abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 april 2008 @ 08:55:53 #1
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_57844972
Ik heb voor 70 Euro iets bij een webwinkel gekocht. Drie weken geleden betaald. Gisteren ontvangen, maar niet wat ik wil. Ik vind het niet netjes afgewerkt en wil mijn geld terug. Op hun website staat niets van retourbeleid. Kan ik mij op een recht beroepen zoals wettelijke bedenktijd ofzo?
Bedrijf doet moeilijk en wil niet zomaar geld retourneren.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:05:38 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57845007
Natuurlijk, dat kan altijd!
Binnen 7 dagen retour sturen (jij betaald verzendkosten terug) en je krijgt je volledige bedrag incl. verzendkosten retour. Theoretisch dan...
censuur :O
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:15:01 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57845049
Yep, 7 dagen. 't Is de wet!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57845063
Is het maatwerk? Ik lees namelijk iets over (niet netjes) afgewerkt. Just checking.
pi_57845072
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:17 schreef r_one het volgende:
Is het maatwerk? Ik lees namelijk iets over (niet netjes) afgewerkt. Just checking.
Scherp. Overigens komen er dan wel weer andere wetten bij kijken. Bij een frame van een schilderij oid hoeft TS geen uitstekende nagels te accepteren
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:32:41 #6
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57845158
Gewoon terugsturen dus.
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_57845238
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:15 schreef soylent het volgende:
Yep, 7 dagen. 't Is de wet!
Nog sterker, als je hier tijdens het bestelproces niet op gewezen bent is de termijn 30 dagen....
pi_57845408
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:43 schreef Croga het volgende:
Nog sterker, als je hier tijdens het bestelproces niet op gewezen bent is de termijn 30 dagen....
Nóg veel sterker: 3 maanden!
pi_57845455
Even googlelen op 'wet koop op afstand'.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:52:57 #10
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_57850514
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:17 schreef r_one het volgende:
Is het maatwerk? Ik lees namelijk iets over (niet netjes) afgewerkt. Just checking.
Het is inderdaad maatwerk. Persoonlijke deurmat
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_57850702
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:52 schreef Cydex het volgende:
Het is inderdaad maatwerk. Persoonlijke deurmat
Dan heb je gewoon pech. Wet Koop op Afstand geld dan niet meer. Het hele verhaal wordt dan een heel stuk moeilijker. Je zult moeten aantonen dat je voor het geld wat je betaald hebt een betere afwerking had kunnen verwachten. Krijg je dat niet aannemelijk gemaakt dan is er geen enkele mogelijkheid.
pi_57864856
De bedenktijd is nu niet relevant. Je hebt een product gekocht die niet aan de eisen voldoet die je redelijkerwijs had mogen verwachten.
Je kan de leverancier in de gelegenheid stellen er alsnog voor te zorgen dat ze een product leveren die wel aan die eis voldoet. Stel hier een termijn aan, zeg zeven werkdagen.
Doen ze dat niet, dan stel je ze in gebreke en dienen ze alsnog binnen een gestelde termijn, zeg drie werkdagen het product als zodanig af te leveren, indien ze dat niet doen zal je de koop ontbinden en het betaalde bedrag terug willen ontvangen.
De vraag is alleen wat te doen als ze na de laatste brief niet leveren. Is het de moeite waard om hiervoor rechtsbijstand of een geschillencommissie voor in te schakelen, maar dat is een eigen keuze.
Blijf in ieder geval communiceren met het bedrijf, op een nette manier en laat emoties buiten de communicatie.
pi_57866919
In het algemeen is het dus wanneer je het product ontvangt heb je het recht om 'om welke reden dan ook" het terug te sturen binnen 7 dagen en krijg je je geld terug? En mag het dan wel uit de verpakking al zijn geweest?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 6 april 2008 @ 13:02:45 #14
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_57867031
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:57 schreef rene90 het volgende:
In het algemeen is het dus wanneer je het product ontvangt heb je het recht om 'om welke reden dan ook" het terug te sturen binnen 7 dagen en krijg je je geld terug? En mag het dan wel uit de verpakking al zijn geweest?
In het algemeen wel: uitzonderingen zijn:
Artikel 7:46d lid 4 BW:
De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a.van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b.van zaken die:
1°zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°.duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°.door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°.snel kunnen bederven of verouderen;
c.van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d.van kranten en tijdschriften.
pi_57867109
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:02 schreef Cottleston-Pie het volgende:

[..]

In het algemeen wel: uitzonderingen zijn:
Artikel 7:46d lid 4 BW:
De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a.van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b.van zaken die:
1°zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°.duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°.door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°.snel kunnen bederven of verouderen;
c.van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d.van kranten en tijdschriften.
en onder deze valt de TS lijkt me
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_57867314
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:57 schreef Dirkh het volgende:
De bedenktijd is nu niet relevant. Je hebt een product gekocht die niet aan de eisen voldoet die je redelijkerwijs had mogen verwachten.
Je kan de leverancier in de gelegenheid stellen er alsnog voor te zorgen dat ze een product leveren die wel aan die eis voldoet. Stel hier een termijn aan, zeg zeven werkdagen.
Doen ze dat niet, dan stel je ze in gebreke en dienen ze alsnog binnen een gestelde termijn, zeg drie werkdagen het product als zodanig af te leveren, indien ze dat niet doen zal je de koop ontbinden en het betaalde bedrag terug willen ontvangen.
De vraag is alleen wat te doen als ze na de laatste brief niet leveren. Is het de moeite waard om hiervoor rechtsbijstand of een geschillencommissie voor in te schakelen, maar dat is een eigen keuze.
Blijf in ieder geval communiceren met het bedrijf, op een nette manier en laat emoties buiten de communicatie.
Klopt helemaal maar TS vroeg naar het "geld terug" retourbeleid. Da's wat anders dan dit stukje non-conformiteit.
pi_57867335
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:06 schreef rene90 het volgende:
en onder deze valt de TS lijkt me
Ja, in de volksmond ook wel "maatwerk" genoemd.
pi_57871768
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt helemaal maar TS vroeg naar het "geld terug" retourbeleid. Da's wat anders dan dit stukje non-conformiteit.
Nu kom ik op een gebied waar ik geen kennis van heb, maar gezond verstand een rol gaat spelen.
In mijn ogen is er nooit sprake van een "geld terug" beleid als een product geleverd is. Dat het product niet geleverd is zoals je redelijkerwijs mag verwachten, is geen reden om het geld terug te eisen. Je kan wel verwachten dat het product alsnog geleverd wordt zoals met redelijkerwijs mag verwachten.

De TT wijst ook naar de wettelijke bedenktijd. Vandaar het antwoord, die is niet relevant in deze.
pi_57872898
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:51 schreef Dirkh het volgende:
Nu kom ik op een gebied waar ik geen kennis van heb, maar gezond verstand een rol gaat spelen.
In mijn ogen is er nooit sprake van een "geld terug" beleid als een product geleverd is. Dat het product niet geleverd is zoals je redelijkerwijs mag verwachten, is geen reden om het geld terug te eisen. Je kan wel verwachten dat het product alsnog geleverd wordt zoals met redelijkerwijs mag verwachten.

De TT wijst ook naar de wettelijke bedenktijd. Vandaar het antwoord, die is niet relevant in deze.
Dat is nou net de kern van de Wet Koop op afstand, dan geldt wel een "geld terug" beleid gedurende de eerste 7 dagen bedenktijd. Ongeacht de reden (slecht geproduceerd of domweg niet mooi vinden).

De wettelijke bedenktijd is in deze niet relevant omdat de Wet Koop op afstand niet van toepassing is (want maatwerk).

Dat laat onverlet dat TS idd wel recht heeft op een "goed" product, daar komt de rest van consumentenrecht om de hoek kijken.
  zondag 6 april 2008 @ 19:19:43 #20
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_57874663
Het product is in mijn ogen niet echt van hoge kwaliteit. Daar valt dus over te twisten, maar voor 60 Euro verwacht ik meer dan wat ik krijg. Daarnaast is het gewoon fout gemaakt (horizontaal ipv verticaal product). Ten slotte vind ik de afwerking niet goed. Wellicht dat ik met dat laatste punt alleen gewoon kan eissen op een nieuw product dat wel goed is afgewerkt. Bedrijf zal daar denk ik wel mee akkoord gaan.

Alleen vind ik het product (ook al zou het goed zijn afgewerkt) gewoon niet het geld waard. Geldt dan niet een standaard bedenktijd van 7 dagen na ontvangst van product (ook al is het maatwerk)? Dat is de vraag. Als ik zo de reacties bekijk, wordt het een moeilijk verhaal van mijn kant, omdat ik vind dat het product niet in verhouding staat met de prijs. Nu kan de verkoper zich beroepen op de uitzonderingsregel dat het maartwerk is. Een beetje frustrerend.

