abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 september 2008 @ 08:32:40 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_61466944
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
pi_61468674
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:

[..]

vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
quote:
United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 september 2008 @ 10:40:28 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_61468765
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]


lol

$24 voor 2 ranzige maaltijden? Zijn ze helemaal gek geworden ofzo. Dan is het goedkoper om wat op het vliegveld te kopen en dat in het vliegtuig op te eten, en ook nog eens veel lekkerder
pi_61470248
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
betalen om je tas in te kunnen checken.
Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 8 september 2008 @ 12:52:29 #180
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61471484
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.

stomme olie
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 8 september 2008 @ 18:35:10 #181
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61479022
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd

United gaat de US airways toer op zie ik....
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 8 september 2008 @ 18:53:21 #182
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_61479598
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd

United gaat de US airways toer op zie ik....
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
No Worries Mate!!!
pi_61479951
Voorwaarden gelden voor nieuw 'geprinte' tickets. Dus als ze het vanaf oktober invoeren geldt het voor tickets die vanaf oktober geprint worden en heb jij nergens last van
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 8 september 2008 @ 19:36:00 #184
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61480849
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Ik ben een eckte rapnegert
  maandag 8 september 2008 @ 19:52:31 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_61481332
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
  maandag 8 september 2008 @ 19:58:32 #186
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61481503
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?

In dat geval heb je er geen last van, voor domestic flights berekenen ze die toeslag wel
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61482499
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:

[..]

ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.
01-08-2008
pi_61482591
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]


Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?
01-08-2008
pi_61485157
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61486133
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt? Ik vlieg altijd met e-tickets, vindt het geweldig
  maandag 8 september 2008 @ 22:16:37 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61486169
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
pi_61486554
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic



Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61491837
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61493954
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic



Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
01-08-2008
pi_61494049
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..

En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61498522
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.

De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:46:47 #197
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61507025
Maatschappij?
Clickair

Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs
¤ 72,00

Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.

Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....

Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....

Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...

Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.

Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....

Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:24:33 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61508239
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Clickair

Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs
¤ 72,00

Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.

Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....

Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....

Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...

Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.

Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....

Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:38:23 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61508664
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).

Qua timing.. tja ik had voor de verandering eens een horloge om, en kijk er dan bijna elke minuut op, en ik wilde wel eens weten of mijn gevoel echt klopte dat je nadat je geland bent op de Polderbaan je nog 15 minuten moet taxiën naar de gate, nu valt dat mee, het zijn er 'slechts' 12.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61509732
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..

En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.
01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')