abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 1 april 2008 @ 10:43:47 #1
45833 crew  Fogel
pi_57756350
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 6!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:


Geef het volgende even aan:

  • Maatschappij?
  • Traject?
  • Vertraging?
  • Vriendelijk personeel?
  • Lekker eten?
  • Entertainment?
  • Algehele indruk?
  • Iets over de luchthavens?

    Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
    En voor je awards, miles and more in: Frequent Flyer Programma's #1

    Vorige delen:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4

    Happy Flying

    [ Bericht 53% gewijzigd door DutchTrain op 01-04-2008 15:14:57 ]
  • I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_57759456
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
    Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):

    http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
    pi_57760026
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 13:28 schreef Apache4U het volgende:

    [..]

    Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):

    http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
    Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_57766278
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
    Eens. Vreselijk irritant dat je vanaf Londen naar Schiphol maar 45 minuten onderweg bent maar vervolgens nog wel 20 minuten aan het taxiën bent. Beetje jammer maar het is niet anders.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 1 april 2008 @ 23:56:24 #5
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_57770665
    tvpilot
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
    pi_57770952
    Maatschappij?
    EasyJet

    Toestel?
    Airbus A319

    Traject?
    Dortmund - Thessaloniki - Dortmund

    Vertraging?
    Heen 20 minuten voor op schema, terug precies op tijd.

    Bezetting?
    Heen (za) en terug (di) op 2 of 3 stoelen na geheel gevuld.

    Vriendelijk personeel?
    Ja, waren attent en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Alleen water genomen.

    Entertainment?
    In-flight magazine en raampje.

    Algehele indruk?
    Aan boord alles naar behoren, maar het boarden in Thessaloniki ging een beetje chaotisch. Er is daar geen aparte ruimte bij de gate, waardoor iedereen op een gegeven moment samendromde voor de enige deur richting bus. Bij EasyJet heb je 4 verschillende groepen, Speedy Boarding, Special Assistance, A en B. Vooroordeel bevestigend was het een grote groep Duitsers en een paar Turken uit groep B die vooraan stonden, waardoor het boarden veel langer duurde dan noodzakelijk was. Blijkbaar anticiperen ze daarop in het vluchtschema, want zoals gezegd kwamen we ondanks een later vertrek op tijd aan.

    Iets over de luchthavens?
    Dortmund is een heel klein luchthaventje, waardoor het er niet druk is en je in een poep en scheet door de security heen bent. Nadeel is wel dat er geen moer te doen is.
    Thessaloniki is iets groter, heeft een paar winkeltjes en zo, maar zoals gezegd, hebben de meeste gates geen aparte ruimte, waardoor er bij het boarden een grote groep midden in de algemene ruimte ontstaan en de doorgang iets minder wordt. Alleen Olympic had zo te zien een eigen wachtruimte.
      woensdag 2 april 2008 @ 00:26:38 #7
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_57771383
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 13:55 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.
    Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_57774981
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 00:26 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!
    Weet je zeker dat het niet de kaagbaan was waarop hij landde? Dat gebeurt wel vaker namelijk. (scheelt taxitijd). Van de buitenvelderd naar de aalsmeerbaan is vrijwel onmogelijk...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_57779780
    Maatschappij?
    Lufthanse

    Toestel?
    Boeijng 747-400Traject?
    Singapore - Jakarta

    Vertraging?
    Prima op tijd.

    Bezetting?
    Bijna leeg; dit is de vlucht Dortmund - Singapore die daarna Jakarta nog even 'meepakt'.

    Vriendelijk personeel?
    Ze praatten de hele tijd Duits tegen me

    Lekker eten?
    Ja, een kleine lunch, best goed voor een vlucht van maar 75 minuten.

    Entertainment?
    Niet op gelet.

    Algehele indruk?
    Deutsche puncktlichheid.

    Iets over de luchthavens?
    Singapore is erg goed (o.a. nog even je BTW terug vragen zodat je die daarna meteen weer Taxfree kunt uitgeven. Jakarta is een derdewereldland vliegveld (mede dankzij ons ), maar mijn bagage kwam als eerste door het luik en de rij om een visa aan te vragen ging ook best snel. Jammer dat mijn bagage niet meteen doorgezonden kon worden naar mijn volgende vlucht (met Garuda naar Jayapura); maar dat overleef ik ook wel weer.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_57821735
    Maatschappij
    Mandala Airlines

    Traject
    Jakarta - Surabaya v.v.

    Vertraging
    Ja: heenreis 3 uur, terugreis 4,5 uur. Bij de heenreis werd dit pas bekendgemaakt toen we al aan het instappen waren. We werden wel voorzien van water en brood. Bij de terugreis kreeg ik een sms in de middag dat de vlucht van 20 uur vertraagd was tot half een 's nachts. Dit zorgde voor wat meer speling en mogelijkheden om om te boeken (dat laatste dan weer tevergeefs)

    Vriendelijk personeel
    Redelijk vriendelijk. Niet echt contact mee gehad, maar zoals bekend bij alle aziatische maatschappijen zit de vriendelijkheid er best goed in.

    Lekker eten?

    Het was te koop. Alleen op de terugweg heb ik een vegetarische ciabatta geprobeerd. Een beetje teveel gekruid.

    Entertainment
    geen.

    Algehele indruk
    Typisch geval van 'waar voor je geld'. Maar best aan te raden.

    Iets over de luchthavens
    Jakarta, domestic terminal, geen winkels meer na de controle. Niet echt 'spannend'. Surabaya was modern en veel winkels, alleen die waren om 22:00 uur al dicht.
    pi_57827369
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Boeing 777-200

    Traject?
    Amsterdam - Toronto

    Vertraging?
    Nope. Zelfs een half uurtje eerder op Pearson Int. Airport.

    Bezetting?
    Helemaal vol.

    Vriendelijk personeel?
    Niets mis mee. Gewoon goed en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Vond het goed te doen. Het warme eten bestond uit stukjes kip in tomaten-basilicum-saus met zachte rijst met kleine pepertjes. Verder the usual: bakje salade en een cakje.

    Entertainment?
    Eigen schermpjes met films, maar vond het kwaliteit om te janken (out-of-synch geluid). Heb maar gewoon film gekeken op mijn eigen media player.
    Entertainment ook bij de landing. Erg mooie aanvliegroute naar Toronto (langs Lake Ontario en downtown Toronto).

    Algehele indruk?
    Prima vlucht gehad. Ondanks de drukte verliep alles netjes op tijd.

    Iets over de luchthavens?
    Kan me over Toronto weinig meer herinneren, behalve dat ik zeer snel mijn koffer had!

    ------------------

    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    MD-11

    Traject?
    Washington DC (Dulles) - Amsterdam

    Vertraging?
    Ongeveer 45 minuten te laat vertrokken, 15 minuten eerder op Schiphol.

    Bezetting?
    70-80% zou ik zeggen.

    Vriendelijk personeel?
    Absoluut. Nog een tijdje met een van de stewardessen zitten praten, vriendelijk en geinteresseerd.

    Lekker eten?
    Minder dan de heenreis. Weer die kip, maar de saus was uhm.. verrassend. Ontbijt was wat karig; een bakje yoghurt en een cakje.

    Entertainment?
    Geen eigen schermpjes dit keer (terwijl op KLM.nl staat dat alle MD-11's afgelopen winter zijn aanpast met een personal entertainment), maar gezien mijn ervaringen op de heenreis was dat geen ramp.
    Mijn eigen mediaplayer deed zijn werk weer.

    Algehele indruk?
    Weinig te klagen weer, al was het eten niet helemaal geweldig. Zeer snelle vlucht gehad, dus met een beetje slapen was het in een zucht voorbij.

    Iets over de luchthavens?
    Weinig te beleven op Dulles en qua sfeer ook doods, maar heb me goed vermaakt aan een bar (met bier, een medereiziger en Arsenal-Liverpool op ESPN2 ).

    [ Bericht 1% gewijzigd door Piet_Veerman op 04-04-2008 15:43:23 ]
    pi_57829861
    Maatschappij?
    Arke-fly

    Traject?
    Amsterdam - Fortaleza - Natal - Fortaleza - Amsterdam

    Vertraging?
    Niet zo'n beetje ook. Terug zo'n 54 uur vertraging. 2 extra dagen aan mijn vakantie kunnen plakken, hetgeen ik als zeeeeer vervelend ervaarde.

    Vriendelijk personeel?
    Redelijk. Alleen jammer dat ze ook van die overdreven relnichten aannemen bij zo'n
    luchtvaartmaatschappij.

    Lekker eten?
    Niet te vreten. Een of andere prei stammpot op de heenweg.
    Op de terugweg heb ik niks genomen, aangezien het fokking heet was in dat vliegtuig en ik alleen maar dorst had.

    Entertainment?
    Je kon op de heenreis een "digi-player" huren voor een tientje. Ik had zelf een dvd-spelertje bij me, dus voor mij was het niet nodig.

    Algehele indruk?
    Slecht! Wat een oude vliegtuigen. Terug vlogen we met een afgetrapt apparaat van Luzair, aangezien het toestel waar we eigenlijk mee terug zouden vliegen vanwege een defect aan de brandstof toevoer o.i.d aan de grond stond.

    Als ik dit --> http://www.galjaard.net/L(...)rlaat%20schiphol.htm van te voren had geweten over dat toestel, had ik nooit in dat ding gestapt. Maar goed..... wat niet weet, dat niet deert. Airco was wel stuk in dat vliegtuig, wat inhield dat ik zo'n 12 uur in de 35 tot 40 graden heb mogen vertoeven (economy class)

    Informatievoorziening van Arke-fly was ook om te huilen. Niemand op de luchthaven te bekennen die je iets kon vertellen. Enige positieve was dat we nog 2 dagen langer in een mooi 5-sterren hotel mochten verblijven. Arke-fly heeft nu een claim van ons aan haar broek. Als het meezit krijgen wel 600¤ per persoon terug.

    Iets over de luchthavens?
    Bij aankomst in Natal kun je maar beter zorgen dat je vooraan staat bij de paspoortcontrole. Hier zit namelijk 1 douanier en die heeft alle tijd. Gelukkig wist ik dit van te voren en was dus vrij snel aan de beurt. Klein sprintje getrokken. Vrij lame, maar goed.... na 9.5 uur in een vliegtuig heb je het wel gehad
    Boentekaf die grote foentebak
      vrijdag 11 april 2008 @ 20:14:22 #13
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_57989504
    Maatschappij?
    Easyjet

    Traject?
    Amsterdam - Milan Malpensa - Amsterdam

    Vliegtuig
    Airbus 319

    Prijs
    51,50 Euro retour inclusief belasting

    Load factor?
    Heen 84%
    Terug 86%

    Vertraging?
    Heen; door de regen en bewolking konden we niet direct aanvliegen en landen uiteindelijk 15 minuten te laat, terug had het vliegtuig vertraging van 1 uur, en doordat er 1 incheckdame was ging het boarden niet bijster snel, zeg maar gerust langzaam.

    Vriendelijk personeel
    Prima, ze waren allemaal vriendelijk en met glimlach, ze hadden ook plezier in het werk.
    Piloot op de terugweg was Nederlands, en deze deed naast de flight info vooraf en onderweg in het Engels (kort) ook een uitgebreidere in het Nederlands, nu versta ik prima Engels, maar ik vind het toch ook wel leuk om eens wat in het Nederlands te horen, want zo vaak vlieg ik niet met NL maatschappijen, er werd ook uitgelegd waardoor de vertraging is ontstaan, als iemand nog werkt zoekt, Milan Malpensa Terminal 2 heeft vacatures!

    Lekker eten?
    Geen idee, zit er niet bij in, en het is maar 1,5 uur, dus dan hoef ik geen broodje voor 8 euro.

    Entertainment?
    Een Raamplaats, en een inflight magazine. Zeker over de Alpen vliegen is een mooi gezicht, omdat daar de bewoling openbreekt, en terug naar Nederland een schitterend uitzicht over Nederland zelf. (Al zullen de mensen in de woonwijken waar ik overvloog daar wellicht anders over gedacht hebben).

    Algehele indruk?
    Blijft een goede maatschappij die tegen aantrekkelijke tarieven je kan vervoeren naar een Europese bestemming

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam was de M-pier, geen wachttijden bij de veiligheidscontrole, en op de terugweg geen paspoortcontrole dus je bent zo weer buiten.
    Milan Malpensa terminal 2 is een oude zooi, ze moeten zodra Al Italia failliet is (over 2 maanden ofzo) alle vluchten lekker naar Terminal 1 verplaatsen, want dat ziet er goed uit, de Mc Donalds heeft 'Landside' fijne zitplaatsen over het vliegveld. (Als Al Italia failliet gaat is gelijk het personeelsprobleem opgelost, want die mensen van Al Italia moeten toch ergens heen).
    Advies voor terminal 2, omdat hier budgetairliners van vertrekken is het extra druk, maar extra security medewerkers aannemen kan waarschijnlijk niet, wat resulteert in wachttijden van 30 minuten, wat zeker gezien de andere luchthavens in europa gewoon te lang is, en als je dan ziet dat er 2 scanners open zijn.. tja. Maar misschien doen ze het wel omdat achter die controle het niet meer is dan een noodgebouw met 2 winkels.... en dat mensen anders te verveeld raken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_58154042
    Maatschappij?
    Garuda

    Traject?
    Jakarta - Jayapura

    Vliegtuig
    Boeing 737-400

    Vertraging?
    Geen

    personeel
    Vriendelijk

    Lekker eten?
    Matige taaie hap

    Entertainment?
    Geen, maar dat hoeft ook niet als je over het prachtige West-Papua vliegt.

    Algehele indruk?
    Garuda heeft een slechte naam qua veiligheid en mag op een aantal Europese luchthavens hierdoor niet meer landen. Voor binnenlandse vluchten in Indonesie zijn ze echter relatief het veiligst. De vlucht verschilde niet van andere vergelijkbare vluchten in voorzieningen en dergelijke, maar je kunt de staat van een vliegtuig daar moeilijk uit afleiden.

    Iets over de luchthavens?
    Jakarta is saai maar ik vond er wel gratis wireless ergens. Het vliegveld van Jayapura is een landingsbaan naast een hangar.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58368984
    Vlucht 1
    Maatschappij?
    Ted (Dochterbedrijf van United Airlines die alle US Flights doet)

    Traject?
    Las Vegas - Chicago

    Vliegtuig?
    Airbus A320

    Vertraging?
    3 uur vertraging, waardoor we de connectie naar Amsterdam gemist hebben en we moesten overnachten in Chicago.

    Personeel?
    Normaal, niet echt mee gepraat

    Lekker eten?
    Geen.

    Entertainment?
    Window seat was het enige.

