Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:28 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):
http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
Eens. Vreselijk irritant dat je vanaf Londen naar Schiphol maar 45 minuten onderweg bent maar vervolgens nog wel 20 minuten aan het taxiën bent. Beetje jammer maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.
Weet je zeker dat het niet de kaagbaan was waarop hij landde? Dat gebeurt wel vaker namelijk. (scheelt taxitijd). Van de buitenvelderd naar de aalsmeerbaan is vrijwel onmogelijk...quote:Op woensdag 2 april 2008 00:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!
Zat je op rij 11 of hoger toevallig?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:55 schreef Strolie75 het volgende:
Maatschappij?
KLM
Toestel?
Fokker 70
Algehele indruk?
Prima. Stoelen zitten niet zo lekker, en beenruimte is ook gering. Maar de vlucht duurt maar 1:40 minuten, dus dat is wel vol te houden.
Ergens in het midden, bij de nooduitgang.quote:
Ik tel de passagiers ook niet zelf, ik kijk gewoon op de loadsheet bij het boarden, ligt namelijk altijd bij de balie.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:36 schreef Jaguarized het volgende:
Loadfactor
129/149 = 86%
Dat ga je toch niet serieus zitten tellen?
Dat zal 'Hassan' ook wel zien als hij aan boord is, je ziet de loadsheet dan ook niet bij het inchecken, maar pas bij het daadwerkelijke boarden bij de gate, zeker als je één van de laatste bent bij het boarden kan je deze gemakkelijk zien liggen.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.
"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Op los angeles had je een video bord bij de gate met hoeveel stoelen er waren in het vliegtuig en hoeveel mensen er waren ingechecked voor de vlucht.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.
"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Nog een report incl. foto's op A.net deze keer?quote:
Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.quote:Op maandag 28 april 2008 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
Vlucht 1
Maatschappij?
Ted (Dochterbedrijf van United Airlines die alle US Flights doet)
Traject?
Las Vegas - Chicago
Vliegtuig?
Airbus A320
Vertraging?
3 uur vertraging, waardoor we de connectie naar Amsterdam gemist hebben en we moesten overnachten in Chicago.
Personeel?
Normaal, niet echt mee gepraat
Lekker eten?
Geen.
Entertainment?
Window seat was het enige.
Algehele indruk?
Het kan zijn dat ik net de pech had, maar van de vier vluchten die ik die reis met United en Ted maakte, waren ze alle vier vertraagd. Deze vlucht waar ik het nu over schrijf, Las Vegas - Chicago, had vertraging door een muis aan boord, zodat de Captain niet durfde op te stijgen(niet omdat hij bang was voor muizen, meer omdat ze kortsluiting kunnen veroorzaken), zodat we naar een ander toestel moesten. Heeft dus 3 uur geduurd in totaal, en dus een te late aankomst om Amsterdam nog te kunnen pakken.
Iets over de luchthavens?
Las Vegas en Chicago zijn allebei erg standaard. Het enige opvallende is dat Las Vegas ongeveer 1300 slot machines heeft
Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 06:07 schreef Zephyrus het volgende:
In vergelijking met buurland Maleisië, is de luchthaven van Kuala Lumpur een architectonisch fenomeen, schoon en modern.
Ja, dat bedoelde ik, misschien een beetje dubbelzinnig geformuleerd. Mooi vliegveld in ieder geval, als de vliegtuigen er niet staan zou je zo geloven dat het geobuw midden in een park staat.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 06:29 schreef -marz- het volgende:
[..]
Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?
Dat over de main terminal van KUL kan ik beamen iig met name in de nachtelijke uurtjes wanneer de terminal vrijwel leeg is, was het best bijzonder om daar rond te lopen.
Ja, stukje mee gevlogen van Singapore naar Kuala Lumpur. Echt Japans met alles wat daarbij hoort. Dus goed om in de stemming te komen als je naar Japan vliegt.quote:
Hier in Manilla is dat redelijk snel te noemen. Heb laatst een record hier gescoord. Duurde 1 uur en 20 minuten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:21 schreef Zephyrus het volgende:
Maatschappij?
Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:21 schreef Zephyrus het volgende:
Iets over de luchthavens?
Jakarta, zoals altijd ongezellig en niet echt van internationaal niveau. Singapore Changi daarentegen is geweldig schoon, bekleed met tapijt, aangename sfeer en tal van voorzieningen, zoals computers met gratis internet. Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
Minder ruimte verwacht? Logisch als je bij de nooduitgang zit. Was blij dat ik zowel heen als terug daar zat want de overige beenruimtes zagen er niet bepaald riant uitquote:Op vrijdag 27 juni 2008 07:42 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Algehele indruk?
Beter dan ik verwacht had! Had van RyanAir slechtere vliegtuigen en minder ruimte verwacht, maar viel reuze mee!
De slome controle en de lange rijen die er stonden en het maakten het dan vast tot een uitzondering. Op de terugweg liep ik langs het soort atrium met de paspoortcontrole (terminal 1, waar men naar beneden moet), toen was het stil.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
De immigratie in Thailand duurt langer!
Vorig jaar ook 1x geweest en toen verbaasd over de enorme snelheid... ik had ondervragingen, visumproblemen etc verwacht, maar ik liep de trap af naar immigration en binnen een minuut was ik er langs, had een stempel in m'n paspoort en m'n koffer van de band gehaald.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
De immigratie in Thailand duurt langer!
