abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:21:59 #1
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57841843
Vorige delen

Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven #5
Bloedgeven #6

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.

Hier verder!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:33:46 #2
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_57842073
Ik heb mij 2 weken geleden aangemeld als bloeddonor
dus een tvp ( heb al een bevestigings brief ontvangen )
happen naar de baas
pi_57850205
Hebben jullie geen last van diepliggende aderen? De reden waarom ik ermee gestopt ben.

Heb toch bloedgroep O, waar ze niet direct om staan te springen meestal.
What's the name of the game?
pi_57957297
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:29 schreef -marz- het volgende:
Hebben jullie geen last van diepliggende aderen? De reden waarom ik ermee gestopt ben.

Heb toch bloedgroep O, waar ze niet direct om staan te springen meestal.
O is juist 'universeel'. Erg jammer dat je bent gestopt.
Ik had eerder altijd last van mijn linkerarm omdat het bloed de aderen daar minder goed stromen, leek het wel. Het apparaat piepte om de haverklap.
Toen ik rechts probeerde ging het veel beter. Ik neem vaak nog wel een knijpkussentje in de hand voor het geval dat... Maar ben nu vaak toch wel binnen 10 minuten klaar.

Hebben de Nijmegenaren allemaal een enquête in de bus gekregen?
Hoeveel mensen kennen jullie die ook bloed doneren?
  donderdag 10 april 2008 @ 20:28:31 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57964963
Nog geen enquete gezien Kan zijn dat die door de brievenbus-sticker wordt tegengehouden?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_57967017
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:21 schreef wyccie het volgende:

[..]

O is juist 'universeel'. Erg jammer dat je bent gestopt.
Ik had eerder altijd last van mijn linkerarm omdat het bloed de aderen daar minder goed stromen, leek het wel. Het apparaat piepte om de haverklap.
Toen ik rechts probeerde ging het veel beter. Ik neem vaak nog wel een knijpkussentje in de hand voor het geval dat... Maar ben nu vaak toch wel binnen 10 minuten klaar.

Hebben de Nijmegenaren allemaal een enquête in de bus gekregen?
Hoeveel mensen kennen jullie die ook bloed doneren?
Oja toch. Misschien had ik dan O-? Ben het alweer vergeten.

Maar het ging echt niet, ze prikten steeds scheef en dat doet pijn. Zoveel heb ik er ook weer niet voor over.

Ik ken verder niemand die bloed geeft. Orgaandonoren al evenmin volgens mij, al vraag ik daar nooit naar ofzo dus wie weet meer dan ik denk.
What's the name of the game?
pi_57967397
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Mark het volgende:
Nog geen enquete gezien Kan zijn dat die door de brievenbus-sticker wordt tegengehouden?
Nee, was netjes op naam.
quote:
Op donderdag 10 april 2008 21:48 schreef -marz- het volgende:
Oja toch. Misschien had ik dan O-? Ben het alweer vergeten.
Volgens mij hebben ze die het liefst.
  donderdag 10 april 2008 @ 22:10:19 #8
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_57967758
Ik ben vandaag opgebeld voor een afspraak met een arts voor mijn bloedcontrole.
Wordt er bij de bloedcontrole ( voor het bloed afgeven de eerste keer ) veel bloed weg gehaalt
Aangezien ik nog wou trainen ( krachttraining ) die dag
happen naar de baas
pi_57968125
Nee, drie buisjes dacht ik.
Maar het is wel handig om je bloedvat even met rust te laten, anders krijg je zo'n blauwe plek.
pi_57968379
Ik wou bloedgeven maar het kan niet met wondjes dus ben ik maar niet meer gegaan
pi_57969002
Hangt er wel vanaf wat voor wondjes. Infectiewondjes stellen ze niet zo op prijs nee, maar schaafwondjes of een keer licht in je vinger gesneden met een schoon mes en daarna snel dichtgegroeid is dacht ik geen probleem.
pi_57969543
hm.. ja ik heb nu ook een piercing dus schiet niet op
en had daarvoor wondjes van m'n kat etc
  donderdag 10 april 2008 @ 23:43:06 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57971118
Ik geef plasma en nu ging het gisteren dus bijna mis. Ik lag daar voor de eerste ronde maar naast me moest een apparaat voor iemand anders van links naar rechts verplaatst worden. Dus de verpleegster haalde de stekker van het apparaat uit het stopcontact. Het was alleen niet de stekker van het apparaat wat verplaatst moest worden, maar de stekker van mijn apparaat, dus stond mijn apparaat ineens stil.

Er ontstond een beetje verwarring wat er nu moest gebeuren. In ieder geval weer de stekker in het stopcontact, waarna het apparaat weer herstartte. Maar het was nog steeds de vraag wat er verder ging gebeuren. Ging ie gewoon verder of moest de procedure afgebroken worden? Want als dat moest was ik dus mijn bloed kwijt, er zat namelijk best al wat bloed in het apparaat. Maar toen het apparaat klaar was met opstarten, gaf de verpleegster het apparaat de opdracht om iig het bloed terug te geven, wat het apparaat braaf deed, en daarna zouden we wel zien wat er gebeuren zou...

Gelukkig ging het apparaat na de teruggave gewoon verder met de procedure, dus alles is toch goedgekomen. Ik zag zelfs op het einde dat die mislukte cyclus gewoon meegeteld werd met de 'eindcijfers', dus kennelijk zit er nog een geheugen in het apparaat ook.

Maar ik heb dus weer een leuk verhaal om te vertellen als ik weer eens met mededonoren spreek...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_57976536
Lijkt me echt eng dat bloedplasma geven... dat je je eigen bloed weer terugkrijgt enzo... ik hou het wel bij bloedgeven en dat mogen ze houden
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:17:07 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57983553
Je merkt er verder niets van hoor, al heb ik soms een beetje het idee dat het een beetje pijn doet. Maar dat kan ook slechts inbeelding zijn, want negen van de tien keer merk ik niets.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_58081750
Gisteravond op het nieuws van Omrop Fryslan een man die voor de 400e keer plasma ging doneren.
Ik stond wel even versteld, 400e keer phiew!
Hij kreeg een mooi klokje en een flinke bos bloemen.

Ik moet nog even wachten, net weer een laparoscopische operatie achter de rug en antibiotica. Heb mijn plasma eerst zelf nodig voor mijn eigen herstel.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:45:28 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58082346
In principe kun je 26 keer per jaar, dus dat tikt wel aan. Ik hoop zelf mijn 100e eind van het jaar te beleven, maar ik ga dan ook minder vaak
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 16 april 2008 @ 09:54:32 #18
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58082500
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geef plasma en nu ging het gisteren dus bijna mis. Ik lag daar voor de eerste ronde maar naast me moest een apparaat voor iemand anders van links naar rechts verplaatst worden. Dus de verpleegster haalde de stekker van het apparaat uit het stopcontact. Het was alleen niet de stekker van het apparaat wat verplaatst moest worden, maar de stekker van mijn apparaat, dus stond mijn apparaat ineens stil.

Er ontstond een beetje verwarring wat er nu moest gebeuren. In ieder geval weer de stekker in het stopcontact, waarna het apparaat weer herstartte. Maar het was nog steeds de vraag wat er verder ging gebeuren. Ging ie gewoon verder of moest de procedure afgebroken worden? Want als dat moest was ik dus mijn bloed kwijt, er zat namelijk best al wat bloed in het apparaat. Maar toen het apparaat klaar was met opstarten, gaf de verpleegster het apparaat de opdracht om iig het bloed terug te geven, wat het apparaat braaf deed, en daarna zouden we wel zien wat er gebeuren zou...

Gelukkig ging het apparaat na de teruggave gewoon verder met de procedure, dus alles is toch goedgekomen. Ik zag zelfs op het einde dat die mislukte cyclus gewoon meegeteld werd met de 'eindcijfers', dus kennelijk zit er nog een geheugen in het apparaat ook.

Maar ik heb dus weer een leuk verhaal om te vertellen als ik weer eens met mededonoren spreek...
Wat een verhaal

Het verbaast me ten zeerste dat zo'n ding geen backup-accu heeft???
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:56:19 #19
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58082535
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:03 schreef MrHayo het volgende:
Lijkt me echt eng dat bloedplasma geven... dat je je eigen bloed weer terugkrijgt enzo... ik hou het wel bij bloedgeven en dat mogen ze houden
Valt erg mee hoor. Het duurt alleen wat langer (ongeveer een uur voor plasma, tegen ongeveer een kwartier voor volbloed).

Ik heb de eerste keer alleen wel heel erg kritisch zitten meekijken waar de machinerie met al die luchtbellen heenging in de terugpomp-fase. Maar er zitten genoeg beveiligingen op om problemen daarmee te voorkomen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_58279219
Wie gaat er mee naar de dierentuin 13 of 14 juni?
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 april 2008 @ 14:57:27 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58279285
Ik mag weer volgende week Nu kan ik maandag en vrijdag niet, zouden ze op Hemelvaartsdag ook gewoon open zijn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58325509
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Wie gaat er mee naar de dierentuin 13 of 14 juni?
Ik heb kaartjes gereserveerd voor de 14e.
I intend to live forever, or die trying.
pi_58360654
Ik mag volgende week weer een half litertje bloed af gaan staan. Heel vervelend trouwens in Amstelveen, daar is het centrum maar 1 dag per week open behalve op oneven weken, dan 2 dagen per week. Weet iemand of/hoe je van centrum over kan stappen? Die twee dagen komen mij nameljik meestal helemaal niet lekker uit...

En natuurlijk gaan we naar de dierentuin!!
  maandag 28 april 2008 @ 16:00:55 #24
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58361004
Vanavond weer (plasma)!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 28 april 2008 @ 16:05:29 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58361080
Morgen weer. Weet nog niet of ik naar de dierentuin ga, zal wel beredruk zijn.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_58549349
Vanavond mag ik weer, maar kan ik dan eigenlijk vanmiddag nog een biertje drinken op het terras?
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 mei 2008 @ 20:50:21 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58561271
Zo, weer geweest Lekker Mythbusters liggen kijken...
Bloeddruk was 135/68, toch een beetje nerveus dus en Hb was 8,5. 10 minuten erover gedaan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58561698
Vanmiddag lag hier ook weer een uitnodiging op de mat, ik mag volgende week donderdag. Hopen dat het nu wat beter gaat dan de vorige keer, dat mens kon echt niet prikken
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_58565810
Ook geweest, 124/64 en Hb van 9,0 en een snelle tijd van 7 minuten en 1 seconde!
pi_58565848
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:15 schreef coltje87 het volgende:
Vanmiddag lag hier ook weer een uitnodiging op de mat, ik mag volgende week donderdag. Hopen dat het nu wat beter gaat dan de vorige keer, dat mens kon echt niet prikken
Je moet ook uit je werk gaan, in heerhugowaard prikken ze goed
pi_58578951
Zo, ik ben net voor de tweede keer geweest Nu mag ik helaas de rest van de dag niet in de zon zitten.
Bloeddruk was 130/75 en hb-gehalte maar liefst 9.9 De vorige keer was het ongeveer 8.5 geloof ik.
Ik heb vorige week op vakantie wel veeeel vlees gegeten, misschien is dat het
pi_58629291
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:47 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Je moet ook uit je werk gaan, in heerhugowaard prikken ze goed
Helaas, donderdag werk ik niet in Heerhugowaard, alleen op zaterdag. Ik vraag gewoon om een oud vrouwtje, die kunnen het toch het best.
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_58916638
Vanmorgen weer plasma gegeven, ging goed. Ik was op de fiets gegaan (10 km fietsen met tegenwind ), kwam daar echt helemaal bezweet en verwaaid aan
Maar bloeddruk en Hb waren weer goed (resp. 110/68 en 8,4).

Moet nog even kijken of ik kaartjes kan krijgen voor de dierentuin. Las dat er al een aantal dierentuinen op zaterdag volzaten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Licht Ontvlambaar maandag 26 mei 2008 @ 12:33:38 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58916793
Nog meer mensen die geselecteerd zijn voor de enquete?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58917817
Ik mag ook weer, woohoo
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  maandag 26 mei 2008 @ 14:17:40 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58919230
Nog steeds geen enquete

Wel afgelopen vrijdag weer geweest
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 26 mei 2008 @ 14:39:54 #37
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58919699
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:33 schreef Sjeen het volgende:
Nog meer mensen die geselecteerd zijn voor de enquete?
Ik heb niks van ze gehad Voel me buitengesloten
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58921442
Waarom ontdek ik dit topic nu pas?

Ben ruim 8 jaar donor nu, gelijk na m'n 18e aangemeld.. Sinds een jaar verhuisd en dus ook een ander donorcentrum, en daar is het prikken nog maar 1 van de 3 keer goed gegaan.. Ben sowieso wel een moeilijk prikbaar persoon, maar dit valt me best tegen. En het staat zelfs op m'n status.. Kunnen ze hier dan gewoon niet prikken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 26 mei 2008 @ 17:49:28 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58923152
Ben nu plasmadonor, gelukkig zit de bloedbank hier vlakbij en kan ik het lekker in werktijd doen
pi_59159019
Ik ben afgelopen dinsdag weer eens geweest... Ik moet wel zeggen dat ik ze toch steeds minder vind prikken de laatste paar keren..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:52:27 #41
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59159368
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:40 schreef teigan het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag weer eens geweest... Ik moet wel zeggen dat ik ze toch steeds minder vind prikken de laatste paar keren..
Daar ook al. Meestal voel je er niks van als de naald er in zit maar nu zat het de hele tijd irritant
  vrijdag 6 juni 2008 @ 11:55:37 #42
159909 -Peach
Prunus persica
pi_59168072
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Daar ook al. Meestal voel je er niks van als de naald er in zit maar nu zat het de hele tijd irritant
Dat heb ik ook! De eerste 5 min gaat het prima, maar dan gaat die naald beetje irriteren...tegen het einde zit het vaak net tegen het pijnlijke aan...Ik ga er de volgende keer wat van zeggen (misschien plakken ze die tape niet helemaal goed zodat die naald teveel omhoog wijst ofzo) maar ben nog maar keer of 3 geweest
Ik heb al wel kennis gemaakt met een enorm lompe verpleegster/prikster (hoe ze dan ook mogen heten) die de naald er ineens in ramde op zo'n manier dat ik dacht 'als ik hier geen blauwe plek van krijg dan weet ik t niet meer) Geen blauwe plek natuurlijk. Misschien ben ik wel gewoon een mietje
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:49:47 #43
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59169535
Ik kreeg laatst weer een oproep. Als mijn vrienden terug zijn van vakantie gaan we weer met z'n drieën

En eergisteren een briefje over de oranjekoort, dat je ook mt oranjekoorts best mag geven Naja, ik heb toch niets met voetbal dus dat scheelt ook weer.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_59170478
Ik heb een zeldzame bloedgroep geloof ik, AB negatief.
Heb alleen nog nooit bloed gedoneerd.
pi_59345110
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:26 schreef Plantenpot het volgende:
Ik heb een zeldzame bloedgroep geloof ik, AB negatief.
Heb alleen nog nooit bloed gedoneerd.
Meld je aan als donor dan

Ben vandaag wezen doneren, het was druk Het inchecken duurde ook vrij lang. Maar toen ik aan de beurt was, toch binnen 10 minuten klaar, ondanks dat er twee keer aan de naald gerotzooid moest worden om de stroom op gang te houden Weer erg goed geprikt vandaag, ook geen blauwe plek
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:34:26 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59347231
Afgelopen week geweest en toen had ik opeens een Hb van 7,7. Aangezien het wondje nog open was een nieuwe meting, toen volgde er 7,5. Van opgeven houden ze kennelijk niet, dus vervolgens werd er nog een buisje bloed getapt en nog eens gemeten. 7,9, dus ze wilden nog meer hebben ook.

Verkeren ze daar altijd in de ontkenningsfase bij een laag Hb gehalte?
pi_59349168
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:34 schreef Alicey het volgende:
Verkeren ze daar altijd in de ontkenningsfase bij een laag Hb gehalte?

En anders ik wel. Soms zit er te veel interstitieel vocht bij waardoor je Hb verdund wordt.
Bij mij was het de afgelopen keer ook te laag bij de eerste meting, maar bij de tweede zat ik op 8.3.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:09:10 #48
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_59655607
Net voor de 7e keer geweest. Nooit problemen gehad maar vandaag wouden ze dat ik even bleef liggen omdat ik nogal bleek zag. Volgende keer toch wat meer eten en drinken van te voren...
pi_59930282
Morgen mag ik weer, maar voel me een beetje brak. Vanavond maar eens vroeg naar bed...
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_60002091
Ik mag volgende week weer na een periode van verstandskiezen trekken
En ook eindelijk een brief gekregen voor bloedafname ivm aanmelding voor bloedplaatjes- en beenmergdonatie. Dat heeft een half jaar geduurd!! Iemand anders ervaring mee?
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:55:05 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60002228
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:47 schreef WupWup het volgende:
Ik mag volgende week weer na een periode van verstandskiezen trekken
En ook eindelijk een brief gekregen voor bloedafname ivm aanmelding voor bloedplaatjes- en beenmergdonatie. Dat heeft een half jaar geduurd!! Iemand anders ervaring mee?
Bij mij was de brief om een HLA typering te maken vrij snel na aanmelding binnen. Misschien heeft het bij jou lang geduurd omdat dan bloed afnemen en een typering maken tegelijk kan (Wat bij mij sowieso niet kon omdat er nog bijna een half jaar tot de volgende donatie te gaan was). Vraag het ze anders eens.
pi_60008670
Op zich wel logisch, maar ik heb al meerdere keren plasma gegeven tussendoor Zal het inderdaad eens vragen, want in mijn ogen is die vertraging bijzonder als ze zo staan te springen om donoren...
pi_60027771
Morgen ga ik voor de eerste keer een halve liter O + doneren.

Tenminste, ik heb wel een klein wondje op mijn hand. Geen idee waar ik dat heb opgelopen, wel ergens binnen. Maar daar zullen ze toch niet moeilijk over gaan doen?
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  donderdag 10 juli 2008 @ 20:58:53 #54
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60027965
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:49 schreef De Wouzeraar het volgende:
Morgen ga ik voor de eerste keer een halve liter O + doneren.

Tenminste, ik heb wel een klein wondje op mijn hand. Geen idee waar ik dat heb opgelopen, wel ergens binnen. Maar daar zullen ze toch niet moeilijk over gaan doen?
Kleine schone wondjes wordt over het algemeen niet moelijk over gedaan. Veel succes morgen
pi_60036035
Nou, de eerste kker bloedgeven is achter de rug. Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan, ook omdat ik erg weinig geslapen heb, om nog even voor mijn werk langs te kunnen gaan.

Maar het viel me erg mee. Ze waren erg aardig daar en iedereen kwam de hele tijd vragen hoe het ging, aangezien het mijn eerste keer was. Het was ook helemaal niet erg dat ik 3 weken te laat was (was al gebeld en had een nieuwe oproep gehad, maar voor die oproep was ik weer te vroeg).

De naald voelde ik niet zitten, behalve als ik bij moest knijpen omdat de bloedsnelheid te laag was. Ik ben wel erg makkelijk te prikken omdat je zo heleboel aderen ziet lopen, en hele dikke ook. En tijdens het geven een glaasje limonade, na het geven toen ik in de stoel moest blijven zitten een beschuitje met kaas en jus d'orange en daarna nog een kopje koffie van de vriendelijk glimlachende koffiejuffrouw.

IK heb er ook helemaal geen last van. Ik dacht heel even dat ik iets voelde toen ze de stoel weer rechtovereind zette (ik moest even plat na het geven omdat het mijn eerste keer was), maar dat was dan maar 2 seconden ofzo. En nu voel ik er helemaal niks meer van.

Dus laat die volgende oproep maar weer komen. Alleen vertelde ze me dat het maar 5 keer per jaar kan.
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:05:14 #56
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60036116
Welkom bij de club!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60036848
Zo, je werd wel lekker verwend zeg.
Leuk dat het zo goed is bevallen.
pi_60036872
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:44 schreef wyccie het volgende:
Zo, je werd wel lekker verwend zeg.
Leuk dat het zo goed is bevallen.
Ja, had ik niet verwacht. Dacht dat ik alleen een kopje koffie zou krijgen.

Nu alleen niet vergeten wat extra te drinken vandaag.
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:49:02 #59
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60045754
En stevig eten de komende tijd. Mijn Hb is 2 week na afname nog steeds maar 8.3 terwijl het voor de tijd 10.4 was.

Maar mooi dat het je goed beviel 14.gif
pi_60048913
Ik had eigenlijk afgelopen maandag een afspraak maar die had ik verzet naar vandaag. Bleek dat het hele computersysteem eruit lag vandaag... had ook geen nieuwe oproepkaart gekregen dus moest ik heel lang wachten om uit te zoeken welke donor ik was. Uiteindelijk heb ik toch nog kunnen doneren.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:42:23 #61
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60049973
Ik heb mijn donornummer in mijn zakagenda geschreven. Dat maakt zoeken altijd een stuk makkelijker
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60052255
Da's wel een goeie tip idd, ga ik ook maar eens doen.
Op mijn plasmazakken enzo staat altijd 'voorlopige bloedgroep ABpos', waarom is dat?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 12 juli 2008 @ 08:52:29 #63
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60055419
Volgens mij wordt er eerst nog gecontroleerd voordat het vrijgegeven wordt. Misschien dat dat "Voorlopig" daar op slaat?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60066607
Leuk om eens te lezen over bloeddonaties
Ikzelf werk in een laboratorium van een ziekenhuis waar we werken met de zakken bloed.

Zelf ben ik geen donor, ben erg moeilijk te prikken en dan zie ik er al tegenop.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:18:47 #65
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60067196
Dat zeggen de bloedtransfusielui bij mij op het lab ook altijd. Mietjes zijn het
pi_60067344
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:18 schreef Trashcanman het volgende:
Dat zeggen de bloedtransfusielui bij mij op het lab ook altijd. Mietjes zijn het
Bij mij is het echt zo
Heb een keer meegedaan aan een onderzoek van het EMC, waarbij bloed aftappen steeds nodig was.
paar keer dat men prikte in de arm kwam er geen bloed uit (!)
daarna op de hand en toen druppelde heel langzaam er wel wat uit.

Zelf moet ik af en toe ook bloedprikken bij patienten en bij de meeste is het geen probleem maar er blijven altijd mensen met lastige aders
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:36:54 #67
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60067484
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:27 schreef Clauw het volgende:

[..]

Bij mij is het echt zo
Heb een keer meegedaan aan een onderzoek van het EMC, waarbij bloed aftappen steeds nodig was.
paar keer dat men prikte in de arm kwam er geen bloed uit (!)
daarna op de hand en toen druppelde heel langzaam er wel wat uit.

Zelf moet ik af en toe ook bloedprikken bij patienten en bij de meeste is het geen probleem maar er blijven altijd mensen met lastige aders
Iik geloof je wel hoor, don't worry.

Moet ook regelmatig een ochtendronde doen, bij mij hangt het tempo van prikken nogal af van de hoeveelheid koffie die ik van te voren heb kunnen bemachtigen Moeilijk te prikken patienten heb ik trouwens liever dan chaggerijnige patienten.

Maar goed, laten we het ontopic houden
  maandag 14 juli 2008 @ 11:36:54 #68
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_60092575
Vanavond plasma, na lange tijd overigens (heb een tijdje bij de tandarts gelopen ivm een implantaat)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_60101662
Volgende oproep alweer binnen, mag donderdagavond
pi_60104594
ik ben ook bloed donor, A-
  maandag 14 juli 2008 @ 20:08:32 #71
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60104643
Morgen mag ie weer
pi_60117850
Ik ben gestopt met bloedgeven. De eerste keer heb ik volbloed gegeven waarbij ze me heel vaak hebben geprikt omdat er niets gebeurde. Tweede keer ging beter.

Daarna ben ik plasma gaan geven. Alleen werd ik nooit goed geprikt (mijn aders lopen schuin) en dan doet het behoorlijk zeer. Als ik klaar was moest ik meestal ook gaan zitten van de verpleegsters. Nu kun je nog alle gaatjes in mijn arm zien zitten van de laatste 4 keer...

En omdat ik zo zenuwachtig werd vantevoren omdat het altijd pijn deed, had ik een hartslag van 160 om 90. Toen was het genoeg, toen ben ik gestopt (mijn vader en broertje doen het ook, gaat helemaal goed).

Maar iedereen die het wel doet Super!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:00:21 #73
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60118431
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:06 schreef pmdomela het volgende:
ik ben ook bloed donor, A-
Hey, ik ook!

Wat ik alleen genaaid vind (ik snap het wel) is dat als je een piercing/tattoo hebt laten zetten, dat je dan een jaar moet wachten. Ik snap het best hoor, om ziektes zoals HIV, andere SOA's zoals Hep. B... Maar een jaar? Waarom een jaar? Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer bloed kunnen geven omdat ik tussendoor een piercing en een paar tattoo's heb laten zetten.. Nu mag het pas volgend jaar maart weer, echt jammer. Magoed, ik ga niet mijn tattoo's uitstellen om bloed te geven.. Als het nou een half jaar was dat je moest wachten. Maja.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60165495
Ik ga vanmiddag weer.. Kijken of het ze dit keer wel lukt, de laatste 2 keren hebben ze me niet goed geprikt en liep het dus ook niet.. Iemand betere ervaringen in Zwolle?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_60168636
oh cool, Sanquin daar werk ik voor. Werf al een paar jaar bloeddonoren voor hun. Zet hem op heren en dames inschrijven!
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:32:11 #76
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_60168842
Verdomme. In Haarlem zijn ze 5 dagen per week open en soms ook nog 's avonds.

Hier in Drachten kan ik alleen op vrijdag terecht. Ja, geen wonder dat ik die kaart dan al vanaf maart thuis heb liggen.

Vorige week belden ze me zelfs op. "Mevrouw, wanneer komt u langs, we hebben uw bloed zo hard nodig" (0 negatief) En ik zou dus vorige week al, toen had ik helemaal geen plannen. Maar ik ben het toch glad vergeten!

Dus nu zal ik morgen.Ja echt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_60169887
Ik ben vandaag nog langs de bloedbank geweest om formulieren voor stamcel en trombocyt donatie (ben nu alleen volbloed).
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:08:31 #78
159909 -Peach
Prunus persica
pi_60170838
Maandag mag ik weer,samen met mn vader...Ik bloed, hij plasma kunnen we naar elkaar zwaaien
Bij mij zijn ze ook echt supersnel altijd met het opnieuw sturen van oproepen (ben 0-)...kunt goed merken dat ze die het meest nodig hebben!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 07:33:33 #79
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60181143
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:23 schreef Lenrel het volgende:
oh cool, Sanquin daar werk ik voor. Werf al een paar jaar bloeddonoren voor hun. Zet hem op heren en dames inschrijven!
Maar ben je zelf ook donor?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 18 juli 2008 @ 07:37:25 #80
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60181158
Helden
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:24:20 #81
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_60192374
Nou, het is me gelukt!

om 6 over 9 stapte ik de auto uit en om 10.15 de auto weer in. Wat is wachten toch vervelend!

Zeker omdat ik dat bloed weer es met 6.5 minuut in het zakkie had.. :/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:35:59 #82
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60336583
Zo meteen weer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60336709
Ja kan toch trouwens alleen volbloed OF plasma donor zijn? Of kan je ook allebei? Ik kan me voorstellen dat ze bij bloedgroepen O-, A- en B- liever volbloed hebben, en anders plasma, maar goed.
pi_60337008
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:24 schreef Vlindur het volgende:
Nou, het is me gelukt!

om 6 over 9 stapte ik de auto uit en om 10.15 de auto weer in. Wat is wachten toch vervelend!

Zeker omdat ik dat bloed weer es met 6.5 minuut in het zakkie had.. :/
Dus het is niet iets typisch Haags dat het allemaal zo ontzettend traag gaat?
Ik was maandag weer en moet er een stukje voor omfietsen, maar ben volgens mij anderhalf uur binnen geweest voor een plasma donatie. En dat terwijl de donatie echt maar een goed half uur duurde. En ik daarna niet eens wat heb gedronken (geen zin in ).
Heb altijd het gevoel dat de dames bij de bloedbank vooral erg druk zijn met zichzelf en vergeten dat het voor de donor gewoon erg fijn is als ze niet zo lang hoeven te wachten.

Ben bijna in staat om te stoppen met plasma doneren omdat het allemaal zo tergend traag en langzaam is daar.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:39:18 #85
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_60346018
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:53 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dus het is niet iets typisch Haags dat het allemaal zo ontzettend traag gaat?
Ik was maandag weer en moet er een stukje voor omfietsen, maar ben volgens mij anderhalf uur binnen geweest voor een plasma donatie. En dat terwijl de donatie echt maar een goed half uur duurde. En ik daarna niet eens wat heb gedronken (geen zin in ).
Heb altijd het gevoel dat de dames bij de bloedbank vooral erg druk zijn met zichzelf en vergeten dat het voor de donor gewoon erg fijn is als ze niet zo lang hoeven te wachten.

Ben bijna in staat om te stoppen met plasma doneren omdat het allemaal zo tergend traag en langzaam is daar.
Nee, maar het irritante hier in Drachten is dat ze dus alleen op vrijdags aan bloed aftappen doen. Dus zit op vrijdag heel Drachten en omstreken. De bedden zijn dus continu bezet. Er zijn dus 2 rijen, 1 voor het invullen en 1 voor de bedden. Zo stom!

Hier wordt wel stug doorgewerkt, dat is wel netjes. Mijn vader is er overigens mee gestopt omdat het iets was met baas Sanquin is wel hele dure auto's rijdt terwijl het vrijwilligers werk is. Daar ben ik het wel mee eens, maar als mijn bloed nou nodig is. Wat boeit mij dat dan. Ik redt mensen!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_60990602
Bloeddruk 125/80 en hb 9,4.
I intend to live forever, or die trying.
pi_61304398
Ik mocht vanavond ook weer! Bloeddruk was wel wat aan de lage kant; 103/72. M'n hb was 8,5
Ze hadden voor het eerst dat ik er was de tv aan, was wel relaxed.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Licht Ontvlambaar maandag 1 september 2008 @ 22:04:50 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61305887
Ik mag ook weer... Alleen komen de openingstijden me nogal rot uit. Donderdag is de enige avond dat ze open zijn, maar dan heb ik volleybaltraining. Niet echt een geweldige combi Nu ga ik vrijdagnorgen denk ik
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 september 2008 @ 22:23:26 #89
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_61306694
Vanavond Q plasma gegeven. 105/75 (wat laag) en 8.5 (ook wat laag). De printer deed het niet (donorformulier uiteindelijk maar met pen ingevuld)

Verder ging het goed, ronde 0:34 tot 618 ml
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:01:48 #90
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61310319
Vrijdag weer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 september 2008 @ 22:03:45 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61332824
Vraagje... Ik heb een oproep gekregen om deze week of volgende week te doneren. Nu heb ik voor morgen een afspraak staan bij de huisarts om een wratje te laten verwijderen (snijden). Mag ik daarna nog wel bloed geven? Zit er een bepaalde tijd tussen dat ik moet wachten? Please enlighten me
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:30:28 #92
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61333651
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:03 schreef Sjeen het volgende:
Vraagje... Ik heb een oproep gekregen om deze week of volgende week te doneren. Nu heb ik voor morgen een afspraak staan bij de huisarts om een wratje te laten verwijderen (snijden). Mag ik daarna nog wel bloed geven? Zit er een bepaalde tijd tussen dat ik moet wachten? Please enlighten me
Volgens mij moet je wachten tot het wondje netjes geheeld is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou gewoon Sanquin even bellen

Ik moet btw mijn donatie uitstellen ivm keelklachten, bummers
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 september 2008 @ 22:32:43 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61333708
Ik ga morgenochtend sowieso even bellen... Beter huisarts weekje uitstellen anders
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61334059
Het idee alleen al dat er zo'n dinges in mn aderen komt .. brrrr, dat zou ik echt niet durven, daar word ik ook altijd erg duizelig van.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61338876
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Het idee alleen al dat er zo'n dinges in mn aderen komt .. brrrr, dat zou ik echt niet durven, daar word ik ook altijd erg duizelig van.
Truc is dan om er niet naar te kijken, dat kan een hoop schelen.
pi_61341573
Ik kijk altijd.

Sommigen nemen een vriend of vriendin mee voor afleiding.
  woensdag 3 september 2008 @ 10:33:50 #97
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61341670
Ik kijk gewoon even de andere kant op. Zodra hij er in zit, maakt het me niet meer uit
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 september 2008 @ 10:36:34 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61341743
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:30 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Volgens mij moet je wachten tot het wondje netjes geheeld is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou gewoon Sanquin even bellen

Ik moet btw mijn donatie uitstellen ivm keelklachten, bummers
Klopt Ik heb even gebeld, wondje moet droog zijn en er mag geen hechting meer inzitten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61344681
vandaag aangemeld als donor, ben benieuwd wanneer de keuring komt.. Wilde eigenlijk al jaar geleden doen maar vergat het steeds.. dit topic friste mn geheugen op
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61345154
Een rare vraag doet het erg veel pijn. Voor normale prikken ben ik niet bang. daar komen ze maar mee.
pi_61345167
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:49 schreef EricT het volgende:
vandaag aangemeld als donor, ben benieuwd wanneer de keuring komt.. Wilde eigenlijk al jaar geleden doen maar vergat het steeds.. dit topic friste mn geheugen op
Welkom bij de club

Hartstikke leuk dat je je opgegeven hebt. Je zult er zeker plezier aan beleven.
Zelf word ik helemaal emotioneel als ik die verhalen in het donorblad lees.
pi_61345192
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:11 schreef mighty84 het volgende:
Een rare vraag doet het erg veel pijn. Voor normale prikken ben ik niet bang. daar komen ze maar mee.
Misschien ben ik niet de juiste om hier een antwoord op te geven, maar ik vind het zeker geen pijn doen.
Tenzij je een erg lage pijngrens hebt of erg moeilijk te prikken bent. Zie het als een speldenprik, of iemand die even in je arm knijpt.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:14:44 #103
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61345217
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:11 schreef mighty84 het volgende:
Een rare vraag doet het erg veel pijn. Voor normale prikken ben ik niet bang. daar komen ze maar mee.
Nope, je voelt het aanprikken eventjes. Maar dat is te vergelijken met normaal bloed prikken. De afname zelf voel je amper.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:15:54 #104
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61345244
Ik vind het ook totaal geen pijn doen. De naald is heel dik, maar dat maakt het op de een of andere manier een stuk minder pijnlijk! En het bloed geven zelf voel je idd ook niks van.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61345329
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:15 schreef Enfermera het volgende:
De naald is heel dik
Ssssssttt!
  woensdag 3 september 2008 @ 13:35:49 #106
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61345701
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:19 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ssssssttt!
Sorry. Maar als je niet kijkt zie je dat toch niet, en het doet veel minder pijn! Dus!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 september 2008 @ 15:27:28 #107
39237 crew  H_T
2733
pi_61348682
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, maar het irritante hier in Drachten is dat ze dus alleen op vrijdags aan bloed aftappen doen.
Is het geen optie om naar Leeuwarden te gaan? Die zijn vijf dagen per week open. Ze hebben het liefst dat je 's ochtends komt (vooral als je op een andere dan de oproepdag komt), maar ik ben ook wel es in de middag geholpen (oproepdag zelf)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 september 2008 @ 15:28:56 #108
39237 crew  H_T
2733
pi_61348724
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Het idee alleen al dat er zo'n dinges in mn aderen komt .. brrrr, dat zou ik echt niet durven, daar word ik ook altijd erg duizelig van.
Dat is geen enkel probleem, zoals al gezegd: de naald voel je even maar als die er eenmaal in zit maar een klein beetje. Daarna voelt het een beetje aan alsof je arm langzaam in slaap valt omdat er iets op ligt. Wat ik een stuk vreemder vind is dat ze het zakje bloed nog wel es over je harm hangen, dan voel je de warmte van je eigen bloed
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_61349251
dankje voor de reactie net met eigen aangemeld
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 september 2008 @ 15:52:48 #110
39237 crew  H_T
2733
pi_61349477
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:45 schreef mighty84 het volgende:
dankje voor de reactie net met eigen aangemeld
Goed werk !
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_61349950
Iemand ervaring met Groningen ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61350572
Zal binnen een paar weken ookwel weer een oproep krijgen
pi_61382662
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:10 schreef EricT het volgende:
Iemand ervaring met Groningen ?
Niks dan positiefs over Sanquin Groningen van mijn kant Goeie service, aardige medewerkers, alles goed geregeld. Helaas ben ik gisteren voor het eerst afgekeurd voor een donatie.
pi_61383011
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:30 schreef CG het volgende:

[..]

Niks dan positiefs over Sanquin Groningen van mijn kant Goeie service, aardige medewerkers, alles goed geregeld. Helaas ben ik gisteren voor het eerst afgekeurd voor een donatie.
Aha nou ben benieuwd wanneer ik gekeurd mag worden
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61478859
Weet iemand hoe lang het duurt voor een te laag HB gehalte weer een beetje op peil is?
Vorige week had ik 6.9 (vrouw en geef plasma).
Ik voel me verder wel redelijk en heb volgende week tijd om een zakje te vullen met plasma. Maar ik heb geen zin om daar aan te komen en te horen te krijgen dat mijn HB nog te laag is.
pi_61482814
Een belletje naar de bloedbank doet wonderen.
Maar waarschijnlijk zal je met 6.9 niet zo heel ver komen..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 september 2008 @ 14:27:47 #117
39237 crew  H_T
2733
pi_61523867
Ik mag maandag weer
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 10 september 2008 @ 14:28:35 #118
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_61523893
Ik zal binnenkort wel weer moeten denk. Kijken of ik over mijn persoonlijk record van 10.4 kom qua HB
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 10 september 2008 @ 14:59:04 #119
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_61524502
Sanquin Groningen of Leeuwarden is voor mij niet handig. Ik ga echt niet met de bus naar een andere stad voor dit. Dit kan ook prima hier thuis, maar ik moet het gewoon wat beter plannen. En dan kan ik ook lekker op mn fietsie
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_61524971
Ik mag het komende jaar niet (tattoo laten zetten)
Krijg vanzelf een berichtje volgend jaar, zeiden ze bij sanquin!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 september 2008 @ 16:00:20 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61525971
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:21 schreef NieTTus het volgende:
Ik mag het komende jaar niet (tattoo laten zetten)
Krijg vanzelf een berichtje volgend jaar, zeiden ze bij sanquin!
Geen zorgen, ze zullen je niet vergeten Ik kreeg ook netjes weer een berichtje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 september 2008 @ 16:43:07 #122
39237 crew  H_T
2733
pi_61526911
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:28 schreef Scorpie het volgende:
Ik zal binnenkort wel weer moeten denk. Kijken of ik over mijn persoonlijk record van 10.4 kom qua HB
Tot nu toe heb ik nog niet ónder de 10 gehaald
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_61536429
Pfff, ik ben altijd blij als ik de Hb grens haal. Slechts 1 keer afgekeurd omdat het Hb echt te laag was maar verder vaak op het randje. Toch maar eens vragen of ze niet liever m'n AB+ plasma willen.
Volgens mij is O- universeel volbloed en AB(+/-?) universeel plasma donor.
Maar toch... dat idee dat je bloed zo'n machine ingaat en je dan het meeste weer terug krijgt.... *ieks*
  donderdag 11 september 2008 @ 07:51:22 #124
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61542856
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:53 schreef Paul_Palmpje het volgende:
Volgens mij is 0- universeel volbloed en AB+ universeel plasma donor.
pi_61544475
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:53 schreef Paul_Palmpje het volgende:
Maar toch... dat idee dat je bloed zo'n machine ingaat en je dan het meeste weer terug krijgt.... *ieks*
Dat vond ik eerst ook maar niks. Met name het feit dat er een anticoagulantia (bloedverdunner) wordt toegevoegd wanneer je je bloed weer terug krijgt...
Maar ik moet zeggen dat plasma geven leuker was. Je zit wat langer.. Je kan de tijd nemen voor een krantje, boekje of even wat leren uit een boek. Tja, het is dan een soort uitstapje voor jezelf.. klinkt stom.. maar zo had ik het ervaren.
Voor de rest is het alleen een raar gevoel als je je bloed terug krijgt (wat koud aanvoelt)
pi_61556124
Iemand hier enig idee hoe dat in België werkt, bloeddonorschap? Wie, wat waar? Ervaringen?
pi_61682434
Nee eigenlijk niet? Misschien iemand anders na dit schopje?

Ik mag de 25ste weer
pi_61696879
Ik heb me ook aangemeld als bloeddonor! Over 2 weekjes laat ik me keuren, ben benieuwd. Ben nogal redelijk moeilijk te prikken, maar dat zien we dan wel weer..
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 september 2008 @ 10:32:34 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61696972
Ik ga in het vervolg maar weer gewoon 's avonds... 's morgens was niet zo'n succes

Hb was 8,2 en bloeddruk 119/60 maar op de een of andere manier trok ik het toch niet helemaal en viel bijne flauw na afloop. De dames hier zijn gelukkig alert en doortastend, dus na een dextro, glas water en een nat waslapje mocht ik eerst een tijdje liggen en daarna voorzichtig weer opstaan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61708423
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:53 schreef ColdFeet het volgende:
Iemand hier enig idee hoe dat in België werkt, bloeddonorschap? Wie, wat waar? Ervaringen?
Ik meen via het Rode Kruis, maar dat weet ik niet zeker..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 17 september 2008 @ 18:50:15 #131
39237 crew  H_T
2733
pi_61708957
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:32 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga in het vervolg maar weer gewoon 's avonds... 's morgens was niet zo'n succes

Hb was 8,2 en bloeddruk 119/60 maar op de een of andere manier trok ik het toch niet helemaal en viel bijne flauw na afloop. De dames hier zijn gelukkig alert en doortastend, dus na een dextro, glas water en een nat waslapje mocht ik eerst een tijdje liggen en daarna voorzichtig weer opstaan
Waar mag je dan 's avonds langskomen? Mij willen ze tussen 8 en 11:45 hebben
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 17 september 2008 @ 19:04:49 #132
39237 crew  H_T
2733
pi_61709346
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:53 schreef ColdFeet het volgende:
Iemand hier enig idee hoe dat in België werkt, bloeddonorschap? Wie, wat waar? Ervaringen?
http://www.rodekruis.be/NL/Steun/Bloed/Bloed/
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_61712669
Ik mocht geen bloed geven omdat ik net een week geleden uit mijn ontgroening kom

HLA-typering mocht overigens wel gewoon.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 september 2008 @ 21:18:19 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61713990
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Waar mag je dan 's avonds langskomen? Mij willen ze tussen 8 en 11:45 hebben
Maastricht, op maandag of donderdag avond
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 17 september 2008 @ 21:30:18 #135
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61714406
Vrijdag mag ik weer, ze hadden toch liever niet dat ik met een open wond kwam
pi_61714692
Ben al ff niet meer opgeroepen! Kreeg in juni een oproep, maar toen ging ik op vakantie.. Keer daarvoor was maart ofzo. Ze hebben mijn bloed niet nodig denk ik
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 september 2008 @ 11:34:21 #137
39237 crew  H_T
2733
pi_61754374
Vanochtend weer geweest en toen zag ik daar een poster hangen dat ze plasmadonors zoeken, ook met mijn bloedgroep (0+). Klopt het dat als je je daarvoor opgeeft je niet meer wordt opgeroepen voor volbloeddonatie? En hoe vaak wordt je ongeveer opgeroepen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 22 september 2008 @ 18:16:18 #138
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61830572
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 11:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vanochtend weer geweest en toen zag ik daar een poster hangen dat ze plasmadonors zoeken, ook met mijn bloedgroep (0+). Klopt het dat als je je daarvoor opgeeft je niet meer wordt opgeroepen voor volbloeddonatie? En hoe vaak wordt je ongeveer opgeroepen?
Sinds ik plasma geef ben ik idd niet meer opgeroepen voor volbloed. Bij plasma mag je zelf de frequentie kiezen, je mag na 2 weken weer komen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 22 september 2008 @ 20:32:41 #139
39237 crew  H_T
2733
pi_61834492
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:16 schreef Mark het volgende:

[..]

Sinds ik plasma geef ben ik idd niet meer opgeroepen voor volbloed. Bij plasma mag je zelf de frequentie kiezen, je mag na 2 weken weer komen.
Elke twee weken vind ik wat erg veel, zo leuk is het ook weer niet. Zit er verder nog veel verschil in, behalve dat het langer duurt en je je bloed weer terug krijgt?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 23 september 2008 @ 02:59:17 #140
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61842140
Ik ga zelf om de maand, dat vind ik ook meer dan genoeg. Maar je zou dus iedere 2 weken mogen.

Je krijgt natuurlijk voorrang bij de keuring, omdat je langer moet blijven, verder is er niet veel verschil.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_61902750
Ik heb gister ook weer plasma gegeven, maar wat duurde het dit keer lang!

Doordat ik in april een telefoontje heb gehad of ik een afspraak wilde maken voor donatie en ik toen net uit het ziekenhuis was ontslagen na een buikinfectie + operatie, hebben ze mijn account een half jaar geblokkeerd, oftewel een afkeurcode.
Nu voel ik mij verder goed en was ik weer in staat om wat plasma af te tappen. Bleek dus heel lastig door de afkeurcode en door dit geval moest de donatiearts erbij komen. Hele screening, pfff. Hij wilde alles weten, ook hoe het nu gaat met conditie e.d. Wat ik wel kan, wat ik niet kan.
Uiteindelijk mocht ik na een uur toch plaatsnemen op de stoel. Ben bijna 2u zoet geweest.
Over 4 weken weer en dan blijf ik echt maar max. een uur binnen

Oh ja, HB gehalte was super. Was dit 5 weken terug nog 6.9.
Eerst nog twijfelachtig omdat de 1e prik in middelvinger 7.4 aangaf. Na nog een prik in mijn duim voor 3 metingen gaf deze 8.4 - 8.3 - 8.1 aan. Ze hebben 8.4 genoteerd. Toch wel een groot verschil met je middelvinger en je duim.
pi_61903298
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:30 schreef AnnekeM het volgende:
Toch wel een groot verschil met je middelvinger en je duim.
Het hangt er ook vanaf of ze veel in je vinger knijpen om het bloed eruit te krijgen. Er komt dan ook wondvocht mee, en dat is niet bevorderlijk voor je Hb-gehalte.
  donderdag 25 september 2008 @ 17:14:46 #143
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_61909230
vanochtend gebeld of ik morgen weer wilde komen geven. Prima!

Ik krijg tegenwoordig geen oproep via de brievenbus, maar via de telefoon!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_61912392
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:14 schreef Vlindur het volgende:
vanochtend gebeld of ik morgen weer wilde komen geven. Prima!

Ik krijg tegenwoordig geen oproep via de brievenbus, maar via de telefoon!
Vorig jaar had ik dat ook een paar keer dat er gebeld werd met een specifieke datum een dag of 2 dagen later - Wat doorgaans niet lukt. Ik heb de indruk dat dan de voorraden minder zijn of zoiets, want normaal is het wel altijd een kaartje, zo ook nu weer.
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:31:13 #145
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_61921583
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vorig jaar had ik dat ook een paar keer dat er gebeld werd met een specifieke datum een dag of 2 dagen later - Wat doorgaans niet lukt. Ik heb de indruk dat dan de voorraden minder zijn of zoiets, want normaal is het wel altijd een kaartje, zo ook nu weer.
Ik ben ook 0-Negatief. Dus ik denk dat ik ook iets harder nodig ben dan de rest
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 26 september 2008 @ 01:09:59 #146
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61922004
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:16 schreef Mark het volgende:

[..]

Sinds ik plasma geef ben ik idd niet meer opgeroepen voor volbloed. Bij plasma mag je zelf de frequentie kiezen, je mag na 2 weken weer komen.
Elke twee weken zou ik echt niet aan beginnen, dan wordt het een belasting denk ik. Eens in die paar maanden een uurtje is prima. Was afgelopen keer voor de 20e keer en heb m'n cadeau (knuffel) aan een kiddo gegeven die aan de overkant zat en met z'n moeder mee was .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 26 september 2008 @ 03:14:42 #147
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61922565
Morgen Vandaag de 98e, ik moet dus weer nadenken welk cadeau ik binnenkort wil
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 september 2008 @ 06:31:00 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61922785
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:31 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben ook 0-Negatief. Dus ik denk dat ik ook iets harder nodig ben dan de rest
Ik heb ook 0- inderdaad. Het zal dan dus wel inderdaad iets van een noodvoorraad zijn..
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:37:23 #149
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61924536
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 03:14 schreef Mark het volgende:
Morgen Vandaag de 98e, ik moet dus weer nadenken welk cadeau ik binnenkort wil
Doe je netjes Hoe lang ben je al donor?

Ik stap zometeen op mijn fiets om voor mijn 9e keer bloed te geven
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:17:55 #150
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61929984
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:37 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Doe je netjes Hoe lang ben je al donor?

Ik stap zometeen op mijn fiets om voor mijn 9e keer bloed te geven

En ik stapte ook gelijk weer af. Was vergeten dat vrijdags na 11.:15 de bloedbank dicht is
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:22:51 #151
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61930119
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:37 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Doe je netjes Hoe lang ben je al donor?
Zo'n 15 jaar nu, eerst volbloed, later plasma. En dat voor iemand die begon met een naaldenfobie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:45:13 #152
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_61937373
Flauw. Ik mocht niet. Wegens medicijngebruik die verder niet uitmaakte, maar de gevolgen wel...

Lekker vaag he Mag misschien over een half jaar weer. Tenzij de medicijnen geholpen hebben, dan mag ik pas over een jaar.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_61937539
ik wil graag bloed doneren maar mag niet ivm piercings en tattoo's...
  zaterdag 27 september 2008 @ 16:38:58 #154
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61953177
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:54 schreef Kleintje19 het volgende:
ik wil graag bloed doneren maar mag niet ivm piercings en tattoo's...
Wel, je moet alleen 1 jaar wachten na het zetten van een piercing/tattoo.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_61978030
helaas ik mag geen bloed geven alhoewel ik
het gewilde bloed AB heb.
ben gezond gebruik geen medicijnen maar jah
ik heb een relatie met een jongen . en dan mag het niet.
pi_61999706
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Wel, je moet alleen 1 jaar wachten na het zetten van een piercing/tattoo.
ik ben nooit een jaar lang metaal/inkt vrij.
pi_62002238
volgende week mijn keuring, ben benieuwd.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 29 september 2008 @ 18:34:20 #158
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_62002740
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:48 schreef wiggyboy het volgende:
helaas ik mag geen bloed geven alhoewel ik
het gewilde bloed AB heb.
ben gezond gebruik geen medicijnen maar jah
ik heb een relatie met een jongen . en dan mag het niet.

Mag het ook niet als het een vaste relatie is zonder raar verleden? Dat zou ik raar vinden..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 september 2008 @ 18:37:52 #159
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62002802
Ik zit er ook over te denken om bloed te gaan geven. Maar ik heb op het moment een oorontsteking, die moet zeker eerst weg zijn? Ik moet er even antibiotica voor halen, hoe lang na zo'n kuur kun je dan beginnen weet iemand dat?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 29 september 2008 @ 18:50:31 #160
39237 crew  H_T
2733
pi_62003071
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:34 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mag het ook niet als het een vaste relatie is zonder raar verleden? Dat zou ik raar vinden..
Nee, een van de vragen is of je als man ooit seksueel contact hebt gehad met een andere man. Zo ja, dan ben je gelijk afgekeurd.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 29 september 2008 @ 18:52:14 #161
39237 crew  H_T
2733
pi_62003109
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:37 schreef maok het volgende:
Ik zit er ook over te denken om bloed te gaan geven. Maar ik heb op het moment een oorontsteking, die moet zeker eerst weg zijn? Ik moet er even antibiotica voor halen, hoe lang na zo'n kuur kun je dan beginnen weet iemand dat?
Je kan je sowieso alvast opgeven, dan wordt je uitgenodigd voor een keuring. Dan kan je deze vraag aan de keuringsarts stellen. Voor elke donatie volgt er een keuring, maar de eerste keer is die wat langer dan daarna omdat ook de procedure wordt uitgelegd.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 29 september 2008 @ 19:49:44 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62004896
Het was vandaag druk in Rotterdam. Er achter gekomen dat ik vandaag voor de vijfde keer gedoneerd heb, dus ik heb nu zo'n schattig beestje.

Laag Hb (7.9) en lage bloeddruk (114/63). Ik ben kennelijk gematigd vandaag. De keuring duurde overigens lang vandaag. Alles wat al lang bekend was werd weer helemaal nageplozen. Iemand enig idee waarom?
pi_62005680
Geen idee, ik kwam vandaag als eerste 10 minuten voor tijd, hoef je niet te wachten Bloed wou alleen niet echt hard stromen doordat ik nogal koude handen had. Stonden wel veel (voor mij) nieuwe mensen van sanquin.
pi_62005749
ik ben gestopt met donor zijn na mijn 40ste plasmagift in 2 jaar tijd nu.

Systeem is zodanig veranderd (je moet een afspraak maken, over de middag zijn ze niet meer open...) dat het me helaas niet meer past om langs te gaan (ging altijd in tussenuren, maar die liggen niet vast, dus op afspraak kan ik gewoon niet)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_62007727
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:34 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mag het ook niet als het een vaste relatie is zonder raar verleden? Dat zou ik raar vinden..
nee dat mag idd niet.
ik heb al jaren een vaste relatie. geen raar verleden , en geen raar heden.
maar mag het toch niet.
simpel omdat ik met een jongen een relatie heb.
ik maak me er niet zo heel druk om hoor , maar het is toch een vorm van discriminatie.
pi_62011200
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:19 schreef wiggyboy het volgende:
ik maak me er niet zo heel druk om hoor , maar het is toch een vorm van discriminatie.
Daar is al eens een hele discussie over geweest.
Ze moeten gewoon heel erg voorzichtig zijn en gaan selecteren.
pi_62016484
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:19 schreef wiggyboy het volgende:

ik maak me er niet zo heel druk om hoor , maar het is toch een vorm van discriminatie.
Je vormt dan een risicogroep, hoe goed en hoe vast je relatie het ook is. Ik kan het wel begrijpen, als ik bloed zou krijgen zou ik ook willen dat het heel streng geselecteerd was zodat je weet dat het veilig is.

Vanmiddag mijn keuring trouwens, ben benieuwd!
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:01:34 #168
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62030744
Argh! Vandaag voor de 2e keer al dat ik goed duizelig werd tijdens de afname, gelukkig was de afname wel geslaagd.

Ik moet hier geen gewoonte van maken...
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:06:48 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030877
Niemand die weet waarom gisteren bij mij opeens allerlei dingen weer opnieuw werden nageplozen, zoals reizen, medicijngebruik etc.?
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:08:56 #170
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_62030938
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:01 schreef Trashcanman het volgende:
Argh! Vandaag voor de 2e keer al dat ik goed duizelig werd tijdens de afname, gelukkig was de afname wel geslaagd.

Ik moet hier geen gewoonte van maken...

Eet de volgende keer vlak voor afname eens een flinke volkoren boterham. Misschien dat dat helpt
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:09:16 #171
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62030948
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:06 schreef Alicey het volgende:
Niemand die weet waarom gisteren bij mij opeens allerlei dingen weer opnieuw werden nageplozen, zoals reizen, medicijngebruik etc.?
Bedoel je extra vragen buiten de standaard vragenlijst om?

Die heb ik volgens mij nog nooit gehad. Overijverige keuringsarts misschien
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:08 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Eet de volgende keer vlak voor afname eens een flinke volkoren boterham. Misschien dat dat helpt
Dat dacht ik vandaag dus ook, maar kennelijk moet ik toch wat uitgebreider eten en drinken. Ik dacht met mijn domme kop dat ik wel even snel na het werk een broodje kon eten en een paar glazen sap en water achter over slaan om dan gelijk bloed te geven. Doen we maar niet weer

[ Bericht 33% gewijzigd door Trashcanman op 30-09-2008 19:20:21 ]
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:15:11 #172
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62031087
dubbelpost.
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:23:28 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62031311
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:09 schreef Trashcanman het volgende:

Bedoel je extra vragen buiten de standaard vragenlijst om?
Nee, ik doel op vragen naar bijzonderheden van dingen die ik als "ja" aankruis (Reizen buiten Europa, medicijngebruik, etc.) en onderzoeken op infectierisico terwijl dat al lang gedaan is en ook in hun computer staat.
quote:
Die heb ik volgens mij nog nooit gehad. Overijverige keuringsarts misschien
Hmm maybe.
quote:
Dat dacht ik vandaag dus ook, maar kennelijk moet ik toch wat uitgebreider eten en drinken. Ik dacht met mijn domme kop dat ik wel even snel na het werk een broodje kon eten en een paar glazen sap en water achter over slaan om dan gelijk bloed te geven. Doen we maar niet weer
Om een of andere reden werkt dat inderdaad niet..
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:30:23 #174
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62031506
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ik doel op vragen naar bijzonderheden van dingen die ik als "ja" aankruis (Reizen buiten Europa, medicijngebruik, etc.) en onderzoeken op infectierisico terwijl dat al lang gedaan is en ook in hun computer staat.
[..]

Hmm maybe.
[..]
Ah zo, daarom kruis ik ook steevast alleen maar de 'nee' aan, scheelt gezeur 14.gif

Zonder dollen: ik zou er niet te veel achter zoeken, misschien wou hij/zij alleen maar een beetje praten. Keuringsartsen schijnen ook mensen te zijn
quote:
Om een of andere reden werkt dat inderdaad niet..
Dat probeerde de catering dame me ook al duidelijk te maken. Maar ik denk dat ik mijn lesje nu wel geleerd heb
pi_62031554
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:23 schreef Alicey het volgende:
Nee, ik doel op vragen naar bijzonderheden van dingen die ik als "ja" aankruis (Reizen buiten Europa, medicijngebruik, etc.) en onderzoeken op infectierisico terwijl dat al lang gedaan is en ook in hun computer staat.
Oh, bij mij vragen ze dat altijd. Is toch logisch? Als je de vorige keer in het 'veilige' buitenland was, wil dat niet zeggen dat je in de tussenliggende tijd niet naar een risiscogebied bent geweest. Hetzelfde met medicatie, je zou nieuwe medicijnen kunnen hebben gekregen.
pi_62031615
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:30 schreef Trashcanman het volgende:
Ah zo, daarom kruis ik ook steevast alleen maar de 'nee' aan, scheelt gezeur 14.gif
Wtf? Gezeur?
Je denkt toch niet dat die lijst er voor jan lul is?
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:42:38 #177
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62031851
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:34 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wtf? Gezeur?
Je denkt toch niet dat die lijst er voor jan lul is?



Kijk eens even naar de 1e 2 woorden na dat stukje?
quote:
Zonder dollen
pi_62031884
Oh, haha. Had dat niet door. Sorry.
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:58:03 #179
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62032370
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:31 schreef wyccie het volgende:

[..]

Oh, bij mij vragen ze dat altijd. Is toch logisch? Als je de vorige keer in het 'veilige' buitenland was, wil dat niet zeggen dat je in de tussenliggende tijd niet naar een risiscogebied bent geweest. Hetzelfde met medicatie, je zou nieuwe medicijnen kunnen hebben gekregen.
Dat vind ik allemaal heel logisch en gebeurt ook iedere keer. Wat ik niet logisch vind is dat landen waar ik het al uitgebreid over gehad heb, waar ik wel en niet ben geweest in die landen, wat toen nageplozen is in het grote boek, dat dat weer gebeurt. Dat over medicijnen die ik al jaren gebruik en waar tijdens de eerste keuring uitgebreid naar gevraagd is, toch weer opnieuw wordt gevraagd waarom ik ze gebruik. Dat vind ik minder logisch.
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:00:02 #180
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62032437
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:30 schreef Trashcanman het volgende:

Ah zo, daarom kruis ik ook steevast alleen maar de 'nee' aan, scheelt gezeur 14.gif
Ik vul altijd alles conform werkelijkheid in. Normaal gesproken levert dat alleen maar vragen op over dingen die afwijken t.o.v. de vorige keer. -edit- Ook ik las dus over het zonder dollen heen.
quote:
Zonder dollen: ik zou er niet te veel achter zoeken, misschien wou hij/zij alleen maar een beetje praten. Keuringsartsen schijnen ook mensen te zijn
Zou dat echt in de behoefte voorzien?
quote:
Dat probeerde de catering dame me ook al duidelijk te maken. Maar ik denk dat ik mijn lesje nu wel geleerd heb
In ieder geval wel duidelijk zo ja.
pi_62032550
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:58 schreef Alicey het volgende:
Dat vind ik allemaal heel logisch en gebeurt ook iedere keer. Wat ik niet logisch vind is dat landen waar ik het al uitgebreid over gehad heb, waar ik wel en niet ben geweest in die landen, wat toen nageplozen is in het grote boek, dat dat weer gebeurt. Dat over medicijnen die ik al jaren gebruik en waar tijdens de eerste keuring uitgebreid naar gevraagd is, toch weer opnieuw wordt gevraagd waarom ik ze gebruik. Dat vind ik minder logisch.
Ah, dan zal het inderdaad een overijverige arts zijn, of een arts die zich niet heeft ingelezen in je profiel op de computer.
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:05:32 #182
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62032616
Mensen die naar Rusland of Turkije zijn geweest mogen nu een maandje wachten voor ze weer kunnen.
pi_62036851
Hm, vandaag mijn keuring gehad. Ik ben inderdaad erg moeilijk te prikken, volgende keer maar even kijken hoe het gaat, maar anders kan ik dus niet doneren
pi_62040654
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:19 schreef wiggyboy het volgende:

[..]

nee dat mag idd niet.
ik heb al jaren een vaste relatie. geen raar verleden , en geen raar heden.
maar mag het toch niet.
simpel omdat ik met een jongen een relatie heb.
ik maak me er niet zo heel druk om hoor , maar het is toch een vorm van discriminatie.
Heb je helemaal gelijk in. Ik vind het ook niet meer van deze tijd.
pi_62040956
Ik moet/mag van de week ook weer. Ben blij dat ik hier in Groningen nog wel gewoon zonder afspraak kan komen, duurt altijd wel een poosje bij mij. Ze hebben meestal al 10 min. nodig om een ader te vinden helaas
Hopen dat dat morgen goed gaat!
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_62041954
Weten jullie of je bloed mag geven als je anti-depressiva slikt? Ik ben net begonnen met seroxat en heb een oproep gekregen... Ik bel ze binnenkort, maar ik dacht... Niet geschoten?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 06:49:38 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62042016
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 06:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Weten jullie of je bloed mag geven als je anti-depressiva slikt? Ik ben net begonnen met seroxat en heb een oproep gekregen... Ik bel ze binnenkort, maar ik dacht... Niet geschoten?
Voor zover ik weet veranderen antidepressiva niet je bloedbeeld zo dat je bloed onbruikbaar wordt en loop je zelf ook geen risico door te doneren. Maar dat is voor zover ik weet, toch nog maar even bellen is het beste denk ik.
pi_62043127
Zal over tijdje wel weer een oproep krijgen. Nou eens even ijzer tanken de week ervoor want van de drie keer dat k ben geweest was twee keer mijn HB te laag en de andere keer ging ik niet snel genoeg (klein, licht persoon, kleine aderen). Ze blijven ook niet proberen lijkt me .
pi_62045034
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 06:08 schreef Leintjeuh het volgende:
Weten jullie of je bloed mag geven als je anti-depressiva slikt? Ik ben net begonnen met seroxat en heb een oproep gekregen... Ik bel ze binnenkort, maar ik dacht... Niet geschoten?
Denk dat dat eraan ligt wat voor stoffen er in die medicijnen zitten. Bellen lijkt me inderdaad het beste, je mag op zich na best veel medicijnen/inentingen geen bloedgeven.
Weet nog dat ik stomverbaasd was dat ik na de griepprik niet mee mocht doen (achteraf mss ook wel logisch..)
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_62046887
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:19 schreef wiggyboy het volgende:

[..]

nee dat mag idd niet.
ik heb al jaren een vaste relatie. geen raar verleden , en geen raar heden.
maar mag het toch niet.
simpel omdat ik met een jongen een relatie heb.
ik maak me er niet zo heel druk om hoor , maar het is toch een vorm van discriminatie.
Sterker nog, als mijn vriend ooit seks heeft gehad met een man, mag ik als vrouw ook niet meer bloedgeven.
Ik vind het ook raar, omdat ze daarmee een hele groep gezonde mannen uitsluiten die ze misschien goed konden gebruiken als donor. Bovendien wordt al het bloed toch getest op allerlei ziektes? Maar ja, blijkbaar is er een extra risico bij man-man dat je bij man-vrouw niet hebt, hoewel ik me dat moeilijk kan voorstellen.

Vandaag voor de 2e keer afgewezen voor te laag Hb.
En ik had nog wel mijn 5e keer-knuffeltje gekregen, heb hem toch maar gehouden.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_62049853
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:57 schreef -Trinity- het volgende:
en de andere keer ging ik niet snel genoeg (klein, licht persoon, kleine aderen). Ze blijven ook niet proberen lijkt me .
Je kunt overwegen om je eens in je andere arm te laten prikken. Bij mij zetten ze de naald ook wel eens wat hoger door watten onder het slangetje te stoppen.
En knijpen natuurlijk.
pi_62049918
Krijg je geld voor bloed prikken?
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_62050109
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:23 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Krijg je geld voor bloed prikken?
Nee.
Wel voor meedoen aan medisch onderzoek trouwens, kan heel lucratief zijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_62050695
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:05 schreef Erasmo het volgende:
Mensen die naar Rusland of Turkije zijn geweest mogen nu een maandje wachten voor ze weer kunnen.
Hoezo?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:27:22 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62056750
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:57 schreef -Trinity- het volgende:
Zal over tijdje wel weer een oproep krijgen. Nou eens even ijzer tanken de week ervoor want van de drie keer dat k ben geweest was twee keer mijn HB te laag en de andere keer ging ik niet snel genoeg (klein, licht persoon, kleine aderen). Ze blijven ook niet proberen lijkt me .
Hielp het ook niet door in zo'n knijpertje te knijpen? Je zou ook nog je andere arm kunnen proberen de volgende keer.
pi_62057792
Knijpen hielp ook niet. Volgende keer gaan ze links prikken inderdaad, in de hoop dat die ader wat guller is. Ben benieuwd, hoop det het lukt!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:50:59 #197
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62079124
Vanavond weer. Maar ditkeer wel alleen, helaas

Nu ben ik wel mijn donorkaart en oproep vergeten, vraag me af of het wel kan
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_62079898
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:50 schreef Elegy het volgende:
Vanavond weer. Maar ditkeer wel alleen, helaas

Nu ben ik wel mijn donorkaart en oproep vergeten, vraag me af of het wel kan
Kan wel, ze hebben het als het goed is in het systeem staan. Je moet wel even je ID meenemen, dan is alles ok.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:21:22 #199
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62079954
Ah mooi, ik heb altijd mijn rijbewijs bij me in elk geval
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:50:37 #200
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62099851
Gisteren dus geweest, bloeddruk 125/80 en Hb 11,3. Blijkbaar was die boerenkool+stoofvlees dus zouter dan ik dacht
Dramatische tijd neergezet, 10m14. Volgende keer moet dat sneller kunnen.

Wel alweer de 23ste keer
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:54:15 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62099907
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:49 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Hoezo?
Infectieziekte heeft in die regionen de kop op gestoken
pi_62121670
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:

Sterker nog, als mijn vriend ooit seks heeft gehad met een man, mag ik als vrouw ook niet meer bloedgeven.
Bullshit
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:

Nee.
Wel voor meedoen aan medisch onderzoek trouwens, kan heel lucratief zijn.
Bullshit
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 02:23:25 #203
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62121684
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 02:21 schreef Vitalogy het volgende:

[verhaal over medisch onderzoek]

Bullshit
http://www.umcn.nl/overhetumc/

Check this out en bekijk de vergoedingen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 09:57:57 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62123006
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 02:21 schreef Vitalogy het volgende:

[Vrouwen die seks hebben gehad met een man die het met een man heeft gedaan mogen geen bloedgeven]

Bullshit
Zo te zien ben je een expert. Kun je me uitleggen waarom Sanquin die vraag dan stelt als je bloed komt doneren?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:25:14 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62123232
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 09:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo te zien ben je een expert. Kun je me uitleggen waarom Sanquin die vraag dan stelt als je bloed komt doneren?
Toch wel een beetje hypocriet

Ik moet ook bloed gaan geven op advies van iemand, ivm dikke aders met donkerrood bloed, maar ik moet mezelf nog ff over de streep trekken
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:05:02 #206
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63028317


* Mark is trots op zichzelf
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63028352
Dat is 50 liter
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:13:59 #208
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_63028545
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
Dat is 50 liter
Ik ben tegenwoordig plasma-donor. Duurt per keer wat langer maar mag dan ook weer vaker.
En ik weet niet eens hoeveel keer ik al geweest ben, zal 50-60x zijn. (Volgende keer eens opletten bij het keuringsformulier)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_63028638
Jeetje zeg, zoveel. Ik was volbloeddonor, maar ik heb in een jaar of 6 denk ik 9 keer bloed gegeven. Een paar keer afgekeurd wegens te laag HB, een tijdje uit de running na een bezoek aan een malariagebied...

Ik heb trouwens besloten te wachten met me aanmelden voor de bloedbank in BE; eerst in december/januari op vakantie en dan weer profylaxen slikken, en daarna mag je toch iets van een half jaar geen bloed geven... Doe ik het daarna wel weer.
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:38:55 #210
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63029213
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:13 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik ben tegenwoordig plasma-donor. Duurt per keer wat langer maar mag dan ook weer vaker.
Eerlijkheidshalve moet ik aangeven dat ik ook na een aantal jaren volbloed-donor ben overgestapt naar de plasma. Denk dat het iets van 30-70 is, qua onderverdeling. In totaal ben ik nu zo'n 15 jaar donor, geloof ik. Eens kijken of ik die toenmalige donorkaartjes nog heb
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63040063
Ik ben opgeroepen voor de eerste keer, maar voel me nu niet zo goed en de komende 2 weken kan ik niet....en daarna ga ik een maand op vakantie en ben ik een halfjaar uitgesloten van donatie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63043872
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
Toch wel een beetje hypocriet

Ik moet ook bloed gaan geven op advies van iemand, ivm dikke aders met donkerrood bloed, maar ik moet mezelf nog ff over de streep trekken
Zelfs Stevie Wonder kan niet mis prikken in die bloedvaten van jou

Wil je anders de volgende keer dat ik ga, mee? Het stelt namelijk weinig voor en het levert de mensheid veel op
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 8 november 2008 @ 01:00:15 #213
39237 crew  H_T
2733
pi_63045935
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:00 schreef EricT het volgende:
Ik ben opgeroepen voor de eerste keer, maar voel me nu niet zo goed en de komende 2 weken kan ik niet....en daarna ga ik een maand op vakantie en ben ik een halfjaar uitgesloten van donatie
Hoezo niet zo goed? Als het alleen maar een verkoudheid is zal dat weinig uitmaken, als je geelzucht hebt wel. Maar daar zijn die keuringen voor, om te bepalen of het wel of niet verstandig is om je bloed te laten geven op dat moment
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_63048494
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hoezo niet zo goed? Als het alleen maar een verkoudheid is zal dat weinig uitmaken, als je geelzucht hebt wel. Maar daar zijn die keuringen voor, om te bepalen of het wel of niet verstandig is om je bloed te laten geven op dat moment

Het is geen verkoudheid. Maar goed, ik ga ergens in augustus wel geven
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63370333
Kan het kwaad als je bloed geeft terwijl je menstrueert? Kon er niks over vinden op Sanquin. Voel me verder goed, dus kan gewoon bloed geven, maar je verliest toch bloed, is wel een klein beetje, maar toch :-)....
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  donderdag 20 november 2008 @ 12:10:50 #216
235608 Deer
Loopt hard, maar rent niet.
pi_63370519
Dat kan geen kwaad, het wordt alleen afgeraden te geven als je je er niet helemaal goed bij voelt.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:41:39 #217
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63371203
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:10 schreef Deer het volgende:
Dat kan geen kwaad, het wordt alleen afgeraden te geven als je je er niet helemaal goed bij voelt.
Dat dus
Geen idee hoeveel bloed je verliest maar als je bijvoorbeeld met je gewone donatie al een beetje "last" hebt kan je misschien een paar dagen wachten
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63373816
Ik mag woensdag weer. Ik hoop echt dat mijn linkerarm wél werkt (vorige keer stroomde het te langzaam) anders kan ik alsnog geen bloed geven . En dat mijn Hb een keertje hoog genoeg is (aan het rode vlees, spinazie en appelstroop gaat).
  donderdag 20 november 2008 @ 14:25:21 #219
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63373943
Eén biertje voordat je gaat geven schijnt te helpen, en geen zout eten vantevoren
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63376531
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:25 schreef Elegy het volgende:
Eén biertje voordat je gaat geven schijnt te helpen, en geen zout eten vantevoren
Hee, dat is een goede tip! Helaas lust ik geen bier.
pi_63376717
Heb me van de week aangemeld als donor, en komende maandag de keuring. Nemen ze dan eigenlijk ook bloed af? (om bloedgroep te controleren oid)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 20 november 2008 @ 16:02:47 #222
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63376792
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:55 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hee, dat is een goede tip! Helaas lust ik geen bier.
Of wijn Alcohol verdunt het bloed een beetje
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:00 schreef Chicolate het volgende:
Heb me van de week aangemeld als donor, en komende maandag de keuring. Nemen ze dan eigenlijk ook bloed af? (om bloedgroep te controleren oid)
Een paar buisjes, stuk of vijf dacht ik. Die zijn idd alleen om te controleren
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63377166
Drinken voordat je bloed gaat geven?
pi_63377253
Ik was niet serieus.
En wijn lust ik ook niet.
  donderdag 20 november 2008 @ 16:16:41 #225
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63377279
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:13 schreef -Trinity- het volgende:
Drinken voordat je bloed gaat geven?
Niet helemaal katjelam er heengaan natuurlijk Vriend van me drinkt bij het eten (we gaan altijd met z'n drieën eerst wat eten) altijd een biertje en hij is altijd ontzettend snel klaar, zo rond de vijf/zes minuten.

Ik zit er wat langer, mijn ijzergehalte is vrij hoog (rond de 11-11,5) dus is mijn bloed wat dikker. En ik ben altijd de Bob
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 20 november 2008 @ 16:17:47 #226
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63377322
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:15 schreef wyccie het volgende:
Ik was niet serieus.
En wijn lust ik ook niet.
In elk geval is zout eten voordat je gaat geven niet handig
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63377569
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:17 schreef Elegy het volgende:

[..]

In elk geval is zout eten voordat je gaat geven niet handig
Waarom niet eigenlijk?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 20 november 2008 @ 16:31:50 #228
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63377738
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
Gaat je bloed van klonteren en stollen

Okee, tis niet dat je meteen schokbeton door je aderen hebt stromen maar het wordt wel wat dikker
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 20 november 2008 @ 23:36:29 #229
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63391017
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:31 schreef Elegy het volgende:

[..]

Gaat je bloed van klonteren en stollen

Okee, tis niet dat je meteen schokbeton door je aderen hebt stromen maar het wordt wel wat dikker
Ja, maar om dat nu gelijk al klonteren en stollen te gaan noemen...
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:37:01 #230
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63394950
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:36 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja, maar om dat nu gelijk al klonteren en stollen te gaan noemen...
Af en toe lichte paniek zaaien moet kunnen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63395081
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:31 schreef Elegy het volgende:

[..]

Gaat je bloed van klonteren en stollen

Okee, tis niet dat je meteen schokbeton door je aderen hebt stromen maar het wordt wel wat dikker
Haha klonteren en stollen? Van zout stijgt je plasmavolume juist. Dikker wordt het zeker niet.
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:05:39 #232
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63395111
Euh huh Hoe komt dat dan?

Ben ik al die jaren voorgelogen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63399877
Mark, nog gefeliciteerd met de 100ste! Goed hoor!

Ik moet maandag weer, maar nu heb ik afgelopen dinsdag een griepprik gekregen, mag je dan doneren? Ik heb al een mail gestuurd maar nog steeds geen reactie gekregen...
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:51:36 #234
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63400147
Van de Sanquin website:

Kan ik bloed geven na een vaccinatie?
Griep (influenza): donatie akkoord. Polio-vaccinatie per injectie is geen probleem, maar polio-vaccinatie via de mond: uitstel een maand. Tyfus-vaccinatie per injectie is geen probleem, maar tyfus-vaccinatie via de mond: uitstel een maand. Geelzucht type A (hepatitis A): donatie akkoord. Geelzucht type B (hepatitis B): hangt af van de aanleiding voor de vaccinatie. Als contact met bloed de aanleiding is (geprikt aan een gebruikte naald, bijvoorbeeld): uitstel een jaar. Als de werkkring de aanleiding is (gezondheidszorg, politie, brandweer): donatie na drie dagen akkoord. Hondsdolheid (rabiës): hangt af van de aanleiding voor de vaccinatie. Als een beet door een hond (of een ander dier) de aanleiding is: uitstel een jaar. Als de werkkring de aanleiding is (dierenarts, luchthavenpersoneel): donatie akkoord. Tuberculose: uitstel drie maanden na een zogenaamde BCG-vaccinatie. Een Mantoux-prik (dit is geen vaccinatie, maar een test) is op zich geen bezwaar, maar de uitslag moet wel bekend zijn. U kunt het beste van te voren telefonisch contact met ons opnemen. De donatie wordt een maand uitgesteld na vaccinatie tegen de bof, mazelen, rode hond en gele koorts. Donatie is akkoord na vaccinatie tegen DTP, DKTP, cholera, pneumococcen, meningococcen en Haemophilus influenzae. Ook een injectie met Rhesus-antistoffen na een bevalling is op zich geen bezwaar voor de bloeddonatie (wel geldt na elke zwangerschap een uitsteltermijn van een half jaar).
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63402077
Ik moet binnenkort ook maar weer eens bellen voor een afspraak.

Weet iemand of je plasma mag geven bij vit.B12 injecties i.v.m B12 tekort? Ik zou dan vlak voor een nieuwe injectie kunnen geven, dan verlies ik in ieder geval niet teveel ingespoten vitaminen
Ik kan Sanquin hierover wel bellen, maar ik dacht, vraag het eens misschien heeft iemand ervaring.
pi_63488530
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:51 schreef Mark het volgende:
Van de Sanquin website:

Kan ik bloed geven na een vaccinatie?
Griep (influenza): donatie akkoord.
Bedankt voor het opzoeken Mark, ik kon het nergens vinden op de site. Desondanks ben ik afgekeurd... de keuringsarts vond het verstandiger om niet te geven. Ook lag het computersysteem eruit en kon ik geen nieuwe afspraak maken.
Baal wel, ook omdat ik helemaal voor niets ben geweest en in de file stond om het parkeerterrein af te komen omdat het bezoekuur van het naastliggende ziekenhuis af was gelopen..
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_63490528
Eerste keuring gehad, op basis van vragenlijst geen reden om uit te sluiten, hoog hb en hoor over paar weken of het bloed zelf ook in orde was . Niets engs aan.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_63532823
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:41 schreef Chicolate het volgende:
Eerste keuring gehad, op basis van vragenlijst geen reden om uit te sluiten, hoog hb en hoor over paar weken of het bloed zelf ook in orde was . Niets engs aan.
Ik heb zojuist ook mijn allereerste keuring gehad (Sanquin, enschede).
Bloeddruk riant, Hb perfect, medische vragenlijst was een eitje. De bloedbuisjes waren zo gevuld, stelt trouwens ook niets voor. De aderen in mijn armen waren prima te prikken aldus de medewerkster.

Mensen die piepen over het bang zijn voor naalden: get over it and never mention it again!
Want het stelt echt niets voor, zo'n klein prikje.

Binnenkort word ik dus waarschijnlijk opgeroepen, ben ook benieuwd wat mijn bloedgroep is. Die is nog nooit eerder vastgesteld, wat volgens de keuringsarts wel een goed teken was

Vind trouwens ook dat het er heel professioneel aan toe gaat daar. Nou moet dat natuurlijk ook, maar het viel me wel gelijk op.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  woensdag 26 november 2008 @ 12:12:18 #239
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63532955
Heb weer een nieuwe oproep gekregen (voor mijn gevoel is de laatste nog geen twee maanden geleden, maar dat kan ik fout hebben) en hopelijk kan een vriend van me ook weer mee. Omdat hij een paar keer niet mocht geven (te weinig ijzer) liepen we niet helemaal synchroon meer. We gingen altijd met z'n drieën maar één is er een half jaar geleden geopereerd en is dus een tijd uit de roulatie.
En in je eentje geven is toch minder gezellig
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63533041
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:06 schreef Fyodor het volgende:
Mensen die piepen over het bang zijn voor naalden: get over it and never mention it again!
Want het stelt echt niets voor, zo'n klein prikje.
Als ik me niet vergis zijn de naalden voor het afnemen van die halve liter bloed een tikje groter dan de naalden van de keuring.
pi_63533324
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:15 schreef wyccie het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zijn de naalden voor het afnemen van die halve liter bloed een tikje groter dan de naalden van de keuring.
Maar wat ze mij verteld hebben is dat het minder zeer doet. Althans, dat prikje in je vingertop doet aldus een man die al 30 jaar bloed gaf meer pijn (voor zover je daarvan kan spreken) dan de naald in je arm.

En als het wel pijn doet... bring it on! Pijn is fijn, bloed is goed!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  woensdag 26 november 2008 @ 12:43:56 #242
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63533637
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Maar wat ze mij verteld hebben is dat het minder zeer doet. Althans, dat prikje in je vingertop doet aldus een man die al 30 jaar bloed gaf meer pijn (voor zover je daarvan kan spreken) dan de naald in je arm.

En als het wel pijn doet... bring it on! Pijn is fijn, bloed is goed!
Tis idd een dikkere naald, maar doet helemaal geen pijn vind ik zelf En idd, het vingerprikje doet meer pijn, dat komt vooral omdat er heel veel zenuwuiteinden op je vingertoppen zitten Bij zo'n vingerprik is het dan ook handiger om het net even wat meer aan de zijkant te doen, maar dat doen ze helaas niet al te vaak.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63534046
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:05 schreef Elegy het volgende:
Euh huh Hoe komt dat dan?

Ben ik al die jaren voorgelogen
Als je meer zouten opneemt, stijgt de osmotische waarde (de hoeveelheid opgeloste stoffen) van het bloed. Je lichaam moet dat compenseren, want het is de bedoeling dat alles gelijk blijft: homeostase. Dat doet het lichaam door meer vocht aan het plasma toe te voegen. Je gaat dan dus minder plassen.

Dat is ook de reden dat patiënten met een hoge bloeddruk soms een zoutmatigend dieet hebben: hoger plasmavolume zorgt voor hogere bloeddruk. Je kunt het effect van zout ook zelf testen: als je veel zouten eet, krijg je dorst :-).
pi_63534180
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Fyodor het volgende:
En als het wel pijn doet... bring it on! Pijn is fijn, bloed is goed!
Dat zou de slogan van een nieuwe wervingscampagne moeten worden.

En inderdaad, dat vingerprikje is nasty.
Ik vind de naald ook nooit pijn doen, maar laatst liep het weer niet goed door en toen kwam een andere zuster de naald even lekker tegen mijn vaatwand douwen.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:12:02 #245
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63534254
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:02 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als je meer zouten opneemt, stijgt de osmotische waarde (de hoeveelheid opgeloste stoffen) van het bloed. Je lichaam moet dat compenseren, want het is de bedoeling dat alles gelijk blijft: homeostase. Dat doet het lichaam door meer vocht aan het plasma toe te voegen. Je gaat dan dus minder plassen.

Dat is ook de reden dat patiënten met een hoge bloeddruk soms een zoutmatigend dieet hebben: hoger plasmavolume zorgt voor hogere bloeddruk. Je kunt het effect van zout ook zelf testen: als je veel zouten eet, krijg je dorst :-).
Ah okee, bedankt voor de heldere uitleg
Dus als ik het goed begrijp is het zelfs béter om zout te eten voordat je gaat geven, of haal ik nu twee dingen door elkaar?

Normaal gesproken eet ik namelijk zelden zout, gooi het ook niet op mijn eten maar als we gaan, eten we meestal vantevoren bij een eetcafé wat. En daar is het eten altijd zout. Zouter dan bij mij in elk geval.
En ik drink ook best veel, minimaal drie liter water plus nog redelijk wat thee.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63534402
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:12 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ah okee, bedankt voor de heldere uitleg
Dus als ik het goed begrijp is het zelfs béter om zout te eten voordat je gaat geven, of haal ik nu twee dingen door elkaar?

Normaal gesproken eet ik namelijk zelden zout, gooi het ook niet op mijn eten maar als we gaan, eten we meestal vantevoren bij een eetcafé wat. En daar is het eten altijd zout. Zouter dan bij mij in elk geval.
En ik drink ook best veel, minimaal drie liter water plus nog redelijk wat thee.
Wat je eventueel kan doen is vast wat sportdrank (isotoon: dezelfde hoeveelheid opgeloste stoffen als bloed) drinken. Dan heb je zowel zouten als de juiste hoeveelheid vocht om je bloed osmotisch gelijk te houden. Sportdrank kun je ook na afloop drinken.

Heel erg veel zal het niet uitmaken, aangezien je zegt normaal voldoende te drinken. Zout krijg je meestal ook zonder zelf toegevoegd zout voldoende binnen.
pi_63534488
Als je expres heel zout eet, wordt je bloed dan niet wateriger? Dus met minder cellen en bloedplaatjes per halve liter? Dat lijkt me niet het gewenste effect.

Alcohol drinken lijkt me ook niet erg handig als het bloed gebruikt gaat worden voor een transfusie, dan wordt diegene toch ook dronken?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_63534667
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je expres heel zout eet, wordt je bloed dan niet wateriger? Dus met minder cellen en bloedplaatjes per halve liter? Dat lijkt me niet het gewenste effect.

Alcohol drinken lijkt me ook niet erg handig als het bloed gebruikt gaat worden voor een transfusie, dan wordt diegene toch ook dronken?
Klopt, als je veel water en/of zouten inneemt voor de donatie zal je per halve liter wat minder bloedcellen vinden. Je Hb kan dan ook iets omlaag gaan. Nogmaals, heel erg grote verschillen zijn lastig te realiseren, omdat je lichaam alles zal doen om zowel volume als samenstelling gelijk te houden. Verder maakt het alleen uit voor de kwaliteit van het volbloed, de meeste bloedproducten worden sowieso gescheiden.

Alcohol kan inderdaad mee getransfundeerd worden, je mag dus niet dronken bij de bloedbank verschijnen.
pi_63537176
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:06 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Ik heb zojuist ook mijn allereerste keuring gehad (Sanquin, enschede).
Bloeddruk riant, Hb perfect, medische vragenlijst was een eitje. De bloedbuisjes waren zo gevuld, stelt trouwens ook niets voor. De aderen in mijn armen waren prima te prikken aldus de medewerkster.

Mensen die piepen over het bang zijn voor naalden: get over it and never mention it again!
Want het stelt echt niets voor, zo'n klein prikje.

Binnenkort word ik dus waarschijnlijk opgeroepen, ben ook benieuwd wat mijn bloedgroep is. Die is nog nooit eerder vastgesteld, wat volgens de keuringsarts wel een goed teken was

Vind trouwens ook dat het er heel professioneel aan toe gaat daar. Nou moet dat natuurlijk ook, maar het viel me wel gelijk op.
Ik was juist vrij moeilijk te prikken, hij heeft uiteindelijk zelfs rechts geprikt (wilde eigenlijk links) omdat het zo onduidelijk was links. Ach prima, ook goed. Bloeddruk waren ze minder blij mee (125/60), maar kon er ook prima mee door.

Ben ook wel benieuwd naar mijn bloedgroep. Het is sowieso 0 (ouders beide 0+), maar + of - is nog de vraag, 25% kans op -.

Ging er inderdaad professioneel aan toe bij mij. En best wel gezellig, even praatje maken met de persoon naast je of met de assistent .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_63540349
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat je eventueel kan doen is vast wat sportdrank (isotoon: dezelfde hoeveelheid opgeloste stoffen als bloed) drinken. Dan heb je zowel zouten als de juiste hoeveelheid vocht om je bloed osmotisch gelijk te houden. Sportdrank kun je ook na afloop drinken.

Heel erg veel zal het niet uitmaken, aangezien je zegt normaal voldoende te drinken. Zout krijg je meestal ook zonder zelf toegevoegd zout voldoende binnen.
Hoewel 3 liter drinken + een hoeveelheid thee natuurlijk wel wat overdreven is.
pi_63547811
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:52 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik was juist vrij moeilijk te prikken, hij heeft uiteindelijk zelfs rechts geprikt (wilde eigenlijk links) omdat het zo onduidelijk was links. Ach prima, ook goed. Bloeddruk waren ze minder blij mee (125/60), maar kon er ook prima mee door.

Ben ook wel benieuwd naar mijn bloedgroep. Het is sowieso 0 (ouders beide 0+), maar + of - is nog de vraag, 25% kans op -.

Ging er inderdaad professioneel aan toe bij mij. En best wel gezellig, even praatje maken met de persoon naast je of met de assistent .
Ik zou zeggen hou ons op de hoogte, wel leuk omdat je dus net ietsje eerder gekeurd bent dan ik.
Over die bloedgroep... ik zei tegen die keuringsarts dat ik A of 0 heb, aangezien mijn ouders beiden A hebben. Zei ze met een dikke glimlach dat ik ook nog 4 grootouders heb/had en dat die tabel niet echt waterdicht is. Ik zo: en toen ok!

Ik hoop (natuurlijk) dat ik 0-negatief heb, kan je nog meer mensen mee helpen. Kleine kans, dat wel.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_63548182
Volgens mij zei ze dat alleen maar om bepaalde, akelige situaties te voorkomen.
pi_63548505
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:38 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Ik zou zeggen hou ons op de hoogte, wel leuk omdat je dus net ietsje eerder gekeurd bent dan ik.
Over die bloedgroep... ik zei tegen die keuringsarts dat ik A of 0 heb, aangezien mijn ouders beiden A hebben. Zei ze met een dikke glimlach dat ik ook nog 4 grootouders heb/had en dat die tabel niet echt waterdicht is. Ik zo: en toen ok!

Ik hoop (natuurlijk) dat ik 0-negatief heb, kan je nog meer mensen mee helpen. Kleine kans, dat wel.
Daarom is bij mij nog een kans dat ik 0- ben. Beide ouders zijn 0+, maar bij grootouders was er aan beide kanten een 0+ en een 0-. Dus mijn ouders zijn eigenlijk 0+-. Bij kinderen 25% kans dat daar een 0- uit komt en 75% kans dat er een 0+ uit komt .

Bloedgroepen zijn best boeiend . En daar is tenminste duidelijk te zien hoe de dingen die je bij bio leert in elkaar zitten .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_63551750
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:49 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij zei ze dat alleen maar om bepaalde, akelige situaties te voorkomen.

Het zou wat zijn!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_63551804
Mijn eerste zak volgemaakt vandaag . Ze hadden alleen door het vat heen geprikt bij de eerste poging dus nu is mijn arm dik en beurs . Andere arm was wel succesvol, in tegenstelling tot de vorige keer .
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 november 2008 @ 00:36:09 #256
39237 crew  H_T
2733
pi_63553492
Ik heb ook een oproepkaart op voorraad, de datum die zij hadden ingevuld was afgelopen maandag maar dat kwam me niet goed uit. Misschien ga ik vrijdagochtend.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:11:24 #257
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63556577
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:48 schreef Nuna het volgende:

[..]

Hoewel 3 liter drinken + een hoeveelheid thee natuurlijk wel wat overdreven is.
Dat doe ik niet speciaal voor bloedgeven hoor, ik drink gewoon erg veel
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63573183
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:38 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Ik zou zeggen hou ons op de hoogte, wel leuk omdat je dus net ietsje eerder gekeurd bent dan ik.
Nou, ik ben goedgekeurd . Kreeg net een telefoontje. Binnenkort krijg ik een oproepkaart vertelde ze me.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 27 november 2008 @ 19:29:41 #259
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63573393
Volgende week maar weer eens buurten bij Sanquin.
pi_63573796
Ik ben twee weken geleden gekeurd en heb vandaag mijn eerste oproepkaart ontvangen .
Ik heb geen telefoontje gekregen zoals Chicolate trouwens. Volgende week mag ik langskomen.
Ben stiekem wel benieuwd naar mijn bloedgroep .
pi_63574089
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:43 schreef Nad-ja het volgende:
Ik ben twee weken geleden gekeurd en heb vandaag mijn eerste oproepkaart ontvangen .
Ik heb geen telefoontje gekregen zoals Chicolate trouwens. Volgende week mag ik langskomen.
Ben stiekem wel benieuwd naar mijn bloedgroep .
Veel plezier/succes . Ik kreeg vorige keer ook telefoon. Denk dat ze mensen tekort komen. Ze zijn steeds heel snel met contact opnemen, een afspraak maken kan dezelfde week nog en het was maandagavond heel erg rustig. De afspraak voor de eerste keuring had ik ook al gemaakt voordat ik een bevestiging per post had dat ze uberhaupt mn inschrijving binnen hadden . Ik vind het wel prettig, dacht 3 maanden te moeten wachten op de uitslag.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_63574407
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:52 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Veel plezier/succes . Ik kreeg vorige keer ook telefoon. Denk dat ze mensen tekort komen. Ze zijn steeds heel snel met contact opnemen, een afspraak maken kan dezelfde week nog en het was maandagavond heel erg rustig. De afspraak voor de eerste keuring had ik ook al gemaakt voordat ik een bevestiging per post had dat ze uberhaupt mn inschrijving binnen hadden . Ik vind het wel prettig, dacht 3 maanden te moeten wachten op de uitslag.
Wel fijn dat ze zo snel contact opnemen. Ze hadden tegen mij gezegd dat het ongeveer een maand zou duren tot ik mijn eerste oproep zou krijgen, dus opzich is twee weken ook al best snel .

Ik heb echt zin om woensdag langs te gaan! maar stiekem vind ik het ook wel een klein beetje spannend
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 november 2008 @ 21:02:35 #263
39237 crew  H_T
2733
pi_63576259
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:00 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Wel fijn dat ze zo snel contact opnemen. Ze hadden tegen mij gezegd dat het ongeveer een maand zou duren tot ik mijn eerste oproep zou krijgen, dus opzich is twee weken ook al best snel .

Ik heb echt zin om woensdag langs te gaan! maar stiekem vind ik het ook wel een klein beetje spannend
Het is niet de bedoeling dat je de eerste keer direct opstaat zodra je het verbandje om je arm hebt gekregen, zoals ik wel deed
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 27 november 2008 @ 21:05:15 #264
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63576371
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat je de eerste keer direct opstaat zodra je het verbandje om je arm hebt gekregen, zoals ik wel deed
Nog een tip voor de beginners: wel even goed eten en drinken van te voren, wat ik dus een keer niet gedaan heb
pi_63576476
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:05 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Nog een tip voor de beginners: wel even goed eten en drinken van te voren, wat ik dus een keer niet gedaan heb
Ik kreeg een hele waslijst tips . Genoeg eten en drinken, nog een kwartiertje blijven zitten in de koffieruimte, cup a soup is handig voedsel en voor 8 uur binnen zijn zodat ze je eerste donatie rustig aan kunnen doen. Zal het volgende keer wel nog een keer te horen krijgen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 november 2008 @ 23:36:47 #266
39237 crew  H_T
2733
pi_63582612
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:08 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik kreeg een hele waslijst tips . Genoeg eten en drinken, nog een kwartiertje blijven zitten in de koffieruimte, cup a soup is handig voedsel en voor 8 uur binnen zijn zodat ze je eerste donatie rustig aan kunnen doen. Zal het volgende keer wel nog een keer te horen krijgen .
Ik word juist opgeroepen om tussen 8 en 11:30 te komen, maar dat verschilt per vestiging
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_63582656
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik word juist opgeroepen om tussen 8 en 11:30 te komen, maar dat verschilt per vestiging
Voor 20.00 dus . Ze zijn hier zo'n beetje altijd geopend.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 27 november 2008 @ 23:42:19 #268
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63582756
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Voor 20.00 dus . Ze zijn hier zo'n beetje altijd geopend.
Erg handig ja.

Voordat ik naar Utrecht verhuisde kon ik altijd maar 2 keer per jaar op een specifieke dag bloed geven. De rest van het jaar stond die ploeg in dorpshuizen van andere gehuchten af te nemen.
pi_63583169
In Nijmegen zijn ze heel makkelijk. Je krijgt een oproep om tussen die en die datum bloed te komen geven (twee weken de tijd).
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:01:31 #270
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63583222
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:59 schreef wyccie het volgende:
In Nijmegen zijn ze heel makkelijk. Je krijgt een oproep om op tussen die en die datum bloed te komen geven (twee weken de tijd).
Als je nog pas een week later kan doen ze daar ook niet moeijk over hoor. Tenminste, ik neem aan dat daar ook elke doordeweekse dag geprikt wordt?
pi_63583276
Ik bel wel altijd als ik niet in die twee weken kan, wanneer ik verkouden ben of iets dergelijks, dan maken ze gelijk een nieuw kaartje voor een paar weekjes later.
En ja, ze zijn op alle dagen geopend, maar niet elke dag even lang. Op vrijdag alleen 's morgens. Op donderdag vanaf een uur of 1 dacht ik.
pi_63587104
Hier zijn ze elke woensdagavond, ook niet elke dag dus .
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 28 november 2008 @ 17:05:01 #273
39237 crew  H_T
2733
pi_63599116
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:59 schreef wyccie het volgende:
In Nijmegen zijn ze heel makkelijk. Je krijgt een oproep om tussen die en die datum bloed te komen geven (twee weken de tijd).
Hier in Leeuwarden ook: tot twee weken na de oproepdatum, maar dan wel tussen 8 en 11:30 en niet op woensdag of in het weekend. Overigens waren ze vandaag dicht (kwam mooi uit dat ik niet gegaan ben, terwijl ik dat eerst wel van plan was), dus ik ga maandag.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_63728042
Ik heb vanmiddag voor het eerst bloed gegeven. Mijn bloedgroep is A positief (hier was ik heel benieuwd naar ) en m'n Hb was hoger dan tijdens de keuring (9,3 en de vorige keer 9,2). Het was stiekem best spannend om te gaan, maar het viel allemaal mee! Ze moest een beetje porren met de naald omdat m'n aders blijkbaar diep liggen, maar ook dat was niet eens zo heel erg. Ik was veel sneller klaar dan ik had verwacht. Dat kwam ook omdat m'n bloed snel stroomde volgens haar.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb!
pi_63730792
Vandaag m'n 5e keer gehad, dus een cadeautje gekregen. Heb het pelikaantje maar gekozen
pi_63730808
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:21 schreef Nad-ja het volgende:
Ik heb vanmiddag voor het eerst bloed gegeven. Mijn bloedgroep is A positief (hier was ik heel benieuwd naar ) en m'n Hb was hoger dan tijdens de keuring (9,3 en de vorige keer 9,2). Het was stiekem best spannend om te gaan, maar het viel allemaal mee! Ze moest een beetje porren met de naald omdat m'n aders blijkbaar diep liggen, maar ook dat was niet eens zo heel erg. Ik was veel sneller klaar dan ik had verwacht. Dat kwam ook omdat m'n bloed snel stroomde volgens haar.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb!
Ik mag (waarschijnlijk) binnenkort...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 4 december 2008 @ 07:45:07 #277
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63746564
Gisteren weer, Hb van 11, bloeddruk van (ik meen me te herinneren) 75/130 en een tijd van 7m30
Eindelijk was ik weer eens niet alleen, vriend van me mocht ook weer nadat zijn hb gehalte een tijd erg laag was. Nu had hij netjes 9.0. Volgende keer gaan we waarschijnlijk weer met z'n drieën, andere vriend mocht een jaar niet vanwege een operatie.

23ste keer voor mij, dus ik moet nog een lange weg naar het volgende speldje
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_63756300
Ik was uit het systeem verdwenen Krijg je even een kind, maken ze je meteen kwijt.

Volgende week een afspraak, ben benieuwd of ze weten dat het de tiende keer is
  donderdag 4 december 2008 @ 18:59:12 #279
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63762040
Ik mag even een half jaar wachten ivm gezondheid, hetgeen naadje is.
pi_63878758
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:03 schreef anneja het volgende:

Volgende week een afspraak, ben benieuwd of ze weten dat het de tiende keer is
Ze hadden wat extra bestanden gekoppeld dus kwamen ze nu zelf ook uit op keer 12 Ik heb nog noooooit een speldje gehad, boehoehoe!
Vervolgens ging de hele kamer draaien toen ik bij 430 ml was en werd afgekoppeld voor ik goed en wel 'fblrg' had kunnen zeggen. Ik neem aan dat mijn bloed wordt vernietigd nu. Wat een heilloze onderneming weer.

Grmbl.
pi_63884594
Ik heb zopas gebeld en mag morgenochtend weer es plasma aftappen. Geen idee hoeveelste x het is. Ik zit ergens rond de 20.
pi_63886677
Ik mag de 15e weer volbloed geven. Ze hebben deze keer speciaal gebeld om een afspraak te maken, dit omdat ik met nog ongeveer 100 mensen meedoe aan een onderzoek naar HIV-resistentie. Ik geloof dat ze eerst een paar honderd donoren hebben gevraagd en onderzocht en uit die groep hebben ze dus mensen gekozen die een betere en een slechtere resistentie hebben tegen het HIV virus. Geen idee tot welke groep ik behoor maar gezien mijn weerstand tegen bijna alles ga ik er voor het gemak maar van uit dat ik bij de groep hoor die er beter tegen kan

Goed nu moet ik het/de komende jaar/jaren elke keer op dezelfde dag en tijdstip bloed gaan geven tot het onderzoek is afgerond.
pi_63886857
Ik ben gisteren geweest, dus vandaag had ik weer honger als een paard Dat is tegenwoordig bij mij het enige wat ik merk van het bloedgeven. Oh, en ultiem zware benen bij het bestijgen van een trap, natuurlijk.

Ze hadden allemaal toestanden met niet werkende computers en printers, trouwens. Maar hoefde toch niet langer te wachten dan normaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door ShadyLane op 09-12-2008 19:47:48 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:52:13 #284
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63890354
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:39 schreef ShadyLane het volgende:

Oh, en ultiem zware benen bij het bestijgen van een trap, natuurlijk.
Wanneer had je dat? Ik heb dat doorgaans een (halve) dag na het doneren van bloed..
pi_63893602
Ja ik dus ook, vandaag. Zal morgen wel weer een stuk beter zijn
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 december 2008 @ 09:11:24 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63897686
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:38 schreef anneja het volgende:

[..]

Ze hadden wat extra bestanden gekoppeld dus kwamen ze nu zelf ook uit op keer 12 Ik heb nog noooooit een speldje gehad, boehoehoe!
Vervolgens ging de hele kamer draaien toen ik bij 430 ml was en werd afgekoppeld voor ik goed en wel 'fblrg' had kunnen zeggen. Ik neem aan dat mijn bloed wordt vernietigd nu. Wat een heilloze onderneming weer.

Grmbl.
Dat is flink balen Anneja

Mag zelf pas weer ergens in december volgend jaar... Maagonderzoek gehad en zulks.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 10 december 2008 @ 09:13:48 #287
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63897737
Stond in de Bloedverwant een man, die al zo'n 50 jaar donor was. Die zou in zijn huidige tempo (elke 2 weken) zo'n 600 donaties kunnen gaan halen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63916071
En in diezelfde Bloedverwant een artikel over Maarten van der Weijden, met een bedankje aan alle donoren

Ik heb trouwens nog een bijverschijnsel van bloedgeven: JEUK! de dagen erna. Realiseerde me vandaag dat ik dat de vorige keren ook had. Schijnt door een ijzertekort te kunnen komen, maar m'n HB was wel goed (anders had ik niet mogen doneren) dus of dat het nou is?
pi_63917766
Hoe hoog moet je Hb (voor een vrouw) eigenlijk zijn om te bloed te mogen doneren?
pi_63919703
quote:
Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen.
Bron
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 december 2008 @ 23:18:04 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_63920304
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:15 schreef CG het volgende:
Vandaag m'n 5e keer gehad, dus een cadeautje gekregen. Heb het pelikaantje maar gekozen
Ik afgelopen maandag ook voor de 5e keer, en vond het pelikaantje het tofste
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 december 2008 @ 23:20:43 #292
39237 crew  H_T
2733
pi_63920388
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef Mark het volgende:
Stond in de Bloedverwant een man, die al zo'n 50 jaar donor was. Die zou in zijn huidige tempo (elke 2 weken) zo'n 600 donaties kunnen gaan halen
En als ik naar de bloedbank ga kom ik langs die bakkerij Schuurmans in Leeuwarden... misschien een keer na een donatie langsgaan, met het verband nog om
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_64015058
Kaart ontvangen, vanaf 19 december mag ik. Ben ook benieuwd wat voor bloedgroep ik nou heb
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_64015132
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:17 schreef Fyodor het volgende:
Kaart ontvangen, vanaf 19 december mag ik. Ben ook benieuwd wat voor bloedgroep ik nou heb
Hey toevallig, ik heb mijn kaart ook net gekregen, mag vanaf 18 december komen . En mijn vader gaat de eerste keer mee .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64018329
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:19 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hey toevallig, ik heb mijn kaart ook net gekregen, mag vanaf 18 december komen . En mijn vader gaat de eerste keer mee .
Haha, moet hij je handje vasthouden?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_64018554
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:56 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Haha, moet hij je handje vasthouden?
Ja joh .

Nee, voor de gezelligheid . En ook om mij een klein beetje in de gaten te houden, ik heb neiging vrij snel duizelig te zijn en hij wil gewoon zien hoe ik me hou. Heb het bezorgde soort papa . Dat ook nog eens vreselijk veel weet over bloed en bloedgeven (heeft ook in zo'n bloedlab gewerkt enzo). Dus ja, ook gezellig toch . Wilden eigenlijk tegelijk bloed gaan geven, maar hij was net al geweest enzo.

En nu twijfel ik wanneer ik zal gaan. Normaal sport ik intensief op vrijdag, dan is donderdagavond ongetwijfeld een minder slim moment .

En ze hebben hier echt mensen tekort. Zo'n 300. Dus iedereen die in Almere woont: ze willen je echt graag.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64018758
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja joh .

Nee, voor de gezelligheid . En ook om mij een klein beetje in de gaten te houden, ik heb neiging vrij snel duizelig te zijn en hij wil gewoon zien hoe ik me hou. Heb het bezorgde soort papa . Dat ook nog eens vreselijk veel weet over bloed en bloedgeven (heeft ook in zo'n bloedlab gewerkt enzo). Dus ja, ook gezellig toch . Wilden eigenlijk tegelijk bloed gaan geven, maar hij was net al geweest enzo.

En nu twijfel ik wanneer ik zal gaan. Normaal sport ik intensief op vrijdag, dan is donderdagavond ongetwijfeld een minder slim moment .

En ze hebben hier echt mensen tekort. Zo'n 300. Dus iedereen die in Almere woont: ze willen je echt graag.
Hehe ok duidelijk
Ik moet trouwens ook opletten op welke dag ik ga, aangezien ik op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag sport. Kwestie van goed plannen dus.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 15 december 2008 @ 01:51:26 #298
39237 crew  H_T
2733
pi_64021864
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja joh .

Nee, voor de gezelligheid . En ook om mij een klein beetje in de gaten te houden, ik heb neiging vrij snel duizelig te zijn en hij wil gewoon zien hoe ik me hou. Heb het bezorgde soort papa . Dat ook nog eens vreselijk veel weet over bloed en bloedgeven (heeft ook in zo'n bloedlab gewerkt enzo). Dus ja, ook gezellig toch . Wilden eigenlijk tegelijk bloed gaan geven, maar hij was net al geweest enzo.

En nu twijfel ik wanneer ik zal gaan. Normaal sport ik intensief op vrijdag, dan is donderdagavond ongetwijfeld een minder slim moment .

En ze hebben hier echt mensen tekort. Zo'n 300. Dus iedereen die in Almere woont: ze willen je echt graag.
Het hangt er ook een beetje van af hoe laat je op vrijdag gaat sporten . Als dat op vrijdagochtend is is het een minder goed idee dan vrijdagavond... En per persoon verschilt het hoeveel last je er van hebt. Wat ik een paar keer na het bloedgeven heb gedaan is een broodje Hemaworst halen en lekker opsmikkelen, en of het nou helpt bij het "herstel" of niet, lekker is het wel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_64045692
Ja, verschilt per persoon. Een vriendin van me ging eens bijna tegen de vlakte toen we 's avonds gingen hardlopen nadat ze de dag ervoor bloed had gegeven. Maar een ander ging altijd direct na het bloedgeven door naar jazzballet en daarna vaak nog zwemmen (dat was dan ook een uberfitte triatlete). Het enige wat die ervan merkte, was dat ze wat dizzy werd bij de pirouettes

Ik weet zelf niet hoe ik erop reageer, omdat ik sowieso altijd de dag na het bloedgeven aangrijp als "mezelf volstoppen met allerlei lekkere dingen en lui op de bank hangen"-dag. Ik zou misschien best kunnen sporten, maar ik voel niet zo'n drang het uit te proberen
pi_64130771
ik zou best wel bloed willen geven, maar wat voor bloedgroep hebben ze het meest nodig?
pi_64131360
O negatief dacht ik, maar ze kunnen alles wel gebruiken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')