quote:
Op zondag 6 april 2008 19:19 schreef Cydex het volgende:Het product is in mijn ogen niet echt van hoge kwaliteit. Daar valt dus over te twisten, maar voor 60 Euro verwacht ik meer dan wat ik krijg.
Dat zal aantoonbaar zijn. Bijvoorbeeld: Wij leveren het product in een hoge kwalitieit voor maar 60 euro, terwijl jij een product kan overleggen wat niet voldoet aan de "hoge kwaliteit". Maar dan nog zal je de leverancier de gelegenheid moeten geven het product te leveren wat wel aan de beloofde kwaliteit voldoet.
quote:
Daarnaast is het gewoon fout gemaakt (horizontaal ipv verticaal product).
Productiefout, dus leverancier is hiervoor aansprakelijk. Dan weer, de leverancier moet in de gelegenheid gesteld moeten worden om het juiste product te leveren..
quote:
Ten slotte vind ik de afwerking niet goed. Wellicht dat ik met dat laatste punt alleen gewoon kan eissen op een nieuw product dat wel goed is afgewerkt. Bedrijf zal daar denk ik wel mee akkoord gaan.
Opgelost
quote:
Alleen vind ik het product (ook al zou het goed zijn afgewerkt) gewoon niet het geld waard.
Aap en mouw verhaal, wat de leverancier ook zou doen, jij wil het product niet meer en de leverancier kan op zijn kop gaan staan, hij is de lul.
Jammer, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Jij besteld, hij levert. Jij wil niet meer, terwijl de leverancier netjes heeft geleverd... Je bent de 60euro gewoon kwijt door je eigen schuld.
quote:
Geldt dan niet een standaard bedenktijd van 7 dagen na ontvangst van product (ook al is het maatwerk)? Dat is de vraag.
Nee, bij maatwerk geldt deze termijn niet. Punt uit. Is al eerder gezegd.
quote:
Als ik zo de reacties bekijk, wordt het een moeilijk verhaal van mijn kant, omdat ik vind dat het product niet in verhouding staat met de prijs.
Dat had je vantevoren kunnen (moeten) bepalen. Wel zal het product redelijkerwijs moeten voldoen aan de verwachting. Ik ga er van uit dat je het product hebt gekocht op basis van bepaalde afspraken/beloftes. Zodra deze aantoonbaar niet zijn nagekomen zal je de leverancier in gebreke moeten stellen om de belofte wel na te komen.
quote:
Nu kan de verkoper zich beroepen op de uitzonderingsregel dat het maartwerk is. Een beetje frustrerend.
Net zo frustrerend voor de leverancier die nu een ontevreden klant heeft en het product wel geleverd heeft.
quote:
Ik ga maar eens contact leggen met hen.
Verstandig, gewoon even een belletje en daarna per mail/brief het gesprek bevestigen, wat de uitslag ook is.
En blijf beleefd, maar wel vastbesloten.