quote:
Ik houd het zo kort mogelijk
We zijn begonnen met zestien kandidaten, acht mannen en acht vrouwen. Volgens mij zijn er nog nooit zoveel deelnemers geweest.
Zoals computergirl al zei, moesten ze op de markt vis verkopen (ze mochten niet eens eerst naar hun nieuwe onderkomen, een oude glasfabriek die is gerenoveerd "for you posers", aldus Alan Sugar

).
Beide groepen, mannen tegen vrouwen, kregen verschillende marktlocaties mee en ongelukkigerwijs kozen de mannen o.l.v. Alex dezelfde locatie als de vrouwen uit. De dames o.l.v. Claire waren er eerder en waren iets beter georganiseerd, dus zij wonnen met een ruimere winstmarge.
In de boardroom begonnen enkele heren te mekkeren over 'kliekjes' (bij de eerste opdracht!

).
Teamleider Alex bleef over met Raef en Nicholas. Raef omdat hij (terwijl ze nota bene een plaatjesboek hadden meegekregen) vissoorten verkeerd had geïdentificeerd en Nicholas, wiens grootste mislukking een B voor Frans is geweest (

), omdat hij voor foute prijzen had gezorgd (kreeft ging voor dumpprijzen weg).
Nicholas klaagde opeens dat hij liever over kunst praat (hij schildert) dan over voetbal, zoals zijn collega's. Het gezicht van Sir Alan! (ooit voorzitter van Tottenham)

Exit Nicholas.
Raef is om te gillen. Hij gooit voortdurend met dure woorden. "Words are my tools", zegt hij

Méér gereedschap dan zichzelf profileren lijkt hij vooralsnog niet te hebben, want toen hij werd gevraagd om projectleider te worden omdat hij zei manager te zijn, bleek hij alleen zichzelf te managen

(de exacte toedracht is me even ontgaan).
Kan best zijn dat Raef uiteindelijk net zo'n publiekslieveling wordt als Tre vorig jaar, maar die kón tenminste nog wat. Tre heeft dit jaar trouwens een column op de site.
Het verbaasde me dat Sugar inmiddels Amstrad heeft verkocht, zoals in de inleiding werd gezegd, maar dat terzijde.
Mijn langste post op FOK! ooit. En nu zelf gaan kijken