    Algehele indruk?
    Het kan zijn dat ik net de pech had, maar van de vier vluchten die ik die reis met United en Ted maakte, waren ze alle vier vertraagd. Deze vlucht waar ik het nu over schrijf, Las Vegas - Chicago, had vertraging door een muis aan boord, zodat de Captain niet durfde op te stijgen(niet omdat hij bang was voor muizen, meer omdat ze kortsluiting kunnen veroorzaken), zodat we naar een ander toestel moesten. Heeft dus 3 uur geduurd in totaal, en dus een te late aankomst om Amsterdam nog te kunnen pakken.

    Iets over de luchthavens?
    Las Vegas en Chicago zijn allebei erg standaard. Het enige opvallende is dat Las Vegas ongeveer 1300 slot machines heeft


    Vlucht 2
    Maatschappij?
    KLM

    Traject?
    Montréal - Amsterdam

    Vliegtuig?
    Boeing 747-406

    Vertraging?
    10 minuten, omdat het vliegtuig anders voor 7 uur aan zou komen en dat mag niet vanwege geluidsoverlast Maar daar kan KLM uiteraard niks aan doen. Uiteindelijk netjes om iets over 7 geland.

    Personeel?


    Lekker eten?
    Prima avondmaal en nog een ontbijt, verder kon je de hele nacht nog te drinken halen zoals gewoonlijk.

    Entertainment?
    Algemene TV's en ik had wel een raamplaats, maar het was toch donker dus had er niet zoveel aan.

    Algehele indruk?
    Beste vlucht in tijden. Normaal vliegt de MD-11 naar Montréal, maar die was kaput, dus kwam er een 747 voor in de plaats. Het mooie was dat hij wel op de MD-11 geboekt was die ongeveer 100 minder plaatsen bied. Het gevolg is dat ik 3 stoelen naast elkaar aan de rechterkant van het vliegtuig voor me alleen had en ik dus heerlijk heb geslapen

    Iets over de luchthavens?
    Beide vliegvelden erg normaal.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:19:07 #16
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58379086
    Maatschappij?
    Air France

    Traject?
    Lyon (LYS)- Rome FCO

    Vliegtuig?
    Fokker 100

    Vertraging?
    Een uur (eerst technische problemen, toen moest alle bagage nog ingeladen worden en toen stonden er 10 andere vlieguigen voor ons die eerst weg moesten).

    Personeel?
    Prima, alleen zat ik naast de motor waardoor ik ze echt niet kon verstaan en het dus wat moeite kostte ze duidelijk te maken wat ik wilde hebben.

    Lekker eten?
    Cola en een koekje.

    Entertainment?
    Window seat was het enige.

    Algehele indruk?
    Jammer van de vertraging, maar daar konden zij neem ik aan ook niks aan doen.

    Iets over de luchthavens?
    Lyon Saint-Exupery was een beetje chaotisch; het was niet helemaal duidelijk bij welke incheckbalie je moest zijn. Maargoed, er stonden ook van die zelf-incheckdingen, dus ik hoefde alleen mijn bagage af te geven.
    Rome erg snel qua aflevering van de bagage.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 01:30:35 #17
    32029 Basson
    Dodge This!
    pi_58428999
    Maatschappij?
    TAP Air Portugal

    Traject?
    Dakar - Lissabon

    Vertraging?
    Kleine 45 minuten

    Vriendelijk personeel?
    Mooiste stewardes die ik ooit van mijn leven heb gezien. Type Alizee, maar dan niet zo ordinair. Een plaatje!

    Lekker eten?
    Geen flauw idee

    Entertainment?
    Mooiste stewardes ooit! En een inflight magazine

    Algehele indruk?
    Vriendelijk, verzorgd. Overhead compartments werden wel even gedesinfecteerd met een of ander middel, maar ik heb er niets aan over gehouden.

    Iets over de luchthavens?
    Dakar... tja, voor je terminal binnenloopt wordt je van links en rechts aangeschoten door mensen die je bagage wel willen dragen. Links van de incheckbalie zaten twee mannen lekker te pitten in luxe bureaustoelen. In de VIP lounge???? Kon je voor 20 Euro + complimentary drink lekker tot rust komen. Op de TV was een in het Frans vertaalde aflevering van 24 te zien.

    Ik kan me niets meer herinneren van Lissabon...... we moesten in Lissabon wel een andere vlucht regelen vanwege de vertraging in Dakar. Ik ben goed thuisgekomen, maar mijn bagage ging via een andere route. een paar dagen later kon ik mijn bagage ook van Schiphol ophalen.
      maandag 5 mei 2008 @ 22:18:54 #18
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_58500923
    Maatschappij?
    Pegasus Airlnies

    Traject?
    Amsterdam-Antalya en Antalya-Amsterdam

    Vliegtuig
    Boeing 737-400

    Vertraging?
    vertrokken met 15 minuten vertraging zowel heen als terugreis maar we landden ruim op tijd op Antalya/Amsterdam Airport

    Personeel
    Vriendelijk

    Lekker eten?
    geen eten of drinken. Je kunt (net als bij Transavia) a la carte eten en drinken kopen. Ik zal later als ik tijd heb voor de liefhebbers nog even een foto uploaden die m'n man heeft gemaakt van de kaart. Prijzen zijn redelijk, frisdrank (blikje cola, sinas, 7-up etc) bijvoorbeeld ¤ 2,50

    Entertainment?
    Geen. Maar met een mp3 speler en een boekje vermaak ik me prima op een vlucht van nog geen 4 uur

    Algehele indruk?
    Pegasus Airlines staat bekend als de beste airline van Turkije. Toestellen hebben leren stoelen. Beenruimte is niet super maar "normaal" (net zoals bij Transavia denk ik). Vlucht was uitstekend. Heb op zowel de heen als terugreis geen lastig gehad van druk op m'n oren wat ik normaal gesproken wel heb.
    Zowel heen als terug zat de vlucht helemaal vol (niet zo gek in de meivakantie).

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is bekend.
    Antalya: mooie luchthaven maar alles is daar duur! (20 lira voor een menu van de BK, ze rekenen met een koers voor de euro van 1.84 dus zeg maar ¤ 11 voor en menu) Op zich valt dit nog me. Tot een jaar geleden lagen de prijzen nog hoger. Ongeveer ¤ 15 voor een BK menu, ¤ 7 voor een drankje etc. Wat ik over het algemeen vervelend vind op Antalya Airport is de lange rijen voor de uitgave van het visum en de douane. Maar dit keer konden we gelukkig zo doorlopen. Wat wel perfect is is de bagage afhandeling. Op het moment dat je bij de band aankomt komen de koffers bijna meteen al

    foto's van de menukaart van Pegasus Airlines:
    http://i29.tinypic.com/2vwv0x3.jpg
    http://i28.tinypic.com/igxcmh.jpg

    [ Bericht 6% gewijzigd door dutchdevil op 07-05-2008 20:10:28 (Foto's menukaart) ]
      dinsdag 6 mei 2008 @ 09:45:50 #19
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_58506726
    Maatschappij
    Ryanair

    Traject?
    Charleroi - Madrid v.v.

    Vertraging?
    Nee, beide vluchten prima op tijd, op de terugweg zelfs 20 minuten te vroeg

    Vriendelijk personeel?
    Voor zover je daar een beeld van kan krijgen op een vlucht van ongeveer 2 uur, was prima

    Lekker eten?
    geen eten op

    Entertainment?
    inflight magazine was niet echt boeiend

    Algehele indruk?
    Veevervoer voor weinig geld. Enorme rijen bij het inchecken omdat er maar 2 balies open waren. Vervolgens bij het boarden één grote chaos en totaal geen orde.

    Iets over de luchthavens?
    Charleroi heeft een nieuwe terminal, ziet er prima uit. Weinig van gezien omdat we net op tijd waren voor de vlucht. Madrid is een beetje saai en oud. Moet flink stuk lopen voor de metro naar het centrum toe. Neemt niet weg dat een metro het centrum in natuurlijk wel ideaal is. Om 1 uur landen en om 2 uur was ik in het appartement hartje centrum
      dinsdag 6 mei 2008 @ 21:55:51 #20
    214634 luchtverkeersleider
    Ready for take off
    pi_58520148
    Maatschappij?
    Corendon Airlines (CAI) (Boeing 737-300)

    Traject?
    Eindhoven Airport (EIN) - Antalya Airport (AYT) (Retour)

    Vertraging?
    Ja, de dag voor vertrek zagen we dat we niet om 8 uur smorgens vertrokken maar om 12 uur smorgens. En bij de terugreis was het eigenlijk 7 uur smorgens maar dat werd tot 5x toe uitgesteld totdat het 8.35 was.

    Vriendelijk personeel?
    Nee, ze konden nog niet één keer lachen en ze praatte alleen maar turks.

    Lekker eten?
    Niet op.

    Entertainment?
    Er was geen tv in het vliegtuig aanwezig, dus maar een beetje zitten puzzelen in een puzzelboekje.

    Algehele indruk?
    Slecht, allemaal kauwgoms aan stoelen vast geplakt, stoelen kapot, onvriendelijk personeel, veel vertraging, zakjes met afval waren niet leeggemaakt en veel last van onze oren gehad.

    Iets over de luchthavens?
    Eindhoven: Fijne luchthaven omdat het zo klein is, dus ook minder drukte en de koffers waren snel aanwezig.
    Antalya: Dure spullen die ze verkopen, lange rijen bij inchecken maar koffers wel snel aanwezig.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 02:07:09 #21
    182871 Telates
    Heer van Thebe
    pi_58567914
  • Maatschappij?

    US Airways
  • Traject?
    AMS- Philadelphia- San Francisco
  • Vertraging?
    Geen
  • Vriendelijk personeel?
    Jazeker, wat ouder personeel maar zeer vriendelijk. Was gezellig mee te praten achter in het vliegtuig en geen probleem om extra drankjes en snacks te krijgen
  • Lekker eten?
    Alleen op AMS-Philadelphia een maaltijd: pasta. Prima te eten, niet heel speciaal. Verder wat mini-pretzels als snacks tussendoor (wel extra veel gekregen van stewardess )
  • Entertainment?
    AMS-Philadelphia, 3 films op monitoren in cabine, waarvan een enigzins de moeite waard. (National Treasure 2)
    Philly naar SF, 1 film en Friends aflevering.
  • Algehele indruk?
    Prima airline, zelfs genoeg beenruimte voor wat langere mensen.
  • Iets over de luchthavens?
    Drie uur overstap tijd op Philadelphia benut door in een diner te gaan eten (Fridays tussen A en andere terminals), prima voedsel. Schommelstoelen in terminals om in te relaxen, gratis wifi voor studenten.

  • Maatschappij?

    US Airways
  • Traject?
    Las Vegas-Philadelphia-AMS
  • Vertraging?
    anderhalf uur in Philadelphia vanwege een ruimdeur die niet goed sloot (teruggereden naar gate vanaf runway), dus anderhalf uur te laat in Schiphol
  • Vriendelijk personeel?
    Net als op de heenreis was het personeel ouder (40+), vriendelijk maar wel wat verveeld.
  • Lekker eten?
    In coma gelegen tussen Vegas en Philly, dus daar niets van meegekregen. Pasta richting Amsterdam was prima, salade met goeie dressing.
  • Entertainment?
    Film (Golden Compass) tussen Philadelphia en Amsterdam op monitors in gangpad. Waren slecht te zien vanaf window seats.
  • Iets over de luchthavens?
    Gokautomaten op Las Vegas
  •   vrijdag 9 mei 2008 @ 12:40:14 #22
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_58573596
    Vlucht 1
    Maatschappij?
    BMI

    Traject?
    Amsterdam - heathrow

    Vliegtuig?
    Airbus a319

    Vertraging?
    geen

    Personeel?
    Niet bijzonder was ook maar 1 uur vliegen dus niet gezien

    Lekker eten?
    Geen.

    Entertainment?
    een stoeltje aan het raam en een inflight magazine

    Algehele indruk?
    gewoon standaard

    Iets over de luchthavens?
    Heathrow is groot en lelijk maar viel me allemaal wel mee.


    Vlucht 2
    Maatschappij?
    United airlines

    Traject?
    Heathrow - Los angeles(LAX)

    Vliegtuig?
    Boeing 777

    Vertraging?
    Geen

    Personeel?
    standaard.

    Lekker eten?
    Heb de kip genomen en dat was gewoon standaard vliegtiugmaal niks bijzonders mee.

    Entertainment?
    Iedereen had een eigen schermpje dus je kon kijken wat je wilde.

    Algehele indruk?
    Goed. de crew kwam vak langs met extra drinken en ik had een plaatje aan het gangpad waardoor ik mijn benen nog enigsinds kwijt kon.

    Iets over de luchthavens?
    LAX is groot maar toch redleijk overzichtbaar.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:41:47 #23
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_58573629
    Vlucht 3
    Maatschappij?
    United airlines

    Traject?
    LAX -Heathrow

    Vliegtuig?
    Boeing 777

    Vertraging?
    2 uur wegens aircraft servecing. had gelukkig 3 uur overstap tijd op heathrow voor mijn vlucht naar amsterdam.

    Personeel?
    Standaard

    Lekker eten?
    Lunch ging wel en onbijt was een bakje fruit en een baksteen met kaas en vleeswaar.

    Alleen lunch en ontijt was wel wat wening voor een vlucht van bijna 10 uur en ze konden ook wel wat wat vaker langkomen met drinken


    Entertainment?
    Iedereen had weer een eigenschermpje en ik had een raamplaatsje maar daar heb je niet veel aan als het donder is en je over de oceaan vliegt.

    Algehele indruk?
    Redelijk tot goed.

    Vlucht 4
    Maatschappij?
    BMI

    Traject?
    Heathrow - Amsterdam

    Vliegtuig?
    A319

    Vertraging?
    Geen

    Personeel?
    Is een keer langsgekomen met koffie die je tegen betaling kon kopen.

    Lekker eten?
    Geen

    Entertainment?
    Een raamplaatsje en een veiligheidsinstructie kaart.

    Algehele indruk?
    Standaard kortje vlucht.

    Bijzondere opmerkingen.
    Terug op schiphol kwam ik er achter dat mijn koffer nog in london was.dus nadat ik al 1 uur op mijn koffer had gewacht. kon ik 'gelukkig' nog 1 uur wachten dan kwam mijn koffer mee met een andere vlucht. ik was ook niet de enige van het traject LAX- heathrow-schiphol die geen koffer had. leuk detail is dat ik tijdens het inladen van de koffers op heathrow zelf zag hoe ze doodleuk wegreden met een vol wagentje koffers.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 06:22:47 #24
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_58589728
    Maatschappij
    Lao Airlines

    Toestel
    Xian MA60

    Traject
    Luang Prabang - Vientian, meerdere keren gevlogen.

    Vertraging
    Vaak..soms vallen er vluchten uit maar meestal kun je dan mee op de volgende vlucht.

    Vriendelijk personeel?
    Ja...behulpzaam en doelgericht

    Lekker eten?
    Broodje, Sinaasappel en snoepjes...het is maar een korte vlucht. Broodjes zijn vaak iets te zoet

    Entertainment?
    Nee..dit zijn maar kleine vliegtuigen. Max 60 personen.

    Algehele indruk?
    Goed. Behulpzaam maar zakelijk.

    Iets over de luchthavens?
    Vientiane en Luang Prabang hebben kleine luchthavens Vientiane heeft een aparte, oude, aftandse terminal voor binnenlandse vluchten. Op beide luchthavens zijn er wel snacks te krijgen en drinken maar verder eigenlijk ook niet.

    Bijzonderheden
    Lao Airlines vliegt o.a. dus met Xian MA60 vliegtuigen. Dit zijn chinese vliegtuigen, gelijk aan een russiche Antonov An-24 maar gemoderniseerd. De vliegtuigen zien er goed en modern uit en vliegen prima, alhoewel niet erg verfijnd. Veel mensen schrikken echter als ze horen dat Lao Airlines dit soort vliegtuigen vliegt...
    Modus Vivendi!
    Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
    Soda water en Earl Grey :-)
    pi_58653946
    Maatschappij?
    ArkeFly

    Toestel?
    Boeing 767-300

    Traject?
    Amsterdam - St. Maarten - Curacao - Amsterdam

    Vertraging
    Alleen op de terugweg, hierdoor kregen we wel een latere checkout in het hotel dus het heeft alleen maar voordelen gehad. Op het half 6 's avonds aankomen op Schiphol na, het hoorde een nachtvlucht te zijn.

    Vriendelijk personeel?
    Ja

    Lekker eten?
    Standaard vliegtuigvoedsel, niet anders dan bij andere maatschappijen.

    Entertainment?
    Ja, voor 10 euro een PES.

    Algehele indruk?
    Prima, ik hoor vele slechte verhalen over ArkeFly, en het zal dan dus nu net de mazzel zijn geweest dat ik een prima vlucht gehad heb. De stoelen waren zelfs comfortabeler dan bij KLM.

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam kennen we wel. St. Maarten is uitstekend, een gloednieuwe terminal die niet zo groot is en daarom erg overzichtelijk. Curacao had dan wel weer het vliegveld die er nog slechter uitzag dan dat van een derdewereldland.

    Bijzonderheden
    Nee.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      donderdag 15 mei 2008 @ 22:56:04 #26
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_58694543
    Vlucht 1
    Maatschappij?

    BMI

    Traject?
    AMS - LHR

    Vliegtuig?
    737 dacht ik

    Vertraging?
    Nope, netjes op tijd vertrokken

    Personeel?
    Degelijk, korte vlucht hoef je geen personeel te zien

    Lekker eten?
    Alles tegen betaling, maar niks gekocht

    Entertainment?
    Gratis krant en het inflight magazine

    Algehele indruk?
    Degelijke airline. 2de keer dat ik hiermee vloog, en op zo`n korte vlucht kun je niet veel klagen

    Vlucht 2
    Maatschappij?

    American Airlines

    Traject?
    LHR - JFK

    Vliegtuig?
    747?

    Vertraging?
    In Londen een dik uur. Krijg je met een drukke luchthaven. Maar de piloot vloog goed door, en we zijn nog netjes op tijd aangekomen.

    Personeel?
    Iets ouder personeel maar super aardig. Ze liepen de hele tijd rond en je kon alles vragen wat je wou. Na het invullen van 3 foutieve groene kaarten kwamen ze nog lachend je een 4de brengen.

    Lekker eten?
    Lekker is anders maar goed verzorgd. Je kreeg genoeg te drinken. Koffie en thee kon je gewoon vragen en om het uur kwamen ze langs met water of frisdrank. Eten was kip met rijst en een muffin. Ook nog wat nootjes gekregen. Een uur voor landing nog een pizzapunt gekregen.

    Entertainment?
    Eigen schermpje, dus dat is al helemaal geweldig. Flinke selectie van films die bij ons nog in de bioscoop draaien of net eruit zijn. 4 films en wat series bekeken.

    Algehele indruk?
    1ste keer dat ik met AA vloog, maar ik heb echt niks te klagen.

    [ Bericht 36% gewijzigd door Professional op 15-05-2008 23:03:45 ]
    pi_58699208
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Boeing 777

    Traject?
    Manilla - Amsterdam v.v.

    Vertraging
    Op Manilla ja. Een uurtje later vertrokken omdat het toestel uit Amsterdam met een uur vertraging pas landde. Onderweg nog wel wat ingehaald. Half uurtje te laat aangekomen.

    Vriendelijk personeel?
    Jahoor. Kreeg zowaar een betere stoel aangewezen door de purser bij het instappen. Was ik wel blij om, aangezien ik anders wel heel erg opgevouwen had moeten zitten.

    Lekker eten?
    Niet echt nee. Waar zijn die broodjes met Old Amsterdam gebleven KLM !

    Entertainment?
    Eigen schermpje etc. Naar Amsterdam is dagvlucht dus meer meegkregen van de films dan terug naar Manilla wat een nachtvlucht is, dan wil ik nog weleens wegdommelen, en dus een groot deel van de clou van de film missen

    Algehele indruk?
    KLM is nog de enige Europese maatschappij die rechtstreeks op Manilla vliegt. Gevolg is dus dat ie gemiddeld voor 98% vol zit (goede business voor KLM), maar dat je 2 stoelen voor jezelf wel op je buik kan schrijven.

    Iets over de luchthavens?
    Manilla blijft een grote chaos, maar als je je daarop instelt is dat ook wel weer vermakelijk. Ik vraag me trouwens af hoe lang ze op Schiphol zonder rookplekken kunnen. VOlgens mij werd er op de toiletten wel stiekum gerookt.

    Bijzonderheden
    Niet echt
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 16 mei 2008 @ 08:55:30 #28
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58699412
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Fokker 70

    Traject?
    Amsterdam - Nice - Amsterdam

    Vertraging?
    Heen op schema, terug 10 vroeger dan gepland.

    Bezetting?
    Heen geheel gevuld en terug ongeveer 80%.

    Vriendelijk personeel?
    Professioneel, maar ik kreeg de indruk dat ze niet zo'n zin meer hadden (het waren beide avondvluchten).

    Lekker eten?
    Broodjes, stroopwafel. Wel genoeg te drinken kunnen nemen.

    Entertainment?
    In-flight magazine en sletterig Russisch meisje naast me.

    Algehele indruk?
    Prima. Stoelen zitten niet zo lekker, en beenruimte is ook gering. Maar de vlucht duurt maar 1:40 minuten, dus dat is wel vol te houden.

    Iets over de luchthavens?
    Nice heeft een fijne, moderne luchthaven. In tegenstelling tot andere maatschappijen en charters landen de toestellen van KLM en Air France bij een aparte hal. Deze is erg gunstig gelegen ten aanzien van o.v., taxi's en huurauto's. Bagageafhandeling was ook bijzonder snel.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_58750318
    Maatschappij?
    Ryanair

    Toestel?
    737

    Traject?
    Weeze-Milaan Bergamo-Weeze

    Vertraging?
    Heen 10 min te vroeg en terug 15 min voor op schema

    Vriendelijk personeel?
    Niets op aan te merken

    Lekker eten?
    Niks besteld

    Entertainment?
    Huisgenoten

    Algehele indruk?
    Eerste keer Ryanair en beviel me prima. Zat beide keren wel bij de nooduitgang (ben 191m) anders was het denk ik een stuk onprettiger geweest als ik de overige beenruimtes zag.

    Iets over de luchthavens?
    Weeze: Lekker klein dus je bent er snel doorheen, alleen mij iets te ver weg Bergamo ook prima formaat en verder weinig bijzonders over te melden

    [ Bericht 1% gewijzigd door The6thgate op 19-05-2008 17:03:54 ]
    Too much is never enough!
      Moderator zondag 18 mei 2008 @ 21:42:33 #30
    45833 crew  Fogel
    pi_58750395
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 08:55 schreef Strolie75 het volgende:
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Fokker 70

    Algehele indruk?
    Prima. Stoelen zitten niet zo lekker, en beenruimte is ook gering. Maar de vlucht duurt maar 1:40 minuten, dus dat is wel vol te houden.
    Zat je op rij 11 of hoger toevallig?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 19 mei 2008 @ 09:49:40 #31
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_58756726
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 21:42 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Zat je op rij 11 of hoger toevallig?
    Ergens in het midden, bij de nooduitgang.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_58757287
    Vlucht in Februari maar toch wel tof om even te vermelden

    # Maatschappij?
    Flynordic
    # Traject?
    Stockholm - Kiruna (met stopover in Lulea)
    # Vertraging?
    niets, perfect op tijd, heen en terug
    # Vriendelijk personeel?
    Zweedse dames, zeer vriendelijk
    # Lekker eten?
    -
    # Entertainment?
    Raampje, huilende baby op stoel achter me
    # Algehele indruk?
    Perfecte vlucht, super om zover naar het noorden te vliegen! (200 km boven de Poolcirkel) een zonsopgang sochtends in het vliegtuig op de weg terug is toch wel heel erg tof om mee te maken! Ik zit van af nu alleen nog maar bij emergency exits... wat een beenruimte... eindelijk zit ik niet niet in een blik sardientjes..!
    # Iets over de luchthavens?
    Landen in Kiruna, uit het vliegtuig stappen in 40 cm verse sneeuw geweldig. Toen we terugvlogen, s'ochtends om 6 uur, -26 buiten, vliegtuig lekker warm!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 03:35:34 #33
    32029 Basson
    Dodge This!
    pi_58872463
    # Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    747

    # Traject?
    San Francisco - Amsterdam

    # Vertraging?
    Geen

    # Vriendelijk personeel?
    Jazeker

    # Lekker eten?
    Iets met kip, broodje, lauwe koffie

    # Entertainment?
    LCD boven het gangpad, inflight magazine

    # Algehele indruk?
    Weinig op aan te merken. Ik zat bij de nooduitgang achter de vleugel. Veel beenruimte en aan het gangpad, maar weinig ruimte in de breedte .

    # Iets over de luchthavens?
    9 uur op San Francisco Airport doorgebracht ivm gemiste vlucht: ik was precies op tijd om mijn vliegtuig weg te zien taxiën. De mensen aldaar waren bijzonder behulpzaam in hun pogingen mijn vlucht om te boeken. Mijn ticket was as it is, ik kon niet omboeken naar een andere vlucht. 3 telefoontjes naar de tickethotline: een andere vlucht zou mij 2700 dollar kosten... Je kunt er niets met de pin-pas (max 500 Euro of zo per dag) en mijn credit card zou dat niet trekken. 4e telefoontje: geen probleem meneer, ik boek u gelijk voor de eerstvolgende vlucht naar Amsterdam... kostenloos. De dame aan de balie begreep er ook niets van, maar ze heeft mij een stoel met extra beenruimte gegeven, de schat. Ik was al bang dat ik nog een paar dagen in SF moest doorbrengen zodat mijn familie vanuit Nederland een andere ticket kon boeken.
      zondag 25 mei 2008 @ 15:18:42 #34
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58899152
    Rondvluchten door Europa

    Maatschappij?
    Sky Europe

    Traject?
    Amsterdam - Wenen

    Prijs?
    ¤ 51,50 voor 2 personen

    Loadfactor
    129/149 = 86%

    Toestel?
    Boeing 737

    Vertraging?
    Optijd vertrokken en hierdoor 5 minuten eerder aan de gate in Wenen.

    Vriendelijk personeel?
    Niets op of aan te merken, uiteraard wel allemaal Oost-Europese dames, op deze manier kan deze Slowaakse / Hongaarse maatschappij in de kosten sparen!

    Comfort?
    Bij het inchecken krijg je een zitplaats toegewezen, 23 E en F hebben voldoende beenruimte en zitten goed t.o.v. het raam om naar buiten te kunnen kijken. Beenruimte is ruim voldoende.

    Lekker eten?
    Niks gekocht, na de beveiliging op de M-pier kan je je in het toilet nog wat water bijvullen.

    Entertainment?
    Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 1 uur en 35 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig.

    Algehele indruk?
    Sky Europe blijft mijn favoriete maatschappij, ik hoop dat ze het wel gaan redden, want de vliegtuigen zitten redelijk vol, YIELD-technisch gezien lijkt mij deze maatschappij niet zo gezond.

    Nog iets over de luchthaven
    M-pier op Schiphol is voor mij altijd een pluspunt gezien er geen wachtrijen voor de beveiliging zijn, uiteraard niet zoveel winkels achter de veiligheidscontrole als bij de B en C pieren, maar eerlijk gezegd mis ik dat ook niet.


    Maatschappij?
    Sky Europe

    Traject?
    Wenen - Barcelona

    Prijs?
    ¤ 35,50 voor 2 personen. (Toen ik deze prijs in totaal zag voor 2 personen heb ik gelijk geboekt, 10 minuten later was deze prijs niet meer beschikbaar en was het weer de normale prijs van 90 euro per persoon).

    Loadfactor
    134/149 = 90%

    Toestel?
    Boeing 737

    Vertraging?
    Op de heenweg 5 minuten te laat vertrokken, na een busreis over naar wat mij leek het gehele vliegveld van Wenen, hierdoor 10 minuten te laat geland.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, niets op aan te merken zoals ook eerder omschreven

    Comfort?
    Bij het inchecken krijg je een zitplaats toegewezen, 23 E en F hebben voldoende beenruimte en zitten goed t.o.v. het raam om naar buiten te kunnen kijken. Beenruimte is ruim voldoende.

    Lekker eten?
    Blikje Cola a 2 euro, schappelijke prijzen, en voor de rest eigen snacks.

    Entertainment?
    Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 2 uur en 5 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig. Als je naar Barcelona gaat, probeer een plek aan de rechterkant van het vliegtuig te krijgen, bij aankomst is dat namelijk de kant met het beste uitzicht.

    Algehele indruk?
    Sky Europe blijft mijn favoriete maatschappij, ik hoop dat ze het wel gaan redden, want de vliegtuigen zitten redelijk vol, YIELD-technisch gezien lijkt mij deze maatschappij niet zo gezond.

    Nog iets over de luchthaven
    Wenen heeft een goedkope supermarkt op de luchthaven, en is niet overdreven druk. Ik heb overigens het idee dat de vloeistofcontrole daar meer een soort idee is, want als iemand het vloeistofzakje al uit de tas had, werden de 'te grote' dingen gewoon doorgelaten. Geeft aan dat de beveiligers zelf er ook niet in geloven.

    Maatschappij?
    Vueling

    Traject?
    Barcelona - Parijs

    Prijs?
    ¤ 91,50 voor 2 personen

    Loadfactor
    100/180 = 56%

    Toestel?
    Airbus 320

    Vertraging?
    Het vliegtuig was ruim optijd, de nieuwe piloten ook, maar op één of andere manier lukte het niet om mensen aan boord te laten gaan, en wanneer dat eenmaal mogelijk was stond je nog 10 minuten in de slurf, gezien de sheduletijd en de daadwerkelijke vliegtijd nogal van elkaar afwijken uiteindelijk maar 15 minuten te laat geland.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, bij het inchecken op Barcelona Airport was het niet mogelijk om 2 plekken naast elkaar te krijgen, maar alleen een A en C seat, met iemand op de B plek in het midden.

    Comfort?
    Bij binnenkomst zat er inderdaad iemand op de B stoel, en deze wilde daar niet van wijken, gelukkig was er maar een loadfactor van 55% en de 2 rijen achter ons bleven leeg, waardoor we toch prima zaten. Dat wil zeggen, in vergelijking met Sky Europe of Easyjet was het nogal krap.....
    Tevens mag de aircon best wat hoger gezet worden, in deze ijskast moest ik gelijk naar de WC...

    Lekker eten?
    Niks gekocht, na de beveiliging in Barcelona kan je prima drinken kopen.

    Entertainment?
    Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 1 uur en 40 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig.

    Algehele indruk?
    Ik blijf het vreemd vinden dat ze bij het inchecken geen zitplaatsen naast elkaar kunnen geven, en als het boarden klaar is je gewoon ziet dat alle rijen achterin met 1 of 2 personen bezet zijn, en de laatste rijen helemaal niet bezet... (En ze deden niet aan loadbalance, iedereen zat toch redelijk verspreid over het vliegtuig).
    De beenruimte is erg krap, hoewel ik het bij Clickair in mijn beleving nog krapper vond...

    Nog iets over de luchthaven
    Barcelona is goed bereikbaar met de trein, het inchecken ging snel, de wachtrij voor de security controle duurde 1 minuut, (hoewel dat in de zomer wel eens anders kan zijn).
    Parijs.. tja, bij het uitstappen loop je door de mensen heen die in de rij staan voor de volgende vlucht, en Terminal 1 is niet meer te renoveren zoals ze dat nu doen, maar zouden ze helemaal met de grond gelijk moeten maken.
    Tevens ben ik blij dat ik een mannelijk persoon ben, want de rij na de vlucht met een Aziatische tourgroep voor de enige Dames WC in de bagagehal was 50 meter lang....
    Gelukkig hoefde ik niet terug te vliegen vanaf Charles du Gaulle...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 25 mei 2008 @ 17:36:38 #35
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_58902144
    Loadfactor
    129/149 = 86%

    Dat ga je toch niet serieus zitten tellen?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 25 mei 2008 @ 19:20:56 #36
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58904125
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 17:36 schreef Jaguarized het volgende:
    Loadfactor
    129/149 = 86%

    Dat ga je toch niet serieus zitten tellen?
    Ik tel de passagiers ook niet zelf, ik kijk gewoon op de loadsheet bij het boarden, ligt namelijk altijd bij de balie.
    (In theorie zou het dus kunnen zijn dat als een persoon niet komt opdagen bij het daadwerkelijke boarden maar zich wel heeft ingechecked, de daadwerkelijke loadfactor iets lager is).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 25 mei 2008 @ 21:10:47 #37
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_58906209
    Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.

    "Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_58906451
    Of gewoon aan die leuke stewardess vragen of het een volle vlucht is vandaag. Krijg je vaak ook meteen te horen hoeveel mensen er meegaan

    Je kan het ook al vaak zien aan het volgnummer op je boardingcard (mits je als een van de laatste incheckt)
      zondag 25 mei 2008 @ 21:37:52 #39
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58906765
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
    Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.

    "Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
    Dat zal 'Hassan' ook wel zien als hij aan boord is, je ziet de loadsheet dan ook niet bij het inchecken, maar pas bij het daadwerkelijke boarden bij de gate, zeker als je één van de laatste bent bij het boarden kan je deze gemakkelijk zien liggen.

    En als dat niet werkt, je kunt het natuurlijk ook altijd vragen aan de stewardess aan boord zoals DT aangeeft.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 25 mei 2008 @ 22:00:38 #40
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_58907234
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
    Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.

    "Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
    Op los angeles had je een video bord bij de gate met hoeveel stoelen er waren in het vliegtuig en hoeveel mensen er waren ingechecked voor de vlucht.
    pi_58909691
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 21:37 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]
    Nog een report incl. foto's op A.net deze keer?
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 26 mei 2008 @ 01:46:24 #42
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_58911439
    zelf vloog ik nog verschillende keren met Brussels Airlines en SkyEurope de afgelopen weken. Enkele bemerkingen:
    *Ik vind oprecht dat er geen groot verschil is tussen beide maatschappijen: SkyEurope is voor vluchten als Brussel-Wenen evenwaardig.
    *Toen ik met mijn vriendin Wenen-Lissabon vloog (ipv Wenen Krakow, gratis omboeking oor SkyEurope-zie andere topic) raakte de bgage van mijn vriendin kwijt. Het kwam uiteindelijk achtergevlogen naar Lissabon, maar dan wel diezelfde nacht dat wij terugvlogen (ergo we hebben de bagage nooit gezien). Aan de service dan merk je vind ik wel dat je met SkyEurope te doen hebt. Weinig info, je moet contact opnemen met Bratislava maar die reageren niet op emails. Hopelijk recupereren we nog iets van het geld van de aangekochte kleren maar ik vrees ervoor .
    *Zaterdag jongstleden vloog ik Wenen-Brussel (SkyEurope). De copiloot was Nederlander en was echt een held . Nu hou ik sowieso al van piloten die info geven over de vlucht, maar die begon in het Nederlands. Eerst over het traject, dan over het weer, tot hij moest besluiten da het prima barbequeweer was. Zo begon hij naadloos over barbequeen te praten enzo in het algemeen, om zo te zeggen dat de vliegomstandigheden gunstig waren zodat iedereen nog misschien op tijd kon zijn voor een barbeque thuis. Hij eindigde dan ook met "geniet van de barbeque"
    When all things seem to end, the future still remains..
      dinsdag 27 mei 2008 @ 10:30:32 #43
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58936034
    Maatschappij?
    Alitalia

    Traject?
    Rome-Schiphol

    Prijs?
    ¤ 173 voor Lyon-Rome-Schiphol

    Loadfactor
    ongeveer 80% vol

    Toestel?
    Niet op gelet...

    Vertraging?
    Anderhalf uur Het grondpersoneel in Rome staakte, waardoor het vliegtuig niet kon worden schoongemaakt. Toen we eindelijk weg konden stond er een lange rij vliegtuigen die eerst weg moesten voordat wij konden.

    Vriendelijk personeel?
    Mwah... het grondpersoneel bij de gate wist niks, dus we werden totaal niet op de hoogte gehouden van de voortgang bij de vertraging. In het vliegtuig niets bijzonders.

    Comfort?
    Prima, ik zat bij de nooduitgang.

    Lekker eten?
    Na enig vragen was er in het hele vliegtuig wel één vegetarisch broodje te vinden (ik geef dat toch niet voor niks aan bij het boeken . ) Erg lekker was het ook niet, het koekje gelukkig wel.

    Entertainment?
    Raamplaats, en een boek.

    Algehele indruk?
    Ik was altijd wel tevreden over Alitalia, maar dat staken moeten ze niet te vaak doen.

    Nog iets over de luchthaven
    Op Rome was het erg onduidelijk waar ik moest zijn. Ik was naar binnen gelopen bij terminal B, waar Alitalia stond aangegeven, maar mijn vlucht stond niet op de borden. UIteindelijk bleek ergens een klein briefje te hangen dat je in terminal A moest zijn, maar er stond dan weer nergens aangegeven waar die was. Er bleek ook een terminal AA te zijn, wat het allemaal niet eenvoudiger maakte. Toen ik uiteindelijk terminal A gevonden had, ging het allemaal wel snel.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 14:31:37 #44
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58941464
    Heeft er iemand (recente) ervaring met Turkish Airways voor een lange vlucht?
    Ik zit te kijken naar een (goedkoop) ticket met hen naar Bangkok...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_58955505
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
    Vlucht 1
    Maatschappij?
    Ted (Dochterbedrijf van United Airlines die alle US Flights doet)

    Traject?
    Las Vegas - Chicago

    Vliegtuig?
    Airbus A320

    Vertraging?
    3 uur vertraging, waardoor we de connectie naar Amsterdam gemist hebben en we moesten overnachten in Chicago.

    Personeel?
    Normaal, niet echt mee gepraat

    Lekker eten?
    Geen.

    Entertainment?
    Window seat was het enige.

    Algehele indruk?
    Het kan zijn dat ik net de pech had, maar van de vier vluchten die ik die reis met United en Ted maakte, waren ze alle vier vertraagd. Deze vlucht waar ik het nu over schrijf, Las Vegas - Chicago, had vertraging door een muis aan boord, zodat de Captain niet durfde op te stijgen(niet omdat hij bang was voor muizen, meer omdat ze kortsluiting kunnen veroorzaken), zodat we naar een ander toestel moesten. Heeft dus 3 uur geduurd in totaal, en dus een te late aankomst om Amsterdam nog te kunnen pakken.

    Iets over de luchthavens?
    Las Vegas en Chicago zijn allebei erg standaard. Het enige opvallende is dat Las Vegas ongeveer 1300 slot machines heeft
    Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.
    Kwam op mij echt lowcost over; ouwe zooi, van binnen (beetje vergane bekleding enzo..) ; niet of nauwelijks dekens beschikbaar; niks te eten indd; weinig contact met het personeel....

    Een seat tussen 2 andere in, is bovendien écht afzien.

    Verder geen vertragingen, als ik me goed herinner.

    De Las Vegas luchthaven is gààf, met al die gokmachines!
     FR
    pi_58955760
    Maatschappij?

    Delta airlines

    Vliegtuig?

    Boeing 767-300ER

    Comfort?

    Heen hadden we stoelen bij de nooduitgang (vooraf online besteld) en dus een zee van ruimte.
    Terug stoelen in het middengedeelte, redelijke beenruimte maar t is toch een lange zit die 8 uur.

    Traject?

    Amsterdam - John F Kennedy Airport New York
    John F Kennedy Airport New York - Amsterdam


    Vertraging?

    Heen geen vertraging
    Terug een klein uurtje, vliegtuig was er nog niet maar toen het eenmaal aankwam was het al ge-serviced en konden we instappen. Uiteindelijk drie kwartier te laat in Ams gearriveerd.

    Load factor

    Heen ongeveer 75%
    Terug volgeboekt

    Vriendelijk personeel?

    Vriendelijk maar ouwe stewardessen en een sjacherijnige nicht

    Lekker eten?

    Vond het redelijk te doen als je bedenkt dat het luchtvaartvoedsel is.

    Entertainment?

    We hadden een hele leuke band heen en terug showgirls.....
    Nee gekkie ! Entertainment is zoals het meestal is. LCD's in het gangpad en drie films.

    Algehele indruk?

    Vond het zeker niet slecht te doen, zou zo weer met Delta vliegen

    Iets over de luchthavens?

    Luchthaven Amsterdam is buitengewoon goed maar dat wisten we al.
    JFK viel ons een beetje tegen qua groote maar we waren zo door alle security checks en vond de veiligheidmaatregelen 100% meevallen.
    pi_59004717
    Maatschappij?
    KLM

    Vliegtuig?
    Boeing 747-400

    Traject?
    KL810/KL809
    Jakarta - Kuala Lumpur - Jakarta

    Comfort?
    De beenruimte was voldoende en ook de stoelen zaten goed. Alleen wist ik op een gegeven moment niet meer wat ik met dat beweegbare oofdsteun moest doen.

    Vertraging?
    Geen.

    Load factor?
    Goed gevuld

    Vriendelijk personeel?
    Het personeel was professioneel en service gericht.

    Lekker eten?
    Eten was goed te doen. Meestal is vliegtuigvoedsel niet te identificeren, maar doe toch een poging: op de heenreis twee aardappelrolletjes met kipfilet, een koude salade en een pudding. Op de terugreis nasi goreng met fipfilet, koude vermicelli salade en een chocolade/speculaas cake (dacht ik)

    Entertainment?
    Alleen flight tracking op dit stuk van 2 uur. Het programma is alleen beschikbaar op het stuk tussen Kuala Lumpur en Amsterdam.

    Algehele indruk?
    Tevreden. Het interieur was schoon en verzorgd en de bemanning was helemaal ok.

    Iets over de luchthavens?
    Jakarta is om te janken. Het is er stil, geen sfeer en het gebouw is het toonbeeld van ongezelligheid. In vergelijking met buurland Maleisië, is de luchthaven van Kuala Lumpur een architectonisch fenomeen, schoon en modern.
    pi_59004773
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 06:07 schreef Zephyrus het volgende:
    In vergelijking met buurland Maleisië, is de luchthaven van Kuala Lumpur een architectonisch fenomeen, schoon en modern.
    Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?
    Dat over de main terminal van KUL kan ik beamen iig met name in de nachtelijke uurtjes wanneer de terminal vrijwel leeg is, was het best bijzonder om daar rond te lopen.
    What's the name of the game?
    pi_59006212
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 06:29 schreef -marz- het volgende:

    [..]

    Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?
    Dat over de main terminal van KUL kan ik beamen iig met name in de nachtelijke uurtjes wanneer de terminal vrijwel leeg is, was het best bijzonder om daar rond te lopen.
    Ja, dat bedoelde ik, misschien een beetje dubbelzinnig geformuleerd. Mooi vliegveld in ieder geval, als de vliegtuigen er niet staan zou je zo geloven dat het geobuw midden in een park staat.
    pi_59036470
    Maatschappij?
    Ryan Air

    Vliegtuig?
    Boeing 737 (weet niet wel model, volgens mij de kleinste)

    Traject?
    Weeze- Växjö en weer terug

    Comfort?
    Tsja, korte vlucht dus dat ga ik niet moeilijk doen over het feit dat ik met m'n benen in m'n nek zat. Het scheelde wel dat het vliegtuig niet helemaal vol zat waardoor ik samen met m'n moeder 3 stoelen had, waar door we onze benen schuin konden doen.

    Vertraging?
    Geen.

    Load factor?
    zoals ik al zei, niet helemaal vol. maar toch viel het me mee voor dit traject (leek me nou niet heel populair ofzo) van de 150 plaatsen waren er 120 bezet geloof ik.

    Vriendelijk personeel?
    Geen bijzonderheden, ze deden hun werk goed.

    Lekker eten?
    Geen eten, korte vlucht. Heb verder ook niets gekocht ofzo.

    Entertainment?
    Toen ik bijna lag in te sukkelen toeterde er in eens heel hard 'here's your chance to win a million euros with ryanair' door de speakers.

    Algehele indruk?
    Prima!

    Iets over de luchthavens?
    Weeze viel me mij mee. ik had geen hoge verwachtingen, maar zag er mooi uit allemaal. Wel interssant om te zien dat het vroeger een millitaire basis was (zo heb ik mij laten vertellen)
    Växjö was eigenlijk te klein voor zoveel mensen. Er ging ongeveer een uur voor ons een andere vlucht, dus er zaten zo ongeveer 200 man in de vertrekhal, waarvan er toch zeker 75 moesten staan omdat er niet genoeg stoelen waren.
    Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')