Rondvluchten door Europa
Maatschappij?Sky Europe
Traject?Amsterdam - Wenen
Prijs?¤ 51,50 voor 2 personen
Loadfactor129/149 = 86%
Toestel?Boeing 737
Vertraging?Optijd vertrokken en hierdoor 5 minuten eerder aan de gate in Wenen.
Vriendelijk personeel?Niets op of aan te merken, uiteraard wel allemaal Oost-Europese dames, op deze manier kan deze Slowaakse / Hongaarse maatschappij in de kosten sparen!
Comfort?Bij het inchecken krijg je een zitplaats toegewezen, 23 E en F hebben voldoende beenruimte en zitten goed t.o.v. het raam om naar buiten te kunnen kijken. Beenruimte is ruim voldoende.
Lekker eten?Niks gekocht, na de beveiliging op de M-pier kan je je in het toilet nog wat water bijvullen.
Entertainment?Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 1 uur en 35 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig.
Algehele indruk?Sky Europe blijft mijn favoriete maatschappij, ik hoop dat ze het wel gaan redden, want de vliegtuigen zitten redelijk vol, YIELD-technisch gezien lijkt mij deze maatschappij niet zo gezond.
Nog iets over de luchthavenM-pier op Schiphol is voor mij altijd een pluspunt gezien er geen wachtrijen voor de beveiliging zijn, uiteraard niet zoveel winkels achter de veiligheidscontrole als bij de B en C pieren, maar eerlijk gezegd mis ik dat ook niet.
Maatschappij?Sky Europe
Traject?Wenen - Barcelona
Prijs?¤ 35,50 voor 2 personen. (Toen ik deze prijs in totaal zag voor 2 personen heb ik gelijk geboekt, 10 minuten later was deze prijs niet meer beschikbaar en was het weer de normale prijs van 90 euro per persoon).
Loadfactor134/149 = 90%
Toestel?Boeing 737
Vertraging?Op de heenweg 5 minuten te laat vertrokken, na een busreis over naar wat mij leek het gehele vliegveld van Wenen, hierdoor 10 minuten te laat geland.
Vriendelijk personeel?Prima, niets op aan te merken zoals ook eerder omschreven
Comfort?Bij het inchecken krijg je een zitplaats toegewezen, 23 E en F hebben voldoende beenruimte en zitten goed t.o.v. het raam om naar buiten te kunnen kijken. Beenruimte is ruim voldoende.
Lekker eten?Blikje Cola a 2 euro, schappelijke prijzen, en voor de rest eigen snacks.
Entertainment?Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 2 uur en 5 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig. Als je naar Barcelona gaat, probeer een plek aan de rechterkant van het vliegtuig te krijgen, bij aankomst is dat namelijk de kant met het beste uitzicht.
Algehele indruk?Sky Europe blijft mijn favoriete maatschappij, ik hoop dat ze het wel gaan redden, want de vliegtuigen zitten redelijk vol, YIELD-technisch gezien lijkt mij deze maatschappij niet zo gezond.
Nog iets over de luchthavenWenen heeft een goedkope supermarkt op de luchthaven, en is niet overdreven druk. Ik heb overigens het idee dat de vloeistofcontrole daar meer een soort idee is, want als iemand het vloeistofzakje al uit de tas had, werden de 'te grote' dingen gewoon doorgelaten.
Geeft aan dat de beveiligers zelf er ook niet in geloven.
Maatschappij?Vueling
Traject?Barcelona - Parijs
Prijs?¤ 91,50 voor 2 personen
Loadfactor100/180 = 56%
Toestel?Airbus 320
Vertraging?Het vliegtuig was ruim optijd, de nieuwe piloten ook, maar op één of andere manier lukte het niet om mensen aan boord te laten gaan, en wanneer dat eenmaal mogelijk was stond je nog 10 minuten in de slurf, gezien de sheduletijd en de daadwerkelijke vliegtijd nogal van elkaar afwijken uiteindelijk maar 15 minuten te laat geland.
Vriendelijk personeel?Prima, bij het inchecken op Barcelona Airport was het niet mogelijk om 2 plekken naast elkaar te krijgen, maar alleen een A en C seat, met iemand op de B plek in het midden.
Comfort?Bij binnenkomst zat er inderdaad iemand op de B stoel, en deze wilde daar niet van wijken, gelukkig was er maar een loadfactor van 55% en de 2 rijen achter ons bleven leeg, waardoor we toch prima zaten. Dat wil zeggen, in vergelijking met Sky Europe of Easyjet was het nogal krap.....
Tevens mag de aircon best wat hoger gezet worden, in deze ijskast moest ik gelijk naar de WC...
Lekker eten?Niks gekocht, na de beveiliging in Barcelona kan je prima drinken kopen.
Entertainment?Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 1 uur en 40 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig.
Algehele indruk?Ik blijf het vreemd vinden dat ze bij het inchecken geen zitplaatsen naast elkaar kunnen geven, en als het boarden klaar is je gewoon ziet dat alle rijen achterin met 1 of 2 personen bezet zijn, en de laatste rijen helemaal niet bezet... (En ze deden niet aan loadbalance, iedereen zat toch redelijk verspreid over het vliegtuig).
De beenruimte is erg krap, hoewel ik het bij Clickair in mijn beleving nog krapper vond...
Nog iets over de luchthavenBarcelona is goed bereikbaar met de trein, het inchecken ging snel, de wachtrij voor de security controle duurde 1 minuut, (hoewel dat in de zomer wel eens anders kan zijn).
Parijs.. tja, bij het uitstappen loop je door de mensen heen die in de rij staan voor de volgende vlucht, en Terminal 1 is niet meer te renoveren zoals ze dat nu doen, maar zouden ze helemaal met de grond gelijk moeten maken.
Tevens ben ik blij dat ik een mannelijk persoon ben, want de rij na de vlucht met een Aziatische tourgroep voor de enige Dames WC in de bagagehal was 50 meter lang....
Gelukkig hoefde ik niet terug te vliegen vanaf Charles du Gaulle...