In de US kun je het beste continental vliegen, die hebben nog gewoon gratis maaltijd etcquote:Op woensdag 28 mei 2008 03:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.
Kwam op mij echt lowcost over; ouwe zooi, van binnen (beetje vergane bekleding enzo..) ; niet of nauwelijks dekens beschikbaar; niks te eten indd; weinig contact met het personeel....
Een seat tussen 2 andere in, is bovendien écht afzien.
Verder geen vertragingen, als ik me goed herinner.
De Las Vegas luchthaven is gààf, met al die gokmachines!
Tip voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:21 schreef Blik het volgende:
Iets over de luchthavens?
Schiphol: Vertrokken vanaf de M-pier. En dat vind ik echt een hele slechte pier. Is afgesloten van de rest waardoor je dus niet bij de Mac (ofzoiets dergelijks) kunt eten. Erg prettig als je rond etenstijd op Schiphol aankomt. Het enige winkeltje waar je iets kunt kopen rekent enorme woekerprijzen, 13 euro voor een broodje, salade en saucijzenbroodje. drinken vanaf 2,50 (bier = 4 euro )
Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroket Het was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:40 schreef arrebar het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer.
Als de rijen bij de security meevallen dan kun je het beste na in inchecken nog even niet door de security gaan maar een eettentje elders op schiphol zoeken.
Ja dat is echt ironisch.. ik woon ongeveer 20 km vanaf schiphol, en hoor dus de hele dag vliegtuigen overgaan die op de kaagbaan landen. En werkelijk íedere keer als ik vanaf schiphol vlieg, landt ik op de klote polderbaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:57 schreef Jaguarized het volgende:
Iets over de luchthavens?
Helaas blijft de Polderbaan een populaire start- en landingsbaan, dit keer duurde het 20 minuten voordat we eindelijk eens de lucht in gingen! Wat een teringeind taxiën is het toch ook zeg. Op de terugweg ging het allemaal een stuk sneller via de Zwanenburgbaan en gate D44 en 20 minuten na het landen zat ik dan in de trein richting het Noorden.
Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroket Het was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.
Volgens mij is het daar bij de M-pier nooit superdruk bij security, zoveel vluchten kunnen er niet vertrekken vanaf die paar gates.
Dat is absoluut allemaal waar, de volgende keer dat ik via de M-pier reis zal ik ook lekker laat aanwezig zijn. Mar nu wist ik het gewoon niet vantevoren en was dus verplicht om tegen woekerprijzen te etenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.
Wel ben ik eens dat de prijzen op de M-pier absurd zijn, en gewoon niet goed te praten zijn, deze zijn dan ook hoger dan op de rest van Schiphol achter de beveiliging. (Kijk ik snap dat ze een flesje water niet verkopen voor 50 eurocent zoals in de supermarkt, maar 2,75 voor 0,5 liter water komt dicht in de buurt van diefstal)... (Zeker omdat ze deze officieël bij de beveiligingscontrole moeten afnemen mocht je deze gevuld van thuis willen meenemen, leeg mag overigens wel).
quote:Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
Als er niet gevraagd wordt door de persoon voor mij of de stoel naar achteren kan, (En dan heb ik het niet over een nachtvlucht, want dan is het vanzelfspreken dat dat kan), dan gaat deze resoluut weer naar voren.
Mochten ze het daarna alsnog proberen kan je het aardig blokkeren met je knie, en met je handen de hoofdsteun naar voren duwen gaat prima. Maar helaas zijn er altijd mensen die menen zonder netjes te vragen of rekening houdend met een ander de stoel naar achteren plaatsen. Wat voor een stukje Barcelona - Dusseldorf eigenlijk overbodig is.
Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
onzin ten minste als er iemand met lange benen achter je zit, dan wordt de beenruimte zeker wel minderquote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door,
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand me vroeg of de stoel naar achter kon. En ik vlieg redelijk wat (dit jaar tot nu toe 27 vluchten). Misschien dat dit op vakantie vluchten normaal is, maar op zakelijke vluchten zeker niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)
In vliegtuigen met weinig beenruimte kan het wel degelijk uitmaken of de stoel naar achteren gaat, omdat het gedeelte wat naar achteren gaat dan tegen je knie aan kan komen. Of tijdens de maaltijdservice is het ook niet prettig.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:38 schreef DABAMaster het volgende: De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....
Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaalquote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaal
http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdfquote:The aural alert, BANK ANGLE, sounded as the aircraft passed 35 degrees right bank.
Aha dat verklaart een hoop. Inderdaad, soms lijkt het erg scheef te gaan. Ik vind het in ieder geval wel leuk, dat maakt het vliegen wat spannenderquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).
Niet omdat het vliegtuig dat niet aan kan, maar omdat ten eerste dit geheel buiten elke operationele procedures gaat en ten tweede is er een grote kans dat er een alarm afgaat (zeker als de hoek nog groter wordt dan 45 graden), iets wat zeker in de moderne vliegtuigen meteen geregistreerd wordt en na de vlucht door de vliegers uit te leggen zal moeten worden.
En gezien het feit dat het buiten de standaard procedures valt, kan het niet uitgelegd worden, tenzij het een noodsituatie betreft.
[..]
Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.
Een hoek van groter dan 30 graden is wel degelijk speciaal, het gaat buiten alle procedures. Hierdoor gaat de minimale snelheid van een vliegtuig ook snel omhoog, wat het gevaar met zich meebrengt dat het vliegtuig te langzaam gaat vliegen.
In onderstaande ongevallenverslag staat ondermeer:
[..]
http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdf
30 graden hellingshoek is in principe voor verkeersvliegtuigen de "limiet", zonder extreem goede reden gaat men daar niet over heen, haast is geen goede reden, ook niet bij low budget airlines.
Wat vaak de illusie geeft van steile bochten is dat als je naar buiten kijkt, je niet evenwijdig aan de dwarsas kijkt, maar al wat naar beneden. Elke bocht wordt daardoor steiler dan hij werkelijk is.
Nogmaals, het lijkt mij stug, maar wie weet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:17 schreef DABAMaster het volgende:
The Stranger, ik heb op mijn flesje water de angle afgetekend, nameten gaf 45,2 graden
Volgens de BMIbaby website is het ¤19quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:28 schreef Sharapova het volgende:
Elke tas 40 euro?! Ik dacht dat ryanair erg was maar dit slaat dus alles
Ongeveer wat ryanair ook rekent.quote:A Baggage Fee is charged for the carriage of each item of Checked Baggage. Baby buggies, wheelchairs, scooters and walking frames are carried free of charge. The baggage fee may be prepaid at the current discounted internet rate of £7.99/¤12.78 per item of baggage/per one way flight when making your reservation online. If you wish to add baggage to your booking at a later date you can do this via the ‘manage your bookings’ section of the website, the call centre or when you arrive at the airport. Please note a £12.00/¤19.00 charge per item will apply per one way flight for any bags added by the call centre or at the airport.
Tsja, via internet inchecken vereist een server oplossing al dan niet met wat eigen IT personeel. Op het vliegveld inchecken vereist het huren van incheckbalies, het inhuren van personeel en het huren van het incheck computersysteem. Via de absurd hoge prijzen, wil men dit laatste ontmoedigen. (zelfde met het meenemen van bagage)quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het in elk geval belachelijk veel... en zeker de kosten voor het inchecken op het vliegveld (een handeling van een minuut) en het online boeken van je eigen stoel, om nog maar niet te spreken van de kosten van het voedsel aan boord en het feit dat je niet je eigen meegebrachte drinken mag nuttigen
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens de BMIbaby website is het ¤19
[..]
Ongeveer wat ryanair ook rekent.
Klopt, maar is dus nog steeds ongeveer wat ryanair rekent en dat was waar het om ging..quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.
Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.quote:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:59 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.
777-200 is alle behalve een krappe baggerkist hoorquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
check even op www.seatguru.comquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
Ow, dat is nieuw voor me. Hebben ze hun 772's zeker gisteren verkocht?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
Dat kan niet alleen krapper aanvoelen zo'n 3-3-3 opstelling, het is ook gewoon krapper dan een 2-4-2 opstelling! (In plaats van 9 op een rij dan maar 8 stoelen op een rij wat de breedte van de stoel tegoede zal komen).quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
Terug vloog je zeker 3-3-3, dat kan krapper aanvoelen als 2-4-2 opstelling
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog ergerquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat kan niet alleen krapper aanvoelen zo'n 3-3-3 opstelling, het is ook gewoon krapper dan een 2-4-2 opstelling! (In plaats van 9 op een rij dan maar 8 stoelen op een rij wat de breedte van de stoel tegoede zal komen).
Ik wist trouwens niet dat JAL vloog in een 777 met 2-4-2 opstelling, daar kan KLM wat van leren, want zij hebben bedacht dat je ook in een 3-4-3 opstelling in een 777 kan vliegen. (Met als argument dat Emirates dat ook doet, wat ze er dan niet bij vermelden is dat de seatpitch bij KLM gewoon 31 inch is gebleven en bij Emirates 34 inch is). Helaas is de kans klein dat ik met JAL zou vliegen, Japan staat niet echt op mijn bestemmingenlijst...
Als je met z'n 2-en vliegt en ook zo'n 2-tje kan bemachtigen is het juist perfectquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:41 schreef Proximo het volgende:
[..]
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog erger
Jakarta mag wat mij betreft schoner en moderner zijn: de parkeerplaats was een grote vuilnisbuilt en de toilletten stonken zwaar naar de urine. De international terminal is dan nog redelijk, maar de domestic terminal reikt naar een absoluut dieptepunt....quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 17:29 schreef GoodGawd het volgende:
[Iets over de luchthavens?[/b]
Schiphol weet iedereen. Jakarta is een degelijke luchthaven, niet super lux of mooi. Het is gewoon goed en je hoeft nooit ver te lopen. Oh btw we hebben nog een fuel stop gemaakt in Kuala Lumpur, vliegveld zag er zeer netjes uit, verder niet veel van gezien.
Dat is inderdaad waar. In mijn geval kreeg ik het tafeltje amper volledig uitgevouwen. Wat betreft de catering, dat was als, ik het me nog goed kan herinneren, slechts een aantal koeken (die je kon kopen).quote:Veels te weinig beenruimte. Die kist is echt ingericht voor kleine Aziaten. Ik ben zelf 1.88m dus dat was vrij krap. Vond het net een busrit, niet veel aan dus. Normaal vind ik de vlucht wel leuk, al die service etc maar deze mocht van mij snel over zijn.
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:05 schreef Sharapova het volgende:
Je hebt meteen wel de grootste cockpit gezien trouwens (tenminste.. dat neem ik aan met een 747)
Als kind een keer of 3 in die cockpit van de md-11 wezen kijken, vond dat toen superquote:Op zondag 24 augustus 2008 07:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...
Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf
Dit zal niet toegestaan zijn omdat je zal worden aangemerkt als no-show.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef Hartendame het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?
Kan daar ook geen informatie over vinden op hun website
Dit lijkt me erg onaangenaamquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:34 schreef Spohr het volgende:
Type vliegtuig?
Boeing 737-400
Traject?
Frankfurt - Johannesburg v.v.
SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAMquote:Op zaterdag 6 september 2008 11:30 schreef Blik het volgende:
Fijn, al die afkortingen waar je niks van begrijpt. Noem het beestje gewoon bij zijn naam als het geen bekende luchthavens zijn. LHR is Heathrow. Maar wat SPL, YVR (Vancouver?), YYC (Calgary?), YQL voor moeten stellen is mij geheel onduidelijk? (als SPL Schiphol is, noem het dan gewoon AMS)
Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:10 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAM
.... en dus heeft hij gelijkquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...
quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?
Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL, en zowel de grote als kleinere vliegvelden in deze trip zijn gewoon ronduit kut. Onduidelijke bewegwijzering, totaal geen logica in loopbanden vs 'gewoon' lopen, slechte faciliteitenvoorziening, gates waarbij je pal naast de omroepster moet staan om uberhaupt te kunnen horen wat er gezegd wordt.. Leuk dat instappen per vliegtuigdeel, maar als 90% van de passagiers al blij moet zijn als ze uberhaupt hebben weten op te pikken dat er geboard kan worden, werkt dat dus voor geen meter En ik kon m'n ogen niet geloven hoe onbeschoft het personeel op Calgary omging met een bejaard stel. Die hadden er allemaal wat moeite mee, en in de chaos van de onduidelijkheid met instappen hadden ze hun paspoort niet op de goede bladzijde open. Die werden dus uit de rij gezet en moesten wachten totdat alle andere passagiers ingestapt waren, WTF?
En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bocht Pleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
Ik ook, maar ik neem aan dat 1:45 genoeg moet zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 12:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
:Ik heb nu al zin in mijn overstap op LHR
quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bocht Pleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachten ?quote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Valt wel mee. Er gaat om de zoveel minuten een trein van T5 naar T1,2,3.quote:Op zondag 7 september 2008 14:29 schreef Proximo het volgende:
[..]
Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachten ?
Hier stopte ik met lezenquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?
Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL
Terminal 5quote:Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT?quote:Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT: Cape Town; Kaapstad.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon! Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?quote:Op zondag 7 september 2008 15:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
Voor dit jaar:
Maatschappij:
Cathay Pacific
Traject:
Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)
Vertraging heenweg:
Geen
Vertraging terugweg:
3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)
Eten:
Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)
Inflight entertainment:
Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!
Personeel:
Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk )
Bijzonderheden:
Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.
Tevens:
Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)
Manilla - Ormoc:
Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)
Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.
Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
Even voor de mede-Fok!ers: Hier hebben we het dus over:quote:Op zondag 7 september 2008 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon! Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
Capetown.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.quote:
Komt intelligent over? Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Het is een paar letters korter, daar wordt degene die het typt echt niet beter op. Tegen de tijd dat de user in kwestie de afkortingen weer uit zijn/haar geheugen opgevist heeft had je de plaatsnaam al minimaal 5x kunnen typen. Inderdaad zeer irritant om het op te moeten zoeken.quote:Op zondag 7 september 2008 17:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Komt intelligent over? Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 17:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
Graag weer een beetje ontopic.quote:Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Blik het volgende:
De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
AMS inderdaad wel. En bij LHR kan ik me iets bedenken jaquote:Op zondag 7 september 2008 18:11 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
Zo, idd. Dat lopen! Voor mij was het dan meer rennen geworden Maar dat was echt verschrikkelijk idd. Ik heb een halve marathon afgelegd daarzoquote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Vorig jaar Amsterdam - Washington gevlogen met United. Op zich een goede ervaring met ze. Vlucht vertrok op tijd, goed eten, en redelijke keus uit films onderweg. Nadeel is wel dat je in het midden met 5 man op een rij zit. Alleen vloog ik met een 777, en op dit moment zit er een 767 op die route. En ik weet niet hoe het daarmee met de IFE zit.quote:Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Pure-Poison het volgende:
Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
quote:Op zondag 7 september 2008 21:28 schreef Pure-Poison het volgende:
Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaidquote:Op zondag 7 september 2008 21:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoor de maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:
[..]
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
quote:United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
lolquote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
betalen om je tas in te kunnen checken.
Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.quote:Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!quote:Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd
United gaat de US airways toer op zie ik....
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?quote:Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.quote:Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt? Ik vlieg altijd met e-tickets, vindt het geweldigquote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Ryanairquote:Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!quote:Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic
Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.
De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
Prijs
¤ 72,00
Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.
Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%
Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....
Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....
Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...
Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.
Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....
Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..
En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
Als je via een reisbureau boekt, zie je dat inderdaad niet en kan je reis dus mogelijk duurder zijn dan wanneer je het zelf via bv. ryanair boekt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:15 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.
ATA vliegt al sinds april niet meer, komen ze wel wat laat achter...quote:Op woensdag 10 september 2008 06:58 schreef WooZ het volgende:
LOL, paar lui hier moeten morgen naar LA vliegen.
Ze checkten nog even hun vluchttijden
Nou, komt wel vaker voor hoor, dat je moet blijven zitten bij een tussenstop van een 50 minuten of zo. Een vliegtuig laten uitstappen en vervolgens na een half uurtje weer in laten stappen kost ook vreselijk veel tijd.quote:Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef ozzietukker het volgende:
Dat je niet mag uitstappen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je met Ethiopian vliegt, en dat daar aan boord een aantal Ethiopiërs (of andere Afrikanen) zitten die de betreffende (Europese) landen niet zonder meer in de terminal wil hebben met het risico dat ze 'achterblijven' en hun vlucht niet vervolgen.
Maar bij een tussenstop van 90 minuten ga je normaal gesproken het vliegtuig wel uit, tenzij er andere maatregelen van kracht zijn, bijvoorbeeld rond vluchten van Afrikaanse maatschappijen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, komt wel vaker voor hoor, dat je moet blijven zitten bij een tussenstop van een 50 minuten of zo. Een vliegtuig laten uitstappen en vervolgens na een half uurtje weer in laten stappen kost ook vreselijk veel tijd.
Ligt er aan of het een vlucht is met een CRJ van Lufthansa Regional of een Airbus. In die kleine vliegtuigjes krijg je een krantje, croissantje, sapje etc. In de grote niets of alleen een bekertje water.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met Lufthansa binnen Europa trouwens, vlieg donderdag naar Frankfurt, en bedacht me net dat ik eigenlijk nog nooit met ze gevlogen heb.
Niets? Lufthansa is toch een full service carrier? Ik zal in een airbus zitten gezien het geen Lufthansa Regional vlucht is. (Airbus 319 of 320).quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er aan of het een vlucht is met een CRJ van Lufthansa Regional of een Airbus. In die kleine vliegtuigjes krijg je een krantje, croissantje, sapje etc. In de grote niets of alleen een bekertje water.
Amsterdam Frankfurt is 45 minuten.... Gisteren nog gevlogen.. en vind het persoonlijk bezopen dat ze drankjes en broodjes ronddelen. Als je de bus van Den haag naar Naaldwijk pakt die er ook 45 minuten over doet krijg je toch ook niets?quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niets? Lufthansa is toch een full service carrier? Ik zal in een airbus zitten gezien het geen Lufthansa Regional vlucht is. (Airbus 319 of 320).
Nu is Amsterdam - Frankfurt ook maar 1 uur en 10 minuten.. dus het maakt me eigenlijk niet uit... maar helemaal niets vind ik ook weer zo wat.. eindelijk binnen Europa weer eens een geen budget airliner wil ik dat merken ook!
Dat vind ik nu ook! Maak liever de prijzen wat lager..quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:17 schreef vats het volgende:
[..]
Amsterdam Frankfurt is 45 minuten.... Gisteren nog gevlogen.. en vind het persoonlijk bezopen dat ze drankjes en broodjes ronddelen. Als je de bus van Den haag naar Naaldwijk pakt die er ook 45 minuten over doet krijg je toch ook niets?
Het punt is dat de prijs dan misschien met 2,50 euro naar beneden kan. Want meer zal de kostprijs van dat kopje koffie en dat uitgedroogde broodje toch niet zijn. Nu lijkt het nog wat maar wanneer er helemaal niets meer geserveerd wordt krijgt een luchtvaartmaatschappij gauw het stempel van LCC opgedrukt. Eb daarvan willen ze zich nog allemaal onderscheiden.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat vind ik nu ook! Maak liever de prijzen wat lager..
Hehe dat heb je goed gezegd. Busstation. Meer is het ook inderdaad niet. Maar ja ik vind het gewoon een beetje rommelig daar.quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:42 schreef Buzz129 het volgende:
Bergamo is een prima vliegveld. Maar gebruik het wel als busstation en verwacht geen shopping mall zoals op Changi of Survarnibhum. Alleen die tijden waarop Ryan Air vliegt zijn zo kut voor een zakenreis dat ik dan toch altijd maar weer voor Malpensa kies.
Maar dat is alleen het geval in een 747. Bij alle andere toestellen is die deur niet zo dik dat er bij een raamplaats bij de nooduitgang erg beperkte beenruimte overblijft.quote:Algehele indruk?
Ja helemaal goed. Ik had op de heenreis een plek bij de nooduitgang bij het raampje gekozen (online inchecken), NOOIT doen. Er zit iets aan die deur bevestigd waardoor je nog minder beenruimte hebt dan bij een gewone plaats
Mijn ervaring is dat er ook tijdens de nacht af en toe wel een serveerster langs komt met water, cola en jus. Maar toen had je zeker net je ogen dicht? In de pantry kun je zoveel te drinken krijgen als je wilt en daarom neem ik dus altijd een aisle seat.quote:Vriendelijk personeel?
Ja zeker vriendelijk personeel. Als je wat wilde drinken was dat er zo. Alleen irritant dat ze in de 'nacht' niet bedienen.
Das toch normaal?quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:12 schreef Puccini het volgende:
Iets over de luchthavens?
Narita was prima. Ze hebben een magazine stand bij de incheckbalies, waar ook internationale tijdschriften zijn. Na inchecken mag je gewoon nog met mensen die niet gaan vliegen wat drinken. Plus, ze hebben een Starbucks. Alleen toen ik naar mijn vliegtuig wilde wist ik niet waar ik heen moest
Schiphol kennen we allemaal wel.
Was in Nairobi niet mogelijk. Bij binnenkomst op het vliegveld (van buiten, niet vanuit het vliegtuig) werd de bagage direct door een scanner gehaald en wegbrengers/vrienden mochten niet mee het vliegveld in. Trouwens op Entebbe hetzelfde.quote:
Op Schiphol mag je na het inchecken ook nog gewoon met familie afscheid nemen enzo. Pas als je door de douane gaat kan dit niet meer. Heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Was in Nairobi niet mogelijk. Bij binnenkomst op het vliegveld (van buiten, niet vanuit het vliegtuig) werd de bagage direct door een scanner gehaald en wegbrengers/vrienden mochten niet mee het vliegveld in. Trouwens op Entebbe hetzelfde.
Nou ja, ga naar Oost-Afrika zou ik zeggenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Op Schiphol mag je na het inchecken ook nog gewoon met familie afscheid nemen enzo. Pas als je door de douane gaat kan dit niet meer. Heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.
In Manilla kom je als wegbrenger de terminal niet eens in.quote:
Thanks voor je verhaaltje over Deltaquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:04 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Maar dat is alleen het geval in een 747. Bij alle andere toestellen is die deur niet zo dik dat er bij een raamplaats bij de nooduitgang erg beperkte beenruimte overblijft.
[..]
Mijn ervaring is dat er ook tijdens de nacht af en toe wel een serveerster langs komt met water, cola en jus. Maar toen had je zeker net je ogen dicht? In de pantry kun je zoveel te drinken krijgen als je wilt en daarom neem ik dus altijd een aisle seat.
Delta Airlines ... Ja wel mee gevlogen. Zowel transatlantic vanaf Parijs als binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic was OK, niets bijzonders, niet beter dan NWA of United en binnenlandse vlucht no frills in een "vuil" vliegtuig zoals meestal bij binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic vind ik europese maatschappijen toch altijd net iets beter en iets meer bieden dan de Amerikaanse partners. Maar het is niet slecht hoor.
Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:23 schreef Susi het volgende:
Maatschappij?
Finnair
Traject?
Amsterdam Schiphol - Helsinki Vantaa
Vertraging?
Een half uur vanwege drukte op Schiphol.
Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk, ze spraken heel goed Engels en namen de tijd voor de passagiers.
Lekker eten?
Een warme maaltijd, bestaande uit wat vlees, aardappelen en groenten.
Entertainment?
De stewardessen met hun ritueeltje.
Iets over de luchthavens?
Zowel Amsterdam Schiphol als Helsinki Vantaa zijn moderne, eigentijdse luchthavens.
Het Engels van Scandinaviërs is over het algemeen uitstekend, beter dan dat van Nederlandersquote:Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
Ja heel goed, zo niet beter dan de gemiddelde Nederlander. (heb er gewoond dus spreek uit ervaring)quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
?quote:'s nachts proberen te slapen is natuurlijk nooit fijn als je probeert te slapen.
John Fitzgerald Kennedy.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:00 schreef leolinedance het volgende:
JFK?
In deze context als naam van een vliegveld bij New York.quote:
Wtf, waar is dat goed voor.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Professional het volgende:
en ik moest mijn laptop opstarten en zeggen wat er allemaal opstond.
Dan kunnen ze zien dat het geen dummy vol een of ander explosief is. Ik heb zelfs bij het Prado museum mijn PC op moeten starten voordat ik het in de garderobe neer mocht leggen (laptop mocht het museum niet mee in)!quote:
Heb je ingechecked via internet? Zo ja, hoe ging dit? Wij vliegen volgende week donderdag ook met Lufthansa (wordt uitgevoerd door lufthansa, eigenlijk United Airlines) naar Newark. Hopelijk worden wij niet zolang opgehouden bij de douane!quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Professional het volgende:
Maatschappij?
Lufthansa
Vliegtuig;
Airbus 340
Traject?
Dusseldorf - Newark - Dusseldorf
Jah, we hebben al even gekeken en we kunnen gewoon inloggen, maar inchecken kan pas 24 (?) uur van te voren. Zal ook vast wel goedkomen, alleen hebben we nog niet eerder via internet ingechecked... Hoe lang voor het inchecken was je in dusseldorf?quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:54 schreef Professional het volgende:
Heb je de vlucht via United geboekt? Dan kun je toch via hun inchecken?
Ik heb online ingecheckt, gewoon thuis vanachter de pc. 2 minuten was ik klaar, je komt op vliegveld, en binnen 2 minuten was ik weer weg bij de balie.
niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zittenquote:Op donderdag 6 november 2008 16:05 schreef Proximo het volgende:
Vond je terminal 3 zo erg? terminal 5 vind ik juist veel te kil overkomen t.o.v 3..
Daar is toch helemaal niets mis meequote:Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Met z'n allen rond de Starbucks zitten
Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zienquote:Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:
[..]
niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zitten
Terminal 5 was lekker strak en modern. Lekkere stoelen waarin je kunt liggen, aantal leuke tentjes waar je iets kunt eten. Een stuk beter dan terminal 3
heb ik gezien 2 weken geleden, toen we in de bus zaten van terminal 3 naar terminal 5quote:Op donderdag 6 november 2008 18:42 schreef Proximo het volgende:
[..]
Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zien
5 is wel veel en veel duidelijker in bewegwijzering inderdaad
AA vliegt met beide nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
Maatschappij?
American Airlines
Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300
ik had het dan ook gekopieerd van boven mij, wellicht kloppen de typenummers niet. Het was echter sowieso een 777quote:
Volgens hun website wel. 777 dan, type staat er niet bij.quote:
quote:On Boeing 777 aircraft from London, Frankfurt and Madrid - Seatback video with twelve channels of programming and movies.
Das beterquote:Op donderdag 6 november 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
volgens seatguru is het een 777-200, en de Airbus is een A300
ILFC is stiekem wel Amerikaansquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
geen enkele Amerikaanse airline vliegt hiermee
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
Maatschappij?
Emirates
Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300
Traject?
Dusseldorf - Dubai - Johannesburg, Johannesburg - Dubai - Dusseldorf
Comfort?
In principe voldoende ruimte en prima stoelen. De dikke inflight magazines zorgen voor een beetje weinig beenruimte, maar als je die rechtop zette was er plek zat. Overigens was er één normaal tijdschrift en twee duty-free-shopping boekwerken, waarin je onder andere een Mercedes uit 1950 kon aanschaffen. Nee, geen schaalmodel, maar de auto zelf.
Vertraging?
Nogal. Ons eerste vliegtuig op de heenreis had een defect, waardoor we die dag niet meer weg konden. Een vervangende vlucht kwam pas de volgende dag, waardoor ons een overnachting in een viersterrenhotel werd aangeboden. De aansluitende vlucht hadden we toen uiteraard ook gemist, dus mochten we ook in Dubai in een redelijk luxe hotel overnachten. Als leuk extraatje hadden we voldoende tijd over om in Dubai een rondrit te maken. Uiteindelijk één dag en drie uur later aangekomen, maar wel prima afgehandeld vind ik. En nog een avond en ochtend in Dubai doorgebracht, dat was wel mooi meegenomen.
Vriendelijk personeel?
Prima personeel, en uitstekende service.
Lekker eten?
Uitstekend. Het dienblad met eten is bijna te groot voor het klaptafeltje, je kunt het hoofdgerecht kiezen en krijgt er van alles bij, zoals een klein voorgerechtje en salade. Het eten is prima bereid, was alle vier de keren goed warm en ook goed van smaak. Het komt niet vaak voor dat het eten in het vliegtuig beter is dan sommige maaltijden tijdens de reis zelf, maar Emirates kreeg het voor elkaar.
Entertainment?
Wisselend. In de Airbus zat een verouderd entertainment-systeem, met kleine schermpjes van niet al te beste kwaliteit en geen on-demand films. Wel hadden ze meerdere kanalen, single- en multiplayer games, en twee leuke extratjes: je kon mensen in andere stoelen bellen, en ze hadden twee camera-kanalen waarmee je voor het vliegtuig uit of recht naar onder kon kijken. Vooral tijdens start en landing erg leuk.
In de (nieuwere) Boeing zat een nieuw entertainment-systeem genaamd ICE, een enorme verbetering. Hier wel (honderden) on-demand films, series en albums, met een veel beter scherm en de mogelijkheid om settings, playlists en zelfs waar je bent gebleven in films op een usbstick te zetten voor later gebruik. De cameras en dergelijke zaten hier uiteraard ook bij, en nog heel veel meer. Toch ook nog twee (kleine) nadelen: de nogal lange reclamefilmpjes voor Dubai en Emirates die je niet kon skippen, en de nieuwstracker die niet geheel gevuld was en niet de volledige berichten gaf. Maar buiten dat is ICE een erg mooi systeem, het beste dat ik tot nu toe tegen gekomen ben.
Algehele indruk?
Dit was mijn eerste keer Emirates, maar zeker niet de laatste. Alles bij elkaar een prima ervaring, en als ze ICE nu ook eens gaan inzetten vanaf Düsseldorf is het helemaal prima. Bovendien bleek deze omweg goedkoper te zijn dan met KLM rechtstreeks vliegen, dus dat is ook mooi meegenomen.
Iets over de luchthavens?
Dubai International is zoals Dubai zelf: nieuw en overdreven. Veel shops waar onder andere met diamanten ingelegde gouden telefoons te koop zijn, veel nieuwe technieken en veel show. De airco stond er zo hard dat we met een jas aan zaten, terwijl het buiten 26 graden was om 5 uur 's ochtends. Overigens heeft Emirates hier sinds kort een eigen Terminal, wat het overstappen erg makkelijk maakte.
Samenvatting?