Ik ga maar eens contact leggen met hen.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_57875416
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:19 schreef Cydex het volgende:
Het product is in mijn ogen niet echt van hoge kwaliteit. Daar valt dus over te twisten, maar voor 60 Euro verwacht ik meer dan wat ik krijg.
Dat zal aantoonbaar zijn. Bijvoorbeeld: Wij leveren het product in een hoge kwalitieit voor maar 60 euro, terwijl jij een product kan overleggen wat niet voldoet aan de "hoge kwaliteit". Maar dan nog zal je de leverancier de gelegenheid moeten geven het product te leveren wat wel aan de beloofde kwaliteit voldoet.
quote:
Daarnaast is het gewoon fout gemaakt (horizontaal ipv verticaal product).
Productiefout, dus leverancier is hiervoor aansprakelijk. Dan weer, de leverancier moet in de gelegenheid gesteld moeten worden om het juiste product te leveren..
quote:
Ten slotte vind ik de afwerking niet goed. Wellicht dat ik met dat laatste punt alleen gewoon kan eissen op een nieuw product dat wel goed is afgewerkt. Bedrijf zal daar denk ik wel mee akkoord gaan.
Opgelost
quote:
Alleen vind ik het product (ook al zou het goed zijn afgewerkt) gewoon niet het geld waard.
Aap en mouw verhaal, wat de leverancier ook zou doen, jij wil het product niet meer en de leverancier kan op zijn kop gaan staan, hij is de lul.
Jammer, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Jij besteld, hij levert. Jij wil niet meer, terwijl de leverancier netjes heeft geleverd... Je bent de 60euro gewoon kwijt door je eigen schuld.
quote:
Geldt dan niet een standaard bedenktijd van 7 dagen na ontvangst van product (ook al is het maatwerk)? Dat is de vraag.
Nee, bij maatwerk geldt deze termijn niet. Punt uit. Is al eerder gezegd.
quote:
Als ik zo de reacties bekijk, wordt het een moeilijk verhaal van mijn kant, omdat ik vind dat het product niet in verhouding staat met de prijs.
Dat had je vantevoren kunnen (moeten) bepalen. Wel zal het product redelijkerwijs moeten voldoen aan de verwachting. Ik ga er van uit dat je het product hebt gekocht op basis van bepaalde afspraken/beloftes. Zodra deze aantoonbaar niet zijn nagekomen zal je de leverancier in gebreke moeten stellen om de belofte wel na te komen.
quote:
Nu kan de verkoper zich beroepen op de uitzonderingsregel dat het maartwerk is. Een beetje frustrerend.
Net zo frustrerend voor de leverancier die nu een ontevreden klant heeft en het product wel geleverd heeft.
quote:
Ik ga maar eens contact leggen met hen.
Verstandig, gewoon even een belletje en daarna per mail/brief het gesprek bevestigen, wat de uitslag ook is.
En blijf beleefd, maar wel vastbesloten.
  zondag 6 april 2008 @ 20:01:19 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57875480
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:19 schreef Cydex het volgende:
Alleen vind ik het product (ook al zou het goed zijn afgewerkt) gewoon niet het geld waard. Geldt dan niet een standaard bedenktijd van 7 dagen na ontvangst van product (ook al is het maatwerk)? Dat is de vraag.
Dat is de vraag niet, die vraag is al beantwoord: de 7 dagen termijn geldt niet voor maatwerk, simpelweg omdat maatwerk niet opnieuw te verkopen is aan iemand anders.
quote:
Als ik zo de reacties bekijk, wordt het een moeilijk verhaal van mijn kant, omdat ik vind dat het product niet in verhouding staat met de prijs.
Dat had je toch ook van te voren kunnen weten? Ik weet niet om wat voor deurmat het gaat, maar bij 70 euro vind ik dat al heel snel heel veel geld voor iets wat voor 2 euro bij de Blokker ligt...
censuur :O
pi_63241434
k heb een zelfde situatie.

Het product voldoet niet aan mijn gestelde eisen. Zijn achterlichten van een auto.
Product is anders dan ik in eerste instantie had verwacht, tevens ook de kwaliteit.
Heb de verkoper ervan op de hoogte gesteld.
En hem verteld over mijn rechten en zijn plichten.
Hij wil het niet terugnemen, ben nu bang dat als ik het terug stuur niks meer terug krijg.
Wat nu?
Gr

Dennis
pi_63242759
Als je situatie onder de wet 'koop op afstand' valt dan wijs je de verkoperof zijn verplichting, onderbouwd met de wet.
Je geeft hem dan een termijn om daaraan te voldoen en als hij daaraan geen gehoor wil geven dan zul je naar de rechter moeten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_63247820
Zelfde vraag:
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:17 schreef r_one het volgende:
Is het maatwerk? Ik lees namelijk iets over (niet netjes) afgewerkt door jou gestelde eisen. Just checking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')