abonnement Unibet Coolblue
pi_57774369
Wij willen binnenkort de houten kozijnen, deuren en gevelpanelen van onze woning door kunststof laten vervangen.
Hebben sowieso besloten om ze niet opnieuw door hout te laten vervangen i.v.m. onderhoud.
Ben intussen al bij diverse kozijnenleveranciers voor offerte langs geweest welke allemaal weer een ander merk verkopen.
Ik zie "als leek" niet echt de kwaliteitsverschillen tussen deze merken. Ook vwb de gevelpanelen zijn er zelfs verschillende merken, nl. Keralit en Vinyplus. Volgens de een is de kwaliteit exact hetzelfde, volgens de ander weer niet...
Graag zou ik wat onafhankelijk advies horen, en eventueel graag wat tips ivm de aanschaf en keuze van leverancier.
Alvast bedankt.
pi_57774532
Thyssen heb ik onlangs laten zetten... en ben er zeer tevreden over.

Zorg wel dat je een leverancier zoekt die het in Nederland laat maken in plaats van in Polen (al is dat laatste wel goedkoper)

Je wil niet weken wachten op een kozijn als het niet goed blijkt te zijn.
  woensdag 2 april 2008 @ 10:17:22 #3
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_57774930
polyprofiel heeft erg nette kozijnen... die gebruiken een vormgeving die op houten kozijnen gebaseerd is. Ziet er voor een kunststof kozijn erg goed uit
beer
pi_57775028
Hoelang gaat een kunststof kozijn eigenlijk mee? Hout laat je om de paar jaar schilderen en gaat het een leven lang mee, hoe zit dat met kunststof? Wordt toch aangetast door UV licht lijkt me?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57775245
kunsstof zou je iegenlijk 1x per jaar met een goedje moeten insmeren,
ben wel vergeten welke, maar het is een of andere wax.

Of het werkelijk de levensduur van je kunststof verlengt weet ik niet, maar de orginele kleur en glans blijft er goed door behouden.
pi_57775263
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:24 schreef DroogDok het volgende:
Hoelang gaat een kunststof kozijn eigenlijk mee? Hout laat je om de paar jaar schilderen en gaat het een leven lang mee, hoe zit dat met kunststof? Wordt toch aangetast door UV licht lijkt me?
Levensduur schijnt tussen de 70+ jaar te zijn
  woensdag 2 april 2008 @ 11:16:03 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57775891
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Levensduur schijnt tussen de 70+ jaar te zijn
En hoe lang geven ze garantie?
censuur :O
pi_57776605
Kunsttof is zeer zeker niet onderhoudsvrij. Zonder onderhoud word het zeer snel nog lelijker dan het al nieuw uit de doos is.

Hout is en blijft het mooiste en beste materiaal voor kozijnen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_57776674
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:52 schreef Sakura het volgende:
Kunsttof is zeer zeker niet onderhoudsvrij. Zonder onderhoud word het zeer snel nog lelijker dan het al nieuw uit de doos is.

Hout is en blijft het mooiste en beste materiaal voor kozijnen.
Hout het beste? Op basis waarvan?

Qua isolatie is kunststof vele malen beter.

Mooi? Dat is subjectief en totaal niet interessant om als argument aan te voeren.
Overigens met houtnerf is kunststof niet van hout te onderscheiden.

Feit is wel dat kunststof kozijnen minder en makkelijker onderhoud vergen dan houten kozijnen.
pi_57776729
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hout het beste? Op basis waarvan?

Qua isolatie is Kunststof vele malen beter.

Mooi? Dat is subjectief en totaal niet interessant om als argument aan te voeren.
Overigens met Houtnerf is Kunststof niet van hout te onderscheiden.

Feit is wel dat Kunststof kozijnen minder en makkelijker onderhoud vergen dan houten kozijnen.
Smaken verschillen idd, maar feit blijft dat kunstof kozijnen zeer zeker goed onderhouden moeten worden. Overigens blijf je het verschil tussen kunstof en hout altijd zien, ook bij kunstof met houtnerf. Vooral na een aantal jaren zie je het verschil heel erg, omdat iedereen maar doet alsof kunststof onderhoudsvrij is, zie je na een aantal jaren de kunsttof kozijnen zeer lelijk worden.
Rij maar eens door wat straten heen waar enkele jaren terug kunststof kozijnen geplaatst zijn, zien er echt niet meer uit.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_57776836
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:57 schreef Sakura het volgende:

[..]

Smaken verschillen idd, maar feit blijft dat kunstof kozijnen zeer zeker goed onderhouden moeten worden. Overigens blijf je het verschil tussen kunstof en hout altijd zien, ook bij kunstof met houtnerf. Vooral na een aantal jaren zie je het verschil heel erg, omdat iedereen maar doet alsof kunststof onderhoudsvrij is, zie je na een aantal jaren de kunsttof kozijnen zeer lelijk worden.
Rij maar eens door wat straten heen waar enkele jaren terug kunststof kozijnen geplaatst zijn, zien er echt niet meer uit.
Ja net als slecht onderhouden houten kozijnen.
Ik heb nergen beweerd dat kunststof geen onderhoud nodig is.

Maar je kunsstof kozijnen onderhouden is lang zo arbeidsintensief niet als houten, die je voor het mooie eigenlijk elke 2 jaar opnieuw moet schilderen.

Dan poets ik liever met een doek en goede was de kunstof kozijnen even op en ben na een dag weer klaar.

Overigens zijn de kunststof kozijnen vandaag de dag behoorlijk wat mooier dan een aantal jaar geleden. IMO
  woensdag 2 april 2008 @ 12:04:56 #12
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57776858
Of je kunststof kozijnen nou mooi of lelijk vindt, wij hebben er wel voor gekozen, omdat we onszelf niet elke zoveel jaar de hele buitenboel zagen schilderen.
Bovendien hadden we met kunststof veel meer mogelijkheden dan met hout, omdat dat volgens de leverancier maar op één manier kon. Toen ben ik heel pissig geworden en "dan kon hij oplazeren met z'n hout". Wij hadden geen zin meer in in stugge timmermannen met hun "dat moet zo".

Bij Bohaco uitstekend geholpen, alles volgens afspraak en wij zijn erg tevreden met onze prachtige kunststof renovatieprofielen.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_57777085
Hier nog een oud topic over dit onderwerp. Kunststof Kozijnen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd watvoor onderhoud kunststof kozijnen dan nodig hebben. Ik heb ze ook en ik weet van niets! Ze zitten er nu 3,5 jaar in en zijn nog steeds erg mooi gelukkig.

Ik zou zo weer dezelfde keuze maken wat betreft deze kozijnen. Alleen zou ik nooit meer kunststof vensterbanken nemen. Die beschadigen vrij snel en dan kan je er weinig meer aan doen. Ook lijken ze wat vlekkerig te worden. Houten vensterbanken kan je tenminste schuren en verven.
Spoilers!
  woensdag 2 april 2008 @ 12:21:48 #14
17729 SP
I hate my interests
pi_57777163
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hout het beste? Op basis waarvan?

Qua isolatie is kunststof vele malen beter.

Mooi? Dat is subjectief en totaal niet interessant om als argument aan te voeren.
Overigens met houtnerf is kunststof niet van hout te onderscheiden.

Feit is wel dat kunststof kozijnen minder en makkelijker onderhoud vergen dan houten kozijnen.
Hout is beter, qua isolatie minstens net zo goed als kunststof, veel mooier, zelfs Stevie Wonder kan het verschil tussen nephout en echt hout zien. Mits goed uitgevoerd is hout net zo onderhoudsarm als kunststof. Bovendien is hout veel en veel duurzamer, mocht er iets kapt gaan is het makkelijk te repareren, als er iets aan een kunststof frame kapot gaat moet alles eruit. De houten kozijnen in mijn huis gaan al meer dan 100 jaar mee, ik kan je garanderen dat die PVC framepjes dat nooit en te nimmer halen!
En dan nog niet te spreken over de enorme hoeveelheid CO2 die het kost om kunststof te maken.

Mensen laten zich veel te veel beinvloeden door de praatjes van de PVC-cowboys

hout!
hout!
hout!
hout!
pi_57777222
Onderhoud is niet te vergelijken met hout, onze kozijnen zijn nu +/- 20j oud hen hebben op het oog niks geleden. 2x per jaar een keer met de hogedrukspuit rond ishet zo ongeveer wel wat betreft het onderhoud. Alleen het sluitwerk van de achterdeur is zo ongeveer op, maar dat lijkt me niet kunstof gebonden. Wel hadden ze 25j geleden nog geen houtprofiel, maar als dit bij het huis past hoeft ook dat geen probleem te zijn.

Waar je op kunt letten, zit er een stalen profiel in het kozijn. Dit geeft veel extra stevigheid.
Verder is het aantal kamers van belang. Hoe meer kamers er zitten tussen de binnnen en buitenkant, hoe beter het kozijn isoleerd en hoe kleiner de spanningen t.g.v. temperatuurverschilllen worden. Dat is weer positief voor de levensduur.
pi_57777295
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:21 schreef SP het volgende:

[..]

Hout is beter, qua isolatie minstens net zo goed als kunststof, veel mooier, zelfs Stevie Wonder kan het verschil tussen nephout en echt hout zien. Mits goed uitgevoerd is hout net zo onderhoudsarm als kunststof. Bovendien is hout veel en veel duurzamer, mocht er iets kapt gaan is het makkelijk te repareren, als er iets aan een kunststof frame kapot gaat moet alles eruit. De houten kozijnen in mijn huis gaan al meer dan 100 jaar mee, ik kan je garanderen dat die PVC framepjes dat nooit en te nimmer halen!
En dan nog niet te spreken over de enorme hoeveelheid CO2 die het kost om kunststof te maken.

Mensen laten zich veel te veel beinvloeden door de praatjes van de PVC-cowboys

hout!
hout!
hout!
hout!
Garandeer een eind weg zou ik zeggen.....
Je overtuigt mij er niet mee.
  woensdag 2 april 2008 @ 12:35:39 #17
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57777392
Ik vind eerlijk gezegd dat lyrische gedoe over hout wat achterhaald. Kunststof is echt niet meer van dat platte spul dat je vroeger in België in lelijke woningen zag (ja, sorry zuiderburen).
Het ziet er tegenwoordig echt prima uit.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_57777417
Onzin, kunststof kozijnen isoleren gewoonweg beter, kijk de specificaties er maar op na.
Over smaak valt niet te twisten, over de levensduur wel. Kunststof rot niet, heeft geen onderhoudsgevoelige verflaag nodig. En het feit dat een goed, en netjes onderhouden houtenkozijn zeer lang goed blijft doet niks af aan het feit dat dit wel veel geld en moeite kost.

De nep houtnerf is nauwelijks van een echte te onderscheiden, zeker van afstand. Wat wel goed te zien is, zeker als je weet waar je op let is het feit dat kunststof altijd word gespiegellast, dit geeft een andere vorm verbinding als die je ziet bij kunststof kozijnen. Is dit een probleem, voor mij niet, maar dat moet iedereen voor zich zelf bepalen. Wat betreft de nerf, deze kan in het kunstof gedrukt zijn, of met behulp van een folie zijn aangebracht. Geen idee of deze methodes gelijkwaardig zijn. Mijn gevoel zegt dat een folie wat kwetsbaarder is.

Bovendien heeft kunststof een lagere milieu belasting (zoek maar na). Dit omdat het gemiddeld langer mee gaat, geen milieu belastende verf nodig heeft. Verder heeft er geen tropisch bos voor omgelegd te worden en kan het worden hergebruikt (wat ook gebeurd, zeker gezien de huidige olieprijs).

Kortom hout en kunststof hebben allebei hun voor en nadelen. Deze moeten gewoon tegen elkaar worden afgewogen, en voor iedereen zal dit anders uitpakken.


quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hout het beste? Op basis waarvan?

Qua isolatie is kunststof vele malen beter.

Mooi? Dat is subjectief en totaal niet interessant om als argument aan te voeren.
Overigens met houtnerf is kunststof niet van hout te onderscheiden.

Feit is wel dat kunststof kozijnen minder en makkelijker onderhoud vergen dan houten kozijnen.

Hout is beter, qua isolatie minstens net zo goed als kunststof, veel mooier, zelfs Stevie Wonder kan het verschil tussen nephout en echt hout zien. Mits goed uitgevoerd is hout net zo onderhoudsarm als kunststof. Bovendien is hout veel en veel duurzamer, mocht er iets kapt gaan is het makkelijk te repareren, als er iets aan een kunststof frame kapot gaat moet alles eruit. De houten kozijnen in mijn huis gaan al meer dan 100 jaar mee, ik kan je garanderen dat die PVC framepjes dat nooit en te nimmer halen!
En dan nog niet te spreken over de enorme hoeveelheid CO2 die het kost om kunststof te maken.

Mensen laten zich veel te veel beinvloeden door de praatjes van de PVC-cowboys

hout!
hout!
hout!
hout!
pi_57777467
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:35 schreef maedel het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat lyrische gedoe over hout wat achterhaald. Kunststof is echt niet meer van dat platte spul dat je vroeger in België in lelijke woningen zag (ja, sorry zuiderburen).
Het ziet er tegenwoordig echt prima uit.
Klopt, de ontwikkeling heeft wat dat betreft echt niet stil gestaan.

Ondanks dat het voor sommigen moeilijk om te erkennen........
Kunststof met houtnerf lijkt tegenwoordig heel erg op hout. Vorige maand heeft mijn zwager een dergelijke kozijn laten zetten en 2 meter verderop een houten kozijn laten zitten (was nog in goede staat). Op korte afstand kon ik in eerste instantie niet het verschil ontdekken. Pas nadat mij werd verteld dat het kunsstof was en ik heb gevoeld kon ik enigzins zeer kleine verschillen ontdekken.
pi_57777839
Met je snufferd op kunststof is het zeker wel te onderscheiden.
Ligt aan het huis, je eisen en wensen.

Wij hebben een jaren 40 en zelf kunsstof met houtnerf binnen! en buiten en kleuringen is het niet passend bij het huis. (overigens ook net zo duur) Dus daarom kiezen wij voor hout.
pi_57777998
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:36 schreef lithoijen het volgende:
Onzin, kunststof kozijnen isoleren gewoonweg beter, kijk de specificaties er maar op na.
Over smaak valt niet te twisten, over de levensduur wel. Kunststof rot niet, heeft geen onderhoudsgevoelige verflaag nodig.
Ik als kunststof hater ga me nu ook even hier met de zaak bemoeien.

Kijk: hout moet je zeg om de 6 jaar schilderen, maar van kunststof weet je zeker dat het er na 6 jaar niet meer uit ziet. Over deze periode doet UV-straling en het weer zijn werk (net als bij een laklaag op hout), en gaat dit kunststof er lelijk uitzien. Er ontstaan haarschuurtjes daar komt vuil in, het wordt dus lelijk. De kleur wordt hierdoor grauw. Kleurechtheid is dus een probleem. Er zijn geen kunsstoffen die tegen langdurige UV straling kunnen.

Dat 70 jaar levensduur verhaal is mooi, maar ik zie inmiddels veel huizen waar die eerste witte vierkante kozijnen uit zeg 1995 ofzo, inmiddels alweer vervangen worden door andere kunststofkozijnen. Deze waren al lelijk, maar ook hier heeft het weer zijn werk gedaan. Echter er zijn een hoop oude panden uit begin vorige eeuw (of eerder) waar nog steeds dezelfde ramen en kozijnen in zitten (amerikaans grenen, luchtgedroogd).

Verder kun je niks doen aan beschadigingen. Dus als jouw kind b.v. met een stift gaat tekenen op een kozijn hoop ik dat het met wateroplosbare inkt is. Verder kun je er niks aan ophangen, want kunststof kozijnen is slappe troep.

Ik zie ook dat bij kunststof kozijnen meestal ook kunststof 'rabatdelen' voor de borstwering (onderkant raam tot de grond) zijn intrede doet. Dat is lelijk zeg. Je krijgt naden waar de ene 'plank' eindigt en de volgende begint en dit kunnen ze niet dichtplamuren (deze kunsstof delen zijn niet kozijnbreed).
pi_57778059
quote:
Maar je kunsstof kozijnen onderhouden is lang zo arbeidsintensief niet als houten, die je voor het mooie eigenlijk elke 2 jaar opnieuw moet schilderen.
Ja als je verft met Gamma huismerk verf wel ja. Probeer eens Sigma, WIjzonol of Sikkens.
pi_57778389
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:11 schreef josvr het volgende:

[..]

Ja als je verft met Gamma huismerk verf wel ja. Probeer eens Sigma, WIjzonol of Sikkens.
Waarom zou ik? Ik heb kunsstof.

En zelfs met Sigma of andere dure verf moest ik mijn vorig huis nog om de 2 jaar schilderen.

Hout is nu eenmaal 'gevoelliger' voor weerseffecten.
pi_57778455
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:09 schreef josvr het volgende:

[..]

Ik als kunststof hater ga me nu ook even hier met de zaak bemoeien.

Kijk: hout moet je zeg om de 6 jaar schilderen, maar van kunststof weet je zeker dat het er na 6 jaar niet meer uit ziet. Over deze periode doet UV-straling en het weer zijn werk (net als bij een laklaag op hout), en gaat dit kunststof er lelijk uitzien. Er ontstaan haarschuurtjes daar komt vuil in, het wordt dus lelijk. De kleur wordt hierdoor grauw. Kleurechtheid is dus een probleem. Er zijn geen kunsstoffen die tegen langdurige UV straling kunnen.

Dat 70 jaar levensduur verhaal is mooi, maar ik zie inmiddels veel huizen waar die eerste witte vierkante kozijnen uit zeg 1995 ofzo, inmiddels alweer vervangen worden door andere kunststofkozijnen. Deze waren al lelijk, maar ook hier heeft het weer zijn werk gedaan. Echter er zijn een hoop oude panden uit begin vorige eeuw (of eerder) waar nog steeds dezelfde ramen en kozijnen in zitten (amerikaans grenen, luchtgedroogd).

Verder kun je niks doen aan beschadigingen. Dus als jouw kind b.v. met een stift gaat tekenen op een kozijn hoop ik dat het met wateroplosbare inkt is. Verder kun je er niks aan ophangen, want kunststof kozijnen is slappe troep.

Ik zie ook dat bij kunststof kozijnen meestal ook kunststof 'rabatdelen' voor de borstwering (onderkant raam tot de grond) zijn intrede doet. Dat is lelijk zeg. Je krijgt naden waar de ene 'plank' eindigt en de volgende begint en dit kunnen ze niet dichtplamuren (deze kunsstof delen zijn niet kozijnbreed).
1995 kozijnen of kozijnen uit 2008, daar zit nogal verschil in
  woensdag 2 april 2008 @ 13:50:46 #25
17729 SP
I hate my interests
pi_57778909
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:36 schreef lithoijen het volgende:
Onzin, kunststof kozijnen isoleren gewoonweg beter, kijk de specificaties er maar op na.
Over smaak valt niet te twisten, over de levensduur wel. Kunststof rot niet, heeft geen onderhoudsgevoelige verflaag nodig. En het feit dat een goed, en netjes onderhouden houtenkozijn zeer lang goed blijft doet niks af aan het feit dat dit wel veel geld en moeite kost.

De nep houtnerf is nauwelijks van een echte te onderscheiden, zeker van afstand. Wat wel goed te zien is, zeker als je weet waar je op let is het feit dat kunststof altijd word gespiegellast, dit geeft een andere vorm verbinding als die je ziet bij kunststof kozijnen. Is dit een probleem, voor mij niet, maar dat moet iedereen voor zich zelf bepalen. Wat betreft de nerf, deze kan in het kunstof gedrukt zijn, of met behulp van een folie zijn aangebracht. Geen idee of deze methodes gelijkwaardig zijn. Mijn gevoel zegt dat een folie wat kwetsbaarder is.

Bovendien heeft kunststof een lagere milieu belasting (zoek maar na). Dit omdat het gemiddeld langer mee gaat, geen milieu belastende verf nodig heeft. Verder heeft er geen tropisch bos voor omgelegd te worden en kan het worden hergebruikt (wat ook gebeurd, zeker gezien de huidige olieprijs).

Kortom hout en kunststof hebben allebei hun voor en nadelen. Deze moeten gewoon tegen elkaar worden afgewogen, en voor iedereen zal dit anders uitpakken.

Dit wordt een wellus niettus verhaal, wil echter nog even melden dat fatsoenlijke houten kozijnen niet van tropisch hardhout gemaakt moeten worden, er is niets mis met b.v. neerlands eiken.

hoe je het wendt of keert, hout heeft een minder grote CO2 belasting dan kunststof.

wat de verf betreft werkt b.v. lijnzaadolie erg goed met hout.
  woensdag 2 april 2008 @ 14:07:57 #26
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_57779319
Controleer ook of het kozijn inbraak werend is. Ik ken verhalen waarin dat nogal wat tegenviel.
pi_57779389
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:07 schreef Noway666 het volgende:
Controleer ook of het kozijn inbraak werend is. Ik ken verhalen waarin dat nogal wat tegenviel.
Een goede leverancier zorgt voor een politiekeurmerk inderdaad.
pi_57780764
quote:
Op woensdag 2 april 2008 10:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Levensduur schijnt tussen de 70+ jaar te zijn
Tussen de 70+??? Tussen 70 en 80? Of boven de 70?

Maar schüco is een goed merk.
pi_57780929
Waarom geen aluminium kozijnen? KLIK
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  FOK!fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 18:00:10 #30
17893 Forno
pi_57784295
Je kunt het verschil tussen kunststof- en houten kozijnen duidelijk zien, voelen en horen. De CO2 belasting op het milieu, tja (denk dat weinig mensen zich daar druk over maken, ik ook niet).

Geen slecht woord over kunststof. Beide hebben hun voor- en nadelen en over smaak valt niet te twisten.

Imho maak je een afweging aan de hand van de leeftijd van de woning (en het doel; nieuwbouw, renovatie, reparatie). In een strakke nieuwbouwunit misstaat kunststof allerminst. Een huisje (van zeg voor 1930), waar stel drie kozijnen moeten worden vervangen, dan zou ik voor hout kiezen. Dan is een kunststof kozijn met houtnerf gewoon lelijk. Kunststof is kunststof en hout is hout. Ik ga toch ook geen houten kozijn zo vlak schuren en plamuren dat het op kunststof gaat lijken?

En qua onderhoud, daar maak ik me ook niet druk om.
  woensdag 2 april 2008 @ 18:18:22 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57784648
Waarom willen de kunststof-liefhebbers hier zo graag die houtnerf? Waarom mag het geen hout zijn, maar moet het er wel op lijken? Je neemt toch ook geen hout met plastic-look?
Je koopt plastic, laat het er dan ook zo uitzien!
censuur :O
  woensdag 2 april 2008 @ 19:06:50 #32
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57785812
Ik heb dan ook geen houtnerf in mijn kunststofkozijnen. Zo dicht sta ik er nou echt niet bij de hele dag ofzo En met houtnerf was een paar jaar geleden in ieder geval ook een stuk duurder dan zonder.

Maar, de TS wilde toch graag goede merken horen ipv een discussie of er hout of kunststof moest komen? Ik dacht dat ie daar al uit was
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_57790659
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:06 schreef maedel het volgende:
Ik heb dan ook geen houtnerf in mijn kunststofkozijnen. Zo dicht sta ik er nou echt niet bij de hele dag ofzo En met houtnerf was een paar jaar geleden in ieder geval ook een stuk duurder dan zonder.

Maar, de TS wilde toch graag goede merken horen ipv een discussie of er hout of kunststof moest komen? Ik dacht dat ie daar al uit was
Bedankt voor de reactie's zover.
Ik vind die houtnerf opzich best mooi, maar hoor dat dit meer onderhoud vergt omdat er eerder en meer vuil in de nerven komt te zitten. Zou veel lastiger schoon te maken zijn dan zonder houtnerf...
pi_57791701
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom willen de kunststof-liefhebbers hier zo graag die houtnerf? Waarom mag het geen hout zijn, maar moet het er wel op lijken? Je neemt toch ook geen hout met plastic-look?
Je koopt plastic, laat het er dan ook zo uitzien!
Ik heb geen houtnerf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')