Op wat kleine details na is Emirates erg prima, en ondanks de enorme vertraging op de heenreis had ik er een goed gevoel bij. Defecten of storingen kan iedereen overkomen, en Emirates heeft het wat mij betreft uitstekend afgehandeld. Emirates is een aanrader.
Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt superquote:Op zaterdag 8 november 2008 00:17 schreef edcetera het volgende:
[..]
Vlieg over 2 weken ook DUS-JNB (Duesseldorf - Johannesburg) maar dan met Air France / KLM. Ben benieuwd zeker gezien de reputatie en eigen ervaringen met KLM (voorheen voornamelijk BA / SAA / Lufthansa gevlogen. KLM is dan vergelijkbaar met Ryanair qua service en beenruimte).
Deze keer dus low budget, maar voor een retourtje met de kwaliteitsmaatschappijen (800-900 Euro)-voor DUS - JNB, heb ik nu dus 3 vluchten:
Dublin - Eindhoven (Ryanair)
Duesseldorf - Johannesburg (Air France/KLM)
Johannesburg - Lusaka (Zambian Airways)
Vluchtverslagen volgen.....
Inderdaad, en toen wij boekten was het ook goedkoper dan de KLM.. Maargoed, dat kan natuurlijk variëren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt super
Het was dan ook wel op 5 juni geboekt voor vertrek in November. Maar goed, voor de echte goede tarieven moet je ver vooruit of tijdens acties boeken.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
58 euro voor een retourtje Helsinki is niet duur. Ik kom niet lager dan 160 met Air Berlin.
M'n pa heeft er mee naar Amman gevlogen vanaf Brussel via Londen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef Hik het volgende:
Iemand recente ervaringen met BMI?
Jaja, denk aan je bloeddruk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:12 schreef FP128 het volgende:
en kun je iets meer vertellen erover dan alleen "mijn Pa...
Niet persoonlijk maar waarschijnlijk kun je op www.flyertalk.com wel de nodige recensies vinden. Website van King Fisher ziet er wel professioneel uit moet ik zeggen.quote:
Heel simpel: Kan niet!quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef Shoombak het volgende:
Iemand ervaring met wijzigen van persoonsgegevens op Etickets bij KLM?
Dat is wel heel kort door de bocht, kleine veranderingen zijn wel degelijk mogelijk, als bijvoorbeeld een getrouwde naam is opgegeven in plaats van de meisjesnaam die in het paspoort staat.quote:
Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef gijsman het volgende:
Fasten seatbelts lampjes gingen aan omdat we turbulentie zouden krijgen, even later kwam gezagvoerder/piloot naar buiten en ging naar t toilet toen hij weer voor in de cockpit zat gingen ze weer uit :s
idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handigquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.
Verder is het ook een gemakskwestie, als jullie al een tijdje "vast" zitten en de captain moet nodig plassen, dan bestaat er het gevaar dat als hij eerst de stoelriemen vast lampjes uit doet, het toilet bezet is. Op deze manier heeft hij vrij spel, daarna mag het volk
Veel maatschappijen gebruiken tegenwoordig de stoelriemen vast lampjes om ervoor te zorgen dat men op zijn plek blijft zitten zodat de steward(ess) makkelijker hun werk kunnen doen met de inflight catering.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:
[..]
idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
Nou, niet persé, turbulentie is niet iets wat zich altijd van te voren laat zien. Soms komt het onverwacht in mooie blauwe lucht, en soms zijn de gruwelijkste wolken zo smooth as butter... Kan best zijn dat de captain het wel degelijk verwachte, maar het uiteindelijk niet optrad. Het naar het toilet gaan was meer van de nood een deugd maken...quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:
[..]
idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
Zal een aardig zooitje geweest zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het andere uiterste heb ik meegemaakt met Air Asia, waarbij 1 minuut na het opstijgen het lampje al uit ging en er ook daadwerkelijk mensen naar het toilet gingen terwijl we echt nog steil omhoog gingen....
Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zal een aardig zooitje geweest zijn
Dan net voor de landig nog naar de wc willen had ik ook met de mensen achter me met hawaiian airlines, paar vervelende amerikaanse kinderen met nog vervelendere moedersquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.
Iemand nog ervaringen met Sky Europe, de vlucht morgen naar Praag is volgens het callcenter overboekt en kan ik niet mee. Volgens mijn bronnen echter moeten er een paar vliegtuigen terug naar de leasemaatschappij, en ik heb zo'n idee dat de vliegtuigen die morgen de ochtendvlucht uitvoeren van Wenen naar Amsterdam en van Praag na Amsterdam daarna niet terug zullen vliegen.....
Eigenlijk komt deze 'overboeking' mij helemaal niet slecht uit, ga wel later deze maand, kan ik morgen op de schaats staan, en ik krijg er nog een gratis extra vlucht voor in de toekomst ook. (Maar of ze nog lang in de toekomst bestaan betwijfel ik).
Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:18 schreef amokjeeh het volgende:
Ik vlieg woensdag weer met Sky Europe, prima maatschappij en eigenlijk altijd zo goed als vol. Dus kan me niet voorstellen dat ze binnenkort kopje onder zullen gaan
Mmm, kan ik ergens info vinden over wat er nog wel vliegt enzo? Als ik ze zelf bel krijg ik natuurlijk een fantastisch rooskleurig verhaal te horenquote:Op maandag 12 januari 2009 12:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |