abonnement Unibet Coolblue
pi_57777610
Ergens in de jaren 90 zond kindernet (En ik geloof ook een belgische zender) de Australische TV Serie Mission Top Secret uit.

Mission Top Secret ging over een via een wereldwijd computer netwerk opererende groep kinderen die met behulp van hun communicatie netwerk misdrijven oploste. Het hoofdkwartier van dit "Centauri" netwerk was in Australie verborgen onder een boerderij. De kinderen, die verspreid over de hele wereld woonde, communiceerde met elkaar via Personal Communication Units (PCU's), en soort geavanceerd notebook/PDA.

Naast de serie op kindernet heb ik ooit ook wel eens een speelfilm voorbij zien komen die ongeveer hetzelfde was. (Maar een voorloper bleek te zijn van de TV Serie). Deze film vond zelfs deels plaats in Nederland en is, als ik me goed herriner, deels geschoten in Amsterdam en het Muiderslot.

Deze serie (en film) is gemaakt ruim voor de opmars van het internet en mobiele technologie. Het is grappig te zien Science Fiction realiteit kan worden.

Deze serie heeft mij altijd behoorlijk aangesproken, als klein jongetje voelde ik me geinspireerd door deze serie, en met name toen het internet opkwam, heeft deze serie hoogst waarschijnlijk mijn verdere leven ook deels beinvloed.

Zijn er nog andere mensen die deze serie nog kennen? Wat vonden jullie er van?
Weet iemand een manier om aan de afleveringen van deze serie (en eventueel de film) te komen. Ik zou deze serie zo graag nog eens terug willen zien.

Hier kunnen jullie trouwens de lijst met afleveringen zien:
http://www.tv.com/mission(...)tml?tag=subtabs;list

In Nederland is alleen Seizoen 1 uitgezonden.

En nog wat verhelderende info van de Wikipedia:
Mission Top Secret is an Australian TV series aired between 1992 and 1995. The pilot for the series was a 1991 telemovie of the same name.
pi_57779436
Gaan wel vaag wat belletjes rinkelen..De titel herken ik, en het Centauri netwerk ook. De personen alleen niet meer. Kan me nog vaag iets herinneren dat ze dan met een 'horloge-achtige computer' alles doorgaven en een keer dat ze in een soort van geheim valluik vielen met stro... Kan dat:?
Zou ik ook wel weer eens terug willen zien

Edit:
Hier staat nog wat extra info en screenshots. Ik was de 'slechterikken' ook helemaal vergeten
pi_57779880
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:13 schreef Suusz het volgende:
Gaan wel vaag wat belletjes rinkelen..De titel herken ik, en het Centauri netwerk ook. De personen alleen niet meer. Kan me nog vaag iets herinneren dat ze dan met een 'horloge-achtige computer' alles doorgaven en een keer dat ze in een soort van geheim valluik vielen met stro... Kan dat:?
Zou ik ook wel weer eens terug willen zien

Edit:
Hier staat nog wat extra info en screenshots. Ik was de 'slechterikken' ook helemaal vergeten
Dit is de intro theme (helaas de duitse versie)


Het valluik met het stro was de "standaard" ingang van het hoofdkwartier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')