Tip voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:21 schreef Blik het volgende:
Iets over de luchthavens?
Schiphol: Vertrokken vanaf de M-pier. En dat vind ik echt een hele slechte pier. Is afgesloten van de rest waardoor je dus niet bij de Mac (ofzoiets dergelijks) kunt eten. Erg prettig als je rond etenstijd op Schiphol aankomt. Het enige winkeltje waar je iets kunt kopen rekent enorme woekerprijzen, 13 euro voor een broodje, salade en saucijzenbroodje. drinken vanaf 2,50 (bier = 4 euro )
Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroket Het was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:40 schreef arrebar het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer.
Als de rijen bij de security meevallen dan kun je het beste na in inchecken nog even niet door de security gaan maar een eettentje elders op schiphol zoeken.
Ja dat is echt ironisch.. ik woon ongeveer 20 km vanaf schiphol, en hoor dus de hele dag vliegtuigen overgaan die op de kaagbaan landen. En werkelijk íedere keer als ik vanaf schiphol vlieg, landt ik op de klote polderbaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:57 schreef Jaguarized het volgende:
Iets over de luchthavens?
Helaas blijft de Polderbaan een populaire start- en landingsbaan, dit keer duurde het 20 minuten voordat we eindelijk eens de lucht in gingen! Wat een teringeind taxiën is het toch ook zeg. Op de terugweg ging het allemaal een stuk sneller via de Zwanenburgbaan en gate D44 en 20 minuten na het landen zat ik dan in de trein richting het Noorden.
Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroket Het was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.
Volgens mij is het daar bij de M-pier nooit superdruk bij security, zoveel vluchten kunnen er niet vertrekken vanaf die paar gates.
Dat is absoluut allemaal waar, de volgende keer dat ik via de M-pier reis zal ik ook lekker laat aanwezig zijn. Mar nu wist ik het gewoon niet vantevoren en was dus verplicht om tegen woekerprijzen te etenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.
Wel ben ik eens dat de prijzen op de M-pier absurd zijn, en gewoon niet goed te praten zijn, deze zijn dan ook hoger dan op de rest van Schiphol achter de beveiliging. (Kijk ik snap dat ze een flesje water niet verkopen voor 50 eurocent zoals in de supermarkt, maar 2,75 voor 0,5 liter water komt dicht in de buurt van diefstal)... (Zeker omdat ze deze officieël bij de beveiligingscontrole moeten afnemen mocht je deze gevuld van thuis willen meenemen, leeg mag overigens wel).
quote:Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
Als er niet gevraagd wordt door de persoon voor mij of de stoel naar achteren kan, (En dan heb ik het niet over een nachtvlucht, want dan is het vanzelfspreken dat dat kan), dan gaat deze resoluut weer naar voren.
Mochten ze het daarna alsnog proberen kan je het aardig blokkeren met je knie, en met je handen de hoofdsteun naar voren duwen gaat prima. Maar helaas zijn er altijd mensen die menen zonder netjes te vragen of rekening houdend met een ander de stoel naar achteren plaatsen. Wat voor een stukje Barcelona - Dusseldorf eigenlijk overbodig is.
Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
onzin ten minste als er iemand met lange benen achter je zit, dan wordt de beenruimte zeker wel minderquote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door,
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand me vroeg of de stoel naar achter kon. En ik vlieg redelijk wat (dit jaar tot nu toe 27 vluchten). Misschien dat dit op vakantie vluchten normaal is, maar op zakelijke vluchten zeker niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)
In vliegtuigen met weinig beenruimte kan het wel degelijk uitmaken of de stoel naar achteren gaat, omdat het gedeelte wat naar achteren gaat dan tegen je knie aan kan komen. Of tijdens de maaltijdservice is het ook niet prettig.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:38 schreef DABAMaster het volgende: De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....
Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaalquote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaal
http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdfquote:The aural alert, BANK ANGLE, sounded as the aircraft passed 35 degrees right bank.
Aha dat verklaart een hoop. Inderdaad, soms lijkt het erg scheef te gaan. Ik vind het in ieder geval wel leuk, dat maakt het vliegen wat spannenderquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).
Niet omdat het vliegtuig dat niet aan kan, maar omdat ten eerste dit geheel buiten elke operationele procedures gaat en ten tweede is er een grote kans dat er een alarm afgaat (zeker als de hoek nog groter wordt dan 45 graden), iets wat zeker in de moderne vliegtuigen meteen geregistreerd wordt en na de vlucht door de vliegers uit te leggen zal moeten worden.
En gezien het feit dat het buiten de standaard procedures valt, kan het niet uitgelegd worden, tenzij het een noodsituatie betreft.
[..]
Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.
Een hoek van groter dan 30 graden is wel degelijk speciaal, het gaat buiten alle procedures. Hierdoor gaat de minimale snelheid van een vliegtuig ook snel omhoog, wat het gevaar met zich meebrengt dat het vliegtuig te langzaam gaat vliegen.
In onderstaande ongevallenverslag staat ondermeer:
[..]
http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdf
30 graden hellingshoek is in principe voor verkeersvliegtuigen de "limiet", zonder extreem goede reden gaat men daar niet over heen, haast is geen goede reden, ook niet bij low budget airlines.
Wat vaak de illusie geeft van steile bochten is dat als je naar buiten kijkt, je niet evenwijdig aan de dwarsas kijkt, maar al wat naar beneden. Elke bocht wordt daardoor steiler dan hij werkelijk is.
Nogmaals, het lijkt mij stug, maar wie weet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:17 schreef DABAMaster het volgende:
The Stranger, ik heb op mijn flesje water de angle afgetekend, nameten gaf 45,2 graden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |