abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_57824732
Ik heb een contract als heftruck chauffeur in een gereedprodukt magazijn.
Nu wil mijn baas mij ook als terminaltrekker chauffeur inzetten.
Je moet dan buiten van die grote 40-45 feet zeecontainers tegen de docks plaatsen en als ze vol zijn weghalen en er weer een lege tegen aan zetten.
Dat is een totaal andere baan.
Mag mijn baas dat zomaar eisen van mij? Want:
A) Ik vind er geen zak aan
B) Het is een TOTAAL andere baan.

In mijn contract staat wel alle voorkomende werkzaamheden.....wat kan zijn volgende stap zijn.....dat ik alle rioleringen ga schoonkrabben?
Ik bedoel.....er zijn toch hopelijk wel beperking wat ze wel en niet van je kunnen verwachten?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_57825109
aangezien jij de containers inlaad, zou dit een voorkomende werkzaamheid kunnen zijn (als er geen container klaarstaat, kan jij niets laden, dus moet je jezelf van een nieuwe container voorzien zodat je werkt hebt)

Tenzij dit je nieuwe hoofdtaak wordt, moet/kan je dit gewoon doen. Als dit je nieuwe hoofdtaak wordt, en je hebt contract onbepaalde tijd kan je misschien nog wel leuke loonsverhoging eruit halen ook.
pi_57826071
De "andere werkzaamheden" zullen in het verlengde van je hoofdtaak moeten liggen of erop lijken. Voor zover ik kan inschatten is dat bij jou het geval.
Je zult het dus moeten doen denk ik. Als je een goede baas hebt houdt hij er natuurlijk rekening mee dat je het liever niet doet. Maar iedereen moet op zijn werk weleens wat doen wat niet zijn kerntaak is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:32:10 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_57826744
Zoals Droogdok al zegt, voorkomende werkzaamheden moeten wel enig verband hebben met je eigenlijke werkzaamheden en dat is hier het geval dus ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_57827617
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 12:32 schreef karr-1 het volgende:
Zoals Droogdok al zegt, voorkomende werkzaamheden moeten wel enig verband hebben met je eigenlijke werkzaamheden en dat is hier het geval dus ik vrees dat je er niet aan ontkomt.
dat is volgens mij niet helemaal juist.

Indien er plots een zeer rustige periode in je werkzaamheden zou zijn, dan kan je werkgever best vragen of je tijdelijk bijv. op een andere afdeling wil bijspringen etc. Dat kan dan best een andere afdeling zijn, met andere werkzaamheden dan in je functieomschrijving beschreven.

Tevens weet ik dat deze bepaling ook wel 'mis' bruikt wordt als men mensen kwijt wil...laat een chauffeur een week facturen inboeken, of laat een teamhoofd de toiletten schoonmaken, of laat de secretaresse in hert magazijn werken etc etc.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_57840031
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:22 schreef hiolpi het volgende:
aangezien jij de containers inlaad, zou dit een voorkomende werkzaamheid kunnen zijn (als er geen container klaarstaat, kan jij niets laden, dus moet je jezelf van een nieuwe container voorzien zodat je werkt hebt)
Sorrie dat ik het zeg, maar ik vind dit wel een erg slap verhaal.
Dus ik zou de containers ook uit de Rotterdamse haven moeten halen?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_57840118
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 12:02 schreef DroogDok het volgende:
De "andere werkzaamheden" zullen in het verlengde van je hoofdtaak moeten liggen of erop lijken. Voor zover ik kan inschatten is dat bij jou het geval.
Dus het verlengde vind jij dat als je normaal 8 uur per dag op een heftruck zit nu ineens als terminaltrekkerchauffeur wordt ingezet.
Nogmaals, het is een totaal ander beroep.....
Ik kan mij voorstellen dat ik mijn heftruck moet bijwerken/schilderen/onderhoud plegen, het magazijn netjes houden e.d. maar een totaal andere baan kan ik niet vatten.....
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_57840157
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 13:15 schreef Essebes het volgende:

[..]

dat is volgens mij niet helemaal juist.

Indien er plots een zeer rustige periode in je werkzaamheden zou zijn, dan kan je werkgever best vragen of je tijdelijk bijv. op een andere afdeling wil bijspringen etc. Dat kan dan best een andere afdeling zijn, met andere werkzaamheden dan in je functieomschrijving beschreven.
Niet aan de orde want het bedrijf produceert continu.....geen rustige perioden.....
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_57845462
Als jij vindt dat met containers rijden niet in je functieomschrijving past dan weiger je gewoon.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_57847058
Of je nou zooi verplaatst met een heftruk of met een trekken, komt toch op hetzelde neer?

Als je lid bent van een vakbond zou je het daar nog na kunnen vragen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57847330
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 23:16 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Dus het verlengde vind jij dat als je normaal 8 uur per dag op een heftruck zit nu ineens als terminaltrekkerchauffeur wordt ingezet.
Nogmaals, het is een totaal ander beroep.....
Ik kan mij voorstellen dat ik mijn heftruck moet bijwerken/schilderen/onderhoud plegen, het magazijn netjes houden e.d. maar een totaal andere baan kan ik niet vatten.....
Het schilderen van je heftruck is iets voor... een schilder.
Dat is dus pas echt een totaal ander beroep.

Heftruckchauffeurs en terminaltrekkerchauffeurs zitten beide achter het stuur, lijkt me veel dichter bij elkaar liggen dan als je ineens de werkzaamheden van een schilder of een onderhoudsmonteur moet gaan verrichten.

Ik vind eigenlijk je hele vraag nogal overdreven huilie. Als ik je baas was zou ik spijt hebben dat ik geen willekeurige Pool in dienst had in plaats van jou, je komt ongelooflijk niet-flexibel over.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_57850451
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 23:16 schreef sloopkogel het volgende:
Dus het verlengde vind jij dat als je normaal 8 uur per dag op een heftruck zit nu ineens als terminaltrekkerchauffeur wordt ingezet.
Nogmaals, het is een totaal ander beroep.....
Blijkbaar beschik je over de benodigde papieren en vaardigheden, dus zo totaal anders lijkt het me niet. Of je moet in het verleden die papieren hebben gehaald en sindsdien iets anders zijn gaan doen, maar ook in dat geval lijkt het me niet onredelijk dat je baas vraagt om daar even een gat op te vullen in plaats van een nieuwe werknemer daarvoor te moeten zoeken (of misschien wel terwijl er een nieuwe wordt gezocht)

Je kunt hooguit bij je baas aangeven dat je dat werk niet leuk vind en dat je liever bij op je heftruck blijft, en hij kan er vervolgens voor kiezen daar wel of geen rekening mee te houden (en een opmerking plaatsen bij je volgende beoordelingsgesprek dat je nogal inflexibel bent)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')