vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:
[..]
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
quote:United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
lolquote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
betalen om je tas in te kunnen checken.
Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.quote:Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!quote:Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd
United gaat de US airways toer op zie ik....
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?quote:Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.quote:Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt? Ik vlieg altijd met e-tickets, vindt het geweldigquote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Ryanairquote:Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!quote:Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic
Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.
De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
Prijs
¤ 72,00
Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.
Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%
Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....
Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....
Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...
Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.
Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....
Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..
En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |