Rol / Analoog gebruik ik voor Zwart/Wit foto's. Vooral om het toch scherpere foto's oplevert.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:04 schreef baquelappe het volgende:
Wat hip en retroGeef me 1 reden waarom met rolletje. Als je gewoon net als analoog met je digitale body serieus nadenkt over compositie, kleur, contrast, enz en het plaatje trekt is het net zo mooi. Met klein beetje post processing nog mooier. De kleurzwemen van adrukken en rolletje/merk is zelf te maken, en beetje digitale body heeft een stuk hogere DR dan analoog, dus ook dat is geen excuus.
Ik niet schnap
1) Goedkope lensjesquote:Op woensdag 2 april 2008 19:04 schreef baquelappe het volgende:
Geef me 1 reden waarom met rolletje.
Waarom niet de 1V HS, dan heb je wel het neusje van de zalm qua Canon analoog?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:28 schreef BlaatQ het volgende:
Begonnen met een Cosina CT1EX. Deze is helaas overleden.
Ben nu in overleg voor een Canon 1N HS
Ik kies bewust voor analoog, omdat ik ook het ontwikkelen en afdrukken wil leren en analoog is toch een ander wereldje dan digitaal wat dat betreft. Bovendien, zeg nou zelf.. korrel is toch mooier dan digitale ruis? :p (bite me!)
Mijn stem heb jequote:Op woensdag 2 april 2008 20:28 schreef BlaatQ het volgende:
Bovendien, zeg nou zelf.. korrel is toch mooier dan digitale ruis? :p (bite me!)
quote:Op woensdag 2 april 2008 21:02 schreef kvdv het volgende:
Ik schiet zo'n 2 rolletjes per week, z/w en kleur. Voor z/w gebruik ik Tri-X en ontwikkel ik de film zelf. Voor kleur neem ik een willekeurig rolletje dat ik goedkoop bij de Hema/Schlecker/Kruidvat/Blokker of whatever kan krijgen.
Ik neem voor straatfotografie voornamelijk een analoge cam mee... waarom vraag je? Nou, omdat een digitale compact geen handmatige focus heeft, daardoor afhankelijk is van de AF en vaak traag. Ik wil een cam die ik vantevoren instel, en als het moment daar is alleen maar hoef te richten en te klikken. Mijn digitale spiegelreflex is niet geschikt hiervoor omdat hij te groot en dus opvallend is, en bovendien te luidruchtig.
Bovendien zijn analoge camera's vaak voor een habbekrats te krijgen en dan komen ze ook nog eens met hele leuke lensjes en ander prul erbij.
Overigens ben ik nog niet zo heel lang bezig met analoge fotografie (ben begonnen met digitaal), maar ik vind het minstens zo leuk en de collectie camera's groeit nog steeds.
blijf nog maar even lekker analoog schieten dan.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:09 schreef deom het volgende:
Ooit zal ik wel over gaan naar digitaal omdat het gewoon moet. Toen ik drie weken geleden de fotozaak binnenliep en vroeg naar een Fuji Reala kreeg ik gewoon te horen die die besteld moesten worden. Dan maar iets anders wat in 100 asa beschikbaar is. Was er gewoon niet meer. Zo wordt je op een gegeven moment gedwongen digitaal te gaan.
Normaal heb ik zat in de vriezer staan. Nu had ik zat Tri-X en Reala rolfilm staan maar de kleinbeeld was net op. In Rotterdam heeft Klein en Van der Graaf het altijd wel liggen maar ook daar had ik geen tijd meer voor. Het voorbeeld geeft ook meer een tendens aan. Je wordt gewoon een soort van meewarig aangekeken als je naar een dergelijke film vraagt en dat bij een fotozaak die al bestaat zoals als ik weet.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
blijf nog maar even lekker analoog schieten dan.
Valt nog best wel meequote:Op donderdag 3 april 2008 19:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vind analoog zwart wit fotograferen heel gaaf, maar dan ben ik voor 36 foto's zo'n 12 euro kwijt, een beetje overdreven vind ik zelf.
Het dynamisch bereik van een analoge film ligt hoger dan de beste CCD.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:04 schreef baquelappe het volgende:
Wat hip en retroGeef me 1 reden waarom met rolletje.
Tri-X en T-Max.quote:Op zondag 6 april 2008 10:12 schreef BlaatQ het volgende:
Ik heb hier nog wat rolletjes Tri-X en T-max liggen. Welke zwart films gebruiken jullie met welke chemicalien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |