding goed uitspoelen tot het water helder is. Eventueel dan weer de bak vullen met water, scheutje wasverzachter erin, even soppen, en weer goed uitspoelen. En dan (voorzichtig) uitwringen.
Bij nieuwe gekleurde of zwarte kleding zou je bij het eerste sopje een scheut azijn kunnen doen voor het behoud van je kleuren.

Wat wil je met de hand wassen en waarom?
Dank u. Gewoon een shirt/trui/broek voor als ik hem snel schoon wil hebben maar niet genoeg spullen heb voor wasmachine.
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:29 schreef quirina het volgende:
koop een wasmachine gek!
Ja, maar die heb ik dus niet altijd bij de hand
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:43 schreef alors het volgende:
Ai ai ai, moeilijk moeilijk...

Wat dacht je van een emmer met wasmiddel en een beetje rossen en je kleren in en uit het water halen met een soort draaiende beweging. Dan uitspoelen en uitwringen en daar is je schone was! Nog even ophangen om te drogen voor het ultieme resultaat
Dank u
Welcome down with the warrior sound!
pi_57867564
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:12 schreef The_Warrior_Elite_2008 het volgende:

Dank u. Gewoon een shirt/trui/broek voor als ik hem snel schoon wil hebben maar niet genoeg spullen heb voor wasmachine.
Maar je hebt wel een wasmachine? Dan zou ik de kleding niet uitwringen maar even in de wasmachine centrifugeren. Dat kan je als het goed is apart instellen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57867630
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een wasmachine? Dan zou ik de kleding niet uitwringen maar even in de wasmachine centrifugeren. Dat kan je als het goed is apart instellen.
ok bedankt
Welcome down with the warrior sound!
pi_80526024
Mijn wasmachine is zojuist overleden en ik ben ook nog eens een arme sloeber.
tvp dus.

Tevens een enorme kutkick, np.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:52:02 #11
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_80526202
Met de hand wassen deden ze voor de oorlog.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_80532091
Afwasteil (die ik alleen voor kleding gebruik) vullen met heet water, wasmiddel er in, kleding er in, kwartiertje laten staan, uitvringen/uitspoelen met schoon water, klaar!

Ik was eigenlijk alleen hele delicate dingen met de hand. En soms t-shirts als ik een shirt echt aan wil maar er verder niet genoeg was is om een was te draaien. Grotere dingen dan t-shirts zou ik niet aan beginnen tenzij je een bad hebt ofzo waar je de was in kan doen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:29:32 #13
287877 AmNaBa
heeft het nagellakvirus
pi_80532415
Of in een emmer met een deksel erbij
Zomers doet een donkere vuilniszak (ja...een schone) in de zon het ook erg goed
Was er in, water en sop erbij, even schudden, laten staan, schudden, een paar keer herhalen
en dan uitspoelen met schoon water.
Als je de vuilniszak in de zon zet, warmt het water vanzelf op en kun je ook met koud water wassen
pi_80556012
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:46 schreef NrTH het volgende:
Mijn wasmachine is zojuist overleden en ik ben ook nog eens een arme sloeber.
tvp dus.

Tevens een enorme kutkick, np.
marktplaats heeft ook vaak wel goede wasmachines (weg ivm samenwonen, heb je vaak nog hele mooie voor een leuke prijs).. zelf heb ik er 1 van gamma voor 200 euro ofzo.. ik zou zsm een nieuwe kopen!
pi_80556146
Ik heb ooit maanden alles op de hand gewassen in een teiltje. Je handen gaan echt kapot van het uitwringen van handdoeken.
pi_80651582
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:48 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

marktplaats heeft ook vaak wel goede wasmachines (weg ivm samenwonen, heb je vaak nog hele mooie voor een leuke prijs).. zelf heb ik er 1 van gamma voor 200 euro ofzo.. ik zou zsm een nieuwe kopen!
Ik kan door de weeks gewoon gratis wassen gelukkig (ivm werk). Heeft niet heel veel haast nog, maar zag al wel wat goedkope @ MP, zelfs met garantie.
Toch moet ik dit weekend wel even een paar shirts met de hand wassen voor het eerst in m'n leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')